UPUTSTVO

O NAČINU I POSTUPKU OBAVLJANJA PLATNOG PROMETA U OKVIRU KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 13/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Uputstvom o načinu i postupku obavljanja platnog prometa u okviru konsolidovanog računa trezora grada Kragujevca (u daljem tekstu: Uputstvo) reguliše se način izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrola finansijskih transakcija i sadržina obrazaca za glavnu knjigu trezora.

Član 2

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora

• Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog korisnika budžetskih sredstava su:

1. Načelnici gradskih uprava,

2. Pomoćnici načelnika gradskih uprava za ekonomsko-finansijske poslove,

3. Načelnik odeljenja za budžet, načelnik odeljenja trezora, načelnik odeljenja za računovodstvene poslove, direktor Agencije za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga,

4. Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika, ovlašćeno da radi kao izvršilac budžeta i da daje opštu saglasnost za odobravanje finansijskih aktivnosti za direktnog korisnika,

5. Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika, koje obavlja funkciju odobravanja predloga, ili zahteva za plaćanje,

6. Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga, ili zahteva za plaćanja.

• Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod indirektnog budžetskog korisnika (u daljem tekstu: budžetski izvršilac) su:

1. Direktor indirektnog budžetskog korisnika ili lice koje on ovlasti,

2. Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga, ili zahteva za plaćanja.

II APROPRIJACIJE

Član 3

Na osnovu člana 50. Zakona o budžetskom sistemu, po usvajanju Odluke o budžetu direktni korisnici budžetskih sredstava, koji su, u budžetskom smislu odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava o odobrenim aproprijacijama obaveštavaju indirektne korisnike, za koje su oni odgovorni, o visini sredstava koja im je utvrđena u okviru odobrenih aproprijacija direktnih korisnika.

Direktni i indirektni korisnici koji donose svoje finansijske planove dužni su da svoje finansijske planove usklade sa odobrenim aproprijacijama u budžetu.

Član 4

Aproprijacija koju budžetski korisnik koristi u toku jedne budžetske godine i koja je definisana članom 2. tačka 31. Zakona o budžetskom sistemu, može se utvrditi kao:

1. Godišnja aproprijacija - Odlukom o budžetu grada Kragujevca - šifra 01;

2. Privremena aproprijacija - Odlukom o privremenom finansiranju - šifra 02;

3. Aproprijacija određena dopunskim budžetom - Skupština grada Kragujevca na predlog Izvršnog organa usvaja dopunski budžet - šifra 03;

4. Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu - Izvršni organ donosi odluku o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve na način utvrđen članom 69. Zakona o budžetskom sistemu - šifra 04;

5. Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Skupština grada Kragujevca, odnosno Izvršni organ po ovlašćenju Skupštine grada Kragujevca donosi odluku o korišćenju sredstava stalne budžetske rezerve za namene koje su određene članom 70. Zakona o budžetskom sistemu - šifra 04;

6. Dodatni ostali izvori aproprijacija - ako budžetski korisnik ostvari više ostalih izvora prihoda nego što je predviđeno odlukom o budžetu, na zahtev budžetskog korisnika i uz obrazloženje Gradske uprave za finansije, mogu se povećati aproprijacije korisnika budžeta koje se finansiraju iz ostalih izvora prihoda - šifra 05;

7. Promene u aproprijaciji unutar razdela korisnika budžeta, koji se odnosi na njegovo finansiranje - budžetski korisnik, uz odobrenje Gradske uprave za finansije, može izvršiti preusmeravanje budžetskih aproprijacija, odobrenih na ime određenih rashoda, u ukupnom (kumulativnom) iznosu od 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje - šifra 06;

8. Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Gradske uprave za finansije, može izvršiti preusmeravanje sredstava unutar programa u iznosu od 10% vrednosti aproprijacije čija se sredstva umanjuju - šifra 06.

Preusmeravanje aproprijacija iz tačaka 7. i 8. odnose se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.

Član 5

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se na Obrascu ORA na sledeći način:

A - PA - NPO - R = RA

Slovne oznake imaju sledeće značenje.

A - Aproprijacija

PA - Promene u aproprijaciji

NPO - Neizmirene preuzete obaveze

R - Rashodi

RA - Raspoloživa aproprijacija

APROPRIJACIJA - PROMENE U APROPRIJACIJI - NEIZVRŠENE PREUZETE OBAVEZE - RASHODI = RASPOLOŽIVA APROPRIJACIJA

Na ovaj način računa se raspoloživa aproprijacija ako je izvor finansiranja prihod iz budžeta - šifra izvora 01. Ako je reč o drugim izvorima finansiranja, ograničenja se kontrolišu na drugi način, odnosno utvrđuju se prema raspoloživim sredstvima.

Član 6

Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava, moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za budžetsku godinu.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom, ili koje su nastale u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora.

Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da odmah zatraži povraćaj sredstava u budžet.

Član 7

Promene vezane za aproprijacije sprovode se kroz procedure za promenu prvobitne aproprijacije - koriste se za promene usvojenog budžeta, odnosno odluke o privremenom finansiranju.

Član 8

Budžetski korisnik zahtev za promenu aproprijacije dostavlja u dva primerka Odeljenju budžeta.

Zahtev se podnosi na obrascu ZA.

Odeljenje budžeta kontroliše dostavljeni zahtev i svojim potpisom overava njegovu validnost. Overeni zahtev se zavodi u Evidenciju primljenih zahteva, koja se vodi posebno za svakog budžetskog korisnika. Jedan overeni primerak Odeljenje budžeta vraća budžetskom korisniku koji je dužan da vodi hronološku evidenciju dostavljenih zahteva.

Uz zahtev za promenu aproprijacije potrebno je dostaviti sledeće podatke: iznos zahteva za promenu, razlog zašto je promena potrebna, obračun - kako se došlo do iznosa promene, da li su ili ne tekuće aproprijacije dovoljne da finansiraju promenu, a ako nisu zašto.

Član 9

Zahtev za promenu aproprijacije (Obrazac - ZA) sadrži:

- registarski broj (upisuje odeljenje budžeta),

- naziv direktnog korisnika,

- zahtev za promenu aproprijacije (upisuje se godina)

- deo 1 sadrži:

- ukupan iznos za promenu aproprijacija,

- šifru razloga i opis razloga promene,

- organizacionu oznaku korisnika: razdeo, glava i broj aproprijacije,

- naziv aproprijacije,

- šifru: funkcionalnu i ekonomsku,

- izvor finansiranja,

- iznos: tekući, u korist, na teret i promenjen,

- ukupan zbir po kolonama 8, 9, 10 i 11,

- deo 2 sadrži:

- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu i popunjava ga direktni korisnik,

- deo 3 sadrži:

- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu i popunjava ga Gradska uprava za finansije - Odeljenje budžeta.

III IZVRŠENJE BUDŽETA

Predlog za izvršenje budžeta

Član 10

Planovi izvršenja budžeta i odgovarajuće kvote izrađuju se samo za izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta (šifra izvora finansiranja 01).

Direktni korisnici budžetskih sredstava do 25. decembra na osnovu odobrenih aproprijacija iz Odluke o budžetu podnose Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju budžeta, predlog za I kvartal plana za potrebnim sredstvima (po mesecima). Za II, III i IV kvartal predloge dostavljaju do 15. u zadnjem mesecu prethodnog kvartala.

Član 11

Predlog mesečnog plana direktni korisnik budžetskih sredstava dostavlja u dva primerka na propisanom obrascu PP - Predlog plana za prenos sredstava za mesec, koji je sastavni deo ovog uputstva (jedan načelniku trezora a drugi načelniku budžeta).

Budžetski izvršilac budžeta vrši kontrolu dostavljenog predloga i svojim potpisom overava njegovu validnost. Nakon overe podneti predlog se zavodi u Obrascu evidencije primljenih predloga mesečnih planova koji se vodi za svakog direktnog budžetskog korisnika posebno, a na obrazac PP budžetski izvršilac stavlja registarski broj iz obrasca i jedan primerak vraća direktnom korisniku.

Direktni korisnik vodi hronološku evidenciju dostavljenih predloga mesečnih planova.

Ukoliko podneti predlog nije u skladu sa tromesečnim planom za izvršenje budžeta i mesečnom dinamikom korišćenja sredstava budžetski izvršilac trezora će ga vratiti finansijskoj službi direktnog korisnika na korekciju.

Izuzetno od odredbe stava 4. ovog člana direktnom budžetskom korisniku se može odobriti i veće mesečno pravo, ako za to postoje opravdani razlozi koji se moraju detaljno obrazložiti. Veće mesečno, odnosno tromesečno pravo odobrava načelnik Uprave za finansije.

Gradska uprava za finansije - Odeljenje budžeta, dužna je da najkasnije 10 dana pre početka narednog kvartala pismeno obavesti svakog direktnog korisnika gradskog budžeta o visini planiranih aproprijacija za naredni kvartal i mesečnoj dinamici korišćenja istih.

Direktni korisnik kada za to postoje opravdani razlozi podnosi Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju budžeta, Zahtev za promenu kvote - Obrazac ZPK.

Zahtev za promenu kvote (Obrazac - ZPK) sadrži:

- deo A (zahtev za promenu kvote) sadrži:

- naziv direktnog korisnika budžeta,

- šifru direktnog korisnika budžeta,

- broj zahteva,

- broj zahteva za promenu aproprijacije,

- opis razloga,

- redni broj i opis,

- šifru funkcionalne klasifikacije,

- šifru ekonomske klasifikacije,

- šifru izvora finansiranja,

- mesec,

- tekuću kvotu,

- promenu kvote (+ ili -)

- promenjeni iznos kvote,

- ukupan zbir za kolone: tekuća kvota, promena kvota i promenjen iznos kvote

- deo B (odobrenje za promenu kvote) sadrži:

- ime i prezime lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev i njihove svojeručne potpise,

- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva,

- deo V (odobrenje za promenu kvote) sadrži:

- ime, prezime i potpis ovlašćenog lica u okviru Odeljenja budžeta i datum potpisivanja,

- oznaku da li je zahtev odobren ili odbijen i razlog odbijanja zahteva od strane Odeljenja budžeta,

- ime, prezime i potpis ovlašćenog lica u okviru Odeljenja trezora i datum potpisivanja,

- oznaku da li je zahtev odobren ili odbijen i razlog odbijanja zahteva od strane Odeljenja trezora.

Izmene budžeta koje usvoji Skupština unose se u kvote putem procesa za promenu kvota.

Član 12

Plan izvršenja budžeta po kvartalima (Obrazac - PP) sadrži:

- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava,

- organizacionu oznaku korisnika (razdeo, glava),

- funkcionalna klasifikacija,

- ekonomska klasifikacija,

- opis,

- kvartal (mesec - tri puta),

- ukupno za kvartal

- overu od strane budžetskog izvršioca i

- potpis odgovornog lica uprave koja podnosi zahtev.

Zahtev direktnog budžetskog korisnika za plaćanje

Član 13

U skladu sa overenim predlogom plana za prenos sredstava za mesec direktni budžetski korisnik podnosi trezoru zahtev za plaćanje.

Zahtev za plaćanje se podnosi u dva primerka na propisanom obrascu ZP - Zahtev za plaćanje po dokumentu, zajedno sa pratećom originalnom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni (u daljem tekstu: računovodstvena isprava).

Obrasci su propisani ovim Uputstvom i čine njegov sastavni deo.

Direktni budžetski korisnik je obavezan da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje u koji će hronološkim redom upisivati sve podnete zahteve za prenos sredstava.

Član 14

Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze (Obrazac - PBPO) i Zahtev za plaćanje sa preuzetom obavezom (Obrazac - PSPO) imaju istu formu i istu sadržinu tj. imaju sledeće elemente:

- deo A zahteva sadrži:

- naziv direktnog budžetskog korisnika,

- šifru direktnog korisnika,

- broj zahteva,

- ukupan iznos za plaćanje,

- rok za plaćanje,

- redni broj i opis,

- šifru indirektnog korisnika budžeta,

- šifru funkcionalne klasifikacije,

- šifru ekonomske klasifikacije,

- podšifru ekonomske klasifikacije,

- šifru izvora finansiranja,

- podšifru izvora finansiranja,

- šifru projekta,

- iznos i ukupan iznos,

- deo B zahteva sadrži:

- naziv primaoca,

- broj računa primaoca,

- prateća dokumentacija (predračun, račun, ostalo),

- broj dokumenta po kome se plaća,

- deo C zahteva sadrži:

- ime i prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev,

- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva.

- Važno je na zahtevu naglasiti i odgovarajuću šifru ekonomske klasifikacije obaveza (račun klase 2).

Član 15

Zahtev za transfer sredstava (Obrazac - TS) sadrži:

- deo A zahteva sadrži:

- naziv direktnog budžetskog korisnika,

- šifru direktnog korisnika,

- broj zahteva,

- ukupan iznos za plaćanje,

- datum dospeća transfera,

- redni broj i opis,

- šifru indirektnog korisnika budžeta,

- šifru funkcionalne klasifikacije,

- šifru ekonomske klasifikacije,

- podšifru ekonomske klasifikacije,

- šifru izvora finansiranja,

- podšifru izvora finansiranja,

- šifru projekta,

- iznos i ukupan iznos,

- deo B zahteva sadrži:

- ime i prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev,

- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva.

- Važno je na zahtevu naglasiti i odgovarajuću šifru ekonomske klasifikacije obaveza (račun klase 2).

Član 16

Budžetski izvršilac u budžetu koji vrši prijem i proveru zahteva za plaćanje može staviti overu da je zahtev validan tek nakon provere dokumentacije - računovodstvenih isprava i raspoloživog prava za određenu vrstu rashoda predviđenog mesečnim planom za izvršenje budžeta.

Ukoliko se u postupku overe podnetog zahteva za plaćanje konstatuje da su stvorene obaveze na teret konsolidovanog računa trezora mimo nadležnosti direktnog budžetskog korisnika, budžetski izvršilac budžeta neće odobriti podneti zahtev za plaćanje i obavestiti će direktnog budžetskog korisnika o razlozima za neodobravanje isplate.

Član 17

Odeljenje za trezor, po prijemu i izvršenom knjiženju izvoda izveštava direktnog budžetskog korisnika o sprovedenom plaćanju prethodnog dana.

IV FINANSIJSKA KONTROLA

Interna kontrola kod direktnih korisnika

Član 18

Načelnici uprava, sekretari sekretarijata i direktor Agencije za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga organizuju svoju finansijsku službu.

Unutrašnja, odnosno interna kontrola je organizovana kao sistem postupaka i odgovornosti svih lica uključenih u transakcije i poslovne događaje kod direktnih i indirektnih budžetskih korisnika.

Član 19

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika odgovoran je za unutrašnju kontrolu svojih transakcija i poslovnih događaja, kao i transakcija i poslovnih događaja indirektnog budžetskog korisnika koji je u njegovoj nadležnosti. Indirektan korisnik budžetskih sredstava dužan je da sredstva primljena od direktnog budžetskog korisnika troši isključivo u skladu sa namenama, a prema ekonomskoj klasifikaciji predviđenoj Odlukom o budžetu.

Budžetski izvršilac je dužan da se prilikom nabavke robe i korišćenja usluga pridržava odredbi Zakona o javnim nabavkama i drugih podzakonskih akata koji regulišu ovu oblast.

Član 20

Direktni budžetski korisnik ne može da stvara dužničko-poverilačke odnose, odnosno obaveze na teret budžeta grada Kragujevca za rashode koji nisu u njegovoj nadležnosti, kao ni za rashode koji su iznad iznosa sredstava odobrenih mesečnim planom za prenos sredstava.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, direktni budžetski korisnik može da stvori i veću obavezu od mesečnog plana, ukoliko bi se neizvršavanje ovakve obaveze negativno odrazilo na funkcionisanje rada direktnog, odnosno indirektnog korisnika. Prilikom podnošenja ovakvog zahteva za plaćanje direktni budžetski korisnik mora isti detaljno obrazložiti.

V KONTROLA IZDATAKA

Kod direktnog budžetskog korisnika

Član 21

Načelnici uprava, sekretari sekretarijata i direktor Agencije za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga, odgovorni su za preuzete obaveze na teret konsolidovanog računa trezora.

Član 22

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika nakon prijema računovodstvene isprave o nastalim obavezama i rashodima na teret budžeta kontrolom utvrđuje njihovu potpunost, istinitost, računsku tačnost i zakonitost.

Kod obaveza za izvršenu nabavku robe, ili izvršenu uslugu, budžetski izvršilac proverava da li je usluga obavljena, odnosno da li je roba isporučena. Budžetski izvršilac vrši pisanu evidenciju, odstupanja računa od stvarno realizovane robe, ili izvršene usluge. Evidencija sadrži podatke o navedenim odstupanjima, čime se obezbeđuje da se isprava kojom je stvorena obaveza prema dobavljaču uskladi sa stvarnom vrednošću primljene robe, ili izvršene usluge.

Budžetski izvršilac je dužan da računovodstvenu ispravu, zajedno sa zahtevom za plaćanje dostavi Odeljenju trezora na izvršenje u roku od 3 (tri) dana od dana prijema i izvršene kontrole.

Obrazac zahteva za plaćanje popunjava se u dva primerka. Jedan primerak zahteva sa kopijom dokumentacije predaje se Odeljenju za trezor radi plaćanja i knjiženja u glavnoj knjizi trezora. Drugi primerak zahteva spaja se originalnim računovodstvenim ispravama - dokumentacijom i služi za potrebna evidentiranja kod direktnog budžetskog korisnika.

Član 23

Budžetski izvršilac vodi registar primljenih računovodstvenih isprava kojima su stvorene obaveze na teret budžetskih sredstava. U registar se hronološkim redom zavode sve primljene računovodstvene isprave tako što se upisuje: naziv dobavljača, datum dokumenta, datum prijema dokumenta, datum dospeća plaćanja i datum izvršenog plaćanja.

Obaveze po osnovu dužničko-poverilačkih odnosa budžetskog korisnika izmiruju se u roku dospeća za plaćanje utvrđenog računovodstvenom ispravom.

Ukoliko je plaćanje izvršeno avansno (na osnovu predračuna, profakture i dr.) direktni budžetski korisnik je dužan da preuzme plaćenu robu i obezbedi validnu knjigovodstvenu ispravu (fakturu, račun) u roku od 7 (sedam) dana od dana izvršenog plaćanja.

Direktni budžetski korisnik do 5-og u mesecu pismeno obaveštava Gradsku upravu za finansije o dospelim, a neizmirenim obavezama iz prethodnog meseca i navodi razloge njihovog neizmirivanja.

Direktnom budžetskom korisniku koji ne izvrši preuzetu obavezu plaćanja, bez opravdanog razloga, uputiće se budžetska inspekcija u kontrolu.

Član 24

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika može da overi zahtev za plaćanje sa konsolidovanog računa trezora za kupljenu robu, odnosno izvršene usluge tek nakon što je utvrdio:

a) da li postoji dovoljno raspoloživih sredstava na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje,

b) da je pravno ili fizičko lice dostavilo robu ili izvršilo uslugu,

v) da je pravno ili fizičko lice ispostavilo validnu računovodstvenu ispravu za prodatu robu odnosno izvršenu uslugu,

g) da računovodstvena isprava sadrži podatke o nazivu pravnog ili imenu fizičkog lica kome se vrši plaćanje, kao i broj žiro računa pravnog, odnosno fizičkog lica čime se obezbeđuje obavljanje vršenja plaćanja stvarnom izvršiocu i

d) da su svi obračunati iznosi tačni.

Izuzetno budžetski izvršilac može da overi zahtev za plaćanje i na osnovu računovodstvene isprave kojom se stvara obaveza na teret konsolidovanog računa trezora i pre prijema robe, uz obrazloženje razloga za avansno plaćanje koje se zajedno sa zahtevom dostavlja trezoru.

Član 25

Odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika je obavezno da vodi registar podnetih zahteva za plaćanje. Registar zahteva mora da sadrži sledeće podatke za svaki zahtev za plaćanje:

a) Registarski broj i datum kada je zahtev primljen u trezor,

b) Naziv pravnog, ili fizičkog lica kome se vrši plaćanje,

v) Žiro račun pravnog, odnosno fizičkog lica,

g) Broj i datum računovodstvene isprave,

d) Ukupan iznos na koji glasi zahtev za plaćanje,

đ) Registarski broj iz predloga plana za prenos sredstava (obrazac PP) kojim je dato odobrenje za stvaranje obaveze i

e) Datum kada je zahtev za plaćanje realizovan od strane Odeljenja trezora.

Član 26

Pre odobravanja zahteva za plaćanje odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika za odobravanje (načelnici uprava, sekretari sekretarijata i direktor Agencije za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga, odnosno lica koje oni ovlaste) procenjuje da li navedeni izdatak predstavlja efikasnu i svrsishodnu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je u funkciji rada resora i oblasti za koju je direktni budžetski korisnik zadužen.

VI BUDŽETSKO IZVEŠTAVANJE

Periodični izveštaji Gradske uprave za finansije

Član 27

U Gradskoj upravi za finansije pripremaju se sledeći izveštaji:

1. Izveštaji o mesečnom ostvarenju budžeta, u kojima se prikazuju mesečna primanja i izdaci po direktnim budžetskim korisnicima.

2. Tromesečni, odnosno polugodišnji izveštaji o ostvarenju budžeta u kojima se prikazuje opšti proces izvršenja budžeta i

3. Ostali finansijski izveštaji koji će biti dostupni javnosti putem sredstava javnog informisanja, uključujući i internet.

Izveštavanje trezora od strane direktnih budžetskih korisnika

Član 28

Načelnik Odeljenja trezora, najkasnije do 15. novembra fiskalne godine, izdaje stručno uputstvo koje se odnosi na zatvaranje poslovnih knjiga i izradu završnih računa za sve korisnike budžeta.

Član 29

Direktni budžetski korisnici dužni su da usaglase podatke iz svojih poslovnih knjiga sa podacima u glavnoj knjizi trezora. Takođe usaglašavaju podatke o izvršenju svog finansijskog plana sa podacima iz završnih računa indirektnih korisnika. Na osnovu ovako usaglašenih podataka, pristupa se izradi konsolidovanog finansijskog izveštaja na osnovu koga se dobijaju podaci o ukupno ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima i namenskom korišćenju budžetskih sredstava na nivou direktnog budžetskog korisnika.

Odeljenju trezora Gradske uprave za finansije, direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da dostave Obrazac br. 5. - Izveštaj o izvršenju budžeta i usaglašene zaključne listove glavne knjige sa Odeljenjem trezora, kao i obrazloženje odstupanja planiranih i utrošenih sredstava za iznose prekoračenja za traženi period.

Rok za dostavljanje kvartalnih izveštaja na Obrascu br. 5. za indirektne korisnike budžetskih sredstava je 10. dana po isteku kvartala, odnosno za direktne korisnike budžetskih sredstava 20. dana po isteku kvartala.

Direktni budžetski korisnici dužni su da do 1. marta obezbede konsolidovane izveštaje o primanjima i izdacima prethodne fiskalne godine svojih indirektnih korisnika i da ih najkasnije do 31. marta dostave Gradskoj upravi za finansije radi izrade konsolidovanog završnog računa budžeta.

Član 30

Odeljenje budžeta sastavlja konsolidovane obrasce za završni račun do 15. maja tekuće godine za prethodnu godinu a zatim i Odluku o završnom računu, a sve to prema propisanom kalendaru za podnošenje završnih računa:

- 28. februar - indirektni korisnici budžetskih sredstava pripremaju završne račune za prethodnu godinu i podnose ih nadležnim direktnim korisnicima budžetskih sredstava;

- 31. mart - direktni korisnici budžetskih sredstava kontrolišu i sravnjuju završne račune indirektnih korisnika budžetskih sredstava koji se nalaze u njihovoj nadležnosti, konsoliduju navedene izveštaje i sastavljaju konsolidovani godišnji izveštaj, koji podnose Gradskoj upravi za finansije;

- 15. maj - Gradska uprava za finansije - Odeljenje budžeta sastavlja konsolidovani završni račun budžeta i podnosi ga Gradonačelniku, a Gradonačelnik usvaja nacrt Završnog računa;

- 1. jun - Gradonačelnik dostavlja skupštini lokalne vlasti predlog odluke o završnom računu budžeta lokalne vlasti predlog odluke o završnom računu budžeta lokalne vlasti;

- 15. jun - Gradska uprava za finansije podnosi Upravi za trezor odluku o završnom računu budžeta lokalne vlasti usvojenu od strane skupštine lokalne vlasti i podnosi izveštaj o izvršenju budžeta lokalne vlasti;

Rokovi u ovom kalendaru predstavljaju krajnji rok za podnošenje završnih računa i drugih akata.

Član 31

Budžetski izvršilac direktnog budžetskog korisnika dužan je da vodi evidenciju podataka, na način propisan ovim uputstvom, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pisanih izveštaja i elektronskih podataka, koji se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, kao i da obezbedi da su ti podaci, na zahtev budžetskog inspektora dostupni za pregled.

VII SADRŽAJ I VOĐENJE GLAVNE KNJIGE

Glavna knjiga trezora

Član 32

Glavna knjiga trezora sadrži sve transakcije i poslovne događaje, prihode i primanja, rashode i izdatke sa izvorima finansiranja. U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog budžetskog korisnika.

Transakcije i poslovni događaji evidentirani u poslovnim knjigama direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava moraju biti ažurni i u skladu sa transakcijama i poslovnim događajima u evidentiranim u glavnoj knjizi trezora.

Direktni budžetski korisnici vode pomoćne knjige na osnovu izvoda iz glavne knjige trezora.

Član 33

Nakon knjiženja naplaćenih prihoda i izvršenih rashoda u glavnoj knjizi trezora, dnevni izvodi se dostavljaju finansijskim službama direktnih korisnika radi knjiženja.

Član 34

Glavna knjiga trezora i pomoćne knjige direktnih budžetskih korisnika u okviru glavne knjige trezora, kao i glavne knjige indirektnih budžetskih korisnika, vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem ("Službeni glasnik RS", br. 20/2007, 37/07, 50/07, 63/07, 25/08, 50/08, 3/09, 26/09, 110/09).

Direktni budžetski korisnik kod koga se vodi evidencija imovine, obaveza i potraživanja vrši obračun amortizacije i revalorizacije u skladu sa Zakonom o računovodstvu i reviziji ("Sl. glasnik RS", broj 46/09 i 111/09) i Pravilnikom o budžetskom računovodstvu grada Kragujevca.

Član 35

Radi poravnanja knjiženja u glavnoj knjizi trezora propisuje se obrazac Ispravka knjiženja (Obrazac - IK) koji sadrži:

- naziv direktnog korisnika i datum,

- trezor i datum,

- direktni korisnik,

- funkcionalnu klasifikaciju,

- indirektni korisnik,

- subanalitički konto,

- opis promene,

- duguje,

- potražuje,

- izvor prihoda,

- napomene,

- potpis referenta direktnog korisnika,

- potpis referenta trezora

Ovaj obrazac služi za ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka, ali promene ne mogu imati uticaja na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora. Obrazac overavaju budžetski izvršilac trezora i budžetski izvršilac direktnog korisnika.

Član 36

Indirektni korisnici budžetskih sredstava, najkasnije do 15 januara tekuće godine, dostavljaju nadležnom direktnom korisniku specifikaciju neutrošenih sredstava za finansiranje rashoda u prethodnoj godini radi njihovog prenosa na račun - Izvršenje budžeta lokalne samouprave. Specifikacija se dostavlja na obrascu SNS - Specifikacija neutrošenih sredstava.

Direktni korisnici budžetskih sredstava, najkasnije do 25. januara tekuće godine, Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora dostavljaju Zbirnu specifikaciju neutrošenih sredstava - Obrazac ZSNS za indirektne korisnike za koje su nadležni, opredeljenu prema glavama, odnosno funkcijama kojima su označeni indirektni korisnici budžetskih sredstava.

Sredstva za finansiranje rashoda indirektnog korisnika budžetskih sredstava preneta tom korisniku od drugog nivoa vlasti - Republike, na zahtev tog korisnika, izuzeće se iz ukupnog iznosa neutrošenih sredstava u smislu stava 1. ovog člana, pod uslovom da uz SNS nadležnom direktnom korisniku budžetskih sredstava, najkasnije do 15. januara tekuće godine, dostavi potvrdu koju izdaje nadležni organ drugog nivoa vlasti koji mu je preneo sredstva. Ta potvrda sadrži sledeće podatke:

- iznos neutrošenih sredstava koja su ostvarena od drugog nivoa vlasti,

- namenu za koju su ta sredstva preneta od drugog nivoa vlasti,

- pečat nadležnog organa izdavaoca potvrde i potpis ovlašćenog lica.

Potvrdu iz stava 3. ovog člana nadležni direktni korisnik dostavlja Odeljenju budžeta uz ZSNS iz stava 2. ovog člana.

Odredbe ovog člana primenjuju se i na korisnike budžetskih sredstava koji su u godini za koju se dostavljaju SNS, ZSNS i Potvrda bili uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora grada Kragujevca i ako na dalje nisu uključeni u taj sistem.

VIII OTVARANJE PODRAČUNA ZA POJEDINE VRSTE PRIHODA

Član 37

Trezor može odobriti otvaranje podračuna u okviru konsolidovanog računa trezora kod indirektnih budžetskih korisnika i u okviru samog budžeta:

- za prihode ostvarene iz izvornih aktivnosti direktnih korisnika i

- za prihode ostvarene od donacija.

Podračuni se otvaraju na osnovu pisanog zahteva načelnika Gradske uprave za finansije i odobrenja Uprave za trezor i čine integralni deo konsolidovanog računa trezora.

Zatvaranje podračuna vrši se na osnovu zahteva Gradske uprave za finansije.

Član 38

Trezor može otvoriti evidentni račun prihoda organa i drugih budžetskih korisnika i podračun za posebne namene u okviru konsolidovanog računa trezora.

Član 39

Novčana sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračun sopstvenih prihoda korisnika budžetskih sredstava. Sredstva sa podračuna sopstvenih prihoda mogu se prenositi na podračun sredstava za redovno poslovanje.

Indirektni budžetski korisnik sredstva sa podračuna može koristiti isključivo za namene planirane budžetom i godišnjim finansijskim planom.

Ukoliko se sredstva ostvare iznad planiranih iznosa, višak sredstava će se usmeriti na konsolidovani račun trezora.

Sve odredbe ovog uputstva vezane za izvršenje budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje i kontrolu finansijskih transakcija primenjuju se i na izvršenje rashoda sa ovih podračuna.

Glavna knjiga podračuna je sastavni deo glavne knjige trezora.

IX ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Kršenje ovog uputstva od strane budžetskih izvršioca smatra se težom povredom radne obaveze. Načelnik Gradske uprave za finansije će, ukoliko to oceni neophodnim, o izvršenim težim povredama radne obaveze obavestiti Gradonačelnika i preduzeti druge mere predviđene Zakonom o budžetskom sistemu.

Član 41

Ovo uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u Službenom listu grada Kragujevca.

Donošenjem ovog uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora od 19. jula 2005. godine, objavljeno u Službenom listu grada Kragujevca br. 13/05.

Član 42

Sastavni deo Uputstva je Stručno uputstvo o radu trezora - procedure za plaćanje i transfer sredstava i sadržina obrazaca za periodično izveštavanje koje se daje u prilogu pomenutog uputstva.

Obrasci čije popunjavanje je objašnjeno u ovom uputstvu daju se kao prilog pomenutog uputstva.

Kao prilog uputstva daje se i spisak direktnih korisnika budžetskih sredstava grada Kragujevca i indirektnih korisnika u njihovoj nadležnosti.

 

STRUČNO UPUTSTVO O RADU TREZORA-PROCEDURE ZA PLAĆANJE I TRANSFER SREDSTAVA I SADRŽINA OBRAZACA ZA PERIODIČNO IZVEŠTAVANJE

 

I) POSTUPAK KOD PRENOSA, KNJIŽENJA I KONSOLIDOVANJA RAZLIČITIH VRSTA PRENOSA SA NEKOG OD RAČUNA U SISTEMU KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA

U okviru konsolidovanog računa trezora, od značaja za direktne i indirektne korisnike postoje sledeće vrste prenosa

a. plaćanje sa računa budžeta

b. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika u svojoj nadležnosti

c. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika van svoje nadležnosti

d. prenos sa računa indirektnog korisnika drugom indirektnom korisniku

e. plaćanje sa računa indirektnog korisnika

a. plaćanje sa računa budžeta

- ova vrsta prenosa predstavlja trošak odnosno izdatak

- prenos se vrši sa računa budžeta na račun datog dobavljača

- u glavnoj knjizi trezora i pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika knjiži se u klasi 400000, 500000, 600000 (troškovi i izdaci)

- ovaj prenos predstavlja trošak ili izdatak i kao takav se prikazuje u obrascu 5.

b. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika u svojoj nadležnosti

- ova vrsta prenosa predstavlja transfer

- transfer se vrši sa računa budžeta na budžetski račun datog indirektnog korisnika

- u glavnoj knjizi trezora i pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika knjiži se u kategoriji 490000 (administrativni transferi).

- u glavnoj knjizi indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 780000 (transferi između budžetskih korisnika na istom nivou) - izvor finansiranja 01 što znači da se u obrascu 5 prikazuju prihodi i rashodi u koloni 8 - sredstva iz budžeta

- ovaj prenos se konsoliduje kod direktnog korisnika u čijoj je nadležnosti dati indirektan korisnik

c. prenos koji vrši direktan korisnik sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika van svoje nadležnosti

- ova vrsta prenosa predstavlja transfer

- transfer se vrši sa računa budžeta na budžetski račun datog indirektnog korisnika

- u glavnoj knjizi trezora i pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika knjiži se u kategoriji 490000 (administrativni transferi).

- u glavnoj knjizi indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 780000 (transferi između budžetskih korisnika na istom nivou) - izvor finansiranja 01 što znači da se u obrascu 5 prikazuju prihodi i rashodi u koloni 8 - sredstva iz budžeta

- ovaj prenos se konsoliduje kod direktnog korisnika u čijoj je nadležnosti dati indirektan korisnik

d. prenos sa računa indirektnog korisnika drugom indirektnom korisniku

- ova vrsta prenosa predstavlja transfer

- transfer se vrši sa budžetskog računa jednog indirektnog korisnika na budžetski račun drugog indirektnog korisnika

- u glavnoj knjizi prvog indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 49000 (administrativni transferi). U obrascu 5 indirektnog korisnika ovaj prenos se ne prikazuje.

- u glavnoj knjizi drugog indirektnog korisnika knjiži se u kategoriji 780000 (transferi između budžetskih korisnika na istom nivou) - izvor finansiranja 01 što znači da se u obrascu 5 prikazuju prihodi i rashodi u koloni 8 - sredstva iz budžeta.

- ovaj prenos se konsoliduje kod direktnog korisnika u čijoj je nadležnosti drugi indirektan korisnik odnosno onaj koji stvara trošak.

e. plaćanje sa računa indirektnog korisnika

- ova vrsta prenosa predstavlja trošak odnosno izdatak

- prenos se vrši sa računa indirektnog korisnika na račun datog dobavljača

- u glavnoj knjizi indirektnog korisnika knjiži se u klasi 400000, 500000, 600000 (troškovi i izdaci)

- ovaj prenos predstavlja trošak ili izdatak i kao takav se prikazuje u obrascu 5.

II) PERIODIČNI IZVEŠTAJI INDIREKTNIH I DIREKTNIH KORISNIKA

1. Indirektan korisnik

Indirektan korisnik na kraju svakog tromesečja do 10-og u narednom mesecu dostavlja direktnom korisniku u čijoj je nadležnosti

• Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5)

• Izveštaj o posebnim prenosima (transferi od drugih direktnih korisnika)

• Izveštaj o posebnim prenosima (transferi prema indirektnim korisnicima koji su u nadležnosti drugog direktnog korisnika)

• Izveštaj o nenamenskom trošenju budžetskih sredstava

• Zaključni list u digitalnom formatu koji će omogućiti automatsku izradu konsolidovanih izveštaja (Integralni Informacioni Sistem omogućuje izradu ovog dokumenta)

Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5) generiše se automatski iz knjiženja u glavnoj knjizi koja je sastavni deo Integralnog Informacionog Sistema. Prilikom knjiženja potrebno je samo voditi računa da se svi prihodi i rashodi ispravno proknjiže u smislu šifre izvora finansiranja koja je merodavna za automatsko razvrstavanje po kolonama obrasca 5.

Obrazac na kome indirektan korisnik prikazuje transfere od drugih direktnih korisnika ili njihovih indirektnih korisnika i način utroška tih sredstava (Ob. I1)

primer popunjenog obrasca

Ob. I2

Transferi od drugih direktnih ili njihovih indirektnih korisnika u okviru KRT-a

Šif. dir-ind. korisnika

Transfer

Rashod

 

konto

iznos

sint. konto

iznos

09708

494231

100.000,00

421300

50.000,00

 

 

 

421400

30.000,00

 

 

 

 

80.000,00

09708-3434

494111

200.000,00

411100

200.000,00

 

 

 

 

200.000,00

UKUPNO

 

300.000,00

 

280.000,00

U obrazac se unosi iznos transfera koji su izvršeni sa računa budžeta na račun indirektnog korisnika preko direktnog korisnika u čijoj nadležnosti nije dati indirektan korisnik, kao i način utroška istih na nivou sintetičkog konta.

Šifra direktnog korisnika koji vrši prenos vidi se kao element poziva na broj zaduženja na izvodu UJP-a, kao i šifra izvora finansiranja i šifra ekonomske klasifikacije koja pokazuje za koju namenu su sredstva preneta.

Obrazac na kome direktan korisnik prikazuje transfere indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti ili transfere od indirektnog korisnika iz svoje nadležnosti ka indirektnom korisniku van svoje nadležnosti (I2)

primer popunjenog obrasca

Ob. I2

Transferi indirektnim korisnicima koji su u nadležnosti drugog indirektnog korisnika u okviru KRT-a

Šif. dir-ind korisnika

Transfer

 

konto

iznos

09711-3438

494231

5.000,00

09711-3433

494111

6.000,00

UKUPNO

 

11.000,00

Ovim obrascem indirektan korisnik prikazuje sve transfere koje je izvršio indirektnim korisnicima koji su u nadležnosti drugog direktnog korisnika jer će se rashodi i izdaci ovih sredstava konsolidovati kod direktnih korisnika u čijoj su nadležnosti indirektni korisnici kojima su sredstva preneta.

Obrazac na kome indirektan korisnik prikazuje nenamensko trošenje (Ob. I3)

primer popunjenog obrasca

Izveštaj o nenamenskom trošenju

Konto

Preneto za namenu

Realizovano za namenu

Razlika

Obrazloženje

411100

20.000,00

15.000,00

5.000,00

tekst obrazloženja

423100

0.00

10.000,00

-10.000,00

 

Ukoliko se sa računa budžeta prenesu sredstva za jednu namenu a potroše za drugu, potrebno je prikazati te iznose na nivou sintetičkog konta i navesti obrazloženja razloga nenamenske potrošnje.

1. Direktan korisnik

Direktan korisnik na kraju svakog tromesečja do 20-og u narednom mesecu dostavlja odeljenju za trezor

• Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5)

• Izveštaj o posebnim prenosima (transferi indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti ili transferi od indirektnog korisnika iz svoje nadležnosti ka indirektnom korisniku van svoje nadležnosti)

• Izveštaj o nenamenskom trošenju budžetskih sredstava u navedenoj formi

• Izveštaj o prekoračenjima plana

Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac 5) generiše se automatski iz knjiženja u pomoćnoj evidenciji direktnog korisnika koja je sastavni deo Integralnog Informacionog Sistema. Pre formiranja obrasca 5 generiše se takođe automatski konsolidovani zaključni list koji se dobija kada se saberu iznosi sa zaključnog lista direktnog korisnika i sa zaključnih listova svih indirektnih korisnika u njegovoj nadležnosti, prilikom čega se isključe sva transferna konta (sva konta kategorije 490000 i 780000). U cilju izrade konsolidovanog zaključnog lista direktnog korisnika, zaključni listovi indirektnih korisnika u njegovoj nadležnosti se automatski (a mogu i da se unesu) integrišu u knjiženje direktnog korisnika.

U koloni plan obrasca 5 direktan korisnik unosi ukupan plan sredstava (računajući sve izvore finansiranja) na godišnjem nivou. Plan se unosi iz odluke o budžetu za tekuću godinu.

Obrazac na kome direktan korisnik prikazuje transfere indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti ili transfere od indirektnog korisnika iz svoje nadležnosti ka indirektnom korisniku van svoje nadležnosti (D1)

primer popunjenog obrasca

Ob. D1

Transferi indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti u okviru KRT-a

Šif. dir-ind korisnika

Transfer

 

konto

iznos

09711

494231

200.000,00

09711-3433

494111

300.000,00

UKUPNO

 

500.000,00

Ovim obrascem direktan korisnik prikazuje sve transfere koje je izvršio indirektnim korisnicima van svoje nadležnosti a i transfere koje su njegovi indirektni korisnici izvršili prema drugim indirektnim korisnicima (prema podacima sa obrasca I2 svojih indirektnih korisnika). Iznos ukupno sa ovog obrasca pojaviće se kao element suficita na obrascu 5 ovog direktnog korisnika jer će se rashodi i izdaci ovih sredstava konsolidovati kod direktnih korisnika u čijoj su nadležnosti indirektni korisnici kojima su sredstva preneta.

Obrazac na kome direktan korisnik prikazuje nenamensko trošenje (Ob. D2)

primer popunjenog obrasca

Ob. D2

Izveštaj o nenamenskom trošenju

Konto

Preneto za namenu

Realizovano za namenu

Razlika

Obrazloženje

411100

20.000,00

15.000,00

5.000,00

tekst obrazloženja

423100

0.00

10.000,00

-10.000,00

 

Ovaj obrazac popunjava direktan korisnik koji ima indirektne korisnike u svojoj nadležnosti i formira se sabiranjem podataka sa obrasca I3 indirektnih korisnika.

Izveštaj o prekoračenjima plana (D3)

primer popunjenog obrasca

Ob. D3

Prekoračenje plana

Konto

Planirano

Realizovano

Prekoračenje

Obrazloženje

411100

10.000,00

15.000,00

5.000,00

tekst obrazloženja

412100

3.000,00

5.000,00

2.000,00

 

Ukupno

 

 

 

 

U ovaj obrazac unose se podaci o prekoračenjima plana po kvotama za taj kvartal na nivou sintetičkog konta i obrazloženje razloga istih.

Napomena Izveštaji o posebnim prenosima (obrasci I1, I2, D1) koriste se samo za sravnjenje a konsolidovani izveštaji o izvršenju budžeta generišu se automatski iz knjiženja po generalnom principu da se troškovi i izdaci svakog indirektnog korisnika konsoliduju kod direktnog korisnika u čijoj je on nadležnosti.

Odeljenje za trezor na kraju svakog tromesečja na osnovu dobijenih izveštaja i podataka iz glavne knjige trezora kao i korišćenjem baza podataka sastavlja konsolidovani Obrazac 5 na nivou računa budžeta kao i željene propratne izveštaje.

Na kraju godine, prema zakonski propisanom kalendaru indirektni korisnici rade završni račun na svih 5 propisanih obrazaca. Svi obrasci se automatski generišu iz knjiženja.

Direktni korisnici prema zakonski propisanom kalendaru predaju na kraju godine obrazac 1 (ukoliko vode evidenciju imovine) i godišnji konsolidovani obrazac 5. I ovi obrasci se takođe automatski generišu iz knjiženja.

 

Obrazac - PP

 

 

OBRAZAC - PP

_________________________________________
    (naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava)

 

Gradska uprava za ekonomiju i finansije - Odeljenje budžeta

Kragujevac

PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA ZA_____ KVARTAL _______________ godine

Organizaciona oznaka

Funkcionalna
klasifikacija

Ekonomska klasifikacija

Opis

KVARTAL _____

Ukupno za _____ kvartal

Razdeo

Glava

Mesec _____

Mesec _____

Mesec _____

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO:

 

 

 

 

 

 

 

 

overa budžetskog izvršioca

 

odgovorno lice

 

Obrazac - TS

 

 

OBRAZAC - TS

Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije

Zahtev za transfer sredstava

 

A. Zahtev za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta)

 

Naziv direktnog korisnika budžeta:

 

 

Šifra direktnog korisnika:

Broj zahteva:

 

Ukupan iznos za plaćanje:

Datum dospeća transfera:

 

 

Redni broj

Opis

Šifra indirektnog korisnika budžeta

Šifra funkcionalne klasifikacije

Šifra ekonomske klasifikacije

Podšifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Podšifra izvora finansiranja

Šifra projekta

Iznos

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno                   

 

 

 

 

B. Odobrenje za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta)
Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istovetno i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

Overava:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

Odobrava:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

Obrazac - PBPO

 

 

OBRAZAC - PBPO

Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije

Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze

 

A. Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze (popunjava direktni korisnik budžeta)

Naziv direktnog korisnika budžeta:

 

 

Šifra direktnog korisnika:

Broj zahteva:

 

Ukupan iznos za plaćanje:

Rok za plaćanje::

 

 

Redni broj

Opis

Šifra indirektnog korisnika budžeta

Šifra funkcionalne klasifikacije

Šifra ekonomske klasifikacije

Podšifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Podšifra izvora finansiranja

Šifra projekta

Iznos

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukupno                    

 

 

 

 

B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta)
Naziv primaoca:
Broj računa:
Prateća dokumentacija (označiti odgovarajuće polje)

 

 

 

 

Predračun _____

Račun _____

Ostalo _____

Broj dokumenta:

 

C. Odobrenje za plaćanja (popunjava direktni korisnik budžeta)
Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istovetno i tačno prikazani, da je trošak na teret navedenih šifara odgovarajući, da su nabavka i obaveza po osnovu plaćanja u skladu sa odgovarajućim odredbama Zakona o budžetskom sistemu, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

Overava:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

Odobrava:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

Obrazac - PSPO

 

 

OBRAZAC - PSPO

Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije

Zahtev za plaćanje sa preuzetom obavezom

 

A. Zahtev za plaćanje bez preuzete obaveze (popunjava direktni korisnik budžeta)

 

Naziv direktnog korisnika budžeta:

 

 

Šifra direktnog korisnika:

Broj zahteva:

 

Ukupan iznos za plaćanje:

Rok za plaćanje:

 

 

Redni broj

Opis

Šifra indirektnog korisnika budžeta

Šifra funkcionalne klasifikacije

Šifra ekonomske klasifikacije

Podšifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Podšifra izvora finansiranja

Šifra projekta

Iznos

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukupno                     

 

 

 

 

B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta)
Naziv primaoca:
Broj računa:
Prateća dokumentacija (označiti odgovarajuće polje)

 

 

 

 

Predračun _____

Račun _____

Ostalo _____

Broj dokumenta:

 

C. Odobrenje za plaćanja (popunjava direktni korisnik budžeta)
Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istovetno i tačno prikazani, da je trošak na teret navedenih šifara odgovarajući, da su nabavka i obaveza po osnovu plaćanja u skladu sa odgovarajućim odredbama Zakona o budžetskom sistemu, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

Overava:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

Odobrava:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

Obrazac - ZA

 

 

OBRAZAC - ZA

 

Registarski broj:

 

(upisuje Odeljenje budžeta)

 

 

 

 

(naziv direktnog korisnika)

 

GRADSKA UPRAVA ZA EKONOMIJU I FINANSIJE - ODELJENJE BUDŽETA

Zahtev za promenu aproprijacije __________ godine

1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu grada Kragujevca za __________. godinu, zahtevamo promenu aproprijacija u ukupnom iznosu od ____________________ dinara, i to:

Šifra razloga: __________ Opis razloga:_______________________________________________________

Organizaciona oznaka korisnika

Naziv
aproprijacije

Šifra

Izvor
finansiranja

Iznos

Razdeo

Glava

Broj
aproprijacije

Funkcionalna

Ekonomska
(na tri mesta)

Tekući

U korist

Na teret

Promenjeni

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO:

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Potvrđujem da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca

 

M.P.

 

 

 

(datum)

 

(odgovorno lice za overavanje)

 

(odgovorno lice za odobravanje)

3. Da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca potvrđuje i overava Gradska uprava za ekonomiju i finansije

         

 

M.P.

 

 

 

(datum)

 

(odgovorno lice za overavanje)

 

(odgovorno lice za odobravanje)

 

Obrazac - ZPK

 

 

OBRAZAC - ZPK

Grad Kragujevac
Uprava za ekonomiju i finansije

Zahtev za promenu kvote

A. Zahtev za promenu kvote (popunjava podnosilac zahteva)

Naziv direktnog korisnika budžeta

 

 

Šifra direktnog
korisnika budžeta

0

0

0

0

0

 

Broj zahteva

 

 

 

 

 

 

 

 
       

Broj zahteva za promenu u aproprijaciji

 

 

 

 

 

 

 

   

 

Opis razloga

 

 

 

 

 

 

 

 

Strana ___ od ___

 

r. b.

Opis

Šifra funkcionalne klasifikacije

Šifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Mesec

Tekuća kvota

Promena

Promenjen iznos kvote

+

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO:

 

 

 

 

 

B. Odobrenje za promene kvote (popunjava podnosilac zahteva)
Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Pravilnikom o radu trezora koje donosi Ministarstvo finansija i ekonomije, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema:

Ime:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

 

(štampanim slovima)

 

 

 

 

 

 

Overava:

Ime:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

 

(štampanim slovima)

 

 

 

 

 

 

Odobrava:

Ime:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

 

(štampanim slovima)

 

 

 

 

 

 

 

V. Odobrenje za promenu kvote (popunjava Uprava za ekonomiju i finansije)
Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Pravilnikom o radu trezora koje donosi Ministarstvo finansija i ekonomije, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Odeljenje za
pripremu budžeta Ime:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

(štampanim slovima)

 

 

 

 

 

 

               

Zahtev odobren: _____ Zahtev odbijen: _____ Razlog za odbijanje zahteva: ______________________

Odeljenje upravljanja
gotovinom Ime:

 

 

Potpis:

 

 

Datum:

 

 

(štampanim slovima)

 

 

 

 

 

 

               

Zahtev odobren: _____ Zahtev odbijen: _____ Razlog za odbijanje zahteva: ______________________

 

Obrazac - IK

 

 

 

OBRAZAC - IK

 

Nalog za ispravku knjiženja

Kragujevac

GRADSKA UPRAVA ZA EKONOMIJU I FINANSIJE - ODELJENJE TREZORA

Direktni korisnik:

 

   Trezor:

Datum:

 

Datum:

 

Direktni
korisnik

Funkcionalna
klasifikacija

Indirektni
korisnik

Subanalitički
konto

Opis
promene

Duguje

Potražuje

Izvor
prihoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napomena:

 

 

 

 

 

Referent direktnog korisnika

 

Referent trezora

 

SPISAK DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA KRAGUJEVCA I INDIREKTNIH KORISNIKA U NJIHOVOJ NADLEŽNOSTI

 

Red. Br.

Naziv

Šifra direktnog korisnika

Šifra namene

Šifra indirektnog korisnika

I

Skupština grada

09706

 

 

 

Skupština grada

 

09706

 

II

Gradonačelnik, gradsko veće i zaštitnik građana

09707

 

 

 

Gradonačelnik i gradsko veće

 

70 678

 

 

Zaštitnik građana

 

70679

 

 

Pomoćnici gradonačelnika i načelnici uprava

 

70680

 

III

Javno pravobranilaštvo

03703

 

 

 

Javno pravobranilaštvo

 

03703

 

IV

Gradska uprava za finansije

09708

 

 

 

Gradska uprava za finansije

 

09708

 

V

Gradska uprava za komunalne poslove i nadzor

80262

 

 

 

Gradska uprava za komunalne poslove i nadzor

 

80262

 

VI

Gradska uprava za inspekcijske poslove

80265

 

 

 

Gradska uprava za inspekcijske poslove

 

80265

 

VII

Gradska uprava za imovinu

80003

 

 

 

Gradska uprava za imovinu

 

80003

 

VIII

Gradska uprava za investicije i razvoj

80264

 

 

 

Gradska uprava za investicije i razvoj

 

80264

 

 

JP "Javno preduzeće za izgradnju grada Kragujevca"

 

70879

09862

IX

Gradska uprava za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu i zaštitu životne sredine

80263

 

 

 

Gradska uprava za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu i zaštitu životne sredine

 

80263

 

X

Gradska uprava za privredne resurse

80005

 

 

 

Gradska uprava za privredne resurse

 

80005

 

 

Gradska turistička organizacija

80005

 

80006

 

Direkcija za robne rezerve

80005

 

03702

XI

Gradska uprava za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu

80267

 

 

 

Gradska uprava za obrazovanje, kulturu, informisanje, sport i omladinu

 

80267

 

 

Usluge u oblasti kulture - indirektni korisnici

 

70881

 

 

Teatar "Joakim Vujić"

 

 

03791

 

Narodna biblioteka "Vuk Karadžić"

 

 

03787

 

Spomen park Kragujevac

 

 

03789

 

Narodni muzej

 

 

03788

 

Dom omladine Kragujevac

 

 

03784

 

Istorijski arhiv Kragujevac

 

 

03786

 

Zavod za zaštitu spomenika kulture

 

 

03785

 

Centar za negovanje kulture i tradicije "Abrašević"

 

 

80062

 

Pozorište za decu

 

 

09438

XII

Gradska uprava za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci

80266

 

 

 

Gradska uprava za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci

 

80266

 

 

Ustanova za decu "Nada Naumović"

 

 

03783

XIII

Agencija za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga

80268

 

 

XIV

Gradska uprava za mesnu samoupravu i opštu upravu

09712

 

 

 

Gradska uprava za mesnu samoupravu i opštu upravu

 

09712

 

1.

MZ Vašarište

 

 

03710

2.

MZ Šumarice

 

 

03711

3.

MZ Lužnice

 

 

09529

4.

MZ Beloševac

 

 

09528

5.

MZ Velike Pčelice

 

 

09527

6.

MZ Erdoglija

 

 

03709

7.

MZ Adžine livade

 

 

03712

8.

MZ Botunje

 

 

03713

9.

MZ Bukurovac

 

 

03714

10.

MZ Velika Sugubina

 

 

03715

11.

MZ Veliki Šenj

 

 

03716

12.

MZ Veliko Polje

 

 

03717

13.

MZ Vinjište

 

 

03718

14.

MZ Vlakča

 

 

03719

15.

MZ Gornja Sabanta

 

 

03720

16.

MZ Gornje Grbice

 

 

03721

17.

MZ Gornje Jarušice

 

 

03722

18.

MZ Gornje Komarice

 

 

03723

19.

MZ Grošnica

 

 

03724

20.

MZ Desimirovac

 

 

03725

21.

MZ Divostin

 

 

03726

22.

MZ Dobrača

 

 

03727

23.

MZ Donja Sabanta

 

 

03728

24.

MZ Donje Grbice

 

 

03729

25.

MZ Donje Komarice

 

 

03730

26.

MZ Dragobraća

 

 

03731

27.

MZ Drača

 

 

03732

28.

MZ Drenovac

 

 

03733

29.

MZ Dulene

 

 

03734

30.

MZ Erdeč

 

 

03735

31.

MZ Ždraljica

 

 

03736

32.

MZ Ilićevo

 

 

03737

33.

MZ Jabučje

 

 

03738

34.

MZ Jovanovac

 

 

03739

35.

MZ Kamenica

 

 

03740

36.

MZ Korićani

 

 

03741

37.

MZ Korman

 

 

03742

38.

MZ Mala Vrbica

 

 

03743

39.

MZ Maršić

 

 

03744

40.

MZ Masloševo

 

 

03745

41.

MZ Novi Milanovac

 

 

03746

42.

MZ Opornica

 

 

03747

43.

MZ Pajazitovo

 

 

03748

44.

MZ Petrovac

 

 

03749

45.

Mz Poskurice

 

 

03750

46.

MZ Prekopača

 

 

03751

47.

MZ Ramaća

 

 

03752

48.

MZ Resnik

 

 

03753

49.

MZ Rogojevac

 

 

03754

50.

MZ Selište

 

 

03755

51.

MZ Stanovo

 

 

03756

52.

MZ Stragari

 

 

03757

53.

MZ Teferič

 

 

03758

54.

MZ Trmbas

 

 

03759

55.

MZ Čumić

 

 

03760

56.

MZ Ugljarevac

 

 

03761

57.

MZ Cvetojevac

 

 

03762

58.

MZ Cerovac

 

 

03763

59.

Mz Šljivovac

 

 

03764

60.

MZ "1 maj"

 

 

03765

61.

MZ "21 oktobar"

 

 

03766

62.

MZ Aerodrom

 

 

03767

63.

MZ Bagremar

 

 

03768

64.

Mz Bubanj

 

 

03769

65.

Mz Vinogradi

 

 

03770

66.

MZ Lepenica

 

 

03771

67.

MZ Narodni heroj Filip Kljajić

 

 

03772

68.

MZ Novo naselje Bresnica III

 

 

03773

69.

MZ Novo naselje Male Pčelice

 

 

03774

70.

MZ Palilule

 

 

03775

71.

MZ Pivara

 

 

03776

72.

MZ Stara radnička kolonija

 

 

03777

73.

MZ Sušica

 

 

03778

74.

MZ Uglješnica

 

 

03779

75.

MZ Centar grada

 

 

03780

76.

MZ Kutlovo

 

 

03781

77.

MZ Male Pčelice "Staro Selo"

 

 

03782

78.

MZ Denino brdo

 

 

80235