ODLUKAO OSNIVANJU REGIONALNOG CENTRA ZA PROFESIONALNI RAZVOJ ZAPOSLENIH U OBRAZOVANJU SMEDEREVO("Sl. list grada Smedereva", br. 15/2009) |
Osniva se Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo (u daljem tekstu: Centar) za obavljanje poslova stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju.
Osnivač Centra je grad Smederevo (u daljem tekstu: Osnivač).
Centar će poslovati pod nazivom: Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo.
Sedište Centra je u Smederevu, Ulica goranska bb.
Centar u svom sastavu može imati organizacione jedinice u mestu sedišta i drugim mestima.
Na osnivanje, organizaciju i rad Centra primenjuju se propisi o javnim službama i propisi o obrazovanju i vaspitanju.
Centar ima svojstvo pravnog lica koje stiče upisom u sudski registar. Centar u pravnom prometu preduzima sve pravne radnje i poslove u okviru svoje delatnosti.
Centar za svoje obaveze odgovara svom svojom imovinom.
O promeni naziva, sedišta i statusnoj promeni Centra odlučuje Osnivač.
Osnivač obezbeđuje poslovni prostor potreban za obavljanje delatnosti Centra.
Međusobna prava i obaveze u pogledu korišćenja poslovnog prostora regulisaće se Ugovorom.
Centar obavlja sledeće delatnosti:
- snima potrebe zaposlenih u obrazovanju za stručnim usavršavanjem,
- analizira potrebe za stručnim usavršavanjem na terenu,
- planira obuke i druge vidove stručnog usavršavanja,
- organizuje seminare,
- organizuje druge oblike stručnog usavršavanja,
- kreira nove programe stručnog usavršavanja,
- prati primenu različitih oblika stručnog usavršavanja,
- prati efekte primene različitih oblika stručnog usavršavanja,
- prati kvalitet rada zaposlenih u regionalnom centru,
- realizuje obuku kao trener u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centrom za profesionalni razvoj zaposlenih,
- organizuje obuke za buduće trenere u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centrom za profesionalni razvoj zaposlenih,
- analizira ponudu programa stručnog usavršavanja,
- formira i održava bazu podataka,
- promoviše rad Centra,
- promoviše profesionalni razvoj zaposlenih,
- sarađuje sa lokalnom zajednicom,
- sarađuje sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centrom za profesionalni razvoj zaposlenih,
- sarađuje sa ostalim Regionalnim centrima,
- sarađuje sa Ministarstvom prosvete Republike Srbije - Školskom upravom,
- sarađuje sa obrazovno-vaspitnim ustanovama,
- formira i održava resursni centar,
- sarađuje sa socijalnim partnerima i ostalim ciljnim grupama,
- sarađuje sa donatorima,
- obavlja ostale poslove u skladu sa zakonom.
Šifre delatnosti:
- 22110 - izdavanje knjiga, brošura i drugih publikacija
- 22130 - izdavanje časopisa i sličnih periodičnih izdanja
- 22140 - izdavanje zvučnih zapisa
- 22150 - ostala izdavačka delatnost
- 22250 - ostale aktivnosti u vezi sa štampanjem
- 72300 - obrada podataka
- 72400 - izgradnja baza podataka
- 72600 - ostale aktivnosti u vezi sa kompjuterima
- 74130 - istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnenja
- 74140 - konsalting i menadžment poslovi
- 55233 - ostali smeštaj za kraći boravak
- 55510 - kantina
- 75120 - uređivanje aktivnosti društvenih delatnosti (upravljanje programima čiji je cilj unapređenje obrazovanja).
Centar može, u manjem obimu ili privremeno, bez upisa u sudski registar, da obavlja i druge delatnosti koje se uobičajeno obavljaju uz osnovnu delatnost Centra.
Sredstva za osnivanje i rad Centra obezbeđuje se iz budžeta Osnivača, budžeta Republike Srbije i iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.
U budžetu Osnivača obezbeđuju se sredstva za plate zaposlenih, materijalne troškove, tekuće i kapitalne popravke i održavanje objekta i nabavku i održavanje opreme.
Sredstva za ostvarivanje delatnosti obezbeđuju se i neposredno od korisnika, prodajom proizvoda i usluga na tržištu, donatorstvom i iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.
Organi Centra su: direktor, Upravni odbor, Nadzorni odbor i stručni organi.
Direktora Centra imenuje i razrešava Osnivač, na period od 4 godine.
Prava i obaveze direktora utvrđuju se Statutom Centra.
Do imenovanja direktora Centra njegove poslove će obavljati i vršiti njegova ovlašćenja vršilac dužnosti direktora Centra koga imenuje Osnivač.
Upravni odbor Centra imenuje i razrešava Osnivač.
Upravni odbor Centra ima 7 članova, uključujući i predsednika.
Upravni odbor čine 4 predstavnika Osnivača, 1 predstavnik ustanova iz oblasti obrazovanja, 1 predstavnik Školske uprave i 1 predstavnik zaposlenih u Centru.
Predsednika Upravnog odbora biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova.
Nadležnost Upravnog odbora bliže se uređuje Statutom Centra.
Do imenovanja Upravnog odbora Centra Osnivač će imenovati Privremeni upravni odbor Centra.
Privremeni upravni odbor doneće opšta, posebna i stručna akta Centra potrebna za osnivanje i rad Centra.
Nadzorni odbor Centra imenuje i razrešava Osnivač.
Nadzorni odbor Centra ima 5 članova, i to 3 predstavnika Osnivača, 1 predstavnika Školske uprave i 1 predstavnika zaposlenih u Centru.
Nadležnost Nadzornog odbora bliže se uređuje Statutom Centra.
Do imenovanja Nadzornog odbora Centra Osnivač će imenovati Privremeni nadzorni odbor Centra.
Stručni organi Centra obrazuju se kao privremeni organi.
Stručni organi se obrazuju prema potrebi, kao saveti, komisije, stručni timovi i slično.
Odluku o obrazovanju privremenih stručnih organa donosi Upravni odbor na predlog direktora, što se uređuje Statutom Centra.
Osnivač će imenovati članove Upravnog i Nadzornog odbora i direktora Centra u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Rok za donošenje Statuta Centra je 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Centar je dužan: - da Osnivaču dostavi Godišnji program rada i Finansijski plan,
- da Osnivaču podnosi Godišnji izveštaj o radu i poslovanju, a po potrebi i druge izveštaje,
- da u ostvarivanju delatnosti postupa po nalozima Osnivača.
Saglasnost na odredbe Statuta Centra, njegove izmene i dopune daje Osnivač.
Saglasnost na opšti akt kojim se utvrđuje broj i struktura zaposlenih daje Gradsko veće grada Smedereva.
Inspekcijski i stručno-pedagoški nadzor nad radom Centra vrši nadležno Ministarstvo, a inspekcijski nadzor nad radom Centra kao povereni posao obavlja Gradska uprava grada Smedereva.
Nadzor nad zakonitošću rada Centra u delu koji se odnosi na korišćenje sredstava iz budžeta grada Smedereva vrši Osnivač.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".