ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "PRIVREDNO TEHNOLOŠKI PARKOVI SUBOTICA"

("Sl. list grada Subotice", br. 1/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Javno preduzeće "Privredno tehnološki parkovi Subotica" (u daljem tekstu: preduzeće) kome se poveravaju poslovi vezani za:

- upravljanje građevinskim zemljištem u državnoj svojini sa pravom korišćenja ili u svojini Grada Subotice, koje se nalazi u radnim i poslovnim zonama namenjenim proizvodnji, privredi, komercijalnim funkcijama, definisanim Generalnim planom Subotica-Palić do 2020. godine, Prostornim planom opštine Subotica i ovom Odlukom;

- izgradnja i održavanje komunalnih dobara u radnim i poslovnim zonama kojima upravlja preduzeće.

- pružanje opštih, specijalizovanih usluga i drugih usluga korisnicima privrednih parkova.

Član 2

Cilj osnivanja Preduzeća je organizovani način stvaranja uslova za privlačenja direktnih domaćih i stranih investicija, efikasno pružanje usluga investitorima, otvaranje novih radnih mesta i unapređenje ekonomskog razvoja grada.

II POSLOVNO IME, SEDIŠTE I DELATNOSTI

Član 3

Poslovno ime pod kojim posluje Preduzeće je: Javno preduzeće "Privredno - tehnološki parkovi Subotica", Javno poduzeće "Gospodarsko - tehnološki parkovi Subotica", Szabadkai Ipari és Technológiai Parkok Közvállalat.

Tekst poslovnog imena Preduzeća ispisuje se na srpskom jeziku ćirilicom, na hrvatskom, mađarskom i engleskom jeziku.

Sedište Preduzeća je u Subotici, Trg Slobode 1.

Član 4

Poslovi vezani za - upravljanje građevinskim zemljištem u radnim i poslovnim zonama iz člana 1. ove Odluke su:

- organizovanje izrade prostorno-urbanističke dokumentacije i tehničke dokumentacije iz oblasti uređivanja zemljišta i staranje o ažurnom funkcionisanju i razvoju u oblasti građevinskog zemljišta;

- priprema godišnjih i srednjoročnih programa uređivanja građevinskog zemljišta;

- uređivanje građevinskog zemljišta (pripremanje zemljišta za izgradnju i komunalno opremanje zemljišta);

- vođenje evidencije o građevinskom zemljištu na teritoriji Grada Subotice u radnim i poslovnim zonama;

- staranje o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta u radnim i poslovnim zonama (namenskog korišćenja), blagovremenog pripremanja za izgradnju, blagovremenog privođenja planiranoj nameni i dr.);

- svi stručni poslovi u vezi sa otuđenjem i davanjem građevinskog zemljišta u zakup korisnicima Privrednih parkova;

- drugi stručni i administrativno-tehnički poslovi vezani za pripremu programa uređivanja i staranja o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta kojim upravlja preduzeće.

Poslovi vezani za izgradnju i održavanje komunalnih dobara u radnim i poslovnim zonama iz člana 1. ove Odluke su:

- izgradnja i održavanje saobraćajnica, elektroenergetskih objekata, gasovoda, toplovoda, vodovoda i kanalizacije, IT infrastrukture i druge potrebne infrastrukture;

- održavanje zelenih površina i higijene na području iz nadležnosti preduzeća;

- održavanje objekata javne rasvete i saobraćajnica unutar područja iz nadležnosti preduzeća;

- razni stručni i administrativno-tehnički poslovi vezani za održavanje i izgradnju komunalnih dobara u radnim i poslovnim zonama za potrebe korisnika Privredno - tehnoloških parkova Subotica.

Poslovi vezani za pružanje opštih, specijalizovanih i drugih usluga korisnicima Privrednih parkova iz člana 1. ove Odluke su:

- organizovanje čuvarske službe,

- organizovanje protivpožarne zaštite,

- organizovanje usluga transporta,

- posredovanje u obuci potrebne radne snage,

- pružanje inženjering i konsalting usluga potrebnih za realizaciju investicionih projekata,

- usluge marketinga korisnicima Privredno - tehnoloških parkova Subotica.

Poslove iz prethodnih stavova Preduzeće vrši u skladu sa Planom i programom koji donosi Skupština grada.

U okviru poslova iz prethodnih stavova Preuzeće za potrebe grada izrađuje i vodi investicione programe i obezbeđuje stručni nadzor nad istima.

Član 5

Pored poslova iz člana 4. ove Odluke Preduzeće može da obavlja i sledeće poslove za potrebe drugih naručilaca:

- izrada investicionih programa,

- stručno-tehničke i ekonomske usluge shodno propisima iz oblasti izgradnje objekata,

- nadzor nad izgradnjom objekata,

- druge poslove koji proizilaze iz registrovane delatnosti Preduzeća.

Poslove iz prethodnog stava ovog člana Preduzeće obavlja samostalno, na način i pod uslovima koji obezbeđuju nesmetano obavljanje poslova iz člana 4. ove Odluke.

Član 6

Kao delatnosti Preduzeća utvrđuju se:

01412   

UREĐENJE I ODRŽAVANJE PARKOVA, ZELENIH I REKREACIONIH POVRŠINA

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- zasađivanje i održavanje vrtova i sportskih terena (uređenje i održavanje parkova i zelenih rekreacionih površina)

45110

RUŠENJE I RAZVIJANJE OBJEKATA, ZEMLJANI RADOVI

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- rušenje i demontaža zgrada i drugih objekata

 

- raščišćavanje gradilišta

 

- zemljane radove (uređenje građevinskog zemljišta, pripremanje građevinskog zemljišta za zidanje, uklanjanje postojećih objekata, asanacioni radovi,

 

- organizacija i nadzor pri izgradnji komunalnih objekata i instalacija)

45230

IZGRADNJA SAOBRAĆAJNICA, PISTA I SPORTSKIH TERENA

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- izgradnju željezničkih pruga, puteva, ulica i drugih saobraćajnica, biciklističkih i pešačkih staza

 

- izgradnju aerodromskih pista

 

- izgradnju stadiona, arena, bazena za plivanje, teniskih i golf terena i dr., isključujući zgrade na njima (uređenje i održavanje ulica i saobraćajnica)

45310

POSTAVLJANJE ELEKTRIČNIH INSTALACIJA I OPREME

 

Ova delatnost obuhvata:
postavljanje instalacija u zgradama ili drugim objektima za:

 

- električne vodove i pribor

 

- liftove i pokretne stepenice

 

- protivpožarne alarme

 

- alarme i sisteme protiv provala

 

- kuće antene i druge vazdušne provodnike

 

- svetleća mesta i dr.

72300

OBRADA PODATAKA

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- obradu podataka na osnovu korisnikovih ili vlastitih programa

 

- kompletna obrada podataka

 

- usluge unošenja podataka

 

- upravljanje i rad na sistemima za obradu podataka koji pripadaju drugima

72400

IZGRADNJA BAZA PODATAKA

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- aktivnost u vezi sa bazama podataka

 

- razvoj baza podataka: sakupljanje podataka iz jednog ili više izvora

 

- smeštanje podataka: priprema kompjuterskih zapisa o informacijama prema prethodno utvrđenoj formi

 

- dostupnost baza podataka: pružanje podataka u određenom redu ili nizu, direktnim pristupom ili selektivnom dostupnošću svakom korisniku ili određenim korisnicima zavisno od zahteva.

74120

RAČUNOVODSTVENI, KNJIGOVODSTVENI POSLOVI I POSLOVI KONTROLE

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- praćenje trgovinskih ili drugih transakcija u poslovanju

 

- izradu finansijskih izveštaja, provera i verifikacija njihove ispravnosti

 

- pripremanje ličnih i poslovnih prijava za plaćanje poreza

 

- savetodavne aktivnosti i zastupanje klijenata pred poreskim organima i drugo (knjigovodstvene, obračunske i računovodstvene usluge).

74140

KONSALTING I MENADŽMENT POSLOVI

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- davanje saveta, usmeravanje ili operativna pomoć poslovnim i javnim službama

 

- odnose i komuniciranje sa javnošću

 

- organizovanje računovodstvenih sistema, programa za knjigovodstvo troškova i postupaka budžetske kontrole

 

- saveti i pomoć poslovnim i javnim službama u planiranju, organizaciji efikasnosti i kontroli, informisanju uprave i dr. (ekonomske, organizacione i tehnološke usluge, usluge konsultantske delatnosti, izrada investicionih programa za osnivača i ostale naručioce, veštačenje, zastupanje investitora u vezi urbanizma i izgradnje objekata - sprovođenje urbanističkih planova).

74203

INŽENJERING

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- inženjering, vođenje projekata i tehničke aktivnosti

 

- projekti za niskogradnju, hidrogradnju i saobraćaj (inženjering organizacija i posredovanje u izgradnju konkretnih privrednih i drugih objekata).

74204

OSTALE ARHITEKTONSKE I INŽENJERSKE AKTIVNOSTI I TEHNIČKI SAVETI

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- savetodavne i arhitektonske poslove

 

- nadzor nad izgradnjom komunalnih i drugih objekata

 

- geodetsko premeravanje terena

 

- kartografsko i prostorno informisanje, industrijska i građevinska premeravanja i dr. (premeravanje i kartiranje zemljišta, vršenje geodetskih radova za posebne potrebe u cilju dobijanja geodetskih podataka za potrebe urbanističkih planova, projektovanja, građenja, ispitivanja i eksploatacije podzemnih i nadzemnih objekata.

74402

OSTALE USLUGE REKLAME I PROPAGANDE

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- kreiranje i sprovođenje propagandnih kampanja,

 

- kreiranje i postavljanje reklama na otvorenom prostoru, npr. reklamnih tabli, panela, oglasnih tabli, izloga i izložbenih dvorana, oslikavanje kola i autobusa i dr.

 

- medijsko predstavljanje, tj. prodaja termina i prostora za različita medijska oglašavanja
- reklamiranje iz vazduha

 

- distribuciju ili isporuku propagandnog materijala ili uzoraka

 

- obezbeđivanje prostora za propagandu i dr.

74500

DELATNOST BIROA ZA ZAPOŠLJAVANJE

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- traženje radnika, izbor, upućivanje i kontakt s potencijalnim poslodavcem ili budućim zaposlenim

 

- formulisanje opisa poslova

 

- ispitivanje i provera kandidata

 

- proveravanje referenci i dr.

 

- pronalaženje kadrova i njihovo zapošljavanje

 

- ugovaranje rada

 

- obezbeđivanje drugima, prvenstveno na privremenoj osnovi, radnika koje plaća agencija

90000

ODSTRANJIVANJE OTPADAKA I SMEĆA, SANITARNE I SLIČNE AKTIVNOSTI

 

Ova delatnost obuhvata:

 

- skupljanje smeća, starih stvari, korišćenih predmeta i otpadaka
- odvoz otpadaka, kao što su ostaci razrušenih zgrada

 

- odstranjivanje otpadaka spaljivanjem ili na druge načine

 

- sabijanje otpadaka

 

- odlaganje otpadaka na zemljište ili u vodu, zakopavanje i zaoravanje otpadaka

 

- obrada i uništavanje otrovnih otpadaka, uključujući i čišćenje zagađenog zemljišta

 

- uklanjanje otpadnih voda drenažom, kanalizacijom, odvodnim kanalima ili na drugi način

 

- uklanjanje otpadaka ljudskog porekla, njihova obrada i odlaganje

 

- prečišćavanje otpadnih voda

 

- razblaživanjem, prosejavanjem, filtriranjem, sedimentacijom, hemijskim taloženjem, aktivnom obradom mulja ili drugim postupcima

 

- održavanje kanalizacije i kanala za otpadne vode

 

- pražnjenje i čišćenje septičkih jama i tankova i servisiranje hemijskih klozeta.

 

Ova delatnost obuhvata i:

 

- uklanjanje otpada iz posuda za otpatke na javnim mestima

 

- čišćenje i polivanje ulica, staza, parkirališta i dr.

 

- uklanjanje snega i leda na autoputevima i aerodromskim pistama, uključujući i posipanje soli i peska.

 

III OSNIVAČKI ULOG

Član 7

Za osnivanje i početak rada preduzeća obezbeđuju se sredstva u iznosu od 500,00 Eura u dinarskoj protivvrednosti u budžetu Grada Subotica.

IV PRAVA I OBAVEZE

Član 8

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica.

U prometu sa trećim licima preduzeće istupa u svoje ime i za svoj račun i za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

V IZVORI FINANSIRANJA

Član 9

Preduzeće je u sistemu konsolidovanog računa trezora Grada Subotica.

Za obavljanje poslova iz člana 4. ove Odluke preduzeću se obezbeđuju sredstva iz budžeta Grada Subotica, i to:

- naknada za uređivanje građevinskog zemljišta u radnim i poslovnim zonama kojima upravlja Industrijski park

- prihodi od otuđenja (prodaje) i davanja u zakup nepokretnosti u državnoj svojini i u svojini Grada, u radnim i poslovnim zonama kojima upravlja Industrijski park

- deo naknade za korišćenje građevinskog zemljišta

- ostali prihodi budžeta Grada

- namenska sredstva pristigla u budžet Grada iz budžeta RS i APV

- prihodi po osnovu donacija.

Za obavljanje poslova iz člana 5. ove Odluke Preduzeće ostvaruje sopstvene prihode prema uslovima tržišta.

Preduzeće može ostvarivati sredstva i iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Član 10

Namensko i zakonito korišćenje sredstava iz člana 9. stav 2. ove Odluke kontroliše budžetska inspekcija.

VI ORGANI PREDUZEĆA

Član 11

Organi preduzeća su:

1) upravni odbor, kao organ upravljanja

2) direktor, kao organ poslovođenja i

3) nadzorni odbor, kao organ nadzora.

Direktora, članove Upravnog i Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.

Direktor i članovi Upravnog i nadzornog odbora imenuju se na vreme od četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja.

Član 12

Upravni odbor ima 7 članova (predsednik i 6 članova) koje imenuje i razrešava Skupština grada.

Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih preduzeća.

Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen statutom preduzeća.

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga Skupština grada određuje aktom o imenovanju upravnog odbora.

Član 13

Upravni odbor:

1) utvrđuje poslovnu politiku

2) odlučuje o statusnim promenama

3) usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun

4) donosi Statut, dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja

5) donosi godišnji program poslovanja

6) odlučuje o smanjenju i povećanju glavnice

7) donosi kriterijume za raspodelu dobiti i odlučuje o raspodeli dobiti

8) utvrđuje cene usluga preduzeća uz prethodnu saglasnost Gradskog veća i

9) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom preduzeća.

Član 14

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa Skupština grada daje saglasnost na:

1) statut preduzeća i njegove izmene i dopune

2) statusne promene

3) dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja

4) godišnji program poslovanja

5) akt o opštim uslovima za pružanje usluga

6) ulaganje kapitala

7) odluku o raspodeli dobiti

8) davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa

9) akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji

10) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.

Član 15

Direktor preduzeća, u okviru svojih ovlašćenja i odgovornosti: zastupa preduzeće bez ograničenja, organizuje i rukovodi procesom rada, vodi poslovanje preduzeća, stara se i odgovara za zakonitost rada, obavlja i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom preduzeća.

Član 16

Nadzorni odbor preduzeća ima tri člana od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u preduzeću.

Član 17

Nadzorni odbor preduzeća vrši nadzor nad zakonitošću rada Upravnog odbora i direktora, pregleda periodične obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima, daje mišljenje o predlozima za raspodelu dobiti, donosi poslovnik o svom radu i obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom preduzeća.

VII AKTI PREDUZEĆE

Član 18

Preduzeće ima Statut.

Statutom preduzeća bliže se uređuje poslovanje, načela unutrašnje organizacije, način ostvarivanja poslova i zadataka i druga pitanja od značaja za poslovanje preduzeća.

Upravni odbor preduzeća doneće Statut u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Do imenovanja direktora preduzeća u skladu sa Statutom, funkciju vršioca dužnosti direktora će obavljati Branko Guslov.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana.

Član 20

Akt o sistematizaciji poslova i zadataka doneće direktor preduzeća u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu Statuta preduzeća.

Član 21

Vršilac dužnosti direktora preduzeća podneće zahtev za upis u Registar privrednih subjekata u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 22

Od dana registracije, Preduzeće preuzima nadležnosti iz člana 1. ove Odluke od Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju grada Subotica" u radnim i poslovnim zonama namenjenim proizvodnji, privredi komercijalnim funkcijama, definisanim Generalnim planom Subotica-Palić do 2020. godine, Prostornim planom opštine Subotica i ovom Odlukom.

Član 23

Do imenovanja članova Upravnog odbora poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor, koji se sastoji od predsednika, zamenika predsednika i tri člana.

Privremeni upravni odbor Preduzeća doneće Statut preduzeća u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

U sastav Privremenog upravnog odbora imenuju se:

1. Goran Vukmirović

2. Srđan Parežanin

3. Ozren Uzelac

4. Nenad Kozomora

5. Kata Milodanović Ostrogonac

Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Privremenog upravnog odbora traje od dana imenovanja do imenovanja članova Upravnog odbora u skladu sa ovom Odlukom.

Član 24

Nadzorni odbor Preduzeća imenovaće se u roku od 60 dana od dana donošenja Statuta preduzeća.

Član 25

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".