POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKA

O POKRAJINSKOJ UPRAVI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 21/2002 - prečišćen tekst, 16/2008 i 18/2009 - promena naziva akta

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom se, na osnovama organizacije i rada državne uprave u Republici Srbiji, uređuju: organizacija, delokrug i ovlašćenja pokrajinskih organa uprave; položaj, prava i dužnosti i odgovornosti starešina i zaposlenih u pokrajinskim organima uprave; odnosi pokrajinskih organa uprave; pravni akti, kancelarijsko poslovanje i javnost rada pokrajinskih organa uprave; sredstva za finansiranje poslova pokrajinskih organa uprave i drugo.

Član 2

Poslove pokrajinske uprave obavljaju pokrajinski sekretarijati, utvrđeni ovom Odlukom.

Za obavljanje poslova pokrajinske uprave mogu se obrazovati pokrajinske upravne organizacije, službe i direkcije.

Član 3

Pokrajinski organi uprave obavljaju poslove na osnovu Ustava, zakona, Statuta i drugih propisa.

Član 4

Pokrajinski sekretarijati izvršavaju zakone, druge propise i opšta akta Republike Srbije za koja su ovlašćeni; primenjuju odluke i opšta akta Skupštine AP Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i akta Izvršnog veća AP Vojvodine (u daljem tekstu: Izvršno veće); ostvaruju saradnju i koordinaciju sa organima opština u AP Vojvodini; rešavaju u upravnim stvarima i vrše upravni nadzor kada im je to povereno zakonom; pripremaju odluke i opšte akte iz svog delokruga kojima se uređuju pojedina pitanja od interesa za građane u AP Vojvodini, posebno zajedničkog života naroda i nacionalnih manjina, privrednog, kulturnog i socijalnog razvoja i obavlja druge poslove utvrđene zakonom i odlukom.

Član 5

Pokrajinski organi uprave dužni su da svakome obezbede jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njegovih prava, obaveza i interesa.

Član 6

Rad pokrajinskih organa uprave dostupan je javnosti. Javnost u radu može se isključiti ili ograničiti u slučajevima utvrđenim zakonom ili odlukom.

Član 7

Zaposleni u pokrajinskim organima uprave i postavljena lica dužna su da obavljaju svoje poslove savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima niti ih mogu izražavati i zastupati.

Zabranjeno je u pokrajinskim organima uprave osnivati političke stranke i druge političke organizacije ili pojedine njihove unutrašnje organizacione oblike.

Član 8

Sredstva za finansiranje poslova pokrajinskih organa uprave obezbeđuju se u budžetu Pokrajine u skladu sa zakonom i drugim propisima.

II POSLOVI POKRAJINSKIH ORGANA UPRAVE

Član 9

Pokrajinski organi uprave, u okviru nadležnosti Pokrajine utvrđenih Ustavom, zakonom i Statutom:

- izvršavaju zakone, druge propise i opšte akte Republike Srbije, za koje su ovlašćeni;

- primenjuju odluke i druge akte koje donose Skupština i Izvršno veće;

- rešavaju u upravnim stvarima o pravima, obavezama i pravnim interesima građana i pravnih lica, kada im je to zakonom povereno;

- vrše upravni nadzor kada im je to zakonom povereno;

- pripremaju odluke i druga opšta akta koje donose Skupština i Izvršno veće;

- vrše druge Ustavom, zakonom, Statutom i drugim propisima utvrđene poslove i druge stručne poslove za Skupštinu i Izvršno veće.

Član 10

Upravni nadzor nad radom pokrajinskih organa uprave i nad poverenim poslovima, organima lokalne samouprave, preduzećima i organizacijama sa javnim ovlašćenjima kada zakonom nije drukčije određeno, vrši pokrajinski sekretarijat nadležan za poslove uprave.

Poslove iz stava 1 ovog člana obavlja lice sa posebnim ovlašćenjima.

Ovlašćeno lice iz stava 2 ovog člana može doneti rešenje kojim se nalaže otklanjanje utvrđenih nepravilnosti.

Protiv rešenja ovlašćenog lica može se izjaviti žalba u roku od osam dana starešini nadležnog pokrajinskog organa za poslove uprave ako drugim propisom nije drugačije određeno.

Član 11

Zaposleni u pokrajinskim organima uprave mogu obavljati poslove ako imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit i određeno radno iskustvo.

Zaposleni mogu neposredno izvršavati zakone, odluke i druge propise i raditi na stručnim i drugim poslovima pokrajinske uprave ako imaju najmanje srednju školsku spremu odgovarajućeg smera.

Zaposleni mogu biti ovlašćeni da vode upravni postupak ako imaju najmanje višu školsku spremu odgovarajućeg smera.

Organ pokrajinske uprave je dužan da na pogodan način objavi koja su lica ovlašćena da vode upravni postupak.

Član 12

Lica koja su u drugim organima i organizacijama radila duže od vremena pripravničkog staža, a nemaju položen stručni ispit za vršenje određenih poslova, mogu se primiti na rad ako se obavežu da polože stručni ispit u roku od godinu dana od dana stupanja na rad.

Lica koja su u drugim organima ili organizacijama radila duže od tri godine na istim ili sličnim poslovima, a nemaju položen stručni ispit, mogu se primiti na rad bez polaganja stručnog ispita ako starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave oceni da imaju potrebno znanje za vršenje tih poslova.

Lica koja su položila pravosudni ispit ili stručni ispit u drugim organima i organizacijama za obavljanje istih ili sličnih poslova, kao i lica koja su propisima važećim do stupanja na snagu ove odluke oslobođena polaganja stručnog ispita, nisu dužna da polažu stručni ispit.

Ako lice iz stava 1 ovog člana ne položi ispit u propisanom roku, prestaje mu radni odnos.

III ORGANIZACIJA I DELOKRUG POKRAJINSKIH ORGANA UPRAVE

1) Unutrašnja organizacija

Član 13

Starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Izvršno veće daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta pokrajinskih organa uprave.

2) Rukovođenje radom pokrajinskih organa uprave

Član 14

Starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave, ostvaruje prava i dužnosti utvrđene ovom odlukom, u skladu sa zakonom.

Starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave predstavlja pokrajinski organ uprave, organizuje i obezbeđuje obavljanje poslova na efikasan način i, u skladu sa odlukom i drugim opštim aktima Skupštine i Izvršnog veća, donosi akte za koje je ovlašćen i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave, odgovoran je za obavljanje funkcije i poslova koji su mu povereni, kao i za rad organa.

Starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave može imati zamenika.

Starešina pokrajinskog organa uprave, ukoliko nema zamenika, može ovlastiti pomoćnika da ga zamenjuje i odrediti mu obim i vrstu ovlašćenja.

Član 15

U pokrajinskim organima uprave mogu se postavljati pomoćnici starešine koji rukovode pokrajinskim organom uprave.

Pomoćnike iz stava 1 ovog člana postavlja Izvršno veće na vreme od četiri godine i mogu biti ponovo postavljeni.

Pomoćnici starešine koji rukovodi pokrajinskim organom uprave obavljaju poslove utvrđene aktom o sistematizaciji i druge poslove koje im odredi starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave.

Radom službe obrazovane u okviru pokrajinskog organa uprave rukovodi direktor koga postavlja Izvršno veće na predlog starešine pokrajinskog organa uprave.

Član 16

Starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave ne može vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njegovom funkcijom.

Pomoćnici starešine koji rukovode pokrajinskim organom uprave ne mogu raditi u drugom pokrajinskom organu uprave, niti kod drugog poslodavca, niti mogu obavljati samostalnu profesionalnu delatnost koja nije spojiva sa poslovima koje obavljaju.

Izvršno veće može dati saglasnost da lica iz stava 1 i 2 ovog člana sa naučnim zvanjima rade u naučnoobrazovnim ustanovama, ukoliko se time ne dovodi u pitanje efikasan rad pokrajinskog organa uprave.

Član 17

Izvršno veće odlučuje o odgovornosti pomoćnika starešine koji rukovodi pokrajinskim organom uprave, na način i po postupku utvrđenim opštim aktom Izvršnog veća.

Član 18

Pokrajinski sekretarijati su:

1. Pokrajinski sekretarijat za privredu,

2. Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo,

3. Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje,

4. Pokrajinski sekretarijat za kulturu,

5. Pokrajinski sekretarijat za informacije,

6. Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo,

7. Pokrajinski sekretarijat za finansije,

8. Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine,

9. Pokrajinski sekretarijat za regionalnu i međunarodnu saradnju,

10. Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu, urbanizam i graditeljstvo,

11. Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju,

12. Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj,

13. Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine,

14. Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu,

15. Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova,

16. Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju,

17. Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine i održivi razvoj.

Član 19

Direkcije su:

1. Direkcija za robne rezerve AP Vojvodine.

Posebnom odlukom urediće se delokrug, organizacija i način rada direkcije iz stava 1 ovog člana.

Član 20

Pokrajinski sekretarijat za privredu:

Pokrajinski sekretarijat za privredu obavlja poslove koji se odnose na pripremu programa privrednog, tehnološkog i regionalnog razvoja u skladu sa planom razvoja Republike Srbije, odnosno Autonomne Pokrajine Vojvodine, prati ostvarivanje tih programa i predlaže mere za njihovo sprovođenje; obavlja poslove iz nadležnosti pokrajine koji se odnose na industriju, saobraćaj i veze, promet roba i usluga, cene, turizam i ugostiteljstvo, plan i razvoj; obavlja poslove iz nadležnosti pokrajine koji se odnose na pripremu programa mera za privatizaciju i programa razvoja malih i srednjih preduzeća; prati ostvarivanje programa i predlaže mere za njihovo sprovođenje; priprema odluke i opšte akte za Skupštinu i Izvršno veće u oblastima privatizacije, preduzetništva, malih i srednjih preduzeća; prati problematiku, informiše i priprema akta o usmeravanju sredstava ostvarenih procesom privatizacije kao i sredstva Fonda za razvoj AP Vojvodine za Skupštinu i Izvršno veće; ostvaruje saradnju i predlaže mere i aktivnosti koje treba preduzeti od strane Skupštine, Izvršnog veća i Fonda za razvoj AP Vojvodine; sarađuje sa organima lokalne samouprave; komorskim sistemom i drugim subjektima učesnicima u oblasti privatizacije, preduzetništva i razvoja malih i srednjih preduzeća; rešava po žalbama preko svojih organa protiv prvostepenih rešenja opštinske uprave sa teritorije Pokrajine u skladu sa zakonom, vrši i druge poslove određene zakonom; učestvuje u finansiranju izrade programa privatizacije za subjekte privatizacije iz nedovoljno razvijenih područja; učestvuje u finansiranju izrade projekata sa kojima subjekti iz nedovoljno razvijenih područja učestvuju na konkursima za dodelu sredstava Fonda za razvoj AP Vojvodine; učestvuje u finansiranju aktivnosti udruženja i zajednice udruženja samostalnih preduzetnika AP Vojvodine; učestvuje u finansiranju izrade programa i studija razvoja malih i srednjih preduzeća i preduzetništva u AP Vojvodini; priprema odluke, opšte i pojedinačne akte u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom; rešava po žalbama protiv prvostepenih rešenja opštinske uprave sa teritorije Autonomne Pokrajine Vojvodine, u oblastima koje se odnose na industriju, saobraćaj i veze, unutrašnji promet roba i usluga u prometu roba, robne rezerve, turizma i ugostiteljstva i cena; prati problematiku, priprema izveštaje, analize i informacije za Skupštinu i Izvršno veće; usmerava raspoređivanje podsticajnih i drugih sredstava namenjenih razvoju privrede Pokrajine; obavlja poslove koji se odnose na ostvarivanje prava i obaveza Pokrajine u planiranju, utvrđivanju i ostvarivanju međunarodne privredne saradnje u okviru međunarodne saradnje Republike Srbije u skladu sa zakonom; učestvuje u regionalnoj saradnji sa međunarodnim regionalnim radnim zajednicama i međunarodnim organizacijama i integracijama kojima je pristupila Republika Srbija odnosno Autonomna Pokrajina Vojvodina i u realizacijama potvrđenih međunarodnih sporazuma; preduzima aktivnosti na planu ostvarivanja i unapređivanja ekonomskih odnosa sa inostranstvom; učestvuje u pograničnoj saradnji sa susednim državama; predlaže mere za skladan regionalni ekonomski razvoj Pokrajine usklađen sa ekonomskim razvojem Republike; prati tekuća privredna kretanja u Pokrajini; predlaže mere makroekonomske politike, zakonsku regulativu i druge opšte akte u oblastima iz svoje nadležnosti; ostvaruje saradnju sa odgovarajućim republičkim organima i obavlja druge poslove.

Član 21

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo:

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo obavlja poslove u oblasti poljoprivrede, šumarstva, lovstva, vodoprivrede, prehrambene industrije, veterinarstva, zaštite bilja, ribarstva i zemljoradničkog zadrugarstva kao i razvoja sela, i to daje saglasnost na srednjoročni program unapređenja ribarstva na ribarskim područjima; ustupa na korišćenje ribarska područja; određuje visinu naknade za korišćenje ribarskog područja; utvrđuje stručne poslove na unapređenju poljoprivredne proizvodnje; daje saglasnost na posebne osnove gazdovanja i programe gazdovanja privatnim šumama; ustanovljava i daje saglasnost za gazdovanje lovištima; daje saglasnost na lovne osnove lovišta; daje saglasnost na visinu naknada iz oblasti vodoprivrede; priprema akte koje donosi Skupština i Izvršno veće, a odnose se na: program razvoja poljoprivrede i sela; akte o obrazovanju posebnog budžeta, fondova i drugih oblika organizovanja; bilanse poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i osnovnih repromaterijala i uslove izvoza i uvoza određenih proizvoda; program zaštite korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta; program selekcijskih mera za unapređenje stočarstva i obrazovanje Naučno-stručnog saveta za sprovođenje selekcijskih mera u stočarstvu; program unapređenja, zaštite i gajenja divljači; kao i na opšte smernice razvoja i unapređenja šuma i vodoprivredne osnove, predlaže mere za sprovođenje programa, smernica i osnova i prati njihovo ostvarivanje; priprema akte o osnivanju preduzeća za gazdovanje šumama i vodama i akte o osnivanju poljoprivredne službe; priprema i druge odluke i opšta akta iz ovih oblasti; vrši nadzor nad radom poljoprivredne službe i vrši upravni nadzor osim inspekcijskog; ostvaruje saradnju sa odgovarajućim organima i obavlja druge određene poslove.

Član 22

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje:

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje sprovodi utvrđenu politiku i izvršava zakone, druge propise i opšte akte kojima se uređuje oblast obrazovanja i učeničkog i studentskog standarda; odgovoran je za stanje u oblasti obrazovanja i učeničkog i studentskog standarda na teritoriji pokrajine; prati stanje u ovim oblastima i pokreće inicijativu za rešavanje pitanja u ovim oblastima, priprema propise i druge opšte akte u ovim oblastima; utvrđuje ispunjenost uslova za početak rada i obavljanje delatnosti osnovnih i srednjih škola, viših škola, fakulteta i ustanova učeničkog i studentskog standarda; daje mišljenje u postupku donošenja nastavnih planova i programa za osnovne i srednje škole; donosi program za jezike nacionalnih manjina u osnovnim i srednjim školama i odobrava udžbenike za ove jezike; sporazumno sa ministrom nadležnim za poslove prosvete donosi nastavne planove i programe za pojedine predmete od interesa za nacionalne manjine i odobrava udžbenike i nastavna sredstva za ove predmete i sporazumno sa ministrom prosvete utvrđuje uslove i način organizovanja nastave na jezicima nacionalnih manjina; daje saglasnost: na ostvarivanje nastavnog plana i programa na jezicima nacionalnih manjina za manje od 15 učenika u osnovnim i srednjim školama, za promenu stranog jezika, na odluku o izboru direktora u osnovnim i srednjim školama, na osnivanje zajedničke stručne službe za osnovne škole na teritoriji opštine, na proširenje delatnosti srednje škole i na obavljanje delatnosti srednje škole van sedišta; utvrđuje uslove za brže napredovanje učenika: donosi školski kalendar i odobrava odstupanje od tog kalendara za osnovne i srednje škole; utvrđuje područja za upis dece u osnovnu školu; udaljava nastavnika i saradnika u osnovnim i srednjim školama iz nastave ako direktor ne postupi u skladu sa zakonom; vrši nadzor nad zakonitošću rada i nadzor nad zakonitošću akata osnovne i srednje škole; vrši inspekcijski nadzor u osnovnim i srednjim školama u opštini odnosno gradu koji nisu organizovali ovaj nadzor rešava po žalbama na rešenje opštinske, odnosno gradske uprave doneta u vršenju inspekcijskog nadzora; vrši nostrifikaciju isprava stečenih u inostranstvu; daje instrukcije opštini odnosno gradu za vršenje inspekcijskog nadzora; vodi postupak po zahtevu za zaštitu prava učenika, učesnika konkursa, njegovog roditelja; daje potvrdu da je arhivska građa uništena ili nestala; poništava javne isprave; vrši upravni nadzor na višim školama, fakultetima i ustanovama učeničkog i studentskog standarda; odlučuje o prigovorima na odluke o prijemu učenika i studenata u ustanove učeničkog i studentskog standarda; rešava o oduzimanju prava učenika i studenata utvrđenih zakonom; sprovodi konkurs za prijem u ustanove učeničkog i studentskog standarda; utvrđuje način i postupak raspodele mesta u domovima učenika i studentskim centrima i abonentskih knjižica; daje saglasnost na akt o sistematizaciji radnih mesta u ustanovama učeničkog i studentskog standarda.

Član 22a

Pokrajinski sekretarijat za kulturu:

Pokrajinski sekretarijat za kulturu utvrđuje ispunjenost uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova zaštite i biblioteka na teritoriji pokrajine; pokreće postupak za utvrđivanje nepokretnih kulturnih dobara na teritoriji pokrajine; izdaje dozvole stranim državljanima za korišćenje arhivske građe i filmovane arhivske građe; utvrđuje uslove za preduzimanje mera tehničke zaštite i drugih radova na nepokretnim kulturnim dobrima kad dokumentaciju za te radove izrađuje zavod za zaštitu spomenika kulture; daje saglasnost na projekat i dokumentaciju za preduzimanje mera tehničke zaštite i drugih radova na nepokretnim kulturnim dobrima kad projekat i dokumentaciju izrađuje zavod za zaštitu spomenika kulture sa teritorije pokrajine; dalje mišljenje o nacrtima prostornih i urbanističkih planova za teritoriju pokrajine i obaveštava nadležni organ ako plan nema propisanu sadržinu; izdaje dozvolu za premeštanje nepokretnog kulturnog dobra na teritoriji pokrajine na novu lokaciju, osim kulturnog dobra od velikog i izuzetnog značaja; obustavlja građevinske i druge radove na arheološkim nalazištima i prilikom pronalaženja arheoloških predmeta; izdaje odobrenje za iznošenje dobara koji uživaju prethodnu zaštitu u inostranstvu; obrazuje komisiju pri odgovarajućoj matičnoj ustanovi zaštite za polaganje stručnog ispita zaposlenih u ustanovama zaštite kulturnih dobara i u bibliotekama; pokreće postupak za obustavu izvršenja prostornih i urbanističkih planova ako ugrožavaju zaštitu spomenika kulture na teritoriji pokrajine; vrši upravni nadzor u ustanovama zaštite i bibliotekama; vrši inspekcijski nadzor u oblasti kinematografije, vrši nadzor nad primenom zakona kojim se uređuje oblast samostalnog obavljanja umetničke i druge delatnosti u oblasti kulture, vrši nadzor nad zakonitošću rada izdavača i drugih organizacija koje izdaju publikacije; odobrava osnivanje zadužbina, fondacija i fondova na teritoriji pokrajine i sve promene koje se javljaju u toku njihovog rada i vodi registar ovih zadužbina, fondacija i fondova.

Član 23

Pokrajinski sekretarijat za informacije:

Pokrajinski sekretarijat za informacije obavlja poslove koji se odnose na javno obaveštenje putem javnih glasila o radu Skupštine i Izvršnog veća i pokrajinskih organa uprave; obezbeđuje sprovođenje i primenu odluka i opštih akata Skupštine i Izvršnog veća; učestvuje u obezbeđivanju razvoja i unapređenja u oblasti javnog informisanja, posebno organizacija i sredstava javnog informisanja na jezicima naroda i nacionalnih manjina koje se finansiraju iz budžeta i predlaže mere za unapređivanje njihove delatnosti; prati štampu, radio i TV programe, priprema i izrađuje dnevne, sedmične, mesečne i druge periodične i tematske preglede njihovih sadržaja, koji se odnose na aktivnosti Skupštine i Izvršnog veća: priprema, izrađuje i ažurira zvaničnu "WEB" prezentaciju Skupštine i Izvršnog veća i na taj način informiše javnost o aktivnostima pokrajinskih organa; izdaje publikacije o Vojvodini; učestvuje u regionalnoj saradnji u oblasti javnog informisanja; organizuje istraživanje javnog mnjenja o odlukama organa uprave; priprema odluke za osnivanje javnih preduzeća i ustanova za obavljanje novinsko-izdavačke delatnosti; štampanja i reprodukcije snimljenih medija i osnivanje radio-televizije; preuzima mere radi obezbeđivanja uslova za funkcionisanje javnih preduzeća i ustanova u oblastima za koje je sekretarijat obrazovan; analizira materijalno-finansijsko poslovanje javnih preduzeća i ustanova u oblasti informisanja; priprema i realizuje programe za strane novinare; izdaje akreditacije novinarima, fotoreporterima i TV snimateljima i obezbeđuje uslove za njihov rad; vrši upravni nadzor nad primenom odredaba zakona kojima se uređuje oblast javnog informisanja i radija i televizije na teritoriji Pokrajine; vrši nadzor u javnim preduzećima i ustanovama u oblasti javnog informisanja; vodi registar javnih glasila; ostvaruje saradnju sa odgovarajućim republičkim organima i obavlja druge određene i poverene poslove.

Član 24

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo:

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo obavlja poslove iz nadležnosti Pokrajine koji se odnose na: praćenje zdravstvenog stanja stanovništva i rada zdravstvene službe na teritoriji pokrajine, kao i staranje o sprovođenju utvrđenih prioriteta u zdravstvenoj zaštiti; stvaranje uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na teritoriji pokrajine; koordiniranje, podsticanje, organizaciju i usmeravanje sprovođenja zdravstvene zaštite koja se ostvaruje delatnošću organa jedinica lokalne samouprave građana, preduzeća, socijalnih, obrazovnih i drugih ustanova i drugih organizacija; planiranje i ostvarivanje sopstvenog programa za očuvanje i zaštitu zdravlja od zagađene životne sredine što je prouzrokovano štetnim i opasnim materijama u vazduhu, vodi i zemljištu, odlaganjem otpadnih materija, opasnih hemikalija, izvorima jonizujućih i nejonizujućih zračenja, bukom i vibracijama na svojoj teritoriji, kao i vršenjem sistematskih ispitivanja životnih namirnica, predmeta opšte upotrebe, mineralnih voda za piće, vode za piće i drugih voda koje služe za proizvodnju i preradu životnih namirnica i sanitarno-higijenske i rekreativne potrebe, radi utvrđivanja njihove zdravstvene i higijenske ispravnosti i propisanog kvaliteta; obezbeđivanje sredstava za vršenje osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač u skladu sa zakonom i Planom mreže zdravstvenih ustanova, odnosno investiciono ulaganje, investiciono-tekuće održavanje prostorija, medicinske i nemedicinske opreme i prevoznih sredstava, opreme u oblasti integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, kao i za druge obaveze određene zakonom i aktom o osnivanju; saradnja sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima, na poslovima razvoja zdravstvene zaštite; pripremanje akata u vezi sa vršenjem osnivačkih prava prema zdravstvenim ustanovama (opšte bolnice, specijalne bolnice, klinike, instituti, klinički centar, zavod odnosno institut za javno zdravlje, zavod za transfuziju krvi, zavod za antirabičnu zaštitu); pripremanje predloga mreže zdravstvenih ustanova na teritoriji pokrajine; pripremanje akata za donošenje posebnih programa zdravstvene zaštite za pojedine kategorije stanovništva odnosno vrste bolesti koje su specifične za autonomnu pokrajinu a za koje nije donet poseban program zdravstvene zaštite na republičkom nivou; davanje mišljenja na predlog za dobijanje naziva primarijus; vršenje poslova sanitarnog nadzora; pripremanje predloga za direktora Pokrajinskog zavoda za zdravstveno osiguranje; formiranje baze podataka za oblast zdravstva; obavljanje stručno-analitičkih poslova za potrebe rada Skupštine i Izvršnog veća, i vrši druge poslove određene odlukama i drugim aktima.

Član 25

Pokrajinski sekretarijat za finansije:

Pokrajinski sekretarijat za finansije prati i uređuje pojedina pitanja iz oblasti finansija i ekonomije; priprema Odluku o budžetu i razrađuje smernice za pripremu budžeta; analizira zahteve za finansiranje korisnika; kontroliše plan i izvršenje budžeta; prati primanja i izdatke budžeta; priprema završni račun budžeta i izveštaja o izvršenju budžeta; vrši plasiranje likvidnih sredstava budžeta u skladu sa zakonom; vrši bilansiranje naplate javnih prihoda (poreza, doprinosa, taksa, naknada i ostalih javnih prihoda) u globalu i po vrstama i o tome izveštava Izvršno veće; prati sistem javnih prihoda i javnih rashoda kao i zakonsku regulativu kojom su isti uvedeni i po potrebi pokreće inicijativu za njihovu izmenu; prati kreditno monetarnu politiku kao i sistem bankarskog poslovanja i osiguranja imovine i lica i o tome izveštava Izvršno veće; prati politiku i mere za usmeravanje i podsticanje razvoja uključujući i razvoj nedovoljno razvijenih područja i o tome obaveštava Izvršno veće i priprema predloge za izmenu propisa u ovim oblastima; priprema odluke o korišćenju sredstava Pokrajine; učestvuje u pripremanju odluka i drugih akata o raspoređivanju podsticajnih i drugih sredstava namenjenih razvoju pokrajine; obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom i drugim propisima.

Član 26

Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine:

Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine obavlja poslove koji se odnose na: praćenje i predlaganje mera za unapređenje organizacije rada pokrajinskih organa uprave i organizuje vršenje poslova primenom savremenih metoda rada; organizovanje i obavljanje administrativnih poslova za polaganje stručnih ispita zaposlenih u organima državne uprave na teritoriji Pokrajine sa srednjom, višom i visokom školskom spremom i obrazuje komisije za te poslove; organizovanje i obavljanje administrativnih poslova za polaganje pravosudnog ispita za lica koja imaju prebivališta na teritoriji Pokrajine i obrazuje Ispitni odbor za polaganje pravosudnog ispita; davanje saglasnosti na sadržinu i izgled pečata organa i pravnih lica koja vrše upravna ovlašćenja, a imaju sedište na teritoriji Pokrajine; postavljanje i razrešavanje stalnih sudskih tumača za područje sudova na teritoriji Pokrajine; vođenje registra stalnih sudskih tumača; rešavanje po žalbama protiv rešenja opština na teritoriji Pokrajine donetih po predlogu za eksproprijaciju; rešavanje o predlogu za dozvolu vršenja pripremnih radnji u postupku eksproprijacije na teritoriji Pokrajine; ostvarivanje Ustavom, Statutom, zakonom i drugim propisima utvrđenih prava pripadnika nacionalnih manjina; zaštitu i unapređenje kolektivnih i individualnih prava nacionalnih manjina u Pokrajini; praćenje, analitičko sagledavanje stanja i predlaganje donošenja propisa i preduzimanje drugih mera iz oblasti zaštite i ostvarivanja prava nacionalnih manjina, saglasno domaćim propisima i međunarodno-pravnim aktima u toj oblasti; saradnju i pomoć društvenim organizacijama, udruženjima građana pripadnicima nacionalnih manjina; saradnju sa drugim organima uprave i nevladinim organizacijama, kao i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ove oblasti; obezbeđuje prevođenje propisa i opštih akata na jezike nacionalnih manjina i vrši druge poslove prevođenja za potrebe pokrajinskih i drugih organa; praćenje i sagledavanje stanja u oblasti vera, crkava, i verskih zajednica i predlaže potrebne mere u skladu sa propisima iz te oblasti; vršenje upravnog nadzora iz nadležnosti ministarstva nadležnog za upravu nad radom udruženja na teritoriji Pokrajine; pripremanje predloge akta za Skupštinu i Izvršno veće koji se odnose na obrazovanje pokrajinskih organa uprave, pokrajinskih organizacija i službi; organizaciju i rad pokrajinskih organa uprave, organizacija i službi; bliže uređivanje sadržine i izgleda pečata pokrajinskih organa, organa jedinica lokalne samouprave i pravnih lica koja vrše upravna ovlašćenja, a imaju sedište na teritoriji Pokrajine; predlaganje mreže sudova na teritoriji Pokrajine; uređivanje upotrebe naziva Autonomne Pokrajine Vojvodine u nazivu udruženja; propisivanje prekršaja i prekršajnih kazni za povrede propisa koje donosi u okviru svoje nadležnosti; uređivanje službene upotrebe jezika i pisama nacionalnih manjina na teritoriji Pokrajine; ustanovljavanje funkcije pokrajinskog građanskog branioca (Ombudsman) kao i njegova ovlašćenja i način njihovog ostvarivanja; priprema akte koje ne pripremaju drugi organi uprave; prati usaglašenost propisa i opštih akata u pravnom sistemu u postupku njihovog donošenja i stara se o njihovoj normativno-tehničkoj i jezičkoj ispravnosti; stara se o objavljivanju propisa i drugih akata Skupštine i Izvršnog veća i pokrajinskog organa uprave i vrši druge poslove određene odlukom i drugim aktom.

U sastavu Pokrajinskog sekretarijata su:

- Služba za prava nacionalnih manjina,

- Služba za prevodilačke poslove,

- Služba za crkve i verske zajednice.

Član 27

Pokrajinski sekretarijat za regionalnu i međunarodnu saradnju:

Pokrajinski sekretarijat za regionalnu i međunarodnu saradnju obavlja poslove u oblasti regionalne i međunarodne saradnje, u skladu sa utvrđenom politikom Vlade Republike Srbije, a koji se odnose na: ostvarivanje i podsticanje regionalne i međunarodne saradnje Pokrajine sa teritorijalnim jedinicama drugih država, posebno sa evroregijom "Dunav-Kriš-Moriš-Tisa" i regijama drugih zemalja; prikuplja informacije i stvara bazu podataka o mogućnostima i potrebama uspostavljanja odnosa i saradnje sa regijama razvijenih evropskih država i nevladinih organizacija; proučava rad međunarodnih, posebno evropskih integracija i daje konkretne predloge za saradnju sa njima; priprema platforme i informacije, u saradnji sa Ministarstvom spoljnih poslova Republike Srbije i republičkim resorima radi uspostavljanja, negovanja i daljeg unapređenja odnosa sa međunarodnim, regionalnim i drugim međunarodnim subjektima; koordinira aktivnosti svih pokrajinskih organa i organa lokalne samouprave na ostvarivanju regionalne i međunarodne saradnje; prati ostvarenje diplomatskih i konzularnih aktivnosti na teritoriji Pokrajine i preduzima aktivnosti na stvaranju ugovornih obaveza u oblasti diplomatskih i konzularnih odnosa; obezbeđuje diplomatske i službene pasoše i vize i vodi službenu evidenciju o tome; uspostavljanje, održavanje i dalje razvijanje saradnje i odnosa sa organizacijama dijaspore; pružanje pravne i druge pomoći, u okviru svojih mogućnosti, zainteresovanim institucijama i pojedincima radi uspostavljanja saradnje sa inostranstvom i druge poslove koji su u funkciji uspostavljanja, ostvarivanja i daljeg razvoja regionalne i međunarodne saradnje.

Član 28

Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu, urbanizam i graditeljstvo:

Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu, urbanizam i graditeljstvo obavlja poslove uprave koji se odnose na arhitekturu, urbanizam i prostorno planiranje; graditeljstvo, stambenu i komunalnu delatnost; uređivanje i korišćenje građevinskog zemljišta i druge poslove određene zakonom; priprema odluke i opšte akte u skladu sa zakonom u oblasti arhitekture, urbanizma, graditeljstva, stambene i komunalne delatnosti; priprema izradu i prati sprovođenje regionalnih prostornih planova, prostornih planova posebne namene i drugih prostornih planova koje donosi Pokrajina; prati stanje urbanizacije u Pokrajini, vodi evidenciju o donetim urbanističkim i prostornim planovima; vodi informacioni sistem urbanizacije za Pokrajinu; izdaje urbanističku dozvolu i daje urbanističku saglasnost za objekte za koje izdaje građevinsku dozvolu u skladu s posebnim zakonom; vrši inspekcijski nadzor u oblasti urbanizma (urbanistička inspekcija) naročito za objekte za koje urbanističku dozvolu izdaje nadležni pokrajinski organ; vrši nadzor nad primenom i sprovođenjem regionalnih prostornih planova i drugih prostornih planova koje donosi Pokrajina; obavlja inspekcijski nadzor nad radom odgovarajućih opštinskih inspekcijskih službi i pruža stručnu pomoć tim službama; rešava po žalbama protiv prvostepenog rešenja opštinske uprave s teritorije Pokrajine iz oblasti urbanizma; obavlja poslove iz nadležnosti Pokrajine koji se odnose na graditeljstvo; izdaje građevinsku dozvolu za objekte koji se grade na teritoriji autonomne pokrajine u skladu sa Zakonom; vrši inspekcijski nadzor u oblasti izgradnje objekata (građevinska inspekcija) naročito za objekte za koje građevinsku dozvolu izdaje nadležni pokrajinski organ; rešava po žalbama prvostepenog rešenja opštinske uprave sa teritorije pokrajine iz oblasti izgradnje objekata; rešava po žalbama prvostepenog rešenja opštinske uprave iz stambene oblasti; učestvuje u regionalnoj saradnji sa međunarodnim i regionalnim radnim zajednicama i integracijama kojima je pristupila Republika Srbija, ostvaruje saradnju sa odgovarajućim republičkim organima; obavlja i druge poslove određene zakonom.

Član 29

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju:

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju: obavlja poslove iz nadležnosti Pokrajine koji se odnose na socijalnu politiku, penzijsko-invalidsko osiguranje, boračku i invalidsku zaštitu i zaštitu civilnih invalida rata; obavlja poslove koji se odnose na pripremu akata u vezi sa donošenjem mreže ustanova socijalne zaštite za smeštaj korisnika; pripremanje akata u vezi sa vršenjem osnivačkih prava prema ustanovama socijalne zaštite za smeštaj korisnika kao i utvrđivanje uslova za početak rada novoosnovanih ustanova; davanje saglasnosti na imenovanje direktora centra za socijalni rad; pripremanje odluka o proširenim pravima iz oblasti socijalne zaštite; vrši poslove koji se odnose na ostvarivanje prava iz oblasti socijalne i porodično-pravne zaštite; vršenje nadzora nad zakonitošću rada i akata ustanova socijalne zaštite; vršenje nadzora nad stručnim radom ustanova socijalne zaštite; rešavanje u upravnim stvarima u drugom stepenu i u reviziji; praćenje stanja u oblasti penzijskog i invalidskog osiguranja; predlaganje odgovarajućih mera; pripremanje predloga za imenovanje direktora fondova penzijskog i invalidskog osiguranja; praćenje rada i poslovanja fondova penzijskog i invalidskog osiguranja, pripremanje mišljenja na akta, godišnji program rada, finansijski plan i izveštaj o poslovanju pokrajinskih fondova za penzijsko i invalidsko osiguranje; praćenje koordinacije rada invalidno-humanitarnih i nevladinih organizacija; praćenje i predlaganje mera za obezbeđivanje socijalne sigurnosti izbeglih, raseljenih i prognanih lica; vrši poslove koji se odnose na ostvarivanje prava i zaštitu učesnika ranijih ratova za oslobođenje zemlje, učesnika NOR-a, učesnika oružanih sukoba u zemlji posle 17. avgusta 1990. godine i rata 1999. godine, ratnih i mirnodopskih vojnih invalida i civilnih invalida rata; kontrola trošenja sredstava obezbeđenih za sprovođenje ove zaštite; obavlja poslove državne uprave koje se odnose na pripremu Programa demografskog razvoja AP Vojvodine, prati ostvarivanje tog programa i predlaže mere za njegovo sprovođenje, obavlja poslove koji se odnose na planiranje porodice; prati i proučava stanje u oblasti društvene brige o deci; rešava u upravnim stvarima u drugostepenom upravnom postupku kod ostvarivanja prava u ovoj oblasti; vrši nadzor nad zakonitošću rada opštinskih organa za poslove društvene brige o deci; prati stanje u ustanovama za decu; vrši nadzor nad zakonitošću njihovog rada i stručni nadzor nad ostvarivanjem socijalnog rada u ustanovama za decu; prati primenu Konvencija koje se odnose na zaštitu dece; sarađuje sa međunarodnim organizacijama koje se bave pitanjima zaštite dece; prati primenu zakona i drugih propisa u oblasti društvene brige o deci i predlaže izmene i dopune zakona, odnosno druge mere za otklanjanje uočenih problema, priprema odluke i opšte akte u oblasti društvene brige o deci u skladu sa ustavom i zakonom; sarađuje sa nadležnim republičkim i opštinskim organima i obavlja druge poslove; vršenje nadzora nad zakonitošću rada i akata prvostepenih organa i rešavanje u upravnim stvarima u drugom stepenu i u reviziji; formiranje baze podataka za oblasti iz delokruga Sekretarijata; obavljanje stručno-analitičkih poslova za potrebe rada Skupštine i Izvršnog veća i vrši druge poslove određene odlukama i drugim aktima.

Član 30

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj:

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj obavlja poslove u oblasti nauke i tehnološkog razvoja koji se odnose na organizacionu strukturu nauke, naučni potencijal, naučnu infrastrukturu (opremu, prostor, investicije); programe u oblasti nauke i tehnološkog razvoja, sistem naučno-tehnoloških informacija, međunarodno-tehnološku saradnju, nevladine organizacije, industrijska istraživanja, tehnološke parkove, istraživačke centre u privredi, transfer znanja i normativnu regulativu.

Član 31

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine:

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine obavlja poslove uprave koji se odnose na: istraživanje, razvoj i primenu svih vidova primarne i sekundarne energije, razvojnoistraživačke programe u oblasti uglja, nafte, gasa, geotermalnih i mineralnih voda, povećane energetske efikasnosti postrojenja i štednje energije, alternativne energetske izvore, prirodne proizvode i sekundarne sirovine od značaja za razvoj Pokrajine; prikupljanje njihovih tehnologija patenata i licenci za mogućnost uvođenja u proizvodnju novih proizvoda na osnovu sirovina koje su od značaja za Pokrajinu; tekuću politiku razvoja energetike i sirovina i funkcionisanje energetskog sistema; praćenje proizvodnje i potrošnje svih vidova energije; utvrđivanje energetskih i sirovinskih rezervi u Pokrajini; rešavanje po zahtevima za odobravanje za eksploataciju mineralnih sirovina i izvođenje rudarskih radova i odobrenja geoloških istraživanja; obrazovanje komisija za polaganje stručnih ispita kandidata sa teritorije Pokrajine za oblast transporta, distribucije i korišćenja prirodnog gasa, rudarstva i geoloških istraživanja; vrši upravni postupak u skladu sa zakonom iz oblasti: elektroprivrede, transporta, distribucije i korišćenja prirodnog gasa, rudarstva i geoloških istraživanja, vrši upravni i inspekcijski nadzor u oblasti inspekcije parnih kotlova; i vrši druge poslove određene zakonom.

Član 32

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu:

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu obavlja poslove koji se odnose na utvrđivanje interesa građana u oblasti sporta za teritoriju Pokrajine i obezbeđuje sredstva za ostvarivanje tog interesa, priprema opšte akte i donosi pojedinačne akte iz svoje nadležnosti, u skladu s zakonom; uređuje način utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje sportskih delatnosti organizacija u oblasti sporta sa teritorije Pokrajine i utvrđuje ispunjenost tih uslova; uređuje bliže uslove za korišćenje javnih sportskih terena i utvrđuje uslove za njihovo korišćenje; u saradnji sa Upravom za sport republičkog Ministarstva za prosvetu i sport vodi registar sportskih organizacija kao udruženja, sportskih društava i saveza organizovanih sa teritorije Pokrajine; utvrđuje i vodi evidencije u oblasti sporta od značaja za Pokrajinu; utvrđuje ispunjenost uslova za organizovanje sportskih priredbi na teritoriji Pokrajine; utvrđuje objekte od interesa za Pokrajinu i merila za obezbeđivanje sredstava u budžetu Pokrajine za njihovu izgradnju, opremanje i održavanje; utvrđuje programe međunarodnih sportskih takmičenja od interesa za Pokrajinu; imenuje i razrešava direktora, predsednika i članove upravnog i nadzornog odbora organizacija za obavljanje sportskih delatnosti čiji se programi, kojima se ostvaruje interes građana u oblasti sporta na teritoriji Pokrajine, u celini ili pretežno finansiraju iz budžeta Pokrajine; priprema akte u vezi sa osnivanjem Pokrajinskog Zavoda za sport i utvrđuje uslove za rad; vrši upravni nadzor nad radom organizacija i pojedinaca u oblasti sporta sa teritorije Pokrajine; obavlja nadzor nad stručnim radom u oblasti sporta; na predlog Sportskog saveza Vojvodine, finansira iz Budžeta Pokrajine programe članova Sportskog saveza Vojvodine kojima se ostvaruje interes građana u oblasti sporta; obavlja poslove u vezi sa kreativnim korišćenjem slobodnog vremena dece i omladine u Pokrajini; priprema informacije za Izvršno veće i sprovodi odluke o unapređivanju vaspitno-obrazovnog rada sa mladima u slobodnom vremenu; prati i unapređuje rad dečijih i omladinskih asocijacija, udruženja i saveza; podržava kvalitetne i kreativne projekte koji su u vezi sa vannastavnim aktivnostima dece i omladine (kampovi, likovne kolonije, takmičenja); podržava unapređenje rada sa darovitom decom i omladinom Pokrajine; ostvaruje saradnju sa osnovnim i srednjim školama u Pokrajini i s republičkim organima u cilju nagrađivanja najuspešnijih darovitih učenika koji su postigli vrhunske rezultate na takmičenjima u zemlji i inostranstvu u oblasti nauke, tehnike, umetnosti i sporta: u saradnji sa nadležnim organima u Pokrajini učestvuje u ekološkoj edukaciji mladih i u borbi protiv narkomanije i ostalih oblika delikvencije.

Član 33

Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova:

Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova obavlja poslove iz nadležnosti Republike i Pokrajine koji se odnose na rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova; obavlja poslove iz nadležnosti državne uprave, koji se odnose na praćenje stanja u ovim oblastima u cilju realizacije važećih zakonskih propisa; prati primenu ratifikovanih Konvencija i preporuka Međunarodne organizacije rada i sačinjava izveštaj o njihovoj primeni; daje uputstva i mišljenja iz ovih oblasti za primenu zakonskih propisa i drugih akata organizacijama, ustanovama, institucijama i građanima; priprema odluke o osnivanju Pokrajinskog zavoda za tržište rada kao i drugih organizacija od interesa za Pokrajinu u ovim oblastima; ostvaruje saradnju sa ženama iz nezavisnih sindikata, nevladinih organizacija, drugih asocijacija i medija; učestvuje u formiranju radnih tela pri Izvršnom veću kao i skupštinama opština za jednakost među polovima; predlaže formiranje fondova za kreditiranje malih preduzeća koje bi vodile žene pod posebnim uslovima; priprema analitičke i druge materijale u vezi sa primenom propisa iz ovih oblasti za Skupštinu i Izvršno veće; sarađuje sa organima, institucijama Republike i Pokrajine kao i međunarodnim organizacijama koje se bave ravnopravnošću polova; daje mišljenje Izvršnom veću za predlog direktora Pokrajinskog zavoda za tržište rada; obavlja i druge poslove za potrebe Skupštine i Izvršnog veća.

Član 34

Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju:

Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju obavlja poslove državne uprave koji se odnose na teritorijalnu organizaciju Republike; izgradnju sistema lokalne samouprave i teritorijalne autonomije; položaj grada u sistemu lokalne samouprave; usklađivanje i podsticanje saradnje jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave; priprema propise o neposrednom izjašnjavanju građana, izborima za organe lokalne samouprave, kao i druge poslove određene zakonom.

Član 35

Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine i održivi razvoj:

Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine i održivi razvoj obavlja poslove koji se odnose na pripremu odluka i opštih akata u skladu sa Ustavom i zakonom; donosi program zaštite i razvoja životne sredine na teritoriji Pokrajine i utvrđuje mere za njegovo sprovođenje u skladu sa osnovnim ciljevima i pravcima utvrđenim na nivou Republike; uređuje pojedina pitanja zaštite razvoja i unapređivanja životne sredine od interesa za Pokrajinu; osniva Pokrajinski zavod za zaštitu prirode, kome se za teritoriju Pokrajine poverava vršenje javnih ovlašćenja i poslova u oblasti zaštite prirode i prirodnih dobara, koja su u nadležnosti Republike; osniva javno preduzeće za upravljanje Nacionalnim parkom Fruška gora; obezbeđuje praćenje stanja činilaca životne sredine i ovlašćuje stručne organizacije za obavljanje tih poslova na teritoriji Pokrajine; daje saglasnost na analizu uticaja radova i objekata na životnu sredinu, za objekte i radove za koje građevinsku dozvolu izdaje nadležni pokrajinski organ za poslove urbanizma; daje saglasnost na osnove i programe zaštite i unapređivanje flore i faune, šuma i voda, kao i uređivanje građevinskog i poljoprivrednog zemljišta i na urbanističke planove za područje Nacionalnog parka Fruška gora; obrazuje informacioni podsistem za zaštitu i unapređenje životne sredine, kao deo jedinstvenog informacionog sistema Republike; vrši upravni nadzor u svim oblastima zaštite životne sredine, osim u oblasti opasnih materija i očuvanja biodiverziteta i preduzima mere za otklanjanje nezakonitosti; ostvaruje saradnju sa odgovarajućim republičkim organima i obavlja druge određene poslove.

Član 36

Organi uprave mogu radi obavljanja određenih poslova iz svog delokruga obrazovati organizacione jedinice van sedišta, za područje koje odredi Izvršno veće.

Područne jedinice i njihovo sedište i broj radnih mesta, kao i način rukovođenja tim jedinicama utvrđuje se aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Radi smeštaja organizacionih jedinica van sedišta, pokrajinski organ uz saglasnost Izvršnog veća može zaključiti odgovarajuće sporazume sa područnim organima državne uprave ili sa organima lokalne samouprave.

IV ODNOSI POKRAJINSKIH ORGANA UPRAVE

1) Odnos prema Skupštini i Izvršnom veću

Član 37

Pokrajinski organi uprave obavezni su da Skupštini daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.

Član 38

Pokrajinski organi uprave odgovorni su Skupštini za potpuno i blagovremeno vršenje poslova u skladu sa propisima.

Radi ostvarivanja kontrole rada pokrajinskih organa, u skladu sa Statutom, pokrajinski organi uprave podnose Skupštini izveštaj o svom radu.

Član 39

Pokrajinski organi uprave se u vršenju svojih poslova pridržavaju smernica za rad koje donosi Izvršno veće.

Izvršno veće usmerava i usklađuje rad pokrajinskih organa uprave u odnosu na: način rada pokrajinskih organa uprave u primenjivanju odluka i opštih akata Skupštine i akata Izvršnog veća; primenu propisa koje donosi ili predlaže Izvršno veće; donošenje propisa za koje je ovlašćen organ uprave; sprovođenje mera koje odredi u vršenju nadzora nad radom pokrajinskih organa uprave.

Član 40

Radi ostvarivanja prava nadzora nad radom pokrajinskih organa uprave, Izvršno veće:

- razmatra izveštaj o radu pokrajinskih organa uprave;

- poništava opšte akte koji su u suprotnosti sa odlukom ili opštim aktom Skupštine i Izvršnog veća;

- ukida opšte akte pokrajinskih organa uprave koji su u suprotnosti sa Odlukom ili opštim aktom Skupštine ili aktom Izvršnog veća;

- predlaže Skupštini razrešenje zamenika starešine koji rukovodi pokrajinskim organom uprave.

2) Međusobni odnosi pokrajinskih organa uprave

Član 41

Pokrajinski organi uprave međusobno sarađuju u obavljanju poslova od zajedničkog interesa, pružaju podatke i obaveštenja neophodna za rad, dostavljaju spise i ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.

Član 42

Pokrajinski organ uprave u pripremi odluka i opštih akata dužan je da pribavi mišljenje i drugih zainteresovanih pokrajinskih organa uprave.

Član 43

Starešine koji rukovode pokrajinskim organima uprave, kada su ovlašćeni da sporazumno donose propise i o tome ne postignu sporazum, o tome obaveštavaju Izvršno veće.

3) Odnosi pokrajinskih organa uprave i organa lokalne samouprave

Član 44

Pokrajinski organi uprave i organi uprave lokalne samouprave međusobno sarađuju i obaveštavaju se o pitanjima od zajedničkog interesa.

Pokrajinski organi uprave pružaju stručnu pomoć organima lokalne samouprave u izvršavanju zakona i drugih propisa.

Organi Autonomne Pokrajine Vojvodine mogu poveriti organima lokalne samouprave poslove iz svoje izvorne nadležnosti.

Član 45

Pokrajinski organi uprave dužni su da, u okviru svojih prava i dužnosti, građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke, i obaveštenja, pružaju im pravnu pomoć, sarađuju sa građanima, poštuju ljudsku ličnost i čuvaju ugled pokrajinskog organa uprave.

Član 46

Pokrajinski organi uprave dužni su da razmatraju predstavke, peticije i predloge koje im građani podnose, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Član 47

Građanin koji se uredno odazove pozivu pokrajinskog organa uprave, a službena radnja radi koje je pozvan nije obavljena bez njegove krivice, ima pravo na naknadu troškova koje je usled toga imao.

Građanin koji u vreme određeno za rad sa strankama nije krivicom službenog lica obavio posao radi koga je došao i bez poziva organa, ima pravo na naknadu troškova.

O zahtevu građanina kao i o visini naknade troškova odlučuje pokrajinski organ uprave shodno odredbama propisa kojima se određuje naknada troškova svedocima u upravnom postupku. Protiv rešenja pokrajinskog organa uprave stranka može uložiti prigovor pokrajinskom sekretaru.

Naknada troškova isplaćuje se na teret sredstava za finansiranje poslova odgovarajućeg organa uprave.

Ako službena radnja nije obavljena usled propusta službenog lica, pokrajinski organ uprave ima pravo obeštećenja prema tom licu u visini isplaćene naknade troškova, prema propisima o naknadi štete.

Član 48

Odredbe ove Odluke o odnosima pokrajinskih organa uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama kad pokrajinski organi uprave rešavaju o pravima i obavezama preduzeća i drugih organizacija, zasnovanim na zakonu.

5) Odnos pokrajinskih organa uprave i pokrajinskog Ombudsmana

Član 49

Pokrajinski organi su dužni da omoguće nesmetan pristup Ombudsmanu podacima od interesa za ostvarenje prava građana.

Pokrajinski organi dužni su da brižljivo razmotre ukazivanja, predloge i preporuke Ombudsmana koji postupa u interesu građana.

Radi omogućavanja nesmetanog rada Ombudsmana organi Pokrajine su dužni da preduzimaju sve potrebne mere i aktivnosti.

V PRAVNI AKTI POKRAJINSKIH ORGANA UPRAVE

Član 50

Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike Srbije, odluka i opštih akata Skupštine, Izvršnog veća i pokrajinskih organa uprave mogu se doneti pravilnici, naredbe, uputstva i rešenja, kad su za to ovlašćeni tim aktima.

Član 51

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i opštih akata Skupštine i odluka i opštih akata Izvršnog veća.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredbi zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova pokrajinskih organa uprave.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima u skladu sa propisima.

Član 52

Pravilnike, naredbe, uputstva i rešenja donosi starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave.

Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više pokrajinskih organa uprave donose starešine koji rukovode tim organima, sporazumno, kad su za to ovlašćeni odlukom ili drugim opštim aktom Skupštine ili odlukom i drugim opštim aktom Izvršnog veća.

VI KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 53

Kancelarijsko poslovanje pokrajinskih organa uprave obuhvata evidentiranje, čuvanje, klasifikovanje i arhiviranje materijala primljenog i nastalog u radu pokrajinskih organa uprave kao i druga pitanja vezana za njihovo poslovanje.

Izvršno veće uređuje kancelarijsko poslovanje iz stava 1 ovog člana.

VII JAVNOST RADA

Član 54

Javnost rada pokrajinskih organa uprave obezbeđuje se davanjem podataka i obaveštenja iz delokruga rada pokrajinskih organa uprave sredstvima javnog informisanja, izdavanjem publikacija i obezbeđenjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz njihovog delokruga.

Davanje podataka i obaveštenja iz delokruga pokrajinskih organa uprave može se uskratiti, ako njihova sadržina predstavlja tajnu, o čemu odlučuje starešina koji rukovodi pokrajinskim organom uprave, u skladu sa opštim aktom Izvršnog veća.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Izvršno veće urediće pitanja koja se odnose na sprovođenje ove Odluke u roku od 30 dana od dana njenog donošenja, u kom roku će sprovesti primopredaju upravnih predmeta, arhive, inventara i opreme i izvršiti premeštanje radnika u odgovarajuće pokrajinske organe uprave, u skladu sa delokrugom organa.

Član 56

Pokrajinski sekretarijati iz člana 18 ove Odluke dužni su da utvrde svoja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji u roku od 30 dana.

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o pokrajinskoj upravi

("Sl. list AP Vojvodine", br. 16/2008)

Član 8

Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju rad, u skladu sa delokrugom utvrđenim Odlukom o pokrajinskoj upravi:

1. Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo,

2. Pokrajinski sekretarijat za informacije,

3. Pokrajinski sekretarijat za finansije,

4. Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine,

5. Pokrajinski sekretarijat za arhitekturu, urbanizam i graditeljstvo,

6. Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj,

7. Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine,

8. Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu,

9. Pokrajinski sekretarijat za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova,

10. Pokrajinski sekretarijat za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju,

11. Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine i održivi razvoj.

Član 9

Danom stupanja na snagu ove odluke počinju da rade prema delokrugu koji je utvrđen ovom odlukom:

1. Pokrajinski sekretarijat za privredu,

2. Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje,

3. Pokrajinski sekretarijat za kulturu,

4. Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo,

5. Pokrajinski sekretarijat za regionalnu i međunarodnu saradnju i

6. Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju.

Član 10

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da rade:

1. Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje i kulturu,

2. Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo i socijalnu politiku,

3. Pokrajinski sekretarijat za demografiju, porodicu i društvenu brigu o deci,

4. Pokrajinski sekretarijat za privatizaciju, preduzetništvo, mala i srednja preduzeća.

Član 11

Pokrajinski sekretarijat za privredu preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za privatizaciju, preduzetništvo, mala i srednja preduzeća, zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje nadležnosti u oblasti privatizacije i preduzetništva.

Član 12

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje i kulturu, zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje nadležnosti u oblasti obrazovanja.

Član 13

Pokrajinski sekretarijat za kulturu preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje i kulturu, zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje nadležnosti u oblasti kulture.

Član 14

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo i socijalnu politiku, zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje nadležnosti u oblasti zdravstva.

Član 15

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo i socijalnu politiku, zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje nadležnosti u oblasti socijalne politike.

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku preuzima od Pokrajinskog sekretarijata za demografiju, porodicu i društvenu brigu o deci, zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje nadležnosti u oblasti demografije, porodice i društvene brige o deci.

Član 16

Pokrajinski sekretarijat za regionalnu i međunarodnu saradnju preuzima od Sekretarijata za regionalnu i međunarodnu saradnju Izvršnog veća AP Vojvodine, zaposlene i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu koji su potrebni za vršenje nadležnosti u oblasti regionalne i međunarodne saradnje.

Član 17

Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine uskladiće svoja akta sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 18

Pokrajinski sekretarijati koji su navedeni u članu 9. doneće pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u skladu sa odredbama ove odluke, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu.

Član 19

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

Napomene

Prečišćen tekst ove Odluke obuhvata:
Odluku o pokrajinskoj upravi ("Sl. list APV", br. 10/92 i 12/92 - ispravka), osim članova 55 - 66, kojima je regulisan prestanak rada dotadašnjih pokrajinskih organa uprave, upravnih organizacija i službi i razrešenje njihovih funkcionera, početak rada pokrajinskih organa uprave obrazovanih navedenom Odlukom, primopredaja upravnih predmeta, opreme inventara, arhive i dokumentacije, preuzimanje i raspoređivanje radnika i rukovodećih radnika, rokovi za sprovođenje pojedinih odredbi Odluke i stupanje na snagu Odluke,
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o pokrajinskoj upravi ("Sl. list APV", br. 2/95) - koja je u celosti prestala da važi, i
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o pokrajinskoj upravi ("Sl. list APV", br. 3/2002), osim člana 43, kojim se ovlašćuje nadležni odbor Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine da utvrdi prečišćeni tekst Odluke i člana 44, kojim je određeno stupanje na snagu Odluke.

Ova odluka se od 14. decembra 2009. godine primenjuje kao Pokrajinska skupštinska odluka, a na osnovu Pokrajinske skupštinske odluke o sprovođenju Statuta Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Sl. list AP Vojvodine", br. 18/2009).