ODLUKA
O SARADNJI KOMUNALNE POLICIJE I INSPEKCIJSKIH SLUŽBI GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 35/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o saradnji komunalne policije i inspekcijskih službi grada Kragujevca (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se oblici i način ostvarivanja saradnje između komunalne policije i inspekcijskih službi grada Kragujevca.

Član 2

Pod inspekcijskim službama grada Kragujevca (u daljem tekstu: Inspektorati), u smislu odredaba ove Odluke, podrazumevaju se službe, odnosno inspektorati koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora, kao izvorne ili poverene Gradu i koje su organizovane u okviru gradske uprave nadležne za inspekcijske poslove.

Član 3

Komunalna policija i inspektorati ostvaruju saradnju u obavljanju poslova kojima se obezbeđuje održavanje komunalnog reda u gradu u oblastima:

1. snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada,

2. kontrole radnog vremena subjekata nadzora,

3. zaštite i održavanja reda u korišćenju zemljišta, prostora i komunalnih objekata, pijaca, grobalja, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata,

4. zaštite kulturnih dobara i drugih javnih objekata,

5. zaštite lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije,

6. kontrole parkiranja,

7. kontrole prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju,

8. kontrole auto-taksi prevoza,

9. kontrole postavljanja privremenih poslovnih objekata,

10. protivpožarne zaštite, zaštite vazduha i zaštite od buke u životnoj sredini i

11. obezbeđenja nesmetanog odvijanja života u Gradu, očuvanje gradskih dobara, odnosno održavanje gradskog reda.

II OBLICI I NAČIN SARADNJE KOMUNALNE POLICIJE I INSPEKTORATA

Član 4

U obavljanju poslova iz delokruga svoje nadležnosti, komunalna policija i inspektorati su dužni da međusobno sarađuju.

Oblici saradnje subjekata iz stava 1. ovog člana su:

- planiranje poslova i zadataka i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti,

- pružanje neposredne pomoći,

- međusobno obaveštavanjem i

- razmena informacija.

Komunalna policija i inspektorati u obavljanju poslova iz delokruga svoje nadležnosti, u zavisnosti od vrste posla koji se treba obaviti, mogu ostvarivati i druge oblike saradnje.

Član 5

Oblik i način saradnje komunalne policija i inspektorata biće sastavni deo zapisnika o izvršenom inspekcijskom nadzoru.

2.1. Planiranje poslova i zadataka i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti

2.1.1 Planiranje poslova i zadataka

Član 6

Planiranje poslova i zadataka i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti vrši se na osnovu godišnjih planova rada, polazeći od strateškog plana komunalne policije.

Strateške i godišnje planove rada komunalne policije donosi, odnosno usvaja Gradsko veće, na predlog načelnika komunalne policije, koji uz predlog dostavlja i prethodno pribavljeno mišljenje načelnika gradske uprave u čijem sastavu se nalazi komunalna policija (u daljem tekstu: načelnik gradske uprave).

U postupku donošenja planovi iz stava 3. ovog člana usklađuju se sa propisima i odgovarajućim planskim aktima policije, kao i sa stavovima o prioritetima za bezbednost ljudi i imovine u gradu.

Planovi iz stava 3. ovog člana dostavljaju se na saglasnost Skupštini grada Kragujevca.

Na osnovu godišnjeg plana rada iz stava 1. ovog člana, načelnik gradske uprave može na predlog načelnika komunalne policije i glavnih inspektora nadležnih inspektorata doneti tromesečni, odnosno mesečni plan rada, kojim će biti obuhvaćeno planiranje poslova i zadataka, kao i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti.

2.1.2 Preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti

Član 7

Pod preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti (u daljem tekstu: zajedničke akcije) podrazumeva se preduzimanje konkretnih mera od strane komunalne policije i nadležnih inspektora, u skladu sa njihovim ovlašćenjima utvrđenim zakonom, odlukama i drugim aktima, kojima se obezbeđuje održavanje komunalnog reda u gradu ili sprečava njegovo narušavanje.

Zajedničke akcije preduzimaće se:

- kada to zahteva glavni inspektor nadležnog inspektorata, u postupku izvršenja akata koja se nisu mogla izvršiti bez angažovanja komunalne policije (prinudno izvršavanje rešenja, izvršavanje zaključaka o privođenju i sl.),

- po nalogu načelnika gradske uprave u čijem sastavu se nalazi komunalna policija, za zajedničko preduzimanje mera i aktivnosti u okviru sprovođenja hitnih mera i aktivnosti,

- i u drugim slučajevima kada glavni inspektor nadležnog inspektorata i načelnik komunalne policije uz saglasnost načelnika gradske uprave, zajednički procene da je to neophodno radi obezbeđenja komunalnog reda u Gradu ili sprečavanja njegovog narušavanja.

Član 8

Zajedničke mere i aktivnosti, preduzimaju se sinhronizovano, tako što komunalni policajac, u okviru svojih ovlašćenja, upozorava, usmeno naređuje i izdaje obavezna uputstva, odnosno zabrane, nalaže mere i preduzimanje konkretnih radnji fizičkom ili pravnom licu, a kada je za to ovlašćen zakonom, odlukom ili drugim propisom grada, izriče mandatnu kaznu.

Ukoliko nakon upozorenja, izricanja usmenog naređenja, uputstva, zabrane i nalaganja mera i preduzimanje konkretnih radnji od strane komunalnog policajca, fizičko ili pravno lice ne postupi po istom u ostavljenom roku, nadležni inspektor će u skladu sa zakonima, odlukama i drugim propisima pokrenuti upravni postupak.

Član 9

O zajedničkoj akciji, komunalni policajci i nadležni inspektori, su obavezni da sačine zajednički izveštaj i isti dostave načelniku gradske uprave, glavnom inspektoru nadležnog inspektorata i načelniku komunalne policije.

Načelnik gradske uprave, Gradskom veću podnosi izveštaj o zajedničkim akcijama komunalne policije i inspektorata.

Izveštaj iz stava 2. ovog člana podnosi se najmanje jednom u tri meseca.

2.2. Pružanje neposredne pomoći

Član 10

Pod pružanjem neposredne pomoći, komunalne policije nadležnim inspektorima, podrazumeva se organizovano prisustvo komunalnih policajaca na mestima održavanja reda i korišćenje ovlašćenja za preduzimanje preventivnih mera i sredstava prinude (asistencija).

Pružanjem neposredne pomoći iz stava 1. ovog člana obezbeđuje se nesmetano vršenje inspekcijskog nadzora i izvršavanje rešenja i drugih akata nadležnih inspektora.

Neposredna pomoć iz stava 1. ovog člana pruža se kada:

- u postupku inspekcijskog nadzora postoji verovatnoća da će doći do pružanja otpora ili se u toku postupka isti pruža, od strane učesnika u postupku,

- izvršenik, u toku postupka prinudnog izvršenja rešenja nadležnog inspektora, pruža otpor ili po oceni nadležnog inspektora postoji pretpostavka, da će izvršenik u postupku prinudnog izvršenja rešenja pružiti otpor, tako da, bez prisustva komunalne policije ili upotrebe sredstava prinude sa njihove strane, isti neće moći da se sprovede,

- nadležni inspektor u postupku inspekcijskog nadzora nije u mogućnosti da utvrdi identitet lica,

- treba izvršiti proveru na licu mesta da li je stranka postupila po rešenju nadležnog inspektorata.

Član 11

Neposrednu pomoć iz člana 10. ove Odluke, komunalna policija pruža na osnovu pisanog zahteva za pružanje pomoći, odnosno asistenciju, koji glavni komunalni inspektor nadležnog inspektorata upućuje načelniku komunalne policije, uz navođenje razloga koji zahtev čine opravdanim.

Zahtev iz stava 1. ovog člana upućuje se najkasnije tri dana pre dana određenog za prinudno izvršenje akta.

Zahtev iz stava 1. ovog člana, može se iz opravdanih razloga, podneti u roku kraćem od roka utvrđenog stavom 3. ovog člana, s tim da podnosilac zahteva, pored razloga iz stava 1. ovog člana, obavezno mora da navede i razloge koji čine opravdanim podnošenje zahteva u roku kraćem od roka propisanog ovom Odlukom.

Komunalna policija može, u hitnim slučajevima, da pruži neposrednu pomoć, i na osnovu usmenog zahteva, s tim što je tražilac pomoći, obavezan da načelniku komunalne policije u roku od 24 časova od časa kada je pomoć pružena, dostavi pisanu informaciju o razlozima koji usmeni zahtev po kome je postupano, čine opravdanim.

Hitnim slučajem, u smislu odredaba ove Odluke, smatra se:

- da je u toku inspekcijskog nadzora nadležni inspektor izložen protivpravnom napadu,

- kada vršenje inspekcijskog nadzora nije moguće bez prisustva komunalne policije, a nadležni inspektor to nije mogao unapred da predvidi.

Član 12

Načelnik komunalne policije obavezan je da o pisanom zahtevu iz člana 10 odluči, posebnim aktom, najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema zahteva.

Dan prijema zahteva je datum upisan na prijemnom štambilju službe nadležne za poslove pisarnice.

Akt iz stava 1. ovog člana, sadrži odluku o pružanju neposredne pomoći nadležnom inspektoratu koji je uputio zahtev, odnosno odluku o neprihvatanju zahteva za asistenciju.

Ukoliko je o zahtevu iz stava 1. ovog člana, pozitivno odlučeno, istim se utvrđuje obim i način neposredne pomoći.

U aktu o neprihvatanju zahteva za pružanje neposredne pomoći, moraju biti posebno obrazloženi razlozi koji neprihvatanje zahteva čine opravdanim.

Na akt kojim zahtev za pružanje neposredne pomoći nije prihvaćen podnosilac zahteva može podneti prigovor načelniku gradske uprave u roku od 24 časa od časa prijema akta.

O podnetom prigovoru iz stava 6. ovog člana, načelnik gradske uprave odlučuje u roku od 48 časova od časa prijema prigovora.

2.3. Međusobno obaveštavanje

Član 13

Pod međusobnim obaveštavanjem komunalne policije i inspektorata, podrazumeva se blagovremena razmena informacija o preduzetim merama i aktivnostima u delokrugu svojih nadležnosti, odnosno problemima nastalim u izvršenju poslova iz delokruga nadležnosti, u cilju: pružanja pomoći, onemogućavanja paralelnog vođenja postupka prema istom licu za istu upravnu stvar, pokretanja upravnog postupka u slučajevima kada fizičko ili pravno lice ne postupi po upozorenju, usmenom naređenju, odnosno izrečenim merama od strane komunalnog policajca.

Član 14

Komunalna policija obavezna je da nadležni inspektorat obavesti u slučaju:

- naplate mandatne kazne, podnošenja prijava nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podnošenja zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i obaveštavanja drugog nadležnog organa da preduzme mere iz svoje nadležnosti,

- upozorenja, izricanja opomene ili naredbe fizičkom ili pravnom licu i datom roku za postupanje po izrečenoj naredbi,

- nepostupanja fizičkog ili pravnog lica po izrečenoj naredbi u ostavljenom roku.

Nadležni inspektorat je obavezan da komunalnu policiju obavesti:

- kada u postupku inspekcijskog nadzora nije u mogućnosti da se utvrdi identitet lica prema kome treba da se pokrene upravni postupak ili lice ne dozvoljava da se preduzmu potrebne upravne radnje (u slučaju pružanja otpora, ugrožavanje lične bezbednosti inspektora i sl.),

- u postupku prinudnog izvršenja radi pružanja pomoći (asistencije).

Član 15

Međusobno obaveštavanje iz člana 13. i 14. ove Odluke, vrši se u pisanoj formi, s tim što se u hitnim slučajevima razmena informacija može obaviti usmeno i to neposredno ili putem telefona.

Međusobno obaveštavanje iz stava 1. ovog člana obavlja se između načelnika komunalne policije i glavnog inspektora nadležnog inspektorata.

O usmenom obaveštenju iz stava 1. ovog člana obavezno se sastavlja službena beleška.

Pisano obaveštenje, odnosno službena beleška obavezno sadrže sve podatke potrebne za vođenje upravnog postupka (lično ime, JMBG, boravište odnosno prebivalište fizičkog lica, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica, detaljni opis radnje i svih izvedenih dokaza, uz prilaganje svih dokaza pribavljenih u postupku).

2.4. Razmena informacija

Član 16

Pod razmenom informacija između komunalne policije i inspektorata podrazumeva se međusobno razmenjivanje informacija:

- o činjenicama koje su utvrdili ili do čijeg saznanja su došli u neposrednom izvršavanju poslova iz delokruga svoje nadležnosti,

- koje se odnose na sprovedene radnje i preduzete mere u obavljanju poslova,

a sve u cilju: obezbeđenja održavanja komunalnog reda u Gradu ili sprečavanja njegovog narušavanja, onemogućavanja da se po istom predmetu vode dva odvojena postupka, kao i da bi, u slučaju da stranka ne postupi po naređenju komunalnog policajca, nadležni inspektor pokrenuo upravni postupak.

Pod informacijama iz stava 1. ovog člana podrazumevaju se i pisani dokazi koje je pribavila i kojima raspolaže komunalna policija ili nadležni inspektorat.

Član 17

Razmena informacija vrši se u neposrednom kontaktu, usmeno ili u pisanoj formi ili organizovanjem zajedničkih sastanaka.

O usmenim informacijama iz stava 1. ovog člana sačinjava se službena beleška, a sa zajedničkih sastanaka sačinjava se zapisnik koji potpisuju načelnik komunalne policije, glavni inspektor - ri nadležnog inspektorata, odnosno lica koja oni ovlaste.

III JAVNOST RADA

Član 18

Zajednički rad komunalne policije i inspektorata dostupan je javnosti.

Javnost rada iz stava 1. ovog člana, obezbeđuje se održavanjem konferencija za štampu, izdavanjem saopštenja za javnost, obaveštavanjem putem sredstava javnog informisanja, sajta, oglasne table organa Grada, kao i na drugi način podoban da se zajednički rad komunalne policije i inspektorata učini dostupnim javnosti.

O obezbeđenju javnosti zajedničkog rada komunalne policije i inspektorata stara se načelnik gradske uprave, načelnik komunalne policije i glavni inspektori nadležnih inspektorata.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Do donošenja strateškog i godišnjeg plana rada komunalne policije iz člana 6. ove Odluke, planiranje poslova i zadataka, kao i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti vršiće se na osnovu tromesečnih planova rada, koje će usvajati Gradsko veće, na predlog načelnika komunalne policije, koji uz predlog dostavlja i prethodno pribavljeno mišljenje načelnika gradske uprave.

Gradsko veće će u okviru svog izveštaja o radu, podneti Skupštini grada i izveštaj o realizaciji usvojenih planova rada komunalne policije.

Član 20

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca", a primenjivaće se od 23. januara 2009. godine.