ODLUKA

O JAVNOM LINIJSKOM GRADSKOM I PRIGRADSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 2/2010)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se uslovi i način poveravanja javnog linijskog, gradskog i prigradskog prevoza putnika u drumskom saobraćaju na teritoriji Grada Novog Pazara (u daljem tekstu: gradski i prigradski prevoz putnika), njegova organizacija i način obavljanja delatnosti.

Član 2

Gradski i prigradski prevoz putnika je pod jednakim uslovima dostupan svim korisnicima prevoznih usluga i obavlja se na osnovu vozne karte ili druge važeće prevozne isprave (pretplatne karte i sl.).

Gradski i prigradski prevoz se obavlja u skladu sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju, ovom Odlukom i opštim uslovima prevoza u gradskom i prigradskom prevozu putnika. Organ Gradske uprave Grada Novog Pazara nadležan za poslove saobraćaja utvrđuje opšte uslove prevoza u gradskom i prigradskom prevozu putnika na osnovu Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, drugih propisa donetih na osnovu zakona i ove Odluke.

Član 3

Gradonačelnik grada Novog Pazara poverava obavljanje gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Novog Pazara.

Član 4

Gradonačelnik grada Novog Pazara utvrđuje obim prevoza putnika na teritoriji Grada Novog Pazara u gradskom i prigradskom prevozu na osnovu predloga nadležnog gradskog organa za poslove saobraćaja.

Obim prevoza putnika iz stava 1. ovog člana definiše se brojem linija i polazaka koji se detaljno iskazuju redovima vožnje kod nadležnog gradskog organa za poslove saobraćaja, a u skladu sa potrebama i planovima razvoja grada Novog Pazara, gradskog i prigradskog prevoza.

Član 5

U pripremi predloga iz člana 4. stav 1. ove Odluke, organ Gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja uzima u obzir realne potrebe građana i mogućnosti za optimalnu organizaciju gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritorijama mesnih zajednica grada Novog Pazara.

Član 6

Gradski i prigradski prevoz putnika može da obavlja privredno društvo ili preduzetnik (u daljem tekstu: prevoznik) registrovano za obavljanje te vrste prevoza, ako ispunjava uslove utvrđene Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju i ovom Odlukom u pogledu opremljenosti, obezbeđenja odgovarajućeg parking prostora, kadrova za redovno održavanje autobusa i kontrolu njihove tehničke ispravnosti.

Član 7

Gradski i prigradski prevoz može da obavlja prevoznik kome Gradonačelnik grada Novog Pazara poveri obavljanje prevoza pod uslovima i na način regulisan ugovorom između Gradonačelnika grada Novog Pazara i prevoznika u skladu sa ovom Odlukom.

Prevoznik, kome je povereno obavljanje gradskog i prigradskog prevoza, dužan je da poverenu delatnost obavlja kontinuirano, bezbedno, uredno i kvalitetno u skladu sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju, drugim propisima donetim na osnovu Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju i ovom Odlukom, a u obimu utvrđenim Ugovorom o poveravanju obavljanja gradskog i prigradskog prevoza putnika.

Član 8

Gradski i prigradski prevoz putnika obavlja se autobusima koji ispunjavaju uslove utvrđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima i propisima o standardima za pojedine vrste vozila.

Autobusi kojima se obavlja javni gradski i prigradski prevoz putnika moraju biti redovno održavani, kontrolisani radi obezbeđivanja njihove stalne tehničke ispravnosti radi bezbednog korišćenja u saobraćaju.

Član 9

Cene (cenovnik) prevoza putnika u gradskom i prigradskom prevozu određuje prevoznik u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima i ovom Odlukom, uz saglasnost Gradskog veća grada Novog Pazara.

II USLOVI I NAČIN POVERAVANJA PREVOZA PUTNIKA

Član 10

Gradski i prigradski prevoz putnika može da se poveri prevozniku koji je tehnički, organizaciono, kadrovski osposobljen za obavljanje ove delatnosti i koji može sa raspoloživim autobusima da obezbedi kontinuirano, bezbedno, uredno i kvalitetno vršenje prevoza.

Član 11

Poveravanje prevoza putnika u gradskom i prigradskom prevozu vrši se putem javnog konkursa na period do pet godina.

Javni konkurs raspisuje Gradska uprava za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara.

Gradska uprava za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara raspisuje javni konkurs za poveravanje obavljanja gradskog i prigradskog prevoza najmanje 60 dana pre prestanka važenja prethodnog ugovora o poveravanju prevoza.

Javni konkurs se objavljuje u lokalnim medijima i jednom dnevnom listu na teritoriji Republike Srbije i otvoren je 30 dana od dana objavljivanja.

Član 12

Gradska uprava za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara može da raspiše javni konkurs za poveravanje kompletnog gradskog i prigradskog prevoza putnika ili za poveravanje prevoza putnika na pojedinim utvrđenim linijama (paket linija).

Član 13

Javni konkurs sprovodi komisija za sprovođenje javnog konkursa za poveravanje obavljanja gradskog i prigradskog prevoza (u daljem tekstu: komisija) koju čini pet članova odgovarajuće struke.

Gradonačelnik grada Novog Pazara obrazuje rešenjem komisiju iz prethodnog stava.

Komisija sprovodi javni konkurs i utvrđuje predlog za izbor prevoznika.

Član 14

Javni konkurs mora da sadrži:

- naziv linija u gradskom i prigradskom prevozu koje se poveravaju na obavljanje;

- uslove koje prevoznik mora da ispunjava da bi učestvovao na konkursu;

- uslove koje autobusi moraju da ispunjavaju za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza;

- spisak dokumentacije koju prevoznik prilaže;

- vreme na koje se poverava obavljanje gradskog i prigradskog prevoza i vreme za koje je prevoznik dužan da otpočne sa obavljanjem prevoza;

- podatke o obaveznoj sadržini ponude;

- način i rok za podnošenje ponuda;

- mesto i vreme javnog otvaranja ponuda;

- rok i način objavljivanja rezultata konkursa;

- upozorenje da učesnik na konkursu mora u potpunosti da ispunjava sve uslove propisane konkursom;

- način određivanja cene za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza putnika i drugo.

Član 15

Učesnik javnog konkursa je dužan da na osnovu knjigovodstvene, finansijske, personalne i pravno-normativne dokumentacije, dokaže svoju tehničku, organizacionu i kadrovsku osposobljenost za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza koji mu se poverava.

Ponuda učesnika javnog konkursa mora obavezno da sadrži sledeće dokaze:

- poslovno ime i sedište sa podacima lica ovlašćenog za zastupanje;

- dokaz da je upisan u registar privrednih subjekata za obavljanje javnog linijskog prevoza putnika;

- uverenje da nije kažnjavan za privredni prestup;

- uverenje da odgovorno lice u privrednom društvu nije kažnjavano za krivično delo iz delatnosti koja se poverava, u roku od dve godine pre objavljivanja javnog konkursa;

- potvrdu nadležnog poreskog organa o izmirenim porezima i doprinosima za tekuću godinu;

- bilans stanja i bilans uspeha za prethodnu poslovnu godinu;

- dokaz o likvidnosti u poslednjih šest meseci (izveštaj Centra za bonitet Narodne banke Srbije);

- referenc lista;

- popunjena i potpisana izjava o poslovnim, kadrovskim i tehničkim kapacitetima;

- popunjena i potpisana izjava o prihvatanju uslova iz konkursne dokumentacije;

- i druge dokaze predviđene konkursom.

Ponuda iz stava 2. ovog člana se podnosi u zatvorenoj koverti sa naznakom: "Konkurs za prevoz putnika - ne otvarati" i dostavlja komisiji.

Komisija iz člana 13. ove Odluke ima pravo da pregleda tehničku opremljenost prevoznika, sva vozila i parking prostor za ista, navedena u ponudi za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza i to uvidom na lice mesta.

Član 16

Komisija je dužna da u roku od 8 dana od dana okončanja postupka javnog otvaranja ponuda dostavi Gradonačelniku grada Novog Pazara i objavi na oglasnoj tabli gradske uprave, izveštaj sa redosledom najpovoljnijih ponuda i predlogom za izbor prevoznika.

Učesnici javnog konkursa imaju pravo da u roku od 8 dana od dana objavljivanja izveštaja na oglasnoj tabli gradske uprave, podnesu prigovor Gradonačelniku grada Novog Pazara na izveštaj komisije.

Ukoliko Gradonačelnik grada Novog Pazara uoči nedostatke i nejasnoće u izveštaju može ga vratiti komisiji sa nalogom da ispravi uočene propuste, a ukoliko utvrdi da je došlo do povrede postupka prikupljanja ponuda, može u celini poništiti raspisani javni konkurs i raspisati novi u roku od 7 dana od dana poništenja konkursa.

Član 17

Gradonačelnik grada Novog Pazara donosi Odluku o izboru prevoznika, koja je konačna i objavljuje se u "Službenom listu grada Novog Pazara".

Gradonačelnik grada Novog Pazara zaključuje ugovor o poveravanju obavljanja gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Novog Pazara sa prevoznikom koji je odabran na osnovu konkursa.

Član 18

Kada na raspisani javni konkurs nije podneta ni jedna ponuda, kao i u slučaju kada od podnetih prijava nijedna ne ispunjava uslove konkursa, Gradonačelnik grada Novog Pazara će privremeno, a najduže do godinu dana, poveriti prevozniku obavljanje gradskog i prigradskog prevoza putnika neposrednom pogodbom, na osnovu Odluke i ugovora o poveravanju, obavljanja gradskog i prigradskog prevoza.

Član 19

Ugovorom o poveravanju obavljanja gradskog i prigradskog prevoza putnika regulišu se:

- neposredne obaveze u vršenju prevoza putnika;

- vreme na koje se poverava obavljanje prevoza putnika;

- način određivanja cene za obavljanje gradskog prevoza i prigradskog prevoza putnika;

- odgovornost za slučaj nekvalitetnog ili po obimu nedovoljnog obezbeđivanja prevoza;

- pravne i ekonomske posledice neizvršavanja ili lošeg izvršavanja poslova;

- uticaj više sile ili drugih okolnosti;

- prava i obaveze grada u pogledu obezbeđivanja uslova za obavljanje poverenih delatnosti koje može ili mora da obezbedi Grad;

- obaveze prevoznika u pogledu obezbeđivanja uslova za kontinuirano, uredno i kvalitetno vršenje prevoza;

- prava i obaveze u slučaju poremećaja u vršenju prevoza (usled više sile, štrajka i drugih razloga);

- uslovi i postupak raskida ugovora;

- i druga pitanja koja su od značaja za uredno obavljanje poverene delatnosti.

Član 20

O obezbeđenju ugovorom preuzetih obaveza stara se organ Gradske uprave nadležan za inspekcijske poslove.

Član 21

U slučaju neobavljanja prevoza putnika na ugovoren način i u ugovorenim rokovima, odnosno u skladu sa odredbama čl. 7. ove Odluke, Gradonačelnik grada Novog Pazara, na predlog nadležnog organa za poslove saobraćaja, raskinuće ugovor o poveravanju obavljanja gradskog i prigradskog prevoza putnika.

Otkaz ugovora se podnosi u pisanoj formi, najkasnije u roku od 30. dana od dana nastanka uslova iz stav 1. ovog člana, a otkazni rok iznosi 30. dana.

Ukoliko prevoznik raskida ugovor, uz otkaz ugovora dužan je da odjavi red vožnje kod organa nadležnog za poslove saobraćaja i da istovremeno preko sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način najavi prestanak obavljanja gradskog i prigradskog prevoza.

U slučaju raskida ugovora, pre isteka roka na koji je zaključen, prevoznik je dužan da u otkaznom roku obavlja prevoz po utvrđenom redu vožnje, tj. da izvršava ugovorne obaveze.

Kada prevoznik ne postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana, Gradonačelnik grada Novog Pazara ima pravo da neposrednom pogodbom, na osnovu posebnog ugovora, privremeno angažuje drugog prevoznika na period do šest meseci, radi obavljanja gradskog i prigradskog prevoza putnika, a na teret prevoznika koji nije izvršavao svoje ugovorene obaveze u toku otkaznog roka.

III ORGANIZACIJA I NAČIN OBAVLJANJA PREVOZA

Član 22

Prevoznik, koji je zaključio ugovor o poveravanju obavljanja prevoza putnika, može otpočeti i obavljati gradski i prigradski prevoz putnika ako ima registrovan i overen red vožnje i dokaz o ispravnosti vozila.

Registraciju i overu reda vožnje za gradski i prigradski prevoz putnika vrši organ Gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja na osnovu Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju.

Zahtev za registraciju i overu reda vožnje prevoznik podnosi najmanje 10 dana pre početka obavljanja prevoza prema ugovoru o poveravanju obavljanja prevoza putnika.

Uz zahtev za registraciju reda vožnje podnosi se: ugovor o poveravanju obavljanja prevoza putnika, dokaz o ispravnosti vozila i dokaz o mogućnosti korišćenja autobuske stanice u Novom Pazaru u prigradskom prevozu putnika.

Organ Gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja vodi registar overenih redova vožnje koji sadrži naročito: redni broj, naziv prevoznika, naziv linije, broj polazaka na liniji, rok važenja reda vožnje i dr.

Organ gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja registruje i overava red vožnje u roku od 8 dana od dana podnošenja zahteva.

O otpočinjanju obavljanja gradskog i prigradskog prevoza, prevoznik obaveštava korisnike prevoza putem sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način.

Član 23

Ukoliko prevoznik, pre registracije i overe reda vožnje u gradskom i prigradskom prevozu, ne može da obezbedi korišćenje autobuske stanice u Novom Pazaru, zbog nedostatka kapaciteta iste, organ Gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja svojim aktom mora odrediti privremenu lokaciju za prijem i otpremu autobusa i putnika, u skladu sa članom 32. stav 2. i članom 35. stav 1. ove Odluke.

Prevoznik, u slučaju iz stava 1. ovog člana, pribavlja potvrdu preduzeća koje upravlja autobuskom stanicom da ista nije u mogućnosti da izvrši prijem i otpremu autobusa na dodeljenoj liniji (linijama), zbog nedostatka kapaciteta.

Član 24

Prevoznik se mora pridržavati registrovanog i overenog reda vožnje. U toku važenja reda vožnje gradski i prigradski prevoz može se privremeno obustaviti ili izmeniti u slučajevima:

1) prekida saobraćaja zbog više sile (požar, poplava, snežni nanos, poledica i sl.), znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata ili izvođenja radova na rekonstrukciji puta,

2) zbog mera nadležnog republičkog ili gradskog organa koji neposredno utiču na ograničenje saobraćaja dok te mere traju.

Prevoznik je dužan da, pre početka privremene obustave ili izmene prevoza iz stava 2. ovog člana, o tome obavestiti gradski organ nadležan za poslove saobraćaja, a preko sredstava javnog informisanja i korisnike prevoza.

Član 25

Prevoznik može da obavlja "BIS prevoz", samo po istom redu vožnje i na istoj liniji u gradskom i prigradskom prevozu i to na čitavoj dužini linije (od početne do krajnje tačke), u zavisnosti od veličine prevoznih zahteva na liniji a naročito u slučaju: održavanja skupova, kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih priredbi.

Član 26

Prevoznik je dužan u gradskom i prigradskom prevozu primiti svakog putnika u granicama raspoloživih mesta za putnike, ako zakonom nije drugačije određeno.

Prevoznik je dužan da u autobusu kojim vrši gradski prevoz, obezbedi prevoz ručnog prtljaga, a u autobusu kojim vrši prigradski prevoz putnika, obezbedi prevoz prtljaga putnika u zavisnosti od veličine prostora za smeštaj prtljaga.

Prevoznik je dužan putniku izdati voznu kartu i potvrdu za prevoz putničkog prtljaga.

U autobusu kojim se obavlja gradski i prigradski prevoz putnika, ako posebnim propisom nije drugačije određeno, ne mogu se prevoziti deca ispod šest godina bez pratioca, putnici oboleli od zaraznih bolesti, putnici u napitom stanju, putnici koji svojom odećom mogu oštetiti i uprljati unutrašnjost vozila, posmrtni ostaci, eksplozivi i eksplozivna sredstva, lako zapaljive, otrovne, radioaktivne, nagrizajuće, zarazne materije i organski peroksidi, životinje, i predmeti sa kojima se može izvršiti povreda putnika ukoliko nisu propisno zaštićeni.

Član 27

Prevoznik je dužan da prevoz obavlja sa tehnički ispravnim autobusima, koji moraju biti jednobrazno obojeni, čisti spolja, iznutra i prilagođeni uslovima prevoza na liniji.

U zimskom periodu, autobusi moraju biti zagrejani i opremljeni nužnom opremom za zimske uslove.

U slučaju kvara na autobusu, prevoznik je dužan da putnicima obezbedi nastavak putovanja sa istom voznom kartom.

Član 28

U autobusu kojim se obavlja gradski i prigradski prevoz mora se nalaziti:

1. važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje overena pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika;

2. važeći i overen cenovnik;

3. putni nalog popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti vozila;

4. dokaz (potvrda) o važećem šestomesečnom tehničkom pregledu vozila kojim je ovlašćena organizacija utvrdila tehničku ispravnost vozila;

5. ispravan i kontrolisan protiv požarni aparat i dokaz (potvrda) o važećem šestomesečnom pregledu istog;

6. akt kojim je nadležno ministarstvo utvrdilo ispunjenost uslova za otpočinjanje i obavljanje javnog prevoza putnika;

7. opšti uslovi prevoza u gradskom prigradskom prevozu putnika, istaknut u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla i sa strane pored ulaznih vrata, naziv linije sa naznakom najmanje jedne usputne autobuske stanice ili autobuskog stajališta, koji bliže određuje pravac linije.

U autobusu kojim se obavlja "BIS prevoz" mora biti i dodana tabla sa natpisom "BIS" i rednim brojem autobusa prema broju uključenih autobusa u "BIS prevozu".

Autobus kojim se obavlja gradski i prigradski prevoz putnika mora imati na bočnim stranama ispisanu firmu, odnosno naziv vlasnika vozila, slovima visine najmanje 10 cm i bojom koja se bitno razlikuje od osnovne boje vozila.

Na bočnim stranama autobusa iz stava 3. ovog člana, osim firme, odnosno naziva vlasnika vozila, ne mogu se stavljati drugi natpisi.

Član 29

Stajalište je unapred utvrđeno i obeleženo mesto koje mora imati odgovarajuću saobraćajnu površinu za zaustavljanje najmanje jednog vozila koje saobraća na liniji, kao i da ispunjava druge saobraćajne uslove u pogledu bezbednosti saobraćaja i bezbednog prilaza putnika.

Terminus je uređena saobraćajna površina na krajnjim tačkama linija koje služe za promenu smera (okretanja) vozila i prijem i otpremu putnika.

U terminusu vozač je dužan da zaustavi vozilo na uređenoj saobraćajnoj površini i da omogući putnicima čekanje u vozilu do polaska vozila po redu vožnje.

Na kolovozu stajalište se obeležava žutom bojom i oznakom "BUS".

Prijem putnika u autobus i iskrcavanje putnika u gradskom prevozu vrši se isključivo, na autobuskim stajalištima koja su uneta u red vožnje a u skladu sa opštim uslovima prevoza u gradskom i prigradskom prevozu putnika.

Prijem putnika u autobus, odnosno iskrcavanje putnika u prigradskom prevozu vrši se, isključivo, na autobuskoj stanici u Novom Pazaru i autobuskim stajalištima koji su uneti u red vožnje a u skladu sa opštim uslovima prevoza u gradskom i prigradskom prevozu putnika.

Član 30

Preduzeće koje upravlja autobuskom stanicom mora vršiti usluge prevoznicima i putnicima pod jednakim uslovima i u skladu sa opštim uslovima poslovanja autobuskih stanica.

Prevoznik koji koristi autobusku stanicu dostavlja autobuskoj stanici registrovani red vožnje za svaku liniju 10. dana pre početka obavljanja prevoza na toj liniji.

Autobuska stanica mora sačiniti izvod iz reda vožnje i istaći ga na vidnom mestu u autobuskoj stanici najkasnije dan pre stupanja na snagu reda vožnje.

Član 31

Preduzeće koje upravlja autobuskom stanicom ne može pružati usluge prevozniku koji obavlja prevoz bez registrovanog i overenog reda vožnje, odnosno bez odgovarajuće potvrde da je registrovan za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza.

Preduzeće koje upravlja autobuskom stanicom vodi tačnu evidenciju polazaka i dolazaka autobusa u gradskom i prigradskom prevozu na propisanom obrascu i dužno je da na zahtev gradskog inspektora za saobraćaj, bez odlaganja stavi na uvid istu.

Član 32

Autobuska stanica mora da ispunjava uslove propisane Opštim uslovima poslovanja autobuskih stanica.

Autobusko stajalište mora imati propisane oznake i izgrađenu, odnosno označenu saobraćajnu površinu za zaustavljanje autobusa, izvod iz reda vožnje, korpu za otpatke i ispunjavati druge uslove utvrđene Zakonom, drugim propisima donetim na osnovu Zakona i propisima o izgradnji autobuskih stajališta.

Autobuska stajališta se obeležavaju horizontalnom signalizacijom na ulicama i motoputu gde širina i uslovi kolovoza to omogućavaju.

Na autobuskom stajalištu autobusi se zaustavljaju i zadržavaju onoliko vremena koliko je potrebno da se izvrši bezbedno ukrcavanje i iskrcavanje putnika i prtljaga, ne ometajući druge prevoznike.

Izvod iz reda vožnje na autobuskom stajalištu iz stava 2. ovog člana dužan je postaviti prevoznik.

Član 33

Izgradnju, označavanje, obeležavanje saobraćajnom signalizacijom i održavanje autobuskih stajališta na motoputu i ulicama na teritoriji grada Novog Pazara, kao i na državnim putevima u granicama GUP-ova naseljenih mesta grada Novog Pazara, vrši JP "Direkcija za izgradnju grada Novog Pazara".

Pod održavanjem autobuskih stajališta iz prethodnog stava ovog člana, podrazumevaju se sledeći radovi: opravka i zamena dotrajalih saobraćajnih znakova, obnavljanje kolovoznih zastora i horizontalne signalizacije, opravka i čišćenje nadstrešnica, uklanjanje otpadaka na higijenski način, uklanjanje snega i posipanje odgovarajućim materijalom radi sprečavanja poledice.

Član 34

U gradskom i prigradskom prevozu putnika, kao polazna, odnosno krajnja tačka na liniji koristi se autobuska stanica u Novom Pazaru, osim u slučaju da je određena privremena lokacija u Novom Pazaru, za prijem i otpremu autobusa u skladu sa članom 23. stav 1. ove Odluke.

U gradskom prevozu putnika određuju se sledeća stajališta:

- Park, ul. Hercegovačka, Medicinski centar, Dispanzer, Iskra, Benzinska pumpa "Lukoil", Magistralni put, naselje Mur, Mur, Bajevica, D. Kuće, Šemsovići, Lukare, J. Most, Kruševački most, škola "Tršo", Betkova radnja, Karahodžić most, Granata, Muzej (u pravcu autobuske stanice), Autobuska stanica, Centar za socijalni rad, "Sandžaktrans", Pekara, Petrova crkva, Deževski put, Nova Sloga, Jovanovići, Jolovići, Crnovršani, Miščiće, Deževa, Raškovići, Metići, Nićiforovski sokak, Petrovići, Blaževu, Piloreta, Kozarevo, Tušimska reka, Banjski put, Novopazarska banja , TK "Raška", fabrika "Nesal", Ćeremidžinica, FO "Ras", Garaže, Mulići, Jalija, C. Kuća, Trnava, Rajčinovića banja, RK "Samald komerc", Parice, Drum, Arapov grob, Trafostanica, Propust, Jusuf potok, Dupljačke kuće, Selakovac, Rasadnik, Dojeviće, Ciganske kuće, Šavci, Ribnjak, Pazarište, D. Požega, Džamija, Požega, Prodavnica, Suva ćuprija, Prodavnica u raskrsnici ulica Ćire Ratkovića, Rifata Burdžovića i Dubrovačke, Poila I, Poila II, Lužanski most, Hotel "Vrbak", "Teferič (stadion Iskra)", Šutenovac I, Šutenovac II, "Ukras semafori", Viseći most, Svojbor.

U prigradskom prevozu putnika određuju se sledeća autobuska stajališta:

- RK "Samald komerc", Drum, Jusuf potok, Dojeviće, Požega, Suva ćuprija, Vučiniće I, Vučiniće (prodavnica), Balava česma, Osaonica I, Osaonoca II, Štitare, Janačko polje I, Janačko polje II, Bele vode (škola), Bele vode (fabrika), fabrika "Deževa", Pljevljani, Trnava, Netvrđe, Nokići, Čadorište, Brđani, šumarska kuća, Spomenik, Rajetiće, Petrova crkva, Trafostanica, Deževa, Mitrova reka, Kulundžići, škola Kovačevo, K. Sokak, Trafostanica, Šaronje, Kuzmičevo, Joše, Joše prodavnica, Svilanovski put, Grot, Rekova kula, Omarić, Odvraćenica, Deževski put, Joloviće, Miščići, Alulovići, Zelenište, Vranovina, Lopuže, Vitoš, Novopazarska banja, Izbice I, Izbice II, Krivina, Spomenik, Odojeviće, Zminac, Opave, Pazarište, Zelenoviće, Sebečevo škola, Gornje Sebečevo, Bagri, Sopoćani naselje, Manastir, Pijaca, Benzinska pumpa "Lukoil", Lukare, Kominje, Tunel, Sandžaktrans, TK "Raška", Banjski put, Filipovići, Postenje, Blaževo, Piloreta, Kozarevo, Glušci i Batnjik.

Član 35

Prostor, odnosno mikrolokaciju za autobusko stajalište pored lokalnih i nekategorisanih puteva određuje organ Gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja, uz prethodno pribavljeno mišljenje JP "Direkcija za izgradnju grada Novog Pazara" i prevoznika, a u skladu sa urbanističko-tehničkih uslovima.

Zahtev za otvaranje novih stajališta se podnosi organu Gradske uprave nadležnom za poslove saobraćaja i isti mogu da podnesu mesne zajednice, prevoznik kome je povereno obavljanje prevoza u gradskom i prigradskom saobraćaju i ustanove.

Opravdanost zahteva za otvaranje novih stajališta procenjuje organ Gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja na osnovu potreba i shodno stavu 1. ovog člana.

JP "Direkcija za izgradnju grada Novog Pazara" je dužna da u saradnji sa mesnim zajednicama postavlja nadstrešnice za zaštitu korisnika prevoza na autobuskim stajalištima u gradskom prevozu i na izuzetno prometnim stajalištima u prigradskom prevozu, koja odredi gradski organ nadležan za poslove saobraćaja.

Postavljanje nadstrešnica se vrši na osnovu odobrenja i urbanističko-tehničkih uslova organa Gradske uprave nadležnog za poslove saobraćaja.

Član 36

Prevoznik je dužan, u gradskom i prigradskom prevozu putnika, da pri polasku sa autobuske stanice, odnosno sa početnog ili krajnjeg autobuskog stajališta, postavi autobus najmanje 5 minuta a najviše 15 minuta pre polaska utvrđenog redom vožnje.

Na početnim i završnim autobuskim stajalištima, koja se nalaze na državnim putevima i ulicama u naseljenim mestima na teritoriji grada Novog Pazara, prevoznik može da postavi autobus dolaskom sa pripremnog parking prostora, pet minuta pre polaska po redu vožnje.

Prevoznik je dužan da sam obezbedi pripremni parking prostor iz stava 2. ovog člana van saobraćajnica, na kojem može da privremeno parkira autobus tako da ne ometa bezbedno i nesmetano odvijanje saobraćaja.

Član 37

Prevoznik je dužan da obezbedi štampanje i distribuciju voznih karti, kontrolu voznih karti i drugih važećih prevoznih isprava (pretplatne vozne karte i slično) u autobusu, kontrolu ispunjavanja reda vožnje i obavljanje dispečerskih poslova.

IV NADZOR

Član 38

Nadzor nad primenom ove Odluke vrši Gradska uprava, Odeljenje za stambeno komunalne poslove i zaštitu životne sredine - Odsek za saobraćaj.

Inspekcijski nadzor nad primenom ove Odluke vrši saobraćajna inspekcija, koji ima prava, dužnosti i ovlašćenja da u vršenju inspekcijskog nadzora u oblasti gradskog i prigradskog prevoza:

1) pregleda vozila kojima se obavlja gradski i prigradski prevoz putnika i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila (putne naloge za vozila, ugovore o zakupu vozila, saobraćajne dozvole i drugo);

2) pregleda autobuske stanice i autobuska stajališta, privremene lokacije za prijem i otpremu autobusa, putnika i drugu dokumentaciju preduzeća koje upravlja autobuskom stanicom u vezi sa obavljanjem delatnosti pružanja staničnih usluga u gradskom i prigradskom prevozu;

3) kontroliše važeće i overene redove vožnje, ugovore o poveravanju prevoza u gradskom i prigradskom prevozu putnika, drugu dokumentaciju u vezi sa obavljanjem delatnosti gradskog i prigradskog prevoza i prevozne isprave;

4) utvrđuje identitet prevoznika voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje prevoza kontrolom ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava;

5) obaveštava nadležni organ za poslove saobraćaja o tome da li prevoznik obavlja poverenu delatnost u obimu i pod uslovima utvrđenim ovom Odlukom i ugovorom o prevozu putnika;

6) naredi otklanjanje nedostataka u pogledu:

- ispunjenosti propisanih uslova i načina za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza;

- propisanih uslova za rad autobuskih stanica i autobuskih stajališta;

- uredne kontrole tehničke ispravnosti autobusa;

- pridržavanja reda vožnje;

- poslovanja prevoznika, izvršavanja zadataka i poslova iz ugovora o poveravanju prevoza putnika;

7) zabrani prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se prevoz obavlja, odnosno sredstva upotrebljavaju protivno propisima;

8) isključi vozilo kojim se vrši gradski ili prigradski prevoz putnika protivno odredbama Zakona i ove Odluke, odredi mesto parkiranja i oduzme saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključivanja vozila istog preduzeća, privrednog društva, preduzetnika u trajanju od pet dana.

Član 39

Prevoznik, odnosno privredno društvo, preduzetnik, ili fizičko lice, kome je u vršenju linijskog gradskog ili prigradskog prevoza putnika isključeno vozilo, dužno je na mestu parkiranja koje mu je određeno, da obezbedi vozilo.

Zabranjeno je za vreme trajanja isključenja, koristiti vozilo koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja.

Član 40

Saobraćajna inspekcija, radi ostvarivanja pregleda, ima pravo da na putevima zaustavlja vozila kojima se vrši linijski gradski i prigradski prevoz putnika.

Zaustavljanje vozila iz stava 1. ovoga člana vrši se isticanjem saobraćajnog znaka "zabranjen saobraćaj svim vozilima u oba smera" na kome je upisano "STOP".

Član 41

Prevoznik, odnosno privredno društvo, preduzetnik, odnosno vozač zaposlen u privrednom društvu ili kod preduzetnika, dužni su da na zahtev saobraćajnog inspektora zaustave vozilo, omoguće nesmetano vršenje kontrole i da u roku koji inspektor odredi, dostave potrebne podatke i da postupe po nalogu saobraćajnog inspektora.

Član 42

Protiv rešenja saobraćajnog inspektora, kojim se nalažu mere u oblasti gradskog i prigradskog prevoza putnika, može se izjaviti žalba nadležnom Ministarstvu u roku od 8 dana dostavljanja rešenja.

Žalba izjavljena na rešenje iz stava 1. ovog člana, ne odlaže njegovo izvršenje.

VI KAZNENE ODREDBE

Član 43

Novčanom kaznom od 500.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće - privredno društvo ako obavlja gradski i prigradski prevoz a da mu nije ugovorom povereno njegovo obavljanje (čl. 7. stav 1. odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 25.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću - privrednom društvu.

Član 44

Novčanom kaznom od 5.000 do 200.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće - privredno društvo ako:

1. ne obavlja gradski i prigradski prevoz u skladu sa čl. 7. st. 2. Odluke;

2. obavlja prevoz autobusima koji ne ispunjavaju propisane uslove i koja nisu redovno održavana i kontrolisana (čl. 8. Odluke);

3. otpočne i obavlja prevoz bez registrovanog i overenog reda vožnje ili bez dokaza o ispravnosti autobusa (član 22. stav 1. Odluke);

4. ne pridržava se registrovanog i overenog reda vožnje (član 24. stav 1. Odluke);

5. u toku važenja reda vožnje privremeno obustavi ili izmeni obavljanje gradskog i prigradskog prevoza putnika suprotno članu 24. stav 2. Odluke;

6. pre početka obustave ili izmene prevoza putnika ne obavesti nadležni organ, odnosno korisnike prevoza (članu 24. stav 3. Odluke);

7. obavlja "BIS prevoz" suprotno članu 25. Odluke;

8. postupi suprotno odredbi člana 26. stav 1. Odluke;

9. obavlja prevoz suprotno čl. 26. stav 2. Odluke;

10. obavlja prevoz suprotno čl. 27. stav 1. i 2. Odluke;

11. ne obezbedi nastavak putovanja u slučaju kvara autobusa (čl. 27. stav 3. Odluke);

12. u autobusu nema putni nalog popunjen, overen i potpisan na propisan način (čl. 28. stav 1. tačka 3. Odluke);

13. u autobusu nema dokaz (potvrdu) o važećem šestomesečnom tehničkom pregledu vozila kojim je ovlašćena organizacija utvrdila tehničku ispravnost vozila (čl. 28. stav 1. tačka 4. Odluke);

14. u autobusu nema ispravan i kontrolisan protivpožarni aparat i dokaz (potvrdu) o važećem šestomesečnom pregledu istog (čl. 28. stav 1. tačka 5. Odluke);

15. vrši ukrcavanje i iskrcavanje putnika na autobuskom stajalištu koje nije uneto u red vožnje (čl. 29.), odnosno koje nije određeno članom 34. stav 2. i 3. Odluke;

16. ne vrši usluge prevoznicima podjednakim uslovima (čl. 30. stav 1. Odluke);

17. pruža usluge prevozniku koji obavlja prevoz bez registrovanog i overenog reda vožnje (čl. 31. stav 1. Odluke);

18. ne vodi evidenciju polazaka i dolazaka ili ne stavi istu na uvid inspektoru za saobraćaj (čl. 31. stav 2. Odluke);

19. ne koristi u prigradskom prevozu putnika autobusku stanicu odnosno privremenu lokaciji koju je nadležni gradski organ odredio, za ukrcavanje i iskrcavanje putnika (član 34. stav 1. Odluke);

20. koristi vozilo, za vreme trajanja isključenja, koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja (čl. 39. stav 2. Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 15.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću - privrednom društvu.

Član 45

Novčanom kaznom od 5.000 do 150.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće - privredno društvo ako:

1. obavlja gradski i prigradski prevoz putnika protivno opštim uslovima prevoza u gradskom i prigradskom prevozu putnika (član 2. stav 2. Odluke);

2. ne obavesti korisnike prevoza o početku obavljanja gradskog i prigradskog prevoza putnika (član 22. stav 8. Odluke);

3. u autobusu kojim obavlja gradski i prigradski prevoz, prevozi lica i stvari suprotno članu 26. stav 4. Odluke;

4. u autobusu nema važeći red vožnje, odnosno fotokopiju važećeg reda vožnje overenu pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika (čl. 28. stav 1. tačka 1. Odluke);

5. u autobusu nema važeći i overen cenovnik (čl. 28. stav 1. tačka 2. Odluke);

6. u autobusu nema akt kojim je Ministarstvo utvrdilo ispunjenost uslova za otpočinjanje i obavljanje javnog prevoza putnika (čl. 28. stav 1. tačka 6. Odluke);

7. u autobusu nema opšte uslove prevoza u gradskom i prigradskom prevozu putnika (čl. 28. stav 1. tačka 7. Odluke);

8. ne označi i ne obeleži signalizacijom autobusko stajalište u skladu sa članom 32. stav 2. i 3. Odluke;

9. ne postavi izvod iz reda vožnje na autobuskom stajalištu (član 32. stav 5. Odluke);

10. ne održava autobusko stajalište u smislu čl. 33. stav 1. Odluke;

11. postavi bez odobrenja nadstrešnicu na autobuskom stajalištu (čl. 35. stav 5. Odluke);

12. postavi autobus na autobuskoj stanici, odnosno autobuskom stajalištu suprotno čl. 36. stav 1. i 2. Odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno privrednom društvu.

Član 46

Novčanom kaznom od 5.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće odnosno privredno društvo ako:

1. ne izda voznu kartu, odnosno potvrdu za prevoz putničkog prtljaga (član 26 . stav 3. Odluke);

2. u autobusu nema istaknut naziv linije na propisan način (čl. 28. stav 1. tačka 8. Odluke);

3. u autobusu kojim se obavlja "BIS prevoz" nije istaknuta dodatna tabla sa natpisom "BIS" ili redni broj autobusa u "BIS prevozu" (čl. 28. stav 2. Odluke);

4. autobusu kojim se obavlja prigradski prevoz putnika nema na bočnim stranama ispisanu firmu, odnosno naziv vlasnika autobusa ili naziv firme, odnosno naziv vlasnika autobusa nije ispisan na propisan način (čl. 28. stav 3. Odluke);

5. je stavljen drugi natpis osim naziva firme, odnosno naziva vlasnika autobusa (čl. 28. stav 4. Odluke);

6. ne dostavi registrovani red vožnje autobuskoj stanici u skladu sa čl. 30. stav 2. Odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 5.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno privrednom društvu.

Član 47

Novčanom kaznom od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzetnik ako:

1) obavlja linijski gradski i prigradski prevoz putnika suprotno odredbama čl. 6, čl. 7, st. 1. i čl. 22. st. 1. ove Odluke;

2) koristi vozilo, za vreme trajanja isključenja, koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja (čl. 39. st. 2. Odluke).

Član 48

Novčanom kaznom od 25.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. obavlja linijski gradski i prigradski prevoz putnika suprotno odredbama čl. 6, čl. 7. st. 1. i čl. 22. st. 1. ove Odluke;

2. koristi vozilo, za vreme trajanja isključenja koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja.

Član 49

Za nepostupanje po rešenju ili nalogu inspektora za saobraćaj, ili ako ne zaustavi vozilo po zahtevu inspektora ili ometa inspektora prilikom vršenja kontrole (čl. 41. Odluke), kazniće se:

1) privredno društvo iznosom od 50.000 dinara i odgovorno lice u privrednom društvu, iznosom od 10.000 dinara;

2) preduzetnik iznosom od 25.000 dinara;

3) fizičko lice iznosom od 15.000 dinara.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o poveravanju javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju u opštini Novi Pazar ("Opštinski sl. glasnik", br. 22/91) i Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na području opštine Novi Pazar ("Opštinski sl. glasnik", br. 22/91, 19/92, 7/93 i 2/94).

Član 51

Prevoznici koji obavljaju gradski i prigradski prevoz po postojećim redovima vožnje, registrovanim i overenim prema odredbama Odluke o poveravanju gradskog i prigradskog prevoza u drumskom saobraćaju ("Sl. gl. opštine Novi Pazar", br. 22/91), i Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na području opštine Novi Pazar ("Opštinski sl. glasnik", br. 22/91, 19/92, 7/93 i 2/94) dužni su da nastave da obavljaju isti, u skladu sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju i ovom Odlukom, do dana uključivanja u gradski i prigradski prevoz putnika onog prevoznika, sa kojim je Gradonačelnik grada Novog Pazara zaključio ugovor o poveravanju vršenja gradskog i prigradskog prevoza putnika.

Redovi vožnje, registrovani i overeni prema Odluci o poveravanju gradskog i prigradskog prevoza u drumskom saobraćaju ("Sl. gl. Opštine Novi Pazar", br. 22/91), prestaju da važe od dana uključivanja u gradski i prigradski prevoz putnika prevoznika kojem je Gradonačelnik grada Novog Pazara poverio ugovorom o vršenju gradskog i prigradskog prevoza putnika.

Član 52

Gradonačelnik grada Novog Pazara će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, raspisati javni konkurs za poveravanje obavljanja gradskog i prigradskog prevoza na teritoriji grada Novog Pazara, po postupku propisanom ovom Odlukom.

Član 53

Ova odluka stupa na snagu 8. dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka na način kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Novog Pazara", br. 2/2010.