ODLUKA
O SMANJENJU JAVNE POTROŠNJE U ORGANIMA GRADA, POSEBNIM I STRUČNIM SLUŽBAMA ORGANA GRADA

("Sl. list grada Kragujevca", 2/2010)

I U cilju racionalizacije javne potrošnje u organima Grada, stručnim i posebnim službama organa Grada (u daljem tekstu: organi Grada), koja se finansira sredstvima budžeta grada Kragujevca pristupa se aktivnostima i merama na smanjenju troškova i naknada u organima Grada.

II Mere smanjenja javne potrošnje iz poglavlja I ove Odluke, obuhvatiće:

- smanjenje broja zaposlenih u organima Grada,

- smanjenje troškova: reprezentacije i ugostiteljskih usluga,

- kontrolu i smanjenje dodataka na platu i ostalih primanja koja se isplaćuju zaposlenima u organima Grada na osnovu akta o platama, dodacima na plate, naknadi plate i ostalim primanjima,

- kontrolu i racionalnije korišćenje službenih vozila i službenih mobilnih telefona u organima Grada.

III Gradsko veće će posebnom odlukom utvrditi način i rokove racionalizacije javne potrošnje smanjenjem broja zaposlenih u organima Grada.

IV Obavezuje se Sekretarijat za poslove Gradskog veća, da u saradnji sa Sekretarijatom za poslove Skupštine grada Kragujevca, Gradskom upravom za finansije i Agencijom za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga, izradi i Gradskom veću dostavi:

1. Predlog akta kojim će biti uređena pitanja koja se odnose na reprezentaciju i ugostiteljske usluge, troškove reprezentacije i ugostiteljskih usluga, situacija kada se mogu koristiti, načina i postupka, kao i lica koja mogu koristiti sredstva reprezentacije i ugostiteljske usluge uz utvrđivanje limita troškova koji se na njih odnose, kao i druga pitanja koja se odnose na kontrolu i racionalizaciju troškova u ovoj oblasti.

2. Predlog akta kojim će biti uređeno korišćenje i upotreba službenih vozila, davanja naloga za korišćenje i upotrebu službenih vozila, davanje naloga za službena putovanja na teritoriji Republike Srbije i u inostranstvu uz korišćenje, odnosno upotrebu službenog vozila, načina i postupka kontrole korišćenja službenih vozila, kao i druga pitanja od značaja za ovu oblast i

3. Predlog akta kojim će biti uređeno pravo i način korišćenja službenih mobilnih telefona i kartica, lica koja imaju pravo na korišćenje službenog mobilnog telefona i kartice, odnosno lica koja imaju pravo na korišćenje službene kartice, visinu troškova za nabavku službenih mobilnih telefona i kartica, kategoriju i klasu mobilnih telefona koji se mogu nabaviti za službenu upotrebu, određivanje nadležnosti i načina vođenja evidencije o broju, vrsti, datumu nabavke i zaduženja, datumu razduženja, osnovu korišćenja službenih mobilnih telefona, odnosno službenih kartica, licima koja koriste službene mobilne telefone, odnosno službene kartice, kao i druga pitanja od značaja za regulisanje ove oblasti.

Predlog akta iz stava 1. tačka 1. ovog poglavlja, Sekretarijat za poslove Gradskog veća dostaviće najkasnije do 5. marta 2010. godine, a predloge akata iz tačke 2. i 3. ovog poglavlja najkasnije do 20. februara 2010. godine.

V Obavezuje se rukovodilac Agencije da, Gradskom veću, najkasnije do 5. februara 2010. godine, dostavi Izveštaj sa Zapisnicima o izvršenim popisima osnovnih sredstava, robe i materijala kojima se duži Agencija (restoran, vozni park i sl.) sa stanjem na dan 31.01.2010. godine.

VI Obavezuju se rukovodioci gradskih uprava, sekretarijata i agencije (u daljem tekstu: rukovodioci) da obavljanje poslova iz delokruga svoje nadležnosti organizuju tako da se smanji potreba za radom dužim od punog radnog vremena (u daljem tekstu: prekovremeni rad) i da se odredbe Zakona kojima je regulisana ova oblast dosledno primenjuju.

Obavezuju se rukovodioci da ukoliko nisu doneli akt kojima je regulisana oblast prekovremenog rada, isti donesu najkasnije do 5. februara 2010. godine.

Obavezuju se rukovodioci da akt iz stava 2. ovog poglavlja donesu, odnosno postojeći usaglase sa ovom Odlukom tako:

- što će se propisati način i procedura za utvrđivanje potrebe za prekovremenim radom,

- što će potreba za prekovremenim radom biti posebno obrazložena od strane rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice, uz navođenje razloga zbog kojih se posao nije mogao obaviti u radno vreme,

- što će rukovodilac ukoliko proceni da je potreba za prekovremenim radom neophodna, naredbu za prekovremeni rad dati po prethodno pribavljenoj saglasnosti Gradonačelnika,

- što će se propisati način kontrole, evidentiranje dužine trajanja prekovremenog rada, kvalitet obavljenog posla u vremenu dužem od punog radnog vremena, odgovornost rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice za predlaganje prekovremenog rada i izvršioca prekovremenog rada, kao i za način i kvalitet obavljenog posla,

- što će se na ime dodatka na platu za prekovremeni rad uvesti mogućnost korišćenja slobodnih dana.

Rok iz stava 2. ovog poglavlja je rok i za usaglašavanje postojećih pravilnika sa odredbama stava 3. ovog poglavlja.

Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica će donete i usaglašene pravilnike o prekovremenom radu, najkasnije do 10. februara 2010. godine, dostaviti na uvid Gradskom veću.

Isplata dodatka na platu za prekovremeni rad može se izvršiti samo na osnovu posebnog rešenja Gradonačelnika grada Kragujevca.

Obavezuju se rukovodioci da počev od 01. februara 2010. godine, Gradskom veću najmanje jednom u tri meseca, dostavljaju Izveštaj o prekovremenom radu u kome će biti navedeno da li je i u kom periodu bilo potrebe za prekovremenim radom uz obrazloženje razloga koji su doveli do ove potrebe, na kojim poslovima, koliko je zaposlenih bilo angažovano, uz navođenje njihovih imena i naziva radnog mesta na koje su raspoređeni, visinu novčanih sredstava isplaćenih zaposlenima za prekovremeni rad (ponaosob za svakog zaposlenog i ukupna visina sredstava).

Obavezuje se Gradska uprava za finansije da najmanje jednom u tri meseca, dostavi Gradskom veću Izveštaj o visini sredstava isplaćenih po osnovu dodatka na platu za prekovremeni rad (ukupnu visinu sredstava po mesecima za koje se izveštaj dostavlja, sa podacima po organizacionim celinama, odnosno gradskim upravama, sekretarijatima i agenciji).

Ukoliko nakon razmatranja izveštaja iz stava 6. ovog poglavlja Gradsko veće utvrdi da se u pojedinim organizacionim celinama, učestalo, obavljaju poslovi u vremenu dužem od punog radnog vremena, razmotriće mogućnost nalaganja rukovodiocu takve organizacije i preraspodele obavljanja poslova kojom će se obezbediti da se poslovi obavljaju u periodu punog radnog vremena.

VII Obavezuju se rukovodioci organizacionih celina u kojima se obavljaju poslovi prevoza putnika i robe, da urede način organizacije i kontrole obavljanja ovih poslova, kako ne bi došlo do isplate sredstava po osnovu dodatka na platu za prekovremeni rad i dnevnica za službeno putovanje za isti prevoz, odnosno službeno putovanje.

VIII Do donošenja akta iz poglavlja IV tačka 3. ove Odluke neće se vršiti nabavka službenih mobilnih telefona, kao ni davanje na korišćenje službenih mobilnih telefona, odnosno službenih kartica zaposlenim i postavljenim licima kojima do sada nije bilo utvrđeno ovo pravo.

IX Ovu Odluku objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".