ODLUKA

O STRUČNOJ SLUŽBI ZA SKUPŠTINSKE POSLOVE SKUPŠTINE GRADA ZAJEČARA

("Sl. list grada Zaječara", br. 22/2009)

Član 1

Ovom Odlukom obrazuje se posebna služba Skupštine grada Zaječara, utvrđuje njen naziv i uređuju njena organizacija, zadaci i rad.

Član 2

Za obavljanje stručnih, normativno-pravnih, upravno-pravnih, administrativno-tehničkih i drugih poslova za potrebe Skupštine grada Zaječara, njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa, obrazuje se u Skupštini grada Zaječara (u daljem tekstu: Skupština) posebna služba sa nazivom Stručna služba za skupštinske poslove Skupštine grada Zaječara (u daljem tekstu: Stručna služba).

Član 3

Stručna služba se organizuje i vrši poslove iz svog delokruga kao jedinstvena Služba.

U okviru Službe, kao unutrašnje organizacione jedinice, obrazuju se:

- Odeljenje za skupštinske i normativno-pravne poslove

- Kabinet predsednika Skupštine.

Član 4

Pojedine poslove u okviru Stručne službe mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje organizacione jedinice, ako to nalažu priroda i obim poslova ili ako to proizlazi iz saradnje sa javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima i drugim pravnim subjektima.

Član 5

Odeljenje za skupštinske i normativno-pravne poslove:

- obavlja stručne, normativno-pravne, organizacione i druge poslove za potrebe Skupštine, njenih radnih tela (stalnih i povremenih), predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada, a koji se odnose na pripremu sednica, pripremu nacrta-predloga pojedinih akata (Statut, Poslovnik, opšti akti koji se odnose na funkcionisanje i rad Skupštine, radnih tela Skupštine, pojedinačni akti o pravima i obavezama odbornika, izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Zaječara), kao i pojedine administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog veća Grada Zaječara;

- izrađuje zapisnike sa sednica Skupštine, obrađuje akte usvojene na sednicama i priprema iste za objavljivanje u "Službenom listu Grada Zaječara", čuva izvorne dokumente o radu Skupštine;

- priprema dokumentaciju i obezbeđuje administrativno-tehničke uslove u vezi izbora, imenovanja, postavljenja i razrešenja lica koje bira, imenuje ili postavlja Skupština Grada;

- izrađuje akte u vezi imenovanja organa upravljanja javnih komunalnih preduzeća i drugih javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač Grad i sprovodi prethodni postupak oko imenovanja njihovih direktora;

- daje obaveštenja i stručna objašnjenja o pitanjima od značaja za vršenje funkcije odbornika i odborničkih grupa Skupštine grada i obezbeđuje javnost rada Skupštine;

- obavlja administrativno-tehničke poslove za potrebe odbornika, a vezano za rad Skupštine;

- obezbeđuje čuvanje i davanje na korišćenje informativnog, dokumentacionog i bibliotečkog materijala;

- čuva personalnu dokumentaciju izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Zaječara i zaposlenih u Službi i izrađuje odgovarajuća rešenja iz oblasti radnih odnosa za pomenuta lica;

- organizuje dostavljanje i prevoz skupštinskog materijala do odbornika i drugih lica i organizacija, kojima se materijal, u skladu s Poslovnikom, obavezno dostavlja;

- obavlja i druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti Skupštine i njenih radnih tela.

Član 6

Kabinet predsednika Skupštine:

- obavlja stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe predsednika Skupštine;

- organizuje prijem i evidentiranje stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku Skupštine, vrši pripremu sastanaka i obezbeđuje ažurnost akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti predsednika Skupštine;

- stara se o koordinaciji rada predsednika Skupštine sa drugim organima Grada;

- priprema, pregleda, raspoređuje, evidentira primljenu poštu, dostavlja u rad i otprema poštu upućenu Skupštini, odnosno predsedniku Skupštine;

- organizuje angažovanje službenog vozila za službena putovanja predsednika Skupštine, zamenika predsednika Skupštine, sekretara i zamenika sekretara Skupštine, a u pojedinim situacijama i odbornika, kao i rukovodećih radnika Stručne službe;

- obavlja i druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti predsednika Skupštine.

Član 7

Stručnom službom rukovodi sekretar Skupštine grada.

Sekretar Skupštine, radi propisivanja načina rada i izvršavanja poslova Stručne službe, donosi pravilnike, naredbe, uputstva i rešenja.

Sekretar Skupštine grada donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi, uz saglasnost Gradskog veća.

U pogledu rukovođenja radom Stručne službe i ovlašćenjima u odnosu na zaposlene u Službi, sekretar ima prava i dužnosti načelnika gradske uprave.

Za rad Stručne službe i svoj rad sekretar odgovara Skupštini Grada i neposredno predsedniku Skupštine.

Član 8

Sekretar Skupštine grada ima zamenika koji mu pomaže u obavljanju poslova iz njegovog delokruga i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili privremene sprečenosti da obavlja svoje poslove.

Član 9

Odeljenjem za skupštinske i normativno-pravne poslove rukovodi načelnik Odeljenja, a Kabinetom predsednika Skupštine šef Kabineta.

Član 10

Postavljena lica i zaposleni u Stručnoj službi obavezni su da poslove obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, Poslovnikom i drugim aktima Skupštine i pravilima struke.

Član 11

Poslove u okviru Stručne službe mogu obavljati zaposleni koji imaju propisanu školsku spremu, položen ispit za rad u organima državne uprave (stručni ispit) i odgovarajuće radno iskustvo i druge posebne uslove, utvrđene aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Član 12

U pogledu pitanja koja nisu uređena ovom Odlukom, na zaposlene u Stručnoj službi i na lica koja postavlja Skupština, primenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju odnosi u državnim organima.

Član 13

U obavljanju poslova iz okvira svoje nadležnosti, Stručna služba sarađuje sa Gradskim većem i Gradskom upravom i razmenjuje potrebne podatke i obaveštenja, neophodne za rad Skupštine i njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa.

Član 14

Sredstva za finansiranje poslova Stručne službe obezbeđuju se u budžetu Grada Zaječara.

Raspored sredstava neophodnih za rad Stručne službe utvrđuje se finansijskim planom.

Član 15

Sredstva za finansiranje poslova Stručne službe čine:

1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate i naknade plata postavljenih lica i zaposlenih;

2. sredstva za materijalne troškove;

3. sredstva za posebne namene;

4. sredstva za nabavku i održavanje opreme.

Naredbodavac za isplatu navedenih sredstava je sekretar Skupštine.

Član 16

Sredstva za isplatu plata postavljenih lica i zaposlenih u Stručnoj službi obezbeđuju se u skladu sa zakonom i Uredbom o koeficijentima za obračun i isplatu plata imenovanih i postavljenih lica i zaposlenih u državnim organima i drugim aktima o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima.

Član 17

Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:

- nabavku potrošnog materijala (kancelarijski materijal i sl.), sitnog inventara, održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga;

- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale;

- osiguranje i održavanje sredstava opreme;

- putne i druge troškove postavljenih lica i zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Stručne službe.

Član 18

Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:

- ostala primanja (otpremnina, jubilarne nagrade i sl.);

- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih.

Član 19

Sredstva za nabavku i održavanje opreme obezbeđuju se za nabavku računarske opreme, sredstava veze, kancelarijskog nameštaja, birotehničke i druge opreme koja je neophodna za obavljanje poslova Stručne službe, a čiji je vek trajanja pod normalnim uslovima duži od jedne godine.

Član 20

Sekretar Skupštine doneće akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 21

Sekretar Skupštine doneće rešenja o raspoređivanju zaposlenih koji se nalaze na radu u Stručnoj službi u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz prethodnog člana.

Član 22

Zaposleni u Gradskoj upravi grada Zaječara - Odeljenju za skupštinske i normativno-pravne poslove, nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi.

Stručna služba preuzeće sve zaposlene koji su radili na odgovarajućim poslovima u Odeljenju za skupštinske i normativno-pravne poslove Gradske uprave grada Zaječara, a po donošenju akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi i pojedine zaposlene iz drugih odeljenja Gradske uprave.

Član 23

Poslove, kao i predmete, arhivu i drugi registratorski materijal, opremu, sredstva za rad i druga sredstva Odeljenja za skupštinske i normativno-pravne poslove, kao i personalnu dokumentaciju zaposlenih u ovom Odeljenju i izabranih i postavljenih lica u organima Grada Zaječara, preuzeće Stručna služba.

Član 24

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju da važe odredbe Odluke o Gradskoj upravi grada Zaječara ("Službeni list grada Zaječara", br. 1/08 i 14/09) koje se odnose na Odeljenje za skupštinske i normativno-pravne poslove.

Član 25

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".