ODLUKA
O OSNIVANJU I RADU BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 80/2009)

Član 1

Ovom odlukom osniva se budžetska inspekcija Grada Niša (u daljem tekstu: budžetska inspekcija), uređuje njen rad i ovlašćenja kao i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova.

Član 2

Budžetska inspekcija nadležna je za sprovođenje inspekcije nad:

- direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada Niša (u daljem tekstu: Grad);

- javnim i javnim komunalnim preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama čiji je osnivač Grad, odnosno nad pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

- pravnim licima i drugim subjektima, kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva iz budžeta Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 3

Budžetska inspekcija obavlja poslove koji se odnose na kontrolu primene Zakona i pratećih propisa u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava od strane subjekata nad kojima se vrši kontrola iz člana 2. ove Odluke (u daljem tekstu: subjekti nad kojima se vrši kontrola).

Član 4

Rad budžetske inspekcije je nezavisan i samostalan.

Radom budžetske inspekcije rukovodi šef budžetske inspekcije na način kojim obezbeđuje primenu programa, plana rada i metodologije za poslove budžetske inspekcije, u skladu sa propisima.

Član 5

Budžetska inspekcija ima pristup svim dokumentima, izveštajima, informacijama i podacima potrebnim za obavljanje kontrole materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonskog korišćenja budžetskih sredstava od strane subjekata nad kojima se vrši kontrola.

Sredstva za finansiranje rada budžetske inspekcije obezbeđuju se u budžetu Grada.

U obavljanju poslova budžetska inspekcija je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima.

Član 6

Poslovi kontrole budžetske inspekcije obavljaju se u skladu sa Programom rada budžetske inspekcije koji utvrđuje Gradonačelnik na predlog šefa budžetske inspekcije.

Izuzetno od odredbe iz stava 1. ovog člana, po zahtevu Gradonačelnika, budžetska inspekcija vrši vanrednu kontrolu.

Član 7

U skladu sa Programom iz člana 6. ove odluke, šef budžetske inspekcije donosi plan rada za tekuću godinu.

Poslove kontrole obavljaju inspektori na osnovu plana rada iz stava 1. ovog člana, i naloga za kontrolu koji izdaje šef budžetske inspekcije.

Nalogom iz stava 2. ovog člana određuje se:

- inspektor koji će obaviti kontrolu;

- subjekt nad kojim će se obaviti kontrola;

- predmet kontrole;

- rok za obavljanje kontrole, i

- druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Član 8

U postupku kontrole inspektor dokazuje svojstvo službenog lica službenom legitimacijom.

Član 9

Inspektor je dužan da najavi kontrolu odgovornom licu subjekta nad kojim će se vršiti kontrola.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola se ne najavljuje kada je to izričito navedeno u nalogu za kontrolu.

Na zahtev inspektora odgovorno lice subjekta nad kojim se vrši kontrola je dužno da učestvuje u kontroli i da sačini objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole u pisanom obliku.

Član 10

Ako se u postupku kontrole utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda, rashoda ili finansijskih rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisani način, usled čega nije moguće obaviti inspekciju, inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone i odrediti rok za njihovo otklanjanje, koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Zaključak iz stava 1. ovog člana donosi se u pisanom obliku u skladu sa zakonom kojim je utvrđen upravni postupak.

Na zaključak iz stava 1. ovog člana može se izjaviti prigovor u roku od 3 dana od dana dostave zaključka.

Inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 3. ovog člana, u roku od 5 dana od dana prijema prigovora.

Posle prijema obaveštenja o otklanjanju nedostataka u skladu sa zaključkom, odnosno posle isteka roka iz stava 4. ovog člana, inspektor nastavlja započetu kontrolu.

Član 11

Inspektor sastavlja zapisnik o izvršenoj kontroli koji dostavlja odgovornom licu subjekta nad kojim je izvršena kontrola.

Pre dostavljanja zapisnika inspektor upoznaje odgovorno lice subjekta nad kojim je izvršena kontrola sa nalazom kontrole.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitosti, u zapisniku se navodi:

- u čemu se sastoje nezakonitosti ili nepravilnosti,

- dokazi na osnovu kojih su utvrđene nepravilnosti,

- predlog mera za otklanjanje nepravilnosti, i

- rokovi za otklanjanje nepravilnosti.

Odgovorno lice subjekta nad kojim je izvršena kontrola može uložiti primedbe na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe osnovane sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja odgovornom licu subjekta nad kojim je izvršena kontrola, u roku od 15 dana od dana prijema primedbi.

Ako su primedbe neosnovane budžetski inspektor o tome obaveštava u pisanom obliku odgovorno lice subjekta nad kojim je izvršena kontrola.

Odgovorno lice subjekta nad kojim je izvršena kontrola dužno je da u roku određenom u zapisniku obavesti budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i priloži dokaze s tome.

Budžetski inspektor po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana vrši kontrolu izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 12

Ako odgovorno lice subjekta nad kojim je izvršena kontrola ne postupi po merama iz člana 11. stav 3. ove odluke, inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana, donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 11. stav 3. ove odluke.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana, može se izjaviti žalba Gradonačelniku u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana odlučuje se u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka o žalbi iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

Član 13

Budžetska inspekcija dostavlja Skupštini Grada Niša zapisnike o sprovedenoj inspekciji, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Član 14

Šefa budžetske inspekcije postavlja Gradonačelnik, koji odlučuje o pravima i obavezama iz radnog odnosa šefa.

Za šefa budžetske inspekcije može biti postavljeno lice koje ima visoku stručnu spremu ekonomskog ili pravnog smera, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i tri godine radnog iskustva u struci.

Šef budžetske inspekcije donosi akte o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji budžetske inspekcije i o zvanjima, zanimanjima i platama zaposlenih u budžetskoj inspekciji, na koje saglasnost daje Gradonačelnik.

Za rad budžetske inspekcije i za svoj rad šef budžetske inspekcije odgovora Gradonačelniku.

O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih u budžetskoj inspekciji odlučuje šef budžetske inspekcije.

Šef budžetske inspekcije odgovoran je za zakonito korišćenje sredstava koja su budžetom predviđena za rad budžetske inspekcije.

Član 15

Gradonačelnik će u roku od 15 dana od stupanja na snagu ove odluke doneti rešenje o postavljenju šefa budžetske inspekcije.

Član 16

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Pravilnik o radu i ovlašćenjima budžetske inspekcije Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 77/2006).

Član 17

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".