ODLUKA
O PRAVIMA U SOCIJALNOJ ZAŠTITI I SOCIJALNOJ SIGURNOSTI GRAĐANA GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2010 - prečišćen tekst)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Socijalnom zaštitom u smislu ove odluke smatra se organizovana društvena delatnost koja ima za cilj pružanje pomoći građanima i njihovim porodicama kada dođu u stanje socijalne potrebe i preduzimanje mera radi sprečavanja nastajanja i otklanjanja posledica takvog stanja.

Stanjem socijalne potrebe se smatra takvo stanje u kojem je građaninu ili porodici neophodna društvena pomoć u cilju savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranju uslova za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, ukoliko se te potrebe ne mogu na drugi način zadovoljiti, a na osnovama humanizma i poštovanja ljudskog dostojanstva.

Ovom odlukom uređuju se prava u socijalnoj zaštiti za čije je ostvarivanje nadležan grad Požarevac, uslovi i postupak za ostvarivanje ovih prava, način finansiranja i obezbeđivanja sredstava.

Socijalna zaštita na osnovu ove odluke obezbeđuje se građanima koji imaju prebivalište na teritoriji grada Požarevca, a izuzetno i ostalim građanima koji nemaju prebivalište na teritoriji grada Požarevca, a nađu se u stanju socijalne potrebe na teritoriji grada Požarevca.

II PRAVA I OBLICI SOCIJALNE ZAŠTITE

Član 2

Prava i oblici socijalne zaštite koja se uređuju ovom odlukom su:

1. Pravo na pomoć u kući,

2. Pravo na dnevni boravak,

3. Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu,

4. Pravo na opremu i prevoz korisnika na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu,

5. Pravo na usluge socijalnog rada,

6. Pravo na jednokratnu pomoć,

7. Pravo na naknadu troškova sahrane,

8. Pravo na naknadu prevoza učenika,

9. Pravo na opremanje stana štićenika,

10. Pravo na usluge neodložnih intervencija i interventni smeštaj u kriznim situacijama,

11. Pravo na korišćenje usluga socio-terapijskog servisa za mlade sa problemima u ponašanju, u riziku i u sukobu sa zakonom,

12. Pravo na korišćenje usluga savetovališta,

13. Pravo na korišćenje usluga narodne kuhinje,

14. Pravo prolaznika na putne troškove i troškove ishrane,

15. Pravo na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima,

16. Pravo na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju, i

17. Pravo na druge oblike socijalne zaštite.

1. Pravo na pomoć u kući

Član 3

Pravo na pomoć u kući se obezbeđuje starim, invalidnim i hronično obolelim licima za koja je Centar za socijalni rad utvrdio potrebu i celishodnost obezbeđivanja ovog oblika socijalne zaštite, a naročito licima kod kojih je utvrđena potreba za negom i pomoći od strane drugog lica.

Pomoć u kući obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova i nege u njihovim domaćinstvima, pomoć u nabavci prehrambenih i drugih proizvoda, lekova, plaćanje računa, pomoć u održavanju lične higijene, higijene veša i stana i obezbeđivanje jednog obroka dnevno, zavisno od potreba nosioca prava.

Cenu usluga za korisnike, kao i učešće korisnika, odnosno srodnika obaveznih na izdržavanje, u troškovima, utvrđuje Gradsko veće grada Požarevca.

Sredstva za realizaciju programa obezbeđuju se iz budžeta grada Požarevca i participacije koju plaća korisnik usluge.

Posebnim Pravilnikom o pružanju usluga utvrdiće se način i uslovi ostvarivanja ovog prava.

Pravilnik donosi Gradsko veće grada Požarevca na predlog organa nadležnog za socijalna pitanja.

2. Pravo na dnevni boravak

Član 4

Pravo na dnevni boravak ima dete ometeno u fizičkom ili psihičkom razvoju, dete obolelo od autizma, i odraslo lice koje ima pravo na smeštaj u ustanovu ili u drugu porodicu ako je, u zavisnosti od stepena i vrste ometenosti, mogućnosti i potreba ovih lica i drugih razloga, ovakav oblik zaštite najcelishodniji.

Pravo na dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju starosti do 25 godina obezbeđuje se upućivanjem korisnika u Centar za dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju, koji ove poslove obavlja kao poverene poslove koji se u celosti finansiraju iz budžeta grada Požarevca.

Centar za dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju obezbeđuje korisnicima dnevni boravak, ishranu, zdravstvenu zaštitu, vaspitno-obrazovni rad, osposobljavanje za rad i radne aktivnosti, kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti prema njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenom interesu.

Učešće korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima dnevnog boravka utvrđuje se na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Gradsko veće grada Požarevca.

Odrasla i invalidna lica, pravo na dnevni boravak ostvariće kada se steknu materijalni i prostorni uslovi za ostvarivanje ovog prava.

3. Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu

Član 5

Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište za decu i omladinu priznaje se deci i omladini bez roditeljskog staranja i deci i omladini čiji je razvoj ometen porodičnim prilikama, kao privremeno zbrinjavanje do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite u trajanju do 30 dana uz mogućnost produženja prava još do 30. dana, kada postoje naročito opravdani razlozi (složeniji opservaciono - dijagnostički postupak, objektivna nemogućnost pribavljanja neophodne dokumentacije i sl.).

U prihvatilištu se obezbeđuju smeštaj i ishrana korisnika, opservaciono - dijagnostički postupak sa predlogom uputnom organu o daljem obliku socijalne zaštite korisnika, zdravstvena zaštita korisnika, obrazovno - vaspitne, kulturne i druge potrebe korisnika.

Pravo na privremeni smeštaj u prihvatnu stanicu za decu i omladinu priznaje se deci i omladini koja se nađu u skitnji, prosjačenju ili drugim slučajevima u kojima je hitno potreban prihvat - kratkotrajni smeštaj, do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite, sa ciljem da se korisnik što brže vrati roditeljima, hraniteljskoj porodici ili u ustanovu socijalne zaštite.

U prihvatnoj stanici se obezbeđuje smeštaj i ishrana korisnika, primena zdravstveno - higijenskih mera, utvrđivanje identiteta i prebivališta korisnika, sačinjavanje nalaza o njihovom stanju i ponašanju.

Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu pod uslovima iz ove odluke obezbeđuju se i starim licima koja se nađu u skitnji, prosjačenju ili drugim slučajevima u kojima je hitno potreban prihvat i kratkotrajni smeštaj, do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite.

Do obezbeđenja prostornih uslova za ostvarivanje ovog prava, koristiće se usluge drugih prihvatilišta i prihvatnih stanica.

4. Pravo na opremu i prevoz korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu

Član 6

Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu obuhvata odeću, obuću i troškove za prevoz korisnika do ustanove, odnosno porodice.

Pravo na opremu iz stava 1. ovog člana ima lice sa prebivalištem na području grada Požarevca koje se upućuje na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu u gradu ili van njega a tu opremu ne može samo obezbediti niti mu je mogu obezbediti srodnici koji su prema propisima o braku i porodičnim odnosima dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.

Pravo na odeću ostvaruje se u obliku novčane naknade za nabavku neophodno potrebnih odevnih i obuvnih stvari licu koje se upućuje na smeštaj, prema stvarnim potrebama u konkretnom slučaju i prema normativima ustanove za smeštaj.

Pravo na troškove za prevoz od poslednjeg prebivališta do ustanove, odnosno druge porodice ima lice koje se upućuje na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu a koje pored uslova iz stava 2. ovog člana ispunjava i uslov da koristi javni prevoz.

Troškovi iz stava 4. ovog člana priznaju se na osnovu važeće cene autobuske, odnosno vozne karte.

Izuzetno iz stava 4. ovog člana za nepokretne i maloletne korisnike priznaće se troškovi prevoza vozilom službe hitne pomoći ili Centra za socijalni rad u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

5. Pravo na usluge socijalnog rada

Član 7

Uslugama socijalnog rada u smislu ove odluke smatra se preventivna delatnost, dijagnostika, tretman i savetodavno terapijski rad na primeni stručnih i naučnih saznanja u cilju pružanja stručne pomoći pojedincima, porodicama i društvenim grupama da rešavaju svoje životne teškoće ili pomoć u organizovanju lokalnih i drugih zajednica da spreče socijalne probleme i ublaže posledice.

6. Pravo na jednokratnu pomoć

Član 8

Pravo na jednokratnu pomoć mogu steći lica koja se trenutno nađu u stanju socijalne potrebe usled elementarnih nepogoda, bolesti, povratka sa lečenja ili izdržavanja kazne zatvora, smrtnog slučaja u porodici ili su bez svoje krivice ostala bez sredstava za život, a nisu u mogućnosti da ista obezbede na drugi način.

U skladu sa stavom 1. ovog člana, jednokratna pomoć se obezbeđuje za:

1. Saniranje posledica elementarnih nepogoda,

2. Zadovoljenje osnovnih životnih i higijenskih potreba,

3. Nabavku lekova koji se nalaze van pozitivne liste,

4. Plaćanje troškova lečenja i nabavku pomagala za teško obolela lica,

5. Učešće u plaćanju komunalnih usluga,

6. Decu smeštenu u ustanovama socijalne zaštite, hraniteljskim i drugim porodicama za:

- kupovinu knjiga i školskog pribora,

- ekskurzije i opremanje za maturske večeri,

- troškove zimovanja, letovanja, izleta i škole u prirodi,

- povremeno opremanje garderobom i obućom,

- plaćanje praktične nastave i opreme za decu koja se obrazuju za zanate,

- obilazak dece i kupovinu prigodnih poklona,

7. Nedelju solidarnosti sa starim licima,

8. Obilazak štićenika koji se nalaze na domskom smeštaju,

9. Povratnike iz zatvora do njihove socijalizacije,

10. Lekarska uverenja za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite,

11. Troškove prekida neželjene trudnoće iz socijalnih indikacija,

12. U svim opravdanim slučajevima kada se na drugi način ne može prevazići stanje socijalne potrebe (posebno za decu obolelu od najtežih bolesti, kao i druga lica kojima je potrebna pomoć na ime lečenja i hirurških intervencija).

Član 9

Pravo na jednokratnu pomoć, lica iz stava 1. prethodnog člana mogu ostvariti najviše tri puta u toku godine, osim u izuzetnim slučajevima kada se za to ukaže potreba a prema oceni Centra za socijalni rad ili Komisije.

Član 10

Jednokratna pomoć može biti novčana ili u naturi.

Visina jednokratne pomoći utvrđuje se u zavisnosti od potreba i materijalnog položaja pojedinca odnosno porodice.

Maksimalni iznos jednokratne pomoći ne može biti veći od prosečne neto zarade ostvarene po zaposlenom u privredi Republike Srbije u mesecu koji prethodi mesecu u kome se donosi rešenje o visini jednokratne pomoći, a prema zvaničnim statističkim podacima objavljenim u "Službenom Glasniku Republike Srbije".

Izuzetno, o ostvarivanju prava na jednokratnu novčanu pomoć u iznosu većem od iznosa iz stava 3. ovog člana odlučivaće Gradsko veće grada Požarevca.

Član 11

U izuzetno hitnim slučajevima Centar za socijalni rad može dodeliti jednokratnu pomoć licima koja se nađu u stanju trenutne materijalne neobezbeđenosti a korisnici su prava kod Centra.

Jednokratnu pomoć u hitnim slučajevima, posebnim rešenjem, može odobriti Predsednik Komisije uz saglasnost Gradonačelnika grada Požarevca.

Član 12

Isplatu jednokratne novčane pomoći korisnicima za koje je rešenje donela Komisija, vrši nadležno odeljenje Gradske uprave grada Požarevca.

Isplatu jednokratne novčane pomoći korisnicima za koje je rešenje doneo Centar za socijalni rad vrši Centar ili nadležno odeljenje Gradske uprave grada Požarevca.

Član 13

Jednokratna pomoć u naturi daje se socijalno ugroženim licima u životnim namirnicama i sredstvima za higijenu prema proceni Centra za socijalni rad ili Komisije, više puta u toku godine, u količinama srazmerno broju članova domaćinstva.

7. Pravo na naknadu troškova sahrane

Član 14

Naknada troškova sahrane priznaje se za:

- korisnika materijalnog obezbeđenja ili člana njegove porodice;

- lice koje je živelo samo i nema zakonske obveznike izdržavanja;

- nepoznato lice ili lice nepoznatog prebivališta.

Naknada troškova se priznaje u visini stvarnih troškova učinjenih za nabavku najneophodnije pogrebne opreme (sanduk najniže vrednosti, pokrov, krst sa natpisom, prevoz, sahranjivanje, taksa za grobno mesto i grobno mesto).

Za slučaj smrti korisnika prava na materijalno obezbeđenje ili člana njegove porodice koji su se nalazili na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite, a ustanova je izvršila sahranu, Centar za socijalni rad refundiraće ustanovi neophodne pogrebne troškove na bazi ispostavljenog računa.

Za slučaj smrti korisnika prava na materijalno obezbeđenje ili člana njegove porodice koji su se nalazili na porodičnom smeštaju, a porodica je izvršila sahranu, porodici se priznaju neophodni pogrebni troškovi.

Za lica koja nemaju stalno mesto prebivališta (skitnice) a smrt ih je zatekla na teritoriji grada Požarevca, kao i za lica koja nemaju stalno mesto prebivališta na teritoriji grada Požarevca, a nemaju srodnike koji su po zakonu obavezni da ih sahrane, pogrebne troškove snosi grad Požarevac iz sredstava budžeta za socijalna davanja po rešenju Komisije.

Naknada troškova sahrane može se priznati fizičkom licu koje je izvršilo sahranu lica iz stava 1. ovog člana, uz priložene dokaze o stvarnim troškovima.

8. Pravo na naknadu prevoza učenika

Član 15

Deca korisnika materijalnog obezbeđenja, deca smeštena u hraniteljsku porodicu, deca bez roditeljskog staranja smeštena u drugu porodicu, deca koja se nalaze u specijalnim školama, a koja redovno pohađaju srednju školu udaljenu najmanje 4 km od mesta stanovanja, imaju pravo na naknadu troškova prevoza.

Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se u visini cene prevoza u javnom saobraćaju.

9. Pravo na opremanje stana štićenika

Član 16

Štićenicima Centra za socijalni rad smeštenim u ustanovama socijalne zaštite i hraniteljskim porodicama po završetku školovanja i osposobljavanja za rad priznaje se pravo na troškove opremanja stana i nabavku osnovnih sredstava za život, po proceni Centra za socijalni rad, a najviše do iznosa 1. prosečne bruto zarade ostvarene po zaposlenom u Republici Srbiji po poslednjem objavljenom podatku nadležnog organa za statistiku.

10. Pravo na usluge neodložnih intervencija i interventni smeštaj u kriznim situacijama

Član 17

Usluge neodložnih intervencija u zaštiti porodice obezbeđuju se angažovanjem stručnih radnika Centra za socijalni rad u okviru dvadesetčetvoročasovnog dežurstva - pripravnosti.

Centar za socijalni rad će koordinirati aktivnosti sa ostalim subjektima koji se angažuju u skladu sa utvrđenim procedurama u rešavanju kriznih situacija.

Pravo na interventni smeštaj imaju žrtve nasilja u porodici, zlostavljanja i zanemarivanja. Lica iz stava 3. ovog člana smeštaju se u ustanovu socijalne zaštite ili hraniteljsku porodicu, pripremljenu za urgentno zbrinjavanje.

Ovo pravo se ostvaruje u skladu sa odredbama Porodičnog zakona, Zakona o maloletnim počiniocima krivičnih dela i u skladu sa odredbama Strategije razvoja socijalne zaštite koje se odnose na zaštitu dece i porodica od zlostavljanja i zanemarivanja.

11. Pravo na korišćenje usluga socio-terapijskog servisa za mlade sa problemima u ponašanju, u riziku i u sukobu sa zakonom

Član 18

Socio-terapijski servis za mlade sa problemima u ponašanju, u riziku i u sukobu sa zakonom realizovaće ustanove iz oblasti socijalne zaštite, organizacije i udruženja građana osnovana i registrovana za pružanje ove vrste usluge.

12. Pravo na korišćenje usluga savetovališta

Član 19

Građani mogu koristiti usluge savetovališta, koja se organizuju kao:

- savetovalište za brak i porodicu,

- savetovalište za mlade,

- savetovalište za ostarela lica,

- centar za medijaciju.

U savetovalištima se realizuju psihološko - pedagoške, socijalne i pravne usluge i usluge medijacije.

13. Pravo na korišćenje usluga narodne kuhinje

Član 20

Licima iz člana 1. Odluke može se priznati pravo korišćenja usluga narodne kuhinje ukoliko se rad narodne kuhinje organizuje i finansira sredstvima budžeta grada Požarevca.

Za korisnike prava i usluga Centra za socijalni rad upute izdaje Centar a za ostale korisnike uput izdaje Komisija na osnovu utvrđene potrebe ili predloga drugih organizacija, ustanova i udruženja građana.

14. Pravo prolaznika na putne troškove i troškove ishrane

Član 21

Naknada za putne troškove i ishranu prolaznika priznaje se licu koje se nađe na teritoriji grada Požarevca, van svog prebivališta u stanju izuzetno teške situacije, za povratak u mesto prebivališta, odnosno boravišta ili za odvođenje u prihvatilište.

Licu koje nije u stanju da se samo vrati, određuje se pratilac.

Iznos naknade za ovo pravo određuje se u visini stvarnih troškova prevoza, a za ishranu do 10% od visine minimalnog nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca utvrđenog zakonom.

Centar za socijalni rad refundira učinjene troškove od Centra za socijalni rad, sa područja na kome lice ima prebivalište, odnosno boravište.

15. Pravo na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima

Član 21a

Socijalno stanovanje pod zaštićenim uslovima je novi oblik socijalne zaštite osiromašenog stanovništva i predstavlja način trajnog zbrinjavanja u prvom redu izbeglica, a potom i manjeg broja socijalnog ugroženog lokalnog stanovništva. Korisnici ovog prava su socijalno ugrožene izbeglice i interno raseljena lica i porodice sa boravištem na teritoriji grada Požarevca, kao i socijalno ugroženo lokalno stanovništvo i to:

1. socijalno ugrožena lica i porodice koja zbog fizičkih ili mentalnih bolesti, hronične bolesti ili invaliditeta člana porodice ne mogu da obezbede uslove za život,

2. samohrani roditelji, i

3. starija lica sposobna da žive samostalno, kao i domaćin socijalnog stanovanja i članovi njegove porodice.

Pravilnik o kriterijumima i merilima za izbor korisnika kojim će se urediti uslovi, kriterijumi i merila za izbor korisnika jedinica u objektu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima doneće Gradsko veće grada Požarevca.

16. Pravo na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju

Član 21b

Naknada troškova za vantelesnu oplodnju je oblik socijalne zaštite kojim je obuhvaćena porodica koja zbog steriliteta ili privremene neplodnosti nema dece a u postupku je vantelesne oplodnje.

Naknadu troškova za vantelesnu oplodnju može da ostvari porodica koja ima prebivalište na teritoriji grada Požarevca najmanje 2 godine računajući od dana podnošenja zahteva kao i ostalih uslova koji su utvrđeni ovom odlukom.

Porodici iz stava 2. ovog člana se vrši naknada troškova za vantelesnu oplodnju, uključujući i troškove za neophodne lekove u punom iznosu.

Sredstva za ostvarivanje ovog prava obezbeđuju se u budžetu grada Požarevca.

Naknadu troškova za vantelesnu oplodnju može da ostvari porodica najviše dva puta.

Član 21v

Pravo na naknadu troškova u visini od 60% ima porodica iz prethodnog člana ove Odluke, čija prosečna mesečna primanja u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju, ne prelaze dve prosečne (bruto) zarade u privredi Republike prema poslednjem objavljenom podatku Republičkog zavoda za statistiku.

Član 21g

Pravo na naknadu troškova u visini od 45% ima porodica iz člana 21b. čija prosečna mesečna primanja u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju iznose između dve i dve i po prosečne (bruto) zarade u privredi Republike prema poslednjem objavljenom podatku Republičkog zavoda za statistiku.

Član 21d

Pravo na naknadu troškova u visini od 30% ima porodica iz člana 21b. čija prosečna mesečna primanja u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju iznose između dve i po i tri prosečne (bruto) zarade u privredi Republike prema poslednjem objavljenom podatku Republičkog zavoda za statistiku.

Član 21đ

Pravo na naknadu troškova u visini od 15% ima porodica iz člana 21b. čija prosečna mesečna primanja u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju iznose između tri i tri i po prosečne (bruto) zarade u privredi Republike prema poslednjem objavljenom podatku Republičkog zavoda za statistiku.

Član 21e

Porodica iz člana 21b. ove odluke čija prosečna mesečna primanja u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju, prelazi iznos od tri i po prosečne (bruto) zarade u privredi Republike prema poslednjem objavljenom podatku Republičkog zavoda za statistiku nema pravo na naknadu troškova.

Član 21ž

Zahtev za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju podnosi se Centru za socijalni rad Požarevac sa naznakom "za Komisiju za socijalna pitanja".

Uz zahtev za priznavanje prava za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju podnosilac zahteva prilaže:

- fotokopije ličnih karata svih punoletnih članova domaćinstva;

- potvrdu izabrane zdravstvene ustanove da su u postupku vantelesne oplodnje sa listom neophodnih lekova;

- potvrdu Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje da li su potrebni lekovi sa dostavljene liste besplatni ili se plaćaju;

- profakturu (predračun) izabrane zdravstvene ustanove za obavljanje postupka vantelesne oplodnje;

- uverenje Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlenog bračnog druga, odnosno članove porodičnog domaćinstva;

- potvrde o zaradi za poslednja tri meseca svih članova porodičnog domaćinstva;

- potvrdu mesne zajednice - mesne kancelarije o broju članova porodičnog domaćinstva; i

- uverenje o imovnom stanju.

Član 21z

Prioritet u ostvarivanju prava na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju u slučaju kada bračni parovi imaju sve ostale uslove identične, utvrđuje se na osnovu ispunjenosti sledećih kriterijuma:

1. Žene koje nisu rađale ili nemaju žive dece;

2. Žene koje imaju neplodnost organskog porekla, subfetrilnosti muškarca, čiji je rezultat neuspešno prethodno lečenje bračne neplodnosti;

3. Žene koje imaju dugotrajnu neplodnost neotkrivenog uzroka, svi oblici;

4. Broj pokušaja vantelesne oplodnje i asistirane ljudske reprodukcije;

5. Godine starosti bračnih parova, odnosno dužine lečenja bračne neplodnosti; i

6. Da su bračni parovi sa liste Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za vantelesnu oplodnju, a nisu trenutno u postupku vantelesne oplodnje, ranije podneli zahtev Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje.

Član 21i

O pravu na naknadu troškova odlučuje rešenjem Komisija za socijalna pitanja.

Komisija za socijalna pitanja će angažovati lekara specijalistu ginekologa za davanje stručnog mišljenja u postupku odlučivanja po podnetim zahtevima za naknadu troškova vantelesne oplodnje.

Angažovani lekar specijalista ginekolog ostvaruje pravo na naknadu u visini primanja člana Komisije za socijalna pitanja.

Član 21j

Komisija za socijalna pitanja po sprovedenom postupku rešenje o ostvarenom pravu na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju sa priloženom finansijskom dokumentacijom dostavlja Odeljenju za privredu i finansije - odseku za trezor.

Odeljenje za privredu i finansije - Odsek za trezor izvršiće prenos sredstava na račun izabrane zdravstvene ustanove.

Član 21k

Komisija za socijalna pitanja posebnim rešenjem priznaje troškove za nabavku neophodnih lekova na osnovu potvrde apotekarske ustanove.

Troškovi za nabavku lekova priznaće se u punom iznosu bez obzira na visinu naknade troškova za vantelesnu oplodnju.

17. Pravo na druge oblike socijalne zaštite

Član 22

Drugi oblici socijalne zaštite podrazumevaju realizaciju socijalnog programa grada Požarevca kroz koji se radno sposobnim licima iz člana 1. odluke pruža mogućnost volonterskog rada angažovanjem na poslovima u javnim preduzećima, ustanovama i organizacijama grada Požarevca.

Licima iz stava 1. ovog člana odobrava se naknada za radno angažovanje do visine sredstava za volonterski rad na osnovu podataka Nacionalne službe za zapošljavanje.

Lice može biti angažovano najmanje 8. a najviše 184 radna sata u toku meseca.

U postupku realizacije socijalnog programa ovlašćena lica javnih preduzeća i ustanova grada Požarevca obraćaju se pismenim zahtevom Komisiji ili Centru za socijalni rad radi određivanja lica iz člana 1. odluke koja bi bila angažovana na poslovima od javnog interesa i značaja za preduzeća i ustanove u gradu Požarevcu.

Uz pismeno obraćanje ovlašćenih lica javnih preduzeća, ustanova i organizacija grada Požarevca isti će se obavezati da licima radno angažovanim po osnovu socijalnog programa pruže sve potrebne mere bezbednosti i zaštite na radu u skladu sa zakonom.

Po završetku radnog angažovanja ovlašćena lica javnih preduzeća i ustanova dostavljaju Komisiji overeni spisak radno angažovanih lica sa podacima o vremenu angažovanja i opisu odrađenih poslova.

Predsednik Komisije, na osnovu usvojenog socijalnog programa, datih podataka iz stava 2. ovog člana, donosi rešenje o visini naknade za obavljen volonterski rad.

III POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA

Član 23

O zahtevima za ostvarivanje prava iz ove odluke rešava u prvom stepenu Centar za socijalni rad i Komisija za socijalna pitanja.

Član 24

Postupak se pokreće na zahtev lica, odnosno zakonskog zastupnika, staraoca i po službenoj dužnosti.

Zahtev se podnosi Centru za socijalni rad Požarevac.

Podaci koji se unose u zahtev moraju da budu potpuni i istiniti.

Član 25

Kada se kao korisnik prava iz ove odluke pojavljuje porodica za nosioca prava se određuje jedan poslovno sposoban član.

Član 26

Prioritet u rešavanju i priznavanju prava imaju lica koja su nesposobna za rad, bez imovine i prihoda i bez srodnika koji su obavezni da ih izdržavaju.

Član 27

Postupak za ostvarivanje prava iz ove odluke vodi se po odredbama Zakona o opštem upravnom postupku i odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana.

O proceni uslova za priznavanje prava odlučuje Centar za socijalni rad ili Komisija za socijalna pitanja.

Radi potpunijeg sagledavanja socijalne potrebe korisnika može se koristiti mišljenje mesne zajednice, drugih ustanova, organizacija, udruženja i pojedinaca.

Član 28

O žalbi na rešenje Centra za socijalni rad ili Komisije, odlučuje Gradsko veće grada Požarevca.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.

Član 29

Reviziju rešenja o priznatim pravima iz ove odluke vrši jednom godišnje Gradsko veće grada Požarevca.

Član 30

Centar za socijalni rad dužan je da vodi posebnu evidenciju o priznatim pravima, po korisnicima i da dostavlja izveštaj o radu i informacije o pravima i utrošenim sredstvima tromesečno, a na zahtev Gradonačelnika i češće.

IV OBEZBEĐENJE SREDSTAVA

Član 31

Prava iz ove Odluke su prava od opšteg interesa i o njihovom obezbeđivanju stara se Grad, u skladu sa materijalnim mogućnostima.

Sredstva za ostvarivanje prava obezbeđuju se u budžetu Grada i namenski se opredeljuju za svaku budžetsku godinu u odnosu na raspoloživa sredstva.

Nadležno odeljenje Gradske uprave vrši prenos sredstava za finansiranje prava iz ove odluke na osnovu rešenja Centra za socijalni rad ili Komisije.

Član 32

Komisiju za socijalna pitanja obrazuje Skupština grada Požarevca.

Komisija ima predsednika i šest članova.

Gradsko veće grada Požarevac doneće Pravilnik kojim će se utvrditi kriterijumi, postupak, obim, uslovi i način ostvarivanja prava iz ove odluke.

Komisija za socijalna pitanja doneće Poslovnik o radu Komisije.

Strukturu, način finansiranja i broj stručnih radnika za sprovođenje ove odluke utvrđuje Gradsko veće grada Požarevca.

Za sprovođenje člana 8. stav 2. tačke 12. ove odluke otvoriće se poseban račun u trezoru grada Požarevca za uplatu donatorskih sredstava.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o dodatnim pravima i oblicima socijalne zaštite u opštini Požarevac ("Službeni glasnik opštine Požarevac", br. 3/92 i 4/94 i "Službeni glasnik grada Požarevca", br. 5/08).

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana grada Požarevca obuhvata:
1. Odluku o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 3/2009), koja je stupila na snagu 18.4.2009. godine;
Iz ove odluke u prečišćen tekst nije unet član 34. kojim je rečeno kada ta odluka stupa na snagu;
2. Odluku o dopuni Odluke o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 6/2009), koja je stupila na snagu 26.9.2009. godine.
Iz ove odluke u prečišćen tekst nije unet član 4. kojim je rečeno kada ta odluka stupa na snagu;
3. Odluku o dopuni Odluke o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 10/2009), koja je stupila na snagu 25.12.2009. godine.
Iz ove odluke u prečišćen tekst nije unet član 4. kojim je ovlašćena komisija za propise da utvrdi prečišćen tekst odluke i član 5. kojim je rečeno kada ta odluka stupa na snagu.