ODLUKAO OBJEDINJENOJ NAPLATI KOMUNALNIH I DRUGIH USLUGA("Sl. list grada Kragujevca", br. 3/2003, 8/2005, 35/2008 i 40/2009) |
Ovom Odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga, uređuju pitanja u vezi sa naknadom za izvršene poslove i pravima i obavezama korisnika komunalnih i drugih usluga, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje ove komunalne delatnosti.
Pod objedinjenom naplatom komunalnih i drugih usluga, u smislu ove Odluke, podrazumeva se skup određenih poslova radi naplate komunalnih i drugih usluga putem jedinstvene uplatnice, na teritoriji grada Kragujevca.
Objedinjenom naplatom obuhvaćena je naplata sledećih usluga:
- zakupnine za korišćenje stambenog i poslovnog prostora,
- naknade za održavanje zajedničkih delova stambenih zgrada, (liftovi, fasade, krovovi, održavanje higijene u zgradama i dr.),
- naknade za isporučenu toplotnu energiju,
- naknade za iznošenje kućnog smeća,
- naknade za dimničarske usluge,
- naknade za korišćenje garaža,
- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,
- naknada za zaštitu i unapređenje životne sredine i
- drugih usluga.
Objedinjenu naplatu komunalnih i drugih usluga obavlja preduzeće koje je Grad osnovao za obavljanje komunalne delatnosti objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga, u skladu sa zakonom i propisima Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: Preduzeće).
Preduzeće obavlja poslove objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga u svoje ime, a za račun javnih komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i drugih pravnih subjekata čiji je osnivač Grad Kragujevac, grada Kragujevca kao i drugih pravnih lica kojima je povereno obavljanje komunalnih delatnosti, u skladu sa zakonom i propisima Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: korisnik objedinjene naplate).
Za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana Preduzeće će zaključiti sporazum sa korisnicima objedinjene naplate u skladu sa odredbama ove Odluke (u daljem tekstu: Sporazum).
Objedinjenom naplatom mogu se obuhvatiti i druge usluge, o čemu se zaključuje poseban sporazum između Preduzeća i budućeg korisnika objedinjene naplate, u skladu sa odredbama ove odluke.
Na sporazum iz stava 2. i 3. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.
Komunalne i druge usluge iz člana 3. ove odluke naplaćuju se putem objedinjene naplate od fizičkih lica i preduzetnika (u daljem tekstu: korisnik komunalne i druge usluge).
II NAČIN VRŠENJA POSLOVA OBJEDINJENE NAPLATE
Poslovi objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga su:
1. uspostavljanje i vođenje matične evidencije korisnika komunalnih i drugih usluga,
2. obračun mesečnih obaveza korisnika komunalnih i drugih usluga,
3. dostavljanje mesečnih računa korisnicima komunalnih i drugih usluga putem jedinstvene uplatnice,
4. naplata komunalnih i drugih usluga i preduzimanje mera za sprovođenje postupaka prinudne naplate neizmirenih potraživanja korisnika objedinjene naplate,
5. prenošenje sredstava od ostvarene naplate korisnicima objedinjene naplate,
6. vođenje analitičkog knjigovodstva korisnicima objedinjene naplate,
7. vođenje evidencije i izrada izveštaja na osnovu podataka iz evidencija,
8. drugi poslovi koji proističu iz objedinjene naplate.
Matična evidencija se vodi na osnovu podataka iz evidencija korisnika objedinjene naplate.
Obaveze korisnika komunalnih i drugih usluga obračunavaju se po pravilu jednom mesečno, na osnovu podataka o potrošnji i ceni odnosno o visini naknade za određenu komunalnu i drugu uslugu, u skladu sa zakonom, posebnim propisima Skupštine grada Kragujevca, kojima se uređuju uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju pojedinih komunalnih delatnosti i drugim propisima.
Podatke iz stava 1. ovog člana korisnici objedinjene naplate su dužni da dostave Preduzeću, do poslednjeg dana u mesecu za tekući mesec.
U slučaju da neki od korisnika objedinjene naplate, ne dostavi podatke iz člana 9. stav 1. ove Odluke, u utvrđenom roku, izvršiće se akontativni obračun mesečne obaveze korisnika te usluge, na osnovu obaveze za prethodni mesec.
Konačni obračun mesečne obaveze korisnika komunalne i druge usluge, izvršiće se pri prvom narednom mesečnom obračunu, nakon što korisnik objedinjene naplate dostavi podatke.
Komunalne i druge usluge, plaćaju se na osnovu računa, putem jedinstvene uplatnice na kojoj su posebno iskazani, po pravilu mesečni iznosi, odnosno akontacija naknada komunalnih i drugih usluga, koja istovremeno sadrži i ukupan zbir navedenih iznosa.
Jedinstvene uplatnice se dostavljaju korisnicima komunalnih i drugih usluga predajom na redovnu poštansku dostavu, ili na drugi pogodan način, najkasnije do sedmog dana u mesecu za prethodni mesec.
Sistem objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga podrazumeva praćenje blagovremenosti i potpunosti izmirenja obaveza korisnika komunalnih i drugih usluga i evidentiranje neizmirenih obaveza po izdatim računima najkasnije do poslednjeg dana narednog meseca za prethodni mesec, sa presekom na dan isteka roka za izmirenje obaveza.
Korisnicima komunalnih i drugih usluga za koje se utvrdi da nisu blagovremeno izmirili obaveze, iznos duga će se pripojiti računu za naredni mesec, kao i odgovarajuća kamata, računajući od dana padanja u docnju.
Preduzeće je dužno, da pre pokretanja postupka prinudne naplate, dostavi korisnicima komunalnih i drugih usluga, pismene opomene za plaćanje neizmirenog duga.
Prinudna naplata naknade za korišćenje građevinskog zemljišta, vrši se po propisima za prinudnu naplatu javnih prihoda.
Preduzimanje mera za sprovođenje postupka prinudne naplate ostalih komunalnih i drugih usluga, podrazumeva podnošenje sudu predloga za izvršenje neizmirenih obaveza korisnika komunalnih i drugih usluga, kao i druge radnje u postupku pred sudom.
Preduzeće je dužno da podnese sudu predloge za izvršenje neizmirenih obaveza korisnika komunalnih i drugih usluga šestomesečno, a najkasnije do roka zastarelosti za izmirenje obaveza.
Na zahtev Preduzeća, korisnici objedinjene naplate mogu u postupku pred sudom da učestvuju kao umešači.
Sredstva uplaćena na naplatnim mestima korisnika objedinjene naplate, prenosiće se na poseban poslovni račun Preduzeća, pod uslovima i na način utvrđen Sporazumom.
Sredstva uplaćena na poseban poslovni račun Preduzeća po izdatim računima, odnosno po jedinstvenoj uplatnici, prenose se korisnicima objedinjene naplate narednog dana za prethodni dan. Sredstva uplaćena na poseban poslovni račun Preduzeća, prenose se korisnicima objedinjene naplate, srazmerno visini učešća potraživanja pojedinog korisnika objedinjene naplate za svaki mesec u ukupnom mesečnom zaduženju korisnika komunalne i druge usluge.
Preduzeće je dužno, da za korisnike objedinjene naplate redovno vodi analitičko knjigovodstvo po izdatim računima korisnicima komunalne usluge mesečno, a prema potrebi i češće, dostavlja im podatke o nivou i dinamici naplate, kao i druge podatke koji proističu iz analitičkog knjigovodstva.
Preduzeće vodi evidenciju o predlozima podnetim sudu i o tome izveštava korisnike objedinjene naplate.
III NAKNADA ZA VRŠENJE POSLOVA OBJEDINJENE OBRADE I NAPLATE
Preduzeće je dužno da poslove objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga izvrši na način i u rokovima utvrđenim ovom odlukom.
Za obavljanje poslova objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga Preduzeću pripada mesečna naknada.
Visinu mesečne naknade određuje Upravni odbor Preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća.
Visina mesečne naknade utvrđuje se na osnovu stvarnih mesečnih troškova obavljanja poslova objedinjene naplate, preračunate na procenat ukupnog, mesečnog potraživanja korisnika objedinjene naplate.
Mesečnu naplatu plaćaju korisnici objedinjene naplate, srazmerno visini učešća potraživanja pojedinog korisnika objedinjene naplate u ukupnom zaduženju korisnika komunalnih i drugih usluga.
Mesečnu naknadu Preduzeće oprihoduje na način utvrđen Sporazumom.
Mesečna naknada ne obuhvata sudske i druge vanredne troškove.
Troškove iz stava 1. ovog člana plaćaju korisnici objedinjene naplate, pod uslovima i na način utvrđen Sporazumom.
IV PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA KOMUNALNIH I DRUGIH USLUGA
Korisnici komunalnih i drugih usluga, dužni su da mesečne iznose iskazane na jedinstvenoj uplatnici uplate na: šalteru Preduzeća, šalteru korisnika objedinjene naplate, šalteru pošte, odnosno poslovne banke ili putem inkasantske službe.
Ako korisniku komunalne i druge usluge nije dostavljena jedinstvena uplatnica, dužan je da bez odlaganja prijavi Preduzeću, a najkasnije do isteka roka za izmirenje obaveze.
Preduzeće je dužno da korisniku komunalnih i drugih usluga izda jedinstvenu uplatnicu sa novim datumom dospeća.
Korisnici komunalnih i drugih usluga su dužni da svoje mesečne obaveze po jedinstvenoj uplatnici, izmire do 15. dana u mesecu za prethodni mesec, odnosno u roku od 8 dana od dana prijema jedinstvene uplatnice.
Ako korisnik komunalnih i drugih usluga ne uplati ukupan iznos zaduženja, uplaćen iznos će se smatrati kao uplata dela zaduženja sa jedinstvene uplatnice, koja će predstavljati plaćanje komunalne i druge usluge srazmerno procentu učešća u ukupnom zaduženju.
Uplata dela zaduženja iz stava 2. ovog člana vrši se na osnovu posebne uplatnice koja se uplaćuje na poseban poslovni račun Preduzeća.
U slučaju neblagovremenog izmirenja obaveza, korisnici komunalnih i drugih usluga dužni su da plate zakonom utvrđenu kamatu.
Korisnici komunalnih i drugih usluga, dužni su da o svim promenama od značaja za utvrđivanje njihovih obaveza u vezi sa korišćenjem komunalnih i drugih usluga, obaveste korisnika objedinjene naplate u roku od 8 dana od dana nastale promene.
Korisnici komunalnih i drugih usluga, mogu uložiti prigovor korisniku objedinjene naplate na način obračuna svojih obaveza u roku od 8 dana od dana prijema računa, odnosno jedinstvene uplatnice.
Ovlašćuje se izvršni organ Grada Kragujevca, da utvrdi rokove za realizaciju ove Odluke, kao i za praćenje i preduzimanje mera u toku primene i razvoja sistema objedinjene naplate u samoj tehnologiji naplate.
Obavezuje se Preduzeće i korisnici objedinjene naplate da odmah, a najkasnije u roku od 3 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, zaključe Sporazum o međusobnim pravima i obavezama u organizovanju i vršenju poslova objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga.
Preduzeće je dužno da potraživanja korisnika objedinjene naplate od korisnika komunalnih i drugih usluga, do perioda primene sistema objedinjene naplate, iskaže posebno na jedinstvenoj uplatnici.
Izmirenje potraživanja iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu posebne uplatnice direktno na poslovni račun korisnika objedinjene naplate.
Obavezuju se grad Kragujevac i Preduzeće da u roku od 10 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, zaključe sporazum o međusobnim pravima i obavezama u organizovanju i vršenju poslova objedinjene naplate na ime naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine.
Obavezuje se Preduzeće da utvrdi matičnu bazu podataka za obveznike plaćanja naknade za zaštitu životne sredine i izvrši zaduženja počev od računa objedinjene naplate dostavljenih u februaru 2010. godine za prethodni mesec.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o objedinjenoj naplati komunalnih i drugih usluga
("Sl. list grada Kragujevca", br. 35/2008)
Član 3
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o objedinjenoj naplati komunalnih i drugih usluga.
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o objedinjenoj naplati komunalnih i drugih usluga
("Sl. list grada Kragujevca", br. 40/2009)
Član 4
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o objedinjenoj naplati komunalnih i drugih usluga.
Član 5
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".