PRAVILNIK
O USPOSTAVLJANJU DEFINICIJE KRITIČNIH DELOVA ZAŠTITNO-RESTRIKTIVNE ZONE AERODROMA

("Sl. glasnik RS", br. 14/2010)

Predmet ovog pravilnika

Član 1

1. Ovim pravilnikom definišu se kritični delovi zaštitno-restriktivne zone aerodroma.

2. Ovim pravilnikom preuzima se, uz prilagođavanje pravu Republike Srbije, Uredba Komisije (EZ) br. 1138/2004 od 21. juna 2004. godine kojom se uvodi zajednička definicija kritičnih delova zaštitno-restriktivne zone aerodroma.

3. Uredba Komisije (EZ) br. 1138/2004 daje se u Prilogu ovog pravilnika.

Značenje pojedinih pojmova u ovom pravilniku

Član 2

1. "ECAA sporazum" označava Multilateralni sporazum između Evropske zajednice i njenih država članica, Republike Albanije, Bosne i Hercegovine, Republike Bugarske, Republike Hrvatske, Bivše Jugoslovenske Republike Makedonije, Republike Island, Republike Crne Gore, Kraljevine Norveške, Rumunije, Republike Srbije i Misije privremene uprave Ujedinjenih nacija na Kosovu (u skladu sa Rezolucijom Saveta bezbednosti UN 1244 od 10. juna 1999) o uspostavljanju Zajedničkog evropskog vazduhoplovnog područja.

2. Pojam "država članica" koji se koristi u Prilogu ovog pravilnika tumači se saglasno tačkama 2. i 3. Aneksa II ECAA sporazuma.

Stupanje na snagu ovog pravilnika

Član 3

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PRILOG

Uredba Komisije (EZ) br. 1138/2004 od 21. juna 2004. godine kojom se uvodi zajednička definicija kritičnih delova zaštitno-restriktivne zone aerodroma

Član 1

1. Na aerodromima na kojima više od 40 članova osoblja poseduje identifikacionu karticu za aerodrom koja im omogućava pristup u zaštitno-restriktivnu zonu aerodroma, kritični delovi zaštitno-restriktivne zone treba da budu barem sledeći:

a) svaki deo aerodroma na koji putnici u odlasku, uključujući njihov ručni prtljag, imaju pristup posle zaštitnog pregleda;

b) svaki deo aerodroma kroz koji, posle zaštitnog pregleda, može da prođe ili u kome može da se drži odlazeći predati prtljag (prtljag za bagažnik), ako prtljag ne spada u zaštićeni prtljag.

2. Za potrebe stava 1. ovog člana, svaki deo aerodroma smatra se kritičnim delom zaštitno-restriktivne zone sve dok:

a) putnici u odlasku, uključujući njihov ručni prtljag, posle zaštitnog pregleda, budu prisutni u njemu;

b) odlazeći predati prtljag (prtljag za bagažnik), posle zaštitnog pregleda, prolazi kroz njega ili se u njemu drži, ako prtljag ne spada u zaštićeni prtljag.

3. Za potrebe st. 1. i 2. ovog člana, kao delovi aerodroma smatraju se vazduhoplov, autobus, kolica za prtljag ili druga prevozna sredstva, staze ili koridori u zaštitno-restriktivnoj zoni.

Član 2

Zaštićeni prtljag, za potrebe ove uredbe, označava odlazeći predati prtljag (odlazeći prtljag za bagažnik) koji je posle zaštitnog pregleda tako fizički zaštićen da se sprečava unošenje bilo kakvih predmeta u njega.

Član 3

Na aerodromima na kojima manje od 40 članova osoblja poseduje identifikacionu karticu za aerodrom koja im omogućava pristup u zaštitno-restriktivnu zonu aerodroma, države članice mogu da odrede i druge kritične delove zaštitno-restriktivne zone, saglasno podstavu 2. tačke 2.3 (a) Aneksa Uredbe (EZ) br. 2320/2002.

Član 4

1. Svo osoblje, uključujući članove letačke posade, kao i predmeti koje ono nosi, podleže zaštitnom pregledu pre nego što mu se dopusti pristup delovima koji su navedeni u članu 1. stav 1. tačka a) ove uredbe, uvek kad ti delovi čine deo zgrade terminala.

2. Najkasnije do 1. januara 2006. godine države članice usvajaju mere po kojima se sprovodi zaštitni pregled osoblja, uključujući članove letačke posade, kao i predmeta koje ono nosi, pre nego što mu se dopusti pristup delovima koji su navedeni u članu 1. stav 1. tačka a) ove uredbe.

3. Najkasnije do 1. jula 2009. godine države članice usvajaju mere po kojima se sprovodi zaštitni pregled osoblja, uključujući članove letačke posade, kao i predmeta koje ono nosi, pre nego što mu se dopusti pristup delovima koji su navedeni u članu 1. stav 1. tačka b) ove uredbe.

Član 5

Najkasnije do 1. jula 2009. godine usvajaju se mere kojima se obezbeđuje da zaštićeni prtljag (član 2. ove uredbe) ne bude predmet neovlašćenog uticaja pre utovara u vazduhoplov, ako ga opslužuje osoblje nad kojim nije sproveden zaštitni pregled.

Član 6

1. Odstupajući od člana 4. ove uredbe, osoblje ne podleže zaštitnom pregledu pre nego što mu se dopusti pristup kritičnim delovima zaštitno-restriktivne zone, ako ga prati ovlašćeni član osoblja nad kojim je sproveden zaštitni pregled.

Pratnja je odgovorna za svaki prestup koji se odnosi na zaštitu i koji učini član osoblja koje je pod pratnjom.

2. Odstupajući od člana 4. ove uredbe, članovi osoblja nad kojim je sproveden zaštitni pregled i koji privremeno napuštaju kritične delove zaštitno-restriktivne zone, ne podležu zaštitnom pregledu pri povratku, ako su bili pod stalnim nadzorom kojim se obezbeđuje da ne unesu zabranjene predmete u kritične delove zaštitno-restriktivne zone.

Član 7

Ne dirajući u član 6. ove uredbe, uvek kad lica nad kojima nije sproveden zaštitni pregled imaju pristup kritičnim delovima zaštitno-restriktivne zone, sprovodi se kompletan zaštitni pregled ovih delova.

Član 8

Ova uredba stupa na snagu 1. jula 2004. godine.