ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI GRADA POŽAREVCA("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 2/2008 i 6/2009) |
OSNOVNE ODREDBE
Ovom odlukom uređuju se pitanja organizacije, delokruga i načina rada Gradske uprave grada Požarevca i druga pitanja od značaja za njen rad.
Gradska uprava:
- priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i Gradsko veće;
- izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika;
- rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organa iz izvornog delokruga grada;
- obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
- izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;
- obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
- dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova grada iz izvornog delokruga i poverenih poslova Skupštini grada i Gradskom veću, najmanje jednom godišnje.
Gradska uprava obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada i drugih akata grada.
Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom.
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstvena služba.
U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova kao odeljenja.
Odeljenja obavljaju poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
U Gradskoj upravi obrazuju se sledeća odeljenja:
1. Odeljenje za privredu i finansije;
2. Odeljenje za društvene delatnosti;
3. Odeljenje za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove;
4. Odeljenje za inspekcijske poslove;
5. Odeljenje za opštu upravu i skupštinske poslove;
6. Odeljenje za poslove gradske poreske uprave; i
7. Odeljenje za poslove komunalne policije.
Odeljenje za privredu i finansije vrši sve poslove iz člana 2. ove odluke, koji se odnose na gradski budžet u celini, gradske fondove, trezor i računovodstva Skupštine, Gradske uprave, gradskih fondova i mesnih zajednica, vodi evidenciju resursa radne snage kod svih budžetskih korisnika, brine i vrši kontrolu priliva gradskih prihoda, kredite, zajmove, garancije, zaduženja, samodoprinos, vodi računa o likvidnosti trezora, ukupne finansije grada, prati poslovanje, cene i programe rada i razvoja javnih preduzeća, objedinjava aktivnosti na izradi projekata od interesa za grad i obezbeđuje učesnike u njihovoj realizaciji, kroz sve vidove konkursa, donacija i slično na svim nivoima; prati izvršenje budžeta, realizaciju finansijskih planova i brine o realizaciji zahteva Skupštine, Gradske uprave, gradskih fondova, mesnih zajednica, javnih preduzeća i Gradskog javnog pravobranilaštva, obavlja poslove koji se odnose na zaštitu životne sredine.
Odeljenje za društvene delatnosti vrši sve poslove iz člana 2. ove odluke, koji se odnose na funkcionisanje i finansiranje ustanova u oblasti obrazovanja i vaspitanja, nauke i kulture, fizičke kulture i sporta, zdravstva, socijalne, dečije, invalidske i boračke zaštite, zaštitu i pomoć izbeglicama, ustanova javnog informisanja i društvene statistike. Za pomenute oblasti Odeljenje za društvene delatnosti na bazi dela celine budžeta grada utvrđuje raspodelu i obezbeđuje funkcionisanje svih ustanova iz svoje nadležnosti, prati izvršenje budžeta, realizaciju finansijskih planova i brine o realizaciji zahteva za ustanove iz svoje nadležnosti.
Odeljenje za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove vrši sve poslove iz člana 2. ove Odluke koji se odnose na sprovođenje mera za zaštitu gradskih nepokretnosti preko Gradskog javnog pravobranilaštva i unapređenje zemljišta - uzurpacija, komasacija, arondacija i dr. preduzimanje pravnih sredstava za sticanje i korišćenje gradske imovine i druge poslove određene zakonom ili drugim propisom, kao i poslove utvrđivanja uslova za korišćenje i raspolaganje građevinskim zemljištem, izgradnju objekata, proveru ispravnosti tehničke dokumentacije, pripremu za donošenje i sprovođenje urbanističkih planova, izdavanje akata o urbanističkim uslovima, izvode iz planova, overe tehničke dokumentacije i izdavanje odobrenja za gradnju, kontrolu dela izvedenih radova po zakonu, utvrđivanje uslova za uređenje i održavanje javnih komunalnih objekata, sprovođenje postupka pripreme javnog uvida i donošenje urbanističko-planske dokumentacije, izdavanje dozvola za upotrebu, statistiku i računsku obradu podataka iz oblasti urbanizma i izgradnje objekata, davanje naziva ulicama i trgovima u naseljenim mestima, vodi registar ulica za svako naseljeno mesto na teritoriji grada Požarevca, priprema nacrte odluka, stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe radnih tela Skupštine i Gradskog veća i druge poslove određene zakonom i drugim propisima.
Odeljenje za inspekcijske poslove vrši sve poslove iz člana 2. ove odluke, koji se odnose na inspekcijski nadzor nad primenom zakona i gradskih odluka iz oblasti građevine, saobraćaja, ekologije, zaštite životne sredine, komunalne delatnosti, sprovođenje prinudnog izvršenja preko trećeg lica, pripremanje nacrta odluka i druge poslove određene zakonom i drugim propisom.
Odeljenje za opštu upravu i skupštinske poslove vrši sve poslove iz člana 2. ove odluke koji se odnose na: matične knjige, lična imena, državljanstvo, građanska stanja, biračke spiskove, overu potpisa, rukopisa i prepisa, nađene stvari, izdavanje uverenja i propisanih potvrda, obavljanje poslova uslužnog centra u ul. Moše Pijade br. 1 u Požarevcu, radne odnose zaposlenih u Skupštini grada, Gradskom veću i Gradskoj upravi, pružanje pravne pomoći građanima, kancelarijsko poslovanje preko pisarnice, dostavu i uručenje akata, daktilografske poslove, umnožavanje i fotokopiranje materijala, čuvanje i održavanje zgrada i službenih prostorija, čuvanje zgrade porodilišta u izgradnji u krugu Opšte bolnice u Požarevcu i prostora, čišćenje i održavanje higijene, obavljanje poslova bifea, protivpožarnu zaštitu u zgradama i službenim prostorijama, mesne kancelarije, pomoćne i tehničke poslove za Skupštinu, Gradsko veće, radna tela Skupštine i Gradskog veća, pripremanje i organizovanje sednica Skupštine grada, Gradskog veća i radnih tela, stručnu i tehničku pripremu materijala za sednice, obezbeđivanje i pripremanje dokumentacije, informativnih i drugih materijala i podataka potrebnih za rad Skupštine, Gradskog veća, gradonačelnika i radnih tela, stručnu izradu i dostavljanje akata sa sednica, prikupljanje, obradu i čuvanje dokumentacionog materijala sa sednica Skupštine, Gradskog veća i radnih tela, uređivanje i izdavanje "Službenog glasnika grada Požarevca", rukovanje stručnom bibliotekom, obradu predmeta za rešavanje u drugostepenom postupku, vršenje stručnog nadzora akata Gradske uprave, prijem i obradu pisanih i usmenih predstavki i predloga građana, obradu predmeta izbora, imenovanja, razrešenja, priznanja i nagrada koje vrši Skupština, stenodaktilografske i zapisničarske poslove za sednice i druge stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu, Gradsko veće, Gradonačelnika, radna tela i funkcionere, kao i odbornike, poslove protokola, upravljanja motornim vozilima za potrebe funkcionera i odbornike Skupštine, servisiranja i garažiranja vozila Skupštine grada i druge poslove određene zakonom i drugim propisom.
Odeljenje za poslove gradske poreske uprave vrši sve poslove iz člana 2. ove odluke, koji se odnose na izvorne prihode grada i to: prijem, obrada, kontrola i unos podataka iz poreskih prijava, utvrđivanje rešenjem obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje (samooporezivanje), evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu gradske poreske administracije u skladu sa propisima, knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda, poslovi kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem gradske poreske administracije, poslovi obezbeđenja naplate poreske obaveze, poslovi redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga, pokretanja postupka stečaja, podnošenja zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka, dostavljanja izveštaja sa dokazima Poreskoj policiji kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, poslovi prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika, vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima, poslovi pružanja pravne pomoći nadležnim organizacionim jedinicama Poreske uprave i drugim poreskim odeljenjima lokalne poreske administracije, poslovi vođenja jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode, primene jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija i nomenklatura, kodiranja podataka i tehniku obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode, poslovi pripreme metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda, poslovi čuvanja službene tajne u poreskom postupku, poslovi u vezi povraćaja više ili pogrešno naplaćenih lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja, poslovi davanja besplatnih informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda (servis poreskih obveznika), poslovi u vezi produženja rokova za podnošenje poreskih prijava, poslovi izdavanja uverenja i potvrda u vezi lokalnih javnih prihoda, poslovi izveštavanja lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi lokalnih javnih prihoda i drugi poslovi iz delokruga lokalne poreske administracije.
Odeljenje za poslove Gradske poreske uprave obavljaće svoje poslove u ul. Porečkoj br. 4 u Požarevcu.
Odeljenje za poslove komunalne policije obavlja u skladu sa zakonom određene komunalno-policijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti grada u oblastima, odnosno pitanjima komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštita i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti grada.
Komunalna policija na teritoriji grada Požarevca, pored poslova iz stava 1. ovog člana, obavlja i određene poslove komunalne policije kojima se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti utvrđenih Statutom grada Požarevca.
U pogledu postupka utvrđivanja, naplate i kontrole izvornih javnih prihoda koji pripadaju gradu, prava i obaveza poreskih obveznika, registracije poreskih obveznika, prekršaja i ostalog što nije posebno propisano ovom odlukom i Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje poreski postupak i poreska administracija.
U Gradskoj upravi se mogu postaviti 5 pomoćnika Gradonačelnika, izvan unutrašnjih organizacionih jedinica, za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda i dr.). Ove stručnjake postavlja i razrešava Gradonačelnik.
Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblasti za koje su postavljeni.
UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno povezani, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga odeljenja, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih u njima, mogu se, u okviru odeljenja obrazovati i unutrašnje organizacione jedinice: odseci i grupe.
Radom odseka rukovodi šef odseka.
Radom grupe rukovodi rukovodilac grupe.
Odsek se obrazuje za najmanje 5 zaposlena radi obavljanja manje grupe srodnih poslova koji predstavljaju posebno područje rada.
Grupa se obrazuje za međusobno povezane poslove koji objedinjuju rad najmanje troje zaposlenih.
Unutrašnje uređenje i sistematizacija Gradske uprave uređuje se aktom koji donosi načelnik Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća.
RUKOVOĐENJE
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na 5 godina.
Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.
Za načelnika Gradske uprave postavlja se lice koje ima završen pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima uprave i najmanje pet godina radnog iskustva.
U slučaju odsutnosti načelnika Gradske uprave, ili sprečenosti da obavlja funkciju zamenjuje ga jedan od načelnika odeljenja, koga on ovlasti u pisanoj formi.
Načelniku Gradske uprave prestaje mandat pre isteka vremena na koje je postavljen razrešenjem, na lični zahtev, ako ispuni uslove za starosnu penziju utvrđene zakonom, gubljenjem poslovne sposobnosti i smrću.
Načelnik Gradske uprave može biti razrešen i pre isteka vremena na koje je postavljen, na obrazložen predlog Gradskog veća.
Načelnik Gradske uprave predstavlja upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, stara se o finansiranju rada Gradske uprave i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.
Radom odeljenja rukovode načelnici.
Načelnike odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Načelnici odeljenja organizuju i obezbeđuju njihov zakonit i efikasan rad, staraju se o pravilnom rasporedu poslova na pojedine unutrašnje organizacione jedinice i o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih.
Načelnik je u izvršavanju poslova iz prethodnog stava dužan da se pridržava naloga i uputstva načelnika Gradske uprave.
Načelnik odeljenja lično je odgovoran načelniku Gradske uprave za svoj rad i za zakonit i blagovremen rad odeljenja kojim rukovodi.
(Brisan)
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica odseka i grupa, kao i inspektore raspoređuje načelnik Gradske uprave, na predlog načelnika odeljenja.
Čl. 24-27
(Brisani)
ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA
1. Odnos prema Skupštini grada i Gradskom veću
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga, koji su neophodni za rad Skupštine i Gradskog veća.
Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada ili odlukom Skupštine Gradsko veće može da ih ukine ili poništi, uz nalaganje da se donese novi akt u skladu sa zakonom.
Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese novi akt može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta ili odgovarajućih rukovodećih lica.
2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje odgovarajućih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.
Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.
3. Međusobni odnosi odeljenja Gradske uprave
Međusobni odnosi odeljenja zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Odeljenja su dužna da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.
JAVNOST RADA
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i dr.
Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.
O radu odeljenja informacije daju načelnici odeljenja, uz prethodnu saglasnost načelnika Gradske uprave.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.
PRAVNI AKTI
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i drugih organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.
Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje organizacionih jedinica Gradske uprave i za stručan rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Akta Gradske uprave donosi načelnik Gradske uprave.
Ovlašćenje za donošenje akata, načelnik Gradske uprave može preneti i drugom licu.
Aktima iz stava 1. i 2. ovog člana ne mogu se za građane, preduzeća, ustanove i druge organizacije ustanovljavati obaveze i prava koja nisu zasnovana na zakonu, Statutu i odlukama Skupštine grada, niti se mogu utvrđivati nadležnosti Gradske uprave.
SUKOB NADLEŽNOSTI
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih organizacija kada, na osnovu odluke Skupštine grada, odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između odeljenja.
ODLUČIVANJE PO ŽALBI
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti Grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja druge organizacije, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.
IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
KANCELARIJSKO POSLOVANJE
Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.
RADNI ODNOS
U radni odnos u Gradskoj upravi može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih u zakonu, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
U radni odnos u Gradskoj upravi lice se prima na osnovu:
1. akta o postavljenju,
2. konačne odluke načelnika Gradske uprave o izboru između prijavljenih kandidata,
3. sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog organa u skladu sa zakonom.
Prijem u radni odnos u Gradskoj upravi obavlja načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik Gradske uprave.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi o kojima ne odlučuje načelnik Gradske uprave, odlučuje načelnik odeljenja, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.
Aktom o sistematizaciji radnih mesta utvrđuje se broj pripravnika.
Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.
2. Raspoređivanje zaposlenih lica
Zaposleni u Gradskoj upravi mogu se u toku rada rasporediti na poslove u istom organu, odnosno Gradskoj upravi, ili privremeno rasporediti van sedišta organa, u skladu sa zakonom.
Rešenje o raspoređivanju zaposlenih iz prethodnog stava donosi načelnik Gradske uprave, na predlog načelnika odeljenja.
Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim zakonom.
Zvanja izražavaju stručna svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti u Gradskoj upravi.
Utvrđivanje plata i drugih primanja zaposlenih lica u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa zakonom.
U skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave, a na osnovu zakona, načelnik Gradske uprave, na predlog načelnika odeljenja, odlučuje o zvanjima zaposlenih i koeficijentima za utvrđivanje plata.
Zaposleni u Gradskoj upravi koji rade na poslovima u vezi sa ostvarivanjem prava i dužnosti građana mogu obavljati poslove iz delokruga Gradske uprave ako imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima uprave i odgovarajuće radno iskustvo, kad je to određeno propisom.
4. Odgovornost zaposlenih lica
Zaposlena i postavljena lica u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenim zakonom, kolektivnim ugovorom i podzakonskim aktima.
Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.
SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada, odnosno u budžetu Republike za obavljanje zakonom poverenih poslova i posebno se evidentiraju u budžetu grada.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:
- sredstva za isplatu plata i naknada zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica;
- sredstva za materijalne troškove;
- sredstva za posebne namene; i
- sredstva za nabavku i održavanje opreme.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada.
Finansijski plan za finansiranje Gradske uprave utvrđuje načelnik Gradske uprave.
Raspolaganje sredstvima za finansiranje Gradske uprave vrši načelnik Gradske uprave.
Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz prethodnog stava unose se u budžet grada.
Sredstva za isplatu plata zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica obezbeđuju se za:
- plate i naknade zaposlenih;
- plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica; i
- naknade za neraspoređena lica za čijim je radom prestala potreba.
Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:
- nabavku potrošnog materijala, sitnog inventara, grajanja, utroška električne energije, zakupa i održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga;
- nabavku stručnih publikacija, literature i štampanja materijala;
- osiguranje i održavanje sredstava opreme; i
- putne i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Gradske uprave.
Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:
- određene potrebe Gradske uprave u vezi sa poslovima koje vrši (naknade svedocima, troškovi postupka i dr.);
- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih; i
- modernizaciju rada i ostale potrebe.
Sredstva opreme čine inventar i druge potrebne stvari koje Gradskoj upravi služe za njene potrebe, a čiji je vek trajanja duži od jedne godine, ako propisima nije drugačije određeno. Sredstva opreme čine i novčana sredstva namenjena za nabavku i održavanje opreme.
Sredstva za nabavku i održavanje opreme čine novčana sredstva u budžetu za tekuću godinu za nabavku opreme, izgradnju, rekonstrukciju i adaptaciju objekata i održavanje opreme i objekata.
Za zakonito korišćenje sredstava za plate zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica, materijalne i troškove posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstva za posebne namene odgovoran je načelnik Gradske uprave.
Zahteve i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz prethodnog stava potpisuje načelnik Gradske uprave.
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Pored poslova iz nadležnosti grada Gradska uprava obavlja i poslove državne uprave u određenoj oblasti koje Republika poveri gradu zakonom ili drugim propisima.
Danom stupanja na snagu ove odluke načelnik Opštinske uprave opštine Požarevac nastavlja da vrši poslove kao načelnik Gradske uprave grada Požarevca do postavljenja novog načelnika Gradske uprave grada Požarevca.
Danom stupanja na snagu ove odluke odeljenja Opštinske uprave opštine Požarevac nastavljaju da rade kao odeljenja Gradske uprave grada Požarevca sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom:
1. Odeljenje za privredu, finansije, trezor i društvene delatnosti do stupanja na snagu akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave;
2. Odeljenje za privredu, finansije i trezor od stupanja na snagu akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave;
3. Odeljenje za društvene delatnosti od stupanja na snagu akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave;
4. Odeljenje za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove;
5. Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine;
6. Odeljenje za opštu upravu i skupštinske poslove; i
7. Odeljenje za poslove opštinske poreske uprave, kao Odeljenje za poslove gradske poreske uprave.
Danom stupanja na snagu ove odluke načelnici odeljenja Opštinske uprave opštine Požarevac nastavljaju sa radom kao vršioci dužnosti načelnika odeljenja Gradske uprave grada Požarevca do njihovog ponovnog raspoređivanja, ili do raspoređivanja novih lica:
1. načelnik Odeljenja za privredu, finansije, trezor i društvene delatnosti kao VD načelnik Odeljenja za privredu, finansije, trezor i društvene delatnosti do stupanja na snagu akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, kao VD načelnik Odeljenja za privredu, finansije i trezor od stupanja na snagu akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave i kao VD načelnik Odeljenja za društvene delatnosti od stupanja na snagu akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave;
2. načelnik Odeljenja za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove kao VD načelnik Odeljenja za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove;
3. načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine kao VD načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine;
4. načelnik Odeljenja za poslove opštinske poreske uprave kao VD načelnik Odeljenja za poslove gradske poreske uprave.
Načelnik Gradske uprave doneće novi akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Načelnik Gradske uprave će u roku od 30 dana od dana donošenja akta o organizaciji i sistematizaciji doneti rešenja kojima se vrši raspoređivanje zaposlenih na radna mesta i utvrđuju koeficijenti zaposlenih.
Zaposleni Gradske uprave koji ostanu neraspoređeni ostvaruju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi opštine Požarevac ("Službeni glasnik opštine Požarevac", br. 5/04, 10/06, 1/07, 2/07 i 1/08).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskoj upravi grada Požarevca
("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 6/2009)
Član 15
Ovlašćuje se Komisija za propise da utvrdi prečišćen tekst Odluke.
Član 16
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".