ODLUKA
O TEHNIČKOM PREGLEDU IZGRAĐENOG OBJEKTA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 11/2010)

Član 1

Ovom odlukom uređuje se način i uslovi poveravanja poslova tehničkog pregleda izgrađenog objekta na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), za koje je građevinsku dozvolu izdala nadležna gradska uprava, način obavljanja tih poslova i druga pitanja od značaja za tehnički pregled izgrađenog objekta.

Član 2

Tehnički pregled izgrađenog objekta iz člana 1. ove odluke može da obavlja privredno društvo odnosno drugo pravno lice koje je upisano u odgovarajući registar za obavljanje tih poslova (u daljem tekstu: Organizacija) kome te poslove poveri Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Član 3

Izbor organizacija iz člana 2. ove odluke vrši se svake dve godine na osnovu javnog oglasa koji raspisuje Gradsko veće i objavljuje ga u dnevnom listu i na zvaničnom sajtu Grada.

Uz prijavu na javni oglas Organizacija je dužna da priloži:

- dokaz da je upisana u odgovarajući registar za obavljanje tih poslova,

- dokaz da ima zaposlena lica koja ispunjavaju uslove propisane zakonom za odgovornog projektanta, odnosno odgovornog izvođača radova za određenu vrstu objekata (licenca).

Odluku o izboru Organizacije Gradsko veće donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Ugovor o poveravanju poslova tehničkog pregleda izgrađenog objekta sa Organizacijom zaključuje Gradonačelnik Grada Novog Sada, ili lice koje ovlasti, u roku od 15 dana, od dana donošenja odluke iz stava 3. ovog člana.

Član 4

U vršenju tehničkog pregleda izgrađenog objekta ne mogu da učestvuju lica zaposlena u Organizaciji ako su učestvovala u izradi tehničke dokumentacije i studije uticaja na životnu sredinu, vršenju stručnog nadzora ili izgradnji objekta koji je predmet tehničkog pregleda.

Organizacija je dužna da u vršenju tehničkog pregleda izgrađenog objekta u svemu postupa prema odredbama zakona i drugih propisa kojima je uređena ova oblast kao i da primenjuje i poštuje pravila struke.

Član 5

Za tehnički pregled izgrađenog objekta Organizacija obrazuje Komisiju za tehnički pregled (u daljem tekstu: Komisija), čiji se sastav određuje zavisno od vrste, namene i složenosti izgrađenog objekta.

Član Komisije može da bude lice koje ispunjava uslove propisane zakonom za odgovornog projektanta, odnosno odgovornog izvođača radova za tu vrstu objekta.

Ako se vrši tehnički pregled objekta za koji je rađena studija o proceni uticaja na životnu sredinu, Organizacija je u obavezi da bez odlaganja obavesti nadležni organ koji je vodio postupak procene uticaja da imenuje lice koje učestvuje u radu Komisije, a koje mora da ispunjava uslove iz člana 156. stav 2. Zakona o planiranju i izgradnji.

Član 6

O zakazanom tehničkom pregledu izgrađenog objekta Organizacija je dužna da obavesti organ nadležan za izdavanje upotrebne dozvole. Predstavnik organa može da prisustvuje tehničkom pregledu izgrađenog objekta.

Član 7

Organizacija je dužna da obezbedi da se istovremeno sa tehničkim pregledom izgrađenog objekta izvrši i tehnički pregled instalacija, uređaja i opreme, odnosno priključaka na odgovarajuću komunalnu infrastrukturu, koje u skladu sa zakonom obavljaju javna komunalna i druga javna preduzeća, koja su dala uslove pod kojima se objekat može priključiti na određenu infrastrukturu.

Član 8

Komisija vodi zapisnik o svom radu.

U zapisniku se obavezno konstatuje: broj i datum rešenja o obrazovanju Komisije, imena članova Komisije, naziv investitora i izvođača radova i imena njihovih predstavnika koji učestvuju u radu Komisije, kao i imena drugih lica koja su učestvovala u radu Komisije ili prisustvovala njenom radu, mesto, vreme i način rada Komisije, predmet tehničkog pregleda, dokumentaciju stavljenu na raspolaganje Komisije, nalaz, mišljenje i predlog Komisije za izdavanje, odnosno odbijanje izdavanja upotrebne dozvole, kao i izdvojena mišljenja pojedinih članova Komisije.

Zapisnik potpisuju članovi Komisije i lica koja su učestvovala u radu Komisije.

Član 9

Organizacija je dužna da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva izvrši tehnički pregled izgrađenog objekta i da u daljem roku od 15 dana od dana završenog tehničkog pregleda sačini zapisnik i dostavi organu nadležnom za izdavanje upotrebne dozvole.

Uz zapisnik se dostavljaju i saglasnosti javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća o usklađenosti izvedenog stanja instalacija, uređaja i opreme, odnosno izvedenih priključaka sa građevinskom dozvolom, odnosno sa projektima i tehničkim uslovima.

Ako je za objekat rađena studija o proceni uticaja na životnu sredinu, uz zapisnik se dostavlja i zapisnik ili izveštaj nadležnog organa da su ispunjeni uslovi iz odluke o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu.

Ukoliko Organizacija ne izvrši tehnički pregled izgrađenog objekta ili ga ne završi u roku iz stava 1. ovog člana, dužna je da o tome obavesti nadležnu gradsku upravu u roku od 15 dana, uz navođenje razloga.

Član 10

Organizaciji pripada naknada za izvršen tehnički pregled izgrađenog objekta čija se visina utvrđuje u skladu sa normativima za procenu usluga u investicionoj izgradnji koje je utvrdilo republičko strukovno udruženje inženjera i tehničara.

Investitor je dužan da troškove tehničkog pregleda izgrađenog objekta uplati Organizaciji odmah po prijemu računa, a najkasnije do dostave zapisnika o tehničkom pregledu organu nadležnom za izdavanje upotrebne dozvole.

Član 11

Organizacija je dužna da Gradskom veću, putem nadležne gradske uprave, dostavlja godišnji izveštaj o izvršenim tehničkim pregledima izgrađenih objekata, do kraja februara meseca tekuće godine za prethodnu godinu.

Gradsko veće na osnovu izveštaja Organizacija podnosi Skupštini Grada Novog Sada godišnji izveštaj o obavljenim tehničkim pregledima izgrađenih objekata.

Član 12

Organizacija je dužna da Gradskom veću dostavi svaku promenu podataka o registraciji i ispunjenosti uslova za vršenje tehničkog pregleda izgrađenih objekata, u roku od 30 dana od dana nastanka promene.

Član 13

Organizacija je dužna da na zahtev organa nadležnog za izdavanje upotrebne dozvole, podnosi pojedinačne informacije i izveštaje tokom godine.

Član 14

Organ nadležan za izdavanje upotrebne dozvole može u cilju kontrole, a povodom pisanog zahteva građevinskog inspektora ili pisanog zahteva trećeg lica, da naloži drugoj Organizaciji da izvrši tehnički pregled već pregledanog objekta.

Ukoliko se na osnovu tehničkog pregleda iz stava 1. ovog člana utvrdi da tehnički pregled nije stručno obavljen, odnosno da postoje odstupanja od izdate građevinske dozvole i tehničke dokumentacije na osnovu koje se objekat gradio, troškove ponovnog tehničkog pregleda snosi Organizacija koja je obavila prvobitni tehnički pregled i istoj će se uskratiti dalje obavljanje ovih poslova.

Ukoliko se na osnovu ponovnog obavljenog tehničkog pregleda utvrdi da ne postoje odstupanja od izdate građevinske dozvole, troškovi ponovnog tehničkog pregleda pokrivaju se iz budžeta Grada Novog Sada, ako je ponovni tehnički pregled vršen po prijavi građevinskog inspektora, odnosno na teret trećeg lica koje je podnelo pismeni zahtev.

Član 15

Nestručno izvršen tehnički pregled i ne izvršavanje obaveza iz čl. 9. i 12. ove odluke su osnov za raskid ugovora iz člana 3. stav 4. ove odluke.

Član 16

Gradsko veće će u roku od 60 dana, od dana stupanja na snagu ove odluke, raspisati javni oglas iz člana 3. ove odluke u cilju zaključivanja ugovora o poveravanju poslova tehničkog pregleda izgrađenog objekta sa izabranim organizacijama.

Do okončanja postupka iz stava 1. ovog člana poslove tehničkog pregleda izgrađenog objekta obavljaće organizacije sa kojima Grad Novi Sad ima zaključene ugovore o poveravanju vršenja tih poslova.

Član 17

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o tehničkom pregledu izgrađenog objekta ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 14/99 i 48/2005).

Član 18

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".