ODLUKA
O SMANJENJU BROJA ZAPOSLENIH U LOKALNOJ ADMINISTRACIJI

("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/2010)

I

U cilju primene Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 104/09) pristupa se postupku racionalizacije, smanjenjem broja zaposlenih u organima Grada, stručnim i posebnim službama organa Grada, kao i ustanovama koje se finansiraju iz budžeta Grada (u daljem tekstu: lokalna administracija) i to:

- Gradskim upravama grada Kragujevca,

- Sekretarijatu za poslove Skupštine grada Kragujevca,

- Sekretarijatu za poslove Gradskog veća,

- Sekretarijatu za poslove Zaštitnika građana,

- Sekretarijatu za poslove Gradskog javnog prvobranilaštva,

- Agenciji za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga,

- Narodnom muzeju,

- Domu omladine "Kragujevac"',

- Knjaževsko srpskom teatru,

- Pozorištu za decu,

- Narodnoj biblioteci "Vuk Karadžić",

- Spomen parku "Kragujevački oktobar",

- Centru za negovanje tradicionalne kulture "Abrašević",

- Zavodu za zaštitu spomenika kulture,

- Istorijskom arhivu "Šumadija",

- Gradskoj turističkoj organizaciji grada Kragujevca.

II

U lokalnoj administraciji grada Kragujevca, koji po poslednjem popisu stanovništva ima 189.126 stanovnika (od kojih 13.324 raseljena lica) u radnom odnosu je ukupno 1082 zaposlena i to: 794 u organima Grada, stručnim i posebnim službama grada Kragujevca (772 na neodređeno vreme i 22 na određeno vreme) i 288 zaposlenih u ustanovama koje se finansiraju iz budžeta Grada.

III

Smanjenje broja zaposlenih u lokalnoj administraciji (u daljem tekstu: racionalizacija), do zakonom opredeljenog broja izvršiće se u fazama i to:

- prestankom radnog odnosa u lokalnoj administraciji, uz isplatu zakonom utvrđenih otpremnina zaposlenima za čijim radom prestane potreba nakon donošenja akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta (I faza) i

- preuzimanjem zaposlenih i nastavkom rada kod drugih poslodavaca kod kojih postoji potreba za obavljanjem poslova (prvenstveno uslužnog karaktera koje po aktima koji su na snazi obavlja oko 100) koje nakon izvršenih organizacionih promena više neće obavljati lokalna administracija (II faza).

Pod poslovima iz stava 1. alineja 2. ovog poglavlja, ne podrazumevaju se poslovi iz izvornog delokruga lokalne samouprave, kao ni poslovi povereni jedinici lokalne samouprave od strane Republike Srbije.

Druga faza racionalizacije izvršiće se uz angažovanje organa Grada.

IV

Obavezuju se rukovodioci lokalne administracije (načelnici gradskih uprava, sekretari sekretarijata, direktor agencije, direktori ustanova) da najkasnije do 12.03.2010. godine:

- izvrše organizacione promene, uz sagledavanje obima poslova, broja izvršilaca potrebnog za stručno, efikasno i ekonomično obavljanje poslova i donesu akte o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama kojima rukovode i

- akte o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta iz stava 1. alineja 1. ovog poglavlja, dostave na saglasnost Gradskom veću, odnosno organu nadležnom za davanje saglasnosti.

Obavezuju se rukovodioci lokalne administracije da organizacione promene i donošenja akata iz stava 1. ovog poglavlja, vrše:

- poštujući princip da se poslovi iz delokruga nadležnosti organizacione celine kojom rukovode moraju obaviti na stručan, efikasan i ekonomičan način, uz maksimalno smanjenje troškova,

- uzimaju u obzir izjašnjenja zaposlenih koji su se dobrovoljno prijavili za prestanak radnog odnosa uz isplatu otpremnine,

- sagledavajući potrebu za daljim angažovanjem zaposlenih na određeno vreme, kao i zaposlenih na neodređeno vreme, koji u 2010. godini ispunjavaju jedan od uslova za ostvarivanje prava na starosnu penziju ili će u 2010. godini imati dve godine do ispunjenja jednog od uslova za starosnu penziju,

- uzimajući u obzir dosadašnji rad i rezultate rada, poštovanje radne discipline, kao i lične i materijalne prilike svakog zaposlenog čiji se rad analizira i vrednuje.

Na osnovu neposrednog izjašnjavanja zaposlenih u lokalnoj administraciji - putem ankete sprovedene u periodu od 30. decembra 2009. godine do 15. januara 2010. godine za dobrovoljni prestanak radnog odnosa izjasnilo se 87 zaposlenih u lokalnoj administraciji i to: 63 u organima Grada, stručnim i posebnim službama organa Grada i 24 u ustanovama koje se finansiraju iz budžeta Grada, za čije otpremnine je potrebno obezbediti sredstva u visini od oko 46 000 000,00 (četrdesetšest miliona) dinara.

V

Polazeći od obima aktivnosti koje treba da budu sprovedene:

- donošenje akata o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta,

- izrade programa racionalizacije,

- obaveštavanje Nacionalne službe za zapošljavanje o broju i strukturi zaposlenih za čijim radom prestaje potreba,

- sprovođenja još jednog anketiranja zaposlenih,

- obezbeđenja finansijskih sredstava za isplatu otpremnina zaposlenim za čijim radom prestaje potreba,

- donošenje drugih neophodnih akata od strane organa Grada vezanih za pronalaženje drugih poslodavaca kod kojih bi zaposleni za čijim radom prestaje potreba nastavili dalje radno angažovanje, kao i druge aktivnosti neophodne za realizaciju Zakona o određivanju maksimalnog broja zaposlenih u lokalnoj administraciji ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 104/09), Zakona o radnim odnosima u državnim organima, Zakona o radu i ove Odluke,

- prva faza racionalizacije, biće završena najkasnije do 31. marta 2010. godine, a druga faza do 30. aprila 2010. godine.

VI

Sredstva za isplatu otpremnina zaposlenima u lokalnoj administraciji za čijim radom prestaje potreba, planirana su Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2010. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 38/09) i to za zaposlene u:

- organima Grada, stručnim i posebnim službama grada Kragujevca u okviru razdela 4 - Gradska uprava za finansije, funkcija 130 - Opšte usluge, ekonomska klasifikacija 414 - Socijalna davanja zaposlenima,

- ustanovama koje se finansiraju iz budžeta Grada u okviru razdela 11 - Gradska uprava za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu, Glava 11.2 - Kultura, Funkcija 820 - Usluge kulture - Indirektni korisnici, ekonomska klasifikacija 414 - Socijalna davanja zaposlenima.

Obavezuju se rukovodioci lokalne administracije iz poglavlja IV ove Odluke, da Gradskom veću najkasnije do 26. februara 2010. godine dostave izveštaj o broju, kvalifikacionoj strukturi, godinama staža, proseku plate za period od tri prethodna meseca i drugim podacima zaposlenih za čijim radom prestaje potreba, a koji su neophodni za sprovođenje postupka racionalizacije i obezbeđenje finansijskih sredstava za isplatu otpremnina.

Obavezuje se Gradska uprava za finansije, da preduzme sve neophodne aktivnosti na obezbeđenju finansijskih sredstava za isplatu otpremnina zaposlenim za čijim radom prestaje potreba, kako bi se pripadajuće otpremnine isplatile najkasnije do 31. marta 2010. godine, kada bi prestao i radni odnos zaposlenima za čijim radom je prestala potreba.

VII

Ukoliko se u postupku organizacionih promena i sagledavanja načina obavljanja poslova u pogledu stručnosti, efikasnosti i ekonomičnosti, kao i potrebe obavljanja novih poslova za koja je ustanovljena nadležnost lokalne administracije stupanjem na snagu novih Zakona (planiranje i izgradnja, komunalna policija, elementarne nepogode i dr.) uoči potreba, za povećanjem broja izvršilaca na određenom radnom mestu, odnosno za sistematizovanjem novih radnih mesta na kojima bi poslove obavljala lica određene kvalifikacione strukture koja nije zastupljena u organizacionoj celini u kojoj se vrše organizacione promene ili je zastupljena, ali sa manjim brojem izvršilaca od neophodnog broja, rukovodilac lokalne administracije, obavezan je da nakon završetka I faze racionalizacije dostavi Gradskom veću, odnosno organu nadležnom za davanje saglasnosti, poseban izveštaj koji obavezno sadrži:

- broj i opis novih radnih mesta čije se sistematizovanje predlaže u novoj organizacionoj šemi jedinice lokalne administracije,

- broj i kvalifikacionu strukturu zaposlenih za čijim radom postoji potreba,

- predlog načina popunjavanja novih radnih mesta i vreme u kome bi popunjavanje bilo neophodno izvršiti.

U slučaju da izveštaj iz stava 1. ovog poglavlja sadrži predlog da se popunjavanje radnih mesta vrši novim zapošljavanjem, Gradsko veće, odnosno organ nadležan za davanje saglasnosti, će usvojiti izveštaj, samo pod uslovom, da se finansiranje novog zapošljavanja obezbeđuje iz sopstvenih izvora, odnosno iz sopstvenih prihoda, u skladu sa Zakonom, izuzev kada se radi o popunjavanju radnih mesta, za kojima je potreba nastala ustanovljavanjem novih nadležnosti lokalne samouprave, nakon donošenja novih zakona.

VIII

Ovu Odluku objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".