PRAVILNIK
O NORMATIVIMA I STANDARDIMA ZA OBAVLJANJE DELATNOSTI I KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE CENE PROGRAMA RADA KLUBA ZA STARA I ODRASLA LICA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 51/2009)

I. Osnovne odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom se utvrđuju normativi i standardi za obavljanje delatnosti i kriterijumi i merila za utvrđivanje cene programa rada Kluba za stara i odrasla lica (u daljem tekstu: Klub).

Član 2

U Klubu se, zavisno od interesovanja i potreba članova Kluba, organizuju sledeće aktivnosti:

- zadovoljavanje svakodnevnih socijalnih potreba (socijalna integracija i rehabilitacija, solidarnost, razvijanje socijalne sigurnosti i dr.);

- kulturno-zabavne aktivnosti (korišćenje bibliotečkog fonda, dnevne i nedeljne štampe, posete ustanovama kulture, afirmacija stvaralačkih i umetničkih afiniteta članova kroz rad različitih sekcija i dr.);

- obrazovne aktivnosti (organizovanje susreta i predavanja sa različitim stručnjacima, učenje stranih jezika, organizovanje kurseva i sl.);

- rekreativno-rehabilitacione aktivnosti (okupaciona terapija, organizovano korišćenje bazena za plivanje i drugih sportskih terena, organizovanje takmičenja u različitim okretnim igrama, zajedničke šetnje, izleti, putovanja i dr.);

- usluge socijalnog rada;

- servisne usluge (pranje i peglanje rublja, ishrane i sl.).

II. Normativi i standardi za obavljanje delatnosti Kluba

Član 3

Klub treba da ispunjava sledeće građevinsko-tehničke uslove:

- da je građen od materijala koji obezbeđuje zvučnu i termičku izolaciju;

- daje priključen na električnu i telefonsku mrežu;

- da je priključen na javnu vodovodnu i kanalizacionu mrežu, odnosno da je obezbeđeno snabdevanje higijenski ispravnom toplom i hladnom vodom putem hidrofora i da ima propisano izgrađenu septičku jamu;

- da je obezbeđeno odgovarajuće grejanje;

- da je prostorijama Kluba obezbeđen nesmetan prilaz prevoznim sredstvom;

- da ima izgrađenu ulaznu rampu za kretanje invalidskim kolicima.

Član 4

Klub u pogledu prostora i opreme treba da ima i po jednu prostoriju za dnevni boravak, za stručne radnike, za čitanje i ručni rad, kao i čajnu kuhinju i sanitarni čvor.

Član 5

Prostorija za dnevni boravak treba da ima odgovarajući broj stolova i stolica, u zavisnosti od broja članova, policu za knjige, pribor za društvene igre, televizor, radio-aparat, šah i domine.

Član 6

Prostorija za stručne radnike Kluba treba da ima radni sto, stolicu, orman i telefon.

Član 7

Čajna kuhinja u Klubu treba da ima:

- šporet,

- frižider,

- radni pult,

- orman za posuđe,

- sudoperu, i

- potreban broj čaša, bokala, čajnika, džezvi, šolja i drugu opremu zavisno od broja članova Kluba.

Klub koji organizuje ishranu ili vrši distribuciju obroka članovima Kluba, pored opreme iz stava 1. ovog člana, treba, zavisno od broja obroka koji se izdaje, da ima:

- opremu za dopremanje hrane,

- pribor za jelo,

- posuđe, i

- ostali pribor neophodan za izdavanje obroka u skladu sa sanitarnim propisima.

Član 8

Prostorije Kluba se čiste svakodnevno.

Krečenje prostorija se obavlja jednom u tri godine, a bojenje stolarije jednom u šest godina.

Za održavanje higijene prostorija jednom Klubu treba obezbediti mesečno:

- Sredstvo za pranje i dezinfekciju podova

0,015 lit. po m2

- Sredstvo za pranje sanitarija

5 lit.

- Sredstvo za ručno pranje i čišćenje posuđa

5 lit.

- PVC vreća

1 vreća po smeni dnev.

- Vim

4 pakovanja

- Sona kiselina

2 lit.

- Krpe razne

10 kom.

- Sunđer za zoger

1 kom.

- Zoger komplet

1 godišnje

- Deterdžent za pranje rublja

6 kg mesečno po smeni

- Sredstvo za beljenje rublja

2 lit.

- Sredstvo za pranje tepiha

1 kom.

- Kese za usisivač

11 kom.

- TUS traka

2 kom.

- Polifen za površine

3 lit.

- Polifen X za ruke

1,5 lit.

- Metla šivena

1 na 2 meseca

- Rukavice za jednokratnu upotrebu

5000 kom.

ili hemofleks rukavice

2000 kom.

- Ozon

1 na smenu mesečno

- Portviš

1 godišnje

- Sprej za muve

1 mesečno

- Granulat sredstvo za pisoar

1/5 kg mesečno po smeni

- Sredstvo za čišćenje šporeta-termosa

1 na 3 meseca

- Papirni peškir

3 kom. po smeni

- Peškir frotirski

25 kom. po smeni god.

- Safe sredstvo za dezinfekciju sudova

1/5 kg god.

- Poliment za metal

1 kg god.

- Sapun za ruke

2 dnevno po smeni

- Toalet papir

2 dnevno po smeni

- Lopatica

1 kom. godišnje

- Truleks krpa

2 mesečno po smeni

- Jelenska kožica

1 godišnje

- WC četka

1 god. po WC kabini

- Vakum gume

1 godišnje

- Metlica

1 godišnje

Član 9

Za zaposlene u Klubu treba obezbediti zaštitnu opremu, i to:

- radni mantil za domaćice, spremačice i socijalne radnike   2 kom. na 24 meseca

- radnu kecelju za pomoćne radnike u čajnoj kuhinji   2 kom. na 24 meseca

- zaštitnu odeću   1 kom. na 24 meseca

- gumene rukavice   3 para na 1 mesec

- krema za ruke   2 kom. za 1 mesec.

Član 10

Za organizaciju i realizaciju stručnog rada Klub treba da ima:

- jednog zaposlenog sa stečenim visokim obrazovanjem na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine - fakultet političkih nauka, smer socijalna politika i socijalni rad, sa 1/3 radnog vremena,

- jednu domaćicu Kluba za rad u jednoj smeni, sa srednjom školom, u trajanju od četiri godine,

- tri zaposlena na poslovima zdravstvenog prosvećivanja i edukacije, sa srednjom školom, u trajanju od četiri godine, za ustanovu koja ima organizovano do 15 klubova,

- jednu higijeničarku na 350 m2, sa osnovnom školom,

- jednog zaposlenog na poslovima rukovođenja za ustanovu koja ima organizovano do 15 klubova, sa stečenim visokim obrazovanjem na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

- jednog organizatora kulturno-zabavnih aktivnosti za ustanovu koja ima do 15 klubova, sa stečenim visokim obrazovanjem na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine.

Za obavljanje finansijsko-računovodstvenih poslova ustanova koja ima organizovano do 15 klubova može imati dva zaposlena, a za obavljanje opštih i zajedničkih poslova takođe dva zaposlena, sa srednjom školom.

Član 11

U zavisnosti od interesovanja i potreba članova, Klub organizuje rad u jednoj ili dve smene.

Klub u okviru delatnosti utvrđene Zakonom organizuje dnevne i povremene aktivnosti za članove Kluba.

Dnevne aktivnosti se organizuju tokom celog dana, a povremene aktivnosti se organizuju nedeljno, mesečno i godišnje.

Dnevnim aktivnostima članovima Kluba se obezbeđuje druženje, socijalna integracija i rehabilitacija, razvijanje solidarnosti, odnosno samopomoći.

Povremenim aktivnostima članovima Kluba se pruža mogućnost da se bave raznim kulturno-zabavnim, obrazovnim i rekreativnim sadržajem, kroz učešće u sekcijama i na predavanjima raznih profila stručnjaka i sl.

Klub može u skladu sa svojim mogućnostima i interesovanjem članova da organizuje ishranu, pranje i peglanje rublja na teret svojih članova.

Član 12

Klub vodi evidenciju članova i izdaje članovima člansku knjižicu.

Član Kluba može biti svako odraslo lice koje ima pravo na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu.

Određene usluge Klub na osnovu posebnog programa može pružiti i drugim odraslim licima koja nisu članovi Kluba (izbeglicama, zaposlenima).

III. Kriterijumi i merila za utvrđivanje cene programa rada Kluba

Član 13

Klub dostavlja godišnji program rada, finansijski plan i plan tekućih popravki i održavanja, Gradskoj upravi za socijalnu i dečiju zaštitu, u skladu sa budžetskim kalendarom za pripremu i donošenje budžeta Grada Novog Sada za narednu godinu.

Cena programa rada Kluba utvrđuje se primenom normativa i standarda za obavljanje delatnosti utvrđenih ovim pravilnikom, u mesečnom iznosu.

Cenu programa rada Kluba čine:

- zarade zaposlenih, socijalni doprinosi na teret poslodavca, naknade troškova prevoza na posao i sa posla, i ostala davanja zaposlenima u skladu sa propisima kojima se uređuju primanja zaposlenih u oblasti socijalne zaštite;

- materijalni troškovi za utrošenu električnu energiju, grejanje, vodu, odvođenje otpadnih voda, za zakupninu, telefon, radio i televizijsku pretplatu prema računima za prethodni mesec;

- sredstva za tekuće održavanje u iznosu do 20% od bruto zarade;

- sredstva za amortizaciju u skladu sa Zakonom, i

- ostali materijalni i nematerijalni troškovi (kancelarijski materijal, štampa, sanitarni pregled radnika, sredstva za održavanje higijene i dr.).

Član 14

Sredstva za realizaciju godišnjeg programa rada i plana tekućih popravki i održavanja obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada, u skladu sa mogućnostima.

IV. Prelazne i završne odredbe

Član 15

Klub u kojem ne postoje neke od prostorija ili koji ne raspolaže predviđenom opremom u skladu sa ovim pravilnikom, može da radi u zatečenim uslovima.

Za klubove iz stava 1. ovog člana sačiniće se poseban program obezbeđivanja potrebnih uslova za rad.

Oprema, kao i sredstva za rad klubova, obezbediće se u skladu sa mogućnostima budžeta Grada Novog Sada.

Član 16

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o normativima i standardima za obavljanje delatnosti i kriterijumima i merilima za utvrđivanje cene programa rada Kluba za stara i odrasla lica ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 9/96).

Član 17

Ovaj pravilnik objaviti u "Službenom listu Grada Novog Sada".