PRAVILNIK
O USLOVIMA KOJE MORAJU ISPUNJAVATI KORISNICI SREDSTAVA FONDA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE, USLOVIMA I NAČINU DODELJIVANJA SREDSTAVA FONDA, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA OCENJIVANJE ZAHTEVA ZA DODELJIVANJE SREDSTAVA I NAČINU PRAĆENJA NAMENSKOG KORIŠĆENJA SREDSTAVA I UGOVORENIH PRAVA I OBAVEZA

("Sl. glasnik RS", br. 8/2010)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi koje moraju ispunjavati korisnici sredstava Fonda za zaštitu životne sredine (u daljem tekstu: Fond), uslovi i način dodeljivanja sredstava, kriterijumi i merila za ocenjivanje zahteva za dodeljivanje sredstava, način praćenja namenskog korišćenja sredstava i ugovorenih prava i obaveza, kao i druga pitanja od značaja za dodeljivanje i korišćenje sredstava Fonda (u daljem tekstu: Pravilnik).

Član 2

Korisnici sredstava Fonda su sva pravna i fizička lica koja imaju sedište, odnosno prebivalište na teritoriji Republike Srbije (u daljem tekstu: korisnici sredstava).

Član 3

Sredstva Fonda koriste se u skladu sa Zakonom o Fondu za zaštitu životne sredine, statutom, programom rada Fonda, kao i Nacionalnim programom zaštite životne sredine, drugim strateškim dokumentima, akcionim i sanacionim planovima, a naročito za:

1) zaštitu, očuvanje i poboljšanje kvaliteta vazduha, vode, zemljišta i šuma, kao i ublažavanje klimatskih promena i zaštitu ozonskog omotača;

2) sanaciju odlagališta otpada, podsticanje smanjenja nastajanja otpada, reciklažu i ponovnu upotrebu otpada;

3) uvođenje čistije proizvodnje za rad postrojenja i obavljanje aktivnosti, kao i za rano prilagođavanje zahtevima zaštite životne sredine;

4) tehnologije i proizvode koji smanjuju opterećenje i zagađenje životne sredine;

5) zaštitu i očuvanje biodiverziteta i geodiverziteta;

6) podsticanje održivog korišćenja zaštićenih prirodnih dobara;

7) podsticanje održivog razvoja ruralnog područja;

8) podsticanje korišćenja obnovljivih izvora energije;

9) podsticanje čistijeg transporta;

10) podsticanje održivih privrednih delatnosti, odnosno održivog privrednog razvoja;

11) unapređenje sistema informisanja o stanju životne sredine, praćenje i ocenjivanje stanja životne sredine, kao i uvođenje sistema upravljanja životnom sredinom;

12) podsticanje obrazovnih, istraživačkih i razvojnih studija, programa, projekata i drugih aktivnosti, uključujući i demonstracione aktivnosti;

13) sufinansiranje preventivnih i interventnih mera u vanrednim okolnostima zagađivanja životne sredine i osposobljavanje za reagovanje u slučaju udesa, uključujući rekultivaciju i sanaciju zagađenog prostora do koga je došlo kao posledica akcidenta, kada je uzročnik akcidenta nepoznat ili u slučajevima koji isključuju odgovornost zagađivača;

14) rekultivaciju i sanaciju istorijskog zagađenja (jalovišta, industrijske deponije sl.);

15) sufinansiranje programa, projekata i drugih aktivnosti iz oblasti osnovnih geoloških istraživanja;

16) finansiranje programa ekološkog obrazovanja i jačanja javne svesti o pitanjima očuvanja životne sredine i održivog razvoja.

Fond može učestvovati i u finansiranju programa, projekata i drugih aktivnosti na teritoriji Republike Srbije za namene iz stava 1. ovog člana, ako ih organizuju i finansiraju međunarodne organizacije, finansijske institucije i tela ili druga strana pravna lica.

Član 4

Godišnjim i srednjoročnim programom rada Fonda, koji se donose u skladu sa Nacionalnim programom zaštite životne sredine i drugim strateškim dokumentima u oblasti zaštite životne sredine, Upravni odbor Fonda (u daljem tekstu: Upravni odbor) za svaku godinu utvrđuje prioritete za dodelu sredstava.

Na osnovu utvrđenih prioriteta Fond raspisuje konkurs za dodelu sredstava i određuje programe, pojedinačne projekte kao i druge aktivnosti za koje se raspisuje konkurs.

Ako se ne objavi konkurs za dodelu sredstava Fonda iz razloga propisanih Zakonom o Fondu za zaštitu životne sredine, odluku o dodeli sredstava donosi Upravni odbor, na osnovu kriterijuma i merila utvrđenih ovim pravilnikom.

Član 5

Korisnici sredstava Fonda iz člana 2. ovog pravilnika moraju ispunjavati sledeće uslove:

1) da imaju sedište odnosno prebivalište na teritoriji Republike Srbije,

2) da ulažu sopstvena sredstva za finansiranje projekata,

3) da prihvataju uslove za finansiranje projekata propisane opštim aktima Fonda,

4) da podnesu prijavu za finansiranje projekata,

5) da sa Fondom zaključe ugovor o korišćenju sredstava,

6) da ispune ostale uslove propisane javnim konkursom i opštim aktima Fonda.

Član 6

Sopstvena sredstva korisnika za finansiranje projekata mogu biti:

- novčana sredstva korisnika,

- osnovna sredstva korisnika koja se koriste radi realizacije projekata,

- sredstva obezbeđena putem kredita i na drugi način u skladu sa zakonom,

- novčana sredstva drugih pravnih i fizičkih lica koja učestvuju u finansiranju projekta.

Oblici sredstava Fonda

Član 7

Sredstva Fonda dodeljuju se kao krediti, podsticajna sredstava, dotacije, bespovratna sredstava i pomoći.

Sredstva iz stava 1. ovog člana daju se na osnovu javnog konkursa koji objavljuje Fond.

Fond ne raspisuje javni konkurs ako kao ugovorna strana neposredno sufinansira i učestvuje u realizaciji programa, projekata i drugih aktivnosti, u skladu sa zakonom.

Visinu dodeljenih sredstava iz stava 1. ovog člana, osim podsticajnih sredstava, utvrđuje Upravni odbor u skladu sa kriterijumima iz čl. 9 - 11. ovog pravilnika i uslovima javnog konkursa.

Vlada utvrđuje visinu i uslove za dodelu podsticajnih sredstava.

Ako se radi o projektima koje na teritoriji Republike Srbije organizuju i finansiraju međunarodne organizacije, finansijske institucije i drugi međunarodni pravni subjekti, učešće sredstava Fonda utvrđuje se ugovorom koji svojom odlukom potvrđuje Upravni odbor.

Način i uslovi dodele sredstava putem kredita reguliše se posebnim pravilnikom koji donosi Upravni odbor.

Kriterijumi za ocenu projekta

Član 8

Ocenjivanje projekata vrši se na osnovu grupa kriterijuma i pojedinačnih kriterijuma.

Grupe kriterijuma su: stepen opšteg uticaja i značaj projekta za životnu sredinu, finansijski kriterijumi i kvalitet projekta.

U okviru grupe kriterijuma stepen opšteg uticaja i značaj projekta ukupan broj bodova koji se može dodeliti jednom projektu iznosi 30.

U okviru grupe finansijskih kriterijuma ukupan broj bodova koji se može dodeliti jednom projektu iznosi 30.

U okviru grupe kriterijuma kvalitet projekta ukupan broj bodova koji se može dodeliti jednom projektu iznosi 40.

Član 9

U okviru grupa kriterijuma Upravni odbor za svaki javni konkurs, zavisno od specifičnosti predmeta konkursa, određuje pojedinačne kriterijume i određuje broj bodova za pojedinačne kriterijume.

Broj bodova koji se dodeljuju pojedinačnim kriterijumima ne može preći ukupan broj bodova za grupu kriterijuma kojoj pripada pojedinačni kriterijum.

Član 10

Kao pojedinačni kriterijumi u okviru grupe kriterijuma stepen opšteg uticaja i značaj projekta za životnu sredinu koriste se naročito značaj projekta (međunarodni, nacionalni, regionalni ili lokalni), stepen direktnog uticaja projekta na ostvarivanje strateških prioriteta Nacionalnog programa zaštite životne sredine, povezanost projekta sa strateškim dokumentima, broj direktnih i indirektnih korisnika projekta, stepen ugroženosti životne sredine, stepen razvijenosti opštine na čijoj se teritoriji projekat realizuje itd.

Kao pojedinačni kriterijumi u okviru grupe finansijskih kriterijuma koriste se naročito isplativost projekta, stepen sufinansiranja projekta sopstvenim sredstvima, finansijski bonitet korisnika sredstava, prihodi lokalnih samouprava i fondova po osnovu naknada za zagađivanje životne sredine itd.

Kao pojedinačni kriterijumi u okviru grupe kriterijuma kvalitet projekta koriste se naročito stepen pripremljenosti projekta (pripremljenost infrastrukture, projektno tehničke dokumentacije, potrebne dozvole i odobrenja itd.), stepen rizika, izvodljivosti i održivosti projekta, definisanost i fokusiranost ciljeva i planiranih aktivnosti, kvalitet dokumentacije za sprovođenje projekta, kvalitet ponuđenih tehnoloških rešenja, kvalitet učesnika i partnerstava u sprovođenju projekta, stepen mobilizacije resursa za sprovođenje projekta itd.

Prijava za finansiranje projekta

Član 11

Prijava za finansiranje projekta obavezno sadrži:

- podatke o podnosiocima prijave,

- naziv i opis projekta,

- podatke o rukovodiocu projekta koji je neposredno zadužen za realizaciju,

- ukupnu procenjenu vrednost projekta i učešće Fonda u finansiranju projekta,

- svrhu i ciljeve projekta,

- pregled osnovnih aktivnosti u projektu,

- podatke o stepenu spremnosti projekta i analizu potencijalnih rizika,

- informacije o javnim nabavkama koje su potrebne za sprovođenje projekta,

- vreme potrebno za realizaciju projekta,

- rezultate i efekte koji se očekuju.

Prijava za finansiranje projekata može da sadrži i druge elemente, zavisno od specifičnosti određenih projekata.

Član 12

Prijava projekta podnosi se u pismenoj i elektronskoj formi na propisanom obrascu.

Sadržinu i izgled obrasca prijave projekta propisuje direktor Fonda (u daljem tekstu: direktor).

Obrazac prijave iz stava 1. ovog člana ističe se na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.

Uz prijavu se obavezno prilaže dokumentacija koja je od značaja za ocenu prijave u skladu sa kriterijumima iz čl. 9, 10. i 11. ovog pravilnika i uslovima javnog konkursa.

Član 13

U slučaju da prijava projekta ne sadrži sve potrebne elemente iz čl. 12. i 13. ovog pravilnika, vratiće se podnosiocu da je ispravi ili dopuni.

S ciljem ocene projekta Fond može tražiti od podnosioca prijave da dostavi dodatnu dokumentaciju i dokaze.

Nepotpunu prijavu ili prijavu koja ima druge formalne nedostatke Fond može vratiti podnosiocu radi izrade dodatnih analiza, studija, elaborata i slično, putem ovlašćenih stručnih lica ili stručnih organizacija.

Podnosilac prijave snosi troškove iz stava 3. ovog člana.

Rok za dostavljanje ispravljene prijave ne može biti duži od 15 dana.

Ukoliko je neophodno da podnosilac prijave obavi dodatne analize, studije, elaborate i slično, rok za dostavljanje ispravljene prijave ne može biti duži od 60 dana.

Rokovi iz st. 5. i 6. ovog člana počinju da teku od dana dostavljanja zahteva za ispravku ili dopunu prijave, odnosno zahteva za izradu dodatnih analiza, studija, elaborata i slično.

Prijava koja nije blagovremena ne uzima se u razmatranje.

Ako podnosilac prijave ne postupi po zahtevu iz st. 1. i 3. ovog člana smatraće se da je povukao prijavu za finansiranje projekta, odnosno prijava se neće razmatrati.

Javni konkurs

Član 14

Odluku o raspisivanju javnog konkursa, na predlog direktora, donosi Upravni odbor.

Član 15

Javnim konkursom može se predvideti finansiranje projekata na sledeće načine:

- u određenom apsolutnom iznosu po projektu,

- u određenom procentu prema procenjenoj vrednosti predmeta konkursa,

- u određenom procentu prema procenjenoj vrednosti predmeta konkursa a do ograničenog maksimalnog iznosa.

Javni konkurs može biti otvoren do određenog roka ili dok se ne dodele sva sredstva namenjena za finansiranje projekata po javnom konkursu.

Ukoliko je javni konkurs otvoren do određenog roka Upravni odbor usvaja odluku o utvrđivanju rang liste u roku od 90 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava te nakon toga donosi pojedinačne odluke o dodeli sredstava.

Ukoliko je javni konkurs otvoren dok se ne dodele sva sredstva namenjena za finansiranje projekata po javnom konkursu Upravni odbor periodično donosi odluke o dodeli sredstava.

Član 16

Kriterijumi za dodelu sredstava po javnom konkursu utvrđuju se pojedinačno za svaki konkurs, kao i broj bodova za svaki pojedinačni kriterijum, u skladu sa čl. 9, 10. i 11. ovog pravilnika.

Pojedinačni kriterijumi moraju biti dovoljno različiti i merljivi.

Postupak javnog konkursa

Član 17

Javni konkurs za dodelu sredstava Fonda objavljuje se u Službenom glasniku Republike Srbije, jednom dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije i na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.

Rok za podnošenje prijava utvrđuje se konkursom, s tim da ne može biti kraći od 15 dana, od dana objavljivanja konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 18

Javni konkurs obavezno sadrži:

- predmet konkursa,

- pravna i fizička lica koja imaju pravo na podnošenje prijave,

- uslove i kriterijume,

- dokumenta koja je potrebno priložiti uz prijavu,

- mesto i rok za dostavljanje prijave,

- način realizacije dodeljenih sredstava,

- napomenu da će odluka o izboru biti objavljena na internet stranici Fonda.

Javni konkurs može da sadrži i druge elemente koji se utvrđuju odlukom Upravnog odbora.

Član 19

Nakon raspisivanja javnog konkursa direktor rešenjem imenuje komisiju za otvaranje i ocenu prijava.

Komisiju iz stava 1. ovog člana čini neparan broj članova.

Komisija vrši otvaranje i ocenu prijava i o tome sačinjava zapisnik koji dostavlja direktoru.

Komisija je obavezna da obrazloži način primene kriterijuma za ocenu prijave, kao i razloge za odbijanje prijave.

Komisija postupa od dana donošenja akta o njenom obrazovanju do okončanja poslova koji su joj povereni aktom o obrazovanju.

Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova, javnim glasanjem.

Član 20

Učesnik javnog konkursa može podneti prigovor Fondu radi otklanjanje nepravilnosti u postupku bodovanja, u roku od osam dana od dana isticanja odluke o utvrđivanju rang liste na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.

Prigovor razmatra direktor.

Ako se utvrdi da je prigovor osnovan, direktor predlaže Upravnom odboru izmenu odluke o utvrđivanju rang liste i odluka o dodeli sredstava.

Izmenjene odluke dostavljaju se svim učesnicima javnog konkursa.

Odluka o dodeli sredstava

Član 21

Odluku o dodeli sredstava korisniku sredstava, na predlog direktora, donosi Upravni odbor.

Odluka o dodeli sredstava obavezno sadrži:

- naziv korisnika sredstava i naziv projekta koji se finansira,

- iznos dodeljenih sredstava,

- način realizacije dodeljenih sredstava,

- rok realizacije sredstava,

- obrazloženje za donošenje odluke,

- druge elemente u zavisnosti od konkretnog projekta.

Odluka se dostavlja podnosiocu prijave preporučenom poštom, faksom ili elektronskom poštom.

Član 22

Ako je Fond odlukom o dodeli sredstava podnosiocu prijave projekta dodelio manji iznos sredstava od iznosa navedenog u prijavi, podnosilac prijave je dužan da pismeno obavesti Fond da li prihvata ponuđene uslove finansiranja, u roku od 15 dana od dana prijema odluke.

Ukoliko podnosilac prijave ne postupi po obavezi iz stava 1. ovog člana, odnosno ne prihvati ponuđene uslove finansiranja, smatraće se da je povukao prijavu za finansiranje projekta.

Ugovor

Član 23

Na osnovu odluke Upravnog odbora o dodeli sredstava, direktor zaključuje ugovor o finansiranju projekta sa korisnikom sredstava (u daljem tekstu: ugovor).

Ugovor sadrži:

- broj i datum odluke o dodeli sredstava,

- naziv projekta,

- iznos dodeljenih sredstava,

- način, rokove i uslove za isplatu sredstava Fonda,

- obaveze korisnika sredstava,

- sredstva obezbeđenja za izvršenje obaveza korisnika sredstava,

- rok realizacije projekta,

- odredbu o primeni opštih akata Fonda na sva pitanja koja nisu regulisana ugovorom,

- odredbe o kontroli i praćenju sprovođenja ugovora,

- odredbe o raskidu ugovora i posledicama raskida,

- sudsku nadležnost u slučaju spora,

- ostala međusobna prava i obaveze.

Ugovor može da sadrži i druge odredbe koje su od značaja za realizaciju konkretnog projekta.

Član 24

Korisnik sredstava tokom realizacije projekta može predložiti određene izmene ugovora ukoliko iste nisu u suprotnosti sa odredbama ovog pravilnika i drugih opštih akata Fonda a od značaja su za realizaciju projekta.

Ukoliko Fond prihvati predložene izmene direktor će zaključiti aneks ugovora sa korisnikom sredstava.

Ako se izmene odnose na sadržinu odluke o dodeli sredstava, aneks ugovora se ne može zaključiti pre izmene odluke o dodeli sredstava koju donosi Upravni odbor.

Način prenosa sredstava

Član 25

Sredstva Fonda prenose se na račun korisnika sredstava nakon potpisivanja ugovora, odjednom ili u tranšama.

Odlukom Upravnog odbora, odnosno ugovorom, može se odrediti da se sredstva prenose na račun izvođača radova, dobavljača, odnosno pružaoca usluga koje korisnik sredstava angažuje u cilju realizacije projekta.

Odlukom Upravnog odbora, odnosno ugovorom prenos sredstava Fonda može se usloviti dostavljanjem dokaza o uplati sopstvenih sredstava.

Član 26

Sredstva Fonda mogu se preneti i pravnom licu koje je odlukom korisnika sredstava ovlašćeno za realizaciju projekta.

Uslovi prenosa sredstava iz stava 1. ovog člana isti su kao i uslovi prenosa sredstava korisniku.

Rok realizacije projekta

Član 27

Korisnik sredstava je dužan da realizuje projekat u skladu sa planiranom dinamikom realizacije i u roku koji je određen odlukom o dodeli sredstava, odnosno ugovorom.

Fond može, na obrazloženi zahtev, odlučiti da se produži rok realizacije ukoliko projekat nije realizovan iz opravdanih razloga.

Ukoliko korisnik sredstava ne realizuje projekat ni u produženom roku dužan je da u roku od 30 dana od dana isteka roka realizacije dostavi Fondu završni izveštaj iz člana 43. ovog pravilnika.

Javne nabavke

Član 28

Korisnici sredstava Fonda dužni su da primenjuju odredbe Zakona o javnim nabavkama i odgovorni su za izbor ponuđača.

Korisnici sredstava su odgovorni za izbor ponuđača i kada sprovode postupke nabavki u skladu sa drugim propisima (međunarodnim, internim itd.).

Fond vrši kontrolu nad sprovođenjem postupaka javnih nabavki u okviru kontrole namenskog korišćenja sredstava Fonda.

Sredstva obezbeđenja

Član 29

Korisnici sredstava Fonda dužni su da dostave sredstva obezbeđenja kao garanciju za uredno izvršenje ugovornih obaveza.

Obaveza iz prethodnog stava ne odnosi se na organe državne uprave i jedinice lokalne samouprave.

Korisnici sredstava dužni su da snose sve troškove u vezi sa sredstvima obezbeđenja.

Fond prihvata i sredstva obezbeđenja izdata od strane izvođača radova, dobavljača, odnosno pružaoci usluga koje korisnik sredstava angažuje u cilju realizacije projekta.

Član 30

U ugovoru o dodeli sredstava obavezno se navode sredstva obezbeđenja ugovorenih obaveza.

Sredstva obezbeđenja dostavljaju se istovremeno sa potpisivanjem ugovora.

Član 31

Kao sredstva obezbeđenja izvršavanja ugovorenih obaveza može se koristiti bankarska garancija, sopstvena menica, hipoteka, založno pravo na pokretnim stvarima, ugovorno jemstvo i slično.

Ugovorom o dodeli sredstava može se predvideti jedno ili više sredstava obezbeđenja.

Član 32

Bankarska garancija mora biti izdata na ceo iznos odobrenih sredstava i mora imati rok važenja najmanje za tri meseca duži od roka realizacije projekta.

Bankarska garancija mora imati klauzulu da je naplativa na prvi poziv, bez prigovora, neopoziva i bezuslovna.

Bankarska garancija ne mora glasiti na ceo iznos odobrenih sredstava ako korisnik sredstava dostavlja i druga sredstva obezbeđenja.

Član 33

Kada se obaveze korisnika sredstava obezbeđuju hipotekom i založnim pravom na pokretnim stvarima, vrednost stvari koje se zalažu mora bitiveća od odobrenih sredstava, u odnosu od najmanje 1:1,2.

Korisnik sredstava u slučaju iz prethodnog stava obavezno prilaže stručni nalaz sudskog veštaka ili ovlašćene organizacije o proceni vrednosti nepokretne, odnosno pokretne stvari koja se zalaže, ne starije od 30 dana.

Član 34

U slučaju obezbeđenja ugovornim jemstvom korisnik sredstava dostavlja bilans stanja i bilans uspeha potencijalnog jemca za prethodne dve godine, dokaz o prometu na tekućem računu potencijalnog jemca za prethodnu i tekuću godinu, akt o registraciji i rešenje o poreskom identifikacionom broju.

Član 35

U slučaju obezbeđenja sopstvenim menicama Fondu se predaje ovlašćenje za popunjavanje menice i kopija kartona sa deponovanim potpisima lica ovlašćenih za zastupanje.

Član 36

Nakon što Fond usvoji završni izveštaj iz člana 43. ovog pravilnika korisniku sredstava Fonda vraćaju se sredstva obezbeđenja za uredno izvršenje ugovorenih obaveza.

Kontrola namenskog korišćenja sredstava Fonda

Član 37

Korisnici sredstava Fonda dužni su da dodeljena sredstva koriste namenski, u skladu sa odlukom o dodeli sredstava i ugovorom.

Ugovor o finansiranju projekata mora da sadrži odredbe o načinima nadzora Fonda nad namenskim korišćenjem sredstava i posledicama raskida ugovora ukoliko se dodeljena sredstva koriste nenamenski.

Član 38

Korisnik sredstava dužan je da obavesti Fond o:

- statusnim promenama,

- promenama svojinskih odnosa,

- promeni lica ovlašćenog za zastupanje,

- promeni rukovodioca projekta koji je neposredno zadužen za realizaciju,

- nemogućnosti daljeg finansiranja projekta,

- nepredviđenim okolnostima koje nalažu izmene projekta,

- ostalim okolnostima koje su od značaja za realizaciju ugovora.

U slučaju promene svojinskih odnosa i nemogućnosti daljeg finansiranja projekta, ugovor se obavezno raskida.

Član 39

Fond kontroliše da li se dodeljena sredstva koriste namenski kroz periodične kontrole i kontrolu završnog izveštaja.

Član 40

Periodična kontrola namenskog korišćenja sredstava se obavlja neposrednim uvidom stručnih službi Fonda i na osnovu kvartalnih izveštaja i dokumentacije dostavljene od strane korisnika sredstava.

Član 41

Stručne službe Fonda mogu u svako vreme vršiti neposrednu kontrolu realizacije projekata koje Fond finansira.

Korisnik sredstava dužan je da omogući ovlašćenim licima Fonda neposredni uvid nad realiizacijom projekta i uvid u dokumentaciju.

Fond nije dužan da unapred obavesti korisnika sredstava o neposrednoj kontroli.

Član 42

Korisnik sredstava je dužan da dostavlja kvartalne izveštaje o realizaciji projekta sa pratećom dokumentacijom.

Završni izveštaj

Član 43

Korisnik sredstava Fonda dužan je da nakon realizacije projekta dostavi Fondu završni izveštaj radi sagledavanja efekata sprovođenja projekta.

Završni izveštaj se dostavlja najkasnije u roku od 30 dana nakon realizacije projekta.

Završni izveštaj treba da sadrži pregled preduzetih aktivnosti pri realizaciji projekta, postignute rezultate, kao i finansijske pokazatelje utrošenih sredstava, opis promena u realizaciji projekta koje utiču na troškove realizacije, sva odstupanja od plana realizacije projekta, sa obrazloženjem.

Ukoliko završni izveštaj nije kompletan vratiće se korisniku sredstava radi ispravke ili dopune u roku koji ne može biti duži od 15 dana.

Sadržinu i izgled obrasca završnog izveštaja propisuje direktor.

Obrazac završnog izveštaja ističe se na internet stranici Fonda www.sepf.gov.rs.

Nakon što Fond usvoji završni izveštaj korisniku sredstava vraćaju se sredstva obezbeđenja za uredno izvršenje ugovorenih obaveza.

Član 44

Nakon realizacije projekta korisnik sredstava, na zahtev Fonda, dužan je da dostavlja izveštaje o postignutim rezultatima projekta, u periodu do pet godina nakon realizacije.

Ukoliko korisnik sredstava ne postupi po obavezi iz stava 1. ovog člana Fond može uskratiti buduće finansiranje projekata za period najduže do tri godine, počevši od dana prijema obaveštenja o uskraćivanju budućeg finansiranja.

Raskid ugovora

Član 45

Ako korisnik sredstava uskrati neposredan uvid, ne dostavlja kvartalne izveštaje ili se u postupku kontrole utvrdi da korisnik sredstava ne izvršava ugovorene obaveze potpuno i blagovremeno, ako ne dostavi završni izveštaj ili ako Fond ne usvoji završni izveštaj, i u slučaju iz člana 38. stav 2. ovog pravilnika, Fond će raskinuti ugovor.

Član 46

U slučaju raskida ugovora Fond će obustaviti dalju isplatu sredstava a korisnik je dužan da vrati Fondu sva sredstva isplaćena do dana raskida.

Sredstva se vraćaju u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora, zajedno sa zakonskom zateznom kamatom počev od dana prijema sredstava pa do dana povraćaja sredstava na račun Fonda.

Član 47

Fond može, na obrazloženi zahtev, korisnika sredstava osloboditi obaveze povraćaja dela sredstava koja su utrošena namenski, čiju visinu utvrđuju stručne službe Fonda.

Zahtev se podnosi u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora.

Korisnik sredstava može zahtevati da iznos namenski utrošenih sredstava utvrde ovlašćena stručna lica ili organizacije, pri čemu snosi sve troškove nastale na ovaj način.

U slučaju da korisnik sredstava podnese zahtev za oslobađanje obaveze povraćaja namenski utrošenih sredstava, rok iz člana 46. stav 2, počinje teći od dana utvrđivanja iznosa nenamenski utrošenih sredstava.

Član 48

U slučaju raskida ugovora Fond može korisniku sredstava uskratiti mogućnost budućeg korišćenja sredstava Fonda za period najduže do tri godine, počev od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora.

Registar finansiranih projekata

Član 49

Fond je dužan da vodi registar finansiranih projekata.

U registru finansiranih projekata obavezno se čuvaju:

- prijava projekta i dokumentacija od neposrednog značaja za ocenu prijave,

- odluka o dodeli sredstava i ugovor o finansiranju projekta,

- dokumentacija koja se odnosi na sredstva obezbeđenja,

- dokumentacija o izvršenim plaćanjima,

- dokumentacija koja se odnosi na postupak kontrole i završni izveštaj.

Ostala dokumentacija vezana za finansirane projekte može se čuvati u odvojenim evidencijama.

Baze podataka

Član 50

Fond je dužan da vodi baze podataka o svim prijavama projekata, odlukama o dodeli sredstava i zaključenim ugovorima, izvršenim isplatama i rezervisanim sredstvima po osnovu zaključenih ugovora.

Direktor bliže određuje način vođenja i sadržinu baza podataka.

Prelazne i završne odredbe

Član 51

Finansiranje projekata koji su prijavljeni do stupanja na snagu ovog pravilnika okončaće se po odredbama ovog pravilnika.

Član 52

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima koje moraju ispunjavati korisnici sredstava Fonda za zaštitu životne sredine, uslovima i načinu dodeljivanja sredstava, kriterijumima i merilima za ocenjivanje predloga projekata i načinu praćenja namenskog korišćenja broj: 06-00-007/08-05/2 od 23. maja 2008. godine.

Član 53

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".