ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKIH UPRAVA GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 4/2010 - prečišćen tekst i 25/2010) |
Ovom odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i utvrđuje njihov delokrug, način rada, načela za unutrašnju organizaciju, prava i dužnosti iz radnih odnosa, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje njihovih poslova.
Poslovi gradske uprave su:
- priprema nacrta propisa i drugih akata koje donosi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
- izvršavanje propisa i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
- rešavanje u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
- obavljanje poslova upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine Grada;
- izvršavanje zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno Gradu;
- obavljanje stručnih i drugih poslova koje utvrdi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.
Za obavljanje poslova gradske uprave koji zbog svoje prirode, celovitosti i načina obavljanja zahtevaju samostalnost i posebno organizovanje, obrazuju se uprave grada za pojedine oblasti.
Gradske uprave obrazuju se za primenu i sprovođenje propisa o upravnom postupku i vršenje poverenih poslova Republike.
Organizacija gradskih uprava mora biti takva da omogućava efikasno ostvarivanje prava i interesa građana i funkcionisanje organa Grada.
Rad uprava dostupan je javnosti, podložan kritici građana i javnoj kontroli.
II GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG
Gradske uprave su:
1. Uprava za građanska stanja i opšte poslove,
2. Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke,
3. Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu,
4. Uprava za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport,
5. Uprava za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj,
6. Uprava za planiranje i izgradnju,
7. Uprava za imovinu i inspekcijske poslove,
8. Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine,
9. Uprava za poljoprivredu i razvoj sela.
Uprava za građanska stanja i opšte poslove obrazuje se za oblast rada i radnih odnosa, građanskih stanja i kancelarijskog poslovanja i u njoj se obavljaju sledeći poslovi:
• sprovođenje zakona i drugih propisa iz oblasti radnih odnosa,
• izrada pojedinačnih akata o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa za zaposlena, izabrana i postavljena lica u organima Grada Niša,
• izrada i vođenje evidencije iz oblasti rada i radnih odnosa, izdavanje radnih knjižica i uverenja,
• poslovi evidencije pečata,
• rešavanje u upravnim stvarima, ako propisima nije određena stvarna nadležnost drugog organa Grada,
• opšti poslovi u vezi sa statusom i organizacijom Grada i organa Grada,
• vođenje biračkog spiska i njegovo ažuriranje,
• poslovi građanskih stanja za teritoriju Grada Niša,
• poslovi građanskih stanja za opštine sa teritorije Kosova i Metohije: Priština, Podujevo, Glogovac, Obilić, Lipljan i Kosovo Polje,
• kancelarijsko poslovanje, poslovi pisarnice, overa prepisa, potpisa i rukopisa, poslovi arhive i dostavljanja,
• utvrđivanje vremena i uzroka smrti za lica umrla van zdravstvene ustanove na teritoriji Grada Niša,
• organizovanje rada mesnih kancelarija,
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugima propisima.
Gradski uslužni centar je jedinica sa posebnim položajem u kojoj se obavljaju poslovi iz nadležnosti gradskih uprava, naplata taksi i drugi poslovi pružanja usluga građanima.
Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke obrazuje se za oblast planiranja budžeta, interne kontrole namenskog korišćenja budžetskih sredstava, poslova trezora, finansijsko-materijalnih poslova organa Grada i gradskih uprava, oblast utvrđivanja, naplate i kontrole izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji Grada i oblast javnih nabavki.
U ovoj upravi se obavljaju sledeći poslovi:
• pripremanje i izrada nacrta budžeta Grada,
• pripremanje i izrada nacrta propisa (odluka) iz oblasti ostvarivanja izvornih javnih prihoda budžeta Grada u saradnji sa nadležnim gradskim upravama i praćenje sprovođenja tih odluka,
• davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetske prihode i izdatke, i praćenje sprovođenja tih odluka,
• planiranje primanja i tekućih prihoda i planiranje izdataka i tekućih rashoda, praćenje naplate lokalnih prihoda,
• donošenje mesečnih i tromesečnih planova izvršenja budžeta,
• praćenje izvršenja budžeta Grada, poslovi upravljanja gotovinom, dugom i zaduživanjem, poslovi plaćanja,
• vođenje poslova budžetskog računovodstva,
• izrada završnog računa budžeta Grada i konsolidovanog računa budžeta i ostalih finansijskih izveštaja iz oblasti javnih finansija,
• poslovi interne kontrole namenskog trošenja budžetskih sredstava,
• ekonomsko-finansijski poslovi direktnih korisnika budžetskih sredstava,
• vođenje registra obveznika izvornih prihoda Grada na osnovu podataka, iz Jedinstvenog registra poreskih obveznika koji vodi Poreska uprava,
• utvrđivanje izvornih prihoda lokalne samouprave rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom,
• kancelarijska i terenska kontrola radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom,
• obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom,
• redovna i prinudna naplata lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom,
• vođenje prvostepenog upravnog postupka po žalbama poreskih obveznika izjavljenih protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku,
• vođenje poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode u skladu sa propisima i primenjivanje jedinstvenog informacionog sistema za lokalne javne prihode,
• izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju,
• administrativno stručni poslovi u sprovođenju postupka dodele ugovora o javnim nabavkama,
• praćenje i primena propisa koji regulišu oblast javnih nabavki,
• priprema normativnih akata iz oblasti javnih nabavki,
• organizacija javnih nabavki za investicije koje finansira Grad Niš,
• praćenje postupka javnih nabavki za potrebe gradskih uprava i pojedinih poslova u vezi sa praćenjem javnih nabavki za javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad,
• izrada saglasnosti i mišljenja na odluke o pokretanju postupka, konkursnu dokumentaciju, odluke o odbijanju ponuda kao i na izveštaje o dodeli ugovora i poslove saradnje sa organima koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki,
• postupak po zahtevu za zaštitu prava ponuđača i zaštitu javnog interesa,
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu obrazuje se za oblast društvene brige o deci, socijalne, boračko-invalidske i primarne zdravstvene zaštite i u njoj se obavljaju sledeći poslovi:
• upravno pravni poslovi utvrđivanja prava iz oblasti društvene brige o deci,
• upravno pravni poslovi iz oblasti boračko-invalidske zaštite,
• upravno pravni poslovi iz oblasti socijalne zaštite,
• nadzor nad zakonitošću rada i akata ustanova socijalne zaštite i humanitarnih organizacija,
• poslovi ostvarivanja prava i zbrinjavanja izbeglica i interno raseljenih lica,
• poslovi primarne zdravstvene zaštite,
• priprema za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama; koordinacija između ustanova primarne zdravstvene zaštite i nadležnih organa Grada,
• priprema akata za odobravanje sredstava za investiciono održavanje zdravstvenih ustanova primarnog nivoa i nabavka opreme,
• utvrđivanje prava u vezi sa ostvarivanjem prava na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju,
• utvrđivanje prava na besplatno korišćenje i regresiranje cena i usluga u ustanovama za dečiju zaštitu,
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Uprava za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport obrazuje se za oblast kulture, obrazovanja, informisanja, sporta i omladine i njihove preventivne zaštite od bolesti zavisnosti i u njoj se obavljaju sledeći poslovi:
• poslovi praćenja stanja, potreba i problema u oblasti obrazovanja kulture, omladine i sporta,
• praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja osnovnih i srednjih škola u skladu sa zakonom, opremanje i materijalni troškovi,
• poslovi inspekcijskog nadzora nad radom vaspitno-obrazovnih ustanova,
• poslovi upravnog nadzora nad radom javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Niš iz delokruga rada uprave,
• organizacija akcija prevencije i suzbijanja korišćenja opojnih sredstava, organizovanje i sprovođenje preventivne akcije za opštu populaciju mladih,
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Uprava za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj obrazuje se za oblast komunalnih delatnosti, energetike i poslove planiranja, uređenja i regulacije saobraćaja i njoj se obavljaju sledeći poslovi:
• vršenje nadzora i kontrola osnivačkih prava nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti i to: Javno preduzeće Direkcija za izgradnju Grada Niša, Javno komunalno preduzeće za vodovod i kanalizaciju "Naissus" Niš, Javno komunalno preduzeće "Gradska toplana" Niš, Javno komunalno preduzeće "Mediana" Niš i ostalih javnih i javno-komunalnih preduzeća,
• vršenje pravnog i ekonomsko-finansijskog nadzora nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti, kao i praćenje dinamike i kvaliteta pružanja komunalnih usluga,
• učestvovanje u izradi programa rada javnih preduzeća i javno-komunalnih preduzeća i praćenje njihove realizacije,
• izrađuje Program uređenja Grada Niša,
• poslovi u vezi sa poveravanjem i obavljanjem komunalnih delatnosti i upravni nadzor nad njihovim izvršavanjem,
• obrađivanje materijala u vezi sa utvrđivanjem cena komunalnih proizvoda i usluga,
• realizacija odobrene aproprijacije korisnicima budžeta u okviru uprave u skladu sa odlukom o budžetu Grada Niša za tekuću godinu,
• pripremanje planova izvršenja budžeta za korisnike koje prati, po kvartalima,
• stručna obrada podnetih zahteva korisnika budžetskih sredstava i drugi poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu,
• poslovi koji se odnose na sprovođenje osnovnih načela energetske politike,
• poslovi koji se odnose na definisanje strategije i planova razvoja energetike na lokalnom nivou,
• poslovi koji se odnose na propisivanje uslova i načina snabdevanja toplotnom energijom sa pravilima rada distributivne mreže za toplotnu energiju i tarifni sistem za određivanje cene toplotne energije,
• prvostepeni upravni postupak u oblasti komunalnih delatnosti i energetike,
• praćenje kompletne realizacije poslova u oblasti održavanja komunalne infrastrukture,
• izrađuje program održavanja puteva i saobraćajnica,
• obavljanje poslova koji se odnose na planiranje, izgradnju, rekonstrukciju i održavanje puteva i saobraćajnica,
• pripremu nacrta ugovora za obavljanje poverenih komunalnih delatnosti,
• poslovi tehničkog regulisanja i upravljanja saobraćaja i stacionirani saobraćaj,
• poslovi javnog prevoza,
• pravni i ekonomski poslovi u oblasti saobraćaja,
• poslovi u vezi sa upravljanjem otpadom,
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
U Upravi za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj obavljaju se i poslovi komunalne policije, i to:
- održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;
- vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada;
- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada;
- zaštite životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad;
- podrške sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada.
Uprava za planiranje i izgradnju obrazuje se za oblast planiranja i uređenja prostora i izgradnje objekata. U ovoj upravi se obavljaju sledeći poslovi:
• radi na izradi godišnjih programa uređivanja gradskog građevinskog zemljišta, srednjoročnih, godišnjih i operativnih programa planskog razvoja i određivanje prioriteta izgradnje kapitalnih i ostalih objekata,
• izrađuje izveštaje o realizaciji programa,
• upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća Zavod za urbanizam Niš i Javnog preduzeća "Gradska stambena agencija",
• radi na ugovaranju planske dokumentacije i prati njenu realizaciju,
• praćenje rada i saradnja sa nosiocima izrade planova,
• radi na sprovođenju programa socijalnog stanovanja na teritoriji Grada Niša i realizuje gradsku stambenu strategiju,
• izrada inicijative i pripremanje koncepta i odluka o izradi planova,
• provođenje procedure usvajanja planske dokumentacije,
• organizovanje javnih prezentacija, urbanističkih projekata,
• potvrđivanje urbanističkih projekata, projekata preparcelacije i parcelacije,
• organizovanje rada Komisije za planove Grada Niša, priprema materijal i prati sednice,
• izdavanje informacija o lokaciji,
• izdavanje lokacijske dozvole,
• izdavanje građevinske dozvole,
• izdavanje građevinske i upotrebne dozvole u postupku legalizacije,
• potvrđivanje usaglašenosti izgrađenih temelja,
• određivanje komisije za tehnički prijem objekata,
• izdavanje upotrebne dozvole,
• izdavanje rešenja za izgradnju objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola,
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Uprava za imovinu i inspekcijske poslove obrazuje se za oblasti imovinsko-pravnih odnosa i inspekcijskih poslova. U ovoj Upravi se obavljaju sledeći poslovi:
• izuzimanje građevinskog zemljišta, eksproprijacija nepokretnosti i administrativni prenos,
• deeksproprijacija nepokretnosti,
• izdavanje tapije,
• utvrđivanje službenosti prolaza (nepotpuna eksproprijacija),
• davanje u zakup građevinskog zemljišta,
• utvrđivanje prava korišćenja građevinskog zemljišta,
• upravljanje i raspolaganje poslovnim prostorom u državnoj svojini čiji je korisnik Grad Niš,
• poslovi u vezi sa zakupom i otkupom stanova kojima raspolaže Grad Niš,
• kontrola nad radom investitora, izvođača radova i ostalih učesnika u izgradnji objekata,
• kontrola primene propisa, tehničkih normativa i standarda o izgradnji objekata,
• pregled projektne dokumentacije i kontrola izgradnje objekata,
• evidentiranje i kontrola bespravne gradnje,
• upravni postupak, donošenje i izvršavanje rešenja o rušenju,
• nadzor nad korišćenjem objekata,
• nalog za izdavanje upotrebne dozvole,
• preduzimanje mera u vezi sa objektima sklonim padu,
• preduzimanje mera u cilju bezbednosti izgradnje objekata,
• kontrola obavljanja komunalnih delatnosti,
• kontrola stanja komunalnih objekata,
• kontrola pružanja komunalnih usluga, u skladu sa utvrđenim uslovima,
• vodi postupak za uklanjanje stvari i drugih predmeta sa javnih površina,
• kontrola izgradnje rekonstrukcije i održavanja ulica i puteva i kontrola tehničke i druge dokumentacije u vezi sa ovim poslovima,
• kontrola stanja opštinskih puteva i sprovođenja mera zaštite,
• kontrola vanlinijskog prevoza stvari i putnika,
• kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika,
• kontrola primene propisa o auto taksi prevozu,
• upravno pravni poslovi, poslovi kontrole i drugi stručni poslovi iz oblasti zaštite životne sredine,
• kontrole i nadzora nad radom komunalnih inspekcija gradskih opština, u skladu sa Statutom i gradskim propisima,
• inspekcijskog nadzora nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje Grad izdaje dozvolu na osnovu zakona,
• upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća "Nišstan",
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine obrazuje se za oblast održivog razvoja Grada i pojedinih delatnosti privrede, privatizacije i robnih rezervi i oblast zaštite životne sredine. U ovoj upravi se obavljaju sledeći poslovi:
• praćenje rada privrednih subjekata na teritoriji Grada,
• praćenje procesa privatizacije i restrukturiranja,
• pripremanje predloga mišljenja o privatizaciji preduzeća,
• kategorizacija smeštajnih kapaciteta u turističke svrhe,
• praćenje rada Turističke organizacije Niš,
• upravljanje gradskim robnim rezervama,
• praćenje stanja snabdevenosti građana osnovnim životnim namirnicama,
• pripremanje bilansa potreba stanovništva,
• saradnja sa proizvođačima, prerađivačima i snabdevačima, u cilju obezbeđenja normalnog snabdevanja,
• poslovi utvrđeni sporazumom sa Agencijom za privredne registre,
• poslovi podsticaja razvoja privatnog preduzetništva,
• poslovi ažuriranja statističkih podataka o kretanjima u privrednim delatnostima i javnim službama Grada i objavljivanje periodičnih i godišnjih statističkih publikacija,
• poslovi praćenja stanja i zaštite životne sredine,
• drugi poslovi u sladu sa zakonom i drugim propisima.
U Upravi za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine, obrazuje se Projektni centar, kao jedinica sa posebnim položajem, za izvršavanje stručnih projekata iz nadležnosti uprave.
Uprava za poljoprivredu i razvoj sela obrazuje se za oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva i unapređenja seoskog područja. U ovoj upravi se obavljaju sledeći poslovi:
• zaštita zemljišta i otklanjanje negativnih posledica i nastalih šteta od elementarnih nepogoda na poljoprivrednim kulturama,
• poslovi održavanja karantina za životinje,
• izdavanje rešenja o promeni namene korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta,
• izrada akcionog plana za razvoj sela i njegova primena,
• studijsko-analitički poslovi i poslovi istraživanja u oblasti razvoja sela,
• studijsko-analitički poslovi i finansijsko-materijalni poslovi za razvoj poljoprivrede i sela,
• studijsko-analitički poslovi i finansijsko-materijalni poslovi za infrastrukturni razvoj sela,
• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Za izvršavanje određenih poslova iz delokruga gradskih uprava, kao i drugih poslova od interesa za građane, na teritoriji Grada, u okviru Uprave za građanska stanja i opšte poslove, obrazuju se mesne kancelarije.
Načelnik Uprave za građanska stanja i opšte poslove donosi pravilnik kojim se uređuje naziv, organizacija i rad mesnih kancelarija.
Na pravilnik iz stava 2. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.
1. Principi unutrašnjeg uređenja i sistematizacije radnih mesta
Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta gradskih uprava moraju da se zasnivaju na delokrugu uprave i radnim procesima u njoj, da budu prilagođeni celini poslova uprave, da obezbede efikasno i zakonito ostvarivanje prava i pravnih interesa stranaka, da obezbede javnost rada uprave kao i primenu savremenih metoda i sredstava rada.
2. Priprema i donošenje pravilnika
Unutrašnje uređenje gradskih uprava i sistematizacija radnih mesta određuje se pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji uprave.
Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji pojedine uprave donosi načelnik uz saglasnost Gradskog veća.
Pravilnik se sastoji od dela kojim se propisuje unutrašnja organizacija i dela kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta.
Deo pravilnika kojim se propisuje unutrašnja organizacija sadrži:
- unutrašnje organizacione jedinice i njihove poslove;
- rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama;
- ovlašćenja i odgovornosti lica koja rukovode jedinicama.
Deo pravilnika kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta sadrži:
- ukupan broj radnih mesta u organu s nazivom, opisom poslova i potrebnim brojem izvršilaca za svako radno mesto;
- opšte i posebne uslove za svako radno mesto.
U postupku pripreme i donošenja pravilnika, načelnik gradske uprave je dužan da pripremi dokumentacionu osnovu za izradu pravilnika.
U dokumentacionoj osnovi se:
- navode odredbe zakona i drugih propisa u kojima je određen delokrug uprave,
- prikazuje obim, vrsta i složenost poslova koji su se vršili u godini koja prethodi izradi dokumentacione osnove;
- obrazlaže predlog unutrašnje organizacije;
- navodi potreban broj zaposlenih, njihova stručna sprema i obrazlaže potreba za tim brojem zaposlenih.
Načelnik gradske uprave je dužan da pravilnik izradi i donese u skladu sa dokumentacionom osnovom.
4. Dostavljanje pravilnika i dokumentacione osnove na mišljenje
Načelnik dostavlja pravilnik i dokumentacionu osnovu na mišljenje upravi nadležnoj za finansije i Upravi za građanska stanja i opšte poslove.
Uprava nadležna za poslove finansija dužna je da u svom mišljenju predloži Gradskom veću da ne da saglasnost na pravilnik, ako u budžetu Grada nisu obezbeđena sredstva za sve zaposlene i rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, prema pravilniku.
Uprava za građanska stanja i opšte poslove dužna je da u svom mišljenju predloži Gradskom veću da ne da saglasnost na pravilnik:
- ako konačni opisi radnih mesta ne sadrže sve propisane elemente ili ako je nepravilno određen element opisa radnog mesta,
- ako ne sadrži sve propisane uslove potrebne za obavljanje poslova radnog mesta.
Pošto pribavi mišljenja uprave nadležne za poslove finansije i Uprave za građanska stanja i opšte poslove, načelnik donosi pravilnik i dostavlja ga na saglasnost Gradskom veću.
Gradskom veću se uz pravilnik dostavljaju i dokumentaciona osnova, pribavljena mišljenja i pisano izjašnjenje načelnika o razlozima zbog kojih nije prihvatio primedbe koje su u svojim mišljenjima iznele uprava nadležna za poslove finansija i Uprava za građanska stanja i opšte poslove.
Pravilnik na koji je Gradsko veće dalo saglasnost objavljuje se na oglasnoj tabli uprava i službi Grada i dostavlja, upravi nadležnoj za poslove finansija i Upravi za građanska stanja i opšte poslove.
Na pripremu i donošenje izmena i dopuna pravilnika primenjuju se odredbe ove odluke koje uređuju način pripreme i donošenje pravilnika.
5. Unutrašnje organizacione jedinice
U upravama Grada obrazuju se odseci, a mogu se obrazovati i grupe, kao unutrašnje organizacione jedinice.
Kao jedinice sa posebnim položajem u Upravi za građanska stanja i opšte poslove obrazuje se Gradski uslužni centar, a u Upravi za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine Projektni centar.
Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i najmanje petoro zaposlenih.
Grupa se obrazuje za obavljanje poslova iste vrste ili međusobno povezane poslove, na kojima radi najmanje troje zaposlenih.
U gradskim upravama se mogu obrazovati unutrašnje organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama, sa istim statusom i pod uslovima za obrazovanje unutrašnjih organizacionih jedinica, utvrđenim ovom odlukom.
U Upravi za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj obrazuje se Odeljenje komunalne policije (u daljem tekstu: Komunalna policija), kao unutrašnja organizaciona jedinica.
U Komunalnoj policiji mogu se obrazovati područne organizacione jedinice za gradsku opštinu ili više njih ili za područje Grada određeno aktom o unutrašnjem uređenju komunalne policije.
Za obavljanje pojedinih poslova uprava, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad uprava Grada u gradskim opštinama, mesnim zajednicama i mesnim kancelarijama.
Radom uprave rukovodi načelnik koga postavlja Gradsko veće na pet godina, na osnovu javnog oglasa.
Za načelnika može biti postavljeno lice koje ima odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnik organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova, odlučuje o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad i odgovoran je za zakonitost rada uprave Grada.
Načelnik za svoj rad i rad uprave odgovara Skupštini Grada i Gradskom veću.
Načelnik ne može vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njegovom funkcijom.
Načelnik uprave može imati jednog ili više pomoćnika u zavisnosti od unutrašnjeg uređenja uprave.
Pomoćnika načelnika raspoređuje načelnik uprave i za svoj rad odgovara načelniku uprave.
Pomoćnik načelnika, po ovlašćenju načelnika, zamenjuje načelnika u slučaju njegove sprečenosti ili odsutnosti.
2. Rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama
Radom odseka rukovodi šef odseka, a radom grupe koordinator grupe.
Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica za svoj rad odgovaraju načelniku uprave.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik uprave, i oni imaju pravni položaj zaposlenih.
Komunalnom policijom rukovodi načelnik Komunalne policije.
Područnom organizacionom jedinicom rukovodi šef područne organizacione jedinice.
Za rad na poslovima načelnika Komunalne policije i šefa područne organizacione jedinice zaposleni mora da ispunjava uslove propisane zakonom.
Načelnika Komunalne policije raspoređuje načelnik Uprave za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj.
Šefa područne organizacione jedinice raspoređuje načelnik Uprave za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj na predlog načelnika Komunalne policije.
V GRUPE KOJE SE OSNIVAJU POSEBNIM AKTIMA
Projektna grupa može biti osnovana da bi se izvršio zadatak koji nalaže saradnju više gradskih uprava, a ne može biti izvršen u okviru redovnih poslova uprava.
Projektnu grupu, na predlog načelnika, rešenjem osniva Gradonačelnik. Rešenjem kojim se osniva projektna grupa, pored ostalog, određuje se njen sastav, rukovodilac, rok za izvršenje zadatka, način na koji će zaposleni biti rasterećeni od redovnih poslova i druga pitanja vezana za njen rad.
Načelnik gradske uprave može da osnuje posebnu radnu grupu.
U posebnu radnu grupu mogu se imenovati stručnjaci u odgovarajućim oblastima da bi pružili stručnu pomoć u najsloženijim projektnim zadacima.
Rešenjem kojim se osniva posebna radna grupa određuju joj se zadaci, sastav, rok za izvršenje i druga pitanja koja su vezana za njen rad.
Na rešenje iz stava 3. ovog člana saglasnost daje Gradonačelnik.
VI MEĐUSOBNI ODNOSI GRADSKIH UPRAVA I ORGANA GRADA
Gradske uprave su dužne da međusobno sarađuju, kada to zahteva priroda poslova lokalne samouprave, razmenjuju podatke i obaveštenja neophodne za rad i ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.
Odnos gradskih uprava prema Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada.
Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
Gradonačelnik može gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za vršenje poslova iz nadležnosti uprave.
Nadzor nad radom uprava vrši Gradsko veće.
VII ODNOS GRADSKIH UPRAVA I GRAĐANA
Zaposleni u gradskim upravama dužni su da građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva.
Gradske uprave su dužne da rešavaju o pravima, obavezama i interesima građana u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.
Građanin koji se uredno odazove pozivu gradske uprave, a službena radnja radi koje je pozvan nije obavljena bez njegove krivice, ima pravo na naknadu troškova koje je usled toga imao.
Građanin koji u vreme određeno za rad sa strankama, nije krivicom službenog lica gradske uprave obavio posao radi koga je došao i bez poziva organa, ima pravo na naknadu troškova.
O zahtevu građanina, kao i o visini naknade troškova odlučuje načelnik uprave shodno odredbama propisa kojima se određuje naknada troškova svedocima u upravnom postupku. Protiv rešenja načelnika gradske uprave stranka može uložiti prigovor Gradskom veću.
Naknada troškova isplaćuje se na teret sredstava za finansiranje te uprave.
Gradske uprave su dužne da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana u vezi sa radom gradskih uprava, da postupaju po njima. predlažu preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveštavaju građane.
Javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pravima, obavezama i interesima građana na osnovu zakona i propisa Grada, dužni su da postupaju u skladu sa odredbama ove odluke o odnosima gradskih uprava i građana.
VIII PRAVNI AKTI GRADSKIH UPRAVA
Uprave donose pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa Grada ili uređuju određena prava zaposlenih iz radnih odnosa.
Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i gradskih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se bliže propisuje način rada i vršenja određenih poslova u skladu sa propisima Grada.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim, upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa zakonom i propisima Grada.
Zaključkom se odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i o pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, a o kojima se ne odlučuje rešenjem.
Akte gradske uprave donosi načelnik, odnosno ovlašćeno lice u postupku upravnog i inspekcijskog nadzora.
IX SUKOB NADLEŽNOSTI I IZUZEĆE
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava za pojedine oblasti.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava i drugih preduzeća i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Načelnik gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica u upravi.
O izuzeću načelnika uprave odlučuje Gradsko veće.
O izuzeću službenog lica u upravi odlučuje načelnik gradske uprave.
U postupku pred gradskim upravama, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Službeno lice u gradskoj upravi koje vodi upravni postupak ili vrši pojedine radnje u upravnom postupku, kao i službeno lice koje vrši upravni ili inspekcijski nadzor mora, pored uslova propisanih za rad u organima državne uprave, da ispunjava i uslove u pogledu stručne spreme propisane zakonom.
Po žalbi protiv rešenja gradske uprave u izvornim poslovima Grada. rešava Gradsko veće.
Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje gradskih uprava.
Načelnik, rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposleni u upravi grada dužni su da postupaju u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.
Niko ne sme vršiti uticaj na zaposlenog da nešto čini ili ne čini suprotno propisima.
Pri zapošljavanju u gradskoj upravi, kandidatima su pod jednakim uslovima dostupna radna mesta.
Izbor kandidata zasniva se na stručnoj osposobljenosti, znanju i veštinama.
Napredovanje zaposlenog zavisi od njegove stručnosti i rezultata rada.
Svi zaposleni su jednaki kada se odlučuje o napredovanju i nagrađivanju i ostvarivanju njihove pravne zaštite.
Rad gradskih uprava dostupan je javnosti.
Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija i obaveštavanjem javnosti i medija o obavljanju poslova iz svog delokruga, o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, poslovima, radnim vremenom i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu.
Informacije o radu gradske uprave daje načelnik ili lice koje on ovlasti.
Informacije o radu načelnika, rukovodioca organizacionih jedinica i zaposlenih dostupne su javnosti prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Kad se predstavkama ili predlozima građana, putem medija ili na drugi način ukaže na propust u radu gradskih uprava, nepravilan odnos zaposlenih ili na druge nedostatke u radu, načelnik je dužan da bez odlaganja ispita stanje i preduzme potrebne mere i o preduzetim merama obavestiti podnosioca predstavke i medije.
Gradska uprava najmanje jednom godišnje izrađuje i objavljuje informator sa osnovnim podacima o svom radu.
Načelnik je dužan da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradske uprave, imenuje i rasporedi lice za rešavanje o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Svako ima pravo da mu bude saopšteno da li gradska uprava poseduje određenu informaciju od javnog značaja, odnosno da li mu je ona dostupna.
Svako ima pravo da mu se informacija od javnog značaja učini dostupnom, izuzev u slučajevima isključenja i ograničenja slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja koji su propisani zakonom.
Poslove gradskih uprava, koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica, mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, kada je to određeno zakonom i drugim propisom.
Prijem u radni odnos u gradskoj upravi i raspoređivanje zaposlenih vrši načelnik u skladu sa zakonom i pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji uprave.
Načelnik donosi pravilnik o zvanjima i zanimanjima zaposlenih, platnim grupama i koeficijentima za utvrđivanje plata, sticanju prava na uvećanje plate.
O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih u upravi odlučuje načelnik.
O pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada načelnika odlučuje Gradsko veće.
XIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA GRADSKIH UPRAVA
Sredstva za finansiranje rada gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu Grada.
Za obavljanje poverenih poslova Republike sredstva obezbeđuje Republika.
Za zakonito i namensko korišćenje sredstava za finansiranje gradske uprave, odgovoran je načelnik.
Zahteve i druge akte za isplatu sredstava iz budžeta Grada za finansiranje rada uprave potpisuje načelnik, ili lice koje on ovlasti.
Za zakonito korišćenje sredstava iz budžeta Grada indirektnih korisnika odgovorne su gradske uprave kao direktni korisnici budžeta, u čijem delokrugu se nalaze poslovi indirektnih korisnika koji se finansiraju iz budžeta Grada.
Gradske uprave mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, ako to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.
Gradske uprave mogu da obavljaju poslove iz svog delokruga za druge jedinice lokalne samouprave i gradske opštine.
Međusobni odnosi gradske uprave i drugih jedinica lokalne samouprave ili gradskih opština za koje se obavljaju poslovi, uređuju se ugovorom, koji zaključuje načelnik i ovlašćeno lice drugih jedinica lokalne samouprave, odnosno gradskih opština.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. i 2. ovog člana su izvorni lokalni prihodi u budžetu Grada.
XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Načelnici gradskih uprava će, u roku do 30 dana od dana postavljenja, doneti pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji uprave, po postupku propisanom ovom odlukom, kao i pravilnik kojim se uređuju zvanja, zanimanja i plate zaposlenih.
Zaposleni u gradskim upravama nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novim pravilnicima.
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 25/2010)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Prečišćen tekst Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša obuhvata:
Odluku o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 90/2008), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 72, koji sadrži odredbu o prestanku važenja Odluka o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 97/2004, 22/2005, 40/2006 i 73/2006). i član 73, kojim je utvrđeno kad Odluka stupa na snagu.
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", br. 91/2009), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 6, kojim je Služba za poslove Skupštine Grada ovlašćena da sačini i objavi prečišćen tekst i član 7 kojim je utvrđeno kad Odluka stupa na snagu.