ODLUKAO PRAVIMA U SOCIJALNOJ ZAŠTITI BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 23/2005, 4/2007 i 61/2009) |
Ovom odlukom utvrđuju se prava i posebni oblici socijalne zaštite građana na teritoriji grada Beograda.
Prava i posebne oblike socijalne zaštite iz stava 1. ovog člana ostvaruje pojedinac i porodica u visini, pod uslovima i na način utvrđen ovom odlukom.
Sredstva za finansiranje prava i posebnih oblika socijalne zaštite obezbeđuju se u budžetu grada Beograda, učešćem korisnika i lica koja su u skladu sa zakonom dužna da učestvuju u njihovom izdržavanju, od donatora, sponzora i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Prava utvrđena ovom odlukom su:
1. jednokratne pomoći,
2. stalne novčane pomoći,
3. pomoć u kući,
4. dnevni boravak,
5. oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu,
6. besplatni obrok,
7. stipendija,
8. privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu.
Posebni oblici socijalne zaštite su:
1. stanovanje uz podršku
2. privremeno stanovanje.
Prava i posebne oblike socijalne zaštite utvrđene ovom odlukom mogu da ostvare lica koja imaju prebivalište na teritoriji grada Beograda i stranci sa stalnim nastanjenjem na teritoriji grada Beograda.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, pravo na uvećanu jednokratnu novčanu pomoć i pravo na stalnu novčanu pomoć iz člana 11. odluke, pod uslovom da su korisnici prava na materijalno obezbeđenje po odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđenju socijalne sigurnosti građana utvrđenu ovom odlukom mogu da ostvare i raseljena lica sa Kosova i Metohije, koja imaju boravište na teritoriji grada Beograda.
Lice koje je zaključilo ugovor o doživotnom izdržavanju ne može da ostvari prava utvrđena ovom odlukom, prava na dnevni boravak odraslih lica.
Pravo na jednokratne pomoći imaju pojedinci i porodice koje se nalaze u stanju trenutne izuzetno teške situacije koju ne mogu samostalno prevazići, naročito u slučajevima: otklanjanja posledica elementarnih nepogoda; zadovoljavanja osnovnih životnih potreba; postpenalne zaštite; prihvata po prestanku smeštaja i u drugim situacijama prema proceni Gradskog centra za socijalni rad.
Zadovoljavanjem osnovnih životnih potreba smatra se naročito: nabavka namirnica i plaćanje komunalnih troškova pojedinca ili porodice, nabavka udžbenika i školskog pribora za decu, nabavka ogreva, zimnice i neophodne garderobe, neophodnih stvari za domaćinstvo kao i zadovoljavanje drugih potreba izazvanih specifičnim stanjem ili situacijom (bolest, teška invalidnost, trudnoća i dr.).
Jednokratna pomoć pruža se u novčanom iznosu ili obezbeđivanjem potrebnih stvari.
Pravo na jednokratnu pomoć pojedinac ili porodica mogu da ostvare najviše dva puta u kalendarskoj godini, s tim što pojedinačni iznos ovog prava ne može biti viši od prosečne zarade po zaposlenom u gradu Beogradu (u daljem tekstu: grad) u prethodnom mesecu, a određuje se prema stvarnim potrebama u konkretnom slučaju.
Pod zaradom iz stava 2. ovog člana smatra se prosečna zarada po zaposlenom bez poreza i doprinosa u gradu Beogradu (u daljem tekstu: zarada).
Izuzetno od stava 2. ovog člana pojedinac ili porodica može pravo na jednokratnu pomoć koristiti i više puta u kalendarskoj godini, s tim da ukupna sredstva ostvarena po osnovu ovog prava ne prelaze dvostruki iznos prosečne zarade po zaposlenom u gradu u prethodnom mesecu.
Prethodnim mesecom smatra se mesec za koji je u momentu podnošenja zahteva poznat podatak o isplaćenoj prosečnoj zaradi u gradu.
Izuzetno od odredaba člana 5. ove odluke pravo na uvećanu jednokratnu novčanu pomoć imaju:
1. pojedinac i porodica kojima je u požaru, poplavi, zemljotresu ili u drugim nepogodama potpuno ili znatno oštećen stan koji koriste po osnovu vlasništva ili po osnovu zakupa na neodređeno vreme, bez obzira na visinu prihoda pojedinca odnosno porodice - u iznosu od dve do pet prosečnih zarada isplaćenih u gradu u prethodnom mesecu;
2. porodica u kojoj je nesrećnim slučajem nastupila smrt jednog ili više članova porodice, a čiji prihodi za prethodna tri meseca ne prelaze jednu prosečnu zaradu u gradu isplaćenu u prethodnom mesecu - u iznosu do pet prosečnih zarada isplaćenih u gradu u prethodnom mesecu;
3. pojedinac i porodica u kojoj je član porodice potpuno nesposoban za rad, a čiji prihod za prethodna tri meseca ne prelazi jednu prosečnu zaradu u gradu isplaćenu u prethodnom mesecu;
Pravo iz stava 1. ove tačke u iznosu do pet prosečnih zarada isplaćenih u gradu u prethodnom mesecu, pojedinac, odnosno porodica ostvaruje pod uslovom da ne poseduje nepokretnost veću od 0,5 ha.
4. pojedinac i porodica koja je stambeno ugrožena, i to za poboljšanje uslova stanovanja ili plaćanja zakupnine najduže do šest meseci, a čiji prihodi za prethodna tri meseca ne prelaze jednu prosečnu zaradu u gradu isplaćenu u prethodnom mesecu - u iznosu do pet prosečnih zarada isplaćenih u gradu u prethodnom mesecu;
5. deca bez roditeljskog staranja koja su na evidenciji Gradskog centra za socijalni rad, za troškove ekskurzije i rekreativne nastave - u ukupnom iznosu do 50% prosečne zarade isplaćene u gradu u prethodnom mesecu;
6. Deca koja pohađaju pripremne predškolske programe, učenici osnovnih i srednjih škola studenti na studijama u trajanju od dve i tri godine, studenti na studijama u trajanju od najmanje četiri godine čiji je osnivač grad odnosno Republika, čije su porodice korisnici prava na materijalno obezbeđenje i deca bez roditeljskog staranja koja su na evidenciji Gradskog centra za socijalni rad, za troškove nabavke udžbenika, u odgovarajućem procentu od prosečne zarade isplaćene u gradu u junu mesecu tekuće godine i to:
a) 5% za pripremne predškolske programe,
b) 10% za osnovno i srednje obrazovanje,
v) 15% za više i visoko obrazovanje.
7. učenici osnovnih i srednjih škola i deca i omladina ometena u razvoju:
- čije su porodice korisnici prava na materijalno obezbeđenje pod uslovom da postoje zdravstvene indikacije utvrđene nalazom i mišljenjem odgovarajućeg lekara specijaliste,
- koja koriste pravo na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu,
- deca i omladina - korisnici prava na dnevni boravak, za troškove letovanja i zimovanja - u ukupnom iznosu do 50% prosečne zarade isplaćene u gradu u prethodnom mesecu;
8. učenici osnovnih i srednjih škola i deca i omladina ometena u razvoju čije su porodice korisnici prava na materijalno obezbeđenje ili koja koriste pravo na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu, za troškove prevoza - do visine stvarnih troškova prevoza;
9. (brisana)
Pod prihodima pojedinca i porodice podrazumevaju se prihodi ostvareni u prethodna tri meseca po svim osnovima izuzev prihoda po osnovu dečijeg dodatka, roditeljskog dodatka, dodatka za negu i pomoć drugog lica, naknade za telesno oštećenje, primanja po osnovu nagrada i otpremnina za odlazak u penziju i primanja po osnovu učeničkog i studentskog standarda.
Pod prethodna tri meseca podrazumevaju se tri meseca koja prethode mesecu u kome je zahtev podnet.
Potpuna nesposobnost za rad dokazuje se nalazom i mišljenjem organa veštačenja penzijsko-invalidskog osiguranja, odlukom suda o potpunom lišavanju poslovne sposobnosti ili produženju roditeljskog prava.
Stambeno ugroženim smatra se pojedinac i porodica pod uslovom da nema stan ili kuću u vlasništvu na teritoriji Republike Srbije, da ne koristi društveni stan po osnovu zakupa na teritoriji grada Beograda, da nema mogućnosti da reši stambeno pitanje na drugi način, da ne ispunjava uslove za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu i da je on ili član porodice potpuno nesposoban za rad.
Stambeno ugroženim smatra se pojedinac i porodica pod uslovom da, kao vlasnik odnosno zakupac, živi u neuslovnom stanu, u podrumskim ili tavanskim prostorijama, vlažnim, bez struje, vodovodne ili kanalizacione instalacije i da je on ili član porodice potpuno nesposoban za rad.
Visinu iznosa uvećane jednokratne novčane pomoći iz stava 1. tač. 1. do 5. i tač. 7. ovog člana, utvrđuje Gradski centar za socijalni rad na osnovu procene stručnog tima.
Pojedinac i porodica mogu u toku kalendarske godine više puta ostvariti pravo na uvećanu jednokratnu pomoć iz člana 6. stav 1. tač. 1. do 4. s tim da ukupna sredstva po tom osnovu za tu kalendarsku godinu ne prelaze petostruki iznos prosečne zarade isplaćene u gradu u prethodnom mesecu.
U postupku rešavanja o pravu na jednokratnu pomoć Gradski centar za socijalni rad je dužan da ceni da li se pružanjem i drugih oblika socijalne zaštite može efikasnije postići zadovoljavanje potrebe korisnika.
Rok za odlučivanje o pravu na jednokratnu pomoć je petnaest dana, a rok za odlučivanje o pravu na uvećanu jednokratnu pomoć je trideset dana od dana pokretanja postupka.
Pravo na stalnu novčanu pomoć imaju korisnici prava na materijalno obezbeđenje po odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana, roditelji trojki, četvorki, petorki, šestorki i duplih blizanaca i deca bez roditeljskog staranja - korisnici prava na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu koja su sposobna za rad.
Stalna novčana pomoć za korisnike prava na materijalno obezbeđenje iznosi 17% od punog iznosa materijalnog obezbeđenja utvrđenog Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana za tekući mesec.
Stalna novčana pomoć za roditelje trojki, četvorki, petorki, šestorki i duplih blizanaca ostvaruje se jednom godišnje i iznosi:
a) za roditelje dece predškolskog uzrasta - dve prosečne zarade isplaćene u gradu u prethodnom mesecu;
b) za roditelje dece osnovnoškolskog uzrasta - tri prosečne zarade isplaćene u gradu u prethodnom mesecu;
v) za roditelje dece koja pohađaju srednju školu do kraja školovanja, a najduže do 20 godine života - četiri prosečne zarade isplaćene u gradu u prethodnom mesecu;
g) za roditelje dece koja pohađaju studije u trajanju od dve i tri godine do kraja školovanja, a najduže do 23 godine života, odnosno za roditelje dece koja pohađaju studije u trajanju od najmanje četiri godine do kraja školovanja, a najduže do 26 godine života - pet prosečnih zarada isplaćenih u gradu u prethodnom mesecu.
Deca bez roditeljskog staranja - korisnici prava na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, koja su sposobna za rad, pravo na stalnu novčanu pomoć ostvaruju od dana prestanka prava na smeštaj do zasnivanja radnog odnosa, a najduže dve godine.
Pravo iz stava 1. ovog člana obezbeđuje se mesečno i iznosi 50% od prosečne zarade isplaćene u gradu za prethodni mesec.
Pomoć u kući obezbeđuje se starim i iznemoglim, hronično obolelim licima i drugim licima koja nisu u stanju da se sama o sebi staraju.
Pomoć u kući obezbeđuje se u trajanju od dva sata dnevno po korisniku, svakog dana u sedmici, osim subote i nedelje.
Pomoć u kući u smislu ove odluke obezbeđuje se pripremanjem obroka, održavanjem odevnih predmeta, posteljine, zagrevanjem prostorija i obavljanjem drugih poslova, zavisno od potreba korisnika.
Pri utvrđivanju potreba i celishodnosti obezbeđivanja pomoći u kući Gradski centar za socijalni rad dužan je naročito da ceni da li lice kome se pruža ovaj oblik zaštite ima srodnike koji su u mogućnosti da mu ovu pomoć pruže.
Dnevni boravak dece i omladine ometene u fizičkom ili psihičkom razvoju (mentalno nedovoljno razvijene, oštećenog sluha, obolele od autizma, sa višestrukim smetnjama u razvoju i druge) i sa poremećajima u društvenom ponašanju obezbeđuje se, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana, u trajanju od 12 sati dnevno svakog dana u sedmici, sem nedelje.
Dnevni boravak odraslih i starih lica ostvaruje se u klubovima za stara i odrasla lica i dnevnim centrima za stara i odrasla lica.
U klubovima za stara i odrasla lica dnevni boravak se, u skladu sa odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana, ostvaruje u trajanju od 12 sati dnevno svakog dana u sedmici, osim nedelje.
Dnevni boravak u dnevnim centrima za stara i odrasla lica ostvaruje se kao:
- dnevni boravak u trajanju od 10 časova svakog dana, sem nedelje;
- dnevni boravak u trajanju od 10 časova svakog dana, uključujući i nedelju.
Pravo na dnevni boravak u dnevnim centrima za stara i odrasla lica, u smislu člana 17. stav 3. ove odluke, imaju stara i odrasla lica koja, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana, imaju pravo na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, i to:
- stara lica (preko 60 godina starosti), sa jednim ili više hroničnih organskih oboljenja, polupokretna ili poluzavisna od tuđe nege i pomoći, koja mogu biti u određenom stepenu fizički invalidna i iznemogla, a koja su mentalno očuvana ili su u početnim fazama demencije;
- odrasla lica (do 60 godina starosti) koja su u određenom stepenu invalidna u smislu organskih oštećenja ili oštećenja čula, ili su u invalidskim kolicima, polupokretna i poluzavisna su od tuđe nege i pomoći i čije mentalno zdravlje je u granicama normale.
Pri odlučivanju o pravu na dnevni boravak, u smislu člana 17. stav 3. ove odluke, Gradski centar za socijalni rad dužan je naročito da ceni mogućnost zbrinjavanja u okviru porodice lica iz člana 18. ove odluke.
5. Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu
Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu obuhvata odeću, obuću i troškove prevoza korisnika do ustanove, odnosno porodice.
Odeća i obuća treba da zadovolje minimum najneophodnijih potreba u momentu smeštaja lica u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, a sastoje se iz: jednog para cipela, jednog para papuča, tri para čarapa, dva para donjeg veša, dve košulje, dve pidžame i jednog kompleta gornjih delova odeće, u zavisnosti od uzrasta i pola korisnika.
Iznos sredstava za odeću i obuću utvrđuje se godišnje u iznosu do 50% prosečne zarade bez poreza i doprinosa, isplaćene u prethodnom mesecu u gradu Beogradu.
Visina iznosa sredstava iz stava 3. ovog člana utvrđuje se u zavisnosti od uzrasta i konkretnih potreba deteta, a na osnovu procene Gradskog centra za socijalni rad.
Putni troškovi do ustanove, odnosno porodice u koju se korisnik upućuje na smeštaj, podrazumevaju stvarne troškove prevoza, a o vrsti i načinu prevoza odluku donosi Gradski centar za socijalni rad, uzimajući u obzir, pre svega, zdravstveno stanje i uzrast korisnika.
Pravo na opremu ima lice koje se upućuje na smešaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, a tu opremu ne može samo da obezbedi, niti mu je mogu obezbediti srodnici koji su, prema propisima o porodičnim odnosima, dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.
O pravu na opremu za smeštaj korisnika u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, nakon utvrđivanja da su ispunjeni uslovi iz stava 1. ovog člana, odlučuje Gradski centar za socijalni rad, o čemu donosi posebno rešenje.
Gradski centar za socijalni rad će, u skladu sa donetom odlukom i rešenjem iz stava 2. ovog člana, obezbediti nabavku neophodne odeće i obuće, kao i putne troškove korisniku koji se upućuje na smeštaj.
Pravo na besplatni obrok ima pojedinac i porodica koji su korisnici prava na materijalno obezbeđenje po Zakonu o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana, kao i pojedinac i porodica koji iz drugih socijalnih indikacija nisu u mogućnosti da zadovolje osnovne životne potrebe, pod uslovom da:
- su stara i iznemogla lica čiji srodnici nisu u mogućnosti da im ovu pomoć pruže,
- u porodici imaju lice koje je ostvarilo pravo na dodatak za pomoć i negu drugog lica,
- prihod po članu domaćinstva ne prelazi minimalni nivo socijalne sigurnosti za pojedinca za mesec koji prethodi mesecu u kome je podnet zahtev.
(Brisan)
Pravo na besplatni obrok obezbeđuje se jedanput dnevno prema standardima i normativima koje utvrđuje Gradski zavod za zaštitu zdravlja i obuhvata izdavanje toplog obroka radnim danom i suvog obroka subotom, nedeljom i neradnim danima za vreme državnih i verskih praznika
Način pripreme i distribucije obroka iz stava 1. ovog člana određuje se aktom organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za poslove socijalne zaštite.
Pravo na stipendiju imaju učenici srednjih škola i studenti korisnici prava na materijalno obezbeđenje, dodatak za pomoć i negu drugog lica po propisima o socijalnoj zaštiti i smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu.
Učenici srednjih škola imaju pravo na stipendiju pod uslovom da su završni razred osnovnoškolskog obrazovanja završili sa vrlo dobrim ili odličnim uspehom i da isti uspeh postižu tokom školovanja u srednjoj školi.
Studenti imaju pravo na stipendiju pod uslovom da su završni razred srednje škole završili sa vrlo dobrim ili odličnim uspehom i da u toku studija u roku polože ispite propisane planom i programom za tu školsku godinu i steknu pravo upisa u narednu godinu studija.
Pravo na stipendiju utvrđuje se rešenjem za svaku školsku godinu.
Stipendija iznosi 50% od visine minimalne zarade.
Međusobni odnosi između Gradskog centra za socijalni rad i korisnika stipendije uređuju se pisanim ugovorom o stipendiranju, na osnovu rešenja o priznavanju prava na stipendiju.
Ugovor se zaključuje na početku školske godine za tekuću školsku godinu.
Korisniku stipendije pravo na stipendiju prestaje:
- ako se utvrdi da je stipendija dodeljena na osnovu netačno prikazanih podataka, i
- kada napusti školovanje.
8. Privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu
Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište za odrasla i stara lica imaju:
- lica koja su se usled društveno negativnih navika ili zbog neadekvatnog ponašanja našla u stanju neodložne socijalne potrebe;
- egzistencijalno ugrožena lica sa ograničenim sposobnostima za kretanje, komunikaciju, bez ličnih dokumenata, dezorijentisani, ne znaju identifikacione podatke o sebi;
- lica koja nemaju rešeno stambeno pitanje u Beogradu, zatečena bez sredstava za osnovne životne potrebe;
- lica koja su u stanju egzistencijalne ugroženosti usled elementarnih nepogoda;
- lica kojima je iz drugih razloga neophodan privremeni smeštaj.
Privremeni smeštaj u prihvatilište za odrasla i stara lica obezbeđuje privremeno zbrinjavanje u vidu smeštaja i ishrane, zdravstvenu zaštitu i kulturno-zabavne aktivnosti, dok se ne utvrdi odgovarajući oblik zaštite, a najduže šest meseci.
Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu za decu i omladinu imaju:
- deca i omladina napuštena od roditelja ili staraoca;
- zlostavljana i zanemarivana deca i omladina;
- deca i omladina nađena u skitnji, prosjačenju ili drugim slučajevima u kojima je hitno potreban privremeni smeštaj.
Privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu za decu i omladinu obezbeđuje privremeno zbrinjavanje u vidu smeštaja i ishrane, vaspitanje i obrazovanje, zdravstvenu zaštitu i kulturno-zabavne aktivnosti, dok se ne utvrdi odgovarajući oblik zaštite, a najduže sedam dana u prihvatnoj stanici, odnosno šest meseci u prihvatilištu za decu i omladinu.
O privremenom smeštaju u prihvatilište i prihvatnu stanicu odlučuje Gradski centar za socijalni rad.
Rok za odlučivanje o pravu na privremeni smeštaj u prihvatnu stanicu je tri dana.
Rok za odlučivanje o pravu na privremeni smeštaj u prihvatilište je petnaest dana.
Rok za odlučivanje Gradskog centra za socijalni rad teče od dana saznanja o potrebi smeštaja korisnika.
IIa POSEBNI OBLICI SOCIJALNE ZAŠTITE
Stanovanje uz podršku ostvaruju mentalno nedovoljno razvijena lica stepena lake i umerene ometenosti bez kombinovanih smetnji i lica obolela od autizma, koja su sposobna za postizanje određenog stepena samostalnosti (u daljem tekstu: korisnici stanovanja uz podršku).
Korisnicima stanovanja uz podršku obezbeđuje se stanovanje u stanovima namenjenim za ovaj oblik zaštite, kao i stručna podrška, nadzor i drugi oblici pomoći u samostalnom življenju.
Grad Beograd obezbeđuje stanove za ostvarivanje posebnog oblika zaštite iz člana 32a ove odluke, u skladu sa mogućnostima.
Stanovi iz stava 1. ovog člana su u državnoj svojini, a pravo korišćenja ima centar za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju (u daljem tekstu: centar).
Poslove stručne podrške, nadzora i pružanja drugih oblika pomoći u samostalnom življenju korisnika stanovanja uz podršku (u daljem tekstu: usluge socijalne zaštite) vrši centar.
U vršenju usluga socijalne zaštite centar je dužan da obezbedi sigurne uslove za boravak korisnika u stanovima, održavanje higijene prostora i opreme, nabavku namirnica, kuvanje i raspodelu obroka, radno okupacione aktivnosti, brigu o zdravstvenom stanju kao i ostvarivanje saradnje sa porodicama korisnika i odgovarajućim službama.
U budžetu grada Beograda obezbeđuju se sredstva za opremanje i održavanje (investiciono i tekuće) stanova za stanovanje uz podršku.
Normative za opremanje stanova utvrđuje organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite.
Cenu usluga socijalne zaštite utvrđuje gradonačelnik grada Beograda u skladu sa aktom o merilima i kriterijumima koje donosi organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite.
Učešće korisnika i lica obaveznih na njegovo izdržavanje u ceni usluga socijalne zaštite i drugim troškovima stanovanja uz podršku utvrđuje se rešenjem Gradskog centra za socijalni rad na osnovu merila i kriterijuma koje donosi organizaciona jedinica iz stava 1. ovog člana.
Privremeno stanovanje dece i omladine bez roditeljskog staranja ostvaruju deca bez roditeljskog staranja korisnici prava na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu, po prestanku prava na smeštaj.
Privremeno stanovanje može ostvariti lice iz stava 1. ovog člana pod uslovom:
- da je operativnim planom otpusta utvrđeno da je privremeno rešavanje pitanja daljeg zbrinjavanja na ovaj način najcelishodnije odnosno da nema mogućnosti povratka u sopstvenu porodicu i da na drugi način ne mogu rešiti problem zbrinjavanja;
- da su završila školovanje ili se nalaze na redovnom školovanju;
- da su preduzela mere za profesionalno osposobljavanje.
Privremeno stanovanje ostvaruje se u trajanju od dve godine.
Grad Beograd obezbeđuje stanove za ostvarivanje posebnog oblika zaštite iz člana 32đ ove odluke, u skladu sa mogućnostima.
Stanovi iz stava 1. ovog člana su u državnoj svojini, a pravo korišćenja ima Gradski centar za socijalni rad.
U budžetu grada Beograda obezbeđuju se sredstva za opremanje i održavanje (investiciono i tekuće) stanova za privremeno stanovanje.
Normative za opremanje stanova utvrđuje organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite.
Troškove korišćenja stana snose lica iz člana 32đ ove odluke.
Lica iz stava 1. ovog člana učestvuju u jednakim delovima u troškovima korišćenja stana.
Gradski centar za socijalni rad vrši nadzor nad korišćenjem stanova i pruža stručnu pomoć korisnicima privremenog stanovanja.
Ako se u vršenju nadzora iz stava 1. ovog člana utvrdi da se stan ne koristi namenski, da se stan oštećuje ili ne održava u urednom stanju ili da se ometaju drugi korisnici, odnosno stanari, privremeno stanovanje može prestati i pre isteka roka na koji je određeno.
O pravima iz ove odluke u prvom stepenu rešava Gradski centar za socijalni rad, a po postupku za ostvarivanje prava utvrđenih Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana.
Gradski centar za socijalni rad preispituje uslove za dalje korišćenje prava na pomoć u kući, dnevni boravak i besplatni obrok jednom godišnje.
Po žalbama protiv rešenja Gradskog centra za socijalni rad rešava organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite.
Organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite vrši jednom godišnje reviziju priznatih prava iz ove odluke na način i po postupku utvrđenom Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana.
Isplatu novčanih iznosa ostvarenih po osnovu prava utvrđenih ovom odlukom, vrši Gradski centar za socijalni rad.
Pravo na pomoć u kući, dnevni boravak, smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu u obimu i pod uslovima utvrđenim ovom odlukom, obezbeđuje se preko ustanova socijalne zaštite na teritoriji Beograda, a na osnovu rešenja Gradskog centra za socijalni rad.
Učešće korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima pomoći u kući, dnevnog boravka, smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu određuje se rešenjem Gradskog centra za socijalni rad, na osnovu merila i kriterijuma koje donosi organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite.
IIIa OSTVARIVANJE POSEBNIH OBLIKA SOCIJALNE ZAŠTITE
O ostvarivanju posebnih oblika socijalne zaštite odlučuje Gradski centar za socijalni rad.
Postupak za ostvarivanje posebnih oblika socijalne zaštite pokreće se na zahtev zainteresovanog lica uz obavezno pribavljanje ocene stručnog tima da lice ispunjava uslove za ovaj oblik zaštite i da je to najcelishodniji oblik zaštite ili na predlog ustanove socijalne zaštite.
U postupku pokrenutom na predlog ustanove socijalne zaštite, Gradski centar za socijalni rad pribavlja saglasnost korisnika, odnosno zakonskog zastupnika ili staraoca.
Na postupak odlučivanja po žalbi, preispitivanju uslova za korišćenje posebnih oblika socijalne zaštite i revizije donetih rešenja primenjuju se odredbe ove odluke kojima se uređuje ostvarivanje prava.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pravima u socijalnoj zaštiti Beograda ("Službeni list grada Beograda", br. 25/93, 1/96, 4/04 i 9/04).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o pravima u socijalnoj zaštiti Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 4/2007)
Član 10
Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite doneće u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke:
- normative za opremanje stanova za stanovanje uz podršku i privremeno stanovanje,
- akt o merilima i kriterijumima za utvrđivanje cene usluge stanovanja uz podršku,
- akt o merilima i kriterijumima za utvrđivanje učešća korisnika i njegovih srodnika u ceni stanovanja uz podršku.
Član 11
Gradonačelnik grada Beograda utvrdiće cenu usluge iz člana 10. stav 1. alineja 2. u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz člana 10. ove odluke.
Član 12
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a odredbe člana 4. stav 1. ove odluke primenjivaće se od 1. septembra 2007. godine.
Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o pravima u socijalnoj zaštiti Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 61/2009)
Član 9
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".