ODLUKAO OSNIVANJU RADNIH TELA SKUPŠTINE GRADA SOMBORA("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2008, 4/2009 i 2/2010) |
Ovom Odlukom utvrđuje se naziv radnih tela, oblast za koju se osnivaju, delokrug poslova radnih tela, broj članova radnih tela i druga pitanja od značaja za rad radnih tela.
Skupština Grada ima sledeće odbore, komisije i savete:
1. Odbor za kadrovska i administrativna pitanja i radne odnose,
2. Odbor za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta,
3. Odbor za budžet i finansije,
4. Odbor za komunalna pitanja, urbanizam i zaštitu životne sredine,
5. Odbor za privredu i privatizaciju,
6. Odbor za poljoprivredu,
7. Odbor za turizam,
8. Odbor za obrazovanje, prosvetu i kulturu,
9. Odbor za sport,
10. Odbor za zdravstvo,
11. Odbor za razvoj i unapređenje naseljenih mesta,
12. Odbor za odnose sa verskim zajednicama,
13. Odbor za međunarodnu saradnju,
14. Odbor za unapređenje položaja socijalno ugroženih i lica sa posebnim potrebama,
15. Odbor za zaštitu lokalne samouprave, bezbednost i zaštitu ljudskih prava,
16. Odbor za predstavke, predloge i inicijative građana,
17. Komisija za ravnopravnost polova,
18. Komisija za predlaganje naziva ulica, trgova, škola, institucija i ustanova i drugih delova naseljenih mesta,
19. Savet za međunacionalne odnose,
20. Savet za mlade,
21. Savet za razvoj Grada.
Odbor za kadrovska i administrativna pitanja i radne odnose priprema predloge za imenovanje članova organa određenih propisima i opštim aktima Skupštine Grada i Zakonom, a za koje nije predviđeno da ih neki drugi organ ili telo predlaže.
Odbor u prvom stepenu odlučuje o pravima po osnovu rada lica koje bira ili imenuje Skupština grada i daje predloge i mišljenja Skupštini o valjanosti uslova za sprovođenje postupka za imenovanje, izbor i razrešenje tih lica. Odbor odlučuje o platama, naknadama troškova i nagradama odbornicima, licima biranim, postavljenim i imenovanim u organe lokalne samouprave, kao i licima angažovanim u radu Skupštine.
Razmatra uverenja o izboru odbornika i izveštaj Izborne komisije o rezultatima izbora, podnosi Skupštini izveštaj sa predlogom za potvrđivanje mandata, razmatra razloge prestanka mandata pojedinih odbornika, razmatra pitanja imuniteta odbornika u slučajevima predviđenim Statutom i druga pitanja u vezi sa mandatno-imunitetskim pravima odbornika.
Odbor ima predsednika i 10 članova, od kojih se predsednik i šest članova biraju iz reda odbornika Skupštine grada, a preostala četiri člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za kadrovska i administrativna pitanja i radne odnose vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta priprema i upućuje predlog Poslovnika o radu Skupštini grada, daje mišljenje o autentičnom tumačenju Statuta Gradskom veću, utvrđuje prečišćeni tekst odluka i drugih opštih akata Skupštine grada, razmatra usklađenost predloga odluka i drugih opštih akata koje usvaja Skupština, sa Ustavom, zakonom, Statutom grada i drugim propisima i daje svoje predloge i mišljenja Skupštini.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za propise vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za budžet i finansije razmatra predlog odluke o budžetu Grada, predlog Odluke o izmenama i dopunama odluke o budžetu Grada, predlog odluke o završnom računu budžeta Grada i periodične izveštaje o izvršenju budžeta.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih se predsednik i 4 člana biraju iz reda odbornika Skupštine Grada, a preostala 4 člana se biraju iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za budžet i finansije vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za komunalna pitanja, urbanizam i zaštitu životne sredine razmatra pitanja iz komunalne oblasti, iz oblasti urbanizma, poslovnog prostora, imovinsko-pravna pitanja, pitanja iz oblasti stanovanja, kao i planove i programe zaštite životne sredine, predloge odluka i drugih opštih akata, kao i druga pitanja iz oblasti sistema zaštite i uređenja životne sredine, očuvanja i razvoja prirodnih i radom stvorenih vrednosti, racionalnog korišćenja, sprečavanja i otklanjanja zagađivanja životne sredine i predlaže Skupštini donošenje odluka u okviru njene nadležnosti.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana odbora Skupština bira iz redova odbornika, a 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za urbanizam i komunalnu delatnost vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za privredu i privatizaciju razmatra pitanja i predloge odluka koji se tiču razvoja privrede u gradu, kao i pitanja iz oblasti privatizacije u okviru nadležnosti lokalne samouprave.
Razmatra pitanja i predloge odluka koja se tiču razvoja privatnog preduzetništva, malih i srednjih preduzeća i uslužnih delatnosti u Gradu i predlaže Skupštini u vezi sa tim pitanjima donošenje odluka u okviru nadležnosti lokalne samouprave.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz reda odbornika, a 4 člana iz reda građana, stručnjaka za oblasti kojima se Odbor bavi.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za privredu i privatizaciju vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za poljoprivredu razmatra pitanja i predloge odluka i drugih opštih akata iz oblasti poljoprivrede.
Razmatra materijale i daje smernice koje se tiču korišćenja sredstava od zakupa državnog poljoprivrednog zemljišta koje su prihod Grada Sombora, u skladu sa Godišnjim programom zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih Skupština bira predsednika i 4 člana iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za poljoprivredu vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za turizam razmatra pitanja i predloge iz oblasti turističke delatnosti, kao izvorne nadležnosti lokalne samouprave i predlaže Skupštini donošenje odgovarajućih odluka u okviru njene nadležnosti.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih Skupština bira predsednika i 4 člana iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za turizam vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za obrazovanje, prosvetu i kulturu razmatra pitanja koja se tiču obrazovanja u okviru izvornog delokruga lokalne samouprave, pitanja i predloge koji se tiču razvoja i unapređenja kulture, kao i pitanja prosvete u delokrugu lokalne samouprave, i predlaže Skupštini donošenje odgovarajućih odluka iz njene nadležnosti.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih Skupština bira predsednika i 4 člana iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za obrazovanje, prosvetu i kulturu vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za sport razmatra planove i programe razvoja i unapređenja fizičke kulture, rada sportskih organizacija u delokrugu nadležnosti lokalne samouprave.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za sport vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za zdravstvo razmatra pitanja i predloge iz oblasti primarne zdravstvene zaštite, kao i iz oblasti razvoja i unapređenja zdravstvenih usluga u okviru nadležnosti lokalne samouprave, i predlaže Skupštini donošenje odgovarajućih odluka iz njene nadležnosti.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih Skupština bira predsednika i 4 člana iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za zdravstvo vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za razvoj i unapređenje naseljenih mesta prati i razmatra pitanja iz nadležnosti lokalne samouprave koja su od posebnog interesa za građane koji žive u naseljenim mestima, prigradskim naseljima i salašima (pitanja saobraćaja, obrazovanja, komunalne infrastrukture i sl.), kao i planove i programe razvoja sela.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za razvoj i unapređenje naseljenih mesta vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za odnose sa verskim zajednicama razmatra pitanja iz nadležnosti Skupštine u vezi sa odnosima sa verskim zajednicama.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za odnose sa verskim zajednicama vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za međunarodnu saradnju prati i razmatra pitanja ostvarivanja saradnje organa Grada sa odgovarajućim organima i partnerima iz inostranstva, utvrđuje ciljeve i zadatke i druga pitanja iz oblasti međunarodne saradnje i odnosa sa inostranstvom.
Odbor odobrava službena putovanja i sastav delegacije za posetu inostranstvu, koja se vrši po pozivu koji dobiju organi, tela i funkcioneri ili na inicijativu organa Grada. Odbor razmatra izveštaje o poseti inostranstvu.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za međunarodnu saradnju vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za unapređenje položaja socijalno ugroženih i lica sa posebnim potrebama razmatra pitanja vezana za unapređenje položaja ovih lica, i u svom radu koordinira aktivnosti sa drugim institucijama i organizacijama, a u cilju davanja predloga Skupštini za donošenje odgovarajućih odluka iz njene nadležnosti.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za unapređenje položaja socijalno ugroženih i lica sa posebnim potrebama vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za zaštitu lokalne samouprave, bezbednost i zaštitu ljudskih prava podnosi predloge Skupštini u vezi sa unapređenjem lokalne samouprave i zaštitom Ustavom i Zakonom utvrđenih prava i dužnosti Grada. Odbor predlaže nadležnim organima i organizacijama, kao i Skupštini, donošenje odgovarajućih odluka vezanih za poboljšanje bezbednosti građana i sprečavanje ugrožavanja javnog reda i mira.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za zaštitu lokalne samouprave, bezbednost i zaštitu ljudskih prava i pravnog poretka vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Odbor za predstavke, predloge i inicijative građana razmatra inicijative, predloge, mišljenja, predstavke i žalbe građana koje upute Skupštini, predlaže Skupštini i nadležnim organima mere za rešavanje pitanja sadržanih u njima i o tome obaveštava podnosioce.
Odbor ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Odbora za predstavke, predloge i inicijative građana vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Komisija za ravnopravnost polova, u skladu sa članom 56. Statuta grada Sombora ("Sl. list Grada Sombora", br. 2/2008), prati ostvarivanje ravnopravnosti polova, daje mišljenje o predlozima propisa i odluka koje donosi Skupština, predlaže aktivnosti i preduzimanje mera, posebno onih kojima se ostvaruje politika jednakih mogućnosti na nivou Grada.
Komisija ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije za ravnopravnost polova vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Komisija za predlaganje naziva ulica, trgova, škola, institucija i ustanova i drugih delova naseljenih mesta razmatra predloge građana, institucija iz oblasti kulture, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u vezi sa nazivima ulica, trgova, škola, institucija i ustanova i drugih delova naseljenih mesta i na osnovu tih predloga, predloga organa grada i individualnih predloga članova Komisije utvrđuje svoje predloge o ovim pitanjima koje dostavlja Skupštini na usvajanje.
Komisija ima predsednika i 8 članova, od kojih predsednika i 4 člana Skupština bira iz redova odbornika, a preostala 4 člana iz reda građana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije za predlaganje naziva ulica, trgova, škola, institucija i ustanova i drugih delova naseljenih mesta vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Savet za međunacionalne odnose
Savet za međunacionalne odnose (u daljem tekstu: Savet), kao samostalno radno telo koje čine predstavnici srpskog naroda i nacionalnih manjina, osniva se u skladu sa zakonom i Statutom Grada.
Savet razmatra pitanja ostvarivanja, zaštite i unapređenja nacionalne ravnopravnosti u Gradu, a posebno u oblastima kulture, obrazovanja, informisanja i službene upotrebe jezika i pisma; učestvuje u utvrđivanju gradskih planova i programa koji su od značaja za ostvarivanje nacionalne ravnopravnosti i predlaže mere za postizanje nacionalne ravnopravnosti; predlaže izvore, obim i namenu budžetskih sredstava za ostvarivanje nacionalne ravnopravnosti.
Savet promoviše međusobno razumevanje i dobre odnose među svim zajednicama koje žive u Gradu.
Skupština bira članove Saveta među istaknutim pripadnicima srpskog naroda i nacionalnih manjina.
Član Saveta ne može biti odbornik Skupštine.
Savet broji 9 članova, i to:
- 4 člana srpske nacionalnosti,
- 2 člana mađarske nacionalnosti,
- 1 člana hrvatske nacionalnosti,
- 1 člana bunjevačke nacionalnosti,
- 1 člana romske nacionalnosti.
Članove Saveta, koji su pripadnici nacionalnih manjina predlažu nacionalni saveti nacionalne manjine, a članove Saveta koji su pripadnici nacionalnih manjina, koji nemaju nacionalni savet, nacionalne manjine i članove srpske nacionalnosti predlaže radno telo Skupštine nadležno za administrativna i kadrovska pitanja.
Mandat članova saveta traje četiri godine i teče od trenutka izbora u Skupštini.
Savet ima predsednika i potpredsednika koji se biraju na sednici Saveta iz reda članova, na godinu dana.
Nakon godinu dana, potpredsednik Saveta koji je druge nacionalnosti od predsednika, postaje predsednik Saveta, a za potpredsednika se bira sledeći član Saveta, opet druge nacionalnosti.
Rotacija predsednika i potpredsednika Saveta, opisana u stavu 2. ovog člana nastavlja se do isteka mandata Saveta.
Odluke Saveta donose se konsenzusom članova Saveta.
Savet o svojim stavovima i predlozima obaveštava Skupštinu, koja je dužna da se o njima izjasni na prvoj narednoj sednici, a najkasnije u roku od 30 dana.
Skupština i izvršni organi Grada dužni su da predloge svih odluka koji se tiču nacionalne ravnopravnosti prethodno dostave na mišljenje Savetu.
Nadležni organ Grada dužan je da obezbedi da stavovi i mišljenja Saveta budu dostupni javnosti najkasnije 30 dana od dana zauzimanja stava ili davanja mišljenja Saveta.
Poslovnikom Skupštine bliže se uređuje položaj Saveta u postupku donošenja gradskih odluka i drugih pravnih akata.
Savet podnosi Skupštini godišnji izveštaj o stanju u oblasti nacionalne ravnopravnosti, međunacionalnih odnosa i ostvarivanju manjinskih prava na teritoriji Grada. Sastavni deo izveštaja su i predlozi mera i odluka za ostvarivanje i unapređenje nacionalne ravnopravnosti.
Savet može da podnese poseban izveštaj Skupštini ako oceni da to zahtevaju naročito važni razlozi ili ako Skupština traži takav izveštaj od njega.
Savet ima pravo da pred Ustavnim sudom pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti odluke ili drugog opšteg akta Skupštine ako smatra da su njime neposredno povređena prava pripadnika srpskog naroda i nacionalnih manjina predstavljenih u Savetu za međunacionalne odnose, i pravo da pod istim uslovima pred Vrhovnim sudom Srbije pokrene postupak za ocenu saglasnosti odluke ili drugog opšteg akta Skupštine sa Statutom.
Savet za mlade, u skladu sa članovima 53-55. Statuta grada:
1) inicira i učestvuje u izradi lokalne omladinske politike u oblasti obrazovanja, sporta, korišćenja slobodnog vremena, povećanja zaposlenosti, informisanja, aktivnosti učešća, obezbeđivanju jednakih šansi, zdravstva, kulture, ravnopravnosti polova, sprečavanju nasilja i kriminaliteta, pristupa pravima, održivog razvoja i životne sredine i drugim oblastima od značaja za mlade;
2) učestvuje u izradi posebnih lokalnih akcionih planova, programa i politika u saglasnosti sa Nacionalnom strategijom za mlade i prati njihovo ostvarivanje;
3) daje mišljenje o pitanjima od značaja za mlade i o njima obaveštava organe Grada;
4) daje mišljenje na nacrte propisa i odluka koje donosi Skupština u oblastima značajnim za mlade;
5) usvaja godišnje i periodične izveštaje o ostvarivanju lokalne omladinske politike i lokalnih akcionih planova i programa za mlade i podnosi ih Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću;
6) inicira pripremu projekata ili učešće Grada u programima i projektima za mlade u cilju unapređenja položaja mladih i obezbeđenja ostvarivanja njihovih prava koja su u nadležnosti Grada;
7) podstiče saradnju između Grada i omladinskih organizacija i udruženja i daje podršku realizaciji njihovih aktivnosti;
8) podstiče ostvarivanje međuopštinske saradnje koja se odnosi na omladinu i o tome obaveštava organe Grada;
9) daje mišljenje o predlozima projekata od značaja za mlade koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta Grada, prati njihovo ostvarivanje i daje svoje mišljenje nadležnom organu Grada.
Savet ima 11 članova.
Predsednik i članovi Saveta biraju se na period od četiri godine, a po isteku mandata mogu biti ponovo izabrani.
Predsednika i članove Saveta bira Skupština na predlog Gradonačelnika, predsednika Skupštine, odborničkih grupa, mesnih zajednica, udruženja građana, omladinskih organizacija i udruženja, škola i drugih javnih službi.
Skupština bira članove Saveta iz sastava građana, stručnjaka, predstavnika udruženja, predstavnika škola i drugih javnih službi vodeći računa o ravnopravnosti polova i zastupljenosti pripadnika nacionalnih manjina u mešovitim sredinama.
Najmanje polovinu članova Saveta čine mladi uzrasta od 15 do 30 godina koji su aktivnostima i postupcima značajno afirmisali pozitivnu ulogu i značaj mladih u lokalnoj zajednici, odnosno koji su dobitnici školske, fakultetske, naučne ili druge nagrade od značaja za različite oblasti interesovanja mladih.
Ostale članove Saveta bira Skupština pod uslovom da poseduju višegodišnje iskustvo u radu sa problemima mladih, dokazanu stručnost, odnosno da su aktivno učestvovali u većem broju aktivnosti od važnosti za mlade.
Savet za razvoj grada:
- inicira utvrđivanje prioriteta u oblasti razvoja Grada;
- učestvuje u izradi strateških i pojedinačnih planova razvoja u oblastima od značaja za razvoj Grada;
- podstiče razvoj i prati partnerstva između Grada i nadležnih organa i organizacija, mesnih zajednica i udruženja građana, u cilju stvaranja i sprovođenja razvojnih projekata;
- inicira i učestvuje u utvrđivanju lokalne politike i mera u socijalnoj zaštiti, obrazovanju, zdravstvenoj zaštiti, zapošljavanju, održivom razvoju, kao i u drugim oblastima od značaja za razvoj Grada;
- predlaže modele finansiranja aktivnosti u oblasti socijalne politike, obrazovanja, zdravstvene zaštite, zapošljavanja, održivog razvoja, kao i u drugim oblastima od značaja za razvoj Grada;
- inicira pripremu projekata ili učešće u programima ili projektima u cilju unapređenja usluga i obezbeđenja prava građana koja su u nadležnosti Grada;
- prati i daje mišljenje o realizaciji strateških i pojedinačnih planova razvoja Grada;
- daje mišljenje o predlozima razvojnih projekata u gradu koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta grada, prati njihovo ostvarivanje i daje svoje mišljenje o tome, nadležnom organu Grada;
- na osnovu odluke nadležnog organa Grada učestvuje u partnerskim programima i projektima koje sprovodi Grad sa republičkim i pokrajinskim organima i ustanovama, jedinicama lokalne samouprave i domaćim i međunarodnim organizacijama i partnerima.
Savet za razvoj Grada ima 9 članova.
Članovi Saveta za razvoj Grada biraju se na period od četiri godine, a po isteku mandata mogu biti ponovo izabrani.
Članove Saveta za razvoj Grada bira Skupština Grada iz redova građana i stručnjaka u oblastima od značaja za lokalnu samoupravu, na predlog Gradonačelnika, Gradskog veća, odborničkih grupa, mesnih zajednica, udruženja građana, strukovnih i profesionalnih udruženja ili javnih službi Grada, vodeći računa o ravnopravnosti polova i zastupljenosti pripadnika nacionalnih manjina.
Za člana Saveta za razvoj Grada može biti izabran kandidat koji ispunjava najmanje jedan od sledećih uslova:
- dokazanu stručnost i dugogodišnje angažovanje na unapređenju Grada u pitanjima od značaja za razvoj Grada;
- aktivno učešće u većem broju realizovanih aktivnosti - projekata od važnosti za Grad;
- višegodišnje iskustvo i dokazana stručnost u profesionalnom radu u ustanovama i organizacijama i udruženjima građana u oblastima od značaja za Grad, kao što su: lokalni ekonomski razvoj, turizam, poljoprivreda, komunalna infrastruktura i urbanistički razvoj, kultura, prosveta, zdravstvena i socijalna zaštita, i dr.
Stručne i administrativne poslove u vezi sa radom Saveta za razvoj grada obavlja Gradska uprava.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o obrazovanju odbora i saveta SO Sombor ("Sl. list Opštine Sombor", br. 19/2004).
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom listu Grada Sombora".