Razdeo | Glavni | Funkcija | Ekonomska klasifi- | Opis | Sredstva | Izdaci iz dodatnih | Ukupna sredstva | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
| 2003 |
|
|
| OSNOVNO OBRAZOVANJE | 50.872.220.000 | 10.669.772.000 | 61.541.992.000 | |
|
|
|
| 910 |
| Predškolsko i osnovno obrazovanje |
|
|
|
|
| 2003-01 |
|
| Realizacija delatnosti osnovnog obrazovanja | 50.722.521.000 | 9.633.870.000 | 60.356.391.000 | |
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 31.106.885.000 | 514.539.000 | 31.621.424.000 |
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 5.581.974.000 | 93.163.000 | 5.675.137.000 |
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi |
| 400.582.000 | 400.582.000 |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 140.000.000 | 362.653.000 | 502.653.000 |
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 10.000 | 354.746.000 | 354.756.000 |
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 | 239.382.000 | 239.383.000 |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi |
| 3.239.203.000 | 3.239.203.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja |
| 412.432.000 | 412.432.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 1.733.005.000 | 1.733.005.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 1.850.000 | 148.358.000 | 150.208.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje |
| 1.276.033.000 | 1.276.033.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal |
| 752.968.000 | 752.968.000 |
|
|
|
|
| 431 | Amortizacija nekretnina i opreme |
| 19.050.000 | 19.050.000 |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti | 13.766.000.000 | 5.262.000 | 13.771.262.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta |
| 66.329.000 | 66.329.000 |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama |
| 201.000 | 201.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne |
| 15.582.000 | 15.582.000 |
|
|
|
|
| 483 | Novčane kazne i penali po rešenju sudova | 1.000 | 382.000 | 383.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0910 |
|
| Nabavka besplatnih udžbenika za đake prvake | 125.800.000 |
| 125.800.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 125.800.000 |
| 125.800.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2003-02 |
|
| Dopunska škola u inostranstvu | 77.700.000 |
| 77.700.000 | |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 77.700.000 |
| 77.700.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2003-03 |
|
| Takmičenje učenika | 14.944.000 |
| 14.944.000 | |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 1.850.000 |
| 1.850.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 6.512.000 |
| 6.512.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 4.292.000 |
| 4.292.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 2.290.000 |
| 2.290.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2003-04 |
|
| Stručno usavršavanje zaposlenih u osnovnim školama | 10.086.000 |
| 10.086.000 | |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 5.106.000 |
| 5.106.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 3.189.000 |
| 3.189.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 1.791.000 |
| 1.791.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2003-05 |
|
| Unapređenje infrastrukture osnovnih škola | 46.969.000 | 1.035.902.000 | 1.082.871.000 | |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 281.000 | 12.750.000 | 13.031.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 555.000 |
| 555.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 2.804.000 | 4.360.000 | 7.164.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 37.000 |
| 37.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 192.000 |
| 192.000 |
|
|
|
|
| 511 | Zgrade i građevinski objekti | 32.000.000 | 836.377.000 | 868.377.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 11.100.000 | 182.415.000 | 193.515.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2004 |
|
|
| SREDNJE OBRAZOVANJE | 23.624.571.000 | 5.103.787.000 | 28.728.358.000 | |
|
|
|
| 920 |
| Srednje obrazovanje |
|
|
|
|
| 2004-01 |
|
| Realizacija delatnosti srednjeg obrazovanja | 23.571.986.000 | 4.518.179.000 | 28.090.165.000 | |
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 14.932.000.000 | 324.133.000 | 15.256.133.000 |
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 2.654.000.000 | 49.867.000 | 2.703.867.000 |
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi | 5.000.000 | 122.730.000 | 127.730.000 |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 110.500.000 | 67.970.000 | 178.470.000 |
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 2.700.000 | 164.750.000 | 167.450.000 |
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 | 137.812.000 | 137.813.000 |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 11.739.000 | 1.715.739.000 | 1.727.478.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 2.638.000 | 179.204.000 | 181.842.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 37.588.000 | 346.398.000 | 383.986.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 2.560.000 | 106.106.000 | 108.666.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 2.220.000 | 621.663.000 | 623.883.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 9.039.000 | 522.368.000 | 531.407.000 |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti | 5.802.000.000 | 81.319.000 | 5.883.319.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta |
| 56.379.000 | 56.379.000 |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama |
| 229.000 | 229.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne |
| 7.339.000 | 7.339.000 |
|
|
|
|
| 483 | Novčane kazne i penali po rešenju sudova | 1.000 | 14.173.000 | 14.174.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2004-02 |
|
| Takmičenje učenika | 15.710.000 |
| 15.710.000 | |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 2.220.000 |
| 2.220.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 4.588.000 |
| 4.588.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 5.180.000 |
| 5.180.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 3.722.000 |
| 3.722.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2004-03 |
|
| Rad sa talentovanim i darovitim učenicima | 7.400.000 |
| 7.400.000 | |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 7.400.000 |
| 7.400.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2004-04 |
|
| Unapređenje infrastrukture srednjih škola | 23.000.000 | 585.608.000 | 608.608.000 | |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 600.000 | 600.000 |
|
|
|
|
| 511 | Zgrade i građevinski objekti | 13.750.000 | 392.875.000 | 406.625.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 9.250.000 | 192.133.000 | 201.383.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2004-05 |
|
| Stručno usavršavanje zaposlenih u srednjem obrazovanju | 6.475.000 |
| 6.475.000 | |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 3.700.000 |
| 3.700.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 1.850.000 |
| 1.850.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 925.000 |
| 925.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2005 |
|
|
| VISOKO OBRAZOVANJE | 20.695.913.000 | 6.712.326.000 | 27.408.239.000 | |
|
|
|
| 940 |
| Visoko obrazovanje |
|
|
|
|
| 2005-01 |
|
| Realizacija delatnosti višeg i visokog obrazovanja | 20.592.313.000 | 6.429.626.000 | 27.021.939.000 | |
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 13.200.000.000 | 1.726.849.000 | 14.926.849.000 |
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 2.364.000.000 | 357.859.000 | 2.721.859.000 |
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi | 12.633.000 | 9.303.000 | 21.936.000 |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 1.000 | 157.001.000 | 157.002.000 |
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 120.000.000 | 84.688.000 | 204.688.000 |
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi |
| 40.998.000 | 40.998.000 |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 394.019.000 | 360.136.000 | 754.155.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 16.206.000 | 267.171.000 | 283.377.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 35.204.000 | 1.855.100.000 | 1.890.304.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 7.586.000 | 728.067.000 | 735.653.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 26.981.000 | 313.281.000 | 340.262.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 40.683.000 | 302.216.000 | 342.899.000 |
|
|
|
|
| 431 | Amortizacija nekretnina i opreme |
| 149.000.000 | 149.000.000 |
|
|
|
|
| 435 | Upotreba prirodne imovine |
| 3.964.000 | 3.964.000 |
|
|
|
|
| 441 | Otplate domaćih kamata |
| 586.000 | 586.000 |
|
|
|
|
| 444 | Prateći troškovi zaduživanja |
| 2.251.000 | 2.251.000 |
|
|
|
|
| 451 | Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama |
| 1.335.000 | 1.335.000 |
|
|
|
|
| 462 | Dotacije međunarodnim organizacijama |
| 293.000 | 293.000 |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti | 4.150.000.000 | 5.460.000 | 4.155.460.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 225.000.000 | 6.418.000 | 231.418.000 |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama |
| 13.648.000 | 13.648.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne |
| 26.549.000 | 26.549.000 |
|
|
|
|
| 483 | Novčane kazne i penali po rešenju sudova |
| 1.693.000 | 1.693.000 |
|
|
|
|
| 484 | Naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka |
| 812.000 | 812.000 |
|
|
|
|
| 611 | Otplata glavnice domaćim kreditorima |
| 574.000 | 574.000 |
|
|
|
|
| 621 | Nabavka domaće finansijske imovine |
| 14.374.000 | 14.374.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2005-02 |
|
| Međunarodna saradnja, razmena studenata i lektora | 59.200.000 |
| 59.200.000 | |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 59.200.000 |
| 59.200.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2005-03 |
|
| Unapređenje infrastrukture ustanova visokog obrazovanja | 44.400.000 | 282.700.000 | 327.100.000 | |
|
|
|
|
| 511 | Zgrade i građevinski objekti | 37.000.000 |
| 37.000.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 7.400.000 | 282.700.000 | 290.100.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007 |
|
|
| POMOĆNE USLUGE OBRAZOVANJU | 8.217.856.000 | 2.027.436.000 | 10.245.292.000 | |
|
|
|
| 960 |
| Pomoćne usluge obrazovanju |
|
|
|
|
| 2007-01 |
|
| Podrška realizaciji procesa nastave na teritoriji AP KiM (osnovno obrazovanje) | 59.201.000 |
| 59.201.000 | |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 2.220.000 |
| 2.220.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 55.500.000 |
| 55.500.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 1.480.000 |
| 1.480.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 1.000 |
| 1.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-02 |
|
| Podrška realizaciji procesa nastave na teritoriji AP KiM (srednje obrazovanje) | 74.809.000 |
| 74.809.000 | |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 1.480.000 |
| 1.480.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 71.848.000 |
| 71.848.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 1.480.000 |
| 1.480.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 1.000 |
| 1.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-03 |
|
| Sistem ustanova učeničkog standarda (srednje obrazovanje) | 2.073.164.000 | 313.867.000 | 2.387.031.000 | |
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 479.993.000 | 86.761.000 | 566.754.000 |
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 86.040.000 | 15.530.000 | 101.570.000 |
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi |
| 1.918.000 | 1.918.000 |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 4.000.000 | 11.051.000 | 15.051.000 |
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 1.000 | 9.401.000 | 9.402.000 |
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 | 7.071.000 | 7.072.000 |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 1.000 | 18.737.000 | 18.738.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja |
| 6.052.000 | 6.052.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 19.834.000 | 19.834.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 2.590.000 | 6.978.000 | 9.568.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 39.960.000 | 33.552.000 | 73.512.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal |
| 53.013.000 | 53.013.000 |
|
|
|
|
| 431 | Amortizacija nekretnina i opreme |
| 4.693.000 | 4.693.000 |
|
|
|
|
| 435 | Upotreba prirodne imovine |
| 49.000 | 49.000 |
|
|
|
|
| 441 | Otplate domaćih kamata |
| 92.000 | 92.000 |
|
|
|
|
| 444 | Prateći troškovi zaduživanja |
| 141.000 | 141.000 |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti | 160.577.000 | 34.993.000 | 195.570.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 1.300.000.000 |
| 1.300.000.000 |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama |
| 158.000 | 158.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne |
| 1.618.000 | 1.618.000 |
|
|
|
|
| 483 | Novčane kazne i penali po rešenju sudova | 1.000 | 1.755.000 | 1.756.000 |
|
|
|
|
| 611 | Otplata glavnice domaćim kreditorima |
| 470.000 | 470.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-04 |
|
| Unapređivanje infrastrukture ustanova učeničkog standarda | 66.600.000 | 57.034.000 | 123.634.000 | |
|
|
|
|
| 511 | Zgrade i građevinski objekti | 44.400.000 | 39.862.000 | 84.262.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 22.200.000 | 17.172.000 | 39.372.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-05 |
|
| Individualna pomoć učenicima (srednje obrazovanje) | 479.956.000 |
| 479.956.000 | |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 467.943.000 |
| 467.943.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne | 296.000 |
| 296.000 |
|
|
|
|
| 621 | Nabavka domaće finansijske imovine | 11.717.000 |
| 11.717.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-06 |
|
| Sistem ustanova studentskog standarda (visoko obrazovanje) | 3.894.841.000 | 717.496.000 | 4.612.337.000 | |
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 804.433.000 | 146.667.000 | 951.100.000 |
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 143.752.000 | 26.253.000 | 170.005.000 |
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi | 1.000 | 2.200.000 | 2.201.000 |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 7.000.000 | 6.747.000 | 13.747.000 |
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 1.000 | 2.933.000 | 2.934.000 |
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 | 2.200.000 | 2.201.000 |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 1.000 | 164.780.000 | 164.781.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja |
| 2.933.000 | 2.933.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 54.963.000 | 54.963.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 5.920.000 | 15.840.000 | 21.760.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 44.400.000 | 78.630.000 | 123.030.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal |
| 163.410.000 | 163.410.000 |
|
|
|
|
| 431 | Amortizacija nekretnina i opreme |
| 5.647.000 | 5.647.000 |
|
|
|
|
| 441 | Otplate domaćih kamata |
| 147.000 | 147.000 |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti | 214.497.000 | 33.000.000 | 247.497.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 2.674.834.000 |
| 2.674.834.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne |
| 9.313.000 | 9.313.000 |
|
|
|
|
| 483 | Novčane kazne i penali po rešenju sudova | 1.000 | 1.833.000 | 1.834.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-07 |
|
| Unapređenje infrastrukture ustanova studentskog standarda | 77.700.000 | 765.334.000 | 843.034.000 | |
|
|
|
|
| 511 | Zgrade i građevinski objekti | 51.800.000 | 535.667.000 | 587.467.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 25.900.000 | 229.667.000 | 255.567.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-08 |
|
| Individualna pomoć studentima (visoko obrazovanje) | 1.402.180.000 | 150.000.000 | 1.552.180.000 | |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 477.000.000 |
| 477.000.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne | 5.180.000 |
| 5.180.000 |
|
|
|
|
| 621 | Nabavka domaće finansijske imovine | 920.000.000 | 150.000.000 | 1.070.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2007-09 |
|
| Unapređenje studentskog stvaralaštva | 89.405.000 | 23.705.000 | 113.110.000 | |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi |
| 1.907.000 | 1.907.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 5.446.000 | 5.446.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge |
| 6.327.000 | 6.327.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje |
| 29.000 | 29.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal |
| 1.687.000 | 1.687.000 |
|
|
|
|
| 431 | Amortizacija nekretnina i opreme |
| 257.000 | 257.000 |
|
|
|
|
| 472 | Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta | 73.630.000 |
| 73.630.000 |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 15.775.000 |
| 15.775.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne |
| 7.003.000 | 7.003.000 |
|
|
|
|
| 483 | Novčane kazne i penali po rešenju sudova i sudskih tela |
| 1.049.000 | 1.049.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2501 |
|
|
| NACIONALNI INVESTICIONI PLAN | 807.172.000 |
| 807.172.000 | |
|
|
|
| 980 |
| Obrazovanje nekvalifikovano na drugom mestu |
|
|
|
|
| 2501-01 |
|
| Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana | 807.172.000 |
| 807.172.000 | |
|
|
|
|
| 551 | Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana | 807.172.000 |
| 807.172.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
| MINISTARSTVO ZA DRŽAVNU UPRAVU I LOKALNU SAMOUPRAVU | 468.935.000 | 603.633.000 | 1.072.568.000 |
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja: |
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 468.935.000 |
| 468.935.000 |
|
|
|
|
| 04 | Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
| 388.667.000 | 388.667.000 |
|
|
|
|
| 06 | Donacije od međunarodnih organizacija |
| 12.000.000 | 12.000.000 |
|
|
|
|
| 13 | Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
| 202.500.000 | 202.500.000 |
|
|
|
|
| 15 | Neutrošena sredstva od donacija iz prethodnih godina |
| 466.000 | 466.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601 |
|
|
| UREĐENJE, KOORDINACIJA I NADZOR U OBLASTI DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE | 351.034.000 | 24.500.000 | 375.534.000 | |
|
|
|
| 110 |
| Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi |
|
|
|
|
| 0601-01 |
|
| Razvoj politike i kontrola | 229.034.000 |
| 229.034.000 | |
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 71.616.000 |
| 71.616.000 |
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 12.821.000 |
| 12.821.000 |
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi | 500.000 |
| 500.000 |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 2.500.000 |
| 2.500.000 |
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 3.000.000 |
| 3.000.000 |
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 |
| 1.000 |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 3.300.000 |
| 3.300.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 3.300.000 |
| 3.300.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 37.000.000 |
| 37.000.000 |
|
|
|
|
| 424 | Specijalizovane usluge | 6.000 |
| 6.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 700.000 |
| 700.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 6.290.000 |
| 6.290.000 |
|
|
|
|
| 462 | Donacije međunarodnim organizacijama | 12.000.000 |
| 12.000.000 |
|
|
|
|
| 482 | Porezi, obavezne takse i kazne | 500.000 |
| 500.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 53.500.000 |
| 53.500.000 |
|
|
|
|
| 515 | Nematerijalna imovina | 22.000.000 |
| 22.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601-02 |
|
| Otpremnine za zaposlene u državnim organima | 122.000.000 |
| 122.000.000 | |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 122.000.000 |
| 122.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601-03 |
|
| Državni stručni ispiti za rad u organima državne uprave |
| 24.500.000 | 24.500.000 | |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 24.353.000 | 24.353.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal |
| 147.000 | 147.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0601-04 |
|
| Racionalizacija zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0602 |
|
|
| RAZVOJNI I DRUGI PROGRAMI U OBLASTI LOKALNE SAMOUPRAVE |
| 566.667.000 | 566.667.000 | |
|
|
|
| 180 |
| Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti |
|
|
|
|
| 0602-01 |
|
| Podrška projektima koji se finansiraju od strane lokalne samouprave |
| 198.333.000 | 198.333.000 | |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti |
| 198.333.000 | 198.333.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0602-02 |
|
| Realizacija programa racionalizacije na lokalnom nivou |
| 56.667.000 | 56.667.000 | |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti |
| 56.667.000 | 56.667.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0602-03 |
|
| Pružanje pomoći lokalnim samoupravama usled elementarnih nepogoda |
| 56.667.000 | 56.667.000 | |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti |
| 56.667.000 | 56.667.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0602-04 |
|
| Pružanje pomoći u cilju modernizacije rada lokalnih |
| 113.333.000 | 113.333.000 | |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 2.200.000 | 2.200.000 |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti |
| 106.000.000 | 106.000.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema |
| 5.133.000 | 5.133.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0602-05 |
|
| Podrška projektima na lokalnom nivou koji se finansiraju iz međunarodnih sredstava |
| 141.667.000 | 141.667.000 | |
|
|
|
|
| 463 | Transferi ostalim nivoima vlasti |
| 141.667.000 | 141.667.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 0605 |
|
|
| SPROVOĐENJE PROGRAMA U OBLASTI DRŽAVNE UPRAVE |
| 12.466.000 | 12.466.000 | |
|
|
|
| 110 |
| Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi |
|
|
|
|
| 0605-01 |
|
| Podrška procesu sprovođenja reforme državne uprave |
| 12.466.000 | 12.466.000 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 |
|
| Podrška strategiji reforme državne uprave u Srbiji - druga |
| 12.466.000 | 12.466.000 | |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja |
| 66.000 | 66.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru |
| 12.400.000 | 12.400.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2501 |
|
|
| NACIONALNI INVESTICIONI PLAN | 117.901.000 |
| 117.901.000 | |
|
|
|
| 180 |
| Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti |
|
|
|
|
| 2501-01 |
|
| Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana | 117.901.000 |
| 117.901.000 | |
|
|
|
|
| 551 | Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana | 117.901.000 |
| 117.901.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
61 |
|
|
|
|
| MINISTARSTVO VERA | 748.829.000 |
| 748.829.000 |
|
|
|
|
|
| Izvori finansiranja: |
|
|
|
|
|
|
|
| 01 | Prihodi iz budžeta | 748.829.000 |
| 748.829.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1901 |
|
|
| UREĐENJE I NADZOR SISTEMA KULTURE, NEVLADINIH ORGANIZACIJA I VERSKIH ZAJEDNICA | 31.179.000 |
| 31.179.000 | |
|
|
|
| 840 |
| Verske i druge zajednice |
|
|
|
|
| 1901-01 |
|
| Uređenje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama | 31.179.000 |
| 31.179.000 | |
|
|
|
|
| 411 | Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) | 14.116.000 |
| 14.116.000 |
|
|
|
|
| 412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 2.527.000 |
| 2.527.000 |
|
|
|
|
| 413 | Naknade u naturi | 500.000 |
| 500.000 |
|
|
|
|
| 414 | Socijalna davanja zaposlenima | 750.000 |
| 750.000 |
|
|
|
|
| 415 | Naknade troškova za zaposlene | 720.000 |
| 720.000 |
|
|
|
|
| 416 | Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi | 1.000 |
| 1.000 |
|
|
|
|
| 421 | Stalni troškovi | 1.420.000 |
| 1.420.000 |
|
|
|
|
| 422 | Troškovi putovanja | 2.000.000 |
| 2.000.000 |
|
|
|
|
| 423 | Usluge po ugovoru | 7.947.000 |
| 7.947.000 |
|
|
|
|
| 425 | Tekuće popravke i održavanje | 72.000 |
| 72.000 |
|
|
|
|
| 426 | Materijal | 626.000 |
| 626.000 |
|
|
|
|
| 512 | Mašine i oprema | 500.000 |
| 500.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1904 |
|
|
| POMOĆ VERSKIM I DRUGIM POSEBNIM ZAJEDNICAMA | 569.645.000 |
| 569.645.000 | |
|
|
|
| 840 |
| Verske i druge zajednice |
|
|
|
|
| 1904-01 |
|
| Ostvarivanje saradnje države sa crkvama i verskim | 183.000.000 |
| 183.000.000 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 |
|
| Unapređenje verske kulture, verskih sloboda i tolerancije | 45.000.000 |
| 45.000.000 | |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 45.000.000 |
| 45.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 02 |
|
| Zaštita verskog, kulturnog i nacionalnog identiteta | 138.000.000 |
| 138.000.000 | |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 138.000.000 |
| 138.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1904-02 |
|
| Versko obrazovanje | 144.600.000 |
| 144.600.000 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 01 |
|
| Srednjoškolsko obrazovanje | 95.000.000 |
| 95.000.000 | |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 95.000.000 |
| 95.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 02 |
|
| Visoko teološko obrazovanje | 49.600.000 |
| 49.600.000 | |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 49.600.000 |
| 49.600.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 1904-03 |
|
| Pomoć crkvama i verskim zajednicama | 242.045.000 |
| 242.045.000 | |
|
| 01 |
|
| Pomoć za gradnju, održavanje, hitne sanacije i rekonstrukciju hramova u nerazvijenim područjima | 95.000.000 |
| 95.000.000 | |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 95.000.000 |
| 95.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 02 |
|
| Pomoć sveštenstvu i monaštvu na Kosovu i Metohiji | 50.000.000 |
| 50.000.000 | |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 50.000.000 |
| 50.000.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 03 |
|
| Pomoć sveštenicima, monasima i verskim službenicima u pograničnim i ekonomski nerazvijenim područjima i radi regulisanja doprinosa za penzijsko - invalidsko i zdravstveno osiguranje | 97.045.000 |
| 97.045.000 | |
|
|
|
|
| 481 | Dotacije nevladinim organizacijama | 97.045.000 |
| 97.045.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2501 |
|
|
| NACIONALNI INVESTICIONI PLAN | 148.005.000 |
| 148.005.000 | |
|
|
|
| 840 |
| Verske i druge zajednice |
|
|
|
|
| 2501-01 |
|
| Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana | 148.005.000 |
| 148.005.000 | |
|
|
|
|
| 489 | Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana | 148.005.000 |
| 148.005.000 |
Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06 - ispravka i 115/06 - ispravka) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike u neto iznosu od 16.049 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.
Na osnovu člana 48. stav 4. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika utvrđuje se procenat od ukupnog iznosa sredstava za plate namenjen za ostvarene rezultate rada nameštenika i to 1% mesečnog platnog fonda za mesec koji prethodi mesecu za koji se isplaćuje plata, a za Upravu za zajedničke poslove republičkih organa i Avio službu Vlade u iznosu od 15% mesečnog platnog fonda.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.
Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.
Izuzetno, u 2009. godini u slučaju da se primanja budžeta Republike Srbije ostvaruju u manjem iznosu od planiranih, Vlada donosi odluku da se iznos aproprijacije koji nije moguće iskoristiti, unese u tekuću budžetsku rezervu i može se koristiti za namene za koje nisu predviđena sredstva u dovoljnom obimu ili za namene koje nisu predviđene ovim zakonom.
Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode utvrđene u čl. 5. i 6. ovog zakona, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.
Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u čl. 5. i 6. ovog zakona, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do koga su ta sredstva i ostvarena, a za namene utvrđene ovim zakonom.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije ne mogu zasnovati radni odnos sa novim licima, ukoliko to nije u skladu sa kadrovskim planom.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nemaju kadrovski plan ne mogu zasnovati radni odnos sa novim licima bez saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Ukoliko broj zaposlenih kod korisnika sredstava budžeta Republike Srbije prelazi broj zaposlenih za čije su plate obezbeđena sredstva ovim budžetom, korisnik je dužan da odmah preduzme mere iz svoje nadležnosti, kako bi se broj zaposlenih uskladio sa brojem zaposlenih za čije su plate sredstva obezbeđena ovim zakonom.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, ne plaćaju zakup u 2009. godini.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji će Vlada doneti u roku od 30 dana od dana usvajanja Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji raspolažu nepokretnostima u državnoj svojini, dužni su da nepokretnostima raspolažu u skladu sa zakonom.
Korisnici iz stava 1. ovog člana koji nepokretnosti u državnoj svojini daju na korišćenje, odnosno u zakup uz naknadu, dužni su da sredstva stečena po ovom osnovu uplate u budžet Republike Srbije.
Sredstva iz stava 2. ovog člana smatraju se javnim prihodima i služe za finansiranje javnih rashoda u skladu sa zakonom.
Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje Ministarstvo finansija.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2009. godini, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.
Izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih izdataka, a koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza i odobravanja plaćanja na teret budžetskih sredstava.
Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana izvršavaće se u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 39/02, 43/03 - dr. zakon, 55/04 i 101/05 - dr. zakon).
Na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Vlada uredbom uređuje postupak po kome se biraju projekti za Nacionalni investicioni plan i postupak po kome se Nacionalni investicioni plan sprovodi.
Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan.
Aktom Vlade iz stava 3. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.
U slučaju iz stava 4. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.
Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, koja se aktom Vlade iz stava 3. ovog člana rasporede, odnosno prenesu Ministarstvu vera za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog ministarstva, izvršavaće se preko nove aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan.
Sredstva iz stava 6. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.
Izvršavanje obaveza za projekte Nacionalnog investicionog plana, kao i obaveza za projekte koji se finansiraju sredstvima budžeta planiranim kao kapitalni izdatak, može se vršiti i obračunskim oblicima plaćanja (asignacija, cesija, kompenzacija, preuzimanje duga i dr.).
Ministar nadležan za poslove finansija bliže će urediti način izvršavanja izdataka iz stava 1. ovog člana.
Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 16. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.
Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 16. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan, zajednički su odgovorni za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.
Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan ili lice koje on ovlasti učestvuje u pregovaranju oko izdavanja garancija i odobravanja projektnih zajmova namenjenih za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz člana 3. ovog zakona.
Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan koja predlaže Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, kao i za sredstva namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.
Izvršena sredstva iz stava 4. ovog člana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuje ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.
Listu projekata Nacionalnog investicionog plana na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za koje se rasporede sredstva u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, utvrdiće Vlada na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine.
Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune pravosudnih organa, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa.
Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je i za davanje naloga za prenos pravosudnim organima i ostalih sredstava iz razdela 5 - Pravosudni organi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa, osim Vrhovnom sudu Srbije, Upravnom sudu, Višem trgovinskom sudu, Visokom savetu sudstva, Državnom veću tužilaca, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine i Republičkom javnom pravobranilaštvu.
Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom pravosudnih organa iz Razdela 5 - Pravosudni organi.
Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanje kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za sve pravosudne organe i za druga plaćanja za koja se ne može utvrditi nadležnost funkcionera koji rukovodi radom pravosudnog organa, nadležan je ministar nadležan za poslove pravde.
Ministarstvo nadležno za poslove pravde vrši nadzor nad trošenjem sredstava iz Razdela 5 - Pravosudni organi, ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno.
Ministar nadležan za poslove nauke i tehnološkog razvoja daje naloge za izvršavanje rashoda sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, za programe i projekte u skladu sa čl. 10. i 98. Zakona o naučnoistraživačkoj delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 110/05 i 50/06 - ispravka).
Projektno finansiranje obuhvata i isplatu zarada istraživača u institutima koji su angažovani na projektima.
U skladu sa članom 23. Zakona o ministarstvima ("Službeni glasnik RS", broj 65/08) naloge za izvršavanje izdataka u oblasti obrazovanja, socijalne politike, kulture i infrastrukture za teritoriju Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije zajednički izdaju ministar u čijem razdelu su obezbeđena sredstva za te izdatke i ministar nadležan za Kosovo i Metohiju.
Transfere sredstava prema indirektnim korisnicima budžeta Republike mogu vršiti svi direktni korisnici budžetskih sredstava kada transferišu sredstva indirektnom korisniku na istom nivou vlasti.
Funkcioner koji rukovodi radom direktnog korisnika budžetskih sredstava može, uz saglasnost Vlade, preneti direktoru Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije ovlašćenje za raspolaganje odobrenim aproprijacijama utvrđenim ovim zakonom, koje se odnose na kapitalne investicije i održavanje objekata u svojini Republike Srbije, osim za kapitalne investicije iz Nacionalnog investicionog plana.
Za javnu nabavku iznad iznosa sredstava od 590.000.000 dinara, naručilac zahteva bankarsku garanciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.
Nabavkom male vrednosti, u smislu Zakona o javnim nabavkama, smatra se nabavka čija je procenjena vrednost od 290.000 dinara do 2.900.000 dinara.
Obaveze Republike Srbije po Zakonu o izdavanju kratkoročnih obveznica ("Službeni glasnik RS", broj 54/96) izmiriće se do kraja 2010. godine.
Sredstva koja su u 2007. godini i ranijim godinama političke stranke utrošile u većem iznosu od predviđenog Zakonom o finansiranju političkih stranaka ("Službeni glasnik RS", br. 72/03 i 75/03 - ispravka), a nisu izvršile povraćaj u budžet do kraja 2008. godine, naplatiće se prinudnim putem.
Ukoliko korisnici sredstava budžeta Republike Srbije u izvršavanju rashoda postupe suprotno odredbama ovog zakona, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o obustavi izvršavanja odgovarajuće aproprijacije utvrđene ovim zakonom tom budžetskom korisniku.
Jedinice lokalne samouprave u 2009. godini mogu planirati ukupna sredstva potrebna za isplatu plata zaposlenih koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave, tako da masu sredstava za plate isplaćenu u 2008. godini uvećavaju najviše do 6,5%.
Sredstva iz stava 1. ovog člana jedinice lokalne samouprave mogu uvećati za iznos sredstava potreban za isplatu plata zaposlenih koje će preuzeti iz Ministarstva finansija - Poreske uprave.
Ukoliko jedinice lokalne samouprave ne planiraju u svojim odlukama o budžetu za 2009. godinu i ne izvršavaju ukupna sredstva za isplatu plata na način utvrđen u stavu 1. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija može obustaviti prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, dok se visina sredstava za plate ne uskladi sa ograničenjem iz stava 1. ovog člana.
Jedinice lokalne samouprave podnose Ministarstvu finansija izveštaje o platama isplaćenim u prethodnom mesecu najkasnije do 15. u tekućem mesecu, počev od januara 2009. godine.
Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj izveštavanja iz stava 4. ovog člana.
Izuzetno od odredbi člana 37. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 62/06), godišnji iznos ukupnog nenamenskog transfera koji se raspoređuje jedinicama lokalne samouprave, u 2009. godini, umanjuje se za 15,0 milijardi dinara, tako da iznosi 25,7 milijardi dinara.
Umanjenje po jedinicama lokalne samouprave utvrđuje se u skladu sa obimom budžeta iskazanog po stanovniku jedinice lokalne samouprave, tako da je iznos smanjenja srazmeran obimu budžeta po stanovniku.
Pregled nenamenskog transfera po svakoj jedinici lokalne samouprave, u skladu sa stavom 2. ovog člana, priprema Ministarstvo finansija u saradnji sa Komisijom za finansiranje lokalne samouprave.
U skladu sa iznosima iz stava 3. ovog člana, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o izmeni revidiranog Memoranduma o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za 2009. godinu, sa projekcijama za 2010. i 2011. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 113/08), u delu koji se odnosi na raspodelu nenamenskog transfera po opštinama, gradovima i gradu Beogradu.
Ukoliko se u 2009. godini prihodi od doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje ostvaruju u većem iznosu od iznosa planiranog Finansijskim planom Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje za 2009. godinu, umanjiće se transferna sredstva iz budžeta Republike Srbije ovom fondu za iznos više ostvarenih prihoda po osnovu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje.
Neiskorišćena transferna sredstva iz stava 1. ovog člana prenose se u tekuću budžetsku rezervu.
Deo prenetih sredstava iz stava 2. ovog člana u iznosu od 60% usmeriće se za podsticaje u poljoprivredi.
Ukoliko se u 2009. godini prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, ostvaruju u manjim iznosima od iznosa utvrđenih finansijskim planovima za 2009. godinu, upravni odbori će svojim odlukama, na koje saglasnost daje Vlada, ograničiti rashode u skladu sa smanjenim prihodima.
U organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja i zdravstvenim ustanovama koje se finansiraju iz javnih prihoda, radni odnos sa novim licima može se zasnovati na osnovu kadrovskog plana koji sačinjava nadležno ministarstvo.
Izuzetno od odredaba Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS", br. 34/03, 64/04 - US, 84/04 - dr. zakon, 85/05, 101/05 - dr. zakon i 63/06 - US) i Zakona o Vojsci Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 116/07) kojima se uređuje usklađivanje, iznos penzije, najniži iznos penzije, iznos novčane naknade, iznos opšteg boda i iznos penzije vojnih osiguranika, utvrđen za oktobar 2008. godine povećanjem za 10% izvršenim zajedno sa redovnim usklađivanjem penzija u skladu sa odredbama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju - predstavlja osnov za isplatu penzije, odnosno novčane naknade i određivanje vrednosti opšteg boda za 2009. godinu, i neće se menjati u 2009. godini.
Vlada će pratiti monetarno-finansijska i ekonomska kretanja u 2009. godini i, u skladu s tim, može predložiti odgovarajuće mere.
Obaveze po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada, po osnovu javnog duga poljoprivrednim osiguranicima, koje u skladu sa Zakonom o javnom dugu Republike Srbije po osnovu preuzimanja obaveza Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika nastalih po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada ("Službeni glasnik RS", br. 85/05 i 115/05) dospevaju u 2009. godini, izvršiće se u celosti u 2010. godini, uvećane za iznos kamate obračunate po stopi od 8,5% na godišnjem nivou.
U skladu sa članom 2. tačka 8), članom 35. i članom 36. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/02, 87/02, 61/05 - dr. zakon, 66/05, 101/05 - dr. zakon, 62/06 - dr. zakon i 85/06), u budžetskoj 2009. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", broj 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti, organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i njihove korisnike.
Ako se donese propis kojim se određene nadležnosti prenose sa Republike na Autonomnu pokrajinu Vojvodinu, sredstva koja su planirana u budžetu Republike Srbije za 2009. godinu, a neutrošena za finansiranje tih nadležnosti, unose se u tekuću budžetsku rezervu i usmeravaju budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine preko razdela Ministarstva finansija.
Sredstva opredeljena ovim zakonom za finansiranje izgradnje i sanacije objekata na teritorijama opština Kolubarskog upravnog okruga pogođenog zemljotresom, prenosiće se Direkciji za izgradnju i razvoj Kolubarskog okruga pogođenog zemljotresom (u daljem tekstu: Direkcija) po dobijanju izveštaja o utrošku sredstava prenetih Direkciji iz budžeta Republike Srbije u 2008. godini.
Ako su sredstva iz stava 1. ovog člana utrošena u skladu sa principima efikasnosti i ekonomičnosti, propisanih u članu 4. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva opredeljena ovim zakonom preneće se Direkciji u skladu sa utvrđenim kvotama u roku od pet dana po dobijanju izveštaja.
U narednom periodu sredstva će se prenositi Direkciji tromesečno u roku od pet dana po dobijanju izveštaja o sredstvima prenetim iz budžeta Republike Srbije, ukoliko su sredstva utrošena u skladu sa principima iz stava 2. ovog člana.
Izveštaji iz st. 1. i 3. ovog člana dostavljaju se ministarstvu nadležnom za poslove planiranja i izgradnje.
Sredstva ostvarena od prodaje kapitala u postupku privatizacije koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji, u visini od 5%, izdvajaju se za isplatu naknade licima čija je imovina nacionalizovana.
Isplata sredstava iz stava 1. ovog člana vršiće se prema kriterijumima i postupku koji će se urediti posebnim zakonom.
Sredstva od prodaje kapitala u postupku privatizacije u visini od 5% namenjenih lokalnoj samoupravi sa čije teritorije je subjekt privatizacije prebacuju se lokalnoj samoupravi u roku od sedam dana od dana uplate u budžet Republike Srbije od strane kupca.
Izveštaj o sredstvima ostvarenim od prodaje kapitala u postupku privatizacije, a pre isplate provizije u visini od 5% od ugovorene cene, određene Pravilnikom o visini posebne naknade ostvarene zaključenjem ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine ("Službeni glasnik RS", broj 49/05) koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05, 123/07 i 123/07 - dr. zakon), dostavlja se Ministarstvu finansija i nadležnim skupštinskim odborima u roku od sedam dana od zaključenja prodaje.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije preneće na račun - Izvršenje budžeta Republike Srbije do 31. januara 2009. godine sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2008. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2008. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 123/07 i 102/08) zaključno sa 31. decembrom 2008. godine.
Ministar nadležan za poslove finansija propisuje način utvrđivanja iznosa i postupak vraćanja neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana.
Vlada je u obavezi da Narodnoj skupštini Republike Srbije najkasnije do septembra 2009. godine podnese detaljan Izveštaj o realizaciji sredstava, programa i projekata koji se finansiraju iz Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu, a odnose se na:
- subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama i privatnim preduzećima;
- nefinansijsku imovinu koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana;
- garancije koje izdaje Republika Srbija u 2009. godini i Projektne zajmove koje će Republika Srbija izdvojiti u 2009. godini.
Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za davanje garancije Republike Srbije radi obezbeđivanja finansijske stabilnosti, finansiranja ili refinansiranja likvidnosti pravnih lica, odnosno radi sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 100.000.000 evra, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa odredbama Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", broj 61/05).
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2009. godine.
Samostalni članovi Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu
("Sl. glasnik RS", br. 31/2009)
Deo prihoda direktnih i indirektnih korisnika budžeta Republike Srbije koji se iskazuje kao izvor 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika u visini od 40% koristiće se za finansiranje rashoda koji se iskazuju na izvoru 01 - Prihodi iz budžeta, u skladu sa ovim zakonom.
Ograničenje iz stava 1. ovog člana ne odnosi se na: naknade za korišćenje dobara od opšteg interesa (naknade za vode i naknade za šume) i na naknade propisane Zakonom o veterinarstvu ("Službeni glasnik RS", broj 91/05), koje se koriste za finansiranje poslova od opšteg, odnosno javnog interesa, u skladu sa zakonom; sudske takse u delu koji pripada pravosudnim organima; tržišne naknade za rad osuđenika van zavoda za izvršenje zavodskih sankcija; naknade za usluge u vezi sa osnovnom delatnošću Ministarstva unutrašnjih poslova; sopstvene prihode ustanova socijalne zaštite i na sredstva prikupljena za vreme "Dečije nedelje" i od prodate doplatne poštanske marke.
Na predlog ministarstva koje je nadležno za druge korisnike javnih sredstava koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora Republike Srbije, Vlada odlučuje o primeni ograničenja iz stava 1. ovog člana na sopstvene prihode tih korisnika javnih sredstava.
Ukoliko Vlada, na predlog Ministarstva finansija, oceni da ograničenje iz stava 1. ovog člana ugrožava funkcionisanje budžetskog korisnika, donosi odluku o drukčijem rasporedu sopstvenih prihoda tog budžetskog korisnika.
Izuzetno, u 2009. godini deo sredstava koja nisu angažovana za plasmane preko Fonda za podsticanje razvoja poljoprivredne proizvodnje u Republici Srbiji, preneće se na podračun za izvršenje budžeta Republike Srbije i evidentiraće se kao sopstveni prihod Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede namenjen subvencijama u poljoprivredi.
Na sredstva iz stava 1. ovog člana ne primenjuje se ograničenje iz člana 15. stav 1. ovog zakona.
Odredbe člana 15. ovog zakona primenjuju se na prihode ostvarene počev od dana stupanja na snagu ovog zakona.
U ukupan iznos sredstava utvrđen ovim zakonom uračunata su i sredstva stavljena na raspolaganje direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava saglasno Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 120/08).
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni članovi Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu
("Sl. glasnik RS", br. 111/2009)
Izuzetno, u 2009. godini ukoliko se primenom člana 9. stav 3. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 120/08 i 31/09) opredele organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja dodatna transferna sredstva one će ih uključiti u svoje finansijske planove na način što će na odgovarajućim aproprijacijama izvršiti usklađivanje rashoda po tom osnovu.
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".