ODLUKA

O OBLIKU I NAČINU OSTVARIVANJA SARADNJE KOMUNALNE POLICIJE I INSPEKCIJSKIH SLUŽBI GRADSKE UPRAVE GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 16/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom bliže se uređuju oblici i način ostvarivanja saradnje između Odeljenja komunalne policije (u daljem tekstu: komunalna policija) i inspekcijskih službi Gradske uprave grada Zrenjanina (u daljem tekstu: inspekcijske službe).

Član 2

Komunalna policija i inspekcijske službe ostvaruju saradnju u obavljanju poslova utvrđenih Zakonom o komunalnoj policiji i zakonima i propisima grada kojima se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti grada.

Član 3

Komunalna policija i inspekcijske službe međusobno sarađuju.

Saradnja obuhvata naročito:

- međusobno obaveštavanje;

- razmenu informacija;

- pružanje neposredne pomoći;

- preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne policije i inspekcijskih službi.

Pored oblika saradnje utvrđenih u stavu 2. ovog člana komunalna policija i inspekcijske službe ostvaruju i druge oblike saradnje i pomoći u skladu sa zakonima, odlukama i drugim propisima kojima se uređuju njihove nadležnosti.

Komunalna policija i inspekcijske službe o međusobnoj saradnji vode posebnu evidenciju, koja sadrži: oblik saradnje, vreme saradnje, predmet saradnje, postupanje po obaveštenjima i informacijama, preduzete mere.

II OBLIK I NAČIN OSTVARIVANJA SARADNJE

1. Međusobno obaveštavanje

Član 4

Komunalna policija i inspekcijske službe u obavljanju poslova i primeni ovlašćenja iz svoje nadležnosti međusobno se blagovremeno obaveštavaju o preduzetim aktivnostima i merama.

Komunalna policaja obaveštava nadležne inspekcijske službe u sledećim slučajevima:

- kada prilikom terenskog obilaska u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti uoči nepravilnosti iz nadležnosti inspekcijskih službi;

- kada izda obavezna uputstva i zabrane i naloži mere i radnje, a lice nije postupilo po datom uputstvu, zabrani, naloženoj meri i radnji kao i o izrečenim mandatnim kaznama, podnošenju prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo i podnetim zahtevima za vođenje prekršajnog postupka.

Nadležne inspekcijske službe obaveštavaju komunalnu policiju u sledećim slučajevima:

- kada u postupku inspekcijskog nadzora nisu u mogućnosti da utvrde identitet lica prema kome treba da pokrenu upravni postupak ili kada lice ne dozvoljava da se preduzmu potrebne upravne radnje (u slučaju pružanja otpora, ugrožavanja lične bezbednosti inspektora i sl.);

- u postupku prinudnog izvršenja radi pružanja pomoći (asistencije).

Član 5

Međusobno obaveštavanje vrši se po pravilu u pisanoj formi, a izuzetno, u hitnim slučajevima vrši se usmeno i to neposredno ili putem telefona.

O usmenom obaveštenju sastavlja se službena beleška.

Pismeno obaveštenje, kao i službena beleška o usmenom obaveštenju sadrže sve podatke potrebne za vođenje upravnog postupka (lično ime, JMBG, boravište odnosno prebivalište fizičkog lica odnosno preduzetnika, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica, detaljni opis radnje i svih izvedenih dokaza uz prilaganje svih dokaza pribavljenih u postupku) i dostavlja se nadležnoj inspekcijskoj službi u roku od 24 časa radi pokretanja upravnog postupka, podnošenja zahteva za vođenje prekršajnog postupka, prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup.

2. Razmena informacija

Član 6

Komunalna policija i inspekcijske službe vrše razmenu informacija do kojih su došli u neposrednom izvršavanju poslova iz svoje nadležnosti, kao i informacije koje se odnose na sprovedene radnje i preduzete mere u obavljanju poslova.

Razmena informacija vrši se svakodnevno u neposrednom kontaktu, usmeno ili pismeno ili organizovanjem zajedničkih sastanaka.

3. Pružanje neposredne pomoći

Član 7

Pružanje neposredne pomoći komunalne policije inspekcijskim službama, kao oblik saradnje, podrazumeva organizovano prisustvo, korišćenje ovlašćenja i opreme komunalne policije na mestima održavanja komunalnog reda i korišćenje ovlašćenja u preduzimanju preventivnih mera i opreme.

Pružanjem neposredne pomoći iz stava 1. ovog člana obezbeđuje se nesmetano vršenje inspekcijskog nadzora i izvršavanje rešenja i drugih akata inspekcijskih službi.

3.1. Pomoć u izvršenju

Član 8

Kada po oceni nadležnog inspektora postoji pretpostavka da sprovođenje njegove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalne policije ili upotrebe sredstava prinude, komunalna policija pruža pomoć u izvršenju.

Zahtev za pružanje pomoći iz stava 1. ovog člana podnosi se u pisanoj formi najmanje 72 časa pre vremena određenog za prinudno izvršenje rešenja.

Načelnik komunalne policije u roku od 24 časa od podnošenja zahteva donosi odluku o angažovanju komunalne policije i o obimu i načinu pomoći i odluku odmah dostavlja podnosiocu zahteva.

3.2. Pomoć u vršenju nadzora

Član 9

Kada po oceni nadležnog inspektora postoji verovatnoća da vršenje inspekcijskog nadzora neće biti moguće bez prisustva komunalne policije, komunalna policija pruža pomoć nadležnom inspektoru na osnovu pismenog zahteva.

Izuzetno, pomoć iz stava 1. ovog člana komunalna policija pruža nadležnom inspektoru, po usmenom pozivu, u slučaju kada je u toku inspekcijskog nadzora nadležni inspektor izložen protivpravnom napadu odnosno kada vršenje inspekcijskog nadzora nije moguće bez prisustva komunalnog policajca, a nadležni inspektor to nije mogao unapred da predvidi.

3.3. Provera identiteta

Član 10

Na usmeni zahtev nadležnog inspektora, komunalni policajac na licu mesta proverava identitet lica.

3.4. Provera na licu mesta

Član 11

Na usmeni ili pismeni zahtev nadležnog inspektora, komunalni policajac proverava na licu mesta da li je stranka postupila po rešenju nadležnog inspektora, o zatečenom stanju sačinjava službenu belešku i istu dostavlja nadležnom inspektoru u roku od 24 časa nakon izvršene provere na licu mesta.

4. Preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti

Član 12

Komunalna policija i inspekcijske službe preduzimaju zajedničke mere i aktivnosti (u daljem tekstu: zajedničke akcije) od značaja za obavljanje poslova komunalne policije i inspekcijskih službi.

Kada preduzimaju zajedničke akcije, komunalna policija najpre upozorava i usmenim naređenjem izdaje obavezna uputstva i zabrane i nalaže mere i radnje od kojih neposredno zavisi uspešno obavljanje posla iz delokruga komunalne policije, a kada je za to ovlašćena zakonom, drugim propisom i opštim aktom grada, izriče mandatnu kaznu.

Ukoliko lice ne postupi po nalogu komunalne policije, nadležni inspektor sačinjava zapisnik radi pokretanja upravnog postupka, podnošenja zahteva za vođenje prekršajnog postupka, prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo, privredni prestup i obaveštava drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Član 13

Zajedničke akcije organizuju se po potrebi, a obavezno:

- kada nalog za zajedničko preduzimanje mera i aktivnosti izda načelnik Gradske uprave, u okviru sprovođenja hitnih mera i aktivnosti po zahtevu Gradonačelnika,

- kada to zahteva načelnik komunalne policije ili rukovodilac inspekcijske službe.

III DRUGI OBLICI SARADNJE

1. Davanje mišljenja na strateški plan i godišnji plan rada komunalne policije

Član 14

Radi usklađivanja rada komunalne policije i inspekcijskih službi pre usvajanja strateškog plana i godišnjeg plana rada komunalne policije od strane Gradskog veća, pribavlja se mišljenje inspekcijskih službi vezano za ostvarivanje međusobne saradnje.

2. Zajedničko podnošenje izveštaja

Član 15

Zajedničko podnošenje izveštaja vrši se na zahtev Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća ili načelnika Gradske uprave.

3. Obaveštavanje javnosti i dostupnost informacija

Član 16

Obaveštavanje javnosti i dostupnost informacija o ostvarivanju saradnje između komunalne policije i inspekcijskih službi vrši se putem konferencija za štampu, davanjem pismenih saopštenja, obaveštavanjem putem sajta i drugih sredstava javnog informisanja.

Obaveštavanje javnosti i dostupnost informacija iz stava 1. ovog člana vrši se na način i po postupku predviđenom zakonima, Statutom grada i drugim opštim aktima.

4. Predlaganje različitih oblika saradnje sa Policijom

Član 17

U ostvarivanju saradnje, inspekcijske službe predlagaće komunalnoj policiji različite oblike saradnje sa policijom, u skladu sa Zakonom o policiji.

5. Inicijativa za donošenje i izmenu opštih akata Grada

Član 18

Komunalna policija i inspekcijske službe zajednički će pokretati inicijativu za donošenje, kao i izmenu opštih akata grada, kojima će se uređivati pitanja iz njihove nadležnosti kao i urediti pravo komunalnih policajaca na izricanje mandatnih kazni.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Ukoliko sukob nadležnosti, kao i probleme u ostvarivanju saradnje između komunalne policije i inspekcijskih službi, ne mogu da reše zajednički načelnik komunalne policije i rukovodilac nadležne inspekcijske službe, sukob nadležnosti kao i probleme u ostvarivanju saradnje rešava načelnik Gradske uprave.

Član 20

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".