ODLUKAO ORGANIZACIJI I RADU SAVETA ZA PRAĆENJE PRIMENE ETIČKOG KODEKSA("Sl. list grada Užica", br. 7/2010) |
Savet za praćenje primene Etičkog kodeksa, kao stalno radno telo Skupštine (u daljem tekstu: "Savet"), ima nadležnosti i sastav propisan Statutom grada Užica.
Ovom Odlukom bliže se određuju ovlašćenja Saveta, obaveze organa Grada, javnih preduzeća i ustanova koje osniva Grad i njihovih funkcionera u vezi sa primenom i praćenjem primene Etičkog kodeksa ponašanja funkcionera lokalne samouprave (u daljem tekstu: "Kodeks") u gradu Užicu.
Savet se obrazuje za period trajanja mandata saziva Skupštine grada koja ga je obrazovala.
Savet prati primenu Kodeksa u gradu Užicu, pruža objašnjenja i daje mišljenja u vezi sa njegovom sadržinom i obavlja druge poslove utvrđene ovom Odlukom i drugim propisima.
Savet je samostalan i nezavisan u radu i niko nema pravo da utiče na njegov rad i postupanje.
Rad i odluke Saveta su javni osim kada je drugačije određeno ovom Odlukom ili aktom Saveta.
Sredstva za rad Saveta obezbeđuju se i posebno iskazuju u budžetu Grada u delu namenskih sredstava za funkcionisanje Skupštine grada.
Za rad Saveta mogu se koristiti i sredstva iz namenskih donacija, čija priroda ne dovodi u pitanje samostalnost Saveta u radu.
Članovi Saveta nemaju naknadu za rad u Savetu.
Aktom Saveta bliže se uređuje predstavljanje Saveta, tajnost dokumenata nastalih u radu Saveta i dokumenata prikupljenih u toku rada Saveta, redovnost održavanja sednica Saveta, vršenja administrativnih poslova za Savet i druga pitanja od značaja za rad Saveta.
Savet podnosi Godišnji izveštaj o svom radu Skupštini grada.
Predsednik Saveta predstavlja i obrazlaže Izveštaj na sednici Skupštine.
Savet ima predsednika i šest članova koji se biraju iz reda odbornika i građana.
Dva člana Saveta biraju se iz reda odbornika, a pet članova iz reda građana.
Predsednika Saveta bira Skupština grada a zamenika predsednika biraju članovi Saveta.
Predsednik Saveta predstavlja Savet, zakazuje sednice, rukovodi sednicama, potpisuje akta Saveta i obavlja druge poslove u skladu sa ovom Odlukom i drugim propisima.
Zamenik predsednika vrši poslove iz nadležnosti predsednika Saveta u slučaju njegove sprečenosti.
Savet ima sekretara.
Poslove sekretara Saveta obavlja lice zaposleno u Gradskoj upravi.
Savet radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta.
Savet odlučuje većinom glasova prisutnih članova osim ako ovom Odlukom nije drugačije propisano.
Za člana Saveta može biti predložen odbornik, odnosno građanin koji ima prebivalište na teritoriji grada Užica i koji uživa ugled i poštovanje u svojoj sredini i koji:
1. ne obavlja ni jednu javnu funkciju utvrđenu Kodeksom niti funkciju na nivou Republike koja se sa njom može upodobiti;
2. nije osuđivano za krivična dela, privredne prestupe i prekršaje koji ga čine nedostojnim obavljanja funkcije člana Saveta.
Postupak predlaganja kandidata za članove Saveta pokreće predsednik Skupštine, tako što upućuje javni poziv za predlaganje kandidata iz reda građana, a za predlaganje iz reda odbornika poziv se upućuje odborničkim grupama. U pozivu se određuju i rokovi za predlaganje.
Uz predlog kandidata za člana Saveta dostavlja se i pisana izjava kandidata da prihvata kandidaturu.
Član Saveta se razrešava članstva u Savetu ukoliko se sazna da je u momentu izbora postojao ili da je kasnije nastupio neki od razloga zbog kojih na tu funkciju ne bi mogao da bude predložen.
Na mesto razrešenog člana Saveta bira se novi na predlog ovlašćenog predlagača koji je predložio razrešenog člana.
Savet:
1) prati da li se funkcioneri pridržavaju odredaba Kodeksa;
2) prikuplja informacije koje se odnose na ponašanje funkcionera u vezi sa Kodeksom;
3) prati i analizira događaje i pojave od značaja za uspešnu primenu Kodeksa;
4) promoviše primenu Kodeksa u Gradu i šire;
5) predlaže i samostalno sprovodi radnje koje vode unapređenju primene Kodeksa;
6) pruža savete i mišljenja funkcionerima, građanima, sredstvima javnog informisanja, organima i organizacijama u vezi sa primenom Kodeksa;
7) ostvaruje saradnju sa institucijama koje rade u srodnim delatnostima;
8) vodi registar lica koja se smatraju funkcionerima Grada u smislu Kodeksa (u daljem tekstu: "funkcioneri");
9) obavlja druge poslove određene ovom Odlukom i drugim propisima.
Kada u svom radu utvrdi da u radnjama funkcionera ima elemenata krivičnog ili drugog kažnjivog dela, Savet je obavezan da nadležnom organu podnese zahtev, odnosno prijavu za pokretanje odgovarajućeg postupka.
Organi Grada, gradske uprave, Gradsko pravobranilaštvo, javne službe, ustanove, javna preduzeća i druga radna tela koje obrazuju organi Grada, obavezni su da sarađuju sa Savetom.
Savet vodi registar funkcionera koji sadrži podatke:
1. o funkcijama u Gradu na koje se Kodeks primenjuje;
2. o imenima i osnovnim ličnim podacima funkcionera koji te funkcije vrše;
3. o drugim funkcijama koje funkcioner vrši i poslovima koje obavlja, u skladu sa propisima kojima se reguliše sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija;
4. o izjavi funkcionera o poštovanju Kodeksa,
5. o mišljenjima koje je funkcioner tražio i odgovorima koje je od Saveta dobio;
6. bitnim podacima koji se odnose na poštovanje Kodeksa od strane pojedinih funkcionera, (npr. predstavke koje se odnose na ponašanje nekog funkcionera, odluke Saveta po toj predstavci, podaci o saradnji funkcionera sa Savetom, mere i sankcije izrečene prema funkcioneru na osnovu drugog propisa, a u vezi sa odredbama Kodeksa).
Pojedini delovi registra koji se odnose na funkcionere vode se kao poverljivi (npr. Podaci o predstavkama protiv ponašanja funkcionera, koje nisu proverene, podaci o traženim mišljenjima i savetima).
Bliži sadržaj registra utvrđuje Savet.
Registar se sačinjava na osnovu podataka koje Savet dobije od organa u kojima funkcioneri vrše funkciju, odnosno od organa koji su ih na te funkcije izabrali, postavili ili imenovali kao i od samih funkcionera.
Organi iz stava 1. ovog člana obavezni su da o svakoj promeni podataka, koji se upisuju u Registar, obaveste Savet u roku od 15 dana.
Upoznavanje funkcionera sa Kodeksom
Po stupanju na snagu ove Odluke Savet će u roku od 15 dana dostaviti do sada imenovanim
funkcionerima tekst Kodeksa kao i dopis koji sadrži sledeći tekst izjave funkcionera:
"Ja, _______________ (uneti ime i prezime, adresu i funkciju na koju je izabran, postavljen ili imenovan) izjavljujem da sam upoznat sa obavezama koje imam po osnovu Etičkog kodeksa ponašanja funkcionera lokalne samouprave, koji je usvojila Skupštine opštine Užice dana 05.04.2005. godine ("Sl. list opštine Užice" broj 15-1/06).
Obavezujem se da ću postupati tako da u vršenju svoje funkcije i privatnom životu ne narušim ugled funkcije koju vršim, da ću poštovati načela, zabrane i smernice koje Kodeks sadrži.
Ukoliko ne budem bio siguran da li je neka radnja koju nameravam da preduzmem u skladu sa načelima i odredbama Kodeksa, obratiću se Savetu za praćenje primene Kodeksa radi saveta i tumačenja.
U _______________ (uneti ime naseljenog mesta, datum potpisivanja i svojeručni potpis)."
Savet će u roku od 7 dana od prijema obaveštenja o tome da je izabran, postavljen ili imenovan novi funkcioner uputiti funkcioneru tekst Kodeksa i tekst izjave.
Funkcioneri su dužni da potpisane izjave dostave Savetu u roku od 3 dana od dana prijema.
Savet vodi evidenciju o potpisanim izjavama i objavljuje podatke o tome ko od funkcionera nije potpisao izjavu.
Radi uspešnije primene Kodeksa, Savet samostalno ili u saradnji sa drugim organizacijama i pojedincima organizuje stručne skupove namenjene funkcionerima, upoznaje ih sa primenom pojedinih odredaba Kodeksa i rasprave na kojima se funkcionerima pruža prilika da iznesu svoja viđenja primene Kodeksa.
Upoznavanje građana sa sadržajem Kodeksa
Informacije o radu Saveta, sadržaju, tumačenjima i primeni Kodeksa objavljuju se na internet prezentaciji Grada i na drugi pogodan način.
Savet je obavezan da u najkraćem roku, ne dužem od sedam dana, od dana kada funkcioner to od njega zatraži, izda mišljenje funkcioneru o tome da li je neka radnja koju namerava da preduzme u skladu sa odredbama Kodeksa. Radi ispunjenja ove obaveze, u složenim slučajevima, Savet može angažovati stručna lica.
Izneto mišljenje nije prepreka za kasnije utvrđivanje odgovornosti funkcionera, koji je postupio po mišljenju Saveta za kršenje odredaba Kodeksa, ukoliko u momentu izdavanja mišljenja Savetu nisu bile poznate sve činjenice od značaja.
U mišljenje se unosi opis situacije, koja je predmet davanja mišljenja, opis činjenica koje su Savetu bile poznate pri davanju mišljenja, preporuka Saveta i napomena o mogućnosti da se u naknadnom postupku ocenjuje da li je došlo do kršenja odredaba Kodeksa.
Savet je obavezan da pruži pomoć u vezi sa primenom Kodeksa svim drugim licima koja mu se obrate, odnosno da ih uputi na izvore preko kojih mogu doći do tih informacija.
Prikupljanje podataka od funkcionera
Savet može od funkcionera da zatraži obaveštenja potrebna za donošenje zaključka o tome da li je funkcioner poštovao odredbe Kodeksa, a po potrebi funkcioner je obavezan i da omogući Savetu uvid u dokumente u njegovom posedu. Savet može zatražiti od funkcionera i obaveštenja koja su od značaja za ocenu primene Kodeksa, a ne odnose se na sumnju u povredu Kodeksa od strane funkcionera.
Savet ostavlja funkcioneru rok, koji ne može biti kraći od sedam dana da odgovori na zahteve Saveta iz stava 1. ovog člana.
Savet može zatražiti od funkcionera i da se neposredno pred članovima Saveta izjasni o pojedinim pitanjima.
Ukoliko funkcioner smatra da su neka od obaveštenja i dokumenta iz stava 1. ovog člana takve prirode da bi se uvidom u njih neopravdano zašlo u privatnost funkcionera ili trećih lica, odnosno da bi se ugrozila bezbednost i drugi opravdani interesi funkcionera i trećih lica, može uskratiti pružanje takve informacije Savetu, ali je dužan da o tome obavesti Savet u roku koji je imao za pružanje obaveštenja i uvid u dokumente.
Funkcioner je obavezan da navede, i ukoliko je to moguće, ukratko obrazloži razloge zbog kojih ne želi da postupi po zahtevu Saveta.
Savet po službenoj dužnosti, ili po zahtevu funkcionera i trećih lica vodi računa o tome da se neopravdano ne naruši pravo na privatnost funkcionera i trećih lica, kada postupa sa informacijama koje dobije od funkcionera, kao i kada postupa sa informacijama koje dobije od trećih lica.
Kada funkcioner izričito ili prećutno odbije da sarađuje sa Savetom, Savet o tome obaveštava organ nadležan za izbor, postavljenje ili imenovanje funkcionera i javnost.
Kada funkcioner uskrati Savetu neku od traženih informacija, pozivajući se na neki od propisanih izuzetaka, Savet može sa tim upoznati organ nadležan za izbor, postavljenje ili imenovanje funkcionera i javnost, ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi:
1. da sa nacrtom svog saopštenja prethodno upozna funkcionera.
2. da pruži funkcioneru mogućnost da u roku od 3 dana sačini izjavu ili komentar na saopštenje, koji ne mogu biti duži od teksta saopštenja,
3. da objavi istovremeno svoje saopštenje i funkcionerovu izjavu ili komentar, ukoliko ih bude.
Prikupljanje podataka od organa i organizacija
Savet ima pravo da od organa u kojima funkcioner vrši funkciju i organa koji su nadležni za izbor, postavljenje ili imenovanje funkcionera dobije sve informacije od značaja za vršenje svojih zadataka.
Savet ima pravo da i od drugih organa i organizacija prikuplja podatke potrebne za vršenje svojih poslova.
Ukoliko organi i organizacije izričito ili prećutno odbiju da pruže Savetu tražene informacije, Savet o toj činjenici obaveštava javnost i Skupštinu grada, a Skupština grada na zahtev Saveta preduzima mere iz svoje nadležnosti radi obezbeđivanja potrebnih informacija.
Savet redovno prati i analizira podatke koji su od značaja za ocenu primene Kodeksa, a koji su objavljeni u medijima ili su predmet razmatranja u organima Grada.
Ukoliko informacije koje su objavljene ili koje su predmet razmatranja nisu dovoljno precizne ili potpune, Savet vrši dodatne provere pre nego što te podatke analizira.
Kada analize pruže dovoljno podataka za pokretanje postupka pred Savetom ili nekim drugim organom, Savet samostalno pokreće postupak ili inicijativu, odnosno, dostavlja drugom organu sva potrebna dokumenta za pokretanje postupka ili inicijative pred tim organom.
Savet postupa po predstavkama ili na sopstvenu inicijativu.
Predstavke i inicijative se mogu odnositi na bilo koje pitanje iz nadležnosti Saveta.
U smislu ove Odluke, predstavke po kojima Savet postupa mogu biti sledeće:
1. Javne inicijative
2. Pojedinačne predstavke
3. Anonimne predstavke.
Javne inicijative su one kroz koje se Savetu javno obraćaju grupe građana, institucije i druge organizacije tražeći da Savet preduzima određene radnje u vezi sa opštim pitanjima ili o pojedinačnim slučajevima.
Pojedinačne predstavke su one u kojima se građani i pravna lica neposredno obraćaju Savetu u vezi sa pitanjima iz njegove nadležnosti, ali pri tom ne obznanjuju sadržaj svoje predstavke niti njene izvode.
Anonimne predstavke su one koje su upućene Savetu nepotpisane, u obliku u kojem se ne može ustanoviti sa sigurnošću ko je pošiljalac, kao i predstavke za koje se utvrdi da nisu sačinjene od strane lica koje je naznačeno kao podnosilac.
U zavisnosti od sadržine i vrste predstavki određuje se redosled i način postupanja Saveta po njima.
Savet se stara o tome da građani i pravna lica, koji bi mogli imati saznanja o primeni Kodeksa, budu upoznati sa mogućnošću da se Savetu neposredno obrate, kao i o tome da se građani i pravna lica uvere da neće pretrpeti štetne posledice, ukoliko se obrate Savetu.
Savet po pravilu predstavke prima poštom, faksom i elektronskom poštom.
Pošta se za Savet dostavlja preko pisarnice ili preko posebnih kutija za poštu Saveta koje se postavljaju u gradskim upravama i na drugim mestima, prema posebnoj odluci Saveta.
Savet bliže uređuje pitanja u vezi sa izgledom i načinom postavljanja i čuvanja kutija za poštu iz stava 3. ovog člana.
Savet može izuzetno, ukoliko postoje tehnički uslovi, primati i usmene predstavke.
Usmene predstavke se primaju na zapisnik.
Predstavke upućene telefonom smatraju se usmenim anonimnim predstavkama.
Po pravilu, Savet prvo razmatra javne inicijative.
Savet svojim aktom bliže uređuje redosled postupanja po predstavkama.
Savet je obavezan da prethodno razmotri sve predstavke koje do njega stignu.
Prethodno razmatranje obuhvata pregled pristiglih predstavki u pogledu njihove razumljivosti i nadležnosti Saveta.
Ako je predstavka nerazumljiva, Savet će od podnosioca zatražiti dodatna objašnjenja.
Ukoliko podnosilac predstavke ne pruži dodatna objašnjenja po zahtevu Saveta, Savet po takvoj predstavci neće dalje postupati.
Predstavke koje se odnose na pitanja van nadležnosti Saveta, Savet prosleđuje organima koji su nadležni da postupaju u takvim slučajevima, o čemu obaveštava podnosioca predstavke.
Savet neće postupati na način iz stava 5. ovog člana ukoliko je podnosilac predstavke izričito naveo da ne želi da takva predstavka bude dostavljena drugom organu.
Nakon što utvrdi svoju nadležnost, Savet, u okviru prethodnog razmatranja utvrđuje da li se predstavka odnosi na povredu odredaba Kodeksa od strane nekog funkcionera ili na neko drugo pitanje.
Nakon što utvrdi na šta se predstavka odnosi, Savet odlučuje o svom daljem postupku povodom predstavke.
Savet nije vezan formalnim zahtevom iz predstavke.
Kada je u fazi prethodnog razmatranja utvrdio da se predstavka odnosi na navodnu povredu odredaba Kodeksa od strane nekog funkcionera, Savet ispituje navode predstavke, prikuplja dodatne podatke od podnosioca predstavke, drugih organizacija i funkcionera (ispitna faza).
U završnoj fazi postupka (faza donošenja odluke), Savet donosi odluku o tome da li je došlo do povrede Kodeksa, koja odredba Kodeksa je povređena i predlaže mere koje bi trebalo preduzeti.
Savet je obavezan da o ishodu razmatranja predstavke obavesti podnosioca predstavke.
O ishodu javnih inicijativa obaveštava se i javnost.
Savet je obavezan da po anonimnim predstavkama vrši ispitivanja, isključivo kada njihovi navodi, sami, ili zajedno sa drugim raspoloživim činjenicama i dokazima, pružaju dovoljno razloga za vođenje daljeg postupka.
Savet može postupati i po drugim anonimnim predstavkama.
Savet može po sopstvenoj inicijativi da sprovede postupak za utvrđivanje da li je neki funkcioner prekršio odredbe Kodeksa, pri čemu se shodno primenjuju odredbe o razmatranju predstavke.
Utvrđivanje činjenica o povredi Kodeksa
U okviru ispitne faze razmatranja predstavke ili na inicijativu člana Saveta, kada postoji sumnja da je neki funkcioner povredio odredbu Kodeksa, prvo se utvrđuje koje bi radnje trebalo preduzeti da bi se slučaj ispitao (na primer: ostvarivanje uvida u određeni dokument, saslušanje funkcionera i podnosioca zahteva) kao i rokovi za sprovođenje tih radnji.
Nakon što su sprovedene radnje ili je istekao rok iz člana 42. održava se sednica Saveta na kojoj član Saveta, član izvestilac (u daljem tekstu: izvestilac) izlaže prikupljene dokaze, a članovi Saveta se izjašnjavaju o tome da li smatraju da je potrebno sprovesti još neke radnje.
Na sednici iz stava 1. ovog člana utvrđuju se činjenice o povredi Kodeksa.
Funkcioner, za koga se sumnja da je prekršio odredbu Kodeksa, obavezno se poziva na deo sednice Saveta, na kojoj se utvrđuje činjenično stanje o tom slučaju, radi davanja izjave.
Nakon što su sprovedene sve radnje radi utvrđivanja činjenica zaključuje se ispitni postupak.
Odluka Saveta u predmetu u kojem se odlučuje o tome da li je funkcioner povredio odredbe Kodeksa sastoji se od tri dela:
1. Odluka o činjeničnom stanju
2. Odluka o postojanju povrede Kodeksa
3. Odluka o predlogu mera.
Nakon zaključivanja ispitnog postupka, na istoj ili prvoj narednoj sednici Saveta, izvestilac izlaže predlog utvrđenog činjeničnog stanja.
Članovi Saveta mogu dati predloge za izmenu i dopunu predloga iz stava 1. ovog člana o kojima se pojedinačno glasa.
Nakon glasanja o predlozima iz stava 2. ovog člana glasa se o konačnom tekstu odluke o činjeničnom stanju.
Nakon donošenja odluke o činjeničnom stanju izvestilac predlaže odluku o postojanju povrede Kodeksa.
Predlog odluke iz stava 1. ovog člana sadrži ime funkcionera o čijoj navodnoj povredi Kodeksa se donosi odluka, odredbu Kodeksa o čijoj povredi se odlučuje i druge podatke.
Član Saveta može dati predlog odluke koji se razlikuje od predloga odluke iz stava 1. ovog člana.
Savet se prvo izjašnjava o predlogu odluke iz stava 1. ovog člana, a zatim i o svi drugim predlozima odluka.
Svi članovi Saveta su obavezni da daju na zapisnik kratko obrazloženje razloga za svoju odluku o postojanju povrede Kodeksa.
Kada je Savet doneo odluku o tome da postoji povreda Kodeksa, pristupa se donošenju odluke o predlogu mera.
Članovi Saveta iznose i obrazlažu redom svoje predloge mera, koje zatim predsedavajući stavlja na glasanje.
Glasanje se vrši prvo za najlakšu predloženu meru.
Usvojenom se smatra mera za koju je glasao najveći broj članova Saveta, koji je ujedno veći od polovine prisutnih članova Saveta.
Ukoliko ni za jednu predloženu meru nije glasalo više od polovine prisutnih članova Saveta, glasanje se ponavlja.
Nakon što svi članovi, koji su ih prethodno pripremili izlože sadržaj svojih predloga odluka u pogledu činjeničnog stanja, pravne kvalifikacije ili predloga mera, sekretar Saveta je dužan da ukaže na to koje pravne nedostatke pojedini predlozi odluka imaju. Predlozi odluka se mogu izmeniti na samoj sednici, pre stavljanja na glasanje.
Nakon završetka same sednice, a najkasnije 3 dana po njenom okončanju, sačinjava se pismeni otpravak odluke Saveta, koji potpisuje predsednik.
Ukoliko se ispituje kršenje Kodeksa od strane nekog člana Saveta, ili ukoliko postoje razlozi za izuzeće nekog člana Saveta u konkretnom slučaju, takav član se izuzima iz rada i odlučivanja za sednicu ili deo sednice na kojoj postoje razlozi za njegovo izuzeće.
Član Saveta iz stava 1. ovog člana obavezan je da prethodno upozna ostale članove sa svim okolnostima iz stava 1. ovog člana.
Nakon što član Saveta kod kojeg postoje razlozi za izuzeće postupi na način iz stava 2. ovog člana, ostali članovi mogu jednoglasno da odluče o tome da se takav član ne izuzme iz rada i odlučivanja za sednicu ili deo sednice iz stava 1.
Mere za slučaj kršenja odredaba Kodeksa i njihovo sprovođenje
U zavisnosti od okolnosti slučaja i težine prekršaja i njegovih posledica, Savet može izreći sledeće mere prema funkcionerima:
1. Nejavna opomena
2. Javno objavljivanje odluke o utvrđenoj povredi
3. Javno objavljivanje odluke o utvrđenoj povredi Kodeksa sa preporukom za razrešenje, opoziv ili ostavku funkcionera, odnosno preporukom za primenu drugih mera prema funkcioneru.
Nejavna opomena se daje pismeno i sadrži obavezno uputstvo o tome šta bi funkcioner trebalo da uradi i u kom roku, kako bi povredu Kodeksa otklonio, kao i na koji način o svom postupanju treba da obavesti Savet.
Nakon što istekne rok, a funkcioner ne postupi po uputstvu Saveta ili ne dostavi Savetu obaveštenje o tome da je po uputstvu postupio, na sledećoj sednici Saveta se određuje nova, teža mera.
Javno objavljivanje odluke se vrši u "Službenom listu grada Užica" i dostavlja se funkcioneru i medijima koji deluju u gradu.
U zavisnosti od načina dolaska na funkciju prema funkcioneru se može izreći preporuka za razrešenje, preporuka da da ostavku ili neka druga, njima podobna mera, u zavisnosti od načina dolaska na funkciju.
Kada pravna lica i organi ne sarađuju sa Savetom ili na drugi način krše odredbe Kodeksa, Savet može sačiniti službeno saopštenje koje se prosleđuje tom pravnom licu ili organu, medijima koji deluju u gradu i organu nadležnom za nadzor nad radom tog pravnog lica ili organa.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana po objavljivanju u "Službenom listu grada Užica".