ODLUKA

O GRADSKOJ UPRAVI GRADA LOZNICE

("Sl. list Grada Loznice", br. 20/2008 i 9/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom obrazuje se Gradska uprava i uređuje njena unutrašnja organizacija, nadležnost, način rada i druga pitanja od značaja za ostvarivanje funkcija Gradske uprave grada Loznice (u daljem testu Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava se organizuje kao jedinstven organ.

Gradska uprava ima svoj pečat.

Pečat Gradske uprave je okruglog oblika sa tekstom: "Republika Srbija, Grad Loznica, Gradska uprava grada Loznice" i grbom Republike Srbije u sredini pečata. Tekst pečata ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Član 3

Gradska uprava:

1. priprema propise i druge akte koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

7. dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova, Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada po potrebi, a najmanje jednom godišnje.

Član 4

Pored poslova iz izvornog delokruga grada, kao jedinice lokalne samouprave Gradska uprava obavlja zakonom poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike.

Član 5

Gradska uprava obavlja poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa Ustavom, Zakonom i Statutom grada Loznice (u daljem tekstu: Statut).

Član 6

Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa Zakonom i Statutom.

Član 7

Zaposleni i postaljena lica dužna su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, u skladu sa Ustavom i Zakonom pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

II ORGANIZACIJA I NADLEŽNOST GRADSKE UPRAVE

Član 8

Osnovna načela organizacije obavljanja poslova, izvorne i poverene nadležnosti su:

- da se istovrsni ili srodni i međusobno povezani poslovi grupišu u odgovarajuće celine,

- blagovremeno odlučivanje o pravima, obavezama i na zakonu zasnovanim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata,

- stručno, racionalno i ekonomično obavljanje poslova,

- efikasno rukovođenje upravom i stalni nadzor nad izvršenjem poslova,

- primena savremenih metoda i sredstava rada.

Član 9

U Gradskoj upravi se obrazuju unutrašnje organizacione jedinice prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Član 10

Polazeći od načela utvrđenih članom 8. ove Odluke, za obavljanje poslova iz nadležnosti Gradske uprave obrazuju se sledeća odeljenja:

1. Odeljenje za rad organa grada i zajedničke poslove,

2. Odeljenje za opštu upravu,

3. Odeljenje za privredu,

4. Odeljenje za finansije i društvene delatnosti,

5. Odeljenje za planiranje i izgradnju,

6. Odeljenje za inspekcijske poslove,

7. Odeljenje lokalne poreske administracije,

8. Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj,

9. Odeljenje komunalne policije.

Član 11

U Odeljenjima navedenim u prethodnom članu, mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice: odseci, službe, inspektorati, ekonomati, mesne kancelarije i druge vrste organizacionih jedinica.

Član 12

1. ODELJENJE ZA RAD ORGANA GRADA I ZAJEDNIČKE POSLOVE obavlja poslove koji se odnose na:

- stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće i to: poslove u vezi sa pripremom i održavanjem sednica Skupštine grada, Gradskog veća i njihovih radnih tela, poslove obrade i arhiviranja svih izvornih akata o radu Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i njihovih radnih tela,

- blagovremeno otpravljanje odluka, zaključaka i preporuka donetih od strane Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,

- pripremanje propisa i drugih akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu drugih odeljenja,

- vođenje evidencije i zapisnika o održanim sednicama organa Grada i radnih tela,

- stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana,

- uređivanje i izdavanje Službenog lista grada Loznice i vođenje registra gradskih akata objavljenih u Službenom listu grada,

- poslove iz oblasti radnih odnosa izabranih, postavljenih, imenovanih i zaposlenih lica,

- poslove protokola i saradnje grada sa drugim gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu, poslove prijema domaćih i stranih delegacija i druge poslove iz oblast protokola i saradnje informisanje, poslove analize i razvoja informacionog sistema, stara se o radu računarske mreže, operativnih sistema, vrši zaštitu podataka, predlaže način stručnog usavršavanja, vrši obuku korisnika, izrađuje i održava gradsku WEB prezentaciju kao i poslove unosa kontrole i ažuriranja podataka,

- obavlja poslove koji se odnose na efikasno i racionalno funkcionisanje voznog parka, uredno dostavljanje pošte i cirkulisanje dokumentacije, korišćenje i održavanje telefonske centrale, poslove ekonomata, umnožavanje materijala i održavanje kopir aparata, protivpožarne zaštite, obezbeđenje zgrada i opreme, održavanje higijene, otklanjanje svih sitnih kvarova na postojećim elektro, vodovodnim, grejnim i sličnim instalacijama i ostali poslovi za potrebe organa grada i Gradske uprave,

- i druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 13

2. ODELJENJE ZA OPŠTU UPRAVU, obavlja poslove koji se odnose na:

- sprovođenje propisa o lokalnoj samoupravi i unapređenje organizacije rada Gradske uprave, praćenje zakonitosti, efikasnosti i ažurnosti rada Gradske uprave,

- poslove prijemne kancelarije i arhive,

- vođenje biračkih spiskova,

- overu potpisa, rukopisa i prepisa, kancelarijsko poslovanje, otpremanje pošte osim dostave, izdavanje radnih knjižica,

- poslove ličnih stanja građana, vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana i izdavanje uverenja na osnovu evidencija koje se vode,

- pružanje pravne pomoći, izdavanje potvrda na osnovu podataka o kojima vodi službenu evidenciju,

- obavljanje stručnih poslova u vezi sa obrazovanjem mesnih zajednica,

- i druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 14

U okviru ODELJENJA ZA OPŠTU UPRAVU obrazuju se mesne kancelarije kao posebne organizacione jedinice i to:

1. Mesna kancelarija Banja Koviljača, sa sedištem u Banji Koviljači, za naseljena mesta Banja Koviljača i Gornja Koviljača,

2. Mesna kancelarija Zajača, sa sedištem u Zajači, za naseljena mesta Paskovac, Zajača i Gornja Borina,

3. Mesna kancelarija Voćnjak, sa sedištem u Voćnjaku, za naseljeno mesto Voćnjak,

4. Mesna kancelarija Brezjak, sa sedištem u Brezjaku, za naseljena mesta Brezjak, Gornje Nedeljice, Donje Nedeljice i Slatinu,

5. Mesna kancelarija Klupci, sa sedištem u Klupcima, za naseljeno mesto Klupci,

6. Mesna kancelarija Korenita, sa sedištem u Koreniti, za naseljeno mesto Korenita,

7. Mesna kancelarija Lipnica, sa sedištem u Lipnici, za naseljena mesta Lipnica i Grnčara,

8. Mesna kancelarija Draginac, sa sedištem u Dragincu, za naseljena mesta Draginac, Jarebice, Ribarice, Simino Brdo i Filipovići,

9. Mesna kancelarija Bradić, sa sedištem u Bradiću,

10. Mesna kancelarija Gornji Dobrić, sa sedištem u Gornjem Dobriću,

11. Mesna kancelarija Veliko Selo, sa sedištem u Velikom Selu, za naseljena mesta Veliko Selo i Brnjac,

12. Mesna kancelarija Donja Badanja, sa sedištem u Donjoj Badanji, za naseljena mesta Donja Badanja i Donja Sipulja,

13. Mesna kancelarija Tekeriš sa sedištem u Tekerišu, za naseljena mesta Tekeriš, Pomijača, Trbosilje i Gornja Sipulja,

14. Mesna kancelarija Joševa, sa sedištem u Joševi, za naseljena mesta Joševa, Kamenica i Milina,

15. Mesna kancelarija Jadranska Lešnica, sa sedištem u Jadranskoj Lešnici, za naseljeno mesto Jadranska Lešnica,

16. Mesna kancelarija Lipnički Šor, sa sedištem u Lipničkom Šoru, za naseljena mesta Lipnički Šor i Kozjak,

17. Mesna kancelarija Lešnica sa sedištem u Lešnici, za naseljena mesta Lešnica, Jelav i Straža,

18. Mesna kancelarija Lozničko Polje, sa sedištem u Lozničkom Polju, za naseljeno mesto Lozničko Polje,

19. Mesna kancelarija Novo Selo, sa sedištem u Novom Selu, za naseljeno mesto Novo Selo,

20. Mesna kancelarija Čokešina, sa sedištem u Čokešini, za naseljeno mesto Čokešina,

21. Mesna kancelarija Gornja Badanja, sa sedištem u Gornjoj Badanji, za naseljena mesta Gornja Badanja i Jugovići,

22. Mesna kancelarija Donji Dobrić, sa sedištem u Donjem Dobriću, za naseljeno mesto Donji Dobrić,

23. Mesna kancelarija Stupnica, sa sedištem u Stupnici, za naseljeno mesto Stupnica,

24. Mesna kancelarija Cikote, sa sedištem u Cikotama, za naseljena mesta Cikote i Šurice,

25. Mesna kancelarija Runjani, sa sedištem u Runjanima, za naseljeno mesto Runjani,

26. Mesna Kancelarija Tršić, sa sedištem u Tršiću, za naseljeno mesto Tršić.

Član 15

Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na:

- prijem podnesaka za Gradsku upravu i njihovo dostavljanje,

- vođenje matičnih knjiga,

- vođenje biračkih spiskova,

- overa potpisa, prepisa i rukopisa i uzimanje izjava građana po zamolnicama nadležnih organa,

- izdavanje uverenja o činjenicama o kojima vode službenu evidenciju kao i uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija kod Gradske uprave kada je izdavanje tih uverenja propisano zakonom,

- prijem, zavođenje i ekspedicija pošte i

- druge poslove u okviru svoje nadležnosti koje im se Zakonom, Statutom ili Odlukama Skupštine grada povere.

U vršenju poslova i zadataka koje obavljaju mesne kancelarije ostvaruju saradnju sa drugim organima, stručnim službama i mesnim zajednicama.

Član 16

3. ODELJENJE ZA PRIVREDU, obavlja poslove koji se odnose na:

- vršenje poslova Gradske uprave koji se odnose na industriju, rudarstvo, energetiku, elektroprivredu, snabdevanje i trgovinu, građevinarstvo (osim upravnih poslova), saobraćaj i veze, turizam i ugostiteljstvo, poljoprivredu, veterinarstvo, šumarstvo, lov, ribolov, vodoprivredu, protivgradnu zaštitu, zanatstvo, tehničke usluge, agrar i ruralni razvoj,

- uređenje poljoprivrednog zemljišta,

- vrši poverene poslove vezane za registraciju privatnih preduzetnika u skladu sa zakonom,

- prati stanje i probleme u javnim preduzećima i ustanovama i predlaže Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada način rešavanja istih,

- pripremanje nacrta, propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i njeni organi iz oblasti privrede,

- stručne poslove koji se odnose na razvojne planove grada,

- poslove podsticaja preduzetništva malih i srednjih preduzeća u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada,

- vršenje stručnih poslova na organizovanju i korišćenju robnih rezervi Grada, kao i oko udruživanja i upravljanja sredstvima zajedničkih rezervi formiranih u Gradu,

- obavljanje poslova u vezi sa procenom šteta od elementarnih nepogoda, sačinjavanje izveštaja i svodnih bilansa o visini šteta nastalih usled ovih nepogoda,

- praćenje i analiziranje kretanja cena, dejstva mera ekonomske politike u oblasti cena, kao i sprovođenje zakona i drugih propisa kojima se utvrđuju odnosi u oblasti cena,

- predlaže mere neposredne kontrole cena i način sprovođenja istih,

- organizovanje i sprovođenje statističkog istraživanja, prikupljanje podataka o radu, analizira statističke podatke i o tome izrađuje određene informacije, izveštaje, biltene i druge materijale, obavlja i druge statističke poslove od interesa za Grad,

- i druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 17

4. ODELJENJE ZA FINANSIJE I DRUŠTVENE DELATNOSTI obavlja poslove:

a) Poslove finansijske službe za organe Grada: Skupštinu grada, Gradonačelnika, Gradsko veće, Gradsku upravu i za javno pravobranilaštvo, i to:

- bilansiranje javnih sredstava i javnih izdataka budžeta Grada,

- učestvuje u pripremi odluka za ostvarivanje izvornih javnih prihoda i praćenje njihovog sprovođenja,

- makroekonomsku i fiskalnu analizu javnih sredstava u funkciji finansiranja javnih potreba Grada,

- planiranje, pripremu i izradu budžeta Grada,

- finansijsko-računovodstvene poslove direktnih korisnika budžetskih sredstava koji se odnose na učešća u pripremi finansijskih planova i završnih računa budžetskih korisnika, kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava,

- blagajničko poslovanje, vođenja poslovnih knjiga i drugih evidencija po korisnicima, usaglašavanje potraživanja i obaveze.

b) Poslove trezora Grada i to:

- finansijsko planiranje,

- upravljanje sredstvima na konsolidovanom računu trezora Grada,

- upravljanje dugom,

- budžetsko računovodstvo i izveštavanje,

- kontrola rashoda, koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava.

v) U oblasti dečje, socijalne i primarne zdravstvene zaštite:

- utvrđivanje prava na dečji dodatak,

- utvrđivanje i obračun i isplata porodiljskog prava,

- utvrđivanje prava na boračko-invalidsku zaštitu i zaštitu civilnih invalida rata,

- naknade boračko-invalidskih prava,

- socijalna zaštita i socijalna politika,

- socijalna i primarna zdravstvena zaštita,

- poslovi u vezi statusa izbeglih i prognanih lica.

g) U oblasti društvenih delatnosti, omladine i sporta:

- poslovi praćenja rada, tekućeg održavanja obrazovnih ustanova,

- poslovi inspekcijskog nadzora,

- poslovi praćenja kulturnog stvaralaštva i programskog rada,

- poslovi saradnje sa sportskim organizacijama i njihovo finansiranje,

- praćenje održavanja sportskih objekata,

- saradnja sa verskim zajednicama.

U odeljenju se vrše stručni poslovi sprovođenja javnih nabavki za potrebe organa Grada i poslovi koji se odnose na finansijsko poslovanje mesnih zajednica (kompletiranje, likvidiranje, kontiranje i knjiženje dokumentacije) i druge knjigovodstveno-finansijske poslove za potrebe mesnih zajednica u skladu sa Zakonom i Statutom.

Član 18

5. ODELJENJE ZA PLANIRANJE I IZGRADNJU obavlja poslove koji se odnose na:

a) U oblasti urbanizma:

- stručne poslove koji se odnose na praćenje, obradu i analiziranje podataka i elemenata koji su neophodni za stručnu pripremu, donošenje i sprovođenje prostornih i urbanističkih planova,

- administrativne i druge poslove za potrebe Skupštine grada, Gradskog veća, Glavnog arhitekte, Komisije za planove, Saveta za urbanizam i komunalne delatnosti, Saveta za zdravlje i zaštitu životne sredine i drugih organa i tela Grada,

- izdavanje informacije o lokaciji,

- odobrava zauzimanje javnih površina za obavljanje poslovne delatnosti, postavljanje reklamnih panoa i urbanog mobilijara,

- izdaje potvrde o usklađenosti izgrađenih temelja sa glavnim projektom,

- obavljanje geodetskih poslova u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji,

- druge poslove u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji i drugim propisima iz ove oblasti.

b) U oblasti građenja obavlja poslove koji se odnose na:

- izvođenje pripremnih radova,

- izdavanje rešenja o lokacijskoj dozvoli,

- izdavanje građevinske dozvole,

- obaveštenje o završetku izrade temelja,

- tehnički pregled i upotrebnu dozvolu,

- izgradnju pomoćnog objekta,

- adaptaciju objekta,

- sanaciju objekta,

- investiciono održavanje objekta,

- tekuće održavanje objekta,

- promenu namene objekta (dela objekta) bez izvođenja radova,

- rušenje objekta zbog dotrajalosti i oštećenja,

- potvrdu plana posebnog dela zgrade (etažiranje),

- legalizaciju bespravne gradnje,

- vođenje statističkih podataka za potrebe Republičkog zavoda za statistiku,

- vođenje tehničke arhive,

- i druge poslove u skladu sa zakonskim propisima iz ove oblasti.

v) U oblasti imovinsko-pravnih i komunalno-stambenih poslova obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- identifikacija i evidencija imovine nad kojom grad ima pravo upravljanja i korišćenja,

- otkup stanova u vlasništvu grada,

- obavljanje stručnih poslova oko određivanja naziva ulica i trgova,

- rešavanje u prvom stepenu i predmetima eksproprijacije i administrativnog prenosa zemljišta,

- rešavanje po zahtevima stranaka za deeksproprijaciju zemljišta ranijih korisnika,

- poslovi u oblasti nacionalizacije i denacionalizacije,

- poslovi na izdavanju uverenja iz oblasti agrarne reforme,

- dodelu zemljišta na privremeno korišćenje u zakup,

- na utvrđivanju prava korišćenja zemljišta ranijim korisnicima,

- rešenje po zahtevima za prestanak prava korišćenja zemljišta,

- rešavanje po zahtevima za ispravku granica katastarskih parcela,

- izdavanje tapija,

- obavljanje stručnih poslova Komisija (vraćanje zemljišta, legalizacija, stambeni odnosi, nazivi ulica i trgova i sl.),

- izdavanje rešenja kojima se odobrava raskopavanje javnih površina,

- poslovi ekskumacije i sl.,

- poslovi u postupku vraćanja utrina,

- poslovi koji proizlaze iz Zakona o održavanju stambenih zgrada,

- rešavanje u prvostepenom upravnom postupku iseljenja bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija,

- izdavanje potvrda i uverenja iz evidencije ovog odeljenja u skladu sa važećim zakonskim propisima,

- prijem stranaka po predmetima iz delokruga ovog odeljenja,

- odlučivanje u ponovnom postupku po svim poništenim rešenjima iz oblasti urbanizma i iz delokruga Odseka,

- pripremanje mesečnih, tromesečnih i godišnjih izveštaja o radu iz svog delokruga,

- izrada programa rada,

- pripremanje analitičko-informativnih materijala i nacrta gradskih propisa iz komunalne delatnosti,

- i druge poslove u skladu sa zakonskim propisima iz ove oblasti.

g) U oblasti zaštite životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:

- praćenje stanja i analiziranje pojava i kretanja u oblasti zaštite i unapređivanja životne sredine na teritoriji grada,

- pripremu nacrta i predloga srednjoročnih i godišnjih programa iz oblasti zaštite i unapređenja životne sredine i stara se o njihovoj realizaciji,

- koordinaciju rada Saveta za zaštitu životne sredine i usmeravanje aktivnosti po pitanjima zaštite i unapređivanja životne sredine sa preduzećima, mesnim zajednicama, vaspitno-obrazovnim ustanovama i sredstvima informisanja,

- pripremu izveštaja i informacija o rezultatima merenja i kontrole stepena zagađenosti životne sredine na sredini na teritoriji Grada,

- pripremu ekoloških biltena, analitičko-informativnih materijala za Gradonačelnika i Gradsko veće,

- učešće u izradi nacrta gradskih propisa iz oblasti zaštite i unapređenja životne sredine,

- pripremu rešenja o potrebi izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu,

- pripremu rešenja o određivanju obima i sadržaja studije,

- pripremu rešenja o davanju saglasnosti ili odbijanju davanja saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu za projekte u oblasti privrede, industrije, saobraćaja i dr.,

- organizaciju i vođenje javne prezentacije i javne rasprave,

- učešće u radu Tehničke komisije za ocenu Studije i saradnju sa naučnim i stručnim organizacijama u postupku procene uticaja na životnu sredinu,

- davanje mišljenja za izradu Izveštaja o Strateškoj proceni uticaja,

- ocenu Izveštaja o Strateškoj proceni uticaja,

- sprovođenje postupka izdavanja integrisane dozvole,

- i druge poslove vezane za zaštitu životne sredine u skladu sa važećim zakonskim propisima i podzakonskim aktima.

Član 19

6. ODELJENJE ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE obavlja poslove koji se odnose na:

- vršenje poslova Gradske uprave koji se odnose na obavljanje upravnog nadzora nad primenom zakona i drugih propisa čije je izvršenje povereno Gradu i opštih akata Skupštine grada iz delokruga inspekcijskog nadzora u oblasti:

- Građevinarstva

nadzor nad primenom odredaba Zakona o planiranju i izgradnji i drugih propisa donetih na osnovu zakona kojima se uređuju pitanja od značaja za izgradnju objekata,

- Komunalne delatnosti

nadzor nad sprovođenjem odredaba zakona i opštih akata Skupštine grada kojima se uređuju komunalne delatnosti individualne i zajedničke komunalne potrošnje,

- Saobraćaja

nadzor nad sprovođenjem odredaba Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju i odluka Skupštine grada kojima se uređuju putevi (lokalni i nekategorisani), auto taksi prevoz, javni prevoz u linijskom, gradskom i vanlinijskom prevozu putnika i stvari,

- Zaštite životne sredine

nadzor nad sprovođenjem odredaba Zakona o zaštiti životne sredine u oblasti zaštite vazduha od zagađenja i zaštite od buke,

i druge poslove inspekcijskog nadzora u skladu sa zakonom.

Član 20

7. ODELJENJE LOKALNE PORESKE ADMINISTRACIJE obavlja sledeće poslove:

- vodi poreski postupak (utvrđivanje, naplatu i kontrolu) za lokalne javne prihode i stara se o pravima i obavezama poreskih obveznika, a naročito:

- vodi registar obveznika izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave na osnovu podataka iz Jedinstvenog registra poreskih obveznika koji vodi Poreska uprava;

- vrši utvrđivanje izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom;

- vrši kancelarijsku i terensku kontrolu radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom;

- vrši obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom;

- vrši redovnu i prinudnu naplatu lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom;

- vodi prvostepeni upravni postupak po žalbama poreskih obveznika izjavljenim protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku;

- primenjuje jedinstveni informacioni sistem za lokalne javne prihode;

- vodi poresko knjigovodstvo za lokalne javne prihode u skladu sa propisima;

- planira i sprovodi obuku zaposlenih;

- pruža osnovnu stručnu i pravnu pomoć poreskim obveznicima o poreskim propisima iz kojih proizlazi njihova poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda, u skladu sa kodeksom ponašanja zaposlenih u lokalnoj samoupravi;

- po službenoj dužnosti dostavlja Poreskoj upravi dokaze o činjenicama koje sazna u vršenju poslova iz svoje nadležnosti, a koji su od značaja za utvrđivanje ili kontrolu pravilnosti primene poreskih propisa za čiju je primenu nadležna Poreska uprava;

- obezbeđuje primenu propisa i slobodnom pristupu informacija od javnog značaja;

- vrši izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 21

8. ODELJENJE ZA LOKALNI EKONOMSKI RAZVOJ obavlja poslove koji se odnose na:

a) U oblasti lokalno ekonomskog razvoja:

- privlačenje investicija i logistika investitorima koji se lociraju u Gradu,

- intenzivna saradnja sa privatnim sektorom što podrazumeva stalne kontakte, analize i rad na poboljšanju povoljnog poslovnog okruženja,

- saradnja sa republičkim institucijama, drugim opštinama i gradovima, vladinim i nevladinim organizacijama,

- saradnja sa donatorima i priprema projekata za donatorske i druge fondove,

- marketing Grada u cilju razvoja privrede i privlačenja investicija,

- daje mišljenje na akte kojima se posredno ili neposredno utiče na politiku privlačenja investicija i unapređenje privrednog razvoja,

- učestvuje u izradi akata koji mogu imati uticaja na privlačenja investicija i unapređenje privrednog razvoja,

- promoviše koncept preduzetništva i privatno-javnog partnerstva,

- saradnja sa drugim odeljenjima gradske uprave, javnim preduzećima i ustanovama na realizaciji projekata,

- izrada baze podataka,

- učestvovanje i saradnja u procesu privatizacije,

- obavlja druge poslove u skladu sa zakonom koji će doprineti lokalnom ekonomskom razvoju u oblasti razvoja privrede, poljoprivrede i turizma.

b) U oblasti rada sa mladima:

- sprovodi utvrđenu politiku za mlade i predlaže mere za njeno unapređenje,

- neposredno vrši stručne poslove u domenu unapređenja omladinske politike (priprema predloga akata, predlaganje podsticajnih mera za unapređenje omladinske politike, davanje mišljenja na akte kojima se posredno ili neposredno utiče na unapređenja omladinske politike),

- prati stanje vezano za potrebe i probleme mladih u lokalnoj zajednici,

- vodi bazu podataka organizacija mladih (nevladine organizacije, neformalne grupe, podmlatci političkih partija),

- sarađuje sa nadležnim ministarstvima, drugim državnim institucijama, kao i udruženjima građana i formalnim i neformalnim udruženjima mladih koja se bave pitanjima mladih,

- obezbeđuje saradnju lokalne zajednice sa školama, sportskim i drugim organizacijama i klubovima,

- vrši organizovanje kreativnih i edukativnih radionica za mlade,

- organizuje kulturne manifestacije posvećene afirmaciji kulture i obrazovanja mladih,

- ostvaruje komunikaciju sa odgovarajućim međunarodnim organizacijama i institucijama, kao i predstavnicima organizacija mladih iz dijaspore,

- ažurira informacije na sajtu grada vezano za pitanje mladih,

- obezbeđuje saradnju lokalne zajednice sa školama, sportskim i drugim organizacijama i klubovima,

- u saradnji sa gradskim javnim institucijama organizuje izložbe, filmske projekcije i književne večeri kao i sportska takmičenja,

- druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 21a

9. ODELJENJE KOMUNALNE POLICIJE obavlja poslove koji se odnose na:

- održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;

- vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada;

- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada;

- zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad;

- podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada.

Održavanjem komunalnog reda iz stava 1. ovog člana smatra se održavanje reda u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; lokalnih puteva i ulica; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju; auto-taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; protivpožarne zaštite; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata.

Odeljenje komunalne policije pruža pomoć u izvršenjima (asistencija), nadležnim organima grada, kao i preduzeća, organizacijama i ustanovama koje na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka (u daljem tekstu: ovlašćene organizacije), kada po oceni nadležnog organa Grada ili ovlašćene organizacije postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih policajaca ili upotrebe sredstava prinude, preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada i vrši spasilačke funkcije u slučaju opasnosti izazvane elementarnim nepogodama i drugim oblicima ugrožavanja, sarađuje sa građanima, sarađuje sa gradskim inspekcijskim službama, a ta saradnja naročito obuhvata: međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne policije i gradskih inspekcijskih službi, sarađuje sa policijom i obavlja druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

U obavljanju poslova komunalne policije, komunalni policajac ima ovlašćenja utvrđena zakonom.

Odeljenje komunalne policije vodi evidencije podnetih prijava, peticija i predloga građana, podnetih pritužbi na rad komunalnih policajaca, upotrebljenih sredstava prinude i drugih primenjenih ovlašćenja prema licima, privremeno oduzetih predmeta, službenih legitimacija, opreme i sredstava.

Član 22

Pojedine poslove u Gradskoj upravi, koji zbog svoje prirode, celovitosti i načina obavljanja zahtevaju samostalnost i posebno organizovanje izvan odeljenja obavljaju:

1. Lokalna služba za budžetsku inspekciju i reviziju,

2. Glavni arhitekta

i drugi glavni stručnjaci za pojedine oblasti.

Član 23

Lokalna služba za budžetsku inspekciju i reviziju obavlja poslove inspekcije i revizije nad:

- direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada,

- javnim preduzećima, osnovanim od strane Grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, odnosno pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u Upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima gradska javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda,

- i druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 24

Glavni arhitekta obavlja poslove:

- pokretanje inicijative za izradu urbanističkih planskih akata, kao i za njihove izmene i dopune,

- davanje uputstva pri izradi arhitektonskih projekata u cilju zaštite arhitektonskih vrednosti i očuvanja ambijentalnih vrednosti pojedinih gradskih delova i objekata,

- sarađuje sa ustanovama zaštite nepokretnih kulturnih dobara i zaštite prirodnih dobara posebnih vrednosti,

- daje mišljenje na arhitektonske projekte od velikog značaja za Grad,

- i druge poslove koje mu poveri Gradonačelnik, a koji su u okviru njihovih nadležnosti i

- sarađuje sa načelnikom Gradske uprave u vezi sa radom odgovarajućeg odeljenja Gradske uprave u komunalnoj i građevinskoj oblasti.

III RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 25

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik Gradske uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom i ovom odlukom.

Član 26

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 27

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina, većinom od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Član 28

Načelnik Gradske uprave:

1. organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave,

2. donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, uz saglasnost Gradskog veća,

3. raspoređuje načelnike Odeljenja,

4. raspoređuje sekretara i zamenika sekretara Gradskog veća na predlog Gradonačelnika,

5. odlučuje o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom,

6. rešava sukob nadležnosti između osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave,

7. odlučuje o izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi,

8. podnosi Skupštini grada i Gradskom veću izveštaj o radu Gradske uprave,

9. vrši i druge poslove koji su mu Zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost.

Član 29

Radom unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode načelnici odeljenja.

Načelnika odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Radom unutrašnjih organizacionih jedinica u okviru odeljenja rukovodi šef.

Lica iz stava 3. ovog člana raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 30

Načelnik Odeljenja u Gradskoj upravi:

1. rukovodi radom Odeljenja, organizuje, usmerava i objedinjava rad organizacionih delova Odeljenja,

2. stara se o pravilnoj primeni zakona i drugih propisa iz nadležnosti Odeljenja,

3. donosi i potpisuje akta iz nadležnosti Odeljenja,

4. stara se o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih,

5. vrši i druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.

Načelnik Odeljenja za svoj rad i rad Odeljenja odgovoran je načelniku Gradske uprave.

Član 31

Lice koje obavlja posao budžetske inspekcije i revizije, glavnog arhitektu kao i druge glavne stručnjake za pojedine oblasti postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Lica iz stava 1. ovog člana za svoj rad odgovaraju Gradonačelniku.

Član 32

U Gradskoj upravi postavljaju se četiri pomoćnika Gradonačelnika za pojedine oblasti i to:

1) Privredu i preduzetništvo;

2) Javna preduzeća i ustanove;

3) Društvene delatnosti i obrazovanje;

4) Poljoprivredu i selo.

Pomoćnik Gradonačelnika pokreće inicijative, predlaže projekte i sačinjava mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblasti za koju je postavljen i vrše druge poslove utvrđene aktom o organizaciji Gradske uprave.

Pomoćnike Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Oblast za koju se pomoćnik Gradonačelnika postavlja, nadležnost, prava i obaveze utvrđuje Gradonačelnik aktom o postavljenju.

Pomoćnici Gradonačelnika postavljaju se na period od četiri godine, a mogu biti razrešeni i pre isteka vremena na koji su postavljeni danom podnošenja ostavke, odnosno danom razrešenja.

Razrešenjem Gradonačelnika prestaje mandat pomoćnicima Gradonačelnika.

Pomoćnici Gradonačelnika ostvaruju prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada u skladu sa zakonom i drugim propisima, kojima se regulišu prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Pomoćnik Gradonačelnika prava, obaveze i odgovornosti iz prethodnog stava ovog člana ostvaruje u Gradskoj upravi kao postavljeno lice u skladu sa Zakonom.

Sva pitanja vezana za prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada, pomoćnika Gradonačelnika rešavaće nadležno radno telo Skupštine grada Loznice.

IV ODNOSI GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnosi Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću

Član 33

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom i Statutom.

Gradska uprava obavezna je da organe Grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga, koji su neophodni za rad organa Grada.

Gradska uprava priprema nacrte akata koje donose Gradonačelnik, Skupština grada i Gradsko veće, sprovodi akte koje donose Gradonačelnik, Skupština grada i Gradsko veće i vrši druge poslove koje joj ovi organi povere.

Član 34

Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Gradonačelnik, radi sprovođenja odluka i drugih akata Skupštine grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Član 35

Gradsko veće vrši kontrolno-nadzornu funkciju nad radom Gradske uprave, poništava i ukida akta Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktima ili odlukom koju donosi Skupština grada.

2. Odnosi Gradske uprave prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 36

Gradska uprava je dužna da građanima omogući nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daje im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, pruža odgovarajuću pravnu pomoć i da pri tom sarađuje sa građanima i poštuje dostojanstvo ličnosti građana i čuva ugled Gradske uprave.

Član 37

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke i žalbe građana iz nadležnosti Gradske uprave, da postupa po njima i o tome obaveštava građane.

Član 38

Odredbe ove odluke o odnosima prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima zasnovanim na zakonu.

Član 39

U postupku pred Gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuju se odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

V PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 40

Gradska uprava donosi sledeće pravne akte: pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.

VI IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 41

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

VII JAVNOST RADA

Član 42

Javnost rada Gradske uprave obezbeđuje se davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga.

Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Gradske uprave odlučuje načelnik Gradske uprave.

VIII RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI

Član 43

Radni odnos u Gradskoj upravi može zasnovati lice koje, pored opštih uslova za rad utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

U Gradskoj upravi lice zasniva radni odnos na osnovu:

1. akta o izboru, odnosno postavljenju na funkciju,

2. konačne odluke načelnika Gradske uprave u postupku po objavljenom oglasu i

3. sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog državnog organa.

Član 44

Zaposleni mogu obavljati poslove Gradske uprave ako imaju propisanu školsku spremu, položen ispit za rad u organima državne uprave i kad je to određeno zakonom ili drugim aktom radno iskustvo u odgovarajućoj struci.

Lica koja su u drugim organima i organizacijama radila duže od vremena pripravničkog staža, a nemaju položen stručni ispit za vršenje određenih poslova mogu se primiti na rad ako se obavežu da polože stručni ispit u roku od godinu dana od dana stupanja na rad.

Član 45

U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom i aktom o sistematizaciji.

Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme, a radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.

Član 46

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima i drugih propisa o zaposlenima u državnim organima.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 47

Zvanja i zanimanja zaposlenih i uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih i postavljenih lica utvrđuje se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji se primenjuju na zaposlene u državnim organima.

Član 48

Zaposleni i postavljena lica u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenom zakonom.

Član 49

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom.

IX KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 50

Kancelarijsko poslovanje Gradske uprave obuhvata evidentiranje, čuvanje, klasifikovanje i arhiviranje materijala primljenog i nastalog u radu Gradske uprave.

Na kancelarijsko poslovanje u radu Gradske uprave primenjuju se propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave Republike Srbije.

X SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 51

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:

1. sredstva za isplatu plata zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica,

2. sredstva za materijalne troškove,

3. sredstva za posebne namene,

4. sredstva za nabavku i održavanje opreme,

5. sredstva za solidarne pomoći i druge posebne naknade.

Član 52

Gradska uprava može ostvariti prihode svojom delatnošću u skladu sa zakonom, kada to ne utiče na redovno obavljanje funkcija.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana koriste se za potrebe Gradske uprave.

Član 53

Sredstva za finansiranje poverenih poslova Gradu utvrđuju se u budžetu Republike.

U budžetu grada odvojeno se iskazuje i vode sredstva preneta iz budžeta Republike za finansiranje poverenih poslova.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 54

Načelnik Gradske uprave doneće akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke o gradskoj upravi.

Član 55

Načelnik Gradske uprave će izvršiti raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi u roku od 30 dana od dana donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 56

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi opštine Loznica ("Službeni list opštine Loznica", broj 2/05, 4/05 i 11/06).

Član 57

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".