ODLUKAO BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2010. GODINU("Sl. list grada Beograda", br. 60/2009) |
Prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta grada Beograda za 2010. godinu (u daljem tekstu: budžet), sastoje se od:
A. RAČUN PRIHODA I PRIMANJA, RASHODA I IZDATAKA |
u dinarima |
Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine |
58.384.457.000 |
- budžetska sredstva |
54.161.678.000 |
- sopstveni prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine |
4.217.279.000 |
- donacije |
5.500.000 |
Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine |
75.495.001.000 |
- tekući budžetski rashodi i izdaci |
71.272.222.000 |
- rashodi iz sopstvenih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine |
4.217.279.000 |
- donacije |
5.500.000 |
Budžetski suficit/deficit |
-17.110.544.000 |
Izdaci za nabavku finansijske imovine |
100.000 |
Ukupan fiskalni suficit/deficit |
-17.110.644.000 |
B. RAČUN FINANSIRANJA |
|
Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja |
18.966.644.000 |
Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga |
1.856.000.000 |
Neto finansiranje |
17.110.644.000 |
Prihodi i primanja koji predstavljaju budžetska sredstva utvrđeni su u sledećim iznosima u računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:
u dinarima
|
OPIS |
EKONOMSKA |
BUDŽET 2010. |
I |
PRIHODI I PRIMANJA |
|
54.161.678.000 |
1 |
Tekući prihodi |
7 |
54.161.678.000 |
1.1. |
Ustupljeni prihodi |
7 |
29.430.422.000 |
|
Porez na dohodak građana |
711 |
22.377.751.000 |
|
Porez na nasleđe i poklon |
713 |
130.563.000 |
|
Porez na prenos apsolutnih prava |
713 |
3.007.690.000 |
|
Naknade: |
714 |
511.237.000 |
|
- Godišnja naknada za motorna i druga vozila |
7145 |
317.592.000 |
|
- Naknada za promenu namene i zakup poljoprivrednog zemljišta |
7145 |
26.000.000 |
|
- Naknade za zagađivanje životne sredine |
7145 |
167.645.000 |
|
Nenamenski transfer od Republike Srbije |
7331 |
3.223.181.000 |
|
Prihod od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje |
743 |
180.000.000 |
1.2. |
Izvorni prihodi |
7 |
24.731.256.000 |
|
Porez na imovinu |
711147, 713 |
3.768.361.000 |
|
Lokalne komunalne takse i lokalne administrativne takse |
714, 716, 741, 742 |
1.617.417.000 |
|
Boravišna taksa |
7145 |
132.500.000 |
|
Naknade: |
714, 741, 742 |
16.713.451.000 |
|
- Posebna naknada za zaštitu životne sredine |
7145 |
224.400.000 |
|
- Naknada za korišćenje građevinskog zemljišta |
7415 |
6.152.051.000 |
|
- Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta |
7422 |
10.337.000.000 |
|
Kamate |
7411 |
360.000.000 |
|
Zakup poslovnog prostora |
7421 |
1.407.353.000 |
|
Zakup građevinskog zemljišta |
7421 |
430.000.000 |
|
Prihodi koje svojom delatnošću ostvari Gradska uprava |
742 |
212.155.000 |
|
Dobrovoljni transferi od građana |
744 |
18.019.000 |
|
Mandatne i novčane kazne |
714, 743 |
28.000.000 |
|
Sredstva za protivpožarnu zaštitu |
745 |
24.000.000 |
|
Mešoviti i neodređeni prihodi |
743, 745 |
20.000.000 |
2 |
Primanja od prodaje nefinansijske imovine |
8 |
0 |
Rashodi i izdaci budžeta, po pojedinačnoj nameni, utvrđuju se u sledećim iznosima:
u dinarima
Ek. |
OPIS |
Ukupna sredstva |
|
41 |
|
RASHODI ZA ZAPOSLENE |
7.861.143.000 |
|
411 |
Plate i dodaci zaposlenih |
6.273.628.000 |
|
412 |
Socijalni doprinosi na teret poslodavca |
1.151.898.000 |
|
413 |
Naknade u naturi |
299.773.000 |
|
414 |
Socijalna davanja zaposlenima |
92.130.000 |
|
415 |
Naknade troškova za zaposlene |
5.564.000 |
|
416 |
Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi |
5.250.000 |
|
417 |
Odbornički dodatak |
32.900.000 |
42 |
|
KORIŠĆENJE USLUGA I ROBA |
10.263.023.000 |
|
421 |
Stalni troškovi |
1.319.638.000 |
|
422 |
Troškovi putovanja |
20.943.000 |
|
423 |
Usluge po ugovoru |
1.562.316.000 |
|
424 |
Specijalizovane usluge |
3.672.591.000 |
|
425 |
Tekuće popravke i održavanje |
2.525.008.000 |
|
426 |
Materijal |
1.162.527.000 |
44 |
|
OTPLATA KAMATA |
799.400.000 |
|
442 |
Otplata stranih kamata |
789.000.000 |
|
444 |
Prateći troškovi zaduženja |
10.400.000 |
45 |
|
SUBVENCIJE |
9.526.366.000 |
|
451 |
Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama |
7.077.366.000 |
|
454 |
Subvencije privatnim preduzećima |
2.449.000.000 |
46 |
|
DOTACIJE I TRANSFERI |
4.608.186.000 |
|
463 |
Transferi ostalim nivoima vlasti |
4.590.662.000 |
|
465 |
Ostale dotacije i transferi |
17.524.000 |
47 |
|
SOCIJALNO OSIGURANJE I SOCIJALNA ZAŠTITA |
3.144.200.000 |
|
472 |
Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta |
3.144.200.000 |
48 |
|
OSTALI RASHODI |
1.165.519.000 |
|
481 |
Dotacije nevladinim organizacijama |
889.056.000 |
|
482 |
Porezi, obavezne takse i kazne |
235.651.000 |
|
483 |
Novčane kazne i penali po rešenju sudova |
29.123.000 |
|
485 |
Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od državnih organa |
11.689.000 |
49 |
|
REZERVE |
420.784.000 |
|
499 |
Sredstva rezerve |
420.784.000 |
51 |
|
OSNOVNA SREDSTVA |
33.438.401.000 |
|
511 |
Zgrade i građevinski objekti |
32.291.405.000 |
|
512 |
Mašine i oprema |
350.443.000 |
|
513 |
Ostale nekretnine i oprema |
716.799.000 |
|
515 |
Nematerijalna imovina |
79.754.000 |
52 |
|
ZALIHE |
3.000.000 |
|
521 |
Robne rezerve |
3.000.000 |
54 |
|
PRIRODNA IMOVINA |
42.200.000 |
|
541 |
Zemljište |
42.200.000 |
61 |
|
OTPLATA GLAVNICE |
1.856.000.000 |
|
611 |
Otplata glavnice domaćim kreditorima |
1.000.000.000 |
|
612 |
Otplata glavnice stranim kreditorima |
856.000.000 |
621 |
|
Nabavka domaće finansijske imovine |
100.000 |
|
|
UKUPNO |
73.128.322.000 |
Primanja i izdaci utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:
|
Opis |
Iznos |
Neto finansiranje |
17.110.644.000 |
|
Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja |
18.966.644.000 |
|
|
Primanja od prodaje finansijske imovine |
2.000.100.000 |
|
Primanja od zaduživanja |
16.966.544.000 |
Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga |
1.856.000.000 |
|
|
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita |
1.856.000.000 |
|
Otplata glavnice domaćim kreditorima |
1.000.000.000 |
|
Otplata glavnice stranim kreditorima |
856.000.000 |
Budžet grada Beograda za 2010. godinu sastoji se od:
1. ukupnih prihoda i primanja ostvarenih po osnovu prodaje nefinansijske imovine u iznosu od 58.384.457.000 dinara,
2. ukupnih rashoda i izdataka za nabavku nefinansijske imovine u iznosu od 75.495.001.000 dinara i
3. budžetskog deficita u iznosu od 17.110.544.000 dinara.
Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita iz člana 2. ove odluke u iznosu od 17.110.544.000 dinara, za finansiranje otplate duga u iznosu od 1.856.000.000 i za nabavku finansijske imovine u iznosu od 100.000 dinara, obezbediće se iz primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 2.000.100.000 dinara, iz primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 5.000.000.000 dinara i primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 11.966.544.000 dinara.
Grad Beograd planira da u 2010. godini povuče sredstva kredita od domaćih banaka u iznosu od 5.000.000.000 dinara za realizaciju sledećih projekata:
Red. |
Naziv projekta |
Nosilac projekta - budžetski korisnik |
iznos dinara |
|
1 |
Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - I faza (3 objekta ukupne površine 11.125 m2) |
Agencija za investicije |
407.000.000 |
|
2 |
Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - II faza (2 objekta ukupne površine 19.807 m2) |
Agencija za investicije |
586.000.000 |
|
3 |
Stambeno poslovni objekti na lokaciji zapadno od Ulice Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu - III faza (4 objekta ukupne površine 37.268 m2) |
Agencija za investicije |
900.000.000 |
|
4 |
Stambeno poslovni objekti u prostornofunkcionalnoj celini 29 u bloku 63 uz Vojvođansku ulicu u Novom Beogradu (11.282 m2) |
Agencija za investicije |
320.000.000 |
|
5 |
Stambeni objekti u blokovima 2.13 i 2.14 u naselju Kamendin u Zemunu - II faza (5.337 m2) |
Agencija za investicije |
100.000.000 |
|
6 |
Rekonstrukcija Bulevara Kralja Aleksandra |
Agencija za investicije |
400.000.000 |
|
7 |
Zaštita čeličnih konstrukcija od korozije na mostu - Gazela |
Direkcija za puteve |
477.000.000 |
|
8 |
Izgradnja PPV Makiš 2 - isporuka opreme i projektovanje |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
250.000.000 |
|
9 |
Izgradnja PPV Makiš 2 - izgradnja objekata i montaža isporučene opreme |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
450.000.000 |
|
10 |
Nabavka materijala za zamenu vodovodne mreže na području grada Beograda (cevi, zatvarači, fazonski komadi, hidranti i dr.) 25 km cevovoda od duktilnog liva i 35 km cevovoda od polietilena |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
170.000.000 |
|
11 |
Zamena I filterske instalacije na PPV - Banovo brdo |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
320.000.000 |
|
12 |
Nabavka materijala za zamenu kanalizacione mreže na području grada Beograda |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
20.000.000 |
|
13 |
Rekonstrukcija toplovoda na mostu Gazela |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
200.000.000 |
|
14 |
Zamena toplovoda u Bulevaru Kralja Aleksandra |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
300.000.000 |
|
15 |
Ograđivanje javnih zelenih površina |
Sekretarijat za komunalno-stambene poslove |
100.000.000 |
|
|
SVEGA |
|
5.000.000.000 |
Grad Beograd planira da u 2010. godini povuče sredstva kredita od inostranih banaka u iznosu od 11.966.544.000 dinara (119.665.436 EUR) za sledeće projekte:
Red. br. |
Naziv projekta |
Banka |
Nosilac projekta - budžetski |
Iznos |
|
€ |
dinara |
||||
1 |
Prioritetne investicije u rekonstrukciju gradske infrastrukture |
EBRD |
Sekretarijat za komunalne i stambene poslove - JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija" |
3.065.436 |
306.544.000 |
2 |
Izgradnja mosta preko reke Save Čukarica - Novi Beograd |
EBRD |
Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda |
34.000.000 |
3.400.000.000 |
3 |
Izgradnja mosta i pristupnih saobraćajnica preko reke Save Čukarica - Novi Beograd |
EIB |
Sekretarijat za finansije - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda |
60.600.000 |
6.060.000.000 |
4 |
Projekat obnove grada Beograda |
EIB |
Agencija za investicije |
22.000.000 |
2.200.000.000 |
|
SVEGA |
|
|
119.665.436 |
11.966.544.000 |
Prihod od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta usmerava se za realizaciju:
- programa zajedničke komunalne potrošnje,
- programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata,
- programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih nekategorisanih puteva,
- ostalih programa uređenja grada Beograda i
- drugih programa za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
Prihodi od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i zakupa građevinskog zemljišta usmeravaju se za finansiranje Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnju kapitalnih objekata grada Beograda.
Prihodi od naknada za puteve predviđeni zakonom i Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima i prihodi od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje, usmeravaju se za realizaciju programa iz oblasti putne privrede i za tehničko regulisanje saobraćaja.
Prihodi od naknada za zagađivanje životne sredine i od posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine koristiće se namenski za zaštitu i unapređenje životne sredine prema Programu grada i gradskih opština, a koji se donose u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine.
Prihod od naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta i sredstava ostvarenih od davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta, odnosno poljoprivrednog objekta u državnoj svojini usmeravaju se za realizaciju programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta.
Prihod od boravišne takse, usmerava se za potrebe u turizmu i turističku promociju i propagandu.
Primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (privatizacioni prihodi) u iznosu od 2.000.100.000 dinara koristiće se za kapitalna ulaganja:
- u okviru Službe za opšte poslove 20.000.000 dinara za kapitalna ulaganja u objekte Gradske uprave grada Beograda i nabavku opreme;
- u okviru Sekretarijata za komunalne i stambene poslove 500.000.000 dinara za kapitalna ulaganja u oblast energetike, vodosnabdevanja i ulične rasvete;
- u okviru Sekretarijata za saobraćaj 790.100.000 dinara za ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu;
- u okviru Sekretarijata za kulturu 80.000.000 dinara za kapitalna ulaganja u građevinske objekte kulture;
- u okviru Sekretarijata za obrazovanje 130.000.000 dinara za investiciono održavanje i investiciona ulaganja u objekte osnovnog i srednjeg obrazovanja;
- u okviru Sekretarijata za zdravstvo 20.000.000 dinara za kapitalna ulaganja u objekte zdravstvenih ustanova;
- u okviru Sekretarijata za socijalnu zaštitu 30.000.000 dinara za izgradnju objekata socijalne zaštite;
- u okviru Sekretarijata za dečju zaštitu 70.000.000 dinara za kapitalna ulaganja, kapitalno održavanje i opremanje objekata predškolskih ustanova;
- u okviru Agencije za poslovni prostor 130.000.000 dinara za kapitalno održavanje objekata Gradske uprave grada Beograda;
- u okviru Agencije za investicije 60.000.000 dinara za Program izgradnje socijalno neprofitnih stanova i
- u okviru Agencije za javne nabavke 170.000.000 dinara za kapitalna ulaganja u sportske objekte, u objekte osnovnog i srednjeg obrazovanja i za opremanje ustanova kulture.
U tekuću budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 400.784.000 dinara.
U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 20.000.000 dinara.
Sredstava stalne budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,04% ukupnih prihoda budžeta.
O korišćenju sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve odlučuje gradonačelnik grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.
Ukupna sredstva budžeta utvrđena su u iznosu od 77.351.101.000 dinara, a obuhvataju sredstva na podračunu izvršenja budžeta i sredstva na podračunima za posebne namene koji se vode u okviru Konsolidovanog računa trezora grada Beograda.
Ukupna sredstva iz stava 1. ovog člana formirana su prihodima i primanjima iz sledećih izvora:
- tekući prihodi u iznosu od 54.161.678.000 dinara - izvor finansiranja 01;
- sopstveni prihodi direktnih i indirektnih korisnika budžeta u iznosu od 3.992.279.000 dinara - izvor finansiranja 04;
- prihodi od donacije od međunarodnih organizacija u iznosu od 5.500.000 dinara - izvor finansiranja 06;
- sredstva od prodaje i otkupa stanova u iznosu od 225.000.000 dinara - izvor finansiranja 09;
- primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 5.000.000.000 dinara - izvor finansiranja 10;
- primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 11.966.544.000 dinara - izvor finansiranja 11 i
- primanja od prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 2.000.100.000 dinara - izvor finansiranja 12.
Sredstva iz stava 1. ovog člana raspoređuju se po korisnicima i to:
_____________
NAPOMENA:
Tekst dokumenta nije u bazi, a možete ga videti na web-site-u Skupštine Grada Beograda www.beograd.org.yu
Prihodi i primanja budžeta prikupljaju se i naplaćuju u skladu sa zakonom i drugim propisima nezavisno od iznosa utvrđenih ovom odlukom za pojedine vrste prihoda i primanja.
Naredbodavac za izvršenje budžeta je gradonačelnik grada Beograda i odgovoran je za izvršenje ove odluke.
Gradonačelnik grada Beograda može doneti odluku o promeni iznosa aproprijacija u skladu sa članom 61. Zakona o budžetskom sistemu.
Direktni korisnik budžetskih sredstava uz odobrenje Sekretarijata za finansije Gradske uprave, može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.
Preusmeravanje aproprijacija odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.
U slučaju da se budžetu grada Beograda iz drugog budžeta (republike ili druge lokalne samouprave) opredele aktom namenska transferna sredstva uključujući i namenska transferna sredstva za nadoknadu šteta usled elementarnih nepogoda, kao i u slučaju ugovaranja donacije čiji iznosi nisu mogli biti poznati u postupku donošenja ove odluke Sekretarijat za finansije na osnovu tog akta otvara odgovarajuće aproprijacije za izvršavanje rashoda po tom osnovu.
Za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija odgovoran je rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava.
Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda obavezan je da redovno prati izvršenje budžeta i najmanje dva puta godišnje, odnosno u roku od 15 dana po isteku šestomesečnog i devetomesečnog perioda, informiše gradonačelnika grada Beograda.
U roku od 15 dana po donošenju izveštaja iz stava 1. ovog člana gradonačelnik grada Beograda usvaja i dostavlja izveštaj Skupštini grada.
Sredstva tekuće budžetske rezerve u iznosu od 400.784.000 dinara, koristiće se na osnovu rešenja o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve koja donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje aproprijacije nisu izvršene ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da planirane aproprijacije nisu bile dovoljne. Odobrena sredstva po ovom osnovu predstavljaju povećanje aproprijacije direknih korisnika za određene namene i iskazuju se na kontu za čiju namenu su sredstva usmerena.
Sredstva stalne budžetske rezerve u iznosu od 20.000.000 dinara, koristiće se za finansiranje rashoda grada Beograda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti, kao što su poplava, suša, zemljotres, požar, klizišta, snežni nanosi, grad, životinjske i biljne bolesti, ekološka katastrofa i druge elementarne nepogode, odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera. Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave.
Novčana sredstva budžeta grada Beograda i direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta vode se i deponuju na Konsolidovanom računu trezora.
Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, koja preostanu po izvršenju obaveza budžeta grada Beograda, osim prihoda za koje je u posebnom zakonu, odnosno propisu grada Beograda utvrđena namena koja ograničava upotrebu tih sredstava, mogu se investirati na domaćem finansijskom tržištu novca.
Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita u cilju smanjenja obaveza grada Beograda, deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije ili kod poslovnih banaka koje imaju odgovarajući bonitet, uz polaganje odgovarajućih kvalitetnih instrumenata obezbeđenja, odnosno mogu se investirati u hartije od vrednosti republike, u hartije od vrednosti Narodne banke Srbije, ostalim nivoima vlasti ili bankama koje daju kao zalogu odgovarajuće obezbeđenje.
Trezor vrši prevremeno vraćanje duga, deponovanje i investiranje sredstava iz stava 3. ovog člana na osnovu pojedinačne odluke gradonačelnika grada Beograda o deponovanju, odnosno investiranju u skladu sa zakonom.
Raspored i korišćenje sredstava utvrđenih u članu 13. ove odluke vršiće se na osnovu godišnjeg finansijskog plana direktnog korisnika budžeta koji donosi rukovodilac tog budžetskog korisnika, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Godišnjim finansijskim planom iz stava 1. ovog člana sredstva budžeta i prihodi koje svojom delatnošću ostvaruju budžetski korisnici, raspoređuju se po bližim namenama, u skladu sa ekonomskom i funkcionalnom klasifikacijom i po izvorima finansiranja. Na finansijski plan iz stava 1. ovog člana saglasnost daje gradonačelnik grada Beograda po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave direktnih korisnika budžeta nosilaca razdela iz ove odluke u okviru kojih su iskazani rashodi koji se finansiraju preko podračuna za posebne namene, a koji su u sastavu Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, doneće posebne finansijske planove prihoda i rashoda koji se finansiraju preko tih podračuna.
Finansijskim planom iz stava 3. ovog člana obuhvatiće se sredstva prenetih neutrošenih sredstava na podračunima (saldo na dan 31. decembra 2009. godine), planirani prihodi za 2010. godinu kao i raspored ukupnih sredstava po namenama, iskazani prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.
Finansijski plan direktnog korisnika menja se istovremeno sa promenom aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke u skladu sa zakonom.
Izmene finansijskog plana u okviru aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke mogu se vršiti najviše jedanput mesečno.
Raspored i korišćenje sredstava u 2010. godini vršiće se po posebnom aktu (program, rešenje, zaključak) koji donosi gradonačelnik na predlog direktnog korisnika budžetskih sredstava za izvršene aproprijacije prema namenama u okviru sledećih razdela:
- Razdeo 04 - Sekretarijat za finansije
funkcija 090 - Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknada za socijalnu zaštitu iz budžeta (socijalni program) u iznosu od 20.000.000 dinara;
funkcija 160 - Opšte javne usluge koje nisu klasifikovane na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 80.000.000 dinara; ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 5.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama, pozicija 1 - društvene, nevladine i verske organizacije u iznosu od 20.000.000 dinara;
funkcija 180 - transferi opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 50.000.000 dinara;
funkcija 320 - protivpožarna zaštita, ekonomska klasifikacija 463 - dotacije i transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 7.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481- dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 3.000.000 dinara.
- Razdeo 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine
funkcija 560 - zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 129.392.000 dinara.
- Razdeo 10 - Sekretarijat za privredu
funkcija 410 - opšti ekonomski i komercijalni poslovi po pitanju rada, ekonomska klasifikacija 454 - subvencije privatnim preduzećima u iznosu od 77.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 24.000.000 dinara i
funkcija 490 - ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 521 - robne rezerve u iznosu od 3.000.000 dinara.
- Razdeo 13 - Sekretarijat za sport i omladinu
Funkcija 810 - usluge rekreacije i sporta, ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 12.000.000 i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 411.000.000 dinara.
- Razdeo 14 - Sekretarijat za zdravstvo
Funkcija 740 - usluge javnog zdravstva, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 113.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 5.000.000 dinara.
- Razdeo 15 - Sekretarijat za socijalnu zaštitu
Funkcija 010 - bolest i invalidnost, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 16.150.000 dinara,
Funkcija 070 - socijalna pomoć ugroženom stanovništvu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta za deo sredstava planiran za isplatu pomoći ugroženim kategorijama penzionera, proširenih prava trudnica i jednokratnih socijalnih pomoći nezaposlenim porodiljama, u skladu sa propisima, odnosno odlukama Skupštine grada Beograda i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 50.000.000 dinara.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im ta sredstva odobrena.
Korisnici sredstava budžeta, koji određeni rashod izvršavaju iz sredstava budžeta i iz drugih izvora, obavezni su da izmirenje tog rashoda prvo vrše iz prihoda iz tih drugih izvora.
Korisnici sredstava budžeta mogu preuzimati obaveze na teret budžeta samo do iznosa aproprijacije utvrđene ovom odlukom.
Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava koji je predviđen ovom odlukom ili su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu, ne mogu se izvršavati na teret budžeta.
Obaveze preuzete, u skladu sa odobrenim aproprijacijama u 2009. godini, a neizvršene u toku te godine, prenose se i imaju status preuzetih obaveza i u 2010. godini i izvršavaju se na teret odobrenih aproprijacija ovom odlukom.
Preuzete obaveze i sve finansijske obaveze moraju biti izvršene isključivo na principu gotovinske osnove sa konsolidovanog računa trezora osim ako je zakonom, odnosno aktom Vlade predviđen drugačiji metod.
Direktni korisnici budžetskih sredstava predlažu i odgovorni su za realizaciju programa iz oblasti za koje su nadležni.
Programe iz prethodnog stava donosi Gradsko veće.
U skladu sa članom 2. tačka 31, članom 54. i članom 56. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09), u budžetskoj 2010. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", br. 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta grada Beograda.
Gradsko veće doneće program racionalizacije kojim će obuhvatiti sve korisnike javnih sredstava, uključujući i odgovarajuće kriterijume za izvršavanje tog programa, i o tome obavestiti Skupštinu grada, ukoliko takva obaveza bude propisana posebnim zakonom.
U skladu sa propisom o maksimalnom broju izvršilaca kod korisnika budžetskih sredstava, deo sredstava sa aproprijacija plata predviđenih budžetom grada Beograda za plate zaposlenih koji će biti obuhvaćeni racionalizacijom, preneće se u tekuću budžetsku rezervu, a zatim iz nje na aproprijaciju 414 - Socijalna davanja zaposlenima, kod direktnih i indirektnih budžetskih korisnika za iznos potrebnih sredstava za isplatu otpremnina izvršiocima za čijim je radom prestala potreba.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.
Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.
Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u članu 13. ove odluke, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva ostvarena, a za namene utvrđene ovom odlukom.
Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode, utvrđene u članu 13. ove odluke, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.
Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u Pravilniku o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda izvršiće odgovarajuće izmene ove odluke.
Raspored ostvarenih primanja budžeta vrši se tromesečnim planovima za izvršenje budžeta koje donosi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu da vrše plaćanja do visine kvota koje za tromesečni ili neki drugi period odredi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.
Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika kao i likvidne mogućnosti budžeta.
Sredstva raspoređena za finansiranje rashoda i izdataka, odnosno programa korisnika budžeta, prenose se na osnovu njihovog zahteva, a u skladu sa utvrđenim iznosom aproprijacija, odnosno utvrđenim kvotama.
Uz zahtev za prenos, korisnici su dužni da dostave kompletnu dokumentaciju za plaćanje na osnovu koje je utvrđena obaveza korisnika budžetskih sredstava.
Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da, na zahtev, Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Beograda stave na uvid dokumentaciju o njihovom finansiranju, kao i da dostavljaju izveštaje o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda u određenom vremenskom periodu.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, koji ostvare uštede u trošenju sredstava budžeta planiranih za rashode za zaposlene i korišćenje roba i usluga, mogu ostvareni iznos ušteda koristiti za isplatu nagrada za posebne rezultate rada zaposlenih.
Ostvarena sredstva uštede iz stava 1. ovog člana ne mogu se isplaćivati u većem iznosu od iznosa potrebnog za isplatu jednog mesečnog platnog fonda direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, i to na kraju budžetske godine.
Sredstva ostvarena od ušteda preusmeravaju se u korist aproprijacije ekonomske klasifikacije 416 - nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi na teret aproprijacije čiji se iznos umanjuje, o čemu odlučuje gradonačelnik grada Beograda.
Ukoliko indirektni korisnik budžetskih sredstava radnjama u okviru obavljanja svoje delatnosti izazove sudski spor, izvršenje pravosnažnih sudskih odluka i sudska poravnanja neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad za 2009. godinu, na teret kapitala, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.
Ugovori o nabavci dobara, pružanju usluga i izvođenju građevinskih radova, koje zaključuju direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava moraju biti dodeljeni u skladu sa propisima koji regulišu javne nabavke.
Nabavkom male vrednosti, u smislu propisa o javnim nabavkama smatra se nabavka čija je vrednost definisana zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije za 2010. godinu.
Javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač grad Beograd, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku roka iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", broj 46/06), a završava se do 30. novembra 2010. godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2009. godinu uplate u budžet grada Beograda prema dinamici koja će biti određena posebnim aktom.
Upravni odbor je odgovoran za postupanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.
Grad Beograd se može zaduživati uzimanjem kredita ili emitovanjem hartija od vrednosti, pod uslovom da te hartije od vrednosti mogu kupiti isključivo Republika Srbija i finansijske institucije.
Odluku o kapitalnom zaduživanju grada donosi Skupština grada Beograda, po prethodno pribavljenom mišljenju Ministarstva finansija Republike Srbije.
Grad se može zadužiti u zemlji i inostranstvu, odnosno na domaćem i inostranom tržištu, u domaćoj i stranoj valuti.
Za finansiranje deficita tekuće likvidnosti, koji može da nastane usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima budžeta, gradonačelnik se može zadužiti u skladu sa odredbama člana 35. Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", broj 61/2005).
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, preneće na račun izvršenja budžeta, do 31. januara 2010. godine, sva sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2009. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Odlukom o budžetu grada Beograda za 2009. godinu.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. januara 2010. godine.