PRAVILNIK
O SPROVOĐENJU JAVNOG KONKURSA ZA POPUNJAVANJE RADNIH MESTA U UPRAVI ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA

("Sl. glasnik RS", br. 40/2010)

 

I UVODNE ODREDBE

Sadržaj Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje sprovođenje javnog konkursa za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija, način obrazovanja konkursne komisije, stručne osposobljenosti, znanja i veštine koje se vrednuju u izbornom postupku, način njihove provere, kao i merila za izbor.

II POPUNJAVANJE RADNIH MESTA U UPRAVI

Popunjavanje položaja u Upravi

Član 2

Radno mesto državnog službenika na položaju u Upravi popunjava se u skladu sa propisima o popunjavanju položaja u državnim organima.

Javni konkurs

Član 3

U slučaju kada nema mogućnosti da se upražnjeno radno mesto u Upravi popuni premeštajem, preuzimanjem i sprovođenjem internog konkursa, sprovešće se javni konkurs.

Oglašavanje javnog konkursa za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta i rok za podnošenje prijava

Član 4

Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta (u daljem tekstu: javni konkurs) oglašava se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i u jednom dnevnom glasilu koje izlazi na teritoriji cele Republike Srbije, a oglas se dostavlja i organizaciji nadležnoj za zapošljavanje.

Uprava oglašava javni konkurs i na svojoj web stranici, s napomenom o tome kada je javni konkurs oglašen u "Službenom glasniku Republike Srbije" i do kada mogu da se podnesu prijave.

Rok u kome se mogu podneti prijave na javni konkurs ne može biti kraći od 15 dana, računajući od narednog dana od dana oglašavanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Sadržaj oglasa o javnom konkursu

Član 5

U oglasu o javnom konkursu navode se: podaci o unutrašnjoj organizacionoj jedinici u Upravi u kojoj se popunjava radno mesto; naziv radnog mesta; mesto rada; uslovi za rad na radnom mestu; stručna osposobljenost; znanja i veštine koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere; rok u kome se podnose prijave za javni konkurs; ime i prezime lica zaduženog za davanje obaveštenja o javnom konkursu; adresa Uprave; dokazi koji se prilažu uz prijavu.

Pored podataka iz stava 1. ovog člana, u oglasu o javnom konkursu navodi se da je probni rad obavezan za one koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu, a u oglasu o javnom konkursu za prijem pripravnika navodi se da se radni odnos zasniva na određeno vreme i koliko on traje.

Pored podataka iz st. 1. i 2. ovog člana, u oglasu o javnom konkursu navodi se da se u radni odnos u Upravi ne može primiti lice koje je osuđeno zbog krivičnog dela koje se goni po službenoj dužnosti, lice protiv koga se vodi krivični postupak za krivično delo koje se goni po službenoj dužnosti, lice koje je osuđeno na kaznu zatvora u trajanju dužem od tri meseca i lice koje ne ispunjava zahteve bezbednosne provere.

Dokazi koji se prilažu uz prijavu na javni konkurs

Član 6

Uz prijavu na javni konkurs učesnik javnog konkursa koji nije državni službenik prilaže originale ili overene fotokopije: uverenja o državljanstvu; izvoda iz matične knjige rođenih; dokaza o odgovarajućoj stručnoj spremi; dokaza o radnom iskustvu u struci; drugih u oglasu o javnom konkursu navedenih dokaza o ispunjavanju uslova za rad na radnom mestu koje se popunjava.

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih, podnosi rešenje o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen.

Član 7

Prijava za javni konkurs i dokazi uz prijavu podnose se konkursnoj komisiji Uprave.

III KONKURSNA KOMISIJA

Obrazovanje i sastav konkursne komisije

Član 8

Radi sprovođenja javnog konkursa, u Upravi se, pre oglašavanja, obrazuje konkursna komisija.

Konkursna komisija ima tri člana, osim kad se vrši popunjavanje radnih mesta u službi za obezbeđenje, kada konkursna komisija ima pet članova.

Članove konkursne komisije imenuje direktor Uprave iz reda državnih službenika raspoređenih u sedištu Uprave, odnosno raspoređenih u zavodu za izvršenje krivičnih sankcija u kome je sistematizovano radno mesto koje se popunjava.

Član 9

Direktor Uprave imenuje članove konkursne komisije u zavisnosti od uslova za rad na radnom mestu koje se popunjava, propisanih Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi, pri čemu je jedan član komisije, po pravilu, neposredni rukovodilac unutrašnje organizacione jedinice u kojoj se vrši popunjavanje radnog mesta, dok ostali članovi komisije treba da imaju najmanje isti stepen obrazovanja, stručnih sposobnosti, znanja i veština kao i kandidat u izbornom postupku.

Član 10

Članovi konkursne komisije će, nakon uvida u podnete prijave učesnika konkursa, dati pismenu izjavu direktoru Uprave o tome da li oni ili sa njima povezana lica, imaju interes za sprovođenje konkursa, odnosno da kod njih ne postoji sukob interesa.

Krugom povezanih lica iz stava 1. ovog člana smatraju se: bračni ili vanbračni drug, srodnici po krvi u pravoj liniji bez obzira na stepen, u pobočnoj liniji i tazbini zaključno sa drugim stepenom srodstva, ako su u odnosu staratelja, štićenika, usvojioca, usvojenika, hranitelja ili hranjenika.

Zadatak konkursne komisije

Član 11

Zadatak konkursne komisije je da:

1) utvrdi koji od prijavljenih kandidata ispunjava propisane uslove da učestvuje u izbornom postupku i sačini listu tih kandidata;

2) organizuje i prati kompletan postupak izbora kandidata;

3) utvrdi listu kandidata koji su sa najboljim rezultatom ispunili merila propisana za izbor (u daljem tekstu: lista kandidata) i dostavi je direktoru Uprave ili ministru pravde.

Rad i odlučivanje konkursne komisije

Član 12

Konkursna komisija odluke donosi većinom glasova članova konkursne komisije.

Konkursna komisija pri pregledu prijava sastavlja spisak neblagovremenih, nepotpunih i prijava kandidata koji ne ispunjavaju uslove javnog konkursa.

Spisak iz stava 2. ovog člana i lista kandidata overava se potpisom svih članova komisije.

Konkursna komisija sastavlja zapisnik o svom radu sa listom kandidata, koje dostavlja direktoru Uprave, odnosno ministru pravde na odlučivanje.

Odbacivanje prijave

Član 13

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, konkursna komisija odbacuje zaključkom protiv koga se može izjaviti žalba Žalbenoj komisiji Vlade u roku od osam dana od dana prijema zaključka.

Žalba iz stava 1. ovog člana ne zadržava izvršenje zaključka.

IV STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINE

Uslovljenost izbornog postupka sadržajem oglasa

Član 14

U izbornom postupku konkursna komisija može da ocenjuje samo one stručne osposobljenosti, znanja i veštine koje su navedene u oglasu o javnom konkursu, na način koji je naveden u oglasu.

Vrednovanje stručnih osposobljenosti, znanja i veština

Član 15

Stručne osposobljenosti kandidata konkursna komisija vrednuje u izbornom postupku, ocenjujući njegovu sposobnost da uspešno obavlja poslove radnog mesta čije se popunjavanje vrši, polazeći od uslova iz oglasa, odnosno sistematizacije radnog mesta i radnog iskustva kandidata na istovrsnim poslovima.

Znanje kandidata se vrednuje tako što se proverava poznavanje oblasti organizacije i rada državnih organa, delokruga Uprave, kao i znanje kandidata iz oblasti rada za radno mesto koje se javnim konkursom popunjava.

Komisija ne može proveravati znanje kandidata stečeno tokom obrazovanja.

Konkursna komisija vrednuje veštine kandidata ceneći veštinu komunikacije, logičnog i analitičkog rezonovanja, organizatorske sposobnosti, veštinu rukovođenja, veštinu rada na računaru, kao i druge veštine prethodno utvrđene od strane konkursne komisije, u zavisnosti od veština potrebnih za obavljanje poslova tog radnog mesta.

Način provere stručnih osposobljenosti, znanja i veština

Član 16

Stručne osposobljenosti, znanja i veštine mogu se proveravati pismeno i usmeno.

Konkursna komisija može da sprovede više načina provere, ali je razgovor uvek obavezan.

Konkursna komisija, u saradnji sa državnim službenikom koji je zadužen za kadrovske poslove u organizacionoj jedinici u sedištu Uprave nadležnoj za pravne i opšte poslove, određuje koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju, kao i način na koji se proveravaju i isto navodi u oglasu o javnom konkursu.

Član 17

Stručne osposobljenosti, znanja i veštine komunikacije kandidata, konkursna komisija proverava prvenstveno kroz razgovor sa kandidatima.

Konkursna komisija, pre početka razgovora sa kandidatima, određuje koji su joj podaci o kandidatima potrebni i pitanja koja se kandidatima postavljaju.

Svim kandidatima postavljaju se ista pitanja i po istom redosledu, s tim što konkursna komisija može u toku razgovora postaviti i dodatna pitanja i tražiti dodatna obaveštenja koja su joj neophodna.

Razgovor može da sadrži simulaciju tipičnog problema koji se javlja na radnom mestu, a koji kandidat treba da reši. Svim kandidatima se zadaje isti zadatak.

Ako konkursna komisija odluči da se u izbornom postupku pismeno proveravaju stručne osposobljenosti, znanja i veština, razgovor sa kandidatima obavlja se posle pismene provere.

Član 18

Konkursna komisija može odlučiti da je za popunjavanje slobodnog radnog mesta celishodna pismena provera stručnih osposobljenosti, znanja i veština, o čemu će obavestiti direktora Uprave. Ovakav način provere navodi se u oglasu o javnom konkursu.

Pismena provera iz stava 1. ovog člana vrši se u obliku testa ili pismenog rada.

Ako test služi vrednovanju stručnih osposobljenosti i znanja, kandidati odgovaraju na pitanja tako što biraju jedan od više ponuđenih odgovora u testu, koji je prethodno sastavila konkursna komisija.

Način provere veština vrši se prvenstveno putem testova koji se koriste u organima državne uprave, izuzev veštine rada na računaru i veštine komunikacije, koje se proveravaju neposredno.

Provera putem pismenog rada sprovodi se samo izuzetno, kada konkursna komisija proceni da je za radno mesto koje se popunjava izuzetno potrebna veština logičkog i analitičkog zaključivanja, o čemu će kandidati biti obavešteni u oglasu.

Pismeni rad zahteva kratku analizu i izvođenje zaključka na zadatu temu od strane konkursne komisije.

Ako Uprava nema odgovarajuće stručnjake iz oblasti iz koje se pismeno proveravaju osposobljenost, znanja i veštine, sastavljanje zadataka može da se poveri stručnjacima izvan Uprave.

Merila za izbor kandidata

Član 19

Ako se u izbornom postupku znanje proverava testom, rezultat kandidata vrednuje se tako što se određuje procenat tačnih odgovora i vrednuje ocenom "zadovoljava".

Samo kandidati sa više od 50% tačnih odgovora mogu da učestvuju u narednom delu izbornog postupka.

Ako se kao način provere koristi pismeni rad, rad kandidata vrednuje se ocenom od 1 do 3, prema kriterijumima koje konkursna komisija unapred određuje.

Ocenom 3 vrednuje se kandidat koji u potpunosti ispunjava zahteve za izbor na radno mesto, ocenom 2 vrednuje se kandidat koji delimično ispunjava zahteve, a ocenom 1 vrednuje se kandidat koji ne ispunjava zahteve za izbor na radno mesto.

U narednom delu izbornog postupka mogu da učestvuju samo kandidati koje su svi članovi konkursne komisije vrednovali ocenom 2 ili 3.

Rezultat vrednovanja kandidata utvrđuje se prosečnom vrednošću pozitivnih ocena.

Član 20

Posle bodovanja svih kandidata, konkursna komisija sačinjava listu kandidata i dostavlja je direktoru Uprave, odnosno ministru pravde.

Ako više kandidata ima jednak rezultat, prednost na listi kandidata imaju oni sa boljim rezultatima na pismenoj proveri znanja i stručnih osposobljenosti (prvo dopunsko merilo) i boljim rezultatom na testu veština (drugo dopunsko merilo).

V POSEBNE ODREDBE ZA PRIJEM PRIPRAVNIKA U SLUŽBI ZA OBEZBEĐENJE

1. Raspisivanje konkursa, način konkurisanja i uslovi konkursa

Član 21

Pravo učešća na konkursu za prijem pripravnika u službi za obezbeđenje ima lice koje ispunjava uslove predviđene Zakonom o izvršenju krivičnih sankcija.

Pored podataka iz člana 4. ovog pravilnika, oglas za prijem pripravnika u službi za obezbeđenje sadrži uslove iz Zakona za izvršenje krivičnih sankcija koji se odnose na pripravnike i napomenu da će kandidat, nakon izvršene bezbednosne provere i psihofizičkog testiranja, biti pozvan na proveru zdravstvene sposobnosti za rad u službi za obezbeđenje, sa nošenjem oružja.

2. Postupak sa prijavljenim kandidatima

Član 22

Lekarski pregled za utvrđivanje zdravstvenog stanja kandidata, sastoji se iz opšteg lekarskog pregleda, specijalističkih pregleda i testa na drogu, koje obavlja Zavod za zdravstvenu zaštitu radnika Ministarstva unutrašnjih poslova u skladu sa utvrđenim kriterijumima tog Zavoda.

Kandidat koji na lekarskom pregledu dobije negativan lekarski nalaz, eliminiše se iz daljeg postupka prijema kandidata.

Član 23

Provera psihološkog statusa kandidata podrazumeva testiranje putem standardizovanih strukovnih testova.

Ocenu "ne zadovoljava" dobija kandidat koji postigne rezultate ispod utvrđenog minimuma, odnosno iznad utvrđenog maksimuma u testu.

Ocenu "zadovoljava" dobija kandidat koji postigne rezultate iznad utvrđenog minimuma, odnosno ispod utvrđenog maksimuma u testu.

Član 24

Pre provere bazično-motoričnog statusa vrši se antropometrijsko merenje kandidata (visina, težina i BMI).

Proverom bazično-motoričkog statusa procenjuje se:

1) snaga ruku (maksimalan broj sklekova - vreme neograničeno, bez pauze prilikom ponavljanja radnje koja se testira);

2) izdržljivost pregibača trupa (podizanje trupa za neograničeno vreme, bez pauze prilikom ponavljanja radnje koja se testira);

3) snaga nogu (maksimalan broj čučnjeva - vreme neograničeno, bez pauze prilikom ponavljanja radnje koja se testira);

4) anaerobni potencijal organizma - (trčanje na 100 metara);

5) aerobni potencijal organizma - (trčanje na 1000 / 500 metara);

Svaki test procene bazično-motoričkog statusa vrednuje se od 0 do 5 poena, pri čemu ukupni maksimalni broj poena iznosi 25.

Ocenu ne zadovoljava dobija kandidat koji osvoji ukupno 7 ili manje poena, odnosno na dva testa osvoji 0 poena.

Broj poena za utvrđivanje bazično-motoričkog statusa utvrđuje se na osnovu sledeće tabele:

Broj poena

TEST - KANDIDATI MUŠKARCI

Sklekovi

Podizanje trupa

Čučnjevi

Trčanje na 100 m (s)

Trčanje na 1000 m (s)

0

- 19

- 19

- 19

16:01 +

05:01 +

1

20 - 24

20 - 24

20 - 24

16:00-15:26

05:00-04:46

2

25 - 29

25 - 29

25 - 29

15:25-14:51

04:45-04:31

3

30 - 34

30 - 34

30 - 34

14:50-13:76

04:30-04:16

4

35 - 39

35 - 39

35 - 39

13:75-13:01

04:15-04:01

5

40 +

40 +

40 +

- 13 s

- 4 min

 

Broj poena

TEST - KANDIDATI ŽENE

Sklekovi

Podizanje trupa

Čučnjevi

Trčanje na 100 m (s)

Trčanje na 500 m (s)

0

- 9

- 9

- 9

20:01 +

04:01 +

1

10 - 11

10 - 11

10 - 11

20:00-19:51

04:00-03:46

2

12 - 13

12 - 13

12 - 13

19:50-19:01

03:45-03:31

3

14 - 15

14 - 15

14 - 15

19:00-18:51

03:30-03:16

4

16 - 17

16 - 17

16 - 17

18:50-17:01

03:15-03:01

5

18 +

18 +

18 +

- 17 s

- 3 min

Sve faze testiranja su eliminatorne. Kandidat koji je ispunio formalni uslov i prošao bezbednosnu proveru, psihofizičko testiranje i zdravstveni pregled poziva se na razgovor. Kandidati sa najboljim rezultatom uvršćuju se na listu kandidata.

Član 25

Po okončanju postupka sa prijavljenim kandidatima, Komisija utvrđuje listu kandidata.

Na osnovu liste kandidata, rešenje o prijemu kandidata u radni odnos na određeno vreme u svojstvu pripravnika - komandira donosi direktor Uprave.

U rešenju iz stava 1. ovog člana navodi se naziv zavoda u koji se kandidat prima.

VI ODLUČIVANJE I POSTUPAK PO ŽALBI

Član 26

Na osnovu liste kandidata, odluku o prijemu kandidata donosi direktor Uprave, odnosno ministar pravde kada je oglašen javni konkurs za popunu radnog mesta upravnika zavoda, odnosno zamenika upravnika.

Na rešenje o izboru, odnosno prijemu kandidata u radni odnos, kandidat može izjaviti žalbu Žalbenoj komisiji Vlade, preko Uprave, u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

VII PRELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA

Član 27

Odluka o izboru kandidata na javnim konkursima koji su započeti, a po njima do dana stupanja na snagu ovog pravilnika nije doneta konačna odluka o popuni radnog mesta, doneće se po odredbama propisa po kojima su javni konkursi započeti.

Član 28

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".