ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA UŽICA("Sl. list grada Užica", br. 6-1/2009) |
Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuje se nadležnost, organizacija i način rada Službe budžetske inspekcije grada Užica (u daljem tekstu: Služba).
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada.
U Službi je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.
Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.
Zaposleni u Službi su obavezni da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata obavljaju odgovorno, savesno i efikasno u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom, ovom Odlukom i pravilima struke.
Rad Službe je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata: direktnih i indirektnih korisnika sredstava, javnih preduzeća i drugih korisnika sredstava budžeta.
Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom, u skladu sa zakonom, gradonačelnik, kao izvršni organ grada.
Godišnji plan rada usvaja gradonačelnik na predlog Službe.
Izveštaj o svom radu Služba periodično, a najmanje jednom godišnje, dostavlja Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada u skladu sa zakonom.
II POSLOVI I ORGANIZACIJA SLUŽBE
Budžetski inspektor obavlja poslove sprovođenja inspekcije nad: direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada, javnim preduzećima, pravnim licima nad kojima lokalna vlast ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.
Funkcija budžetske inspekcije je kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća i ostalih pravnih lica.
Broj izvršilaca: |
3 |
Stručna sprema: |
Ekonomski fakultet, položen stručni ispit |
Radno iskustvo: |
5 godina na poslovima finansijske kontrole, računovodstveno-finansijskim poslovima |
III ODNOS SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA UŽICA PREMA SUBJEKTIMA KONTROLE
Svi zakonom definisani subjekti kontrole: direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, javna preduzeća osnovana od strane grada Užica, pravna lica osnovana od strane direktnih, indirektnih korisnika i javnih preduzeća, odnosno pravna lica nad kojima Grad ima više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda, obavezni su da budžetskom inspektoru obezbede neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima, imovini i sredstvima i pruže sve neophodne informacije koji su u vezi sa sprovođenjem kontrole.
IV ODNOS SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA UŽICE PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU
Služba dostavlja Gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalazima i merama.
Služba dostavlja Skupštini grada izveštaj o radu najmanje dva puta godišnje.
U vršenju funkcija, zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
V PRAVNI AKTI SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE
Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte inspekcijske kontrole utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.
Služba donosi sledeće pravne akte: pravilnike, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim kontrolama. nalažu mere za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja subjekata kontrole.
O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Službe odlučuje gradonačelnik, u skladu sa zakonom.
VI RADNI ODNOSI U SLUŽBI I BUDŽETSKE INSPEKCIJE
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene lokalnoj samoupravi.
Zvanja zaposlenih, zakonski uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.
VII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE
Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu Grada sa pozicija razdela izvršni organ grada - gradonačelnik.
Gradonačelnik grada Užica je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza prema zaposlenima u Službi.
Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".