ODLUKA

O STIPENDIRANJU STUDENATA SA TERITORIJE GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 19/2010)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi, način, kriterijumi i postupak stipendiranja studenata sa teritorije Grada Subotice.

Davalac stipendije je Grad Subotica (u daljem tekstu: davalac stipendije).

Davalac stipendije dodeljuje godišnje 50 stipendija.

Član 2

Davalac stipendije je obrazovao Fond za stipendiranje studenata sa teritorije Grada Subotice (u daljem tekstu: Fond) kao budžetski fond budžeta Grada Subotice.

Fond je obrazovan u cilju stvaranja mogućnosti za podršku u finansiranju školovanja i usavršavanja studenata sa teritorije Grada Subotice.

II USLOVI, NAČIN, KRITERIJUMI I POSTUPAK DODELE

Član 3

Iznos stipendije po studentu se određuje najviše do visine iznosa stipendije na koji se ne plaća porez na dohodak građana po Zakonu o porezu na dohodak građana.

Član 4

Stipendije se dodeljuju za školsku godinu, a isplaćuju se u deset jednakih mesečnih rata do 5-tog u mesecu za prethodni mesec.

Stipendiju iz ove odluke može ostvariti student pod sledećim uslovima:

- da je državljanin Republike Srbije i da ima prebivalište na teritoriji Grada Subotice,

- da upisuje bilo koju godinu osnovnih akademskih studija, osnovnih strukovnih studija, diplomskih akademskih studija - master, specijalističkih strukovnih studija i specijalističkih akademskih studija na obrazovnim ustanovama čiji je osnivač Republika Srbija i čije se sedište nalazi na teritoriji Republike Srbije.

Član 5

Stipendiju iz ove odluke ne ostvaruje student:

- koji ima status apsolventa,

- koji je u radnom odnosu,

- u godini u kojoj ponavlja aktuelnu godinu,

- ako u toku školske godine napusti školovanje,

- ako je navršio 26 godina života.

Član 6

Student - korisnik stipendije gubi pravo na stipendiju u toku školovanja u slučaju da Komisija utvrdi da je prilikom konkurisanja dao lažne ili neistinite podatke o sebi ili svom statusu, te je dužan da stipendiju u celosti vrati u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja sa razlozima raskida ugovora potpisanog od strane Gradonačelnika.

U slučaju da student - korisnik stipendije u toku školovanja napusti školovanje dužan je da o tome obavesti davaoca stipendije u roku od pet radnih dana.

Stipendiju koju student - korisnik stipendije primi nakon napuštanja studija dužan je da u roku od 30 dana vrati davaocu stipendije.

Član 7

Stipendije se dodeljuju putem konkursa.

Za obavljanje poslova koji se odnose na realizaciju ciljeva Fonda i konkursni postupak obrazuje se Komisija za dodelu stipendija (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika i šest članova.

Predsednika i članove Komisije imenuje Gradonačelnik na mandatni period od četiri godine.

Član 8

Zadaci Komisije su da:

- izradi obrazac prijave,

- raspiše konkurs za dodelu stipendije,

- sprovede postupak za dodelu stipendija primenom kriterijuma za dodelu stipendija u skladu sa čl. 10-13. ove odluke,

- sačini rang listu,

- sačini predlog Gradonačelniku za donošenje Odluke o dodeli stipendije i

- vrši i druge poslove vezane za sprovođenje ove odluke.

Član 9

Komisija raspisuje konkurs za svaku školsku godinu u oktobru tekuće godine koji ostaje otvoren do 31. oktobra.

Konkurs se objavljuje na veb-sajtu Grada Subotice.

Član 10

Komisija sačinjava rang listu bodovanjem na osnovu sledećih kriterijuma:

1. deficitarnost struke,

2. postignuti uspeh.

Član 11

Bodovanje prema deficitarnosti struke vrši se na osnovu:

- izveštaja Nacionalne službe za zapošljavanje o deficitarnim strukama

- pribavljenih predloga nacionalnih saveta nacionalnih manjina o potrebama - deficitarnosti struke sa stanovišta nacionalnog saveta i

- potreba grada utvrđenih na Savetu za zapošljavanje Grada Subotice.

Na osnovu podataka iz stava 1. ovog člana Komisija za svaku godinu pre raspisivanja konkursa utvrđuje deficitarnost određenih struka i pre bodovanja sačinjava listu deficitarnih struka za tekuću školsku godinu.

Bodovanje po deficitarnosti

Kategorije

Broj bodova

I kategorija

60 bodova

II kategorija

40 bodova

III kategorija

20 bodova

I kategoriju čine struke za kojima je iskazana potreba od strane sva tri organa iz stava 1. ovog člana.

II kategoriju čine struke za kojima je iskazana potreba od strane dva organa iz stava 1. ovog člana.

III kategoriju čine struke za kojima je iskazana potreba od strane jednog organa iz stava 1. ovog člana.

Član 12

Bodovanje prema postignutom uspehu vrši se:

1) za studente koji upisuju I godinu osnovnih studija - po uspehom postignutom u svim razredima srednjih škola:

dobar uspeh od 3,00 do 3,49

20 bodova

vrlo dobar uspeh

50 bodova

odličan uspeh

70 bodova

odličan - Vukova diploma

80 bodova

2) za studente koji upisuju II, III, IV, V i VI godinu studija - po uspehu postignutom tokom svih prethodnih godina studija

prosečna ocena od 6,00 do 6,50

20 bodova

prosečna ocena od 6,51 do 7,00

25 bodova

prosečna ocena od 7,01 do 7,50

35 bodova

prosečna ocena od 7,51 do 8,00

55 bodova

prosečna ocena od 8,01 do 8,50

70 bodova

prosečna ocena od 8,51 do 9,00

80 bodova

prosečna ocena od 9,01 do 9,50

90 bodova

prosečna ocena od 9,51 do 10,00

100 bodova

Prosečna ocena, u smislu ove odluke, je ocena ostvarena u prethodnim godinama studija prema dokumentu izdatom od strane fakulteta ili visoke škole strukovnih studija.

Član 13

U slučaju da studenti ostvare isti broj ukupnih bodova, prednost ima student koji je na osnovu bodovanja po kriterijumu deficitarnosti ostvario veći broj bodova.

U slučaju da studenti ostvare isti broj ukupnih bodova i po stavu 1. ovog člana prednost ima student koji ima veći prosek.

Član 14

Student uz popunjeni obrazac prijave na konkurs podnosi sledeću dokumentaciju:

- kratku biografiju,

- uverenje o upisu na fakultet ili visoku školu strukovnih studija ili o upisu u narednu godinu studija,

- uverenje o proseku ocene tokom svih prethodnih godina studija (za srednjoškolce - svedočanstvo o uspehu u svim razredima srednjih škola) i

- fotokopiju lične karte.

Prilikom popunjavanja obrasca prijave student daje izjavu o jeziku studiranja i poznavanju jezika sredine.

Član 15

Odluku o dodeli stipendija donosi Gradonačelnik na osnovu rang liste sačinjene od strane Komisije.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada (veb - sajt Grada).

Student kome nije dodeljena stipendija ima pravo žalbe Gradskom veću Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od osam dana od dana objavljivanja odluke o dodeli stipendija na veb - sajtu Grada.

Odluka Gradskog veća po žalbi je konačna.

Član 16

Po konačnosti Odluke o dodeli stipendija sa studentom - korisnikom stipendije zaključuje se Ugovor o stipendiranju.

Student kome se dodeljuje stipendija ima obavezu da u prvih šest meseci po završetku studija traži zaposlenje na teritoriji Grada Subotice.

Student - korisnik stipendije prilikom prvog zapošljavanja dužan je da o tome obavesti Sekretarijat za društvene delatnosti Gradske uprave sa priloženom potvrdom poslodavca.

Ukoliko se student - korisnik stipendije u roku od godinu dana od dana prijema poslednje rate stipendije ne javi davaocu stipendije sa potvrdom iz stava 3. ovog člana ili sa potvrdom Nacionalne službe za zapošljavanje, da se vodi kao nezaposleno lice, nastaje mu obaveza da celokupan iznos stipendije vrati davaocu stipendije u roku od mesec dana od dana primanja obaveštenja o nastaloj obavezi koju će mu uputiti Sekretarijat za društvene delatnosti Gradske uprave.

Član 17

Fondom upravlja Gradska uprava - Sekretarijat za društvene delatnosti.

Član 18

Fond se finansira iz sledećih izvora:

1. aproprijacija obezbeđenih u okviru budžeta za tekuću godinu i

2. namenskih primanja budžeta, koja su definisana kao namenska primanja budžetskog fonda.

Član 19

Stručne i administrativne poslove za potrebe Fonda obavlja Sekretarijat za društvene delatnosti Gradske uprave.

Za realizaciju odluke Gradonačelnika nadležan je Sekretarijat za finansije Gradske uprave.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Komisija za dodelu stipendija obrazovana Rešenjem Gradonačelnika broj I-021-72/07 od 24. septembra 2007. godine ("Službeni list Opštine Subotica", br. 27/07) i Rešenjem o razrešenju i imenovanju predsednika i članova Komisije za dodelu stipendija broj I-021-83/2008 od 3. oktobra 2008. godine ("Službeni list Opštine Subotica", br. 27/08) nastaviće sa radom do isteka mandata na koji je imenovana.

Član 21

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o stipendiranju studenata na teritoriji Opštine Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 12/07 i 33/07).

Član 22

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".