PRAVILNIKO NAČINU I POSTUPKU VRŠENJA KONTROLE KOMUNALNE POLICIJE("Sl. glasnik RS", br. 106/2009) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuje način i postupak vršenja kontrole upotrebe sredstava prinude od strane komunalnih policajaca i način i postupak kontrole rešavanjem pritužbi lica koja smatraju da su im nezakonitom ili nepravilnom primenom ovlašćenja komunalnih policajaca povređena prava.
Pod sredstvima prinude iz člana 1. ovog pravilnika podrazumevaju se fizička snaga, službena palica i sredstva za vezivanje, utvrđena Zakonom o komunalnoj policiji (u daljem tekstu: Zakon).
Pod ovlašćenjima komunalnih policajaca iz člana 1. ovog pravilnika podrazumevaju se upozorenje, usmeno naređenje, provera identiteta, dovođenje, pregledanje lica i predmeta, privremeno oduzimanje predmeta, video nadzor i upotreba sredstava prinude, utvrđeni Zakonom, kao i ovlašćenja za izricanje mandatne kazne, podnošenje prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podnošenje zahteva za vođenje prekršajnog postupka i obaveštavanje drugog nadležnog organa da preduzme mere iz svoje nadležnosti, utvrđena drugim zakonom, propisom ili opštim aktom grada i grada Beograda (u daljem tekstu: grad).
II KONTROLA UPOTREBE SREDSTAVA PRINUDE
O svakoj upotrebi sredstava prinude komunalni policajac odmah, a najkasnije 24 časa od upotrebe sredstava prinude, podnosi pisani izveštaj načelniku komunalne policije, odnosno licu koje načelnik ovlasti da ocenjuje opravdanost i pravilnost upotrebe sredstava prinude (u daljem tekstu: ovlašćeno lice).
Izveštaj iz člana 3. ovog pravilnika sadrži podatke o upotrebljenom sredstvu prinude, vremenu i mestu upotrebe, licu prema kome je upotrebljeno, posledici, razlozima i osnovu upotrebe i drugim činjenicama i okolnostima od značaja za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, a podnosi se na Obrascu broj 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Ako je upotrebio dva ili sva tri sredstva prinude, komunalni policajac podnosi izveštaj o upotrebi težeg (službena palica ili sredstvo za vezivanje), odnosno najtežeg sredstva prinude (sredstvo za vezivanje) u kome opisuje i upotrebu lakših sredstava prinude.
Ako je sredstva prinude u datoj situaciji upotrebio prema više lica, komunalni policajac podnosi jedan izveštaj u kome navodi podatke o svim licima, sa opisom načina upotrebe sredstava prinude prema svakom licu ponaosob.
Ako su sredstva prinude u datoj situaciji upotrebila dva ili više komunalnih policajaca, svaki od njih posebno podnosi izveštaj.
Ako su sredstva prinude upotrebljena po naređenju, pored komunalnih policajaca koji postupaju po naređenju, izveštaj podnosi i komunalni policajac koji je upotrebu naredio.
Primerak izveštaja iz člana 4. ovog pravilnika komunalni policajac istovremeno dostavlja šefu organizacione jedinice, odnosno neposredno pretpostavljenom komunalnom policajcu, koji najkasnije u roku od pet dana od upotrebe sredstava prinude dostavlja ovlašćenom licu svoje mišljenje o opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude i predlog ocene opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude.
Radi pripreme mišljenja i predloga iz stava 1. ovog člana šef organizacione jedinice, odnosno neposredno pretpostavljeni komunalni policajac, pored razmatranja izveštaja o upotrebi sredstava prinude i razgovora sa komunalnim policajcem koji je sredstva prinude upotrebio, može da preduzme i druge mere i radnje u skladu sa ovlašćenjima koja ima u cilju utvrđivanja činjeničnog stanja o uslovima i načinu upotrebe sredstava prinude.
Mišljenje i predlog iz st. 1. i 2. ovog člana dostavljaju se ovlašćenom licu na Obrascu broj 2, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Po prijemu izveštaja o upotrebi sredstava prinude, ovlašćeno lice sprovodi postupak za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, u kome:
1) razmatra izveštaj o upotrebi sredstava prinude iz člana 3. ovog pravilnika;
2) po prijemu, razmatra mišljenje i predlog iz člana 9. ovog pravilnika;
3) prikuplja obaveštenja od lica koja mogu da se izjasne na okolnosti upotrebe sredstava prinude i od lica prema kome su upotrebljena sredstva prinude, o čemu sačinjava službenu belešku;
4) pribavlja od policije podatke iz člana 8. stav 2. Zakona za lice protiv koga je upotrebljeno sredstvo prinude, a po potrebi i za lica koja su se izjasnila na okolnosti upotrebe sredstava prinude;
5) pribavlja od nadležnih organa podatke iz evidencija koje ti organi vode, pod uslovima utvrđenim zakonom i drugim propisom i ukoliko ti podaci mogu doprineti razjašnjavanju činjenica i okolnosti od značaja za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude;
6) pribavlja mišljenje - nalaz lekara o vrsti i stepenu povreda, visini materijalne štete i drugim posledicama koje su nastupile upotrebom sredstava prinude;
7) preduzima druge mere i radnje u cilju utvrđivanja činjeničnog stanja o uslovima i načinu upotrebe sredstava prinude.
Načelnik komunalne policije o merama koje su u skladu sa članom 27. stav 3. Zakona preduzete radi utvrđivanja disciplinske, prekršajne, odnosno krivične odgovornosti komunalnog policajca odmah obaveštava načelnika jedinstvenog organa gradske uprave, odnosno uprave obrazovane za pojedinu oblast u čijem je sastavu komunalna policija (u daljem tekstu: načelnik).
Na osnovu činjeničnog stanja utvrđenog u sprovedenom postupku iz člana 10. stav 1. ovog pravilnika, ovlašćeno lice daje ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude.
U slučajevima kad daje ocenu da sredstva prinude nisu opravdano i pravilno upotrebljena, ovlašćeno lice navodi i mere koje su u skladu sa članom 27. stav 3. Zakona preduzete radi utvrđivanja disciplinske, prekršajne, odnosno krivične odgovornosti komunalnog policajca.
Ocena opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude daje se na Obrascu broj 3, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Ocena o opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude iz člana 11. ovog pravilnika, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja izveštaja o upotrebi sredstava prinude dostavlja se načelniku.
U slučajevima kad iz utvrđenog činjeničnog stanja na kome se zasniva ocena proizlazi sumnja da je komunalni policajac upotrebom sredstava prinude učinio krivično delo za koje se goni po službenoj dužnosti, odnosno kad su protiv njega na osnovu člana 27. stav 3. Zakona preduzete mere radi utvrđivanja krivične odgovornosti, ocena o opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, istovremeno kad i načelniku, dostavlja se predsedniku Komisije za rešavanje pritužbi (u daljem tekstu: Komisija), radi horizontalne koordinacije kontrole komunalne policije.
III KONTROLA REŠAVANJEM PRITUŽBI
1. Podnošenje i prijem pritužbe
Pritužbe podnete komunalnoj policiji u skladu sa članom 29. st. 1. i 2. Zakona, rešavaju se primenom odredaba ovog pravilnika, a ostale pritužbe rešavaju se po propisu grada kojim se uređuje postupanje gradskog organa uprave sa pritužbama, drugim predstavkama i podnescima.
Podnetu pritužbu rešava načelnik komunalne policije, odnosno lice koje načelnik ovlasti da rešava pritužbe (u daljem tekstu: ovlašćeno lice), a u slučaju da iz pritužbe ili u postupku kod ovlašćenog lica proizlazi sumnja da je komunalni policajac učinio krivično delo za koje se goni po službenoj dužnosti - ovlašćeno lice proverava činjenice i okolnosti u vezi sa navodima iz pritužbe i celokupne spise predmeta ustupa Komisiji za rešavanje pritužbi, koja vodi dalji postupak rešavanja pritužbe.
U postupku rešavanja pritužbe podnosilac pritužbe (u daljem tekstu: pritužilac) i komunalni policajac protiv koga je pritužba podneta (u daljem tekstu: prituženik) mogu imati pravnu pomoć o svom trošku.
Prituženiku se učestvovanje u postupku rešavanja pritužbe smatra redovnim vršenjem službene dužnosti.
Pritužilac može pritužbu da podnese pisano, usmeno ili u elektronskom obliku.
Usmena pritužba podnosi se na zapisnik, koji potpisuju pritužilac i komunalni policajac koji je pritužbu primio. Kopija zapisnika uručuje se pritužiocu.
Potpisnikom pritužbe primljene u elektronskom obliku smatra se lice koje je navedeno kao potpisnik.
Pritužba mora da bude razumljiva i da sadrži: ime, prezime i adresu pritužioca, mesto, vreme i opis radnje ili propusta zbog koga pritužilac smatra da su mu povređena prava ili slobode, potpis pritužioca.
Komunalni policajac koji prima usmenu pritužbu dužan je pritužioca da upozna sa postupkom rešavanja pritužbe. Ako je pritužba podneta neposredno, pritužiocu se izdaje potvrda o primljenoj pritužbi. Danom prijema pritužbe poslate poštom ili u elektronskom obliku smatra se dan predaje pošti ili dan otpreme iz elektronskog poštanskog predajnika.
Ako je pritužba nepotpuna ili nerazumljiva komunalni policajac koji primi pritužbu zahtevaće od pritužioca da je dopuni, odnosno ispravi u roku od tri dana. Zahtev dostavlja u pisanom obliku. Ako pritužilac po zahtevu ne postupi pritužba se odbacuje, o čemu se pisano obaveštava pritužilac.
Ovlašćeno lice koji primi pritužbu na rešavanje mora o primljenoj pritužbi bez odlaganja da obavesti gradonačelnika, odnosno lice koje gradonačelnik ovlasti za prijem ovih obaveštenja, ako se navodi da je u postupanju komunalne policije na koje se pritužba odnosi:
1) neko bio telesno povređen, naročito ako je teško telesno povređen ili izgubio život;
2) prema više od tri lica u istom slučaju upotrebljeno sredstvo prinude;
3) izvršena, odnosno navodno izvršena radnja koja može biti predmet šireg razmatranja u sredstvima javnog obaveštavanja.
Na zahtev gradonačelnika, odnosno drugog lica iz stava 1. ovog člana, ovlašćeno lice dužno je bez odlaganja da pruži traženo obaveštenje i o drugoj primljenoj pritužbi.
Proveravanje pritužbe obuhvata sve radnje i postupke kojima se proveravaju relevantne činjenice i okolnosti u vezi sa navodima iz pritužbe, a naročito dejstva i posledice.
Proveravanje pritužbe vrši ovlašćeno lice, a pri komisijskom rešavanju - predsednik Komisije.
Ovlašćeno lice, odnosno Komisija koja vodi postupak rešavanja pritužbe zaključiće postupak kad utvrdi da je:
1) pritužilac odustao od pritužbe i o tome dao pisanu ili usmenu izjavu na zapisnik;
2) o pritužbi već bilo odlučeno u postupku rešavanja pritužbe;
3) o suštini zahteva koji je predmet pritužbe već pravnosnažno odlučeno pred drugim organom;
4) pritužba podneta po isteku roka iz člana 29. stav 2. Zakona;
5) pritužbu podnelo neovlašćeno lice.
O zaključenju postupka pisano se obaveštava pritužilac. Izvod iz obaveštenja pritužiocu Komisija dostavlja komunalnoj policiji.
Ovlašćeno lice, odnosno predsednik Komisije, pisanim pozivom, uz koji se prilaže kopija pritužbe, poziva prituženika da se izjasni o pritužbi. Prituženiku se ostavlja rok od najmanje tri dana koji moraju proteći od dana uručenja poziva do obavljanja razgovora s njim. Ovaj rok se izuzetno, uz saglasnost prituženika, može skratiti. O razgovoru sa prituženikom sačinjava se zapisnik koji potpisuje i prituženik.
Pritužilac i prituženik mogu u postupku proveravanja pritužbe da predlažu isprave i druge dokaze. U slučaju kad se radi o ispravama i dokazima koje ima komunalna policija, na zahtev pritužioca i prituženika, dužno je da ih pribavi ovlašćeno lice, odnosno predsednik Komisije i da im omogući uvid u dokumentaciju i dokaze koji se odnose na podnetu pritužbu.
Rukovodioci organizacionih jedinica u gradskoj upravi dužni su ovlašćenom licu, odnosno predsedniku Komisije koji vrši proveru pritužbe da dostave sve potrebne podatke i dokumenta koje ima gradska uprava i da omoguće pregledanje, kopiranje i prepisivanje tih podataka, odnosno dokumenata.
Dokumente koji se odnose na primenu ovlašćenja iz stava 1. ovog člana i imaju oznaku poverljivosti, ovlašćeno lice, odnosno predsednik Komisije može da pregleda i da iz njih prepisuje podatke samo u prisustvu odgovornog lica, odnosno drugog lica koje on ovlasti.
Ovlašćeno lice, odnosno predsednik Komisije koji rešava pritužbu može da:
1) u komunalnoj policiji pregleda predmet pritužbe, koji čini celina svih dokumenata i priloga koji se odnose na pritužbu (u daljem tekstu: pritužbeni predmet);
2) obavi razgovor sa pritužiocem i prituženikom, komunalnim policajcima i drugim licima koja su bila učesnici događaja ili su na licu mesta mogla steći saznanja o tome, kao i da ih po potrebi suoči;
3) dobije informacije i mišljenja nadležnih organa i lica o pitanjima koja su predmet pritužbe;
4) zahteva preslušavanje ili pregledanje snimaka i prepis sadržaja dokumenata u vezi sa postupkom rešavanja pritužbe;
5) po potrebi izvede druge dokaze radi razjašnjavanja pritužbe.
Predsednik Komisije na osnovu prikupljenih činjenica i dokaza sačinjava izveštaj o činjenicama u vezi sa pritužbom u kome ocenjuje usklađenost postupanja prituženika sa važećim propisima.
Ovlašćeno lice mora u vezi sa pritužbom da prouči sve raspoložive dokumente, obavi potrebne razgovore i učini sve drugo što je potrebno da se ostvari celovit uvid u postupanje na koje se odnosi pritužba. Mora da proveri sve činjenice neophodne za utvrđivanje činjeničnog stanja i, po mogućstvu, da obavi razgovor sa prituženikom protiv koga je pritužba podneta.
Po izvršenoj proveri pritužbe, pritužilac se pisanim pozivom može pozvati na razgovor, koji sa njim obavlja ovlašćeno lice. U pozivu se pritužilac obaveštava da na poziv nije dužan da se odazove.
Ovlašćeno lice može na razgovor da pozove i prituženika, koji razgovor ne mora da prihvati.
U zapisnik o razmatranju pritužbe ovlašćeno lice unosi bitne činjenice. U zapisniku nije potrebno navoditi da li je pritužba pritužioca osnovana ili nije. Navode se dokazi koji su izvedeni i, ukoliko se odazvao na poziv, šta je na to prilikom razgovora izjavio pritužilac.
Zapisnik potpisuje ovlašćeno lice i, ako je prisutan, pritužilac. Potpisivanjem zapisnika postupak rešavanja pritužbe je zaključen.
Pritužbeni predmet čuva se u arhivi koju koristi komunalna policija.
Postupak iz čl. 24. do 26. ovog pravilnika mora da bude zaključen u roku od 15 dana od dana prijema pritužbe.
U slučajevima iz člana 29. stav 4. Zakona ovlašćeno lice mora pritužbu sa svim prikupljenim dokumentima prvog narednog radnog dana da ustupi Komisiji radi rešavanja pritužbe.
Pritužbeni predmet se na rešavanje dostavlja predsedniku Komisije, koji je dužan svestrano da razmotri nalaze iz postupka koji je sprovelo ovlašćeno lice. U slučaju da je po njegovoj oceni ovaj postupak korektno sproveden i da su razjašnjena sva pitanja i dileme, predsednik Komisije poziva ovlašćeno lice da bude izvestilac na sednici Komisije.
U slučaju da predsednik Komisije oceni da je za razjašnjenje pojedinih činjenica i dokaza potrebno prikupiti dodatne dokaze ili preduzeti dodatne aktivnosti na razjašnjavanju činjeničnog stanja, odnosno da je potrebno ponoviti pojedine postupke ili ceo postupak proveravanja pritužbe, Komisija će primeniti druga ovlašćenja iz člana 29. stav 6. Zakona. U ovom slučaju predsednik Komisije može odrediti člana Komisije čija će obaveza biti da izvrši proveru pritužbe, pripremi izveštaj za razmatranje pritužbe i bude izvestilac na sednici Komisije.
Sednice Komisije zakazuje i Komisijom rukovodi predsednik Komisije.
Sednica Komisije se zakazuje pisanim pozivom koji članovima Komisije mora biti uručen najkasnije pet dana pre zakazane sednice.
U pozivu istog sadržaja, koji se dostavlja članovima Komisije, navodi se datum, mesto i vreme održavanja sednice i pritužbeni predmet koji će biti razmatran na sednici.
Ako je pritužilac stranac poziv mu se šalje u slučaju da se nalazi na teritoriji Republike Srbije i da je poznato njegovo prebivalište.
Sednica Komisije je javna. Komisija može da isključi javnost iz razloga zaštite poverljivih i ličnih podataka.
Svi učesnici u radu Komisije dužni su da se pri korišćenju i pristupu podacima koji se odnose na pritužbu pridržavaju propisa o zaštiti poverljivih podataka i propisa o zaštiti ličnih podataka.
Administrativno-tehničke i druge stručne poslove za Komisiju obavlja komunalna policija.
Na sednicu Komisije se pozivaju pisanim pozivom i pritužilac i prituženik. U pozivu se obaveštavaju da nisu dužni da se odazovu pozivu i da će Komisija o podnetoj pritužbi odlučivati i u slučaju njihovog neodazivanja, kao i da troškove učestvovanja na sednici snose sami. Poziv mora biti uručen pet dana pre sednice Komisije.
Radi pojašnjenja pojedinih stručnih pitanja mogu se na sednicu Komisije pozvati stručnjaci za pojedine oblasti, odnosno pitanja. Ako su pozvani stručnjaci zaposleni u gradskoj upravi rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica dužni su da im omoguće učešće na sednici Komisije.
Na sednici Komisije obavezno učestvuju izvestilac i zapisničar.
Pozvani na sednicu Komisije poziv moraju primiti pet dana pre sednice Komisije.
Predsednik Komisije rukovodi radom Komisije i stara se o tome da se pritužba svestrano razmotri i preispita. Izvestilac informiše Komisiju o sadržaju pritužbe i izveštava o rezultatima proveravanja pritužbe.
Svoje mišljenje o sadržaju pritužbe mogu dati i pritužilac i prituženik ako učestvuju na sednici Komisije.
Svi članovi Komisije mogu postavljati pitanja izvestiocu, drugim pozvanim stručnjacima, pritužiocu i prituženiku, vršiti uvid u pritužbeni predmet i predlagati izvođenje dodatnih dokaza radi utvrđivanja činjeničnog stanja.
Predsednik Komisije stavlja na glasanje predlog pojedinog člana Komisije da se prekine sa razmatranjem pritužbe. U slučaju kad je predlog izglasan određuje izvestiocu izvođenje dodatnih dokaza za utvrđivanje određenih okolnosti i činjenica u roku koji, po pravilu, ne sme biti duži od pet dana. U ovom slučaju predsednik Komisije može i da odredi drugog izvestioca koji će izvesti dodatne dokaze.
U slučaju prekida razmatranja pritužbe iz stava 4. ovog člana predsednik Komisije određuje i nov datum i čas za nastavak sednice Komisije i o tome obaveštava prisutne, uz upozorenje da ponovni pisani poziv neće dobiti. Lica koja na sednici Komisije nisu prisutna biće pozvana pisanim pozivom na nastavak sednice Komisije, pri čemu nije potrebno pridržavati se rokova utvrđenih ovim pravilnikom.
Na osnovu sprovedenog postupka pred Komisijom i utvrđenih činjenica, okolnosti i dokaza izvedenih u postupku rešavanja pritužbe, Komisija glasanjem, kojem ne prisustvuju ostali pozvani, odlučuje o osnovanosti pritužbe. Doneta je ona odluka za koju glasaju najmanje tri člana Komisije. Član Komisije koji za odluku nije glasao ima pravo da svoj stav obrazloži u pisanom obliku, a njegov akt prilaže se uz zapisnik iz člana 34. ovog pravilnika i postaje njegov sastavni deo.
Predsednik Komisije po završenom glasanju obaveštava prisutne o donetoj odluci i upoznaje ih sa bitnim okolnostima koje su uvažene pri odlučivanju.
O sednici Komisije vodi se zapisnik tako što predsednik Komisije glasno diktira sadržaj zapisnika.
Zapisnik mora da sadrži:
1) datum, vreme početka i kraja sednice;
2) sastav Komisije i prisutnost pozvanih lica;
3) upozorenje na dužnost poštovanja propisa o zaštiti ličnih podataka i o zaštiti poverljivih podataka;
4) navode o razmatranju pritužbe;
5) navode o izvedenim dokazima;
6) sadržaj postavljenih pitanja i datih odgovora, značajnih za odluku o pritužbi;
7) mišljenja, predloge i pitanja članova Komisije;
8) eventualnu odluku o prekidu rasprave o pritužbi i određivanju dodatnih radnji i datum i čas nastavka sednice Komisije;
9) odluku o osnovanosti pritužbe sa kratkim navođenjem bitnih okolnosti koje su uvažene pri odlučivanju;
10) eventualnu konstataciju da se prilaže akt iz člana 33. stav 1. ovog pravilnika koji postaje sastavni deo zapisnika.
Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije, pritužilac, prituženik i zapisničar.
Predsednik Komisije u skladu sa odlukom Komisije priprema i potpisuje pisani odgovor pritužiocu u kome odluka Komisije mora biti posebno obrazložena. Odgovor pritužiocu na razloge pritužbe mora da sadrži jasne stavove u odnosu na sve relevantne i razumne tvrdnje, odnosno navode podnete pritužbe. Na kraju odgovora se pritužilac obaveštava da je postupak rešavanja pritužbe zaključen i da ima na raspolaganju sva pravna i druga sredstva za zaštitu svojih prava i sloboda.
Odgovor pritužiocu koji je stranac šalje se preko nadležnog organa na adresu njegovog stalnog prebivališta, odnosno boravišta.
Odgovor pritužiocu, izveštaj o nalazu izvestioca i zapisnik sa sednice Komisije šalje se komunalnoj policiji, koja pisani odgovor dostavljen pritužiocu uručuje i prituženiku.
Rešavanje pritužbe na Komisiji je konačno.
Članovima Komisije pripada naknada za rad na sednici Komisije u visini iznosa dnevnice za službeno putovanje koja važi za zaposlene u organima grada.
Članovima Komisije, na njihov zahtev, pripada za dolazak na sednicu Komisije naknada za prevoz, odnosno naknada za prevoz sopstvenim automobilom koja važi za zaposlene u organima grada.
Nalog za plaćanje naknade iz st. 1. i 2. ovog člana izdaje predsednik Komisije.
Svim ostalim učesnicima (zaposleni, stručnjaci, pravni zastupnici i dr.) postupka rešavanja pritužbe ne pripada pravo za naknadu ili povraćaj bilo kakvih troškova, na šta se upozoravaju u pozivu ili u prvom razgovoru. Izuzetno, predsednik Komisije u pojedinačnom slučaju može drukčije da odluči.
Sredstva za sprovođenje odredaba ovog člana obezbeđuju se u okviru sredstava za rad komunalne policije.
IV EVIDENCIJA, IZVEŠTAVANJE I INFORMISANJE
Sve rešene pritužbe komunalna policija dužna je da uvede u evidenciju pritužbi.
Evidencija pritužbi sadrži podatke o prituženiku, pritužiocu, razlogu pritužbe, odnosu ili postupku komunalne policije koji je predmet pritužbe.
Komunalna policija dužna je gradonačelniku da podnosi tromesečni, šestomesečni i godišnji izveštaj o rešavanju pritužbi.
Komunalna policija upoznaje javnost sa šestomesečnim i godišnjim izveštajem o rešavanju pritužbi koji objavljuje na svojoj web-site stranici.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a počinje da se primenjuje sa početkom primene Zakona o komunalnoj policiji ("Službeni glasnik RS", broj 51/09).
IZVEŠTAJ O UPOTREBI SREDSTAVA PRINUDE
Republika Srbija
GRAD ________
Komunalna policija
_____________
Broj __________
____20__. godine
IZVEŠTAJ |
|||
O UPOTREBI |
|
||
|
(navesti vrstu sredstva prinude) |
Dana ______ 20__. godine u ___ časova u opštini ____________, ul. ___________ br. _____, upotrebio sam | |
|
(navesti vrstu sredstva prinude) |
Prema |
|
, rođen-a |
|
godine, |
|
(prezime, ime roditelja, ime lica) |
|
|
|
JMBG __________, sa prebivalištem u __________ u opštini __________, ul. __________ br. _____, radi |
|||||
(navesti razlog upotrebe sredstava prinude i vrstu preduzete službene radnje) |
u skladu sa odredbama čl. 24. i 25. Zakona o komunalnoj policiji. |
OPIS DOGAĐAJA
Opisati: ponašanje i radnje lica prema kome su upotrebljena sredstva prinude; način upotrebe sredstava prinude, npr. za fizičku snagu - zahvat, bacanje ili udarac, za službenu palicu - broj udaraca i po kojim delovima tela, a za sredstva za vezivanje - sredstvo i način vezivanja (vezivanje ruku napred ili dr.); posledice od upotrebe - opis i vrsta (laka - teška telesna povreda ili materijalna šteta, ili dr.); da li je licu prema kome je upotrebljeno sredstvo prinude bila potrebna i da li mu je obezbeđeno pružanje lekarske pomoći i kako; navesti podatke očevidaca (svedoka događaja), prezime i ime, prebivalište, ulica i broj; navesti druge podatke i dokaze od značaja za ocenu postupanja.
|
|
MIŠLJENJE I PREDLOG
Republika Srbija
GRAD ________
Komunalna policija
_____________
Broj _________
______20___. godine
Na osnovu člana 9. stav 1. Pravilnika o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne policije ("Službeni glasnik RS", broj /09), a u vezi sa članom 27. Zakona |
||
o komunalnoj policiji ("Službeni glasnik RS", broj 51/09), povodom Izveštaja o upotrebi | , |
|
|
(navesti vrstu sredstva prinude) |
|
broj _____ od _____ 20__. godine, koji je podneo komunalni policajac _______________, ovlašćenom licu za ocenjivanje opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, dajem sledeće
MIŠLJENJE I PREDLOG
Po razmatranju predmetnog Izveštaja i obavljenom razgovoru sa imenovanim komunalnim policajcem, kao i drugim preduzetim merama i radnjama, i to |
|
(ako su preduzete navode se, a ukoliko nisu - naznačava se: "druge radnje nisu preduzimane") |
mišljenja sam da sredstva prinude |
|
upotrebljena opravdano |
|
(jesu - nisu) |
i pravilno, odnosno da je ta upotreba bila |
|
sa odredbama čl. 24. i 25. Zakona o komunalnoj policiji. |
|
(saglasna - nesaglasna) |
|
|
||
Sledstveno tome, predlažem da ocena opravdanosti i pravilnosti bude da sredstva prinude |
|
upotrebljena u skladu |
|
(jesu - nisu) |
|
sa odredbama čl. 24. i 25. Zakona o komunalnoj policiji. |
Obrazloženje
__________________
|
M. P. |
|
|
|
_______________ |
OCENA OPRAVDANOSTI I PRAVILNOSTI UPOTREBE SREDSTVA PRINUDE
Republika Srbija
GRAD _______
Komunalna policija
____________
Broj _________
_____20___. godine
OCENA
OPRAVDANOSTI I PRAVILNOSTI UPOTREBE
|
|
|
|
(navesti vrstu sredstva prinude) |
|
Dana ______20___. godine u _____ časova u opštini __________, ul. __________ br._____ | komunalni policajac |
|
|
(prezime i ime) |
upotrebio je |
|
prema |
|
|
(navesti vrstu sredstva prinude) |
(prezime, ime roditelja, ime lica) |
JMBG __________ sa prebivalištem u __________, u opštini __________, ul. __________, br. _____.
Na osnovu uvida u predmet i po sprovedenom postupku za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude iz člana 10. Pravilnika o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne policije
OCENJUJEM
da sredstva prinude |
|
opravdano i pravilno upotrebljena, odnosno da je ta upotreba bila |
|
(jesu - nisu) |
|
sa odredbama čl. 24. i 25. Zakona o komunalnoj policiji. |
||
(saglasna - nesaglasna) |
NAPOMENA: U slučaju negativne ocene, na kraju se, shodno članu 11. stav 2. Pravilnika o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne policije, navode i mere koje su preduzete u skladu sa članom 27. stav 3. Zakona o komunalnoj policiji radi utvrđivanja odgovornosti komunalnog policajca.
|
M. P. |
|
|
|
_______________ |