ODLUKA

O KOMUNALNOJ INSPEKCIJI NA TERITORIJI GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 76/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se poslovi inspekcijskog nadzora nad izvršavanjem zakona i propisa Grada i gradskih opština koje se odnose na: obavljanje komunalnih delatnosti, korišćenje, čuvanje i održavanje komunalnih objekata, uređivanje grada, korišćenje javnih površina i dobara u opštoj upotrebi, kao i druge poslove utvrđene zakonom i propisima Grada odnosno gradske opštine.

Član 2

Poslove inspekcijskog nadzora iz člana 1. ove odluke za teritoriju Grada Niša obavljaće komunalne inspekcije gradskih opština (u daljem tekstu: komunalna inspekcija).

Član 3

Komunalna inspekcija vrši poslove inspekcijskog nadzora na osnovu zakona, odluka Grada i gradskih opština nad obavljanjem komunalne delatnosti javnih komunalnih preduzeća koje je Grad osnovao ili preduzeća kojima je povereno vršenje komunalne delatnosti, kontrolu stanja komunalnih objekata, uređaja i instalacija, način i bezbednost njihovog korišćenja i druge poslove koji budu predviđeni posebnim odlukama i propisima Grada.

Član 4

Komunalne delatnosti iz člana 1. ove odluke su delatnosti proizvodnje i isporuke komunalnih proizvoda koje pružaju javna komunalna preduzeća koje je Grad osnovao ili preduzeća kojima je povereno vršenje komunalne delatnosti u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima i Odlukom o komunalnim delatnostima.

Član 5

Poslove komunalnog inspekcijskog nadzora vrši komunalni inspektor.

Komunalni inspektor je samostalan u odlučivanju u granicama ovlašćenja utvrđenih zakonom i drugim propisima i za svoj rad je lično odgovoran.

II OVLAŠĆENJA, OBAVEZE I ODGOVORNOST KOMUNALNOG INSPEKTORA

Član 6

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da:

1. kontroliše stanje komunalnih objekata i javnih površina, način i bezbednost njihovog korišćenja;

2. kontroliše da li se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom i propisima na osnovu zakona;

3. kontroliše da li se komunalne usluge pružaju u skladu sa utvrđenim uslovima;

4. naredi uklanjanje stvari i drugih predmeta sa javnih površina ako su oni tu ostavljeni protivno propisima Grada Niša;

5. donese nalog o isključenju u slučaju priključivanja na komunalni objekat protivno zakonu i propisima Grada;

6. zabrani privremenu upotrebu neispravnog komunalnog objekta, uređaja i instalacija kada neispravnost predstavlja neposrednu opasnost po život i zdravlje ljudi i bezbednost saobraćaja;

7. naredi izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanja mera za otklanjanje nedostataka;

8. preduzima druge mere utvrđene zakonom i propisima Grada Niša odnosno gradske opštine.

Član 7

Poslove komunalnog inspektora mogu obavljati lica koja imaju odgovarajuću visoku ili višu stručnu spremu, položen stručni ispit za rad u organima uprave i najmanje tri godine radnog iskustva.

Prilikom vršenja nadzora, komunalni inspektor mora imati legitimaciju kojom dokazuje svojstvo inspektora.

Legitimaciju komunalnog inspektora izdaje načelnik organa u čijoj nadležnosti je obavljanje poslova komunalne inspekcije na propisanom obrascu u skladu sa aktom koji propisuje obrazac legitimacije inspektora i način izdavanja legitimacije.

Član 8

Javna preduzeća, privredna društva, preduzetnici, ustanove i druge organizacije, odnosno građani (u daljem tekstu: privredni subjekti, odnosno građani), dužni su da komunalnom inspektoru omoguće nesmetano vršenje poslova, stave na uvid potrebna dokumenta i da u roku koji inspektor odredi, dostave potrebne podatke.

Komunalni inspektor je dužan da uzme u postupak prijavu privrednih subjekta i građana u vezi sa poslovima iz nadležnosti komunalne inspekcije i da o rezultatima postupka obavesti podnosioca prijave.

Član 9

O svakom izvršenom pregledu i radnjama komunalni inspektor sastavlja zapisnik, koji sadrži nalaz stanja.

Zapisnik se obavezno dostavlja privrednim subjektima i građanima nad čijim je poslovanjem, odnosno postupanjem izvršen uvid.

Komunalni inspektor o izvršenom inspekcijskom pregledu donosi rešenje i nalaže mere sa rokom u kojem se moraju izvršiti.

Nakon isteka roka za izvršene naložene mere, komunalni inspektor vrši kontrolni inspekcijski pregled.

Član 10

Kad komunalni inspektor oceni da je povredom propisa učinjen prekršaj, dužan je da bez odlaganja podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Član 11

Ako u vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor utvrdi povredu propisa čiju primenu kontroliše druga inspekcija, organ ili organizacija dužan je da ih obavesti radi preduzimanja mera iz njihove nadležnosti.

Član 12

Kada komunalni inspektor u vršenju inspekcijskog nadzora utvrdi da se ometa korišćenje komunalnih objekata ostavljanjem stvari i drugih predmeta ili na drugi način, narediće korisniku, odnosno sopstveniku, ako je prisutan, da odmah ukloni te stvari, odnosno predmete, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Ako se lice iz stava 1. ovog člana ne nalazi na licu mesta, komunalni inspektor će, bez saslušanja stranke, doneti rešenje kojim će naložiti da se stvari i drugi predmeti uklone u određenom roku, koji se može odrediti i na časove. Ovo rešenje se nalepljuje na te stvari, odnosno predmete, uz naznačenje dana i časa kada je nalepljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno. Docnije oštećenje, uništenje ili uklanjanje ovog rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.

Ako lice iz stava 1. ovog člana ne postupi po datom nalogu, komunalni inspektor odrediće da se te stvari uklone o trošku korisnika, odnosno sopstvenika, preko drugog lica na drugo mesto koje je za to određeno, o čemu, ako postoji mogućnost, obaveštava to lice.

Žalba protiv rešenja iz stava 1. i 2. ovog člana ne odlaže njegovo izvršenje.

Član 13

Po žalbi na rešenje komunalnog inspektora gradske opštine rešava Veće gradske opštine.

Član 14

Komunalni inspektor je dužan da čuva, kao službenu tajnu, podatke do kojih dođe prilikom vršenja nadzora ili koje mu privredni subjekti i građani dostave u vršenju nadzora.

Član 15

Komunalni inspektor obaveštava rukovodioca organizacione jedinice o pojavama bitnijeg narušavanja samostalnosti i nezakonitog uticaja na njegov rad.

Komunalni inspektor je posebno odgovoran:

1. ako u vršenju nadzora ne preduzme, ne predloži ili ne odredi meru za koju je ovlašćen;

2. ako ne predloži ili ne pokrene postupak pred nadležnim organom zbog utvrđene nezakonitosti, odnosno nepravilnosti;

3. ako prekorači granice ovlašćenja.

Član 16

U vršenju poslova inspekcijskog nadzora komunalni inspektori gradskih opština ostvaruju međusobnu saradnju, razmenjuju podatke i obaveštenja neophodna za rad, usklađuju programe rada, preduzimaju zajedničke aktivnosti u cilju efikasnijeg izvršavanja zadataka i ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.

Član 17

Komunalna inspekcija gradske opštine o izvršenom nadzoru i preduzetim merama obaveštava Upravu Grada nadležnu za inspekcijske poslove na njen zahtev, a redovno jednom mesečno.

Član 18

Uprava Grada nadležna za inspekcijske poslove ima pravo i dužnost da komunalnim inspekcijama gradskih opština pruža stručnu pomoć u vršenju njihovih poslova i da im u tom cilju daje stručna obaveštenja i mišljenja i preduzima druge mere kojima se obezbeđuje jedinstveno postupanje u vršenju inspekcijskog nadzora na teritoriji Grada.

Uprava Grada nadležna za inspekcijske poslove dužna je da za poslove iz stava jedan ovog člana formira posebnu organizacionu jedinicu.

Član 19

Nadzor nad primenom ove odluke vrši uprava Grada nadležna za inspekcijske poslove.

Član 20

U slučaju da komunalna inspekcija gradske opštine ne postupa u skladu sa propisima odnosno ne obavlja poslove inspekcijskog nadzora za koje je nadležna, uprava Grada nadležna za inspekcijske poslove će zatražiti objašnjenje o razlozima za ovakvo postupanje odnosno nepostupanje.

Rukovodilac organizacione jedinice koja obavlja poslove komunalne inspekcije dužan je da u ostavljenom roku, dostavi traženo objašnjenje.

U zavisnosti od razloga koji su navedeni u objašnjenju, načelnik uprave Grada nadležne za inspekcijske poslove će odrediti primeran rok za otklanjanje uočenih nedostataka.

Ukoliko komunalna inspekcija gradske opštine ne otkloni nedostatke u određenom roku, načelnik uprave Grada nadležne za inspekcijske poslove će o tome obavestiti Gradsko veće, kako bi ono preduzelo mere u skladu sa svojim statutarnim ovlašćenjima.

Član 21

Način organizovanja i vršenja dežurstva uređuje načelnik organa u čijoj nadležnosti je vršenje poslova inspekcijskog nadzora.

IV KAZNENE ODREDBE

Član 22

Novčanom kaznom od 25.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako onemogući ili ometa komunalnog inspektora u vršenju službene dužnosti, ne dostavi tražene podatke u određenom roku, dostavi netačne podatke i u određenom roku ne izvrši rešenje komunalnog inspektora (član 8. stav 1. i član 12).

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 25.000,00 dinara (član 8. stav 1. i član 12).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 250.000,00 dinara, a fizičko lice od 2.500,00 do 25.000,00 dinara.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23

Gradske opštine, zavisno od veličine, teritorije i broja stanovnika preuzeće srazmeran broj komunalnih inspektora iz Uprave za imovinu i inspekcijske poslove Grada Niša u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Predmete inspekcijskog nadzora koji do dana stupanja na snagu ove odluke nisu rešeni završiće komunalni inspektor gradske opštine u čijoj nadležnosti je rešavanje predmeta nadzora po teritorijalnom principu.

Član 24

Organi Grada su u obavezi da izvrše usaglašavanje propisa Grada sa odredbama ove odluke u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 25

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".