PRAVILNIK
O NORMATIVIMA I STANDARDIMA ZA OBAVLJANJE DELATNOSTI PRIVREMENOG SMEŠTAJA U PRIHVATILIŠTE I PRIHVATNU STANICU ŽENA I DECE UGROŽENIH PORODIČNIM NASILJEM, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGA SMEŠTAJA, UČEŠĆU KORISNIKA U TROŠKOVIMA SMEŠTAJA, KAO I USLOVIMA I NAČINU BORAVKA U PRIHVATILIŠTU I PRIHVATNOJ STANICI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 18/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se normativi i standardi za obavljanje delatnosti privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu žena i dece ugroženih porodičnim nasiljem, kriterijumi i merila za utvrđivanje cene usluga smeštaja, učešće korisnika u troškovima smeštaja, kao i uslovi i način boravka u prihvatilištu i prihvatnoj stanici.

Član 2

U prihvatilištu se ženama i deci ugroženim porodičnim nasiljem (u daljem tekstu: korisnici) obezbeđuje privremeno zbrinjavanje, zdravstvena zaštita, zadovoljavanje kulturno-zabavnih i drugih potreba, kao i emocionalna, fizička i egzistencijalna sigurnost, psihosocijalna podrška i pravna pomoć u procesu osamostaljivanja i organizovanja života bez nasilja, do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite, a najduže šest meseci.

U prihvatnoj stanici korisnicima se obezbeđuje kratkotrajni prihvat i zbrinjavanje do utvrđivanja odgovarajućeg oblika zaštite, a najduže do deset dana.

II NORMATIVI I STANDARDI ZA OBAVLJANJE DELATNOSTI

Član 3

Prihvatilište i prihvatna stanica, kapaciteta do 20 korisnika, pored opštih građevinsko-tehničkih uslova u pogledu prostora koje mora da ispunjava ustanova socijalne zaštite, treba da ima po jednu prostoriju za: dnevni boravak, trpezariju, kancelariju, kuhinju, ostavu i magacin, više soba za smeštaj korisnika, sa kupatilom za svaku sobu, kao i odvojenu prostoriju za hitan prijem korisnika.

Član 4

Prihvatilište i prihvatna stanica treba da imaju opremu za video-nadzor objekta i video-interfon, kojim se kontroliše ulazak i izlazak iz kuće.

Član 5

Oprema prostorija treba da odgovara nameni, da se može lako održavati i da je upotreba bezbedna za korisnike.

Prostorija za dnevni boravak treba da ima površinu od najmanje 3 m2 po korisniku i da je opremljena odgovarajućim brojem stolova i stolica, televizorom i radio aparatom.

Prostorija za stručne radnike treba da ima radni sto, stolice, orman, telefon i kompjuter.

Trpezarija treba da ima odgovarajući broj stolova i stolica, orman i telefon.

Kuhinja treba da ima: šporet, frižider, orman za posuđe, sudoperu i posuđe, u skladu sa sanitarnim propisima.

Član 6

Korisnicima se u prihvatilištu i prihvatnoj stanici obezbeđuje ishrana u skladu sa principima zdrave ishrane.

Dnevne potrebe u ishrani za odrasle korisnike raspoređuju se u tri obroka: doručak, ručak i večera, a za decu u pet obroka: doručak, ručak, večera i dve užine.

Član 7

Za organizovanje i realizovanje stručnog rada prihvatilište i prihvatna stanica treba da imaju:

- jednog rukovodioca, sa stečenim visokim obrazovanjem iz naučne oblasti pedagoške i andragoške, psihološke ili političke nauke (smer socijalni rad) na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

- jednog zaposlenog, sa stečenim visokim obrazovanjem iz naučne oblasti psihološke nauke na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

- jednog zaposlenog, sa stečenim visokim obrazovanjem iz naučne oblasti pedagoške i andragoške nauke na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

- jednog socijalnog radnika, sa stečenim visokim obrazovanjem iz naučne oblasti političke nauke na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

- jednog zaposlenog, sa stečenim visokim obrazovanjem iz naučne oblasti ekonomske nauke na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, sa polovinom radnog vremena,

- jednog obračunskog radnika, sa srednjom školom u trajanju od četiri godine, ekonomskog smera, sa polovinom radnog vremena,

- jednog vozača, sa srednjom školom u trajanju od četiri godine, i

- jednu domaćicu, sa srednjom školom u trajanju od tri godine.

Član 8

Organizacija stručne pomoći korisnicima smeštenim u prihvatilište i prihvatnu stanicu odvija se kroz različite specijalizovane programe rada, u zavisnosti od potreba, afiniteta i potencijala žene i deteta za saradnju.

III KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGA SMEŠTAJA I UČEŠĆE KORISNIKA

Član 9

Cena usluga privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu, za korisnike kojima se smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu obezbeđuje u ustanovi sa kojom Grad Novi Sad ima zaključen ugovor o obavljanju poslova privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu, utvrđuje se primenom normativa i standarda za obavljanje poslova smeštaja korisnika utvrđenih ovim pravilnikom, u ukupnom mesečnom iznosu, i prosečno po korisniku.

Član 10

Cenu usluge privremenog smeštaja žena i dece ugroženih porodičnim nasiljem, u ukupnom mesečnom iznosu čine:

- zarade zaposlenih, socijalni doprinosi na teret poslodavca, naknade troškova prevoza na posao i sa posla, i ostala davanja zaposlenima u skladu sa propisima kojima se uređuju primanja zaposlenih u oblasti socijalne zaštite;

- materijalni troškovi za utrošenu električnu energiju, grejanje, vodu, odvođenje otpadnih voda, radio i televizijsku pretplatu;

- sredstva za tekuće popravke, održavanje i opremanje;

- troškovi registracije, troškovi goriva i održavanje vozila;

- troškovi ishrane korisnika;

- ostali materijalni i nematerijalni troškovi (kancelarijski materijal, sanitarni pregled radnika, sredstva za održavanje higijene, sredstva za zaštitnu odeću i obuću i dr.);

- usluge komunikacija, troškovi platnog prometa i bankarskih usluga, kao i drugih usluga.

Član 11

Cena usluge privremenog smeštaja žena i dece ugroženih porodičnim nasiljem u mesečnom iznosu prosečno po korisniku, utvrđuje se deljenjem cene iz člana 10. ovog pravilnika sa brojem korisnika, za pun kapacitet prihvatilišta i prihvatne stanice.

Cena za jedan dan usluge privremenog smeštaja žena i dece ugroženih porodičnim nasiljem u prihvatilištu i prihvatnoj stanici, utvrđuje se deljenjem mesečne cene prosečno po korisniku sa brojem radnih dana u mesecu.

Cena troškova nepopunjenog kapaciteta iznosi 60% dnevne cene smeštaja.

Cenu usluga iz stava 1. ovog člana, utvrđuje Gradsko veće Grada Novog Sada.

Cena usluge menjaće se ukoliko se promene elementi cene iz člana 10. ovog pravilnika.

Član 12

Korisnici koji imaju prebivalište na teritoriji Grada Novog Sada ne učestvuju u troškovima privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu.

Korisnici sa teritorije druge opštine mogu da se smeštaju u prihvatilište i prihvatnu stanicu na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa ugovorom između nadležnih centara za socijalni rad.

IV USLOVI I NAČIN BORAVKA U PRIHVATILIŠTU I PRIHVATNOJ STANICI

Član 13

U prihvatilište i prihvatnu stanicu privremeno se smeštaju žene i deca ugroženi fizičkim, seksualnim, psihičkim ili ekonomskim nasiljem u porodici.

U prihvatilište i prihvatnu stanicu ne mogu se primiti osobe koje boluju od težih psihijatrijskih oboljenja ili imaju predistoriju psihijatrijskih poremećaja, osobe zavisne od alkohola, droga i tableta, umereno i teže mentalno nedovoljno razvijene osobe, kao ni osobe sa poremećajima u ponašanju koje bi narušavali funkcionisanje prihvatilišta i prihvatne stanice.

Direktor ustanove, odnosno rukovodilac prihvatilišta i prihvatne stanice, propisuje uslove i način boravka u prihvatilištu i prihvatnoj stanici, tj. kućni red.

V ZAVRŠNA ODREDBA

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".