KODEKS

O JAVNOSTI RADA I ODNOSIMA S MEDIJIMA

("Sl. list grada Pančeva", br. 23/2009)

Ciljevi i značaj Kodeksa

U demokratskoj klimi društvenih odnosa svaki građanin ima pravo na istinitu, objektivnu i blagovremenu informaciju u pogledu rada državnih organa, a to pravo je zagarantovano i zaštićeno ustavnim i zakonskim aktima i međunarodno pravnim instrumentima.

Dostignuti stepen razvoja demokratije u našem društvu stavio je na dnevni red pitanje funkcionisanja javnog informisanja u odnosu na rad državnih organa i organa lokalne samouprave. Jasno je da promene u društvu u pogledu proširenja i zaštite građanskih prava već same po sebi diktiraju i promene u oblasti odnosa lokalne samouprave prema javnom informisanju i javnosti uopšte i iziskuju nove, proaktivne odnose s medijima.

Komunikacija između organa grada Pančeva i šire javnosti od vitalnog je značaja za kvalitetno pružanje usluga i ostvarivanje prava građana i demokratije na lokalnom nivou.

Prepoznajući značaj medija u efikasnom komuniciranju sa građanima i javnom informisanju, grad Pančevo donosi ovaj Kodeks kao prvu pisanu politiku u ovoj oblasti sa ciljem da pruži osnovu za razvoj i unapređenje javnosti rada lokalne samouprave i odnosa sa lokalnim i nacionalnim medijima i unapredi sistem interne komunikacije u organima Grada u oblasti odnosa s medijima.

Odredbe Kodeksa obavezujuće su za sve organe grada Pančeva i za sva izabrana, postavljena i zaposlena lica u organima Grada.

Odredbe Kodeksa

1.

Grad Pančevo se obavezuje da će obezbediti redovan protok informacija ka medijima kako bi se osigurala i podigla svest o dostupnosti usluga organa Grada i funkcija koje obavlja i obezbedila javnost informacija o pitanjima od šireg društvenog značaja.

2.

Javnost i transparentnost rada biće obezbeđena kroz redovna saopštenja za javnost, sazivanje konferencija za novinare, otvorenost sednica Skupštine grada Pančeva i Gradskog veća grada Pančeva za predstavnike medija, dostupnost svih informacija od javnog značaja, objavljivanje informacija na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i u biltenu Gradske uprave grada Pančeva, kao i obezbeđivanje izjava, intervjua i nastupa u medijima predstavnika Grada.

3.

Javni interes će biti pa prvom mestu jer je zadatak lokalne samouprave da služi građanima.

4.

Organi grada Pančeva će nastojati da građane više uključe u rad i približe im lokalnu samoupravu.

5.

U svim odnosima sa javnošću i medijima biće razdvojene gradske i političke funkcije.

6.

U svim raspravama sa javnošću i medijima prezentovaće se činjenice i istinite informacije.

7.

U svim kontaktima, prema predstavnicima medija predstavnici grada Pančeva odnosiće se sa dužnim poštovanjem ličnosti novinara i uvažavanjem novinarske profesije.

8.

Predstavnici organa grada Pančeva dužni su da se odazovu zahtevima medija.

9.

Predstavnici grada Pančeva - osobe koje istupaju u javnosti u ime grada Pančeva su: gradonačelnik, zamenik gradonačelnika, pomoćnici gradonačelnika, predsednik Skupštine grada, zamenik predsednika Skupštine, sekretar Skupštine, članovi Gradskog veća, načelnik Gradske uprave, koji može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu Gradske uprave daje informacije medijima, kao i šef Kancelarije za odnose s javnošću u Gradskoj upravi grada Pančeva.

10.

Pozivanje medija u vezi sa poslovima i radom organa Grada sprovodi Kancelarija za odnose s javnošću.

11.

Sva saopštenja za javnost biće izdata od strane Kancelarije za odnose s javnošću.

12.

Dolazeći pozivi medija biće inicijalno primljeni od strane Kancelarije za odnose s javnošću koja će ih proslediti nadležnim organima ili pružiti odgovor ukoliko je to adekvatno.

13.

Ukoliko dolazeći poziv od strane medija nije upućen Kancelariji za odnose s javnošću, predstavnik grada Pančeva kome je poziv upućen dužan je da o tome obavesti Kancelariju radi evidentiranja poziva i zahteva medija i ukoliko je potrebno, pripreme za javno istupanje. I u ovoj situaciji prioritet je brzina reagovanja, te će u hitnim slučajevima, a naročito kada su u pitanju informacije iz oblasti zaštite životne sredine nadležni organi pružiti neophodnu informaciju i zatim obavestiti Kancelariju o tome.

14.

Predstavnici grada Pančeva su dužni da zahteve za pozivanje medija dostave Kancelariji za odnose s javnošću nedelju dana pre planiranog događaja za medije, a najkasnije dva dana ranije pre planiranog događaja, osim u vanrednim situacijama.

15.

Za vanredne slučajeve i krizne situacije koje zahtevaju brzo uspostavljanje komunikacije i efikasnih odnosa s medijima u kriznim situacijama biće formirani posebni timovi (krizni štabovi) i određene osobe za istupanje u javnosti za svaku situaciju.

16.

U odnosima s medijima Grad Pančevo će poštovati vremenske rokove i blagovremeno reagovati na zahteve medija imajući u vidu programske potrebe medija i uputiti povratnu informaciju u najkraćem mogućem roku.

17.

Kako bi se poboljšao kvalitet u odnosima s medijima, predstavnicima grada Pančeva biće pružena neophodna podrška i trening za nastupe u medijima.

18.

Kako bi se poboljšao kvalitet i kvantitet eksterne komunikacije grad Pančevo će u saradnji sa medijima razvijati zajedničke inicijative i programe radi približavanja lokalne samouprave građanima Pančeva.

Završna odredba

Kodeks stupa na snagu danom potpisivanja i biće objavljen u "Službenom listu grada Pančeva".