ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA ZA PIJAČNE USLUGE "TRŽNICA" NIŠ("Sl. list grada Niša", br. 29/2010 - prečišćen tekst) |
Osniva se Javno komunalno preduzeće za pijačne usluge "Tržnica" - Niš.
Osnivač javnog komunalnog preduzeća je Grad Niš, u čije ime osnivačka prava vrši Skupština Grada.
Poslovno ime javnog komunalnog preduzeća je Javno komunalno preduzeće za pijačne usluge "Tržnica" - Niš.
Skraćeno poslovno ime javnog komunalnog preduzeća je "Tržnica" - Niš.
Sedište preduzeća je u Nišu, Ulica Đuke Dinića broj 4.
Preduzeće obavlja komunalnu delatnost, održavanje pijaca i pružanje pijačnih usluga kao delatnost od opšteg interesa.
U okviru komunalne delatnosti delatnost preduzeća je:
52620 Trgovina na malo na tezgama i pijacama
71340 Iznajmljivanje i davanje u zakup opreme i objekata na pijacama
74700 Čišćenje objekata na pijacama i pijačnih prostora
90000 Odstranjivanje otpadaka i smeća na pijacama, sanitarne i slične aktivnosti.
Preduzeće može obavljati i sledeće delatnosti:
51700 Ostala trgovina na veliko
52110 Trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama
63120 Skladišta i stovarišta
74840 Ostale poslovne aktivnosti na drugom mestu nepomenute
- organizovanje vašara, poljoprivrednih izložbi i sajmova.
Preduzeće može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom uz saglasnost osnivača.
Preduzeće upravlja i koristi gradsko građevinsko zemljište na prostorima na kojima se obavlja pijačna delatnost u skladu sa zakonom i propisima Grada.
Javno komunalno preduzeće "Tržnica" je jedino ovlašćeno preduzeće za pružanje usluga na svim pijačnim prostorima teritorije Niša.
Preduzeće ne može promeniti delatnost i sedište bez saglasnosti Skupštine Grada Niša.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća Skupština Grada može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije javnog preduzeća;
- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenog organa preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u državnoj svojini.
Imovinu preduzeća čine prava svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, kao i pravo korišćenja sredstava i dobara u državnoj svojini, odnosno dobara od opšteg interesa.
Sredstva i dobra u državnoj svojini preduzeće može koristiti i upravljati njima, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima Grada.
Preduzeće stiče sredstva za obavljanje delatnosti:
- pružanjem pijačnih usluga,
- pružanjem drugih usluga,
- iz budžeta Grada,
- iz kredita,
- ostalih prihoda i izvora.
Organi preduzeća su upravni odbor, nadzorni odbor i direktor.
Upravni odbor i direktor preduzeća čine upravu preduzeća.
Upravni odbor ima šest članova koje imenuje i razrešava Skupština Grada.
Dva člana upravnog odbora predlažu zaposleni u preduzeću na način utvrđen statutom preduzeća.
Upravni odbor preduzeća imenuje se na četiri godine.
Rešenjem o imenovanju upravnog odbora određuje se predsednik i zamenik predsednika upravnog odbora i može se odrediti da predsednik upravnog odbora ostvaruje prava i obaveze iz radnog odnosa u preduzeću.
Upravni odbor u skladu sa zakonom:
- donosi statut;
- utvrđuje poslovnu politiku;
- donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja:
- odlučuje o statusnim promenama i promeni pravne forme preduzeća;
- odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala;
- odlučuje o ulaganju kapitala u druga društva kapitala;
- odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala;
- odlučuje o pribavljanju i otuđenju imovine preduzeća veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun;
- donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja;
- odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
- odlučuje o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- donosi akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, inicijativu i program za privatizaciju, prospekt privatizacije;
- donosi tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);
- utvrđuje zaradu direktora i predsednika upravnog odbora i naknadu za rad članova upravnog odbora, predsednika i članova nadzornog odbora;
- vrši i druge poslove u skladu za zakonom, gradskim propisom i statutom.
Nadzorni odbor ima tri člana.
Predsednika i članove nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada. Jednog člana nadzornog odbora predlažu zaposleni na način utvrđen statutom.
Članovi nadzornog odbora biraju se na četiri godine.
Nadzorni odbor u skladu sa zakonom:
- nadzire poslovanje javnog komunalnog preduzeća;
- pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti;
- vrši i druge poslove predviđene zakonom i Statutom.
Izveštaj o izvršenom nadzoru nadzorni odbor podnosi Skupštini Grada najmanje jednom godišnje.
Nadzorni odbor izveštaj o izvršenom nadzoru istovremeno dostavlja i upravnom odboru.
Direktor javnog preduzeća:
- predstavlja i zastupa preduzeće bez ograničenja ovlašćenja;
- organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje preduzeća;
- odgovara za zakonitost rada preduzeća;
- predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
- podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
- izvršava odluke upravnog odbora;
- donosi akt o sistematizaciji uz saglasnost upravnog odbora i vrši druge poslove određene zakonom i statutom.
Direktora preduzeća imenuje i razrešava Skupština Grada.
Mandat direktora preduzeća je četiri godine.
Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Članovi uprave preduzeća i nadzornog odbora odgovaraju za štetu koju svojom odlukom prouzrokuju preduzeću, poveriocima i osnivaču u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u javnom preduzeću, nadležni organ Grada daje saglasnost na:
1) statut;
2) program poslovanja;
3) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
4) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);
5) ulaganje kapitala u druga društva kapitala;
6) statusne promene i promene pravne forme preduzeća;
7) akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program privatizacije i prospekt za privatizaciju;
8) odluku o izdavanju akcija bez naknade.
Skupština Grada daje saglasnost na odluke iz tačke 1), 2), 6), 7) i 8), a Gradsko veće na odluke iz tačke 3), 4) i 5).
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti vrši se uz saglasnost Gradskog veća.
Pod pribavljanjem i otuđenjem imovine veće vrednosti smatra se prenos ili više povezanih prenosa čiji je predmet pribavljanje ili otuđenje imovine čija tržišna vrednost u momentu donošenja odluke predstavlja najmanje 30% od knjigovodstvene vrednosti imovine iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.
Javno preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja.
Javno preduzeće može osnivati zavisna društva kapitala za obavljanje delatnosti iz predmeta svog poslovanja, utvrđenog osnivačkim aktom.
Na akt o osnivanju iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština Grada.
Dobit javnog preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, statutom i programom poslovanja javnog preduzeća.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Upravni odbor uz saglasnost Skupštine Grada.
U slučaju poremećaja ili prekida u pružanja komunalnih usluga, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i propisom Skupštine grada, na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.
U slučaju poremećaja ili prekida iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik na predlog uprave nadležne za komunalne delatnosti može preduzeti mere propisane Odlukom o komunalnim delatnostima.
U slučaju štrajka, u preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju komunalnih delatnosti.
Minimum procesa rada utvrđuje Skupština Grada u skladu sa zakonom.
Ako se u preduzeću, u slučaju štrajka ne obezbedi i ne vrši minimum procesa rada, a usled toga bi mogla da nastupi neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za život i zdravlje ljudi i bezbednost ljudi i imovine, Gradonačelnik je dužan da bez odlaganja preduzme mere iz Zakona o komunalnim delatnostima.
Prava i obaveze zaposlenih iz radnog odnosa, cena rada, naknade i kriterijumi za raspodelu zarade zaposlenih u preduzeću utvrđuju se kolektivnim ugovorom koji zaključuje reprezentativni sindikat zaposlenih u preduzeću, direktor preduzeća i Gradonačelnik.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana, utvrđuje javno preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.
Preduzeće je dužno da uskladi Statut sa odredbama ove odluke do 27. juna 2010. godine.
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog
preduzeća za pijačne usluge "Tržnica" Niš obuhvata:
- Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za pijačne usluge "Tržnica" Niš
("Službeni list Grada Niša", broj 2/2001 - prečišćen tekst) i
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog
preduzeća za pijačne usluge "Tržnica" Niš ("Službeni
list Grada Niša", broj 22/2010), iz koje u prečišćen tekst
nije unet član 15. kojim je ovlašćena Služba za poslove Skupštine Grada
da sačini i objavi prečišćen tekst i član 16., kojim je utvrđeno kada
ta odluka stupa na snagu.