ODLUKA

O OBLIKU I NAČINU OSTVARIVANJA SARADNJE ODELJENJA KOMUNALNE POLICIJE I ODELJENJA ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE GRADSKE UPRAVE GRADA LOZNICE

("Sl. list Grada Loznice", br. 9/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom bliže se uređuju oblici i način ostvarivanja saradnje između Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada Loznice.

O ostvarivanju međusobne saradnje Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove staraju se načelnik Odeljenja komunalne policije i načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove.

Član 2

Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske poslove ostvaruju saradnju u obavljanju poslova kojima se obezbeđuje održavanje komunalnog reda u gradu u oblastima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, zaštite i održavanja reda u korišćenju zemljišta, prostora i komunalnih objekata, pijaca, grobalja, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, zaštita kulturnih dobara i drugih javnih objekata zaštite lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, kontrole prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, kontrole auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite vazduha i zaštite od buke u životnoj sredini i obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara, odnosno održavanje gradskog reda.

II OBLIK I NAČIN OSTVARIVANJA SARADNJE

Član 3

Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske poslove dužni su da međusobno sarađuju.

Oblici saradnje između Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove ostvaruju se:

1. planiranjem poslova i zadataka i preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti,

2. pružanjem neposredne pomoći,

3. međusobnim obaveštavanjem i

4. razmenom informacija.

Saradnja Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove iz stava 1. ovog člana odvija se svakodnevno.

Član 4

Pored oblika saradnje utvrđenih u članu 3. ove Odluke Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske polove, ukoliko poslovi budu zahtevali, mogu ostvarivati i druge oblike saradnje i pomoći u skladu sa zakonima, odlukama i drugim propisima kojima je uređena njihova nadležnost.

Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske polove dužni su da o međusobnoj saradnji vode posebnu evidenciju, koja obavezno sadrži oblik saradnje, vreme saradnje, predmet saradnje i opis preduzetih mera.

1. Planiranje poslova i zadataka i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti

Član 5

Planiranje poslova i zadataka i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti vrši se na osnovu mesečnih, tromesečnih i godišnjih planova rada, polazeći od Strateškog plana Odeljenja komunalne policije.

Strateški i Godišnji plan rada Odeljenja komunalne policije iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće, na predlog načelnika Odeljenja komunalne policije uz prethodno pribavljeno mišljenje načelnika Gradske uprave, na koje saglasnost daje Skupština grada.

Strateški i Godišnji plan rada Odeljenja komunalne policije usklađuju se pre donošenja sa propisima i odgovarajućim planskim aktima policije, kao i stavovima o prioritetima za bezbednost ljudi i imovine u gradu.

Mesečne i tromesečne Planove rada iz stava 1. ovog člana donose načelnik Odeljenja komunalne policije i načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove na koje saglasnost daje načelnik Gradske uprave.

Član 6

Zajedničke mere i aktivnosti Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske poslove mogu preduzeti i bez prethodno donetog Plana i programa iz člana 5. ove Odluke, u hitnim slučajevima i u slučajevima kada proceni da će se njihovim preduzimanjem obezbediti komunalni red u gradu ili sprečiti njegovo narušavanje.

Član 7

Preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti (u daljem tekstu: zajedničke akcije) vršiće se u slučajevima:

- kada to zahteva načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove u izvršavanju donetih akata koja se nisu mogla izvršiti bez angažovanja komunalne policije (prinudno izvršavanje rešenja, izvršavanje zaključaka o privođenju i sl.)

- kada se nalog za zajedničko preduzimanje mera i aktivnosti izda od načelnika Gradske uprave, u okviru sprovođenja hitnih mera i aktivnosti i

- uz saglasnost načelnika Gradske uprave i u drugim slučajevima kada načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove i načelnik Odeljenja komunalne policije zajednički procene da radi obezbeđenja komunalnog reda u gradu ili sprečavanja njegovog narušavanja treba preduzeti zajedničke mere i aktivnosti.

Preduzimanje zajedničkih akcija podrazumeva preduzimanje konkretnih mera od strane Odeljenja komunalne policije i nadležnih inspektora, u skladu sa njihovim ovlašćenjima utvrđenim zakonima, odlukama i drugim aktima, kojima se obezbeđuje održavanje komunalnog reda u gradu ili sprečava njihovo narušavanje.

Član 8

Pri preduzimanju zajedničkih mera i aktivnosti, komunalni policajac i nadležni inspektor iste preduzimaju sinhornizovano, tako što komunalni policajac, u okviru svojih ovlašćenja, upozorava, usmeno naređuje i izdaje obavezna uputstva i zabrane i nalaže mere i preduzimanje konkretnih radnji fizičkom ili pravnom licu, a kada je za to ovlašćen zakonom, odlukom ili drugim propisom grada izriče mandatnu kaznu.

Ukoliko nakon upozorenja, izricanja usmenog naređenja, uputstva, zabrane i nalaganja mera i preduzimanja konkretnih radnji od strane komunalnog policajca, fizičko ili pravno lice ne postupi po istom u ostavljenom roku, nadležni inspektor će u skladu sa zakonima, odlukama i drugim propisima pokrenuti upravni postupak.

Član 9

O zajedničkoj akciji, komunalni policajci i nadležni inspektori su obavezni da sačine zajednički izveštaj i isti dostave načelniku Gradske uprave, načelniku Odeljenja za inspekcijske poslove i načelniku Odeljenja komunalne policije.

Izveštaj o zajedničkim akcijama Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove podnosi se Gradskom veću najmanje dva puta godišnje, a na zahtev Gradskog veća i više puta.

2. Pružanje neposredne pomoći

Član 10

Pružanje neposredne pomoći komunalnih policajaca nadležnim inspektorima, kao oblik saradnje, podrazumeva organizovano prisustvo komunalnih policajaca na mestima održavanja reda i korišćenje ovlašćenja u preduzimanju preventivnih mera i opreme (asistencija).

Pružanjem neposredne pomoći iz stava 1. ovog člana obezbeđuje se nesmetano vršenje inspekcijskog nadzora i izvršavanje rešenja i drugih akata nadležnih inspektora.

Komunalni policajci pomoć iz stava 1. ovog člana pružaju inspektorima u sledećim slučajevima:

- kada u postupku inspekcijskog nadzora postoji verovatnoća da će doći do pružanja otpora ili se u toku postupka isti pruža, od strane učesnika u postupku,

- kada izvršenik, u toku postupka prinudnog izvršenja rešenja nadležnog inspektora, pruža otpor ili po oceni nadležnog inspektora postoji pretpostavka, da će izvršenik u postupku prinudnog izvršenja rešenja pružiti otpor, tako da, bez prisustva komunalne policije ili upotrebe sredstava prinude sa njihove strane, isti neće moći da sprovede.

Pomoć iz stava 3. alineja 1. ovog člana komunalni policajac može da pruži nadležnom inspektoru i na osnovu usmenog zahteva, u slučaju kada je u toku inspekcijskog nadzora nadležni inspektor izložen protivpravnom napadu, odnosno kada vršenje inspekcijskog nadzora nije moguće bez prisustva komunalnog policajca, a nadležni inspektor to nije mogao unapred da predvidi.

Pomoć iz stava 3. alineja 2. ovog člana komunalni policajac pruža na osnovu pisanog zahteva načelnika Odeljenja za inspekcijske poslove upućenog načelniku odeljenja Komunalne policije, najmanje tri dana pre dana određenog za prinudno izvršenje rešenja odnosno drugog pravnog akta.

U hitnim slučajevima zahtev za pružanje pomoći iz stava 3. alineja 2. ovog člana može se podneti i usmeno uz obavezu da tražilac pomoći (načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove) načelniku Odeljenja komunalne policije naknadno dostavi zahtev u pisanoj formi, u roku od 48 časova od časa kada je pomoć pružena, a koji obavezno sadrži razloge hitnog postupanja.

Član 11

Načelnik Odeljenja komunalne policije odlučuje o angažovanju komunalnih policajaca i o obimu i načinu pomoći, o čemu blagovremeno obaveštava načelnika Odeljenja za inspekcijske poslove, kao podnosioca zahteva.

Akt iz stava 1. ovog člana načelnik Odeljenja komunalne policije dužan je da donese u roku od 48 časova od podnošenja zahteva načelnika Odeljenja za inspekcijske poslove.

Pružanje neposredne pomoći može se odnositi samo na poslove iz nadležnosti Odeljenja komunalne policije, utvrđene Zakonom i Odlukom o Gradskoj upravi.

Član 12

Na usmeni zahtev nadležnog inspektora Gradske uprave komunalni policajac je dužan da na licu mesta proveri identitet lica.

Član 13

Po usmenom i pismenom nalogu nadležnog inspektora Gradske uprave komunalni policajac je dužan da na terenu proveri da li je stranka postupila po rešenju nadležnog inspektora i o zatečenom stanju sačini službenu belešku koju dostavlja nadležnom inspektoru.

3. Međusobno obaveštavanje

Član 14

Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske poslove obavezni su da se u toku obavljanja poslova iz svojih nadležnosti, međusobno blagovremeno obaveštavaju o preduzetim aktivnostima i merama, kako radi pružanja pomoći, tako i radi onemogućavanja paralelnog vođenja postupka prema istom licu za istu upravnu stvar, kao i radi pokretanja upravnog postupka u slučajevima kada fizičko ili pravno lice ne postupi po upozorenju, usmenom naređenju, odnosno izrečenim merama od strane komunalnog policajca.

Član 15

Komunalni policajac obavezan je da nadležnog inspektora obavesti u sledećim slučajevima:

- upozorenja, izricanja opomene ili naredbe fizičkom ili pravnom licu i datom roku za postupanje po izrečenoj naredbi,

- nepostupanja fizičkog ili pravnog lica po izrečenoj naredbi u ostavljenom roku.

Nadležni inspektor je obavezan da komunalnog policajca obavesti u sledećim slučajevima:

- kada u postupku inspekcijskog nadzora nije u mogućnosti da utvrdi identitet lica prema kome treba da pokrene upravni postupak ili lice ne dozvoljava da se preduzmu potrebne upravne radnje (u slučaju pružanja otpora, ugrožavanje lične bezbednosti inspektora i sl.),

- u postupku prinudnog izvršenja radi pružanja pomoći (asistencije).

Član 16

Međusobno obaveštavanje Odeljenja za inspekcijske poslove i Odeljenja komunalne policije obavlja se u pisanoj formi, s tim što se u hitnim slučajevima može obavljati usmeno i to neposredno ili putem telefona.

O usmenom obaveštenju iz stava 1. ovog člana obavezno se sastavlja službena beleška.

Pisano obaveštenje i službena beleška obavezno sadrže sve podatke potrebne za vođenje upravnog postupka (lično ime, JMBG, boravište odnosno prebivalište fizičkog lica, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica, detaljni opis radnje i svih izvedenih dokaza, uz prilaganje svih dokaza pribavljenih u postupku).

4. Razmena informacija

Član 17

Komunalni policajci i inspektori su dužni da međusobno razmenjuju informacije o svim činjenicama koje su tvrdili ili do čijeg saznanja su došli u neposrednom izvršavanju poslova iz svoje nadležnosti, kao i informacije koje se odnose na sprovedene radnje i preduzete mere u obavljanju poslova, kako bi se obezbedilo održavanje komunalnog reda u gradu ili onemogućilo njegovo narušavanje, onemogućilo da se po istom predmetu vode dva odvojena postupka, kao i da bi, u slučaju da stranka ne postupi po naređenju komunalnog policajca, nadležni inspektor pokrenuo upravni postupak.

Pod informacijama iz stava 1. ovog člana podrazumevaju se i pisani dokazi koje je pribavio i sa istima raspolaže bilo komunalni policajac, bilo nadležni inspektor.

Član 18

Razmena informacija vrši se svakodnevno, u neposrednom kontaktu, usmeno ili u pisanoj formi ili organizovanjem zajedničkih sastanaka.

Član 19

O razmenjenim informacijama komunalni policajac odnosno ovlašćeni inspektor vode evidenciju.

Na podatke o ličnosti sadržane u evidencijama iz stava 1. ovog člana primenjuju se propisi o zaštiti podataka ličnosti.

III SARADNJA SA GRAĐANIMA

Član 20

Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske poslove u obavljanju svojih poslova, u smislu odredaba ove Odluke, sarađuju sa građanima, organima preduzećima, ustanovama i institucijama, u skladu sa zakonom i gradskim propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti Grada.

Građani i pravni subjekti iz stava 1. ovog člana, mogu podnositi prijave, pisanim putem, elektronskom poštom, a u hitnim slučajevima telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu se sačinjava službena beleška.

Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske poslove dužni su da uzmu u postupak prijave iz stava 2. ovog člana, kao i da o ishodu postupanja obaveste podnosioce prijava.

Član 21

Odeljenje komunalne policije i Odeljenje za inspekcijske poslove dužni su da vode evidenciju podnetih prijava.

Evidencija iz stava 1. ovog člana, obavezno sadrži: datum prijave, predmet prijave, datum postupanja po prijavi i preduzete mere Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove.

IV JAVNOST RADA

Član 22

Zajednički rad Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove dostupan je javnosti.

Za javnost rada Odeljenja komunalne policije i Odeljenja za inspekcijske poslove odgovoran je načelnik Gradske uprave, načelnik Odeljenja komunalne policije i načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove.

Javnost rada obezbeđuje se održavanjem konferencija za štampu, izdavanjem saopštenja za javnost, obaveštavanjem putem sajta i drugim sredstvima javnog informisanja.

Obaveštavanje javnosti i dostupnost informacija vrši se na način i po postupku predviđenom Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, Statutom grada i Odlukom o Gradskoj upravi Grada Loznice.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice" a primenjivaće se od dana stupanja na snagu izmena i dopuna Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Gradske uprave Grada Loznice koji se odnosi na Odeljenje komunalne policije.