ODLUKA

O GRADSKOM VEĆU GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 1/2010)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom bliže se uređuje organizacija Gradskog veća Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće), a naročito:

- unutrašnja organizacija Gradskog veća,

- prava i obaveze predsednika i članova Gradskog veća,

- obrazovanje radnih tela Gradskog veća,

- akti koje donosi Gradsko veće,

- odnos Gradskog veća prema Skupštini Grada i prema Gradskoj upravi,

- obaveštavanje o radu Gradskog veća,

- obavljanje stručnih i drugih poslova za potrebe Gradskog veća i

- obezbeđivanje sredstava za rad Gradskog veća.

II UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA GRADSKOG VEĆA

Član 2

Gradsko veće čine Gradonačelnik, Zamenik gradonačelnika i 6 članova Gradskog veća.

Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.

Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.

Članovi Gradskog veća mogu rešenjem Gradonačelnika biti zaduženi za jedno ili više određenih područja iz nadležnosti Grada.

III PRAVA I DUŽNOSTI PREDSEDNIKA I ČLANOVA GRADSKOG VEĆA

Član 3

Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice.

Gradonačelnik vodi i usmerava rad Gradskog veća i usklađuje rad članova Gradskog veća.

Gradonačelnik je odgovoran za zakonitost rada Gradskog veća.

Gradonačelnik je dužan da obustavi od primene odluku Gradskog veća za koju smatra da nije saglasna zakonu.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika u vršenju prava i dužnosti predsednika Gradskog veća zamenjuje ga Zamenik gradonačelnika.

Član 4

Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast, koordinira i daje smernice za obavljanje poslova i zadataka u oblasti za koju je zadužen.

Član Gradskog veća, u obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana, može da pokreće inicijative i da određuje smernice, pravce i način rešavanja konkretne situacije.

Članu Gradskog veća, u obavljanju poslova iz delokruga njegove nadležnosti, pomaže i pruža stručnu kao i administrativno-tehničku pomoć, organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove iz oblasti za koju je član Gradskog veća zadužen.

Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću, samoinicijativno ili na zahtev Gradskog veća.

Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast, obavezan je da u delokrugu svoje nadležnosti, učestvuje u pripremi izveštaja o radu Gradskog veća, koji se podnosi Skupštini grada.

Gradonačelnik, može pojedine članove zadužiti za obavljanje određenih poslova i zadataka i izvan oblasti za koju su zaduženi, ako je to neophodno za realizaciju nekog projekta od značaja za Grad, za izvršenje odluka Skupštine grada, kao i kada Gradsko veće proceni da je to od značaja za sprovođenje politike u određenoj oblasti.

Član 5

Gradonačelnik i članovi Gradskog veća imaju pravo da učestvuju u radu svakog radnog tela Gradskog veća.

Član 6

Član Gradskog veća ima pravo i dužnost da:

- učestvuje u radu i odlučivanju Gradskog veća i njegovih radnih tela,

- da predlaže pretresanje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća,

- pruža pomoć u radu Gradonačelniku u oblasti za koju je zadužen,

- traži obaveštenja i informacije od nadležnih organa, službi, preduzeća, ustanova i privrednih društava ciji je osnivač Grad koje su značajne za obavljanje poslova iz delokruga svoje nadležnosti,

- obavlja i druge poslove koje mu poveri Gradsko veće, Skupština grada i Gradonačelnik.

Član 7

Gradonačelnik i Zamenik gradonačelnika su na stalnom radu u Gradu.

Članovi Gradskog veća mogu da budu na stalnom radu.

Član 8

Zamenik gradonačelnika i član Gradskog veća koji se nalazi na stalnom radu u Gradu, prava iz radnog odnosa ostvaruju u skladu sa zakonom, na osnovu rešenja donetog od strane Gradonačelnika.

Gradonačelnik prava iz radnog odnosa ostvaruje u skladu sa zakonom, na osnovu rešenja donetog od strane Gradskog veća.

IV OBRAZOVANJE RADNIH TELA GRADSKOG VEĆA

Član 9

Za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, Gradsko veće može da obrazuje stalna i povremena radna tela.

Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (saveti, radne grupe, odbori i sl.).

Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća, na period od četiri godine.

Predsednik stalnog radnog tela određuje se iz reda članova Gradskog veća.

Članovi radnih tela ne moraju biti iz reda članova Gradskog veća.

Rešenjem o obrazovanju stalnih, odnosno povremenih radnih tela utvrđuje se njihov naziv, nadležnost, odnosno zadaci, sastav, broj članova, način rada, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje radnog tela.

V AKTI GRADSKOG VEĆA

Član 10

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće donosi odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke, poslovnik i druga akta, u skladu sa zakonom i Statutom.

U slučaju kada Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine Gradsko veće donosi odluku o privremenom finansiranju.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluke ili drugog akta donetog od strane Skupštine grada.

Naredbom se naređuje ili zabranjuje neko ponašanje u situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se određuje način na koji Gradska uprava, odnosno drugi organi ili organizacije u vršenju javnih ovlašćenja iz nadležnosti Grada, izvršavaju pojedine odredbe odluke ili drugog akta donetog od strane Skupštine grada.

Rešenjem Gradsko veće rešava po žalbama protiv rešenja Gradske uprave i odlučuje o drugim pojedinačnim pitanjima iz svoje nadležnosti.

Zaključkom se utvrđuje predlog akta koji se upućuje Skupštini grada na donošenje i utvrđuju se stavovi Gradskog veća, zadaci, smernice za rad Gradske uprave i zauzimaju stavovi o tome, šta, kako i na koji način treba ubuduće postupati u pojedinačnim pitanjima, inicira donošenje odluka, odnosno drugog opšteg ili pojedinačnog akta i zauzimaju se stavovi o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje rešenjem.

Poslovnikom se ureduju pitanja od značaja za organizaciju, način rada i odlučivanja kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Član 11

Akte Gradskog veća potpisuje Gradonačelnik, odnosno Zamenik gradonačelnika ako je on predsedavao sednici Gradskog veća na kojoj je akt donet, a tačnost prepisa akta overava sekretar Gradskog veća.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, akta Gradskog veća potpisuje zamenik Gradonačelnika.

Član 12

Pravilnici, naredbe, uputstva i poslovnik Gradskog veća objavljuju se u službenom glasilu Grada.

Ostali akti Gradskog veća objavljuju se u službenom glasilu Grada ili na drugi odgovarajući način, ako je tim aktima to određeno.

VI ODNOS GRADSKOG VEĆA PREMA SKUPŠTINI GRADA I GRADSKOJ UPRAVI

1. Odnos Gradskog veća prema Skupštini grada

Član 13

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće ostvaruje stalnu saradnju sa Skupštinom grada.

Član 14

Gradsko veće je dužno da redovno, po sopstvenoj inicijativi ili na njen zahtev, izveštava Skupštinu grada o izvršavanju njenih odluka i drugih akata.

2. Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi

Član 15

Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Član 16

Gradsko veće, u okviru svoje nadležnosti, može naložiti Gradskoj upravi, da u određenom roku pripremi analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donese određeni akt ili preduzme radnje za koje je nadležna.

Član 17

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave Gradsko veće utvrdi da akt Gradske uprave nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom ili drugim opštim aktom Skupštine grada, Gradsko veće takav akt poništava ili ukida.

Član 18

Gradska uprava je dužna da u roku od 15 dana od dana prijema žalbe dostavi Gradskom veću predmete o kojima Gradsko veće rešava u drugom stepenu.

Prilikom rešavanja Gradskog veća u drugom stepenu, sednicama obavezno prisustvuje načelnik Gradske uprave ili drugo ovlašćeno lice.

Član 19

Gradsko veće rešava o izuzeću načelnika Gradske uprave.

Član 20

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Član 21

Gradska uprava podnosi Gradskom veću izveštaj o svom radu kada ono to zahteva, a najmanje jednom godišnje.

Član 22

Načelnika Gradske uprave, u skladu sa zakonom i Statutom, postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Član 23

Rešenje o raspisivanju javnog oglasa za načelnika Gradske uprave (u daljem tekstu: načelnik) donosi Gradsko veće.

Javni oglas iz stava 1. ovog člana, objavljuje se u javnim glasilima koja se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine, Grada Subotica, kao i u službenom glasilu Grada.

Član 24

Javni oglas iz člana 23. ove Odluke obavezno sadrži:

- naziv organa koji raspisuje javni oglas,

- naznaku da se javni oglas raspisuje za načelnika,

- navođenje uslova koje lice mora da ispunjava da bi moglo da bude postavljeno, kao i dokumentacije koja mora da bude priložena uz prijavu na oglas (lična i radna biografija) kao dokaz o ispunjenosti uslova,

- rok u kome se mogu dostaviti prijave na oglas, naziv organa Grada sa adresom, kome se, odnosno na koju se prijave mogu dostaviti,

- napomenu da će se razmatrati samo prijave sa kompletnom dokumentacijom, da se prijave na oglas dostavljaju u zatvorenoj koverti sa naznakom: "Prijava na oglas za načelnika Gradske uprave", kao i rok u kome će nadležni organ odlučiti o izboru.

Član 25

Rok za prijavljivanje kandidata za načelnika je 8 dana od dana poslednjeg objavljivanja.

Prilikom donošenja rešenja o raspisivanju javnog oglasa za načelnika Gradsko veće će odrediti radno telo koje će prethodno razmotriti pristigle prijave i izvršiti izbor kandidata za načelnika kao i rok u kome će to radno telo dostaviti predlog za izbor i za postavljenje za načelnika Gradskom veću na odlučivanje.

Gradsko veće je obavezno da po sprovedenom postupku javnog oglašavanja, akt o postavljenju načelnika donese u roku ne dužem od 20 dana od dana poslednjeg javnog oglašavanja.

U slučaju da ni jedan od prijavljenih kandidata za načelnika ne ispunjava uslove utvrđene javnim oglasom ili ako nema prijavljenih kandidata za načelnika, Gradsko veće će doneti rešenje o ponovnom raspisivanju javnog oglasa za načelnika Gradske uprave.

VII OBAVEŠTAVANJE O RADU GRADSKOG VEĆA

Član 26

Rad Gradskog veća je dostupan javnosti, u skladu sa zakonom.

Za javnost rada Gradskog veća, odgovoran je Gradonačelnik.

Javnost rada obezbeđuje se davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija za štampu i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje građana sa radom i donetim aktima Gradskog veća.

Član 27

Način obezbeđivanja javnosti rada Gradskog veća detaljnije se uređuje Poslovnikom o radu Gradskog veća.

VIII OBAVLJANJE STRUČNIH I DRUGIH POSLOVA ZA POTREBE GRADSKOG VEĆA

Član 28

Stručno-tehničke, organizacione i administrativne poslove za potrebe Gradskog veća obavlja nadležna služba Gradske uprave.

IX OBEZBEĐIVANJE SREDSTAVA ZA RAD GRADSKOG VEĆA

Član 29

Sredstva za rad Gradskog veća obezbeđuju se u budžetu Grada Subotice.

X ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskom veću Opštine Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 54/2004, 14/2006).

Član 31

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotica".