PRAVILNIKO BLIŽOJ SADRŽINI TEHNOLOŠKIH I FUNKCIONALNIH ZAHTEVA ZA USPOSTAVLJANJE INTEGRISANOG ZDRAVSTVENOG INFORMACIONOG SISTEMA("Sl. glasnik RS", br. 95/2009) |
Ovim pravilnikom propisuje se bliža sadržina tehnoloških i funkcionalnih zahteva za uspostavljanje integrisanog zdravstvenog informacionog sistema.
Tehnološki i funkcionalni zahtevi za uspostavljanje integrisanog zdravstvenog informacionog sistema (u daljem tekstu: Zahtevi) utvrđeni su u Prilogu 1, Prilogu 2 i Prilogu 3 koji su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
Zahtevi se smatraju ispunjenim ukoliko je usaglašenost softvera sa Zahtevima demonistrirana i utvrđena u realnom okruženju, odnosno, u zdravstvenoj ustanovi.
Ukoliko usaglašenost softvera sa Zahtevima nije bilo moguće demonstrirati u realnom okruženju zbog infrastrukturnih ili organizacionih nedostataka unutar konkretne zdravstvene ustanove, Zahtevi će se smatrati ispunjenim i u slučaju da je usaglašenost demonstrirana u razvojnom okruženju, odnosno, van zdravstvene ustanove.
Ukoliko se prilikom demonstriranja usaglašenosti softvera sa Zahtevima ustanovi da neki od Zahteva nije ispunjen, može se utvrditi dodatni rok od 60 dana za usaglašavanje softvera sa Zahtevima.
Ukoliko se po isteku dodatnog roka iz stava 1. ovog člana utvrdi da funkcionisanje softvera nije usaglašeno sa Zahtevima, konstatovaće se da softver ne ispunjava uslove za uključivanje u integrisani informacioni zdravstveni sistem.
Zahteve iz ovog pravilnika moraju ispunjavati:
1) softveri koji su u funkciji u zdravstvenim ustanovama;
2) softveri čije se uključivanje u integrisani informacioni zdravstveni sistem planira.
Usaglašenost sa Zahtevima za softvere iz stava 1. tačka 1) ovog člana mora se ispitati u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Softveri koji ne ispunjavaju Zahteve iz ovog pravilnika ne mogu biti uključeni u integrisani informacioni zdravstveni sistem.
Sadržina Zahteva redovno se preispituje i usklađuje sa potrebama zdravstvenog sistema.
Usaglašenost softvera sa Zahtevima utvrđuje se svake dve godine ili češće, ako je u međuvremenu došlo do izmene Zahteva.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
TEHNOLOŠKI I FUNKCIONALNI ZAHTEVI ZA USPOSTAVLJANJE INTEGRISANOG ZDRAVSTVENOG INFORMACIONOG SISTEMA
BIS |
Bolnički informacioni sistem |
CEN |
Evropski komitet za standardizaciju (CEN - Centre européen de normalisation) |
CEN/TC 251 |
Evropski komitet za standardizaciju /Tehnički komitet za medicinsku informatiku |
CIS |
Centralni informacioni servis |
DEM1 |
Statistički listić o slučaju rođenja (Nadležna matična služba jedinice lokalne samouprave) |
DEM2 |
Statistički listić o slučaju smrti (Nadležna matična služba jedinice lokalne samouprave) |
EU |
Evropska unija |
EZD |
Elektronska zdravstvena dokumentacija |
EZK |
Elektronski zdravstveni karton |
HIS |
Hospital Information System (videti BIS) |
HISA |
HISA - Health Informatics Service Architecture (CEN TC/251 pre-standard, prethodno Healthcare Information System Architecture) Arhitektura zdravstvenog informacionog servisa |
ICD10 |
International Classification of Diseases (videti MKB) |
ICPC-2 |
International Classification for Primary Care (videti MKPZZ) |
IHIS |
Integrated Health Information System (videti IZIS) |
IJZS |
Institut za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović - Batut" |
ISO |
Međunarodna organizacija za standardizaciju (ISO - International Organization for Standardization) |
IZIS |
Integrisani zdravstveni informacioni sistem |
JKL/ATC |
Jedinstvena klasifikacija lekova (Anatomical Therapeutic Chemical - classification of medicines) |
JMBG |
Jedinstveni matični broj građana |
MKB |
Međunarodna klasifikacija bolesti |
MKPZZ |
Međunarodna klasifikacija za primarnu zaštitu zdravlja |
PZZ |
Primarna zdravstvena zaštita |
RZZO |
Republički zavod za zdravstveno osiguranje |
RZZS |
Republički zavod za statistiku |
SOA |
SOA - Service-oriented architecture - Servisno orijentisana arhitektura sistema (Veb servisi) |
TLS |
TLS - Transport Layer Security - skup protokola za sigurni prenos podataka preko računarskih mreža |
SW |
Softver |
SZO |
Svetska zdravstvena organizacija (WHO - World Health Organization) |
UML |
UML - Unified Modelling Language - Objedinjeni jezik za modelovanje je u polju softverskog inženjerstva standardni jezik za vizuelno prikazivanje objektnog modela. |
VPN |
VPN - Virtual Private Network - Virtuelna privatna mreža omogućava korisnicima na razdvojenim lokacijama da preko javne mreže (npr. Internet) jednostavno održavaju zaštićenu komunikaciju. |
WONCA |
World Organization of National Colleges, Academies and Academic Associations of General Practitioners/Family Physicians (World Organization of Family Doctors) |
XML |
Extensible Markup Language, odnosno proširivi (metajezik) za označavanje (engl. markup) tekstualnih dokumenata. Osnovna svrha XMLa je da olakša razmenu podataka kroz različite informacione sisteme, posebno kroz one sisteme koji su povezani sa Internetom. |
ZJZ |
Zavodi za javno zdravlje |
Broj |
Zahtevi |
2.1.1 |
Projektni dokument treba, najmanje, da sadrži: |
- Poslovni objektni model (poželjno u UML notaciji) |
|
- Model arhitekture sistema |
|
2.1.2 |
Instalaciona verzija softvera u dve kopije |
2.1.3 |
Implementaciona dokumentacija |
- Uputstvo za instalaciju |
|
- Korisničko uputstvo |
|
2.1.4 |
Dokument o implementacionoj metodologiji |
- Organizacija |
|
- Minimalni hardverski zahtevi i zahtevi sistemskog softvera (navesti sve potrebne informacije o uslovima korišćenja i ceni licenciranog sistemskog softvera) |
|
- Obuka - plan obuke |
|
- Implementacija - principi i plan |
Broj |
Zahtevi |
2.2.1 |
Primenjen je relacioni sistem upravljanja bazom podataka (RDBMS) za čuvanje podataka koji su deo poslovnog procesa. |
2.2.2 |
Tehnološka platforma za aplikativno rešenje je nezavisna od baze podataka. Navesti tri relacione baze podataka nad kojima se može implementirati softversko rešenje. |
2.2.3 |
Obezbeđeno je dugoročno i pouzdano smeštanje velikih količina podataka, i to najmanje za period od tri godine (posle tri godine se može očekivati zanavljanje opreme, a period čuvanja podataka, medicinske dokumentacije, je regulisan zakonom). |
2.2.4. |
Rešenje treba da omogući rad korisnika sa udaljenih lokacija (na primer, kako iz doma zdravlja, tako i iz udaljenih ambulanti) na bar jedan od sledećih načina: |
|
- korišćenjem i jedne centralne baze kojoj se obraćaju korisnici sa raznih lokacija posredstvom permanentne veze, |
|
- redovnom sinhronizacijom parcijalnih baza sa udaljenih lokacija istog subjekta posredstvom veze koja se periodično uspostavlja, tipično jednom dnevno (Navesti koji načini udaljenog korišćenja su podržani) |
2.2.5 |
Arhitektura sistema i primenjene tehnologije omogućavaju fleksibilno korišćenje kroz primer prikaza uvođenja podrške radu nove specijalnosti, odnosno specijalističke službe. |
2.2.6 |
Arhitektura sistema i primenjene tehnologije omogućavaju skalabilnu implementaciju rešenja u odnosu na opterećenje i distribuiranost obrade - navesti obrazloženje. |
2.2.7 |
Troslojna arhitektura kao minimalni zahtev, sa poslovnom logikom implementiranom u središnjem sloju. |
2.2.8 |
Snažan sigurnosni model kroz sve nivoe, sa nezavisnim Single Sign - On (SSO) mogućnostima i proširivošću prema naprednim sigurnosnim tehnologijama (smart kartice, elektronski potpis itd). |
2.2.9 |
Rešenje mora da omogući rad 500 konkurentnih korisnika. |
Broj |
Preporuke |
2.2.10 |
Primena međunarodnih i evropskih standarda koji se odnose na medicinsku informatiku (HISA, HL7, openEHR, ISO13606, DICOM, CEN/TC251, ASTM i sl.). |
|
U tom smislu, treba navesti verziju i deo standarda koji se primenjuje i na koji tehnološki ili funkcionalni zahtev se njegova primena odnosi. |
2.2.11 |
Sistem podržava implemetaciju XML, kao i SOA primenom Web servisa. |
2.2.12 |
Rešenje treba da ima implementirane web module koji će obezbediti: |
|
- preko Interneta dostupne javno raspoložive funkcionalnosti sistema (npr. zakazivanje pregleda); |
|
- pristup autorizovanog pružaoca zdravstvene usluge (lekara ili sestre) sa udaljene lokacije putem sigurne veze. |
2.2.13 |
Sistem je integrisan sa dijagnostičkim uređajima radiologije ili radiološkim informacionim sistemom (navesti naziv RIS-a i proizvođača). |
2.2.14 |
Sistem je integrisan sa dijagnostičkim uređajima laboratorije ili laboratorijskim informacionim sistemom (navesti naziv LIS-a i proizvođača). |
2.2.15 |
Rešenje može da se izvršava na operativnim sistemima i izvršnim platformama (na primer, aplikativnim serverima) koji potiču od različitih isporučilaca ili su open source. |
2.3. Opšti funkcionalni zahtevi
2.3.1. Inicijalizacija i administracija sistema
Broj |
Zahtevi |
|||||||||||||||
2.3.1.1 |
Sistem nudi svim korisnicima nacionalno odobrene šifarnike kao podršku strukturiranoj i šifrovanoj registraciji zdravstvenih podataka. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002437.1*) |
||||||||||||||||
2.3.1.2 |
Inicijalizacija i sinhronizacija sa šifarskim sistemom CIS/RZZO (Prilog 2). |
|||||||||||||||
2.3.1.3 |
Izborne liste i referentne tabele koje nudi sistem su iste za sve korisnike jedne iste aplikacije. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002672.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.4 |
Sistem omogućava dodeljivanje različitih prava pristupa (čitanje, upisivanje i sl.) uzimajući u obzir stepen poverljivosti. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002269.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.5 |
Sistem uzima u obzir prava pristupa kada odobrava pristup zdravstvenim podacima, u odnosu na ulogu koju ima pružalac zdravstvene usluge prema pacijentu. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002415.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.6 |
Sistem omogućava korisniku da označi pojedinačne zdravstvene podatke kao poverljive. |
|||||||||||||||
EuroRec GS001945.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.7 |
Svaki korisnik ima jedinstvenu i doslednu identifikaciju. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002268.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.8 |
Sistem obezbeđuje inicijalizaciju internih šifarnika (organizaciona struktura, kadrovska evidencija i sl.) |
|||||||||||||||
2.3.1.9 |
Inicijalizacija i sinhronizacija sa pravilima definisanih zakonskim okvirima, preporukama i na osnovu referentnih, iskustvenih ili logičnih vrednosti. Na osnovu ovih pravila se kreiraju zabrane, upozorenja, izveštaji, šalju automatske poruke, daju preporučeni izbori itd). |
|||||||||||||||
2.3.1.10 |
Svaka verzija zdravstvenog podatka ima jedinstvenu i doslednu identifikaciju. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002266.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.11 |
Svaka verzija zdravstvenog podatka ima evidentiran datum i vreme upisa. |
|||||||||||||||
EuroRec GS001537.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.12 |
Svaka verzija zdravstvenog podatka ima evidentiranog korisnika koji je odgovoran za identifikaciju unosa podataka. |
|||||||||||||||
EuroRec GS001538.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.13 |
Svako ažuriranje zdravstvenog podatka ima za rezultat novu verziju zdravstvenog podatka. |
|||||||||||||||
EuroRec GS001539.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.14 |
Svaka verzija zdravstvenog podatka ima status aktivnosti (npr. aktivan ili trenutan, neaktivan, istorija ili zastareo, okončan, prekinut, arhiviran). |
|||||||||||||||
EuroRec GS001579.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.15 |
Brisanje zdravstvenog podatka ima za rezultat kreiranje nove verzije zdravstvenog podatka sa statusom: "obrisan". |
|||||||||||||||
EuroRec GS001593.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.16 |
Sistem ne prikazuje izbrisane zdravstvene podatke, izuzev evidencije o reviziji. |
|||||||||||||||
EuroRec GS003952.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.17 |
Sistem ne obuhvata izbrisane zdravstvene podatke u kliničkoj dokumentaciji ili eksportovanim podacima, osim za potrebe revizije. |
|||||||||||||||
EuroRec GS003953.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.18 |
Svaka verzija zdravstvenog podatka ima evidentiranu osobu koja je odgovorna za sadržaj verzije. Odgovorna osoba za sadržaj može biti korisnik ili treća strana. |
|||||||||||||||
EuroRec GS001594.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.19 |
Kompletna istorija verzija zdravstvenog podatka može biti prikazana. |
|||||||||||||||
EuroRec GS001598.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.20 |
Svaki pacijent i njegov elektronski zdravstveni zapis je jedinstveno i dosledno identifikovan unutar sistema. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002307.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.21 |
Svaki zdravstveni podatak je jedinstveno i dosledno pridružen jednom identifikovanom pacijentu. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002265.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.22 |
Svim podacima o pacijentu može se pristupiti iz zdravstvenog kartona pacijenta. |
|||||||||||||||
EuroRec GS002281.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.23 |
Sistem je dostupan za rad 24 sata tokom 365 dana u godini, sa konfigurabilnim rasporedom sistemskog pokretanja i gašenja, ukoliko menadžment odluči da zabrani rad aplikacije u nekom vremenskom intervalu. |
|||||||||||||||
2.3.1.24 |
Vreme između dva pada sistema (MTBR - Mean Time Between Failures) mora biti duže od mesec dana. |
|||||||||||||||
2.3.1.25 |
Vreme oporavka sistema nakon pada (MTTR - Mean Time To Repair) ne sme biti duže od dva sata. |
|||||||||||||||
2.3.1.26 |
Vreme rešavanja problema mora da bude u skladu sa sadržajem u donjoj tabeli:
|
|||||||||||||||
2.3.1.27 |
Značaj tačnosti podataka forsira strogu kontrolu podataka koji se upisuju u bazu podataka. Strategija obuhvata sprečavanje korisnika da unose neispravne (ili na bilo koji drugi način netačne) podatke. |
|||||||||||||||
2.3.1.28 |
Svaka verzija zdravstvenog podatka ima evidentiran datum validacije. |
|||||||||||||||
EuroRec GS001901.1 |
||||||||||||||||
2.3.1.29 |
Ograničenja ugrađena u samu bazu podataka, na primer referencijalni integritet, predstavljaju poslednji element provere. |
|||||||||||||||
2.3.1.30 |
Kontrola konkurentnosti i korisničkih transakcija sprečava gubitak podataka i neispravan unos podataka koji je posledica simultanog rada velikog broja korisnika. |
|||||||||||||||
2.3.1.31 |
Maksimalno vreme odziva ne prelazi pet sekundi. Kao vreme odziva uzima se vreme koje protekne od trenutka kada korisnik postavi zahtev za neku akciju sistema do trenutka kada sistem odgovori na zahtev i očekuje novu akciju korisnika (zahtev se ne odnosi na radiologiju - imiging, agregiranje podataka, generisanje statističkih izveštaja). |
|||||||||||||||
2.3.1.32 |
Implementirana su sredstva za monitoring za obezbeđivanje kontinuiteta i kvaliteta rada poslovnog sistema zdravstvene ustanove, a kroz praćenje parametara kvaliteta i kvantiteta rada učesnika u sistemu (praćenje rada organizacionih celina i pojedinačnih korisnika). |
_______________
*)Zahtevi standarda EuroRec Instituta (EU), Seal 2008. ProRek Srbija je punopravni član EuroReca od 2008. godine i učesnik CIP ICT PSP projekta Evropske unije na uspostavljanju evropske mreže za sertifikaciju softverskih proizvoda iz domena medicinske informatike (www.eurorec.org)
2.3.2 Lakoća korišćenja softvera
Broj |
Zahtevi |
2.3.2.1 |
Jezik na grafičkom korisničkom interfejsu (GUI - Graphical User Interface) je srpski. |
2.3.2.2 |
Za svaku od najčešće korišćenih akcija uvedene su prečice, prilagođene ulozi i pravima korisnika. |
2.3.2.3 |
Inicijalni unos administrativnih podataka ili identifikacija pacijenta vrši se očitavanjem bar-koda sa zdravstvene knjižice. |
2.3.2.4 |
Kako bi se skratilo vreme unosa i obrade podataka, prilikom rada sa aplikacijom, gde god se radi sa poznatim podacima, sistem nudi odgovarajuće vrednosti, pri čemu korisnik zadržava mogućnost izmene. Takođe, za podatke za koje je definisano da se pojavljuju na različitim mestima, sistem automatski prenosi podatke unosom sa jednog mesta. |
2.3.2.5 |
Aplikacija je intuitivna i konzistentna, u skladu sa uobičajenim konceptima i normama korišćenja računara, kao i pojmovima iz domena rada zdravstvene ustanove, a kojima korisnici raspolažu na osnovu svog prethodnog rada. |
2.3.2.6 |
Vreme potrebno za obuku tipičnog korisnika (menadžment, lekari, medicinske sestre i dr.) svodi se na tri do pet radnih dana. |
Broj |
Preporuke |
2.3.2.7 |
Radi olakšavanja rada korisnika, ubrzanja procedura i smanjivanja obima grešaka, rešenje omogućava korišćenje smart kartica, narukvica za pacijente, bar-koda na receptima (dvodimenzioni barkod), bar-kod na štampanim izveštajima i epruvetama sa uzorcima za laboratoriju i sl. |
2.4. Poslovni i funkcionalni zahtevi za primarnu zdravstvenu zaštitu - dom zdravlja
2.4.1. Poslovni procesi koje Elektronski zdravstveni karton (EZK) podržava u sledećim oblastima delatnosti:
Broj |
Zahtevi |
2.4.1.1 |
Zdravstvena zaštita odraslih stanovnika (opšta medicina) |
2.4.1.2 |
Zdravstvena zaštita dece |
2.4.1.3 |
Zdravstvena zaštita školske dece |
2.4.1.4 |
Zdravstvena zaštita žena |
2.4.1.5 |
Medicina rada |
2.4.1.6 |
Hitna medicinska pomoć |
2.4.1.7 |
Kućno lečenje i nega |
2.4.1.8 |
Polivalentna patronaža |
2.4.1.9 |
Stomatološka zdravstvena zaštita |
2.4.1.10 |
Radiološka dijagnostika |
2.4.1.11 |
Laboratorijska dijagnostika |
2.4.1.12 |
Farmaceutska zdravstvena delatnost |
2.4.1.13 |
Fizikalna medicina i rehabilitacija |
2.4.1.14 |
Specijalističko-konsultativna delatnost |
2.4.1.15 |
Stacionar |
2.4.1.16 |
Porodilište |
2.4.2. Posebni poslovni i funkcionalni zahtevi koje EZK podržava:
Broj |
Poslovni proces |
Zahtev |
2.4.2.1 |
Zakazivanje i menadžment posetama |
- kreiranje rasporeda rada i poseta |
2.4.2.2 |
Prijem pacijenta |
- identifikacija pacijenta; |
2.4.2.3 |
Registracija pacijenta |
- upravljanje podacima o pacijentu, u skladu sa propisanim Skupom podataka od značaja (Prilog 3). |
2.4.2.4 |
Izbor izabranog tima zdravstvene zaštite |
- upravljanje podacima izabranog tima, uspostavljanje veze registracije u skladu sa principima plaćanja po kapitaciji. |
2.4.2.5 |
Kontakt - Pružanje zdravstvene zaštite |
- unos podataka o kontaktu u skladu sa propisanim Skupom podataka od značaja; |
2.4.2.6 |
Kontakt - administracija |
- unos podataka koji se odnose na zatvaranje kontakta; |
2.4.2.7 |
Održavanje magacina lekova i potrošnog materijala |
- menadžment nad medikamentima na lokalnom nivou |
2.4.2.8 |
Planiranje preventivnih aktivnosti |
- menadžment preventivnih aktivnosti |
2.5. Poslovni i funkcionalni zahtevi za bolnički informacioni sistem
2.5.1. Poslovni procesi koje bolnički informacioni sistem podržava (stacionarna i specijalističko-konsultativna delatnost)
Broj |
Zahtevi |
2.5.1.1 |
Interna medicina |
2.5.1.2 |
Pulmologija sa pneumofiziologijom |
2.5.1.3 |
Neurologija |
2.5.1.4 |
Infektivne bolesti |
2.5.1.5 |
Kožno-venerične bolesti |
2.5.1.6 |
Opšta hirurgija |
2.5.1.7 |
Ortopedija sa traumatologijom |
2.5.1.8 |
Urologija |
2.5.1.9 |
Otorinolaringologija |
2.5.1.10 |
Oftalmologija |
2.5.1.11 |
Pedijatrija |
2.5.1.12 |
Ginekologija i akušerstvo |
2.5.1.13 |
Psihijatrija |
2.5.1.14 |
Prijem i zbrinjavanje urgentnih stanja |
2.5.1.15 |
Anestezija sa reanimatologijom |
2.5.1.16 |
Intezivna i poluintenzivna nega |
2.5.1.17 |
Produženo lečenje i nega |
2.5.1.18 |
Dnevne bolnice (dijaliza, hemoterapija, hiruške intervencije, opservacije, tretman psihijatrijskih bolesnika i dr.) |
2.5.1.19 |
Fizikalna medicina i rehabilitacija |
2.5.1.20 |
Laboratorijska (kliničko biohemijska, mikrobiološka, parazitološka, virusološka i seriološka), radiološka, patološko-anatomska i druga dijagnostika |
2.5.1.21 |
Bolnička apoteka |
2.5.1.22 |
Snabdevanje krvlju i krvnim derivatima |
Broj |
Poslovni proces |
Zahtev |
2.5.2.1 |
Zakazivanje i upravljanje terminima za posete |
- definisanje radnog kalendara organizacionih jedinica i kadrova; |
2.5.2.2 |
Prijem pacijenata |
- registracija pacijenata (za osiguranike RZZO inicijalno preuzimanje administrativnih podataka o pacijentu iz baze osiguranika); |
2.5.2.3 |
Kontakt - Pružanje zdravstvene zaštite lekara specijaliste u specijalističkim ambulantama |
- pregled arhive medicinskih podataka pacijenta; |
2.5.2.4 |
Kontakt - Pružanje zdravstvene zaštite lekara specijaliste na dijagnostici |
- pisanje rezultata dijagnostičke usluge; |
2.5.2.5 |
Kontakt - Pružanje zdravstvene zaštite lekara specijaliste u porodilištu |
- pregled arhive medicinskih podataka pacijenta; |
2.5.2.6 |
Kontakt - Pružanje zdravstvene zaštite lekara specijaliste na odeljenju stacionara |
- prvi pregled lekara specijaliste na odeljenju stacionara (uvid u dokumentaciju, pisanje anamneze, opisivanje sadašnjeg stanja i tegoba - status preasens, postavljanje radnih dijagnoza, štampanje druge strane istorije bolesti, propisivanje terapije, režima nege i ishrane) |
2.5.2.7 |
Kontakt - Pružanje zdravstvene zaštite u operacionom bloku |
- formiranje plana operacija; |
2.5.2.8 |
Pružanje zdravstvene zaštite medicinskih sestara i tehničara |
- poslovi u specijalističkim ambulantama; |
2.5.2.9 |
Završetak stacionarnog lečenja |
- postavljanje konačne dijagnoze; |
2.5.2.10 |
Održavanje magacina lekova i potrošnog materijala u odeljenskim apotekama |
- vođenje evidencije medikamenata na lokalnom nivou; |
Broj |
Zahtevi |
2.5.3.1 |
Zakazivanje poseta u laboratorije |
2.5.3.2 |
Prijem pacijenata u laboratorije |
2.5.3.3 |
Prijem uzoraka sa odeljenja u laboratorije |
2.5.3.4 |
Laboratorijska obrada uzoraka |
2.5.3.5 |
Izdavanje rezultata izvršenih laboratorijskih analiza |
2.5.3.6 |
Upravljanje lokalnim zalihama artikala u laboratorijama |
2.5.3.7 |
Upravljanje terminima za zakazivanje poseta u laboratorije |
2.5.3.8 |
Izveštavanje |
Broj |
Zahtevi |
2.5.4.1 |
Upravljanje zalihama apoteke (početno stanje, prijemnica, povratnica, dnevnik proizvodnje, trebovanje, izdavanje odeljenskim apotekama, reversi, otpis, popis, korekcija stanja) |
2.5.4.2 |
Izveštavanje |
2.6. Zahtevi koji se odnose na elemente interoperabilnosti
Broj |
Zahtevi |
2.6.1 |
Implementirani nacionalni šifarski sistemi i nomenklature dostupni sa portala CIS i RZZO (elektronska faktura) |
2.6.2 |
Implemetirane klase podataka i njihovi atributi su u skladu sa propisanim Skupom podataka od značaja (Prilog 3) |
Broj |
Preporuke |
2.6.3 |
Horizontalna integracija - razmena podataka između zdravstvenih ustanova istog nivoa (izveštaji sa konsultativnih i dijagnostičkih pregleda) ili razmena podataka generisanih u različitim rešenjima organizacionih celina jedne ustanove (na primer, kada se koristi poseban softver za bolničku apoteku, laboratoriju ili pojedine specijalističke službe). |
2.6.4 |
Vertikalna integracija - razmena podataka između ustanova različitih nivoa (uputi i izveštaji specijalističkih pregleda) |
2.6.5 |
Integracija sa zdravstvenim institucijama na nivou države - automatsko preuzimanje šifarnika sa portala CIS i RZZO i automatsko slanje elektronske fakture RZZO ili propisanih izveštaja. |
Broj |
Zahtevi |
2.7.1 |
Sistem mora da obezbedi sredstvo za prikupljanje svih podataka koji su potrebni u zvaničnom izveštajnom sistemu (koji može biti i menjan tokom vremena). |
2.7.2 |
Mogućnost pojedinačnog izveštavanja u odnosu na pružanje zdravstvene zaštite, uz filtriranje po: |
2.7.3 |
Sistem treba da obezbedi lako i brzo izveštavanje za sve vrste agregiranih izveštaja koji se dostavljaju Ministarstvu zdravlja, RZZO, zavodima za javno zdravlje, upravi ustanove ili se koriste za sopstvene potrebe organizacionih jedinica. Izgled, forme, formati i podaci u agregiranim izveštajima su različiti i u vremenu su vrlo promenljivi, ali se mogu svrstati u sledeće osnovne vrste izveštaja: |
2.8. Zahtevi koji se odnose na poverljivost, privatnost i sigurnost
Broj |
Sigurnosni mehanizam |
Funkcionalnost |
Komponenta aplikacije |
Tehnologija |
2.8.1 |
Identifikacija, autentifikacija |
Identifikacija korisnika |
Komponenta sigurnosti i kontrole pristupa |
Identifikaciona tehnologija (unos podataka, smart kartica, bar kod) |
Identifikacija spoljnog sistema |
Komponenta sigurnosti i kontrole pristupa |
Uspostavljanje sigurne veze na osnovu uzajamne autentifikacije sistema ili servisa |
||
2.8.2 |
Kontrola pristupa |
Pristup podacima |
Komponenta sigurnosti i kontrole pristupa |
Aplikativna kontrola |
Pristup sistemu |
|
Podrška ili smernice za konfigurisanje operativnog sistema ili izvršnog okruženja |
||
Pristup sa udaljenog mesta |
|
Podrška ili smernice za konfigurisanje komunikacione infrastrukture (npr. VPN, Firewall, Internet Gateway) |
||
2.8.3 |
Zaštita poruka i podataka |
Komunikacije |
Komponenta sigurnosti i kontrole pristupa |
Enkripcija prenosa podataka (TLS, VPN i sl.) |
Čuvanje podataka |
Autentifikacija i pristup osetljivim dokumentima |
Enkripcija podataka koji se čuvaju u bazi podataka |
||
2.8.4 |
Audit - Loging |
Logovanje |
Komponenta sigurnosti i kontrole pristupa |
Logovanje na nivou aplikacije i operativnog sistema |
Sistemi za otkrivanje napada i otkaza |
|
Primena sistema za monitoring rada računarske mreže |
ŠIFARNIK
ŠIFARNIK |
Izvor |
Naziv datoteke za preuzimanje |
Administrativni podaci |
||
Države |
ISO 3166 kod-lista |
DRZAVA |
Okruzi |
Republički zavod za statistiku |
OKRUZI |
Naselja |
Republički zavod za statistiku |
MESTO |
Opštine |
Republički zavod za statistiku |
OPSTINE |
Jedinice mera |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
MUNIT |
Lični podaci |
||
Starosne grupe |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
STAROSNEGRUPE |
Bračni status |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
BRACNISTATUS |
Članovi porodice (otac, majka, brat, sestra, baba po majci i sl.) |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
CDCLANPORODICE |
Stručne spreme |
Republički zavod za statistiku |
STRUCNASPREMA |
Zanimanja |
Republički zavod za statistiku |
ZANIMANJA |
Zdravstveni podaci |
||
Zdravstvene ustanove |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
ZDRAVSTVENAUSTANOVA |
Izabrani lekar (opšta praksa, pedijatar, ginekolog, stomatolog, medicina rada) |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
CDTIPIZABRANOGLEKARA |
ICPC-2 (MKPZZ) |
WONCA |
ICPC2 |
MKB10 (ICD10) Šifarnik dijagnoza |
Svetska zdravstvena organizacija Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
MKB10 |
Preslikavanje ICPC2 i MKB10 šifarnika |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
ICPC2MKB10 |
Status dijagnoze |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
CDSTATUS_DIJAGNOZE |
Tipovi medicinskog dokumenta |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
CDTIPADMINDOKUMENTA |
Rezultati |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
CDSISREZULTATI |
Vrsta sistematskog rezultata |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
CDVRSTASIS_REZULTATI |
Grupe dijagnoza |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
GRUPEDIJAGNOZA |
Operacije |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
OPERACIJE |
Specijalizacije |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
SPECIJALIZACIJE |
Uže specijalizacije |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
UZA SPECIJALIZACIJA |
Specijalizacija - Uža specijalizacija |
Institut za javno zdravlje Srbije "dr Milan Jovanović Batut" |
SPEC-UZASPEC |
SKUP PODATAKA OD ZNAČAJA
Napomena:
OB - |
Podatak ili grupa podataka moraju se obavezno unositi. Ako je oznaka stavljena na grupu podataka, obavezno je uneti boldovane podatke. |
M - |
Podatak ili grupa podataka pojavljuje se više puta |
CD - |
Katalog (šifarnik, registar, nomenklatura) |
1. |
PODACI O PACIJENTU |
OB |
|
1.1 |
ADMINISTRATIVNI PODACI |
|
|
|
1. |
Jedinstveni identifikator (JMBG) |
|
|
2. |
Lični broj osiguranika (LBO) |
|
|
3. |
PINCODE (string 5), kod za sigurnosni pristup podacima, poznat samo pacijentu |
|
|
4. |
Prezime |
|
|
5. |
Ime |
|
|
6. |
Ime jednog roditelja |
|
|
7. |
Datum, vreme rođenja (datum: dd/mm/gggg hh.mm) |
|
|
8. |
Datum, vreme smrti (date: dd/mm/gggg hh.mm) |
|
|
9. |
Mesto rođenja (šifarnik mesta CIS) |
|
|
10. |
Pol (muški, ženski) |
|
|
11. |
Pol na rođenju (muški, ženski) |
|
|
12. |
Mesto stanovanja (šifarnik mesta CIS) |
|
|
13. |
Adresa stanovanja (tekst) |
|
|
14. |
Kontakt u slučaju zdravstvene potrebe |
|
|
15. |
ISO kod zemlje državljanstva (nomenklatura: ISO kod) |
|
|
16. |
ISO kod zemlje stanovanja |
|
|
17. |
JMBG staratelja pacijenta (ako postoji) |
|
|
18. |
Prezime staratelja pacijenta |
|
|
19. |
Ime staratelja pacijenta |
|
|
1.2 PODACI O OSIGURANJU |
|
|
|
1. |
Kod osiguranja: |
|
|
- |
Tip osiguranja (obavezno zdravstveno osiguranje |
|
|
|
- sredstva RZZO i dobrovoljno zdravstveno osiguranje - sredstva od premija) |
|
|
- |
Broj zdravstvene knjižice, karte (broj polise za privatno osiguranje) |
|
|
2. |
Datum važnosti zdravstvene knjižice, polise (dd/mm/gggg) |
M |
1.3 |
PODACI O IZABRANOM LEKARU |
|
|
|
1. |
CD tip izabranog lekara: |
|
|
- |
Lekar opšte prakse |
|
|
- |
Pedijatar |
|
|
- |
Ginekolog |
|
|
- |
Stomatolog |
|
|
- |
Lekar medicine rada |
|
|
2. |
Jedinstveni identifikator zdravstvenog radnika (JMBG) |
|
|
3. |
Broj kartona (zdravstveni karton) kod izabranog lekara (veza sa papirnim kartonom) |
|
|
4. |
Zdravstvena ustanova (do nivoa odeljenja) gde je pacijent izabrao lekara. |
|
|
- |
Matični broj zdravstvene ustanove |
|
|
- |
Interna šifra organizacione jedinice |
|
|
5. |
Datum izbora lekara (dd/mm/gggg) |
M |
1.4 |
ZDRAVSTVENI PODACI PACIJENTA |
|
|
1.4.1 |
OPŠTI ZDRAVSTVENI PODACI |
|
|
|
1. |
Krvna grupa (A, B, O, AB) |
|
|
2. |
Rh faktor (+, -) |
|
|
3. |
CD Alergije |
|
|
4. |
Podgrupa (string, šifarnik ako je dostupan) |
|
|
5. |
APGAR (num) |
|
|
6. |
Obim glave (num) |
|
1.4.2 |
LIČNA MEDICINSKA ISTORIJA |
|
|
|
1. |
Ranije bolesti (MKB10) |
|
|
2. |
Datum (dd/mm/gggg), (po iskazu pacijenta) |
|
|
Napomena: Mogu se popunjavati ili kao realni kontakti vezani za zbrinjavanje određenog zdravstvenog problema, ili kao "istorijski" kontakti i tada ih popunjava izabrani lekar. |
M |
|
1.4.3 |
PORODIČNA MEDICINSKA ISTORIJA |
|
|
|
1. |
Bolesti od socio-medicinskog značaja poznate u porodici (MKB10) |
|
|
2. |
CD Srodstvo (otac, majka, brat, sestra, baba po majci, baba po ocu, deda po majci, deda po ocu, ostali) |
M |
1.4.4 |
INVALIDNOST I NESPOSOBNOST |
M |
|
|
1. |
Vrsta invalidnosti/nesposobnosti (MKB10) |
|
|
2. |
Kriterijum RZZO za invalidnost ili nesposobnost |
|
|
3. |
Datum početka (dd/mm/gggg), (za istorijske podatke po iskazu pacijenta) |
|
|
4. |
Datum završetka (dd/mm/gggg) |
|
|
Napomena: Mogu se popunjavati ili kao realni kontakti vezani za zbrinjavanje određenog zdravstvenog problema, ili kao "istorijski" kontakti i tada ih popunjava izabrani lekar. |
|
|
1.4.5 |
FAKTORI RIZIKA |
|
|
|
1. |
CD Faktor rizika (aktivno pušenje, alkohol, povećana težina, droge, visok krvni pritisak) |
M |
1.5 |
SOCIJALNI PODACI O PACIJENTU |
|
|
|
Napomena: Socijalni podaci su deo Skupa podataka od značaja da bi zdravstvena slika pacijenta mogla biti povezana sa njegovim socijalnim statusom. Za validnost podataka odgovoran je pacijent. |
|
|
|
1. |
Datum uzimanja podataka (dd/mm/gggg) |
|
|
2. |
CD Bračni status: |
|
|
- |
U braku |
|
|
- |
Razvedeni |
|
|
- |
Udovac/Udovica |
|
|
- |
Samac/samica |
|
|
3. |
Broj dece |
|
|
4. |
CD Stepen stručne spreme: |
|
|
- |
bez osnovnog obrazovanja |
|
|
- |
osnovno obrazovanje |
|
|
- |
srednje |
|
|
- |
više |
|
|
- |
visoko |
|
|
5. |
CD zanimanje pacijenta (šifarnik zanimanja saglasan CIS i šifarniku Zavoda za statistiku Republike Srbije) |
|
|
6. |
CD Tip zaposlenosti pacijenta |
|
|
- |
nezapošljavan |
|
|
- |
zaposlen |
|
|
- |
nezaposlen (izgubio posao) |
|
|
- |
nezaposlen (napustio posao svojevoljno) |
|
|
- |
penzioner |
|
|
- |
student ili đak |
|
|
7. |
Korišćenje socijalne pomoći (DA/NE) |
|
|
8. |
Materijalni status - kategorizacija za potrebe Nacionalnog Zdravstvenog Računa (po izjavi pacijenta) |
|
|
- |
1. kat. (jako siromašni) |
|
|
- |
2. kat. (siromašni) |
|
|
- |
3. kat (srednje imućni) |
|
|
- |
4. kat (imućni) |
|
|
- |
5. kat (bogati) |
|
|
9. |
Ako je pacijent dete, porodični status: |
|
|
- |
oba roditelja |
|
|
- |
roditelji razdvojeni/razvedeni |
|
|
- |
jedan roditelj |
|
|
- |
bez roditelja |
|
|
- |
usvojen |
|
2. |
ZDRAVSTVENI PROBLEM (ZP) |
M |
|
|
1. |
CD Zdravstveni problem |
|
|
- |
Simptom (ICPC 2) |
|
|
- |
Dijagnoza (MKB10) |
|
|
2. |
Početak zdravstvenog problema (dd/mm/gggg) |
|
|
3. |
Završetak zdravstvenog problema (dd/mm/gggg) |
|
|
Napomena: Ako nema informacije o završetku, lečenje je u toku (što se podrazumeva za hronične zdravstvene probleme) |
|
|
|
4. |
Rezultat lečenja: |
|
|
- |
oporavljen |
|
|
- |
umro |
|
|
- |
stalne posledice |
|
|
5. |
Oznaka da je u pitanju ZP obeležen kao bitan za zdravstvenu sliku pacijenta |
|
|
Napomena: Za dijagnoze od socio-medicinskog značaja kao i neke druge (definisane od strane medicinskih eksperata, ova oznaka se setuje automatski na DA (ugrađeno u MKB10). Za ostale dijagnoze postoji mogućnost da ih lekar označi ručno kao značajne za zdravstvenu sliku pacijenta. |
|
|
3. |
POSETA, KONTAKT |
M |
|
3.1 |
OPŠTI PODACI |
|
|
|
1. |
Datum/vreme kada je kontakt počeo |
|
|
2. |
Datum/vreme kada je kontakt završen |
|
|
3. |
Jedinstveni identifikator zdravstvenog radnika |
|
|
4. |
Jedinstveni identifikator zdravstvene ustanove (do nivoa odeljenja) gde je kontakt započet |
|
|
- |
Matični broj zdravstvene ustanove |
|
|
- |
Interna šifra organizacione jedinice |
|
|
5. |
CD Tip završetka kontakta (shodno odluci lekara, protiv odluke lekara, zakonski razlozi i sl.) |
|
|
6. |
CD Zakonska osnova za kontakt (zahtev pacijenta, zahtev staratelja, zahtev ovlašćene institucije) |
|
|
7. |
CD Zahtev za kontaktom (pacijent, uput lekara opšte prakse, hitna pomoć, zahtev specijaliste, zahtev iz bolnice, odluka ovlašćene institucije) |
|
|
8. |
CD Stanje na početku kontakta (stabilno, akutno, nestabilno, hronično, umiruće,) |
|
|
9. |
CD Stanje na kraju kontakta (poboljšano, nepromenjeno, pogoršano, izlečen, hronično, smrt) |
|
3.2 |
VITALNI ZNACI (string) |
|
|
|
1. |
Puls |
|
|
2. |
Krvni pritisak |
|
|
3. |
Broj udisaja |
|
|
4. |
Temperatura |
|
|
5. |
Diureza |
|
|
6. |
Glikemija |
|
|
7. |
Težina u kilogramima, gramima |
|
|
8. |
Visina u cm |
|
|
Napomena: BM (body mass) indeks je moguće izračunati i prezentirati na ekranu. |
|
|
3.3 |
PODACI O PLAĆANJU |
M |
|
|
1. |
CD Tip plaćanja: |
|
|
- |
Preko obaveznog osiguranja (RZZO) |
|
|
- |
Preko dobrovoljnog osiguranja |
|
|
- |
Lično |
|
|
- |
Plaćanje iz sredstava budžeta |
|
|
- |
Kompanije (za zaposlene) |
|
|
- |
Donacije (resident) |
|
|
- |
Donacije (non resident) |
|
3.4 |
RAZLOG KONTAKTA |
M |
|
|
1. |
CD vrsta kontakta |
|
|
|
(preventivni-kurativni-sistematski pregled kod izabranog lekara, specijalistički-dijagnostički pregled u domu zdravlja-bolnici, hospitalizacija i sl.) |
|
|
2. |
CD Razlog za kontakt: |
|
|
- |
Prema ICPC šifarniku u PZZ |
|
|
- |
Prema MKB10 na ostalim nivoima ako je u pitanju uputna dijagnoza. U PZZ ICPC šifarnik je mapiran sa MKB10. |
|
|
Napomena: Od ove tačke svi naredni podaci su vezani za pojedinačne ZP koji se zbrinjavaju za vreme kontakta. ZP je ključna veza za grupu aktivnosti preduzetih u toku kontakta u cilju zbrinjavanja pojedinačnog ZP. Svi postojeći ZP zbrinjavaju se u toku tog istog kontakta, tako da se neke aktivnosti mogu preduzimati u cilju istovremenog tretiranja različitih ZP. Ako je ZP označen samo kao simptom, mora imati neku radnu dijagnozu, ili oznaku (BO-bez oboljenja) |
|
|
3.5 |
DIJAGNOZE |
M |
|
|
1. |
CD dijagnoze (MKB10+ "BO") |
|
|
2. |
Status (radna-finalna-osnovni uzrok za epizodu nege) |
|
|
3. |
Oznaka da je u pitanju ZP obeležen kao bitan za zdravstvenu sliku pacijenta |
|
|
- |
Po mišljenju lekara (DA/NE) |
|
|
- |
Samo za finalne dijagnoze. Za bolesti od socio-medicinskog značaja, alergije, kongenitalne anomalije i aktivnu formu tuberkuloze, ova oznaka je inicijalno setovan na "DA". |
|
|
4. |
Epidemiološko upozorenje (DA/NE) (po mišljenju lekara) |
|
|
Napomena: Ako je dijagnoza predefinisana za epidemiološko upozorenje setovanje na "DA" je automatizovano. |
|
|
3.6 |
AKTIVNOSTI PREDUZETE U TOKU KONTAKTA |
M |
|
|
1. |
CD Aktivnost |
|
|
Napomene: |
|
|
|
- |
U PZZ, specijalističkom i dijagnostičkom kontaktu šifarnik aktivnosti je ICPC2, unos je obavezan |
|
|
- |
Za bolnički kontakt šifarnik aktivnosti je šifarnik usluga RZZO ili interni šifarnik ustanove |
|
|
- |
Operacije, kao značajne aktivnost kodiraju se kroz važeći šifarnik operacija (CIS). |
|
|
- |
Na svim nivoima kontakta poželjno je da ove podatke unose lekari, a u svakom slučaju su za njih odgovorni. |
|
|
- |
Za potrebe fakturisanja, sve što je moguće na neki način automatizovati, treba automatizovati u softveru, a ostaviti mogućnost medicinskoj sestri da na fakturisanje dobijeno iz softvera napravi izmene i dopuni podatke. |
|
|
2. |
CD zdravstvenog radnika odgovornog za aktivnost |
|
|
3. |
Početak obavljanja aktivnosti (dd/mm/gg/hh/mm) |
|
|
4. |
Završetak aktivnosti (dd/mm/gg/hh/mm) |
|
|
Napomena: Vrednosti se postavljaju automatski (računarski datum vreme, a mogu se promeniti) |
|
|
|
5. |
Oznaka da je aktivnost od značaja za opštu zdravstvenu sliku (DA/NE) (za određene aktivnosti oznaka je ugrađena u šifarnik CD Aktivnost) |
|
|
6. |
Oznaka da je aktivnost od značaja za opštu zdravstvenu sliku (DA/NE) po mišljenju lekara |
|
|
Primer: Sve vakcinacije i operacije su automatski označene kao značajne. |
|
|
|
7. |
Tip plaćanja (Automatski postavljeno isto kao i plaćanje celog kontakta). |
|
|
Napomena: Može da se promeni za svaku aktivnost. |
|
|
3.7 |
AKTIVNOSTI PLANIRANE ZA BUDUĆNOST |
M |
|
|
Napomena: Način evidentiranja je potpuno isti kao i za obavljene aktivnosti, unošenje cele sekcije nije obavezno. |
|
|
3.8 |
MEDICINSKI DOKUMENT |
M |
|
|
Napomena: Rezultati skoro svih aktivnosti zdravstvene nege, evidentiraju se kroz neku vrstu "medicinskog dokumenta" formalnog ili neformalnog (recepti, uputi, nalozi za medicinska pomagala, specijalistička mišljenja, laboratorijski rezultati, fakture, otpusne liste itd.) |
|
|
|
9. |
CD TIP DOKUMENTA (recept, nalog za ampuliranu terapiju, nalog za medicinsko pomagalo, uput, faktura, otpusna lista i sl.) |
|
|
10. |
Stepen osetljivosti (sa stanovišta pristupa i standarda privatnosti) |
|
|
11. |
Ref. Broj |
|
|
12. |
Ref. datum (dd/mm/gg) |
|
|
13. |
Da li je kompletan (Da, Ne) |
|
|
Napomena: Shodno tipu dokumenta neki su kompletni u trenutku kad su proizvedeni (faktura), neki su otvoreni do trenutka kompletnog sprovođenja (nalog za ampuliranu terapiju). |
|
|
|
14. |
CD Zdravstvene institucije u kojoj je dokument kreiran |
|
3.9 |
MEDIKAMENTI |
M |
|
|
1. |
CD status medikamenta (dati, propisani, realizovani) |
|
|
2. |
CD medikamenta (JKL/ATC) |
|
|
3. |
Doza (Broj jedinica (dati, propisani, realizovani)) |
|
|
4. |
Početak terapije (dd/mm/gg) |
|
|
5. |
Kraj terapije (dd/mm/gg) |
|
|
6. |
Oznaka da je medikament od posebnog značaja za zdravstvenu sliku pacijenta (uključena u šifarnik) |
|
|
7. |
Oznaka da je medikament od posebnog značaja za zdravstvenu sliku pacijenta po mišljenju lekara |
|
|
Napomena: Indikacija se odnosi na zaključak lekara da je za opšti tretman pacijenta važno da se ima u vidu da pacijent dobija određenu terapiju (Npr. insulin, vakcina protiv tetanus i sl.) |
|
|
|
8. |
CD uzajamna reakcija lekova |
|
3.10 |
MEDICINSKO-TEHNIČKA POMAGALA |
M |
|
|
1. |
Status medicinsko-tehničkog pomagala (dato, dat nalog, realizovano) |
|
|
2. |
CD medicinsko-tehničkih pomagala (RZZO šifarnik) |
|
|
3. |
Oznaka da je medicinsko-tehničko pomagalo od posebnog značaja za zdravstvenu sliku pacijenta (uključena u šifarnik) |
|
|
4. |
Oznaka da je medicinsko pomagalo od posebnog značaja za zdravstvenu sliku pacijenta po mišljenju lekara |
|
3.11 |
UGRAĐENA MEDICINSKA SREDSTVA |
M |
|
|
1. |
CD ugrađenog medicinskog materijala (RZZO šifarnik) |
|
|
2. |
Oznaka da je medicinska sredstva (medicinski materijal) od posebnog značaja za zdravstvenu sliku pacijenta (uključena u šifarnik) |
|
|
3. |
Oznaka da je medicinski materijal od posebnog značaja za zdravstvenu sliku pacijenta po mišljenju lekara |
|
3.12 |
UPUT |
M |
|
|
1. |
CD Tip uputa (stacionarno lečenje, specijalistički, lab., kućna nega...) |
|
|
2. |
CD Zdravstvene ustanove kojoj se šalje uput (nije obavezno) |
|
|
Napomena: Ako se ne navodi ustanova eksplicitno već samo specijalnost |
|
|
|
3. |
CD Specijalnost za koju je uput napisan |
|
|
4. |
CD Uputna dijagnoza (MKB10) |
|
|
5. |
CD Uputni zahtev (mišljenje, različite dijagnostike i sl.) |
|
|
6. |
Dodatni opis zahteva (string) |
|
3.13 |
KLINIČKA INFORMACIJA |
M |
|
|
1. |
Tip kliničke informacije (mišljenje, opservacija, dijagnostički rezultat, ostalo) |
|
|
2. |
Stepen osetljivosti |
|
|
3. |
Klinička informacija - opis(string) |
|
|
Napomena: Klinička informacija može biti i različita multimedijska informacija (slike, izlaz direktno sa uređaja, zvuk i sl.) |
|
|
3.14 |
FAKTURA |
O, M |
|
|
1. |
CD Usluge RZZO |
|
|
2. |
CD usluge zdravstvene ustanove (Interni cenovnik usluga za koje se ne fakturiše RZZO) |
|