ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "PRIVREDNO TEHNOLOŠKI PARKOVI SUBOTICA"("Sl. list grada Subotice", br. 1/2010) |
Ovom Odlukom osniva se Javno preduzeće "Privredno tehnološki parkovi Subotica" (u daljem tekstu: preduzeće) kome se poveravaju poslovi vezani za:
- upravljanje građevinskim zemljištem u državnoj svojini sa pravom korišćenja ili u svojini Grada Subotice, koje se nalazi u radnim i poslovnim zonama namenjenim proizvodnji, privredi, komercijalnim funkcijama, definisanim Generalnim planom Subotica-Palić do 2020. godine, Prostornim planom opštine Subotica i ovom Odlukom;
- izgradnja i održavanje komunalnih dobara u radnim i poslovnim zonama kojima upravlja preduzeće.
- pružanje opštih, specijalizovanih usluga i drugih usluga korisnicima privrednih parkova.
Cilj osnivanja Preduzeća je organizovani način stvaranja uslova za privlačenja direktnih domaćih i stranih investicija, efikasno pružanje usluga investitorima, otvaranje novih radnih mesta i unapređenje ekonomskog razvoja grada.
II POSLOVNO IME, SEDIŠTE I DELATNOSTI
Poslovno ime pod kojim posluje Preduzeće je: Javno preduzeće "Privredno - tehnološki parkovi Subotica", Javno poduzeće "Gospodarsko - tehnološki parkovi Subotica", Szabadkai Ipari és Technológiai Parkok Közvállalat.
Tekst poslovnog imena Preduzeća ispisuje se na srpskom jeziku ćirilicom, na hrvatskom, mađarskom i engleskom jeziku.
Sedište Preduzeća je u Subotici, Trg Slobode 1.
Poslovi vezani za - upravljanje građevinskim zemljištem u radnim i poslovnim zonama iz člana 1. ove Odluke su:
- organizovanje izrade prostorno-urbanističke dokumentacije i tehničke dokumentacije iz oblasti uređivanja zemljišta i staranje o ažurnom funkcionisanju i razvoju u oblasti građevinskog zemljišta;
- priprema godišnjih i srednjoročnih programa uređivanja građevinskog zemljišta;
- uređivanje građevinskog zemljišta (pripremanje zemljišta za izgradnju i komunalno opremanje zemljišta);
- vođenje evidencije o građevinskom zemljištu na teritoriji Grada Subotice u radnim i poslovnim zonama;
- staranje o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta u radnim i poslovnim zonama (namenskog korišćenja), blagovremenog pripremanja za izgradnju, blagovremenog privođenja planiranoj nameni i dr.);
- svi stručni poslovi u vezi sa otuđenjem i davanjem građevinskog zemljišta u zakup korisnicima Privrednih parkova;
- drugi stručni i administrativno-tehnički poslovi vezani za pripremu programa uređivanja i staranja o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta kojim upravlja preduzeće.
Poslovi vezani za izgradnju i održavanje komunalnih dobara u radnim i poslovnim zonama iz člana 1. ove Odluke su:
- izgradnja i održavanje saobraćajnica, elektroenergetskih objekata, gasovoda, toplovoda, vodovoda i kanalizacije, IT infrastrukture i druge potrebne infrastrukture;
- održavanje zelenih površina i higijene na području iz nadležnosti preduzeća;
- održavanje objekata javne rasvete i saobraćajnica unutar područja iz nadležnosti preduzeća;
- razni stručni i administrativno-tehnički poslovi vezani za održavanje i izgradnju komunalnih dobara u radnim i poslovnim zonama za potrebe korisnika Privredno - tehnoloških parkova Subotica.
Poslovi vezani za pružanje opštih, specijalizovanih i drugih usluga korisnicima Privrednih parkova iz člana 1. ove Odluke su:
- organizovanje čuvarske službe,
- organizovanje protivpožarne zaštite,
- organizovanje usluga transporta,
- posredovanje u obuci potrebne radne snage,
- pružanje inženjering i konsalting usluga potrebnih za realizaciju investicionih projekata,
- usluge marketinga korisnicima Privredno - tehnoloških parkova Subotica.
Poslove iz prethodnih stavova Preduzeće vrši u skladu sa Planom i programom koji donosi Skupština grada.
U okviru poslova iz prethodnih stavova Preuzeće za potrebe grada izrađuje i vodi investicione programe i obezbeđuje stručni nadzor nad istima.
Pored poslova iz člana 4. ove Odluke Preduzeće može da obavlja i sledeće poslove za potrebe drugih naručilaca:
- izrada investicionih programa,
- stručno-tehničke i ekonomske usluge shodno propisima iz oblasti izgradnje objekata,
- nadzor nad izgradnjom objekata,
- druge poslove koji proizilaze iz registrovane delatnosti Preduzeća.
Poslove iz prethodnog stava ovog člana Preduzeće obavlja samostalno, na način i pod uslovima koji obezbeđuju nesmetano obavljanje poslova iz člana 4. ove Odluke.
Kao delatnosti Preduzeća utvrđuju se:
01412 |
UREĐENJE I ODRŽAVANJE PARKOVA, ZELENIH I REKREACIONIH POVRŠINA |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- zasađivanje i održavanje vrtova i sportskih terena (uređenje i održavanje parkova i zelenih rekreacionih površina) |
45110 |
RUŠENJE I RAZVIJANJE OBJEKATA, ZEMLJANI RADOVI |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- rušenje i demontaža zgrada i drugih objekata |
|
- raščišćavanje gradilišta |
|
- zemljane radove (uređenje građevinskog zemljišta, pripremanje građevinskog zemljišta za zidanje, uklanjanje postojećih objekata, asanacioni radovi, |
|
- organizacija i nadzor pri izgradnji komunalnih objekata i instalacija) |
45230 |
IZGRADNJA SAOBRAĆAJNICA, PISTA I SPORTSKIH TERENA |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- izgradnju željezničkih pruga, puteva, ulica i drugih saobraćajnica, biciklističkih i pešačkih staza |
|
- izgradnju aerodromskih pista |
|
- izgradnju stadiona, arena, bazena za plivanje, teniskih i golf terena i dr., isključujući zgrade na njima (uređenje i održavanje ulica i saobraćajnica) |
45310 |
POSTAVLJANJE ELEKTRIČNIH INSTALACIJA I OPREME |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- električne vodove i pribor |
|
- liftove i pokretne stepenice |
|
- protivpožarne alarme |
|
- alarme i sisteme protiv provala |
|
- kuće antene i druge vazdušne provodnike |
|
- svetleća mesta i dr. |
72300 |
OBRADA PODATAKA |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- obradu podataka na osnovu korisnikovih ili vlastitih programa |
|
- kompletna obrada podataka |
|
- usluge unošenja podataka |
|
- upravljanje i rad na sistemima za obradu podataka koji pripadaju drugima |
72400 |
IZGRADNJA BAZA PODATAKA |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- aktivnost u vezi sa bazama podataka |
|
- razvoj baza podataka: sakupljanje podataka iz jednog ili više izvora |
|
- smeštanje podataka: priprema kompjuterskih zapisa o informacijama prema prethodno utvrđenoj formi |
|
- dostupnost baza podataka: pružanje podataka u određenom redu ili nizu, direktnim pristupom ili selektivnom dostupnošću svakom korisniku ili određenim korisnicima zavisno od zahteva. |
74120 |
RAČUNOVODSTVENI, KNJIGOVODSTVENI POSLOVI I POSLOVI KONTROLE |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- praćenje trgovinskih ili drugih transakcija u poslovanju |
|
- izradu finansijskih izveštaja, provera i verifikacija njihove ispravnosti |
|
- pripremanje ličnih i poslovnih prijava za plaćanje poreza |
|
- savetodavne aktivnosti i zastupanje klijenata pred poreskim organima i drugo (knjigovodstvene, obračunske i računovodstvene usluge). |
74140 |
KONSALTING I MENADŽMENT POSLOVI |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- davanje saveta, usmeravanje ili operativna pomoć poslovnim i javnim službama |
|
- odnose i komuniciranje sa javnošću |
|
- organizovanje računovodstvenih sistema, programa za knjigovodstvo troškova i postupaka budžetske kontrole |
|
- saveti i pomoć poslovnim i javnim službama u planiranju, organizaciji efikasnosti i kontroli, informisanju uprave i dr. (ekonomske, organizacione i tehnološke usluge, usluge konsultantske delatnosti, izrada investicionih programa za osnivača i ostale naručioce, veštačenje, zastupanje investitora u vezi urbanizma i izgradnje objekata - sprovođenje urbanističkih planova). |
74203 |
INŽENJERING |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- inženjering, vođenje projekata i tehničke aktivnosti |
|
- projekti za niskogradnju, hidrogradnju i saobraćaj (inženjering organizacija i posredovanje u izgradnju konkretnih privrednih i drugih objekata). |
74204 |
OSTALE ARHITEKTONSKE I INŽENJERSKE AKTIVNOSTI I TEHNIČKI SAVETI |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- savetodavne i arhitektonske poslove |
|
- nadzor nad izgradnjom komunalnih i drugih objekata |
|
- geodetsko premeravanje terena |
|
- kartografsko i prostorno informisanje, industrijska i građevinska premeravanja i dr. (premeravanje i kartiranje zemljišta, vršenje geodetskih radova za posebne potrebe u cilju dobijanja geodetskih podataka za potrebe urbanističkih planova, projektovanja, građenja, ispitivanja i eksploatacije podzemnih i nadzemnih objekata. |
74402 |
OSTALE USLUGE REKLAME I PROPAGANDE |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- kreiranje i sprovođenje propagandnih kampanja, |
|
- kreiranje i postavljanje reklama na otvorenom prostoru, npr. reklamnih tabli, panela, oglasnih tabli, izloga i izložbenih dvorana, oslikavanje kola i autobusa i dr. |
|
- medijsko predstavljanje, tj. prodaja termina i prostora za različita medijska oglašavanja |
|
- distribuciju ili isporuku propagandnog materijala ili uzoraka |
|
- obezbeđivanje prostora za propagandu i dr. |
74500 |
DELATNOST BIROA ZA ZAPOŠLJAVANJE |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- traženje radnika, izbor, upućivanje i kontakt s potencijalnim poslodavcem ili budućim zaposlenim |
|
- formulisanje opisa poslova |
|
- ispitivanje i provera kandidata |
|
- proveravanje referenci i dr. |
|
- pronalaženje kadrova i njihovo zapošljavanje |
|
- ugovaranje rada |
|
- obezbeđivanje drugima, prvenstveno na privremenoj osnovi, radnika koje plaća agencija |
90000 |
ODSTRANJIVANJE OTPADAKA I SMEĆA, SANITARNE I SLIČNE AKTIVNOSTI |
|
Ova delatnost obuhvata: |
|
- skupljanje smeća, starih stvari, korišćenih predmeta i otpadaka |
|
- odstranjivanje otpadaka spaljivanjem ili na druge načine |
|
- sabijanje otpadaka |
|
- odlaganje otpadaka na zemljište ili u vodu, zakopavanje i zaoravanje otpadaka |
|
- obrada i uništavanje otrovnih otpadaka, uključujući i čišćenje zagađenog zemljišta |
|
- uklanjanje otpadnih voda drenažom, kanalizacijom, odvodnim kanalima ili na drugi način |
|
- uklanjanje otpadaka ljudskog porekla, njihova obrada i odlaganje |
|
- prečišćavanje otpadnih voda |
|
- razblaživanjem, prosejavanjem, filtriranjem, sedimentacijom, hemijskim taloženjem, aktivnom obradom mulja ili drugim postupcima |
|
- održavanje kanalizacije i kanala za otpadne vode |
|
- pražnjenje i čišćenje septičkih jama i tankova i servisiranje hemijskih klozeta. |
|
Ova delatnost obuhvata i: |
|
- uklanjanje otpada iz posuda za otpatke na javnim mestima |
|
- čišćenje i polivanje ulica, staza, parkirališta i dr. |
|
- uklanjanje snega i leda na autoputevima i aerodromskim pistama, uključujući i posipanje soli i peska. |
Za osnivanje i početak rada preduzeća obezbeđuju se sredstva u iznosu od 500,00 Eura u dinarskoj protivvrednosti u budžetu Grada Subotica.
Preduzeće ima svojstvo pravnog lica.
U prometu sa trećim licima preduzeće istupa u svoje ime i za svoj račun i za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Preduzeće je u sistemu konsolidovanog računa trezora Grada Subotica.
Za obavljanje poslova iz člana 4. ove Odluke preduzeću se obezbeđuju sredstva iz budžeta Grada Subotica, i to:
- naknada za uređivanje građevinskog zemljišta u radnim i poslovnim zonama kojima upravlja Industrijski park
- prihodi od otuđenja (prodaje) i davanja u zakup nepokretnosti u državnoj svojini i u svojini Grada, u radnim i poslovnim zonama kojima upravlja Industrijski park
- deo naknade za korišćenje građevinskog zemljišta
- ostali prihodi budžeta Grada
- namenska sredstva pristigla u budžet Grada iz budžeta RS i APV
- prihodi po osnovu donacija.
Za obavljanje poslova iz člana 5. ove Odluke Preduzeće ostvaruje sopstvene prihode prema uslovima tržišta.
Preduzeće može ostvarivati sredstva i iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Namensko i zakonito korišćenje sredstava iz člana 9. stav 2. ove Odluke kontroliše budžetska inspekcija.
Organi preduzeća su:
1) upravni odbor, kao organ upravljanja
2) direktor, kao organ poslovođenja i
3) nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Direktora, članove Upravnog i Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor i članovi Upravnog i nadzornog odbora imenuju se na vreme od četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja.
Upravni odbor ima 7 članova (predsednik i 6 članova) koje imenuje i razrešava Skupština grada.
Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih preduzeća.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen statutom preduzeća.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga Skupština grada određuje aktom o imenovanju upravnog odbora.
Upravni odbor:
1) utvrđuje poslovnu politiku
2) odlučuje o statusnim promenama
3) usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun
4) donosi Statut, dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja
5) donosi godišnji program poslovanja
6) odlučuje o smanjenju i povećanju glavnice
7) donosi kriterijume za raspodelu dobiti i odlučuje o raspodeli dobiti
8) utvrđuje cene usluga preduzeća uz prethodnu saglasnost Gradskog veća i
9) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom preduzeća.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa Skupština grada daje saglasnost na:
1) statut preduzeća i njegove izmene i dopune
2) statusne promene
3) dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja
4) godišnji program poslovanja
5) akt o opštim uslovima za pružanje usluga
6) ulaganje kapitala
7) odluku o raspodeli dobiti
8) davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa
9) akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji
10) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.
Direktor preduzeća, u okviru svojih ovlašćenja i odgovornosti: zastupa preduzeće bez ograničenja, organizuje i rukovodi procesom rada, vodi poslovanje preduzeća, stara se i odgovara za zakonitost rada, obavlja i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom preduzeća.
Nadzorni odbor preduzeća ima tri člana od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u preduzeću.
Nadzorni odbor preduzeća vrši nadzor nad zakonitošću rada Upravnog odbora i direktora, pregleda periodične obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima, daje mišljenje o predlozima za raspodelu dobiti, donosi poslovnik o svom radu i obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom preduzeća.
Preduzeće ima Statut.
Statutom preduzeća bliže se uređuje poslovanje, načela unutrašnje organizacije, način ostvarivanja poslova i zadataka i druga pitanja od značaja za poslovanje preduzeća.
Upravni odbor preduzeća doneće Statut u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Do imenovanja direktora preduzeća u skladu sa Statutom, funkciju vršioca dužnosti direktora će obavljati Branko Guslov.
Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana.
Akt o sistematizaciji poslova i zadataka doneće direktor preduzeća u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu Statuta preduzeća.
Vršilac dužnosti direktora preduzeća podneće zahtev za upis u Registar privrednih subjekata u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Od dana registracije, Preduzeće preuzima nadležnosti iz člana 1. ove Odluke od Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju grada Subotica" u radnim i poslovnim zonama namenjenim proizvodnji, privredi komercijalnim funkcijama, definisanim Generalnim planom Subotica-Palić do 2020. godine, Prostornim planom opštine Subotica i ovom Odlukom.
Do imenovanja članova Upravnog odbora poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor, koji se sastoji od predsednika, zamenika predsednika i tri člana.
Privremeni upravni odbor Preduzeća doneće Statut preduzeća u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
U sastav Privremenog upravnog odbora imenuju se:
1. Goran Vukmirović
2. Srđan Parežanin
3. Ozren Uzelac
4. Nenad Kozomora
5. Kata Milodanović Ostrogonac
Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Privremenog upravnog odbora traje od dana imenovanja do imenovanja članova Upravnog odbora u skladu sa ovom Odlukom.
Nadzorni odbor Preduzeća imenovaće se u roku od 60 dana od dana donošenja Statuta preduzeća.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".