ODLUKA

O DAVANJU POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP

("Sl. list grada Kragujevca", br. 15/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o davanju poslovnog prostora u zakup (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se uslovi, način i postupak davanja u zakup poslovnog prostora koji je imovina grada Kragujevca, odnosno čiji su korisnici grad Kragujevac ili mesne zajednice, kao i način utvrđivanja visine zakupnine poslovnog prostora, na teritoriji grada Kragujevca.

Član 2

Pod poslovnim prostorom u smislu ove Odluke podrazumeva se prostor u kome se može obavljati poslovna delatnost i to:

- poslovne prostorije - nepokretnosti u okviru građevinskih objekata (u daljem tekstu: poslovne prostorije),

- poslovni prostor u objektima postavljenim, odnosno izgrađenim na javnim površinama (u daljem tekstu: kiosk),

- pultovi u smislu Odluke o uređenju grada (u daljem tekstu: prodajni pult).

Član 3

Poslovni prostor se u skladu sa odredbama ove Odluke može dati u zakup na određeno vreme, a najduže do 5 godina.

Izuzetno poslovne prostorije površine veće od 200 m2 mogu se dati u zakup na period duži od 5 godina, ali ne duže od 15 godina, što se određuje odlukom o raspisivanju oglasa.

Član 4

Poslovni prostor se u skladu sa zakonom i odredbama ove Odluke može dati u zakup, sa ili bez naknade, putem javnog nadmetanja.

Član 5

Poslovni prostor se ne može dati u podzakup.

II DAVANJE U ZAKUP POSLOVNIH PROSTORIJA

Član 6

Poslovne prostorije daju se u zakup putem javnog nadmetanja. Izuzetno poslovne prostorije mogu se dati na korišćenje bez naknade u skladu sa odredbama ove odluke.

1. Uslovi i postupak davanja u zakup putem javnog nadmetanja

Član 7

Gradsko veće donosi Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja, na osnovu informacije gradske uprave nadležne za poslove evidencije poslovnog prostora (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava) o raspoloživim, odnosno slobodnim poslovnim prostorijama.

Odluka iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- podatke, odnosno bližu identifikaciju poslovne prostorije čije se davanje u zakup oglašava (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- napomenu da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- bliže odrednice o učesnicima javnog nadmetanja, odnosno delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- visinu depozita,

- visinu sredstava obezbeđenja,

- obavezu najpovoljnijeg ponuđača da plati zakupninu unapred za period od 6 meseci,

- ovlašćenje nadležnoj gradskoj upravi da na osnovu Odluke iz stava 1. ovog člana, u roku od sedam dana, od dana dostavljanja iste, raspiše Oglas za davanje poslovnih prostorija u zakup.

Visina licitacionog koraka iz stava 2. alineje 3. ovog člana iznosi 1 evro u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS na dan javnog nadmetanja.

Gradsko veće jednim aktom, odnosno Odlukom o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije, može odlučiti da se raspiše jedan Oglas za davanje u zakup većeg broja poslovnih prostorija.

Član 8

Nadležna gradska uprava, u skladu sa aktom iz člana 7. ove Odluke raspisuje Oglas za davanje u zakup poslovne prostorije, odnosno poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja (u daljem tekstu: Oglas).

Oglas se objavljuje u najmanje jednom nedeljnom štampanom mediju.

Član 9

Oglas iz člana 8. ove Odluke sadrži:

- podatke odnosno bližu identifikaciju poslovne prostorije čije se davanje u zakup oglašava (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- vrstu poslovne delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji, shodno Odluci o opštem razmeštaju delatnosti i uslovima za njihovo obavljanje na teritoriji grada Kragujevca,

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- napomenu da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- informaciju o danu i času u kom se mogu razgledati poslovne prostorije koje se daju u zakup putem javnog nadmetanja,

- informaciju o vremenu (datum i čas) i mestu, gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja,

- bliže odrednice o učesnicima javnog nadmetanja,

- visinu depozita, rok u kome se mora uplatiti kao i broj računa za uplatu depozita,

- visinu sredstava obezbeđenja, rok za uplatu kao i broj računa na koji se uplaćuju,

- obavezu učesnika javnog nadmetanja da dostave račun i naziv Banke na koji se sredstva uplaćena na ime depozita, odnosno sredstava obezbeđenja mogu vratiti,

- napomenu da se neblagovremena uplata depozita i sredstava obezbeđenja, kao i nedolazak na javno nadmetanje smatraju odustankom od istog,

- informaciju o vremenu i mestu gde se može preuzeti obrazac prijave za učešće na javnom nadmetanju,

- obavezu najpovoljnijeg ponuđača da plati zakupninu unapred za period od šest meseci,

- naziv i adresu organa koji sprovodi postupak javnog nadmetanja,

- napomenu da se poslovna prostorija daje učesniku javnog nadmetanja koji ponudi najviši iznos zakupnine,

- rok u kome će učesnicima javnog nadmetanja biti dostavljena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača,

- napomenu o licima koja ne mogu učestvovati na javnom nadmetanju,

- napomenu da će se položeni depozit i sredstva obezbeđenja vratiti učesnicima javnih nadmetanja koji ne budu najpovoljniji ponuđač,

- druge elemente u skladu sa Odlukom Gradskog veća o raspisivanju Oglasa.

Član 10

Postupak davanja u zakup poslovnih prostorija, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup poslovnih prostorija (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje Gradsko veće.

Aktom o obrazovanju Komisije iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 11

Učesnici javnog nadmetanja mogu biti sva fizička i pravna lica koja su kod nadležnog organa registrovana za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup.

U postupku javnog nadmetanja ne mogu učestvovati članovi Komisije iz člana 10. ove Odluke i njihovi zamenici, krvni srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva a u pobočnoj liniji zaključno sa drugim stepeno srodstva, bivši zakupci koji nisu izmirili svoja dugovanja prema Gradu po osnovu zakupa, zakupnina, naknada za izvršene komunalne usluge.

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da podnesu prijavu za učešće na javnom nadmetanju Komisiji u pisanom obliku, najkasnije u roku od 24 časa pre časa koji je određen za početak javnog nadmetanja.

Prijava iz stava 3. ovog člana obavezno sadrži:

- podatke o podnosiocu prijave i to:

- za fizička lica: ime i prezime i fotokopija važeće lične karte,

- za preduzetnike: ime i prezime vlasnika radnje, fotokopiju važeće lične karte, kopiju rešenja o upisu radnje u registar kod nadležnog organa, naziv radnje, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke,

- za pravna lica: naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa, kopiju izvoda iz registra Republičkog zavoda za statistiku, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a i kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke,

- punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave,

- naznaku delatnosti koja će se obavljati u poslovnoj prostoriji,

- dokaz o uplati depozita,

- dokaz o uplati sredstava obezbeđenja,

- dokaz o uplati gradske administrativne takse,

- naznaku poslovne prostorije zbog koje se prijavljuje na javno nadmetanje (ukoliko je oglas raspisan za veći broj poslovnih prostorija),

- dokaz da je podnosilac prijave izmirio zakupninu i troškove komunalnih usluga (potvrda davaoca usluga), ukoliko je bio zakupac poslovne prostorije, koja je imovina grada Kragujevca.

Član 12

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da radi učešća u postupku javnog nadmetanja uplate depozit u visini od 100 % zakupnine, određene po početnoj licitacionoj ceni utvrđenoj članom 28. ove Odluke obračunate po srednjem kursu Narodne banke RS na dan uplate.

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da radi učešća u postupku javnog nadmetanja uplate sredstva obezbeđenja, u visini tromesečne zakupnine utvrđene po početnoj licitacionoj ceni, iz člana 28. ove Odluke obračunate po srednjem kursu Narodne banke RS na dan uplate.

Član 13

U slučaju da je za učestvovanje na javnom nadmetanju podneta samo jedna prijava, odnosno ako se na javno nadmetanje pojavi samo jedan učesnik, postupak javnog nadmetanja smatraće se uspelim ako učesnik prihvati početni ili drugi iznos zakupnine koji nije manji od početnog.

Član 14

Predsednik Komisije po otvaranju postupka javnog nadmetanja utvrđuje i zapisnički konstatuje:

- imena fizičkih lica, odnosno preduzetnika sa nazivom radnje, odnosno nazive pravnih lica koja su ispunila uslove za učešće na javnom nadmetanju,

- imena onih koji nisu ispunili uslove za učešće na javnom nadmetanju,

- ko je od licitanata lično prisutan,

- ko od lica koja su prisutna ima ovlašćenje da u ime i za račun licitanta može da učini ponudu, odnosno da preduzima radnje u postupku javnog nadmetanja,

- po potrebi i druge činjenice.

Član 15

O radu Komisije iz člana 10. ove Odluke vodi se zapisnik.

U zapisnik se unosi ceo tok postupka, vreme početka licitacije, sastav Komisije, lica koja prisustvuju i u kom svojstvu, odsustva prijavljenih učesnika sa licitacije, konstataciju da li su podnete prijave blagovremene, potpune i uredne. U slučaju postojanja neblagovremenih, neurednih i nepotpunih prijava Komisija ih neće razmatrati što se zapisnički konstatuje.

Član 16

Predsednik Komisije, objavljuje početni iznos zakupnine i poziva učesnike da daju svoje ponude.

Svaki učesnik na javnom nadmetanju obavezan je da javno kaže iznos koji nudi i u ime kog ponuđača.

Nakon što zainteresovani učesnici učine ponude, predsednik Komisije, pita tri puta učesnike javnog nadmetanja, da li neko od učesnika daje ponudu sa većim iznosom od u tom momentu, najvećeg ponuđenog iznosa.

Ukoliko neko od učesnika ponudi veći iznos, od do tada ponuđenog iznosa, postupak se nastavlja na način utvrđen stavom 3. ovog člana, sve dok učesnici javnog nadmetanja, daju ponude sa iznosima većim, od onog koji sadrži poslednja učinjena ponuda.

Ukoliko posle trećeg poziva predsednika Komisije, niko od učesnika u javnom nadmetanju ne učini povoljniju ponudu, od poslednje učinjene ponude, predsednik Komisije javno konstatuje koji je najviši ponuđeni iznos zakupnine kao i ime ponuđača.

Član 17

Ponuđač koji je učinio najpovoljniju ponudu, obavezan je da na poziv predsednika Komisije, odmah, potpiše Izjavu da je ponudio najviši iznos zakupnine, sa naznakom visine ponuđenog iznosa.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač odbije da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije, poziva prvog sledećeg najpovoljnijeg ponuđača da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko prvi sledeći najpovoljniji ponuđač ne potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije javno oglašava da postupak javnog nadmetanja nije uspeo.

Komisija nakon toga sačinjava i dostavlja izveštaj Gradskom veću da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, na osnovu koga Gradsko veće donosi Odluku o ponovnom raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije.

Ponuđačima iz stava 2. i 3. ovog člana, ukoliko odbiju da potpišu izjave, položeni depozit se ne vraća.

Član 18

Kada najpovoljniji ponuđač potpiše Izjavu iz člana 17. ove Odluke, predsednik Komisije javno objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen i poziva sve učesnike javnog nadmetanja da potpišu zapisnik kao i da unesu svoje eventualne primedbe na tok postupka.

Na zahtev učesnika licitacije predsednik Komisije odmah uručuje primerak zapisnika o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.

Član 19

Komisija je obavezna da odmah, po okončanju postupka javnog nadmetanja izradi Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i istu uruči učesnicima javnog nadmetanja.

Član 20

Učesnici javnog nadmetanja mogu da, u roku od 3 dana od dana kada je postupak javnog nadmetanja sproveden, podnesu prigovor Gradskom veću na Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, a preko nadležne gradske uprave.

Član 21

Gradsko veće obavezno je da u roku od 15 dana od dana prijema prigovora iz člana 20. ove Odluke, isti razmotri i donese odgovarajuću Odluku.

Stručne i administrativno - tehničke poslove u postupku rešavanja po prigovoru za Gradsko veće, obavlja nadležna gradska uprava.

Rešavajući po prigovoru Gradsko veće, može:

- odbaciti prigovor, ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenih lica, ili ukoliko je neblagovremen,

- odbiti prigovor kao neosnovan,

- usvojiti prigovor i poništiti Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak.

Član 22

Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača je pravosnažna, po proteku roka za prigovor ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je rešavajući po prigovoru Gradsko veće isti odbacilo, odnosno odbilo.

Član 23

U slučaju da se prigovor usvoji i poništi Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak, Gradsko veće će doneti Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije za koju je poništena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništen sprovedeni postupak u roku od 7 dana od dana dostavljanja Odluke po prigovoru, učesnicima javnog nadmetanja.

2. Odluka i Ugovor o davanju u zakup poslovne prostorije

Član 24

Gradsko veće, na osnovu pravosnažne Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, donosi Odluku o davanju u zakup poslovne prostorije, učesniku utvrđenom Odlukom o izboru.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o fizičkom, odnosno pravnom licu kome se poslovna prostorija daje u zakup,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup,

- visinu izlicitirane zakupnine,

- delatnost koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- rok trajanja zakupa,

- konstataciju da su uplaćena sredstva obezbeđenja u određenom iznosu,

- uslove i način korišćenja poslovne prostorije koja se daje u zakup,

- naznaku da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- obavezu fizičkog, odnosno pravnog lica kome se poslovna prostorija daje u zakup da, sa nadležnom gradskom upravom u roku od 7 dana od dana prijema akta iz stava 1. ovog člana, zaključi Ugovor o zakupu i potpiše zapisnik o primopredaji poslovne prostorije.

Član 25

Lice kome se daje u zakup poslovna prostorija zaključuje sa nadležnom gradskom upravom Ugovor o zakupu, u roku od 7 dana od dana donošenja akta iz člana 24. ove Odluke.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o zakupcu i zakupodavcu,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnoj poslovnoj prostoriji,

- visinu zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok i načinu plaćanja zakupnine,

- iznos sredstava obezbeđenja,

- odredbu da sredstva obezbeđenja ostaju na računu Zakupodavca do isteka zakupa nakon čega se vraćaju Zakupcu, i da ista služe kao sredstvo obezbeđenja ugovora i Zakupodavac ih može koristiti u slučaju neplaćanja naknade za izvršene komunalne usluga i drugih obaveza od strane Zakupca ili eventualne štete na objektu i opremi koja nastane krivicom ili krajnom nepažnjom zakupca, i ista ne mogu biti predmet kompenzacije dugovanja Zakupca prema Zakupodavcu, osim kada to dozvoli Zakupodavac,

- odredbu da se poslovna prostorija ne može izdati u podzakup,

- obavezu zakupca i zakupodavca da na svakih 3 meseca vrše sravnjenje naknade za izvršene komunalne usluge,

- prava i obaveze u slučaju neizvršavanja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- otkazni rok,

- druga prava i obaveze vezane za zakup.

Ukoliko lice kome se daje u zakup poslovna prostorija, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u roku od 7 dana od dana prijema akta iz člana 24. stav 1., ove Odluke, sredstva uplaćena na ime depozita mu se ne vraćaju a Gradsko veće će bez raspisivanja novog Oglasa doneti Odluku o davanju u zakup poslovne prostorije koja je bila predmet javnog nadmetanja, prvom sledećem učesniku koji je ponudio najvišu zakupninu.

U slučaju da prvi sledeći najpovoljniji ponuđač, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u predviđenom roku, Gradsko veće će doneti novu Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja.

U slučaju da ponuđač iz prethodnog stava ovog člana ne zaključi Ugovor o zakupu, u predviđenom roku, sredstva uplaćena na ime depozita mu se ne vraćaju.

3. Način utvrđivanja zakupnine poslovne prostorije

Član 26

Visina zakupnine utvrđuje se prema veličini i položaju, odnosno lokaciji poslovne prostorije.

Zakupnina se plaća unapred za period od 3 meseca, osim prve Zakupnine koja se plaća unapred za period od 6 meseci. Zakupac je dužan da zakupninu uplati najkasnije do 5-og u mesecu, na početku tromesečnog odnosno šestomesečnog perioda.

Veličina poslovne prostorije utvrđuje se u kvadratnim metrima.

Član 27

Položaj, odnosno lokacija poslovne prostorije utvrđuje se prema Zoni u kojoj se poslovna prostorija nalazi.

Zone u smislu ove Odluke, utvrđene su Odlukom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

Član 28

Visina zakupnine za poslovne prostorije utvrđuje se u neto iznosu po 1 m2 poslovne prostorije po zonama i to za:

- Ekstra zonu

15 evra po 1 m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

- Prvu zonu

12 evra po 1 m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

- Drugu zonu

10 evra po 1 m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

- Treću zonu

7 evra po 1 m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

- Četvrtu i petu zonu

3 evra po 1 m2 poslovne prostorije u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

Iznos iz stava 1. ovog člana je početna zakupnina, odnosno početna licitaciona cena u postupku javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija.

Početna licitaciona cena za poslovne prostorije koje se nalaze u podrumima i suturenima, spratovima u okviru tržnih centara, dvorištima i prolazima može se umanjiti do 40% od iznosa iz stava 1. ovog člana. Odluku o umanjenju početne licitacione cene donosi Gradsko veće na obrazložen predlog nadležne gradske uprave.

Konačno utvrđeni iznos zakupnine, obračunava se po srednjem kursu Narodne banke RS na dan fakturisanja zakupnine Zakupcu.

Član 29

Početna licitaciona cena iz člana 28. ove Odluke u slučaju dva uzastopna neuspela javna oglašavanja umanjuje se za 20% u ekstra i prvoj zoni, za 30% u drugoj i trećoj zoni i za 40% u četvrtoj i petoj zoni.

Odluku o umanjenju početne licitacione cene donosi Gradsko veće na obrazložen predlog nadležne Komisije.

Član 30

U slučaju da dođe do pogoršanja tržišnih uslova koji za rezultat imaju smanjen promet robe i usluga (ekonomska recesija, viša sila, infrastrukturni radovi i sl.), Zakupci mogu podneti zahtev Gradskom veću, preko nadležne gradske uprave za smanjenje cene zakupa.

Zahtev iz stava 1. ovog člana mora biti precizno obrazložen sa navođenjem roka na koji se traži smanjenje cene. Uz zahtev je potrebno priložiti dokaz o izvršenom prometu robe i usluga za tekuću i prethodnu godinu.

Odluku po zahtevu za smanjenje cene zakupa donosi Gradsko veće na predlog nadležne gradske uprave.

Odluka o smanjenju cene zakupa sadrži:

- podatke o fizičkom ili pravnom licu kome je smanjena cena zakupa,

- navođenje iznosa koji će zakupac ubuduće plaćati,

- precizno navođenje razloga zbog kojih je smanjena cena zakupa,

- period za koji će važiti smanjena cena zakupa,

- druge podatke i elemente.

4. Davanje u zakup poslovnih prostorija pod posebnim uslovima

Član 31

Početna licitaciona cena iz člana 28. ove Odluke za poslovne prostorije koje se nalaze u okviru slobodnostojećih objekata površine veće od 100 m2 a za čije je korišćenje i izdavanje u zakup nužno investiciono ulaganje (rekonstrukcija, adaptacija, konzervatorski i restauratorski radovi i sl.) umanjuje se do iznosa do 50%.

Odluku o umanjenju početne licitacione cene i roku trajanja zakupa koji ne može biti kraći od 10 godina ni duži od 15 godina na obrazložen predlog nadležne gradske uprave a uz procenu JP "Gradska stambena agencija" Kragujevac, o visini investicionog ulaganja (iskazanog u evrima, odnosno u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS), donosi Gradsko veće prilikom donošenja odluke o raspisivanju oglasa za davanje poslovnih prostorija u zakup pod posebnim uslovima.

Učesnik licitacije je obavezan da 50% procenjene visine investicionog ulaganja iz stava 2. ovog člana, uplati prilikom podnošenja prijave za učešće na javnom nadmetanju, obračunate po srednjem kursu Narodne banke RS na dan uplate ili položi bančinu garanciju na iznos od 10.000 evra koja dospeva u roku od 30 dana, u slučaju da zakupac u roku od 30 dana od dana potpisivanja ugovora ne izmiri obavezu uplate 50% procenjene investicione vrednosti iz stava 2. ovog člana, a što se ima smatrati ugovornom kaznom.

Sredstva iz stava 3. ovog člana, smatraju se sredstvima uplaćenim na ime depozita.

Učesnik licitacije koji je prilikom podnošenja prijave za učešće na javnom nadmetanju za davanje poslovne prostorije u zakup uplatio 50% procenjene visine investicionog ulaganja, a odustane od zaključivanja ugovora o zakupu biće vraćeno polovina od tako uplaćenih sredstava, a što se ima smatrati kaparom, odustanicom.

Uplata preostale izlicitirane zakupnine počinje sa drugom godinom zakupa, a tokom prve godine zakupa (grejs period) Zakupac izmiruje samo naknade za izvršene komunalne usluge, naknade za korišćenje građevinskog zemljišta i tekućeg održavanja poslovnih prostorija.

Sredstva iz člana 31. stav 3. ove Odluke, uplaćena na ime depozita se ne vraćaju zakupcu, već se iz tih sredstava u jednakim mesečnim anuitetima izmiruje izlicitirani iznos zakupnine, do visine depozita.

Član 32

Troškovi za izvođenje radova neposredno vezanih za samu delatnost koju zakupac obavlja, ne ulaze u investiciono ulaganje.

Zakupac je dužan da prilikom potpisivanja ugovora potpiše izjavu da uplaćena sredstva iz člana 31. stav 3. ove Odluke u poslovnu prostoriju, ne mogu biti osnov za uspostavljenje bilo kakvih stvarnih prava zakupca nad predmetom zakupa, obzirom da se iz njih izmiruje izlicitirani iznos zakupnine u određenom vremenskom periodu.

Član 33

Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovnih prostorija pod posebnim uslovima propisanim članovima 31-33. ove Odluke donosi Gradsko veće na predlog nadležne gradske uprave kojom će opredeliti delatnosti koje se mogu obavljati u predmetnim prostorijama.

5. Davanje na korišćenje poslovnih prostorija bez naknade

Član 34

Poslovne prostorije, mogu se izuzetno dati na korišćenje, bez naknade na period ne duži od 3 godine.

Poslovne prostorije mogu se dati na korišćenje u skladu sa stavom 1. ovog člana pravnim licima i to:

- neprofitabilnim udruženjima građana (humanitarna udruženja, udruženja lica sa invaliditetom, sportska udruženja i dr.),

- kao i drugim pravnim licima i organizacijama čija je delatnost od interesa za Grad.

Odluku o davanju na korišćenje poslovnih prostorija u skladu sa odredbama ovog člana donosi Gradsko veće na predlog Komisije.

Na osnovu Odluke o davanju na korišćenje poslovnih prostorija iz stava 3. ovog člana, nadležna gradska uprava zaključuje Ugovor o davanju na korišćenje poslovne prostorije bez naknade kojim se uređuju međusobna prava i obaveze Grada i korisnika poslovne prostorije.

Odredbe ove Odluke kojima se reguliše odnos Zakupodavca i Zakupca kod davanja u zakup poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja primenjuju se i kod izdavanja poslovnih prostorija bez naknade.

Član 35

Prilikom davanja poslovnih prostorija iz člana 35. ove Odluke na korišćenje bez naknade, potrebno je ustanoviti obavezu Zakupca da snosi troškove tekućeg održavanja poslovnih prostorija kao i da plaćaju sve troškove komunalnih usluga.

III DAVANJE U ZAKUP KIOSKA

1. Uslovi i postupak davanja u zakup kioska putem javnog nadmetanja

Član 36

Kiosci, čiji je korisnik Grad, odnosno koji su imovina Grada, daju se u zakup putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom na osnovu odredaba ove Odluke.

Član 37

U pogledu uslova, postupka odlučivanja i zaključenja Ugovora o davanju u zakup kioska putem javnog nadmetanja, primenjuju se odredbe ove Odluke kojima su regulisani uslovi, postupak, odlučivanje i zaključenje Ugovora o zakupu poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja, izuzev odredbi člana 29. ove Odluke.

Član 38

Postupak za davanje u zakup kioska, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup kioska i prodajnih pultova (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje Gradsko veće.

Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuju se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 39

Kiosci se mogu dati u zakup putem javnog nadmetanja i fizičkim, odnosno pravnim licima kada sopstvenim sredstvima učestvuju u nabavci, odnosno izgradnji kioska, a koji su kod nadležnog organa registrovani za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u kiosku koji se daje u zakup.

Gradsko veće na predlog gradske uprave nadležne za poslove urbanizma i izgradnje, raspisuje oglas za davanje u zakup kioska iz stava 1. ovog člana, putem javnog nadmetanja.

Oglas iz stava 2. ovog člana se objavljuje u nedeljnim pisanim sredstvima javnog informisanja.

Član 40

Oglas iz člana 39. ove Odluke sadrži:

- podatke o kiosku koji se nabavlja, odnosno gradi (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- vrstu poslovne delatnosti koja se u kiosku može obavljati,

- rok na koji se kiosk daje u zakup,

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- investicionu vrednost kioska koji se nabavlja, odnosno gradi,

- visinu i rok u kome se mora platiti depozit, kao i broj računa za uplatu depozita koji ne može biti manji od procenjene investicione vrednosti kioska,

- vreme (datum i čas) i mesto gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja,

- naziv i adresa organa, kao i rok u kome se mogu podneti prijave za licitaciju,

- naziv organa koji sprovodi postupak javnog nadmetanja,

- napomenu kojom se obavezuje učesnik javnog nadmetanja da dostavi podatke koji se odnose na broj računa i banku kod koje se vodi doznačeni račun a na koji će se sredstva uplaćena na ime depozita vratiti učesniku, odnosno uplatiocu,

- posebnu napomenu o vremenu i mestu gde se može preuzeti dokumentacija vezana za kiosk, odnosno postupak javnog nadmetanja koji se oglašava, kao i visina novčane naknade koja se ima uplatiti za preuzimanje dokumentacije,

- rok u kome će učesnicima javnog nadmetanja biti dostavljena odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača,

- druge elemente.

Član 41

Na postupak javnog nadmetanja i odlučivanja primenjuju se odredbe ove Odluke, kojima se reguliše postupak javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija.

Ugovor o zakupu kioska iz člana 39. ove Odluke zaključuje nadležna gradska uprava.

Ugovor o zakupu iz stava 2. ovog člana sadrži:

- podatke o licima koja zaključuju Ugovor,

- podatke o kiosku koji je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnom kiosku, visinu zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok i način plaćanja zakupnine,

- odredbu da se visina izvršenog ulaganja u nabavku, odnosno izgradnju kioska ima uračunati u visinu izlicitirane zakupnine,

- odredbu da se kiosk ne može izdati u podzakup,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- druga prava i obaveze vezane za zakup kioska.

2. Način utvrđivanja zakupnine kioska

Član 42

U pogledu plaćanja i utvrđivanja zakupnine kioska primenjuju se odredbe člana 26, 27. i 28. ove Odluke kojima se uređuje plaćanje i način utvrđivanja zakupnine poslovnih prostorija.

IV DAVANJE U ZAKUP PRODAJNIH PULTOVA

Član 43

Prodajni pultovi čiji je korisnik Grad, odnosno koji su imovina Grada, daju se u zakup putem javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke.

U prodajnim pultovima iz stava 1. ovog člana može se obavljati delatnost prodaje: knjiga, časopisa, publikacija, nosača slike i zvuka, ukrasnih predmeta, bižuterije i sl., kao i predmeta domaće radinosti, a prema programu usvojenom od strane nadležnog organa.

1. Davanje u zakup prodajnih pultova putem javnog nadmetanja

Član 44

U pogledu uslova, postupka, odlučivanja i zaključivanja Ugovora o davanju u zakup prodajnih pultova, primenjuju se odredbe ove Odluke kojima su regulisani uslovi, postupak, odlučivanje i zaključivanje Ugovora o davanju u zakup poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja.

Član 45

Postupak za davanje u zakup prodajnih pultova, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke, sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup kioska i prodajnih pultova (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje Gradsko veće.

Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 46

U postupku javnog nadmetanja, učesnik koji bude određen za najpovoljnijeg ponuđača za jedan prodajni pult, ne može učestvovati u javnom nadmetanju za ostale pultove, odnosno jedno lice može uzeti u zakup samo jedan prodajni pult.

2. Način utvrđivanja zakupnine prodajnog pulta

Član 47

Visina zakupnine utvrđuje se prema veličini i položaju, odnosno lokaciji prodajnog pulta.

Zakupnina se plaća unapred za period od 3 meseca, osim prve zakupnine koja se plaća unapred na period od šest meseci. Zakupac je dužan da tromesečni iznos zakupnine uplati najkasnije do 5-og u mesecu, na početku tromesečnog perioda.

Veličina pulta utvrđuje se u kvadratnim metrima.

Član 48

Položaj, odnosno lokacija prodajnog pulta utvrđuje se prema zoni u kojoj se prodajni pult nalazi.

Zone u smislu ove Odluke, utvrđene su Odlukom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

Član 49

Visina zakupnine za prodajne pultove utvrđuje se u neto iznosu po 1 m2 površine prodajnog pulta po zonama i to za:

- Ekstra zonu __________ 15 evra po 1 m2 prodajnog pulta u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

- Prvu zonu __________ 12 evra po 1 m2 prodajnog pulta u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

- Drugu zonu __________ 10 evra po 1 m2 prodajnog pulta u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke RS.

Iznos iz stava 1. ovog člana je početna zakupnina, odnosno početna licitaciona cena u postupku javnog nadmetanja za davanje u zakup pulta.

Utvrđeni iznos zakupnine obračunava se po srednjem kursu narodne banke RS na dan fakturisanja zakupnine.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Ugovori o zakupu koji su zaključeni po odredbama Odluke o davanju u zakup poslovnih prostorija ("Službeni list grada Kragujevca", broj 7/97, 13/97, 5/98, 6/99, 2/02, 2/03, 1/05, 11/05 i 1/06) kao i po odredbama Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca" broj 11/07 i 35/08) ostaju na snazi do dana isteka Ugovora.

Član 51

Poslovne prostorije koje Grad daje u zakup, a koje mogu da budu predmet povraćaja imovine u skladu sa zakonom, mogu se davati u zakup u skladu sa odredbama ove Odluke, na period ne duži od 1 godine, s tim što se Ugovor o zakupu može produžiti bez ponovnog oglašavanja, do donošenja zakona o povraćaju imovine, ali ne duže od 1 godine.

Član 52

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca" broj 11/07 i 35/08).

Član 53

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".