PRAVILNIK

O MERILIMA, KRITERIJUMIMA I BLIŽIM USLOVIMA ZA UČEŠĆE KORISNIKA I SRODNIKA OBAVEZNIH NA IZDRŽAVANJE U TROŠKOVIMA "GERONTO SERVISA" ZA PRUŽANJE USLUGA POMOĆI U KUĆI

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 14/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se merila i kriterijumi za utvrđivanje cena usluga i učešće korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima usluga pomoći u kući, (u daljem tekstu: Pravilnik).

1. Utvrđivanje cena usluga

Član 2

U utvrđivanju potreba korisnika učestvuju rukovodilac i voditelji slučaja službe za zaštitu odraslih i starih lica Gradskog centra za socijalni rad Jagodina, pravnik i posebno rukovodilac i koordinator "Geronto servisa".

Učešće pojedinih profila stručnih radnika zavisi od godina starosti i zdravstvenog stanja lica kome se zaštita obezbeđuje.

Član 3

Stručni radnici Centra za socijalni rad pružaju usluge socijalnog rada kroz snimanje životnih uslova i utvrđivanja potreba, utvrđivanje uslova participacije i drugih usluga socijalnog rada, zavisno od potreba.

Član 4

Pravo na pomoć u kući obezbeđuje se starim i iznemoglim, hronično obolelim i drugim licima koja nisu u stanju da se sama o sebi staraju, a naročito licima kod kojih je utvrđena potreba za negom i pomoći od strane drugog lica i pri tome nemaju srodnike.

Za pružanje pomoći u kući preduslov je da lica koja traže ovu vrstu pomoći imaju odgovarajuće stambene uslove.

Član 5

Strukturu cene usluga pomoći u kući čine sredstva namenjena za:

- zaradu, naknade i ostala primanja zaposlenih na poslovima ostvarivanja prava pomoći u kući u skladu sa zakonom i ovim Pravilnikom,

- zakonom utvrđene obaveze,

- ukupne materijalne troškove službe vezane za pružanje usluga korisnicima u skladu sa normativima i standardima za obavljanje poslova pomoći u kući utvrđenih posebnom odlukom po najpovoljnijim tržišnim cenama i ovih troškova, i

- ostale materijalne i nematerijalne troškove vezane za pružanje usluga (kancelarijski materijal, telefon, troškove prevoza...).

Član 6

Postupak za ostvarivanje prava na pomoć u kući počinje podnošenjem zahteva Gradskom centru za socijalni rad Jagodina, kao i potrebnu dokumentaciju koju čini: fotokopija lične karte, uverenje - izjava sa kim živi u domaćinstvu, potvrda - dokaz o ukupnim mesečnim prihodima domaćinstva, a po potrebi i medicinsku dokumentaciju i druge dokaze predviđene u zahtevu.

Član 7

Priznavanje prava na pomoć u kući, visinu učešća korisnika i članova njihovog porodičnog domaćinstva u troškovima pružanja usluga pomoći u kući utvrđuje se rešenjem Gradskog centra za socijalni rad Jagodina u zavisnosti od primanja i prihoda domaćinstva, a u skladu sa ovim kriterijumima i merilima, na zahtev lica koja traže priznavanje ovog prava ili po službenoj dužnosti.

Učešće u troškovima pomoći u kući korisnici, odnosno njihovi srodnici uplaćuju na poseban račun Budžeta grada Jagodine, najkasnije do desetog u mesecu za prethodni mesec, na osnovu Ugovora o korišćenju servisnih usluga-pomoć u kući, koji korisnik sklapa sa Gradskim centrom za socijalni rad Jagodina, realizatorom usluga pomoć u kući.

Ukoliko korisnik ne izmiri svoje obaveze u predviđenom roku, a najkasnije do dvadesetpetog u mesecu za prethodni mesec, ugovor se raskida.

Član 8

Za dane u kojima ne koriste usluge pomoći u kući korisnik plaća 50% od cene usluge.

Član 9

Ukoliko srodnik pokriva troškove pomoći u kući licu sa kojim ne živi u zajedničkom domaćinstvu, cena usluga utvrđuje se zaključivanjem ugovora o finansiranju usluga potpisanim od strane Centra za socijalni rad i tog srodnika, pod istim uslovima kao i za ostale korisnike.

Član 10

Pomoć u kući obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova: održavanje higijene domaćinstva, nabavke namirnica, pripremanje manjih obroka hrane, pomoć u održavanju lične higijene, pomoć u kretanju, pomoć u nabavljanju i uzimanju propisnih lekova, pomoć ili podsticanje u obavljanju svakodnevnih aktivnosti, pomoć u odlasku kod lekara, održavanje odevnih predmeta, plaćanje računa i dr. servisnih usluga.

2. Učešće korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima pomoći u kući

Član 11

Korisnici i članovi domaćinstva učestvuju u troškovima pomoći u kući u zavisnosti od visine mesečnih prihoda po članu domaćinstva i to:

1. Prihodi po članu domaćinstva do 8.500,00 dinara, ne učestvuje u plaćanju,

2. Prihodi po članu domaćinstva od 8.500,00 do 10.500,00 dinara, učešćem od 1.200,00 dinara mesečno,

3. Prihodi po članu domaćinstva od 10.500,00 do 12.500,00 dinara, učešćem od 1.600,00 dinara mesečno,

4. Prihodi po članu domaćinstva od 12.500,00 do 14.500,00 dinara, učešćem od 2.000,00 dinara mesečno,

5. Prihodi po članu domaćinstva od 14.500,00 do 16.500,00 dinara, učešćem od 2.400,00 dinara mesečno,

6. Prihodi po članu domaćinstva od 16.500,00 do 20.000,00 dinara, učešćem od 2.800,00 dinara mesečno,

7. Prihodi po članu domaćinstva od 20.000,00 do 30.000,00 dinara, učešćem od 3.500,00 dinara mesečno,

8. Prihodi po članu domaćinstva od 30.000,00 do 40.000,00 dinara, učešćem od 4.000,00 dinara mesečno,

9. Prihodi po članu domaćinstva preko 40.000,00 dinara, učešćem od 5.500,00 dinara mesečno,

- Za dvočlana domaćinstva (bračne parove) obračunava se visina participacije tako što se sabira participacija veće penzije, sa polovinom participacije manje penzije, drugog člana domaćinstva.

- Za dvočlana domaćinstva (bračne parove) čiji je ukupan zbir primanja od 25.000 dinara do 35.000,00, cena usluge je fiksna u iznosu od 4.000 dinara.

- Za dvočlana domaćinstva (bračne parove) čiji je ukupan zbir primanja od 35.000 do 45.000,00 dinara, cena usluge je fiksna u iznosu od 6.000 dinara.

- Za dvočlana domaćinstva (bračne parove) čiji je ukupan zbir primanja preko 45.000,00 dinara, cena usluge je fiksna u iznosu od 7.000 dinara.

Član 12

Visina učešća je rađena na bazi pružanja usluga pomoći u kući od 16-22 radnih sati mesečno, odnosno dva do tri puta, po dva sata nedeljno, u kom obimu se i obezbeđuje korisnicima.

Ukoliko korisnici imaju potrebu za veći broj radnih sati mesečno od predviđenog broja, svaki dodatni radni sat se naplaćuje pojedinačno i to 150,00 dinara u neto iznosu po satu, odnosno 332,00 dinara po satu u bruto iznosu.

Pružalac usluga zadržava pravo da promeni cenu radnog sata u zavisnosti od promena u troškovima pružanja usluge pomoći u kući.

Član 13

Korisnici koji nemaju drugih prihoda osim dodatka za negu i pomoć drugog lica, oslobađaju se obaveze učešća u troškovima pomoći u kući.

Član 14

Kriterijumi i merila za utvrđivanje visine učešća korisnika i srodnika u troškovima usluga pomoći u kući usklađuju se jednom godišnje, a najkasnije od 31. januara tekuće godine za tu godinu.

Član 15

Revizija prava na pomoć u kući vršiće se šestomesečno, a na osnovu prihoda u prethodna tri meseca.

Član 16

Sredstva za finansiranje prava pomoć u kući iskazanih u članu 5. obezbeđuju se, delom iz sredstava Budžeta grada Jagodine posebno odvojena za ove namene i dela sredstava od učešća korisnika ili srodnika, koja se uplaćuju na poseban račun Budžeta grada Jagodine, prema kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom, a u skladu sa članom 7. i članom 11.

Član 17

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Jagodine", a primenjivaće se od 01.01.2010. godine.