PRAVILNIKO USLOVIMA I KRITERIJUMIMA ZA DODELU POMOĆI("Sl. list grada Pančeva", br. 5/2010) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi i kriterijumi za izbor korisnika na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad) za dodelu pomoći u građevinskom materijalu za rešavanje stambenog pitanja (u daljem tekstu: Pomoć), prava i obaveze korisnika i postupak rada Komisije.
Pravo na Pomoć mogu da ostvare porodice izbeglica i porodice lica koja su bila u statusu izbeglica, a sada imaju prebivalište u Republici Srbiji, kao i porodice interno raseljenih lica, smeštene u neadekvatnom privatnom smeštaju u Gradu. Potrebno je da podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ispunjavaju sledeće uslove:
1. izbeglički status / rešenje o ukidanju izbegličkog statusa / legitimacija i zeleni karton interno raseljenog lica;
2. državljanstvo Republike Srbije/podnet zahtev za prijem;
3. da ne poseduju nepokretnost u Republici Srbiji, državi porekla ili drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje, izuzev nepokretnosti iz tačke 8. ovog člana;
4. da nisu uključeni u neki drugi integracioni ili povratnički program za rešavanje stambenih potreba;
5. da nisu ušli u posed svoje obnovljene ili neoštećene imovine, istu nisu otuđili ili zamenili u državi porekla ili u drugoj državi, a kojom su mogli da reše stambeno pitanje;
6. da nisu povratnici iz migracije u treće zemlje;
7. da stanuju u neadekvatnom privatnom smeštaju (zakupljenom ili u sopstvenom vlasništvu);
8. da poseduju plac sa započetom gradnjom; poseduju nezavršen stambeni objekat ili stambeni objekat kome je neophodna adaptacija radi poboljšanja uslova stanovanja porodice na teritoriji Grada;
9. da poseduju neophodnu projektno-tehničku dokumentaciju ili su podneli zahtev za legalizaciju na teritoriji Grada.
Pomoć se odobrava kao bespovratna u građevinskom materijalu neophodnom za obezbeđivanje osnovnih uslova stanovanja, a najviše do 375.000 dinara sa PDV-om, po porodici.
Pravo namenskog raspolaganja sredstvima za pomoć u građevinskom materijalu ima Grad.
Namena sredstava iz stava 1. ovog člana Pravilnika je obezbeđenje osnovnih uslova stanovanja u započetom objektu za stanovanje (sa izlivenim temeljem) ili za adaptaciju postojećeg stambenog objekta.
Pravo na pomoć u građevinskom materijalu imaju svi podnosioci zahteva, pod jednakim uslovima, a prema uslovima i kriterijumima i redu prvenstva utvrđenim ovim Pravilnikom.
Postupak za dodelu Pomoći sprovodi Komisija, na osnovu podnetog zahteva i dokumentacije. Proveru zahteva i dokumentacije na terenu vrši Komisija.
Ukoliko se pojave novi i važni elementi vezani za prethodno obrađen zahtev, Komisija zadržava pravo na ponovno razmatranje istog.
Uz zahtev za dodelu građevinskog materijala, koji se preuzima i popunjen podnosi u Javnom preduzeću "Gradska stambena agencija" Pančevo (u daljem tekstu JPGSA), podnosilac je dužan da dostavi sledeće dokaze:
1. važeću izbegličku legitimaciju ili ličnu kartu i rešenje o ukidanju svojstva izbeglice ili legitimaciju i zeleni karton interno raseljenog lica, za sebe i članove porodičnog domaćinstva;
2. rešenje o prijemu u državljanstvo ili dokaz o podnetom zahtevu za prijem u državljanstvo za sebe i članove porodičnog domaćinstva;
3. izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnost u Republici Srbiji, državi porekla ili drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje;
4. izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi integracioni ili povratnički program za rešavanje stambenih potreba;
5. izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu ušli u posed svoje obnovljene ili neoštećene imovine, istu nisu otuđili ili zamenili u državi porekla ili u drugoj državi, a kojom su mogli da reše svoje stambeno pitanje;
6. izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu povratnici iz migracije u treće zemlje;
7. izvod iz zemljišnih knjiga ili prepis lista nepokretnosti kojim se dokazuje pravo svojine;
8. rešenje o odobrenju za izgradnju ili potvrda nadležnog organa o podnetom zahtevu za legalizaciju bespravno izgrađenog ili započetog objekta na teritoriji Grada, kao i uverenje nadležnog organa da je plac na kome je izgrađen ili započet objekat građen na području koje je namenjeno individualnoj stambenoj gradnji;
9. predmer građevinskog materijala odnosno specifikaciju potrebnog materijala;
10. potvrda poslodavca o radnom odnosu i visini zarade, potvrda Nacionalne službe za zapošljavanje, odsečak od penzije ili drugi odgovarajući dokument o visini primanja podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva za poslednjih šest meseci;
11. izveštaj lekara i/ili rešenje za dokazivanje trudnoće, zdravstvenog stanja i invalidnosti podnosioca zahteva ili članova njegovog porodičnog domaćinstva;
12. za dokazivanje srodstva, prilaže se izvod iz matične knjige rođenih, ili izvod iz matične knjige venčanih, odnosno drugi važeći dokument kojim se dokazuje srodstvo;
13. za ženu nosioca porodičnog domaćinstva i samohranog roditelja, prilaže se potvrda o smrti bračnog druga; rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo; izvod iz matične knjige rođenih dece bez utvrđenog očinstva ili rešenje o razvodu braka; u slučaju porodičnog domaćinstva samohranog roditelja isti daje izjavu overenu u gradskom organu uprave ili sudu da se neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;
14. žrtve porodičnog/seksualnog nasilja prilažu presudu nadležnog suda ili izveštaj Centra za socijalni rad.
Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji. Podnosioci prijave koji uđu u uži izbor u obavezi su da originalna dokumenta podnesu Komisiji na uvid.
Zahteve koji su neblagovremeni, nepotpuni i podneti od strane neovlašćenog lica Komisija neće razmatrati.
Komisija se sastoji od pet članova i pet zamenika članova. Komisiju Rešenjem imenuje gradonačelnik Grada.
Mandat Komisije traje do završetka ugradnje građevinskog materijala u skladu sa ugovorom koji direktor JPGSA, u ime Grada, sklapa sa krajnjim korisnikom.
Predsednika Komisije imenuje gradonačelnik grada Pančeva, pri obrazovanju Komisije. Komisija radi u sednicama i odlučuje konsenzusom.
Predsednik Komisije saziva sednicu i rukovodi radom Komisije.
Zapisnik o radu Komisije vodi zapisničar i svaki član Komisije dobija po primerak. Zapisnike i ostalu dokumentaciju o radu Komisije, kao dokumenta trajne vrednosti, čuva JPGSA.
Komisija obavlja sledeće poslove:
1. Usvaja pravilnik i objavljuje oglas;
2. Razmatra podnete zahteve;
3. Donosi odluke o dodeljivanju Pomoći u skladu sa Pravilnikom;
4. Priprema primerke zapisnika i liste reda prvenstva potrebne za pravdanje sredstava Gradu;
5. Imenuje članove iz Komisije i njihove saradnike koji će vršiti kontrolu namenskog i racionalnog korišćenja dodeljenog građevinskog materijala. Komisija će o istom izveštavati Grad u skladu sa Ugovorom.
Komisija donosi odluke o dodeljivanju Pomoći, na osnovu reda prvenstva, sačinjenog prema sledećim kriterijumima:
- žena nosilac domaćinstva (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 2 boda po osnovu žene kao nosioca porodičnog domaćinstva);
- žrtve seksualnog/porodičnog nasilja (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 2 boda po osnovu žrtve seksualnog/porodičnog nasilja);
- porodice sa više generacija sa jednim ili više članova preko 60 godina (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 1 bod za svakog člana domaćinstva preko 60 godina starosti);
- samohrani roditelji sa detetom/decom ispod 18 godina i/ili studentom do 26 godina (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 3 boda za samohranog + po 1 bod za svako maloletno dete i/ili studenta do 26 godina starosti);
- porodice sa dvoje ili više dece ispod 18 godina starosti (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 1 bod za svako dete ispod 18 godina starosti);
- porodice sa trudnicama ili sa detetom/decom do 5 godina (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 2 boda za trudnicu + po 2 boda za svako dete do 5 godina starosti);
- porodice bez redovnih mesečnih prihoda, ili sa nedovoljnim mesečnim prihodima - do 50% prosečne neto plate na nivou Grada, po članu domaćinstva (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 2 boda po osnovu socijalne ugroženosti cele porodice);
- bolesni članovi domaćinstva/članovi domaćinstva sa posebnim potrebama (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 2 boda za bolesnog člana + 4 boda za lice sa posebnim potrebama);
- uslovi stanovanja i građevinsko stanje objekta (svaki član porodičnog domaćinstva se boduje sa po 2 boda + 2 boda za uslove stanovanja).
Porodicom, odnosno porodičnim domaćinstvom u smislu ovog pravilnika, smatraju se svi članovi porodice između kojih postoji srodstvo do trećeg stepena, između kojih postoji zakonska obaveza izdržavanja i koji žive u zajedničkom domaćinstvu.
Samohrani roditelj, u smislu ovog pravilnika, jeste roditelj koji sa detetom/decom rođenom u braku ili van braka živi u nepotpunoj porodici, odnosno ako je drugi roditelj umro, proglašen za umrlog, nepoznat ili ako mu je nepoznato prebivalište, odnosno boravište duže od šest meseci i očigledno je napustio porodicu.
Komisija usvaja predlog liste korisnika koja se objavljuje na oglasnoj tabli JPGSA i Povereništva za izbeglice Grada.
Na predlog liste korisnika podnosilac zahteva može uložiti prigovor Komisiji preko pisarnice JPGSA, u roku od 8 dana od dana objavljivanja predloga liste.
Posle provere navoda iz prigovora i utvrđivanja činjeničnog stanja od strane Komisije, Gradsko veće grada Pančeva donosi odluku o konačnoj listi korisnika koja se objavljuje na oglasnoj tabli JPGSA i Povereništva za izbeglice.
Na osnovu odluke Komisije ili Gradskog veća grada Pančeva u drugostepenom postupku i konačne liste, direktor JPGSA, u ime Grada, a na osnovu Zaključka Gradonačelnika grada Pančeva br. 11-06-020-1/2010-120 od 09.03.2010. god. i korisnik Pomoći zaključuju ugovor u pisanoj formi, kojim se regulišu međusobna prava i obaveze potpisnika ugovora, kao i rok u kome je korisnik dužan da ugradi dobijeni građevinski materijal.
Vlasnik dodeljenog građevinskog materijala, do ugradnje u stambeni objekat je Grad.
Pravo i obavezu kontrole namenskog i racionalnog korišćenja dodeljenog građevinskog materijala ima Grad.
Po izvršenoj ugradnji u stambeni objekat, vlasnik građevinskog materijala je korisnik.
Ovaj Pravilnik je sačinjen u 10 primeraka.
Komisija vrši izmene, dopune i tumačenje ovog Pravilnika.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".