ODLUKA
O NAČINU, USLOVIMA I POSTUPKU OTUĐENJA ILI DAVANJA U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI RADI IZGRADNJE NA TERITORIJI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 16/2009 i 1/2010)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom na teritoriji grada Zrenjanina bliže se reguliše način, uslovi i postupak otuđivanja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini u skladu sa zakonom, a naročito: način donošenja i sadržina programa otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini na teritoriji grada Zrenjanina, rokovi za predlaganje i donošenje ovih programa, postupak, rokovi sprovođenja postupka javnog nadmetanja, prikupljanjem ponuda ili neposrednom pogodbom, otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini na teritoriji grada, organi i njihova nadležnost za sprovođenje postupka otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, kao i druga pitanja značajna za što dosledniju primenu zakonskih propisa i podzakonskih akata koji regulišu ovu materiju.

Član 2

Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje može se vršiti samo ukoliko su za isto prethodno doneti odgovarajući planski dokumenti na osnovu kojih se može izdati lokacijska dozvola.

Član 3

Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini vrši se u skladu sa godišnjim Programom otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini koji se donosi u skladu sa ovom Odlukom.

Član 4

Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini vrši se u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanjem ponuda putem javnog Oglasa na način utvrđen ovom Odlukom.

Građevinsko zemljište u javnoj svojini se može otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom u slučajevima utvrđenim Zakonom.

Izuzetno građevinsko zemljište u smislu ove Odluke može se otuđiti ili dati u zakup po ceni odnosno zakupnini koja je manja od tržišne cene odnosno bez naknade uz prethodnu pribavljenu saglasnost Vlade.

Član 5

Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini vrši se po tržišnim uslovima u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

Član 6

Građevinsko zemljište u javnoj svojini daje se u zakup kao neizgrađeno i uređeno i kao neizgrađeno i neuređeno zemljište u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

II PROGRAM OTUĐENJA ILI DAVANJA U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI

1. Donošenje programa

Član 7

Program otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini donosi se za period od godinu dana.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Skupština grada na osnovu zajedničkog predloga Odeljenja za imovinsko pravne poslove i Odeljenja za poslove urbanizma Gradske uprave.

Član 8

Inicijalni predlog Programa iz člana 7. ove Odluke sačinjava JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina" u skladu sa članom 10. ove Odluke.

Član 9

Skupština grada Program iz člana 7. ove Odluke donosi najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu.

2. Sadržina programa

Član 10

Program otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini sadrži:

- oznaku i naziv planskog dokumenta u smislu člana 2. ove Odluke radi čije realizacije se Program donosi,

- podatke iz javnih knjiga o pravu svojine grada na pojedinačnim građevinskim parcelama namenjenih za otuđenje ili davanje u zakup radi izgradnje (broj lista nepokretnosti, katastarski broj parcele odnosno broj zemljišnoknjižnog uloška),

- podatke da li se radi o građevinskom zemljištu koje je neizgrađeno i uređeno ili neuređeno sa predlogom načina rešavanja pitanja njegovog uređenja u smislu Zakona,

- tržišnu vrednost građevinskog zemljišta ili visinu zakupnine u momentu izrade Programa,

- pravni osnov za otuđene,

- ukoliko se planira davanje građevinskog zemljišta u zakup, pravni osnov za davanje u zakup, razloge za davanje u zakup kao i planirani period trajanja zakupa sa obrazloženjem dužine perioda trajanja zakupa (broj godina, ili period do privođenja zemljišta nameni sa obrazloženjem kada se planira privođenje nameni i dr.),

- podatke neophodne za izvršavanje Programa kao što je dinamika realizacije istog sa rokovima raspisivanja javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda,

- druge podatke bitne za donošenje što preciznijeg Programa kao što je davanje građevinskog zemljišta neposrednom pogodbom, ili ispod tržišne vrednosti u skladu sa Zakonom sa razlozima za isto.

Član 11

Za izvršenje Programa otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini iz ove Odluke nadležan je Gradonačelnik.

III POSTUPAK OTUĐENJA ILI DAVANJA U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI

Član 12

Odluku o raspisivanju Javnog Oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje ponuda radi otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini donosi Gradonačelnik u skladu sa Programom iz člana 7. ove Odluke.

1. Postupak raspisivanja javnog oglasa

Član 13

Postupak sprovodi Komisija za sprovođenje postupaka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom koju svojim rešenjem, u skladu sa ovom Odlukom, imenuje Gradonačelnik.

Komisija iz stava 1. ovog člana ima Predsednika i 4 člana, zamenika predsednika i 4 zamenika članova Komisije koji se imenuju na period od 4 godine.

Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.

Administrativne, stručne i tehničke poslove za potrebe Komisije, kao i pripreme Odluke o raspisivanju javnog oglasa obavlja Odeljenje za imovinsko pravne poslove.

Predsednik, zamenik predsednika kao i članovi Komisije ne mogu biti učesnici u postupku javnog nadmetanja i postupku prikupljanja ponuda.

Član 14

Javni Oglas iz ove Odluke objavljuju se u lokalnim sredstvima javnog informisanja, na sajtu grada Zrenjanina, kao i na oglasnoj tabli Skupštine grada Zrenjanina.

Javni Oglas iz stava 1. ovog člana sadrži:

1. podatke iz javnih knjiga o zemljištu koje se otuđuje ili daje u zakup,

2. podatke iz urbanističke, odnosno planske dokumentacije o zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,

3. podatke o uređenosti zemljišta,

4. obaveštenje, ako se otuđuje ili se daje u zakup zemljište koje nije uređeno, da je lice kome se zemljište daje u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog zemljišta, i pod kojim uslovima,

5. početni iznos kupoprodajne cene ili cene zakupnine,

6. dužinu trajanja zakupa (ako se daje zakup),

7. rok isplate cene u slučaju otuđenja ili zakupnine,

8. obaveštenje o roku podnošenja prijava,

9. obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom prijavljivanja,

10. upozorenje učesnicima javnog nadmetanja ili učesnicima u postupku prikupljanja pismenih ponuda o slučajevima u kojima se gubi pravo na povraćaj uplaćenog garantnog iznosa za učestvovanje u javnom nadmetanju ili postupku prikupljanja pismenih ponuda,

11. mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda.

Javni Oglas iz stava 2. ovog člana sadrži obavezu uplate garantnog iznosa radi učešća u postupku u zavisnosti od lokaliteta koje se otuđuje ili daje u zakup, kao i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne dobiju zemljište u postupku javnog nadmetanja ili u postupku prikupljanja pismenih ponuda.

Strana pravna i fizička lica koja učestvuju u postupku javnog nadmetanja ili postupku prikupljanja ponuda pružaju dokaze iz stava 2. tačka 9. ove Odluke u skladu sa matičnim zakonodavstvom i propisima Republike Srbije.

2. Javno nadmetanje

Član 15

Prijava za učešće na javnom nadmetanju (u daljem tekstu: prijava) mora da sadrži:

1. ime, prezime i adresu, kao i matični broj prijavljenog fizičkog lica, a za preduzetnike i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji, kao i poreski identifikacioni broj,

2. naziv, odnosno firmu, sedište pravnog lica, odnosno dokaz o upisu u registar privrednih subjekata, kao i poreski identifikacioni broj,

3. uredno ovlašćenje za zastupanje,

4. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu.

Član 16

Prijava se dostavlja Komisiji putem Odeljenja za imovinsko pravne poslove Gradske uprave.

Nepotpune i neblagovremene prijave ne mogu biti uzete u razmatranje.

Podaci o prijavljenim učesnicima su poslovna tajna sve do momenta održavanja javnog nadmetanja.

Član 17

Postupak javnog nadmetanja počinje tako što Komisija prvo proverava identitet podnosilaca urednih prijava, ili njihovih ovlašćenih zastupnika, utvrđuje ko je sve od podnosilaca prijava stekao status učesnika, te utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.

Član 18

Uslovi za sprovođenje samog postupka javnog nadmetanja ispunjeni su ako su najmanje dva lica stekla status učesnika u javnom nadmetanju, te ako ta lica, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici prisustvuju javnom nadmetanju.

U slučaju da se ne ispune uslovi iz stava 1. ovog člana, postupak se ponavlja u roku od 30 dana a ponovljeni postupak smatraće se uspelim ako samo jedno lice stekne status učesnika.

Postupku javnog nadmetanja mogu prisustvovati sva zainteresovana lica.

Član 19

Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i početni iznos.

Potom predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početni iznos.

Predsednik komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos od neposredno poslednje date ponude.

Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veći iznos od poslednje date ponude, Komisija zapisnički konstatuje koja je najpovoljnija ponuda i predsednik potom objavljuje da je nadmetanje za odnosnu parcelu završeno.

Predsednik Komisije će objaviti da je javno nadmetanje završeno za predmetnu parcelu i kada i posle njegovog trećeg poziva za nadmetanje niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početni iznos zakupnine.

Po objavljivanju završetka javnog nadmetanja ne mogu se podneti naknadne ponude.

Član 20

O toku postupka javnog nadmetanja komisija vodi zapisnik u koji se obavezno unose sledeći podaci:

1. dan i čas otpočinjanja javnog nadmetanja,

2. sastav Komisije,

3. broj prijavljenih učesnika sa njihovim podacima,

4. početni iznos za svaku predmetnu parcelu posebno,

5. lista učesnika sa ponuđenim iznosom,

6. vreme završetka postupka javnog nadmetanja,

7. ostali podaci od značaja za rad Komisije i tok postupka javnog nadmetanja.

Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije, uključujući i predsednika, kao i zapisničar.

Član 21

Komisija pored zapisnika, sačinjava i izveštaj o toku postupka javnog nadmetanja u koji se unose obavezno sledeći podaci:

1. podaci o javnom oglasu,

2. podaci o parceli koja je predmet javnog nadmetanja,

3. broj prijavljenih učesnika,

4. lista učesnika koji su učestvovali u javnom nadmetanju sa ponuđenim iznosima i

5. predlog da se ponuda određenog učesnika po svakoj određenoj parceli utvrdi kao najpovoljnija.

Na osnovu sprovedenog postupka javnog nadmetanja Gradonačelnik donosi Rešenje otuđenju ili o davanju zemljišta u zakup, ako nije našao da postoje nedostaci u samom sprovedenom postupku.

Član 22

Na osnovu rešenja iz člana 21. stav 2. ove Odluke lice koje je dobilo zemljište u svojinu ili u zakup i Grad zaključuju ugovor o kupovinu ili o zakupu, kojim se regulišu, između ostalog i međusobna prava i obaveze u pogledu naknade za uređenje građevinskog zemljišta.

Ugovor iz stava 1. ovog člana se zaključuje u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti akta iz člana 21. stav 2.

Ako lice kome je zemljište otuđeno ili dato u zakup ne pristupi zaključenju ugovora u skladu sa stavom 2. ovog člana, rešenje o otuđenju ili dodeli zemljišta u zakup biće poništeno na predlog Odeljenja za imovinsko pravne poslove.

Protiv rešenja iz prethodnog stava kojim se poništava akt o otuđenju ili dodeli zemljišta u zakup može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom u roku od 30 dana od dana njegovog uručenja stranci.

3. Postupak prikupljanja ponuda javnim oglašavanjem

Član 23

Javni oglas raspisan radi prikupljanja ponuda za otuđenje ili davanje u zakup neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta sadrži:

1. podatke iz javnih knjiga o samom zemljištu koje otuđuje ili se daje u zakup,

2. podatke iz urbanističke, odnosno planske dokumentacije o zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,

3. podatke o uređenosti zemljišta,

4. obaveštenje, ako se otuđuje odnosno daje zemljište u zakup koje nije uređeno, da je lice kome se zemljište daje u zakup odnosno otuđuje, obavezno da o svom trošku izvrši određene radove u cilju uređivanja istog, pod kojim uslovima i po kojoj ceni,

5. početni iznos kupoprodajne cene ili zakupnine, sa iznosom troškova uređenja zemljišta,

6. dužinu trajanja zakupa (ako se daje u zakup),

7. obaveštenje da učesnik gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa u slučaju odustanka od svoje ponude, kao i ako dobije zemljište, a ne zaključi ugovor o kupovini ili zakupu sa Gradom u roku predviđenom ovom Odlukom,

8. podatke o obaveznoj sadržini ponude,

9. način i rok podnošenja ponuda, kao i

10. mesto i vreme javnog otvaranja ponuda,

11. visina garantnog iznosa,

12. upozorenje da će neblagovremene i neuredne ponude biti odbačene,

13. adresu na koju se ponude dostavljaju i

14. druge elemente bitne za sadržinu javnog oglasa.

Dokaz o uplaćenom garantnom iznosu, ako se traži po oglasu.

Član 24

Ponuda iz člana 23. stav 1. tačka 8. ove Odluke mora da sadrži:

1. ime, prezime i adresu, kao i matični broj fizičkog lica, odnosno za preduzetnike i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji, kao i poreski identifikacioni broj,

2. naziv, odnosno firmu i sedište pravnog lica, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u registar kod nadležnog suda, kao i poreski identifikacioni broj,

3. uredno ovlašćenje za zastupanje,

4. ponuđeni iznos cene ili zakupnine, kao i

5. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu.

Član 25

Ponuda se dostavlja Komisiji iz člana 13. ove Odluke u zatvorenoj koverti sa vidljivom naznakom na koji se lokalitet odnosi, broj parcele i sa posebnom naznakom: "NE OTVARATI".

Neblagovremena, odnosno neuredna ponuda će se odbaciti.

Ponuda će se smatrati neblagovremenom u slučaju da je podneta po isteku roka označenog u javnom oglasu za podnošenje ponuda.

Neurednom će se smatrati ponuda koja je podneta u otvorenoj koverti, ili kod koje na samoj koverti nije vidljivo označeno na koju se građevinsku parcelu ponuda odnosi, odnosno koja ne sadrži sve potrebne podatke i uredna zahtevana dokumenta iz člana 24. ove Odluke, odnosno ponuda kod koje je iznos ponuđene zakupnine odnosno kupoprodajne cene izražen u procentima, ili je niži od početnog iznosa.

Član 26

O postupku javnog otvaranja ponuda vodi se zapisnik.

Postupak javnog otvaranja ponuda počinje unošenjem u zapisnik mesta i vremena otvaranja javnih ponuda, podataka o predsedniku i članovima Komisije i podataka o parcelama koje su predmet javnog oglašavanja.

Neblagovremene i neuredne ponude se posebno odvajaju i odbacuju bez razmatranja, a što se zapisnički konstatuje.

Ponude se razvrstavaju prema parcelama.

Ponude otvara predsednik Komisije i daje ih na uvid ostalim članovima Komisije.

Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržinu svake ponude, a pri tom Komisija konstatuje da li su ponude uredne.

Komisija zapisnički konstatuje ako za pojedine parcele nije podneta ni jedna ponuda.

Član 27

Postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom smatra se uspelim ako je prispela najmanje jedna uredna ponuda.

Ako postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom ne uspe, isti će se ponoviti u roku od trideset dana.

Član 28

Postupak javnog otvaranja ponuda završava se nakon otvaranja i razmatranja svih prispelih ponuda.

Postupku javnog otvaranja ponuda mogu prisustvovati sva zainteresovana lica.

Član 29

Zapisnik potpisuju predsednik i svi članovi Komisije, kao i zapisničar i prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici.

Pre potpisivanja zapisnika prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici mogu zahtevati da se u zapisnik unesu i njihove eventualne primedbe na sam postupak javnog otvaranja ponuda.

Član 30

O sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda Komisija sačinjava izveštaj koji obavezno sadrži:

1. podatke o javnom oglasu,

2. podatke o parceli koja je predmet sprovedenog postupka prikupljanja ponuda,

3. broj ukupno prispelih ponuda za svaku parcelu,

4. konstataciju o tome koje su ponude odbačene kao neblagovremene, ili neuredne s obrazloženjem,

5. redosled ponuđača prema visini iznosa koji je ponuđen za svaku parcelu posebno,

6. predlog najpovoljnijeg ponuđača za svaku parcelu posebno.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana Komisija dostavlja Gradonačelniku na uvid.

Član 31

Na osnovu izveštaja o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda i zapisnika Komisije Gradonačelnik utvrđuje da li je postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom sproveden u skladu sa Zakonom i Odlukom, a ako utvrdi postojanje nepravilnosti u sprovedenom postupku naložiće njihovo otklanjanje ili odlučiti da se postupak ponovi delimično, ili u celini.

Član 32

Kad utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom, Gradonačelnik će doneti rešenje o tome koja se ponuda smatra najpovoljnijom, odnosno s kojim će se ponuđačem zaključiti ugovor o otuđenju ili o davanju zemljišta u zakup.

Član 33

Rešenje o otuđenju ili davanju građevinskog zemljišta u zakup obavezno mora da sadrži:

1. podatke o kupcu ili zakupcu,

2. opis i bliže podatke o građevinskoj parceli,

3. opis i bliže podatke o objektu koji se gradi,

4. visinu kupoprodajne cene ili zakupnine,

5. rok za zaključavanje ugovora o kupovini ili zakupu građevinskog zemljišta,

6. obavezu za ponuđača da u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti rešenja o davanju građevinskog zemljišta u otuđenje ili davanja u zakup ugovorom sa JP "Direkcija" reguliše plaćanja naknade za uređenje građevinskog zemljišta,

7. rok trajanja zakupa, ukoliko je u pitanju zakup,

8. rok privođenja zemljišta nameni,

9. druge elemente bitne za sadržinu ugovora koji će se zaključiti,

10. pouku o pravnom leku.

Član 34

Odeljenje za imovinsko pravne poslove rešenje iz člana 33. ove Odluke dostaviće svim učesnicima u postupku javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda.

Član 35

Ako ponuđač, kome se zemljište otuđuje ili daje u zakup ne pristupi zaključenju ugovora o kupovini ili o zakupu u roku određenom pravosnažnim rešenjem iz člana 33. tačka 5. ove Odluke ili se ugovor raskine pre upisa u javnu knjigu, rešenje Gradonačelnika kojim je zemljište otuđeno ili dato u zakup će se poništiti na predlog Odeljenja za imovinsko pravne poslove.

4. Zaključivanje Ugovora o otuđivanju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta

Član 36

Pre zaključivanja ugovora o otuđivanju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta Javnom pravobranilaštvu grada Zrenjanina dostavlja se Rešenje o otuđenju ili o davanju istog u zakup.

Rešenje iz stava 1. ovog člana Javnom pravobranilaštvu dostavlja Odeljenje za imovinsko pravne poslove.

Član 37

Po isteku roka od 30 dana od dana dostavljanja Rešenja javnom pravobranilaštvu, ukoliko isto nije pokrenulo tužbu pred nadležnim sudom za poništaj Rešenja, i po pravosnažnosti rešenja, Odeljenje za imovinsko pravne poslove priprema tekst ugovora o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta i isti dostavlja Gradonačelniku na potpis, pošto ga prethodno potpiše kupac ili zakupac građevinskog zemljišta.

5. Sadržina ugovora

Član 38

Ugovorom o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta pored zakonom propisane sadržine utvrđuje se način usklađivanja visine zakupnine sa porastom cena na malo u Republici Srbije prema podacima nadležne organizacije za poslove statistike, kao i uslove i razloge za raskid ugovora, kao i odgovarajuće klauzule koje se odnose na dozvolu za upis u javne knjige promene pravo vlasništvo ili prava zakupa, sa odgovarajućim upisom ugovorenih tereta kao što je hipoteka, založno pravo, zabrana otuđenja do konačne isplate cene i druge terete uspostavljene ugovorom o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.

Član 39

Evidenciju o zaključenim ugovorima o otuđenom ili datom u zakup građevinskom zemljištu u skladu sa ovom Odlukom vodi Odeljenje za imovinsko pravne poslove.

IV IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA OTUĐENJA ILI DAVANJA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U ZAKUP

Član 40

Izveštaj o izvršenju Programa donetog u smislu člana 7. ove Odluke, Skupština grada Zrenjanina usvaja na predlog Odeljenja za imovinsko pravne poslove.

Odeljenje za imovinsko pravne poslove predlog Izveštaja iz stava 1. ovog člana sačinjava u saradnji sa JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina".

Član 41

Skupština grada Izveštaj iz člana 40. usvaja najkasnije do 31.03. tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 42

Izveštaj iz člana 40. i 41. ove Odluke sadrži podatke o načinu i dinamici izvršenja Programa iz člana 7. ove Odluke, podatke o odstupanju od realizacije Programa i razlozima za odstupanje i druge podatke i informacije od značaja za izvršenje Programa.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 43

Rešenja o davanju građevinskog zemljišta u zakup doneta do dana stupanja na snagu ove Odluke, na osnovu kojih nije zaključen ugovor sa Javnim preduzećem "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina", na inicijativu ovog preduzeća i predlog Odeljenja za imovinsko pravne poslove Gradske uprave, poništiće se.

Raskidanje ugovora o davanju građevinskog zemljišta zaključenih do dana stupanja na snagu ove Odluke izvršiće se na osnovu Rešenja o poništaju Rešenja o davanju građevinskog zemljišta u zakup.

Rešenja iz stava 1. i 2. ovog člana donosi Gradonačelnik.

Član 44

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o građevinskom zemljištu ("Službeni list opštine Zrenjanin", br. 10/03, 8/05, 19/06, 19/07 i "Službeni list grada Zrenjanina", br. 24/08 i 3/09).

Član 45

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".