PRAVILNIK
O MESNIM KANCELARIJAMA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 3/2010)

I. Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom određuju se poslovi mesne kancelarije i uređuju druga pitanja od značaja za njen rad.

Član 2

Mesna kancelarija obavlja poslove na području za koje je obrazovana.

Mesna kancelarija obavlja poslove iz svog delokruga u okviru ovlašćenja utvrđenih zakonom, drugim propisima i ovim pravilnikom.

II. Poslovi mesne kancelarije

Član 3

Mesne kancelarije obavljaju poslove koji se odnose na:

- prijem zahteva i drugih podnesaka stranaka;

- vođenje matičnih knjiga za naseljeno mesto za koje je obrazovano matično područje i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana;

- overu potpisa, rukopisa i prepisa;

- izdavanje i upis promene podataka u radnu knjižicu;

- prikupljanje i dostavljanje podataka za ažuriranje biračkog spiska;

- prikupljanje i dostavljanje podataka za potrebe državnih organa i organa Grada Novog Sada;

- postupanje po zamolnicama državnih i drugih organa;

- dostavljanje strankama pismena u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku; i

- prijem, zavođenje i ekspediciju pošte.

Član 4

Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) može odrediti da se mesnoj kancelariji, iz razloga celishodnosti i efikasnijeg obavljanja poslova, prenesu i drugi poslovi iz delokruga gradskih uprava Grada Novog Sada (u daljem tekstu: gradske uprave).

Član 5

Gradske uprave su dužne da stvaraju uslove da se u mesnoj kancelariji obavljaju stručni i upravni poslovi iz delokruga gradskih uprava, kako bi se obezbedilo da građani iz naseljenih mesta veći deo svojih prava i obaveza ostvaruju u mesnoj kancelariji.

Član 6

U mesnoj kancelariji obavljaju se stručni i administrativni poslovi za mesnu zajednicu u naseljenom mestu.

III. Rukovođenje i nadzor

Član 7

Radom mesne kancelarije rukovodi šef mesne kancelarije.

Šef mesne kancelarije organizuje rad mesne kancelarije i odgovoran je za zakonito i blagovremeno izvršavanje poslova mesne kancelarije.

Član 8

Nadzor nad organizacijom rada i izvršavanjem poslova iz delokruga mesne kancelarije vrši načelnik Gradske uprave za opšte poslove.

Član 9

Gradske uprave iz čijeg delokruga mesna kancelarija obavlja poslove, dužne su:

- da mesnoj kancelariji daju pisane instrukcije i uputstva za postupanje u izvršavanju poslova;

- da obezbede propise po kojima treba da postupa mesna kancelarija u obavljanju poslova;

- da pripreme i obezbede obrasce zahteva i drugih podnesaka koje u postupku koristi mesna kancelarija;

- da saglasno potrebama obezbede stručno osposobljavanje zaposlenih u mesnoj kancelariji za obavljanje poslova.

Nadzor nad obavljanjem poslova mesne kancelarije iz delokruga gradskih uprava vrši gradska uprava, odnosno organ iz čijeg delokruga mesna kancelarija obavlja poslove.

Član 10

Mesne kancelarije su dužne da načelniku Gradske uprave za opšte poslove dostave mesečni izveštaj o izvršenim poslovima u mesnoj kancelariji najkasnije do 2. u tekućem mesecu za prethodni mesec.

Član 11

Mesna kancelarija ostvaruje saradnju sa organima mesne zajednice u mestu svog sedišta i sa drugim mesnim kancelarijama.

IV. Radno vreme i druga pitanja vezana za rad mesne kancelarije

Član 12

Radno vreme mesne kancelarije utvrđuje Gradonačelnik u skladu sa radnim vremenom organa Grada Novog Sada.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, Gradonačelnik može, zbog prirode poslova, kao i potreba građana sa područja za koje je obrazovana mesna kancelarija, drugačije rasporediti radno vreme.

Član 13

Na zgradi u kojoj je smeštena mesna kancelarija ističe se tabla sa nazivom mesne kancelarije.

Naziv i sedište mesne kancelarije i tekst Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Grad Novi Sad, Gradska uprava za opšte poslove, ispisuju se na srpskom jeziku ćiriličkim pismom i na jezicima i pismima koji su u službenoj upotrebi u Gradu Novom Sadu.

Član 14

U prostorijama mesne kancelarije postavlja se oglasna tabla na koju se ističu obaveštenja, uputstva i objave namenjene građanima.

Član 15

U mesnoj kancelariji vrši se sklapanje braka u prostoriji koja je posebno predviđena za tu namenu, i koja mora biti prigodno uređena i opremljena.

O uređenju i opremanju ovih prostorija u mesnoj kancelariji stara se načelnik Gradske uprave za opšte poslove.

V. Završne odredbe

Član 15

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o mesnim kancelarijama ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 6/1993).

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".