ODLUKA
O ORGANIZACIJI I RADU STRUČNE SLUŽBE ZA POSLOVE GRADSKOG VEĆA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 22/2008 i 31/2009)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o organizaciji i radu stručne službe za poslove Gradskog veća (u daljem tekstu: Odluka) utvrđuje se naziv, organizacija, delokrug i način rada stručne službe za poslove Gradskog veća.

Član 2

Za obavljanje stručnih, normativno-pravnih, upravno-pravnih, materijalno-finansijskih, administrativno-tehničkih i drugih poslova za potrebe Gradskog veća, njegovih radnih tela, članova Gradskog veća kao i drugih organa Grada, stručnih i posebnih službi, obrazuje se stručna služba pod nazivom Sekretarijat za poslove Gradskog veća (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 3

Ovlašćenja u pogledu vršenja poslova iz svoje nadležnosti Sekretarijat ostvaruje u skladu sa odlukama i drugim opštim aktima Skupštine grada Kragujevca i Gradskog veća, primenom zakona i drugih propisa.

Član 4

Radom Sekretarijata rukovodi sekretar Gradskog veća (u daljem tekstu: sekretar).

Član 5

Prava, obaveze i odgovornosti, postavljenih lica i zaposlenih u Sekretarijatu utvrđeni su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, odlukama, aktima sekretara Gradskog veća i drugim propisima.

Prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada postavljenih i zaposlenih u Sekretarijatu uređuju se u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima koja se primenjuju na zaposlene u organima lokalne samouprave.

Član 6

Postavljena lica i zaposleni u Sekretarijatu obavezni su da poslove, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, aktima Skupštine grada, i pravilima struke.

Član 7

Postavljena lica i zaposleni u Sekretarijatu, ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

Član 8

Rad Sekretarijata dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Član 9

Sekretarijat ima pečat.

Izgled, sadržinu, način čuvanja i rukovanja pečatom Sekretarijata utvrđuje sekretar posebnim aktom u skladu sa zakonom.

Član 10

Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata obezbeđuju se u budžetu grada.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA SEKRETARIJATA

Član 11

Sekretarijat obavlja poslove iz člana 2. ove Odluke, koji se odnose na:

1. utvrđivanje predloga Statuta grada, budžeta i drugih odluka i akata koje donosi Skupština grada Kragujevca,

2. pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama Gradskog veća i njegovih radnih tela,

3. pripremu predloga akta koja donosi Gradsko veće, a koje ne pripremaju gradske uprave i drugi ovlašćeni predlagači (predlog Poslovnika o radu Gradskog veća, predlozi odluka o obrazovanju stalnih i povremenih radnih tela Gradskog veća i dr.),

4. čuvanje izvornih dokumenata o radu Gradskog veća i njegovih radnih tela,

5. pružanje pomoći u radu članovima Gradskog veća,

6. ostarivanje nadležnosti članova Gradskog veća,

7. ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika, koja se odnosi: na predstavljanje i zastupanje Grada u odnosu na fizička i pravna lica u zemlji i inostranstvu, koordinaciju rada sa drugim organima Grada, pripremu radnih i drugih sastanaka, praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, prijem stranaka koje se neposredno obraćaju Gradonačelniku i zameniku Gradonačelnika, obradu i sređivanja akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika, kao i druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika,

8. obezbeđenje i koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada organa Grada, stručnih i posebnih službi, blagovremeno informisanje građana o radu i funkcionisanju organa Grada, stručnih i posebnih službi,

9. udruživanja, saradnje i koordinaciju rada i saradnje grada, sa drugim opštinama, gradovima, državnim organima, organizacijama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu, organizovanja protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanja protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada i posebnih službi, korespodencije i prevođenja sa stranih jezika i na strane jezike, za potrebe organa Grada, stručnih i posebnih službi,

10. rad i radne odnose, odnosno stalni rad zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organe Grada, stručne i posebne službe, kao i vođenje personalne evidencije,

11. primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte upućene organima Grada, stručnim i posebnim službama, administrativno-tehničkog obrađivanja akata za sve organe Grada, stručne i posebne službe, organizovanje zajedničke pisarnice, odnosno jedinstvene osnovne evidencije predmeta i jedinstvene arhive za sve organe Grada, stručne i posebne službe, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta, izlučivanja bezvrednog registraturskog materijala i predaju arhivske građe nadležnom arhivu, praćenje efikasnosti i ažurnosti rada organa Grada, stručnih i posebnih službi, preduzeća i drugih organizacija koja vode upravni postupak rešavajući o pravima, obavezama i pravnim interesima građana i drugih stranaka,

12. praćenje izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova i upravnog nadzora u skladu sa zakonom,

13. druge poslove za potrebe Gradskog veća, njegovih radnih tela i članova Gradskog veća.

Član 12

U okviru Sekretarijata mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, poslovi, organizacija, rad unutrašnjih organizacionih jedinica, sistematizacija, broj i opis poslova radnih mesta, kao i broj i uslovi za postavljena lica i zaposlene u Sekretarijatu, utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.

Akt iz stava 3. ove odluke donosi sekretar Gradskog veća uz saglasnost Gradskog veća.

III RUKOVOĐENJE SEKRETARIJATOM

Član 13

Sekretarijatom rukovodi sekretar.

Za svoj rad i rad Sekretarijata kojom rukovodi, sekretar odgovara Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom i ovom Odlukom.

Sekretar:

- predstavlja Sekretarijat,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Sekretarijata,

- pruža stručnu pomoć u radu članovima Gradskog veća,

- stara se o organizovanju sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela,

- organizuje, objedinjava i usmerava rad Sekretarijata, odnosno zaposlenih i postavljenih lica,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta Sekretarijata u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima,

- potpisuje akta Sekretarijata koja se upućuju organima Grada, posebnim službama i drugim subjektima,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih i postavljenih lica u Sekretarijatu,

- donosi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta uz saglasnosti Gradskog veća,

- vrši raspoređivanje zaposlenih u Sekretarijatu, postavlja i razrešava pomoćnike sekretara i rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Sekretarijata,

- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima Skupštine grada, aktima Gradskog veća i drugim propisima,

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama Skupštine grada, aktima Gradskog veća i drugim propisima.

Član 14

Sekretara Gradskog veća postavlja i razrešava Gradsko veće, na predlog Gradonačelnika na period od četiri godine, na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom o radu Gradskog veća.

Za sekretara Gradskog veća može biti postavljeno lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje tri godine u struci.

Sekretar može biti razrešen i pre isteka mandata podnošenjem ostavke ili razrešenjem.

Sekretar Gradskog veća postavlja se javnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Sekretar može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja funkciju.

Zamenik sekretara Gradskog veća postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao i sekretar.

Sekretar može imati pomoćnika za određenu oblast iz delokruga rada Sekretarijata.

Pomoćnika sekretara za određenu oblast, postavlja sekretar u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu.

IV ODNOS SEKRETARIJATA PREMA GRADSKOM VEĆU, ČLANOVIMA GRADSKOG VEĆA I DRUGIM ORGANIMA GRADA

Član 15

Odnos Sekretarijata prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Sekretar je obavezan da Gradonačelnika, odnosno zamenika Gradonačelnika obaveštava o vršenju poslova iz delokruga Sekretarijata, daje obaveštenja i podatke koji su neophodni za rad Gradskog veća i njenih radnih tela.

Gradonačelnik, odnosno zamenik Gradonačelnika u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može Sekretarijatu davati uputstva i smernice za rad.

Sekretarijat je u obavezi da se stara da materijali koji se dostavljaju Gradskom veću na razmatranje, a čiji su predlagači gradske uprave za pojedine oblasti, posebne službe i drugi ovlašćeni predlagači, budu sačinjeni i dostavljeni Gradskom veću, u skladu sa odredbama Poslovnika o radu Gradskog veća, kao i drugih akata kojima se uređuje način pripreme i dostavljanja materijala Gradskom veću.

Član 16

Sekretarijat je u obavezi da se stara da predlozi akata koji se dostavljaju Skupštini grada na razmatranje, a čiji je predlagač Gradsko veće budu sačinjeni i dostavljeni Skupštini grada Kragujevca, u skladu sa odredbama Poslovnika Skupštine grada.

Član 17

Postavljena lica i zaposleni u Sekretarijatu, dužni su da Gradonačelniku, odnosno zameniku Gradonačelnika, članovima Gradskog veća, kao i članovima radnih tela:

- daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva neophodna za ostvarivanje njihovih prava i obaveza,

- pružaju odgovarajuću pravnu i drugu pomoć,

- omoguće blagovremeno i efikasno ostvarivanje njihovih prava i dužnosti,

- vrše i druge poslove na ostvarivanju njihovih nadležnosti i ovlašćenja.

Član 18

Gradske uprave i drugi organi Grada, kao i drugi ovlašćeni predlagači su dužni da sarađuju sa Sekretarijatom, da Sekretarijatu dostavljaju nacrte, odnosno predloge akata, koje kao predloge utvrđuje, odnosno donosi Gradsko veće, na način i po postupku koje utvrdi Gradsko veće svojim aktima, da na zahtev Sekretarijata dostavljaju mišljenja i stavove po određenim pitanjima neophodnim za rad Gradskog veća, njegovih radnih tela i članova Gradskog veća, kao i da razmenjuju podatke i obaveštenja neophodna za rad Gradskog veća i njenih radnih tela, kao i članova Gradskog veća.

V AKTA SEKRETARIJATA

Član 19

Akta Sekretarijata moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Sekretar donosi odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada, aktima koje sam donosi i drugim propisima.

Sekretar može ovlastiti pomoćnika Sekretara ili rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice za donošenje pojedinih akata iz delokruga rada Sekretarijata.

VI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA SEKRETARIJATA

Član 20

Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata čine:

1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate i naknade plata,

2. sredstva za materijalne rashode,

3. sredstva za posebne namene,

4. sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije.

Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata obezbeđuju se u budžetu grada.

Raspored sredstava neophodnih za rad Sekretarijata utvrđuje se finansijskim planom.

Naredbodavac za isplatu sredstava iz stava 1. ovog člana je sekretar, odnosno lice koje on ovlasti.

Član 21

Sredstva za isplatu plata zaposlenih i postavljenih lica u Sekretarijatu obezbeđuju se u skladu sa zakonom, uredbom, aktom o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima i drugim propisima.

Član 22

Sredstva za materijalne rashode obezbeđuju se za:

- nabavku potrošnog materijala (kancelarijski materijal i sl.), sitnog inventara, osvetljenja, komunalne troškove, zakupa, održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga,

- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale,

- osiguranje, članarine, održavanje opreme i drugih ugovorenih uslova,

- putne i druge troškove koji čine lična primanja postavljenih lica zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Sekretarijata (troškove za prevoz, troškove za službena putovanja u zemlji i inostranstvu i sl.),

- ostale troškove.

Član 23

Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:

- određene potrebe Sekretarijata u vezi sa poslovima koje vrše,

- ostala primanja (otpremnine, solidarnu pomoć, jubilarne nagrade i sl.),

- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih,

- modernizaciju rada i ostale potrebe.

Član 24

Sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije obezbeđuju se za: nabavku računskih sistema, sredstava veze, kancelarijskog nameštaja, birotehničke opreme i druge opreme koje Sekretarijatu služe za njihove potrebe, a čiji je vek trajanja pod normalnim uslovima duži od jedne godine, ako nije drugačije propisima određeno.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Sekretar je dužan da u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, donese akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu, u skladu sa odredbama ove Odluke i dostavi ga na saglasnost Gradskom veću.

Sekretar je dužan da u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrši postavljenja, odnosno raspoređivanje zaposlenih, u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.

Do donošenja akta iz stava 1. i 2. ovog člana, postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi za poslove Gradonačelnika i opšte poslove organa Grada - Kabinetu, Informativnoj službi organa Grada, Odeljenju za poslove saradnje i protokola, Pisarnici i Personalnoj službi, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koje su postavljeni, odnosno raspoređeni u Sekretarijatu za poslove Gradskog veća.

Član 26

Do donošenja akta i raspoređivanja iz člana 25. stav 1. i 2. ove Odluke, postavljena lica i zaposleni u Sekretarijatu za poslove Gradskog veća, nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni.

Član 27

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o organizaciji i radu stručne službe za poslove Gradskog veća

("Sl. list grada Kragujevca", br. 31/2009)

Član 6

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za poslove Gradskog veća.

Član 7

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".