ODLUKAO ODRŽAVANJU ČISTOĆE("Sl. list grada Niša", br. 89/2005 - prečišćeni tekst i 38/2010) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u vršenju komunalne delatnosti održavanja čistoće, prava i obaveze preduzeća, odnosno preduzetnika, koji obavljaju delatnost održavanja čistoće, prava i obaveze korisnika komunalne usluge, pravnih lica i građana u održavanju čistoće.
Održavanje čistoće je: čišćenje, pranje i polivanje ulica, trgova i drugih javnih površina; uklanjanje otpada iz posuda za otpatke na javnim površinama kao i smeća i drugih otpadaka sa ulica i drugih javnih površina; sakupljanje smeća i drugih prirodnih i veštačkih otpadaka iz stambenih, poslovnih i drugih objekata, njihovo odvoženje i odlaganje.
Komunalnu delatnost održavanja čistoće obavlja javno komunalno preduzeće koje je grad osnovao za obavljanje ove komunalne delatnosti (u daljem tekstu: komunalno preduzeće), odnosno preduzeće i preduzetnik kome grad poveri obavljanje ove komunalne delatnosti, po postupku propisanom Zakonom i Odlukom o komunalnim delatnostima.
Korisnici komunalnih usluga, u smislu ove odluke, su građani, pravna lica i preduzetnici, vlasnici, zakupci i korisnici stambenih i poslovnih objekata i prostorija.
II ODRŽAVANJE ČISTOĆE NA JAVNIM POVRŠINAMA
Održavanje čistoće na javnim površinama vrši se prema programu komunalnog preduzeća, koji sadrži:
1. javne površine predviđene za održavanje
čistoće na području grada Niša i Niške Banje, po područjima
mesnih kancelarija;
2. vreme, dinamiku i način održavanja čistoće
(čišćenje, pranje, polivanje ulica, trgova, prolaza, prilaza,
platoa, mostova i dr);
3. broj i vrstu potrebnih posuda za sakupljanje
smeća i korpi za otpatke na javnim površinama i dinamiku njihovog
pražnjenja;
4. iznos naknade za izvršenje poslova iz programa.
Komunalno preduzeće donosi program iz stava 1. ovog člana, najkasnije do decembra tekuće godine za narednu godinu.
Saglasnost na program održavanja čistoće na javnim površinama daje Gradsko veće Grada Niša.
U skladu sa programom, komunalno preduzeće postavlja na javnim površinama dovoljan broj korpi za otpatke i posuda za smeće, na način koji omogućava njihovo lako pražnjenje, pranje, održavanje i ne ometa saobraćaj.
Komunalno preduzeće, uz saglasnost uprave nadležne za komunalne delatnosti, određuje mesto za postavljanje korpi za otpatke i posuda za smeće, njihov izgled i vrstu materijala od koga se izrađuju.
Kada se korpe za otpatke i posude za smeće postavljaju na javnim površinama oko objekta u režimu zaštićenog prirodnog, kulturnog i istorijskog dobra, pribavlja se i mišljenje Zavoda za zaštitu prirode, odnosno Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Za održavanje čistoće na javnim površinama komunalnom preduzeću pripada naknada iz sredstava lokalnih javnih prihoda u skladu sa izvršenim poslovima predviđenim programom.
O održavanju čistoće na javnim površinama na kojima su izgrađeni objekti od opšteg interesa i objekti namenjeni za javno korišćenje (autobuska i železnička stanica, aerodrom, pijaca, benzinske stanice, otvoreni sportski objekti, bazeni i sl.) staraju se preduzeća, odnosno lica koja posluju, upravljaju i koriste navedene objekte.
Za održavanje čistoće na javnim površinama, odnosno za odvoženje i odlaganje otpadaka sa javnih površina iz stava 1. ovog člana, komunalno preduzeće zaključuje poseban ugovor sa korisnikom.
O održavanju čistoće u stambenim zgradama staraju se vlasnici, zakupci, odnosno skupština zgrade.
Vršenje poslova iz stava 1. ovog člana vlasnici, korisnici, odnosno skupština zgrade, mogu poveriti komunalnom preduzeću ugovorom, kojim se određuje vreme i način održavanja čistoće, cena za izvršene usluge i druga pitanja u vezi sa održavanjem čistoće u zgradi.
Održavanje čistoće dvorišnog prostora oko zgrada kolektivnog stanovanja, stambeno - poslovnih i poslovnih zgrada vrši komunalno preduzeće.
Za vršenje poslova iz stava 3. ovog člana korisnici usluga komunalnom preduzeću plaćaju posebnu naknadu.
Visinu i kriterijume za određivanje visine posebne naknade utvrđuje upravni odbor komunalnog preduzeća, uz saglasnost Skupštine grada.
U hitnim i opravdanim slučajevima (epidemiološki razlozi, državni praznici, određene svečanosti), gradonačelnik grada može narediti čišćenje, pranje i polivanje određenih javnih površina mimo vremena i dinamike predviđene programom.
III SAKUPLJANJE, ODVOŽENJE I ODLAGANJE SMEĆA
Smeće i drugi prirodni i veštački otpaci iz stambenih i poslovnih objekata i prostorija, do odvoženja, sakupljaju se u određene posude za smeće.
Posude za smeće moraju biti udaljene od ulaza za pripadajući objekat maksimalno 25 metara a minimalno 5 metara.
Posude za smeće moraju biti ograđene ili vizuelno skrivene zelenilom, ili u posebnim boksovima, i ne mogu se postaviti na kolovozu i u trouglu preglednosti kod ukrštanja ulica.
O lokaciji i uređenju prostora za sakupljanje smeća, odnosno za smeštaj posuda za smeće odlučuje uprava nadležna za komunalne delatnosti.
Broj, vrstu i tipove posuda za sakupljanje smeća određuje komunalno preduzeće uz saglasnost uprave nadležne za komunalne delatnosti.
Korisnici ove komunalne usluge (vlasnici, zakupci i korisnici stanova, stambenih objekata, poslovnih objekata i prostorija) dužni su da obezbede određeni prostor za sakupljanje otpadaka i odgovarajući broj i vrstu posuda za smeće.
U višestambenim zgradama, na svakih 20 stanova, skupština zgrade mora da obezbedi po jedan kontejner ili jednu tipsku kantu za dva stana.
Vlasnici, zakupci i drugi korisnici individualnih stambenih objekta dužni su da obezbede najmanje jednu tipsku kantu po domaćinstvu ili odgovarajući sud zapremine 60-80 litara.
Preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici koji obavljaju trgovinsku, ugostiteljsku i drugu delatnost dužni su da obezbede prostor, odnosno odgovarajuće sudove za odlaganje ambalaže i drugih otpadaka koji nastaju u obavljanju tih delatnosti i uslove kojima se sprečava rasturanje otpadaka.
Radi obezbeđenja uslova kojima se sprečava rasturanje otpadaka, korisnici iz stava 1. ovog člana zaključuju ugovor sa komunalnim preduzećem, kojim će se urediti vreme, dinamika i druga pitanja u vezi odvoženja ambalaže i drugih otpadaka koji nastaju u obavljanju delatnosti.
Zabranjeno je odlaganje ambalaže i drugih otpadaka koji nastaju u obavljanju delatnosti u posude za smeće postavljene za odlaganje otpadaka iz stambenih objekata.
Preduzeća, preduzetnici i druge organizacije kod kojih nastaju otpadne materije, koje imaju upotrebnu vrednost i mogu se koristiti kao sekundarne sirovine, dužni su da postupaju sa tim otpadom u skladu sa propisima kojima se uređuju uslovi razvrstavanja, odlaganja, korišćenja i skladištenja.
Preduzeća, preduzetnici i druge organizacije kod kojih nastaju otpaci, koji imaju svojstvo opasnih materija, dužni su da postupaju u skladu sa posebnim propisima o njihovom sakupljanju i skladištenju.
Novi korisnici usluga (vlasnici, zakupci i korisnici stambenih, poslovnih i drugih objekata) dužni su da nabave određeni broj posuda za sakupljanje smeća i odlaganje otpadaka koji nastaju u obavljanju delatnosti i da obezbede prostor za sakupljanje smeća i smeštaj posuda za smeće pre početka korišćenja stambenog objekta, odnosno pre početka obavljanja delatnosti u poslovnom objektu.
Novi korisnici usluga (preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici) dužni su da pre početka rada komunalnom preduzeću pruže dokaz o nabavci posude za smeće.
Odvoženje smeća vrši se prema programu komunalnog preduzeća, koji sadrži:
- vreme i dinamiku odvoženja smeća, po područjima mesnih kancelarija;
- vreme pranja i dezinfekcije tipskih posuda za smeće.
Program iz stava 1. ovog člana komunalno preduzeće donosi do decembra tekuće godine za narednu godinu.
Saglasnost na program odvoženja smeća daje Gradsko veće Grada Niša.
U slučaju izuzetnih vremenskih prilika, epidemioloških i drugih opravdanih razloga, gradonačelnik grada može odrediti da se u pojedinim delovima grada smeće odvozi mimo vremena i dinamike predviđene programom.
Korisnici komunalne usluge sakupljanja i odvoženja smeća plaćaju cenu za odvoženje smeća i drugih otpadaka komunalnom preduzeću, u skladu sa posebnim propisima, odnosno u skladu sa ugovorom.
Cena utvrđena za odvoženje smeća obračunava se po kvadratnom metru stambeno-poslovnog prostora i plaća se mesečno.
Sakupljanje i odvoženje otpadaka iz stambenih i poslovnih objekata koji se ne smatraju smećem (dotrajali aparati iz domaćinstava, nameštaj, delovi sanitarne opreme, napuštene stvari i drugi nepotrebni predmeti) komunalno preduzeće organizuje dva puta godišnje po posebnom programu, na koji saglasnost daje Gradsko veće Grada Niša i koji sadrži:
1. vreme i način uklanjanja krupnih otpadaka;
2.
broj i vrsta vozila za sakupljanje i odvoženje krupnog otpada;
3.
iznos naknade za izvršenje poslova iz programa.
Za izvršenje programa iz stava 1. ovog člana komunalnom preduzeću pripada naknada iz sredstava lokalnih javnih prihoda.
Komunalno preduzeće je dužno da na zahtev korisnika iznosi otpatke koji ne spadaju u smeće (šljaka, šut, građevinski materijal, krupni otpaci i sl.) i za to naplati korisniku propisanu cenu.
Komunalno preduzeće je dužno da odveze otpatke iz stava 1. ovog člana i po nalogu nadležnog komunalnog inspektora, a na teret korisnika.
Po nalogu nadležnog inspektora, iz ekoloških i zdravstveno - sanitarnih razloga, smeće i otpatke iz stava 1. ovog člana, komunalno preduzeće je dužno da odveze, a na teret korisnika.
Smeće, krupni otpaci i druge otpadne materije odvode se i odlažu na deponiju otpadnih materija.
Lokacija za uređenje prostora za sakupljanje otpadnih materija - deponija, određuje se u skladu sa urbanističkim planovima i mora biti određena, uređena i opremljena u skladu sa kriterijumima utvrđenim posebnim propisima.
Uz deponiju mora postojati objekat namenjen za pranje i dezinfekciju vozila i svako vozilo se posle pražnjenja mora oprati i dezinfikovati.
Postojeće deponije u naseljenim mestima na teritoriji grada urediće se na način utvrđen posebnim propisima u pogledu najnužnijih mera zaštite životne sredine, u roku od dve godine od dana stupanja na snagu ove odluke.
Zabranjeno je bacanje smeća i drugog otpada koji se ne smatra smećem (šut, zemlja, građevinski materijal, nameštaj, kućni aparati, delovi sanitarne opreme i slično) i izvoženje i deponovanje šuta, viška zemlje i drugog otpada sa gradilišta na prostorima koji nisu za to predviđeni (stvaranje divljih deponija).
Licu koje postupi suprotno zabrani iz stava 1. ovog člana, komunalni inspektor će naložiti uklanjanje divlje deponije o njegovom trošku.
Ukoliko lice iz stava 2. ovog člana ne postupi po nalogu komunalnog inspektora, uklanjanje divlje deponije izvršiće se na njegov teret, preko drugog lica.
Uprava nadležna za komunalne delatnosti može odrediti da se višak zemlje sa gradilišta izvozi i deponuje radi nasipanja i nivelacije određenih terena van deponije.
Odvoženje i deponovanje industrijskog otpada komunalno preduzeće vrši na način i po postupku određenim posebnim propisima, o čemu zaključuje ugovor sa korisnikom.
Komunalnom preduzeću, drugom preduzeću i preduzetniku koji obavlja komunalnu delatnost održavanja deponija, za uređenje i opremanje deponije i sanaciju divljih deponija u gradu i naseljenim mestima na teritoriji grada pripada naknada, na osnovu ugovora o poveravanju obavljanja ove komunalne delatnosti.
Troškovi tekućeg održavanja i korišćenja gradske deponije finansiraju se od naknade za odvoz smeća i naknade za usluge odlaganja smeća i otpada.
Do poveravanja, komunalnu delatnost održavanja deponija obavlja javno komunalno preduzeće, koje je grad osnovao za obavljanje ove komunalne delatnosti.
IV PRAVA I OBAVEZE KOMUNALNOG PREDUZEĆA I KORISNIKA
Komunalno preduzeće je dužno da:
1. |
održava čistoću na javnim površinama, u skladu sa programom; |
2. |
postavi dovoljan broj korpi i posuda za otpatke, u skladu sa programom; redovno ih prazni i čisti prostor oko njih; |
3. |
odvozi smeće, u skladu sa programom; |
4. |
pri odvoženju smeća, ne podiže prašinu, ne stvara buku, ne oštećuje posude za smeće, prostorije i površine na kojima se one nalaze ili kroz koje se smeće iznosi, rasuto smeće odmah pokupi i ukloni; |
5. |
nakon odvoženja smeća, posude za smeće vrati na svoje mesto; |
6. |
da uklanja krupne otpatke, u skladu sa programom, kao i na poziv korisnika; |
7. |
preko sredstava javnog informisanja upozna javnost sa programima iz člana 5, 16. i 18. ove odluke; |
|
izda pisanu saglasnost o vršenju usluga odvoza smeća, na osnovu pruženog dokaza o nabavci posude za smeće od strane korisnika; |
8. |
privremeno uskrati odvoženje smeća korisniku ako ne poseduje odgovarajuće posude za smeće; |
9. |
preduzme operativne mere i druge posebne mere propisane Odlukom o komunalnim delatnostima i Odlukom o minimumu procesa rada; |
10. |
pridržava se utvrđenog reda prvenstva u pružanju komunalnih usluga u slučaju više sile; |
11. |
ima pravo na naknadu iz lokalnih javnih prihoda i naplatu cene od neposrednih korisnika za pružene usluge. |
Korisnik je dužan da:
1. |
obezbedi prostor za smeće, odnosno prostor za smeštaj posuda za smeće; |
2. |
sakuplja i odlaže smeće u posude za smeće; |
3. |
nabavi potreban broj i tip posuda za smeće; |
|
komunalnom preduzeću pruži dokaz o nabavci posude za smeće; |
4. |
obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za smeće bude pristupačan i omogućava odvoženje smeća; |
|
komunalnom preduzeću omogući zaduženje i kontrolu stambenog i poslovnog prostora (pruži na uvid dokumentaciju - projekat o veličini prostora, overi potpisom - pečatom Zapisnik o utvrđivanju osnova za obračun naknade za iznošenje smeća); |
5. |
komunalnom preduzeću plaća propisanu, odnosno ugovorenu cenu za izvršenu uslugu; |
6. |
u posude za smeće ne odlaže krupne otpatke, zapaljive, štetne i opasne materije; |
|
komunalnom preduzeću prijavi sve promene (naziv, adrese, tekućih računa, statusa, preseljenja, promene veličine poslovno-stambenog prostora, vlasnika, korisnika i sl.) u roku od 3 dana; |
|
komunalnom preduzeću izmiri sva dugovanja, pre odjave vršenja komunalne usluge, o čemu se daje pisana potvrda; |
|
da potvrdu o izmirenju dugovanja komunalnom preduzeću, priloži nadležnim organima lokalne samouprave, Trgovinskom sudu, prilikom odjave delatnosti, prodaje poslovno-stambenog prostora, gašenja preduzeća i sl.; |
7. |
sa otpacima koji imaju upotrebnu vrednost postupa u skladu sa propisima; |
8. |
sa otpacima koji imaju svojstvo opasnih materija postupa u skladu sa propisima; |
9. |
zaključi ugovor sa komunalnim preduzećem za odvoz ambalaže i drugog otpada koji nastaju u obavljanju delatnosti. |
V ZAŠTITA ČISTOĆE NA JAVNIM POVRŠINAMA
Radi održavanja i zaštite čistoće na javnim površinama izvođači građevinskih radova dužni su da:
1. |
čiste javne površine ispred gradilišta dokle dopire rasturanje prašine i građevinskog materijala; |
2. |
kvase rastresiti materijal za vreme rušenja i transporta, kao i pristupne puteve; |
3. |
održavaju funkcionalnost slivnika, otvorenih odvodnih kanala za atmosferske vode u neposrednoj blizini i na samom gradilištu; |
4. |
očiste točkove od blata pre izlaska sa gradilišta, odnosno očiste zaprljani kolovoz i druge površine od blata; |
5. |
deponovani građevinski materijal obezbede od rasturanja ili raznošenja po javnim površinama; |
6. |
javne površine koje oštete dovedu u ispravno stanje odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana oštećenja; |
7. |
obezbede da se zemlja i drugi rastresiti materijal (pesak, šljunak, kreč) ne rasipa; |
8. |
očiste površinu gradilišta od smeća i šuta pre uklanjanja ograde gradilišta. |
Prevoz lakog i rastresitog materijala (strugotine, hartije i dr.) mora da se obavlja tako da se onemogući njegovo rasipanje.
Prevoz ogreva, građevinskog i drugog materijala ili tečnih materijala mora da se obavlja vozilima koja su obezbeđena tako da je sprečeno rasipanje ovih materija.
Kada se istovar ili utovar materijala iz stava 1. i 2. ovog člana obavlja na javnoj površini, ona mora da bude očišćena i oprana nakon završenog istovara ili utovara.
Prilikom izvođenja radova na održavanju i zaštiti drugih javnih površina (uređenja zelenih javnih površina, puteva i sl.) izvođač radova je dužan da, u cilju obezbeđivanja sigurnosti korisnika javne površine, pre početka izvođenja radova upozori korisnike o radovima koje će izvoditi.
Radi održavanja i zaštite čistoće na javnim površinama nije dozvoljeno;
1. |
bacanje hartije i drugih otpadaka van korpi za otpatke i posuda za sakupljanje smeća; |
2. |
izlivanje otpadnih voda, držanje otpadnih materija i sl; |
3. |
pranje vozila, cepanje drva, uglja i sl; |
4. |
spaljivanje smeća; |
5. |
u posude za smeće bacanje žara, sipanje vode, štetnih i zapaljivih materija; |
6. |
vađenje i rasipanje smeća iz posuda za smeće; |
7. |
istovaranje van deponija zemlje, otpadnog građevinskog materijala, industrijskog i zanatskog otpada, šljake, šuta, ambalaže i drugog otpada; |
8. |
trešenje tepiha, ponjava, kesa usisivača sa balkona i terasa; |
9. |
opravljanje i servisiranje motornih vozila. |
Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada preduzeća, odnosno preduzetnika koji obavljaju ovu komunalnu delatnost vrši uprava nadležna za komunalne delatnosti.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i nad obavljanjem komunalne delatnosti vrši komunalni inspektor.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor može narediti licu izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka.
Ukoliko lice na postupi po nalogu inspektora, naložena mera izvršiće se preko drugog pravnog lica.
Troškove izvršenja mere snosi lice koje nije postupilo po nalogu inspektora.
Novčanom kaznom od 5.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj komunalno preduzeće ako:
1. |
ne pribavi saglasnost uprave nadležne za komunalne delatnosti iz člana 6. i 11. odluke ili postupi suprotno saglasnosti; |
2. |
ne održava čistoću na javnim površinama u skladu sa programom iz člana 5; |
3. |
ne održava čistoću dvorišnog prostora oko zgrada kolektivnog stanovanja, stambeno-poslovnih i poslovnih zgrada; |
4. |
smeće ne odvozi u skladu sa programom odvoženja smeća (član 16); |
5. |
prilikom odvoženja smeća ne postupa u skladu sa članom 24. tačka 4. i 5.; |
6. |
na javnim površinama ne postavi dovoljan broj korpi za otpatke, ne prazni ih i ne čisti prostor oko njih (član 24. tačka 2); |
7. |
ne uklanja krupne otpatke (član 24. tačka 6); |
8. |
ne upozna javnost sa programima održavanja čistoće (član 24. tačka 7); |
9. |
ne pere i ne dezinfikuje vozila i kontejnere (član 20); |
10. |
industrijski otpad ne deponuje na propisan način (član 22. stav 5); |
11. |
ne postupi po naredbi, nalogu gradonačelnika grada (član 10. i član 16. stav 4). |
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u komunalnom preduzeću, novčanom kaznom od 500 do 5.000 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj korisnik, preduzeće i preduzetnik, ako:
1. |
ne obezbedi prostor za smeće, odnosno prostor za smeštaj posuda (član 11, 15. i 25. tačka 1); |
2. |
postupa suprotno zabranama iz člana 22. stav 1.; |
3. |
ne sakuplja i ne odlaže smeće u posude za smeće (član 25. tačka 2); |
4. |
ne obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za smeće bude pristupačan tako da je omogućeno iznošenje smeća (član 25. tačka 4); |
5. |
kao korisnik i novi korisnik komunalne usluge ne nabavi i obezbedi posude za smeće (član 13. i 25. tačka 3); |
6. |
u posude za smeće odlaže krupne otpatke, zapaljive, štetne i opasne materije (član 25. tačka 6); |
7. |
ako postupa suprotno zabranama iz člana 29; |
8. |
odlaže ambalažu i druge otpadne materije, koji nastaju u obavljanju delatnosti, u posude za smeće stambenih objekata (član 13. stav 3); |
|
ne omogući komunalnom preduzeću da izvrši zaduženje i kontrolu stambeno-poslovnog prostora. |
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 500 do 5.000 dinara.
Novčanom kaznom od 3.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće i preduzetnik kao izvođač građevinskih radova ako:
1. |
ne očisti javnu površinu ispred gradilišta (član 26. tačka 1); |
2. |
ne spreči prljanje prostora van gradilišta za vreme rušenja ili transporta (član 26. tačka 2); |
3. |
ne održava funkcionalnost slivnika i odvodnih kanala (član 26. tačka 3); |
4. |
ne očisti vozilo pre izlaska iz gradilišta i zaprljani kolovoz (član 26. tačka 4); |
5. |
ne obezbedi od rasturanja i rasipanja građevinski materijal (član 26. tačka 7. i član 28); |
6. |
u roku od 3 dana od dana oštećenja javne površine ne dovede tu površinu u ispravno stanje (član 26. tačka 6); |
7. |
ukloni ogradu gradilišta pre nego što očisti smeće i šut (član 26. tačka 8); |
8. |
ne otkloni otpatke sa javnih površina nastale izvođenjem radova na javnim površinama (član 27. stav 3); |
9. |
ne upozori korisnike o radovima koje će izvoditi (član 28); |
10. |
postupa suprotno zabranama iz člana 29. tačka 2, 7. i 9. |
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 500 do 5.000 dinara.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odredbe odluke o komunalnim delatnostima primenjivaće se na sva pitanja koja nisu uređena ovom odlukom (način određivanja cena za komunalne usluge, obavljanje komunalne delatnosti u naseljenim mestima na teritoriji grada Niša, operativne i druge mere, nadzor).
Samostalni član Odluke
o izmenama
Odluke
o održavanju čistoće
("Sl. list grada Niša", br. 38/2010)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Prečišćen tekst Odluke o održavanju čistoće obuhvata:
Odluku o održavanju čistoće-prečišćen tekst ("Službeni list grada Niša", broj 31/2004),
Odluku o izmenama Odluke o održavanju čistoće ("Službeni list grada Niša", broj 76/2005), iz koje nisu uneti član 17. kojim je ovlašćena Služba za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju da sačini i objavi prečišćen tekst i član 18. o stupanju na snagu Odluke.