ODLUKA
O OSNIVANJU I RADU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 48/2008 i 17/2010)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Služba), uređuje njen rad i ovlašćenja, unutrašnja organizacija Službe, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova Službe.

Član 2

Služba sprovodi inspekciju nad:

1. direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada Novog Sada,

2. javnim preduzećima koja je osnovao Grad Novi Sad (u daljem tekstu: Grad), pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda,

3. pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva Grada po osnovu zaduženja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacije, dotacije i dr.

Član 3

Služba vrši kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava budžeta Grada Novog Sada od strane korisnika iz člana 2. ove odluke.

Član 4

Služba je nezavisna i samostalna u radu.

Služba organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu metodologije za poslove inspekcije, koju utvrđuje ministar za finansije, u skladu sa zakonom.

Član 5

Služba ima pristup svim dokumentima, izveštajima, informacijama i podacima potrebnim za obavljanje kontrole materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja budžetskih sredstava od strane korisnika budžetskih sredstava iz člana 2. ove odluke nad kojima se vrši inspekcija.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Služba ima na raspolaganju odgovarajuće kadrovske, prostorne i druge uslove koji obezbeđuju vršenje njenih funkcija.

Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu Grada.

Služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka u obavljanju poslova u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima kojima se uređuju rad i funkcije Službe.

II POSLOVI KONTROLE

Član 6

Poslovi kontrole obavljaju se u skladu sa Programom i Planom rada Službe, koje utvrđuje Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Program iz stava 1. ovog člana, predlaže načelnik Gradske uprave za finansije, uz prethodno pribavljeno mišljenje člana Gradskog veća zaduženog za budžet i finansije.

Izuzetno od odredbe iz stava 1. ovog člana, na zahtev Gradonačelnika, vrši se vanredna kontrola.

Šef Službe priprema i predlaže Plan rada za tekuću godinu u skladu sa Programom iz stava 1. ovog člana.

Član 7

Poslove kontrole obavljaju inspektori na osnovu plana rada Službe iz stava 1. ovog člana i naloga za kontrolu, koga izdaje šef Službe.

Nalogom iz stava 2. ovog člana određuje se:

1. inspektor koji će obaviti kontrolu;

2. organ ili organizacija iz člana 2. ove odluke, kod koje će se obaviti kontrola;

3. predmet kontrole;

4. rok za obavljanje kontrole, i

5. druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Član 8

U postupku kontrole inspektor dokazuje svojstvo službenog lica službenom legitimacijom, čija sadržina i izgled su u prilogu ove odluke i čine njen sastavni deo.

Član 9

Inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi organom ili organizacijom iz člana 2. ove odluke.

Izuzetno, kontrola se ne najavljuje kada je to izričito navedeno u nalogu za kontrolu.

Na zahtev inspektora odgovorno lice u organu ili organizaciji dužno je da sačini objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole u pisanoj formi.

Član 10

Kada se u postupku kontrole organa i organizacija iz člana 2. ove odluke, utvrdi da evidencije i iskazano stanje imovine, kapitala, prihoda, rashoda ili finansijskog rezultata nije ažurno i iskazano na propisan način, zbog čega nije moguće obaviti kontrolu, inspektor donosi zaključak o otklanjanju nedostataka.

Zaključak iz stava 1. ovog člana, donosi se u pisanoj formi u skladu sa zakonom kojim je uređen upravni postupak, kojim se određuje rok za otklanjanje nedostataka, koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 2. ovog člana može se izjaviti prigovor u roku od tri dana od dana dostave zaključka.

Inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 2. ovog člana, u roku od pet dana od dana prijema prigovora.

Posle prijema obaveštenja o otklanjanju nedostataka u skladu sa zaključkom, odnosno posle isteka roka iz stava 2. ovog člana, inspektor nastavlja započetu kontrolu.

Član 11

Inspektor sastavlja zapisnik o izvršenoj kontroli, koji dostavlja funkcioneru, odnosno odgovornom licu u organu ili organizaciji kod koje je izvršena kontrola.

Pre dostavljanja zapisnika iz stava 1. ovog člana, inspektor upoznaje odgovorna lica u organu ili organizaciji kod koje je izvršena kontrola sa nalazom kontrole.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitosti, u zapisniku se navodi:

1. u čemu se sastoje nezakonitosti ili nepravilnosti;

2. dokazi na osnovu kojih su utvrđene nepravilnosti;

3. predlog mera za otklanjanje nepravilnosti;

4. rokovi za otklanjanje nepravilnosti.

Organ ili organizacija kod koje je vršena kontrola može uložiti primedbe na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako inspektor utvrdi da su primedbe osnovane, sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja organu ili organizaciji u roku od 15 dana od dana prijema primedaba.

Ako su primedbe neosnovane, inspektor o tome pismeno obaveštava organ ili organizaciju.

Organ ili organizacija je dužna da u roku od određenom za otklanjanje nedostataka obavesti inspektora o postupanju po nalozima i merama iz zapisnika i podnese dokaze o tome.

Nakon prijema obaveštenja iz stava 7. ovog člana, inspektor vrši kontrolu izvršenja mera, o čemu sastavlja službenu belešku.

Član 12

Ako organ ili organizacija ne postupi po merama iz člana 11. stav 3. ove odluke, inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana, donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 11. stav 3. ove odluke.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana, može se izjaviti žalba Gradonačelniku u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana, odlučuje se u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka o žalbi iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

Član 13

Služba dostavlja Gradonačelniku kvartalni izveštaj o izvršenim inspekcijama sa nalazima i merama.

Služba dostavlja Skupštini Grada Novog Sada izveštaj o izvršenim kontrolama i zapisnike o sprovedenoj inspekciji korisnika budžeta Grada iz člana 2. ove odluke, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

III UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 14

Službom rukovodi šef Službe.

Šefa Službe postavlja Gradonačelnik.

Za šefa Službe može biti postavljeno lice koje ima završen ekonomski ili pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i pet godina radnog iskustva u struci.

Šef Službe donosi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika.

Za rad Službe i svoj rad šef Službe odgovara Gradonačelniku.

Član 15

Šef Službe ima zamenika koga postavlja Gradonačelnik.

Za zamenika šefa Službe može biti postavljeno lice koje ima završen ekonomski ili pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i pet godina radnog iskustva u struci.

Zamenik šefa Službe pomaže šefu Službe u obavljanju poslova iz njegovog delokruga i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili privremene sprečenosti da obavlja svoje poslove.

Šef Službe ima pomoćnike koje postavlja Gradonačelnik na predlog šefa Službe.

U pogledu određivanja plata šefa Službe, zamenika šefa Službe i pomoćnika primenjuju se odredbe odluka i drugih akata koje se odnose na načelnike, zamenike načelnika, odnosno pomoćnika načelnika gradskih uprava, do donošenja akta kojim će se odrediti plata, naknada i druga primanja.

O pravima i obavezama iz radnog odnosa šefa Službe i zamenika šefa Službe odlučuje Gradonačelnik.

O pravima, obavezama i odgovornostima pomoćnika i zaposlenih, odlučuje šef Službe u skladu sa aktima kojima su uređena prava, obaveze i odgovornosti pomoćnika načelnika i zaposlenih u gradskim upravama.

Član 16

U pogledu prava iz radnog odnosa koja nisu uređena ovom odlukom, na zaposlena, odnosno postavljena lica primenjuju se odredbe zakona i posebnog kolektivnog ugovora koji se primenjuje na zaposlene u organima lokalne samouprave.

Član 17

Finansijske poslove za potrebe Službe obavlja Služba za zajedničke poslove.

Član 18

Gradonačelnik će doneti Rešenje o postavljenju šefa Službe i zamenika šefa Službe u roku od sedam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Šef Službe će doneti akt iz člana 14. stav 4. ove odluke, u roku od sedam dana od dana postavljenja.

Šef Službe će u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz člana 14. stav 4. ove odluke, izvršiti raspoređivanje zaposlenih u skladu sa tim aktom.

Član 20

Postavljena lica i zaposleni u Službi za inspekciju nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novom aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.

Član 21

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju i radu Službe za inspekciju ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 4/2005, 7/2005 i 4/2007).

Član 22

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

SADRŽINA I IZGLED SLUŽBENE LEGITIMACIJE INSPEKTORA

1. Prednja strana

 

Republika Srbija

Autonomna Pokrajina Vojvodina
Grad Novi Sad
Služba za budžetsku inspekciju
SLUŽBENA LEGITIMACIJA INSPEKTORA
Fotografija
3x3,5 cm
(ime i prezime)

 JMBG:

Legitimacija broj _________________

 

 

1. Druga strana

Ovlašćenje

Imalac ove legitimacije ovlašćen je da, u okviru nadležnosti utvrđenih zakonom i drugim propisima, vrši kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja sredstava kod organa i organizacija iz člana 85. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", broj 54/2009).

Novi Sad

_________________ godine

M.P.

_____________________
(potpis šefa Službe)