ODLUKA
O UTVRĐIVANJU NAKNADE ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

("Sl. list grada Subotice", br. 7/2010 i 22/2012 - ispr.)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se merila za utvrđivanje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i obavezni elementi ugovora kojim se uređuju međusobni odnosi u pogledu uređivanja građevinskog zemljišta (u daljem tekstu: naknada) na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Uređivanje građevinskog zemljišta jeste pripremanje, kao i opremanje građevinskog zemljišta primarnom i sekundarnom infrastrukturom.

Pripremanje obuhvata izradu planske dokumentacije i izradu programa za uređivanje građevinskog zemljišta, a za zemljište u javnoj svojini obuhvata i pripremne radove i saniranje terena.

Opremanje zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture i izgradnju i uređenje površina javne namene.

Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja.

Član 3

Grad poslove uređivanja građevinskog zemljišta i obračun i naplatu naknade za uređivanje građevinskog zemljišta poverava Javnom Preduzeće "Direkcija za izgradnju Grada Subotice" (u daljem tekstu: Direkcija), osim za prostor određen Odlukom o utvrđivanju prostornog obuhvata u kome se Društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić poveravaju delatnosti od opšteg interesa u cilju realizacije Master plana Palić ("Službeni list Grada Subotice" br. 1/2010) za koji prostor obračun i naplatu naknade vrši Društvo sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić (u daljem tekstu: Društvo) i za prostor određen Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća "Privredno tehnološki parkovi Subotica" ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/2010) za koji prostor obračun i naplatu naknade vrši Javno preduzeće "Privredno tehnološki parkovi Subotica", Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće).

Sredstva dobijena od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje i pribavljanje građevinskog zemljišta, i za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.

Član 4

Obveznici plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta jesu fizička, odnosno pravna lica - investitori na koje glasi pravosnažna lokacijska dozvola, a koji grade novi objekat ili vrše rekonstrukciju, dogradnju odnosno nadogradnju postojećeg objekta ili promenu namenu u skladu sa Zakonom, na predmetnom građevinskom zemljištu (u daljem tekstu: Investitor).

Obveznici plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta jesu i i fizička i pravna lica - vlasnici objekata izgrađenih ili rekonstruisanih bez građevinske dozvole u postupku legalizacije, a u skladu sa Zakonom.

Investitor koji vrši adaptaciju i rekonstrukciju objekta u okviru postojećeg gabarita legalno izgrađenog objekta i bez promene njegove namene, ne plaća naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta.

II NAKNADA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

 

A. KRITERIJUMI ZA UTVRĐIVANJE VISINE NAKNADE

Član 5

Visina naknade za uređivanje građevinskog zemljišta utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma: stepena komunalne opremljenosti, godišnjih programa za uređivanje građevinskog zemljišta, urbanističke zone, namene i površine objekta.

Član 6

Građevinsko zemljište potpuno komunalno opremljeno za građenje je zemljište na kome je izgrađen pristupni put sa trotoarom i javnom rasvetom, obezbeđeno snabdevanje vodom i odvođenje otpadnih voda (kanalizacija).

Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove elektrodistributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte toplifikacije i gasifikacije, koje investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima.

Član 7

Grad donosi jednom godišnje program uređivanja građevinskog zemljišta kojim se reguliše pripremanje i opremanje tog zemljišta.

Član 8

Granice urbanističkih zona utvrđuju se polazeći od tržišne vrednosti građevinskog zemljišta, odnosno posebnih urbanističkih pogodnosti i pristupačnosti lokacije, kao i urbanističkih parametara, odnosno planom maksimalno utvrđenog stepena izgrađenosti zemljišta.

Član 9

Namena građevinskog zemljišta za koje se utvrđuje naknada je: stanovanje, komercijalne delatnosti, proizvodna delatnost i ostale namene.

Stambena namena obuhvata: višeporodične stambene zgrade, individualne porodične stambene zgrade, stambeni prostor u stambeno-poslovnim zgradama, stambeni prostor u okviru ateljea i garažni prostor u stambenim zgradama.

Komercijalne delatnosti obuhvataju: trgovinske objekte, poslovne objekte i kancelarije, poslovno-stambene apartmane, menjačnice, kladionice, kockarnice, video klubove, garaže kao zasebne komercijalne objekte, hotele, ugostiteljske objekte, benzinske pumpe, kao i druge objekte komercijalnog i uslužnog karaktera (kao i objekte koji služe obavljanje delatnosti od opšteg društvenog koje finansiraju privatna lica i koji obuhvataju obrazovanje, socijalnu i dečju zaštitu, zdravstvo, kulturu, sport i rekreaciju).

Proizvodne delatnosti obuhvataju: zatvorena ili natkrivena proizvodna postrojenja, skladišta, magacinski prostor, kao i pijace, objekte proizvodnog zanatstva, industrije i građevinarstva, komunalne objekte i garažni prostor u svim navedenim objektima.

Objekte ostale namene predstavljaju objekti za obavljanje delatnosti od opšteg interesa koje se finansiraju iz budžeta - javne službe (obrazovanje, socijalna i dečija zaštita, zdravstvo, kultura, sport, zaštita životne sredine, socijalno stanovanje i dr.) i objekti državnih organa i organizacija, jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i nadstrešnice, otvoren proizvodni i skladišni prostor, otvorene pijace sa tezgama, verski objekti.

Objekti koji nisu navedeni u stavu 1. ovog člana, upodobiće se najsličnijoj navedenoj nameni.

Član 10

Površina objekta koji se gradi, dograđuje ili rekonstruiše (P neto) jednaka je neto površini obračunatoj po srpskom standardu SRPS U.C2.100 prema Rešenju o označavanju standarda i srodnih dokumenata u Republici Srbiji ("Službeni glasnik RS", br. 27/07), objavljenom u posebnom izdanju Instituta za standardizaciju Srbije - tačka 3.8. uključujući i površine iz tačke 3.8.1., 3.8.2. i 3.8.3.

B. MERILA ZA OBRAČUN VISINE NAKNADE

Član 11

Jedinični iznos naknade (Cjed) iznosi 2.990,00 dinara po kvadratnom metru neto površine objekta.

Jedinični iznos naknade se množi sa brojem kvadrata objekta, koeficijentom za namenu, koeficijentom za urbanističku zonu i to prema sledećoj formuli:

Cukupna=Cjed.*Pneto*Kn*Kuz*Kko, gde je:

Cukupna - ukupna cena nakon obračuna

Cjed - jedinična cena

Pneto - neto površina objekta iz člana 10.

Kn - koeficijent za namenu

Kuz - koeficijent urbanističke zone

Kko - koeficijent komunalne opremljenosti

i prema sledećim tabelama:

Koeficijent za namenu (Kn):

Namena objekta

Koeficijent

Stambena

1,0

Komercijalna

2,0

Proizvodna

1,0

Ostale

0,5

Koeficijent za urbanističku zonu (Kuz):

Urbanistička zona

Koeficijent

Ekstra zona

1,25

Prva zona

1,00

Druga zona

0,85

Treća zona

0,75

Četvrta zona

0,60

Peta zona

0,50

 

Urb. zona

Teritorija

Oivičene teritorije

Ekstra

Centar I/1

Centar I/1 - oivičene ulicama Đure Đakovica, Zmaj Jovinom, Rudić ulicom, Štrosmajerovom i Segedinskim putem

Palić - banjski turizam

Palić - banjski turizam - oivičeno na osnovu namenskih površina Generalnog plana (Veliki park, Vikend naselje, obala jezera po obimu jezera)

I

Centar I/2

Centar I/2 - Preostali deo teritorije mesne zajednice

Centar II

 

Centar III

 

Palić - Centar

Palić-centar - oivičeno ulicama Dubrovačka, Begejska, Pulska i Horgoški put

II

Kertvaroš

 

Novi Grad

 

Prozivka

 

Dudova šuma

 

Palić-stambeno

Palić-stambeno - sve ostalo u okviru Generalnog plana, što nije u Ekstra zoni i I zoni

III

Mali Radanovac

 

Gat

 

Ker

 

Bajnat

 

Aleksandrovo

 

Mali Bajmok

 

Željezničko nas.

 

 

 

IV

Bajmok
Čantavir
Novi Žednik
Stari Žednik
Bačko Dušanovo
Zorka
Novo Selo
Peščara
Makova sedmica
Radanovac

 

V

Hajdukovo
Kelebija
Bački Vinogradi
Višnjevac
Bikovo
Mala Bosna
Đurđin
Šupljak
Tavankut
Ljutovo
Mišićevo
Šebešić

 

Kod obračuna naknade, obe strane ulica, trgova i javnih površina, kao i gradsko građevinsko zemljište koje se nalazi uz granice zone, pripadaju višoj zoni.

Naknada koja se obračunava prilikom izgradnje pratećih sadržaja za potrebe korisnika područja infrastrukturnog koridora autoputa E-75 Subotica-Beograd, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje naknade u funkciji vrednosti lokacije za IV zonu.

Naknada koja se obračunava prilikom izgradnje objekata za komercijalne, javne i centralne funkcije duž E-5 puta (M-22.1):

- u pravcu od Subotice ka Paliću sa severne strane od ulice Đevđelijske do ulice Venac bratstva i jedinstva u MZ "Radanovac" u dubini severno do granice Generalnog plana Subotica-Palić do 2020. godine ("Službeni list Opštine Subotica", br. 16/2006, 17/2006 - ispr. i 28/2006), pri čemu se u ovom prostoru izuzimaju površine namenjene za porodično stanovanje, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje naknade u funkciji vrednosti lokacije za II zonu;

- u pravcu od Subotice ka Paliću sa južne strane od ulice Magnetna polja do produžetka Creske ulice na Paliću i u dubini južno do granice Generalnog plana Subotica-Palić do 2020. godine ("Službeni list opštine Subotica", br. 16/2006, 17/2006 - ispr. i 28/2006) pri čemu se u ovom prostoru izuzima deo prostora namenjen za vodozahvat II, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje naknade u funkciji vrednosti lokacije za II zonu.

Investitor koji vrši izgradnju stambenog, poslovnog ili stambeno-poslovnog objekta na parceli na kojoj ne postoje uslovi za obezbeđenje prostora za parkiranje vozila u vidu garažnih ili parking mesta, u obavezi je da Direkciji uplati naknadu za uređenje parking prostora ili garažnih mesta koje će Grad putem Direkcije graditi na osnovu usvojenih planova i programa, a prema cenovniku koji odredi Skupština grada.

Kriterijum za određivanje broja garažnih ili parking mesta spram površine građevinske parcele utvrđen je Generalnim planom Subotica-Palić do 2020. godine ("Službeni list Opštine Subotica", br. 16/2006, 17/2006 - ispr. i 28/2006) i iznosi jedno parking ili garažno mesto na 70 m2 korisne površine objekta koji se gradi.

Potreban broj parking ili garažnih mesta po objektu se utvrđuje tako što će se rezultat dobijen podelom korisne površine sa 70,00 m2 zaokruživati naviše na celi broj.

Koeficijenti komunalne opremljenosti (Kko): U slučaju opremljenosti građevinskog zemljišta pristupnim putem, kanalizacionom i vodovodnom mrežom, trotoarom i javnom rasvetom, koeficijent komunalne opremljenosti je 1.

Član 12

Ukoliko je zemljište nepotpuno opremljeno komunalnom infrastrukturom, ukupna cena nakon obračuna (Cukupna) se umanjuje za određeni procenat, u skladu sa sledećom tabelom:

Nedostajuća komunalna infrastruktura

Procenat umanjenja

Nedostajući pristupni put

20%

Nedostajuća kanalizaciona mreža

25%

Nedostajuća vodovodna mreža

5%

Nedostajući trotoar

5%

Nedostajuća javna rasveta

5%

Procenat umanjenja po osnovu nedostajuće komunalne infrastrukture ne može biti veći od 60% u odnosu na koeficijent potpune komunalne opremljenosti.

Nedostajuća infrastruktura može se finansirati sredstvima investitora, što se reguliše Ugovorom iz člana 25. ove Odluke.

Član 13

Za pretvaranje već izgrađenog objekta u prostor za koju je utvrđen viši koeficijent namene, naknada se utvrđuje kao razlika između obračunate visine naknade za novu namenu objekta i od dobijenog iznosa oduzima se iznos obračunate naknade za prvobitnu namenu objekta.

Za pretvaranje poslovnog prostora u stambeni prostor ne plaća se naknada, a o čemu se izdaje posebna potvrda.

Član 14

Za izgradnju pomoćnih zgrada utvrđuje se naknada u visini 50% od iznosa određenog ovom Odlukom za izgradnju stambenih objekata.

Pod pomoćnim zgradama se podrazumevaju:

a) objekti koji služe korišćenju i nalaze se uz stambene objekte na istoj građevinskoj parceli;

b) ekonomski objekti na selu uz stambene objekte na istoj građevinskoj parceli.

Član 15

Za izgradnju objekata za obavljanje funkcija organa i organizacija Republike, autonomne pokrajine, lokalne samouprave i organizacija koje obavljaju javnu službu a posluju sredstvima u javnoj svojini, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta plaća se u visini od 20%.

Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta ne plaća se za objekte koji su direktno u funkciji obavljanja komunalnih delatnosti i objekata koji su deo infrastrukturne mreže i postrojenja, čiji je investitor grad odnosno JP Direkcija.

Član 16

Ako se prilikom izgradnje ruši postojeći objekat i gradi novi objekat, na zemljištu čiji je vlasnik investitor, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava se samo za razliku u površini prema nameni i karakteru objekta koji se ruši i objekta koji se gradi.

Legalnost i površina objekta iz stava 1. ovog člana dokazuje se: izvodom iz zemljišnih knjiga, odnosno izvodom iz Lista nepokretnosti; građevinskom i upotrebnom dozvolom ili aktom nadležne službe/odeljenja da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta nadležne službe/odeljenja, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana (neto površina = 0,75 bruto površina) ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica gradske uprave odnosno JP Direkcije.

Član 17

Obračun visine naknade za uređivanje vrši se na zahtev investitora - obveznika naknade iz člana 4. ove Odluke.

Uz zahtev investitor prilaže lokacijsku dozvolu i glavni projekat sa izveštajem o izvršenoj tehničkoj kontroli.

III POSEBNI USLOVI OBRAČUNA NAKNADE ZA OBJEKTE KOJI SE LEGALIZUJU

Član 18

Vlasniku bespravno izgrađenog porodičnog stambenog objekta do 100 m2 bruto razvijene građevinske površine, koji postupak legalizacije pokrene u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09 i 81/09 - ispr.) i u tom postupku Gradska uprava utvrdi da je objekat moguće legalizovati, naknada se obračunava za neto površinu u skladu sa članom 11. i 12. ove Odluke i ovako obračunata se umanjuje za 60%.

Za objekte iz stava 1. ovog člana, do 150 m2 bruto razvijene građevinske površine, naknada se obračunava za neto površinu u skladu sa članom 11. i 12. ove Odluke i ovako obračunata se umanjuje za 40%.

Naknada za uređenje građevinskog zemljišta iz stava 1. i 2. ovog člana se obračunava na osnovu neto korisne površine uz uslov da su bruto razvijene građevinske površina porodične stambene zgrade do 100 m2 i do 150 m2, koju je investitor dužan iskazati u tehničkom izveštaju objekta.

Na osnovu tehničkog izveštaja objekta za objekte gde je izvršena rekonstrukcija, dogradnja ili nadogradnja, kao i za više objekata pod uslovom da je isti vlasnik na istoj parceli ova korekcija se primenjuje zbirno na ukupnu bruto površinu legalnog i nelegalnog dela objekta ili više objekata, s tim da se obračunava samo neto korisna površina rekonstruisanog, dograđenog ili nadograđenog dela objekta koji je predmet legalizacije.

Iznos naknade obračunat na osnovu stava 1. i 2. ovog člana umanjuje se za 20% u slučaju jednokratne uplate u roku od 30 dana od dana izdavanja predračuna.

Korisna površina stambenog objekta se obračunava na osnovu SRPS U.C2.100.

IV UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U POGLEDU UREĐIVANJA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

Član 19

Uređivanje građevinskog zemljišta i naknada za uređivanje obračunata na osnovu odredbi ove Odluke utvrđuju se ugovorom koji zaključuje Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeća sa obveznikom naknade.

Bitni elementi ugovora o uređivanju građevinskog zemljišta jesu:

- iznos naknade za uređivanje koji je obračunat na osnovu kriterijuma i merila iz ove Odluke;

- rok u kojem je investitor dužan da plati naknadu;

- naknada štete za slučaj docnje;

- dinamika plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;

- iznos bankarske garancije, validne menice kao sredstva obezbeđenja u slučaju plaćanja naknade na rate kao i uslovi za aktiviranje bankarske garancije ili validne menice;

- eventualne obaveze investitora za izgradnju nedostajućih elemenata infrastrukture;

- postupak i uslovi za izmenu i raskid ugovora.

Član 20

Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta se može platiti jednokratno u celosti ili na rate.

1. u jednokratnom iznosu u roku od 30 dana od dana izdavanja predračuna, uz umanjenje od 20%,

2. do 6 mesečnih rata za iznose od 600.000,00 dinara do 1.200.000,00 dinara,

3. do 12 mesečnih rata za iznose veće od 1.200.000,00 dinara.

Radi obezbeđenja plaćanja naknade koja je ugovorena u ratama, investitor - pravno lice, dužan je da pre potpisivanja ugovora dostavi jedno od sledećih sredstava obezbeđenja:

- menicu avaliranu od strane poslovne banke;

- bankarsku garanciju od poslovne banke;

- založnu izjavu o upisu hipoteke u korist Grada na nekretnini koja nije opterećena i čija vrednost tržišno pokriva vrednost naknade, a koju vrednost utvrđuje veštak, a sve na teret investitora.

Ukoliko investitor - pravno lice naknadu plaća na rate, dužan je da u roku od 8 dana od dana zaključenja ugovora iz člana 19. ove Odluke uplati 20% od ukupnog iznosa obračunate naknade.

Ukoliko investitor ne izvrši uplatu u skladu sa prethodnim stavom ovog člana u datom roku, Ugovor iz člana 19. se smatra raskinutim istekom poslednjeg dana datog roka.

Radi obezbeđenja plaćanja naknade koja je ugovorena u ratama, investitor - fizičko lice, dužan je da pre potpisivanja ugovora dostavi jedno od sledećih sredstava obezbeđenja:

- menicu u visini potraživanja naknade, potpisanu od strane dva kreditno sposobna žiranata;

- založnu izjavu o upisu hipoteke u korist Grada na nekretnini koja nije opterećena i čija vrednost tržišno pokriva vrednost naknade.

Na neisplaćeni iznos naknade iz tačke 3. ovog člana primenjuje se obračun revalorizacije, kako je to regulisano u članu 21. ove Odluke.

Član 21

Usklađivanje preostalog iznosa duga (obračun revalorizacije) kod plaćanja naknade na rate vrši se primenom indeksa rasta cena na malo za svaki mesec otplate, prema objavljenim podacima Republičkog zavoda za statistiku. Revalorizovane vrednosti mesečnih razlika rasta cena na malo obračunaće se po objavi indeksa rasta cena na malo i o toj razlici obavestiti investitor sa obavezom uplate zajedno sa narednom ratom.

Član 22

U slučaju da investitor u toku trajanja plaćanja na rate propusti blagovremenu uplatu dve dospele rate, gubi pravo na plaćanje na rate i ceo neotplaćeni iznos naknade dospeva za naplatu odjednom, danom dospeća druge neuplaćene rate.

V UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U VEZI KOMUNALNOG OPREMANJA NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH I PRAVNIH LICA

Član 23

Neizgrađeno građevinsko zemljište koje nije opremljeno i nalazi se u obuhvatu plana generalne regulacije odnosno plana detaljne regulacije, može se komunalno opremiti sredstvima fizičkih i pravnih lica.

Lice iz stava 1. ovog člana podnosi Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture.

Član 24

Ako Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće utvrdi da je predmetna zona, odnosno lokacija u obuhvatu plana generalne regulacije, odnosno plana detaljne regulacije i da je podnosilac vlasnik odnosno zakupac građevinskog zemljišta, sačiniće uslove o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture, koji naročito sadrže:

1. podatke o lokaciji odnosno zoni,

2. podatke iz urbanističkog plana i tehničke uslove za izgradnju komunalne infrastrukture,

3. podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta,

4. granice lokacije koja se oprema sa popisom katastarskih parcela,

5. rok izgradnje komunalne infrastrukture,

6. obavezu jedinice lokalne samouprave kao investitora za pribavljanje lokacijske, građevinske i upotrebne dozvole kao i obavezu da obezbedi i finansira stručni nadzor u toku izvođenja radova,

7. obavezu vlasnika zemljišta da finansira izradu tehničke dokumentacije, stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenje radova na izgradnji komunalne infrastrukture,

8. obavezu predaje izgrađenih objekata komunalne infrastrukture i drugih objekata javne namene u svojinu jedinice lokalne samouprave, kao i građevinskog zemljišta planom predviđenog za javne namene,

9. procenjeni iznos stvarnih troškova izgradnje komunalne infrastrukture,

10. obavezu pribavljanja bankarske garancije na procenjeni iznos stvarnih troškova izgradnje infrastrukture,

11. visinu umanjenja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za investitore objekata koji će biti građeni na toj lokaciji odnosno zoni.

Član 25

Ako vlasnik građevinskog zemljišta prihvati uslove iz prethodnog člana, Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sa predlogom ugovora o regulisanju međusobnih odnosa u vezi komunalnog opremanja predmetne lokacije dostavlja Skupštini grada na odlučivanje.

Odluka Skupštine grada o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta sadrži i ovlašćenje gradonačelniku, odnosno Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću za zaključivanje ugovora kojim se bliže uređuju odnosi nastali povodom prihvatanja predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika.

Član 26

Ugovor iz člana 25. ove Odluke ovlašćeni organ Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća sa vlasnikom zemljišta zaključuje u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke Skupštine grada o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta.

Član 27

Lice koje na osnovu ugovora iz člana 25. ove Odluke izgradi komunalnu infrastrukturu, odnosno lica koja na toj lokaciji budu gradila objekte, prilikom zaključenja ugovora iz člana 19. ove Odluke, ostvaruju pravo na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

Umanjena naknada za uređivanje građevinskog zemljišta računa se kao razlika između ukupne visine naknade za tu zonu, obračunate na osnovu člana 11. i 12. ove Odluke kao da je ono potpuno opremljeno, i procenjenog iznosa stvarnih troškova izgradnje infrastrukture.

Visina naknade utvrđuje se shodno članu 11. i 12. ove Odluke, i umanjuje se najviše do 60% iznosa naknade koji bi bio obračunat da je zemljište opremljeno sredstvima opštine/grada.

Prilikom zaključenja ugovora iz člana 24. na međusobne odnose investitora i jedinice lokalne samouprave, shodno će se primenjivati član 19., 20., 21. i 22. ove Odluke.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o merilima za ugovaranje visine zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Opštine Subotica", br. 45a/2003, 11/2004, 57/2004, 31/2005, 12/2006, 32/2006, 39/2007, 29/2008 i "Službeni list Grada Subotice", br. 33/2008).

Član 29

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".