ODLUKAO IZMENAMA I DOPUNAMA OSNIVAČKOG AKTA DRUŠTVENOG PREDUZEĆA ZA PROFESIONALNU REHABILITACIJU I ZAPOŠLJAVANJE INVALIDNIH LICA - ŠTAMPARIJA "KOSMOS" BEOGRAD("Sl. glasnik RS", br. 29/2010) |
Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd, Svetog Save br. 16 - 18, organizuje se kao jednočlano društvo s ograničenom odgovornošću (u daljem tekstu: Preduzeće) i posluje u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava i propisima kojima se uređuje rad i poslovanje preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom.
Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica Štamparija "Kosmos" Beograd osnovano je Rešenjem broj 1500/1 od 29. decembra 1961. godine, od strane Centralnog odbora Saveza gluvih i nagluvih Jugoslavije, sa sedištem u Beogradu. Preduzeće je osnovano kao zaštitna radionica za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalida.
Rešenjem Narodnog odbora opštine Savski venac broj 156/1 od 22. januara 1962. godine u registar ustanova upisano je osnivanje zaštitne radionice "Štamparija Kosmos" Beograd.
Odlukom Saveza gluvih i nagluvih Jugoslavije br. 01-83/1 od 12. jula 1999. godine, Savez gluvih i nagluvih Jugoslavije kao osnivač DP "Kosmos" Beograd, odrekao se statusa osnivača i saglasio se da se osnivački ulog tretira kao društveni kapital.
Preduzeće je upisano u Registar privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre pod brojem BD 95711/2005 od 19. avgusta 2005. godine kao Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd, Svetog Save 16 - 18, sa pretežnom delatnošću - 85322 ostali socijalni rad u ustanovama bez smeštaja.
Na osnovu Zaključka Vlade 05 Broj 46-3516/2009 od 9. jula 2009. godine kojim je utvrđen udeo državnog kapitala od 100% u Društvenom preduzeću za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd, Republička direkcija za imovinu Republike Srbije u ime Republike Srbije i Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica Štamparija "Kosmos" Beograd zaključili su Sporazum o udelu državne svojine u sredstvima koja koristi Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd broj 46-264/2009 od 23. septembra 2009. godine, kojim je Republika Srbija preuzela osnivačka i upravljačka prava srazmerno udelu državnog kapitala.
Preduzeće posluje sredstvima u državnoj svojini.
Preduzeće ima svojstvo pravnog lica.
Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom "Kosmos" društvo s ograničenom odgovornošću, Beograd.
Skraćeno poslovno ime Preduzeća je: "Kosmos" d.o.o. Beograd.
Sedište Preduzeća je u Beogradu, Svetog Save 16 - 18.
III PEČAT I ŠTAMBILJ PREDUZEĆA
Preduzeće ima pečat i štambilj.
Pečat je okruglog oblika prečnika 32 mm, na kome je ispisano poslovno ime i sedište Preduzeća, na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Izlazni štambilj je pravougaonog oblika, dužine 60 mm i širine 30 mm, na kome je ispisano poslovno ime i sedište Preduzeća na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Ulazni štambilj je pravougaonog oblika, dužine 65 mm i širine 32 mm, na kome je ispisano poslovno ime i sedište Preduzeća na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Direktor Preduzeća donosi odluku kojom se utvrđuje način upotrebe i čuvanja pečata i štambilja Preduzeća.
Osnivač Preduzeća je Republika Srbija za koju na osnovu zakonskog ovlašćenja osnivačka prava vrši Vlada, Beograd, Nemanjina 11 (u daljem tekstu: Osnivač).
Pretežna delatnost Preduzeća je:
85322 ostali socijalni rad u ustanovama bez smeštaja.
Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
22110 - izdavanje knjiga, brošura, muzičkih knjiga i drugih publikacija
22120 - izdavanje novina
22130 - izdavanje časopisa i sličnih periodičnih izdanja
22140 - izdavanje zvučnih zapisa
22150 - ostala izdavačka delatnost
22210 - štampanje novina
22220 - štampanje, na drugom mestu nepomenuto
22230 - knjigovezački i završni radovi
22240 - reprodukcija i slaganje
22250 - ostale aktivnosti u vezi sa štampanjem
22310 - reprodukcija zvučnih zapisa
22320 - reprodukcija video zapisa
22330 - reprodukcija kompjuterskih medija
80420 - obrazovanje odraslih i ostalo obrazovanje na drugom mestu nepomenuto
Preduzeće može obavljati i druge delatnosti, uključujući delatnost spoljnotrgovinskog prometa i usluge u spoljnotrgovinskom prometu iz okvira svoje delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Osnovni kapital Preduzeća iznosi 27.987.000,00 dinara, što je po srednjem kursu Narodne banke Srbije 2.103.043,65 evra, prema Potvrdi Udruženja banaka Srbije o preračunu osnovnog kapitala iz dinara u USD dolare br. 6/2-84145 od 8. marta 2010. godine i Potvrdi Udruženja banaka Srbije o preračunu osnovnog kapitala iz USD dolara u evre 0501 br. 6/2-84146 od 8. marta 2010. godine.
Shodno navedenom, osnivački ulog osnivača iznosi 2.103.043,65 evra na ime novčanog uloga.
Sredstva za rad Preduzeća čini:
1) nepokretnosti, pokretne stvari (naročito oprema), novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i prava i obaveze koje Preduzeće ima na dan 23. septembra 2009. godine.
Dobit Preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Skupština Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.
Preduzeće zastupa direktor Preduzeća, bez ograničenja.
Direktor može u okviru svojih ovlašćenja dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Preduzeća.
Ovlašćenja Skupštine Preduzeća vrši Osnivač, preko ovlašćenih predstavnika, s tim da broj ovlašćenih predstavnika Osnivača ne može biti manji od tri.
Odluku o određivanju i razrešenju predsednika i članova Skupštine donosi Osnivač.
Skupština Preduzeća u okviru svojih ovlašćenja odlučuje o:
1) odobravanju finansijskih izveštaja;
2) donošenju godišnjih programa rada i finansijskog poslovanja Preduzeća;
3) imenovanju internog revizora i utvrđivanju naknade za njihov rad;
4) povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća;
5) raspodeli dobiti i pokriću gubitaka;
6) promeni delatnosti;
7) izboru i razrešenju direktora;
8) utvrđivanju zarade direktora;
9) statusnim promenama, promeni pravne forme i prestanku Preduzeća;
10) promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća;
11) davanju odobrenja na pravne poslove direktora i drugih povezanih lica sa Preduzećem;
12) sticanju, prodaji, davanju u zakup, zalaganju ili drugom raspolaganju imovinom velike vrednosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava;
13) izmeni osnivačkog akta;
14) obrazovanju ogranaka Preduzeća i davanju poslovnog punomoćja organima;
15) davanju saglasnosti na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova Preduzeća;
16) drugim pitanjima iz delokruga Skupštine, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Akte iz stava 1. tač. 2), 5), 12) i 13) ovog člana Skupština donosi uz saglasnost Osnivača.
Direktora Preduzeća bira i razrešava Skupština Preduzeća.
Direktor Preduzeća bira se na period od četiri godine.
Direktor Preduzeća je u radnom odnosu u Preduzeću sa punim radnim vremenom.
Direktor Preduzeća:
1) zastupa Preduzeće;
2) organizuje i vodi poslovanje Preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
3) stara se o zakonitosti rada i odgovara za zakonitost rada Preduzeća;
4) stara se o ispunjenosti uslova i obavljanju poslova profesionalne rehabilitacije i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;
5) stara se o ispunjavanju uslova za održanje statusa Preduzeća, u skladu sa propisima o zapošljavanju osoba sa invaliditetom;
6) predlaže donošenje odluka iz delokruga rada Skupštine;
7) sprovodi odluke Skupštine;
8) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Preduzeću, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
9) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druge opšte akte Preduzeća;
10) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Interni revizor:
1) kontroliše verodostojnost i kompletnost finansijskih izveštaja Preduzeća;
2) kontroliše usklađenost poslovanja Preduzeća sa zakonom, programom rada i poslovanja Preduzeća;
3) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
Interni revizor izveštava Skupštinu Preduzeća o:
1) verodostojnosti i potpunosti finansijskih izveštaja Preduzeća;
2) osnovanosti predloga za raspodelu dobiti;
3) drugim pitanjima od značaja za ocenu zakonitosti i celishodnosti postupanja u sprovođenju poslovne politike i poslovanja Preduzeća.
Interni revizor podnosi izveštaj o pitanjima iz stava 1. ovog člana najmanje jedanput godišnje prilikom razmatranja godišnjeg finansijskog izveštaja, a po potrebi i u toku godine kada to zatraži Skupština ili Osnivač.
U Preduzeću se vodi knjiga udela, sa podacima i na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.
U Preduzeću se vodi knjiga odluka.
U knjigu odluka unose se odluke koje donosi Skupština Preduzeća.
Akti Preduzeća su i pravilnici i odluke kojima se, u skladu sa zakonom uređuju određena pitanja.
Izmene i dopune pravilnika i odluka vrše se na način i po postupku koji su određeni za njihovo donošenje.
Preduzeće vodi poslovne knjige i sastavlja i podnosi računovodstvene isprave i finansijske izveštaje u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo i revizija.
Preduzeće je dužno da drži i čuva sve akte Preduzeća u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Preduzeće je, pri obavljanju delatnosti, dužno da se stara o zaštiti životne sredine, u skladu sa zakonom.
Preduzeće prestaje:
1) odlukom Skupštine Preduzeća;
2) statusnim promenama koje vode prestanku;
3) stečajem ili likvidacijom;
4) ako se pravnosnažnom presudom utvrdi ništavost registracije i odredi brisanje Preduzeća;
5) u drugim slučajevima predviđenim zakonom.
Zaposleni u Društvenom preduzeću za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd, nastavljaju da rade u Preduzeću, a svoja prava i obaveze ostvaruju u skladu sa zakonom i opštim aktima Preduzeća.
Preduzeće će opšta akta uskladiti sa ovom odlukom u roku od tri meseca od dana registracije Preduzeća u Registar privrednih subjekata.
Do izbora direktora Preduzeća dužnost direktora obavljaće, u svojstvu vršioca dužnosti direktora Preduzeća Emin Golubović iz Beograda, JMBG 1302972710083, koji će izvršiti i sudsku overu ove odluke u skladu sa zakonom.
Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".