ODLUKAO GRADSKIM UPRAVAMA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 2/2008 i 14/2009) |
Ovom odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti (u daljem tekstu: gradske uprave), utvrđuje njihova organizacija, delokrug rada i uređuju druga pitanja od značaja za rad gradskih uprava.
Gradske uprave se obrazuju radi pripreme nacrta propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće, njihovog sprovođenja, izvršavanja zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno Gradu i radi obavljanja stručnih i drugih poslova koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.
Gradske uprave u svom radu postupaju prema pravilima struke, nepristrasno, politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu, te da građanima omoguće nesmetano, brzo i efikasno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa, daju potrebne podatke i obaveštenja, pružaju pravnu pomoć, sarađuju sa njima i poštuju njihovu ličnost i dostojanstvo.
Rad gradskih uprava je javan.
Javnost rada gradskih uprava obezbeđuje se putem:
- dostavljanja i pretresanja izveštaja o radu,
- objavljivanjem informatora o radu,
- objavljivanjem informacija u vezi sa radom i saradnjom sa medijima,
- postavljanjem internet prezentacije,
- na drugi način u skladu sa zakonom i statutom Grada.
Podatke i obaveštenja o radu gradskih uprava daju načelnici ili lica koja oni ovlaste.
II ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA GRADSKIH UPRAVA
Organizacione jedinice u okviru gradskih uprava, njihov broj i naziv, radna mesta sa opisom i popisom poslova, uslovi za obavljanje poslova radnog mesta i broj izvršilaca, uređuju se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u svakoj gradskoj upravi. Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, u smislu prethodnog stava, donosi načelnik gradske uprave uz saglasnost Gradskog veća.
U gradskim upravama, za vršenje srodnih poslova, obrazuju se niže organizacione jedinice kao što su odseci i službe.
Za obavljanje određenih poslova gradskih uprava u naseljenim mestima obrazuju se mesne kancelarije.
U gradu Sremskoj Mitrovici obrazuju se:
1) Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove,
2) Gradska uprava za urbanizam i stambeno-komunalne poslove,
3) Gradska uprava za privredu i investicije,
4) Gradska uprava za budžet i finansije,
5) Gradska uprava za obrazovanje, kulturu i sport,
6) Gradska uprava za predškolsko obrazovanje, zdravstvo, socijalnu zaštitu i omladinu,
7) Gradska uprava za poljoprivredu i zaštitu životne sredine.
Za obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Skupštine grada i njegovih radnih tela obrazuje se Stručna služba Skupštine grada (u daljem tekstu: Stručna služba).
Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove obavlja sledeće poslove:
1) Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće i izvršava odluke i druge akte ovih organa iz svog delokruga,
2) Vrši poslove koji se odnose na saradnju i pružanje stručne pomoći gradskim upravama i Stručnoj službi, Javnim preduzećima čiji je osnivač Grad, u pripremi propisa i drugih opštih akata, davanjem pravnih mišljenja Gradonačelniku o saglasnosti predloga odluka i drugih propisa i opštih akata koje pripremaju gradske uprave i Stručna služba sa Ustavom i zakonom,
3) obavlja upravne i stručne poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa koji su povereni Gradu u oblasti ličnih stanja građana (državljanstva, vođenja matičnih knjiga, ličnog imena, braka, biračkih spiskova i dr),
4) obavlja poslove overe potpisa, prepisa i rukopisa i slične poslove,
5) vodi pisarnicu i arhivu, prijem i ekspediciju pošte,
6) obavlja poslove povereništva za izbegla i prognana lica,
7) obavlja stručne poslove u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u gradskim upravama i Stručnoj službi i postavljenih lica u organima Grada, vođenjem evidencija u oblasti rada i pružanjem pravne pomoći zaposlenima u ostvarivanju ovih prava,
8) vrši poslove pružanja pravne pomoći građanima,
9) obavlja poslove vezane za saradnju sa drugim gradovima i opštinama, organizacijama i asocijacijama, na teritoriji Srbije kao i poslove saradnje sa gradovima, opštinama i organizacijama drugih zemalja,
10) stara se o tekućem održavanju zgrada, opreme i uređaja, fizičkom obezbeđenju i protivpožarnoj zaštiti objekata koje koriste organi Grada, štampanju, umnožavanju i dostavi materijala, računarskoj pripremi dokumenata i materijala za štampu, računarskoj obradi tekstova i podataka za potrebe organa Grada, pružanju usluga prevoza za potrebe organa Grada i stara se o voznom parku, održavanju sistema veza, vrši interne ugostiteljske usluge, javnu nabavku dobara, usluga i radova koji su predviđeni Planom javnih nabavki gradske uprave, vrši i druge stručno-tehničke poslove za potrebe organa Grada,
11) obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu,
12) obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug,
13) obavlja poslove u oblasti odbrane Grada,
14) obavlja i druge poslove iz izvornog delokruga gradske uprave, kao i određene poslove koje Republika odnosno Pokrajina poveri Gradu.
Za obavljanje određenih poslova lokalne samouprave iz delokruga gradskih uprava, kao i drugih poslova uprave, radi bržeg i efikasnijeg obavljanja tih poslova u mestu stanovanja građana, u okviru Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove obrazuju se Mesne kancelarije u naseljenim mestima i to:
- Mesna kancelarija sa sedištem u Bešenovu (za naseljena mesta Bešenovo i Bešenovački Prnjavor),
- Mesna kancelarija sa sedištem Bosutu,
- Mesna kancelarija sa sedištem Velikim Radincima,
- Mesna kancelarija sa sedištem Grgurevcima,
- Mesna kancelarija sa sedištem Divošu,
- Mesna kancelarija sa sedištem Zasavici I,
- Mesna kancelarija sa sedištem Zasavici II,
- Mesna kancelarija sa sedištem Jaraku,
- Mesna kancelarija sa sedištem Kuzminu,
- Mesna kancelarija sa sedištem Laćaraku,
- Mesna kancelarija sa sedištem Ležimiru,
- Mesna kancelarija sa sedištem Manđelosu,
- Mesna kancelarija sa sedištem Martincima,
- Mesna kancelarija sa sedištem Mačvanskoj Mitrovici,
- Mesna kancelarija sa sedištem Noćaju,
- Mesna kancelarija sa sedištem Ravnju,
- Mesna kancelarija sa sedištem Radenkoviću,
- Mesna kancelarija sa sedištem Salašu Noćajskom,
- Mesna kancelarija sa sedištem Sremskoj Rači,
- Mesna kancelarija sa sedištem Staroj Binguli,
- Mesna kancelarija sa sedištem Šašincima,
- Mesna kancelarija sa sedištem Šišatovcu,
- Mesna kancelarija sa sedištem Šuljmu,
- Mesna kancelarija sa sedištem Čalmi.
Poslovi mesnih kancelarija i druga pitanja od značaja za njihov rad određuju se aktom Gradskog veća.
Gradska uprava za urbanizam i stambeno-komunalne poslove:
1) obavlja upravne i stručne poslove na neposrednom sprovođenju propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove neposrednog sprovođenja zakona i drugih propisa, koji su povereni gradu u oblasti:
- urbanizma i prostornog planiranja;
- uređivanja i korišćenja građevinskog zemljišta;
- izgradnje objekata;
- komunalnih delatnosti (prečišćavanje i distribucija vode, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih voda, proizvodnja i snabdevanje parom i toplom vodom; prevoz putnika u gradskom saobraćaju; održavanje čistoće u gradu i naseljenim mestima, uređivanje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina, održavanje ulica, puteva i drugih javnih površina u gradu i drugim naseljenim mestima i javna rasveta, održavanje deponija, groblja i sahranjivanje i dr.);
- poslova komunalne policije;
- upravljanja komunalnim otpadom;
- imovinsko-pravnih odnosa i stambenih odnosa;
- održavanja stambenih zgrada i korišćenja poslovnog prostora kojim upravlja grad;
2) stara se i preduzima potrebne mere u zaštiti i korišćenju imovine grada;
3) priprema i predlaže Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku donošenje akata iz oblasti za koje je obrazovana;
4) predlaže mere za realizaciju programa razvoja i strateških dokumenata i stara se o implementaciji planiranih mera u planove razvoja drugih delatnosti;
5) učestvuje u preduzimanju mera radi otklanjanja posledica elementarnih nepogoda;
6) obavlja poslove vezane za javne nabavke koje se odnose na njen delokrug;
7) obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu;
8) vrši i druge upravne i stručne poslove po nalogu državnih organa, Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
U okviru Gradske uprave za urbanizam i stambeno-komunalne poslove, kao posebni poslovi, obavljaju se poslovi inspekcijskog nadzora u oblasti izgradnje objekata pravnih lica i građana, komunalnih delatnosti, kao i drugi inspekcijski poslovi u skladu sa zakonom.
U okviru Gradske uprave za urbanizam i stambeno-komunalne poslove, kao unutrašnja organizaciona jedinica, obrazuje se Komunalna policija.
Gradska uprava za privredu i investicije:
1) vrši upravne, stručne i analitičke poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga Grada kao i poslove koji su povereni Gradu u oblastima, saobraćaja, trgovine, ugostiteljstva, zanatstva i drugih privrednih delatnosti i preduzetništva,
2) obavlja stručne poslove i predlaže mere kojima se podstiču pravna i fizička lica da investiraju u privredu Grada,
3) prati započete investicije u oblasti industrijske proizvodnje, saobraćaja, ugostiteljstva, zanatstva, trgovine i drugih usluga.
4) Učestvuje u izradi strategije razvoja energetike, utvrđivanja potrebe za energijom na teritoriji grada i pripremi za izradu energetskog bilansa Republike.
5) Priprema i predlaže Skupštini grada i Gradskom veću donošenje Programa razvoja i Strategije privrednog razvoja grada, kao i programa razvoja privrednih delatnosti, pojedinačno i drugih akata iz oblasti za koje je obrazovana.
6) Predlaže donošenje propisa i preduzimanje mera za obezbeđenje uslova za rad i organizaciju taksi prevoza u gradu.
7) Priprema propise i druge mere kojima se uređuje radno vreme ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata i drugih uslova za njihovo poslovanje.
8) Učestvuje u preduzimanju mera u slučaju elementarnih i drugih nepogoda i stvaranju uslova za otklanjanje posledica.
9) Vrši stručne poslove za potrebe gradske robne rezerve.
10) Priprema mišljenja koja nadležni organi daju Agenciji za privatizaciju povodom inicijative za privatizaciju.
11) Obavlja stručno tehničke poslove za Agenciju za privredne subjekte i Fond za razvoj APV, u skladu sa preuzetim obavezama o sporazumu.
12) Obavlja poslove vođenja registra radnih knjižica.
13) Vrši i druge upravne, stručne, analitičke i administrativne poslove za potrebe državnih organa i organa grada.
14) obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug,
15) obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi inspekcijskog nadzora u oblasti saobraćaja.
Gradska uprava za budžet i finansije obavlja sledeće poslove:
1) Priprema i izrađuje nacrt budžeta Grada Sremske Mitrovice i završni račun budžeta Grada, bilans javnih prihoda i javnih rashoda, sastavlja uputstva za izradu nacrta budžeta, obavlja kontrolu planova direktnih korisnika, odobrava kvartalne i mesečne planove i kvote preuzetih obaveza, obavlja poslove odobravanja zahteva za promenu aproprijacije i kvota, praćenje primanja i izdataka budžeta i staranje o naplati sredstava iz budžeta Republike, upotrebu sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve i privremenu obustavu izvršenja budžeta, praćenje primanja, izdataka i drugih obaveza Grada po osnovu zaduživanja.
2) Priprema nacrte propisa iz oblasti izvornih javnih prihoda u saradnji sa gradskim upravama (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, boravišne takse, stopa poreza na imovinu, gradski samodoprinos).
3) Daje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetska primanja i izdatke i normativno uređivanje poslova iz svoje nadležnosti.
4) Učestvuje u pripremi planova razvoja delatnosti iz nadležnosti Grada.
5) Obavlja poslove trezora, i to: finansijsko planiranje kroz praćenje priliva na konsolidovanom računu trezora i zahteva za plaćanje rashoda, upravljanje gotovinskim sredstvima i likvidnošću na konsolidovanom računu trezora, kontrolisanje rashoda i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, vođenje evidencije o dugovanjima i upravljanje prilivom od pozajmljivanja, vođenje budžetskog računovodstva i izveštavanje, obračun plata direktnih korisnika budžeta Grada, pripremu akata o obavljanju poslova budžeta i upravljanje finansijskim informacionim sistemom.
6) vrši poslove budžetske inspekcije i kontrole,
7) Obavlja i druge poslove iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određene poslove koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu.
8) Izvršava opšte i pojedinačne akte koje donosi Skupština grada i Gradsko veće i Gradonačelnik u vezi sa javnim prihodima Grada.
9) Utvrđuje, naplaćuje i kontroliše javne prihode utvrđene Zakonom i vodi odgovarajuće evidencije.
10) Obavlja poslove koji se odnose na upravljanje imovinom koju koristi Grad.
11) Prati i izveštava o stanju sredstava gradskih uprava i gradskih organa.
12) Obavlja računovodstvene poslove, vodi finansijsko materijalno poslovanje, obavlja poslove likvidature i obračunske poslove, vrši poslove knjiženja sredstava imovine Grada, gradskih organa i gradskih uprava.
13) Prati, usmerava i koordinira rad mesnih zajednica, daje uputstva za njihov rad na normativnom regulisanju statusa, na realizaciji programa i finansijskih planova, pruža drugu stručnu pomoć iz svoje nadležnosti.
14) Organizuje i uređuje i stara se informatičkoj obradi podataka, za sve organe Grada u vršenju njihovih nadležnosti.
15) obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug,
16) obavljanje poslova prinudnog izvršenja rešenja gradske uprave iz svog delokruga.
17) Vrši i druge upravne, stručne, analitičke i administrativne poslove za potrebe državnih organa i organa Grada,
Gradska uprava za obrazovanje, kulturu i sport:
1) vrši upravne i stručne poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu u oblastima osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, sporta, turizma i javnog informisanja od lokalnog značaja,
2) priprema i predlaže donošenje akata iz svoje nadležnosti za organe Grada.
U oblasti obrazovanja Gradska uprava:
1) Obavlja poslove u vezi sa: planiranjem razvoja delatnosti obrazovanja i vaspitanja, obezbeđivanjem sredstava za finansiranje materijalnih troškova u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
2) Obavlja poslove koji se odnose na izgradnju, rekonstrukciju i održavanje objekata koje koriste ustanove u oblasti obrazovanja na teritoriji Grada.
3) Obavlja poslove u vezi rada sa talentovanim učenicima i studentima (stipendiranje, organizovanje specijalizovane nastave, organizovanje stručnih usavršavanja, obezbeđivanje uslova za rad, prostorija, opreme i dr.).
4) Obavlja, kao poverene, poslove inspekcijskog nadzora u osnovnim i srednjim školama, u skladu sa zakonom.
U oblasti kulture Gradska uprava obavlja poslove koji se odnose na:
1) praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova i organizacija kulture, obezbeđivanje sredstava za zaštitu kulturnih dobara od značaja za Grad;
2) bibliotekarsku delatnost, umetničko stvaralaštvo i međunarodno kulturno stvaralaštvo, čuvanje arhivske građe,
3) izgradnju, rekonstrukciju i održavanje objekata vezanih za ostvarivanje delatnosti u oblasti kulture;
4) rad samostalnih umetnika, manifestacije i jubileje u oblasti kulture od značaja za Grad i razvoj kulturno-umetničkog amaterizma, kao i ostvarivanje programa ustanova kulture.
5) Obavlja poslove u vezi sa planiranjem razvoja delatnosti kulture i informisanja, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovim oblastima i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
U oblasti sporta gradska uprava obavlja poslove koji se odnose na:
1) pripremu programa razvoja u oblasti sporta i njegovo ostvarivanje;
2) izgradnju, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta na teritoriji Grada;
3) učešće Grada u organizovanju gradskog i međuopštinskog nivoa školskih sportskih takmičenja;
4) obezbeđivanje posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima;
5) organizaciju i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad;
6) obezbeđivanje uslova za rad sportskih stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji Grada;
7) obavljanje poslova u vezi sa planiranjem u oblasti sporta, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
8) Gradska uprava prati i koordinira rad udruženja građana u oblasti kulture i sporta i prati realizaciju programa i projekata organizacija i udruženja građana za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Grada.
9) Obavlja i druge upravne, stručne i administrativne poslova za Skupštinu grada, Gradsko veće i Gradonačelnika.
10) Obavlja poslova finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu;
11) Obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug.
12) U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga Gradske uprave, kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina poveri Gradu.
U oblasti turizma:
1) Obavlja poslove u vezi sa planiranjem razvoja delatnosti u oblasti turizma, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
Gradska uprava obavlja poslove u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema ustanovama u oblasti obrazovanja, kulture, turizma, sporta i informisanja.
U okviru Gradske uprave za obrazovanje, kulturu i sport obavljaju se poslovi u vezi objavljivanja odluka i drugih akata grada u "Službenom listu grada Sremske Mitrovice", u skladu sa zakonom i Statutom Grada.
Gradska uprava za predškolsko obrazovanje, zdravstvo, socijalnu zaštitu i omladinu:
1) Vrši upravne, stručne i analitičke poslove na neposrednom sprovođenju Zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu u oblastima predškolskog obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite, dečje, socijalne i boračko invalidske zaštite i omladine.
2) Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik, iz oblasti za koje je zadužena.
3) Organizuje i učestvuje u izradi planova razvoja i drugih strateških dokumenata u oblastima predškolskog obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite i omladine.
4) Prati stanje u oblastima za koje je zadužena i predlaže odgovarajuće mere.
5) Obezbeđuje realizaciju godišnjih programa i stara se o razvoju i unapređenju predškolskog obrazovanja.
5) Obezbeđuje realizaciju prava u oblasti dečje zaštite - prava na dečji i roditeljski dodatak i isplate naknada porodiljama.
6) Stara se o ostvarivanju prava u oblasti boračko invalidske zaštite - zaštite ratnih i civilnih invalida rata i njihovih porodica.
7) Predlaže donošenje propisa i obezbeđuje ostvarivanje proširenih prava u oblasti socijalne zaštite na području Grada Sremske Mitrovice.
8) Rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o ostvarivanju prava u oblasti socijalne zaštite na području Grada.
9) Stara se o funkcionisanju zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Grad, predlaže i sprovodi mere na unapređenju kvaliteta njihovog rada i obezbeđuje rad mrtvozorske službe na teritoriji Grada.
10) Predlaže i sprovodi mere na poboljšanju položaja i unapređenju kvaliteta života mladih.
11) Izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
12) Vrši i druge upravne i stručne poslove po nalogu državnih organa, Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
U Gradskoj upravi za predškolsko obrazovanje, zdravstvo, socijalnu zaštitu i omladinu obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema ustanovama u oblasti predškolskog obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, čiji je osnivač Grad.
Gradska uprava za poljoprivredu i zaštitu životne sredine:
1) vrši upravne, stručne i analitičke poslove na neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu, izdaje odgovarajuće dozvole i druga akta u oblastima:
- poljoprivrede;
- vodoprivrede;
- zaštite životne sredine;
- upravljanja otpadom, osim komunalnog otpada;
2) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik iz oblasti za koje je zadužena;
3) organizuje i učestvuje u izradi planova razvoja i drugih strateških dokumenata u oblasti poljoprivrede, vodoprivrede i zaštite životne sredine i obezbeđuje realizaciju godišnjih programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta;
4) prati stanje u oblasti poljoprivrednog zemljišta, šuma, voda, biljnog i životinjskog sveta i prirodnih dobara i predlaže odgovarajuće mere;
5) organizuje izradu i učestvuje u donošenju planova i programa upravljanja državnim resursima u skladu sa strateškim planovima i dokumentima;
6) učestvuje u preduzimanju mera u slučaju elementarnih i drugih nepogoda i stvaranju uslova za otklanjanje posledica;
7) stara se o integraciji utvrđenih mera zaštite i unapređenja životne sredine i obezbeđuje usaglašenost sa planovima razvoja ostalih delatnosti;
8) stara se o uspostavljanju lokalne mreže mernih stanica i/ili mernih mesta za praćenje kvaliteta vazduha na nivou jedinice lokalne samouprave, organizuje i učestvuje u izradi programa za obavljanje monitoringa kvaliteta vazduha u lokalnoj mreži, dostavlja podatke o kontroli kvaliteta vazduha Agenciji za zaštitu životne sredine, organizuje i učestvuje u izradi planova kvaliteta vazduha i kratkoročnih akcionih planova u slučajevima navedenim u zakonu;
9) učestvuje u utvrđivanju mera i uslova zaštite od buke, odnosno zvučne zaštite u planovima, programima i projektima, organizuje akustičko zoniranje, određuje mere, zabrane i ograničenja u skladu sa zakonom, organizuje i učestvuje u izradi lokalnog akcionog plana zaštite od buke u životnoj sredini;
10) organizuje i učestvuje u izradi lokalnog plana upravljanja otpadom, vrši nadzor i kontrolu nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje, na osnovu zakona, izdaje dozvolu;
11) predlaže organizaciju i sprovodi preventivne mere kao što su: deratizacija, dezinfekcija, dezinsekcija i uništavanje komaraca;
12) predlaže mere za sprečavanje nastanka i širenja zaraznih bolesti kod životinja u saradnji sa republičkim organima i subjektima u oblasti veterinarstva;
13) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika;
14) obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom poslovanju;
15) obavlja poslove vezano za javne nabavke, koje se odnose na delokrug uprave;
16) obavlja i druge poslove za potrebe Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine.
Stručna služba vrši stručne i druge poslove i to:
1) priprema i organizuje sednice Skupštine grada i njenih radnih tela,
2) obezbeđuje i daje stručna mišljenja u vezi sa radom i zadacima Skupštine grada i njenih radnih tela,
3) priprema program rada Skupštine grada i prati njegovo izvršavanje,
4) obezbeđuje i priprema dokumentacione i druge materijale i podatke potrebne za rad Skupštine grada i njenih radnih tela,
5) pruža stručnu pomoć gradskim upravama, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad Sremska Mitrovica u pripremi propisa i svih drugih opštih i pojedinačnih akata koje donosi Skupština grada,
6) prati izvršavanje zaključaka radnih tela,
7) stara se o objavljivanju opštih i drugih akata Skupštine grada,
8) vodi registar važećih propisa, donetih odluka i drugih akata,
9) pruža stručnu pomoć odbornicima i poslanicima,
10) priprema nacrte odluka i drugih opštih akata koje donosi Skupština grada i njena radna tela iz oblasti organizacije sistema vlasti,
11) pruža stručnu pomoć mesnim zajednicama u vezi njihove organizacije i rada,
12) obavlja poslove u vezi pretstavki i pritužbi građana na rad gradskih uprava,
13) uređuje publikacije i priprema novinarske tekstove za potrebe informisanja javnosti o radu i odlukama Skupštine grada,
14) vrši stručne i administrativne poslove za funkcionere Skupštine grada,
15) vrši i druge stručne i administrativne poslove za potrebe Skupštine grada i njenih radnih tela.
U obavljanju upravnog nadzora Gradska uprava može:
- naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku,
- izreći mandatnu kaznu,
- podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka,
- izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu,
- obavestiti drugi organ, ako postoje razlozi za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan,
- preduzeti i druge mere za koje je ovlašćena zakonom, propisom ili opštim aktom.
U postupku pred gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
U Gradskim upravama, postavlja se pet pomoćnika Gradonačelnika, i to:
- u okviru Gradske uprave za budžet i finansije postavlja se pomoćnik Gradonačelnika za oblast razvoja i unapređenja sela,
- u okviru Gradske uprave za urbanizam i stambeno-komunalne poslove, postavlja se pomoćnik Gradonačelnika za oblast stambeno-komunalnih delatnosti,
- u okviru Gradske uprave za obrazovanje, kulturu i sport, postavlja se pomoćnik Gradonačelnika za oblast obrazovanja, kulture i sporta,
- u okviru Gradske uprave za privredu i investicije postavlja se pomoćnik Gradonačelnika za oblast saobraćaja i gradske infrastrukture,
- u okviru Gradske uprave za poljoprivredu i zaštitu životne sredine postavlja se pomoćnik Gradonačelnika za oblast investicija, poljoprivrede i zaštite životne sredine.
Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenja u vezi sa pitanjima od značaja za razvoj Grada i to u oblastima za koje su postavljeni i vrše i druge poslove po nalogu Gradonačelnika.
Pomoćnike Gradonačelnika, postavlja i razrešava Gradonačelnik na period od četiri godine.
Za pomoćnika Gradonačelnika može biti postavljeno lice koje ima najmanje srednju stručnu spremu i poseduje iskustvo i znanje iz oblasti za koju se postavlja.
IV RAD GRADSKIH UPRAVA I STRUČNE SLUŽBE
Pojedine poslove u gradskoj upravi mogu vršiti samostalni izvršioci izvan unutrašnjih jedinica, ako to nalažu priroda i obim poslova. Samostalan izvršilac radi po uputstvima i nalozima načelnika gradske uprave i njemu odgovara za svoj rad.
Radi nesmetanog i što usklađenijeg vršenja poslova koji zahtevaju stalnu vezu između gradskih uprava, može se obrazovati Stalna koordinaciona grupa.
Stalnu koordinacionu grupu obrazuje Gradonačelnik aktom koji određuje njen sastav, zadatke i rok za izvršenje zadataka.
Radi izvršavanja zadataka koji zahtevaju učešće zaposlenih iz različitih gradskih uprava, a koji ne mogu biti izvršeni u okviru redovnih poslova zaposlenih, može se obrazovati komisija.
Komisiju obrazuju sporazumno načelnici gradskih uprava, aktom kojim određuju njen sastav, zadatke i rok za izvršenje zadataka, način rasterećenja članova komisije od redovnih poslova ili način plaćanja njihovog dodatnog angažovanja na tim zadacima.
Radi davanja stručne pomoći u najsloženijim projektnim poslovima gradske uprave, načelnik može da obrazuje posebnu radnu grupu, u koju imenuje stručnjake iz oblasti za koju je obrazovana.
Posebnom radnom grupom rukovodi načelnik ili njegov zamenik po ovlašćenju načelnika.
Aktom o obrazovanju posebne radne grupe određuje se njen sastav, zadaci, vreme na koje se obrazuje, način rada, sredstva i drugo.
Radom Gradskih uprava rukovode načelnici Gradske uprave (u daljem tekstu načelnik).
Za načelnika može biti postavljeno lice koje ima pravni ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnika postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina. Načelnik može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik.
Načelnik i zamenik načelnika mogu biti razrešeni na način predviđen Statutom grada.
Načelnik organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga rada gradske uprave, obavlja najsloženije poslove, organizuje i usklađuje rad, daje uputstva i smernice za rad, odlučuje o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad, odgovoran je za zakonitost rada, izdaje inspektorske legitimacije i vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.
Načelnik za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.
Radom organizacione jedinice u Gradskoj upravi rukovodi rukovodilac u skladu sa Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica u gradskim upravama, raspoređuje načelnik.
Radom Komunalne policije rukovodi načelnik Komunalne policije, u skladu sa zakonom, koga raspoređuje načelnik gradske uprave.
Zaposlena i postavljena lica u gradskim upravama imaju, po osnovu rada, obaveze i odgovornosti utvrđene Zakonom i drugim propisima.
Radom stručne službe rukovodi sekretar Skupštine grada.
Sekretar Skupštine u smislu prethodnog stava stara se o stručnom, kvalitetnom i blagovremenom radu stručne službe, donosi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi, donosi opšta akta kojima se uređuju prava i dužnosti radnika, odlučuje o pojedinačnim pravima iz radnog odnosa radnika Stručne službe (zasnivanje radnog odnosa, raspoređivanje u toku rada, prestanak radnog odnosa i druga prava), vrši i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i ovom odlukom.
Sredstva za finansiranje Gradskih uprava i Stručne službe, radi izvršavanja poslova iz njihovih nadležnosti, utvrđuju se u budžetu Grada.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju sa radom Opštinske uprave opštine Sremska Mitrovica, i to: Opštinska uprava za opštu upravu i zajedničke poslove, Opštinska uprava za urbanizam i stambeno komunalne poslove, Opštinska uprava za privredu i preduzetništvo, Opštinska uprava za budžet i finansije, Opštinska uprava za obrazovanje i kulturu, Opštinska uprava za predškolsko obrazovanje, sport i socijalnu zaštitu, kao i Stručna služba Skupštine opštine.
Zaposleni u Opštinskim upravama opštine Sremska Mitrovica nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima kao zaposleni odgovarajućih Gradskih uprava i Stručne službe Skupštine grada Sremske Mitrovice.
U roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, načelnici odgovarajućih Gradskih uprava i Sekretar Skupštine grada (kao lice koje rukovodi radom Stručne službe) su dužni da donesu Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i Stručnoj službi i izvrše raspoređivanje zaposlenih.
Gradska uprava za urbanizam i stambeno-komunalne poslove i Gradska uprava za privredu i investicije, nastavljaju da obavljaju delatnosti iz okvira nadležnosti Gradske uprave za poljoprivredu i zaštitu životne sredine, do njenog formiranja.
Zaposleni u ovim upravama, a čiji poslovi su iz okvira nadležnosti Gradske uprave za poljoprivredu i zaštitu životne sredine, nastavljaju da obavljaju poslove u okviru odgovarajućih Gradskih uprava.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o opštinskim upravama ("Sl. list opština Srema", broj 24/04 i "Službeni list Opštine Sremska Mitrovica", broj 4/05 i 9/06).
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim upravama
("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 14/2009)
Član 8
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".