PRAVILNIKO NAČINU I POSTUPKU DODELE SREDSTAVA ZA PROJEKTNO PLANIRANJE, IZGRADNJU, KAPITALNO ODRŽAVANJE I OPREMANJE ZGRADA I OBJEKATA PREDŠKOLSKE USTANOVE "RADOSNO DETINJSTVO" NOVI SAD, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 27/2010) |
Ovim pravilnikom uređuje se postupak planiranja sredstava u budžetu Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet) za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata Predškolske ustanove "Radosno detinjstvo" Novi Sad, i osnovnih i srednjih škola koje su korisnici budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: ustanove) i postupak odobrenja i prenosa obezbeđenih sredstava.
U Gradskoj upravi za obrazovanje (u daljem tekstu: Uprava) se planiraju i odobravaju finansijska sredstva iz budžeta za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata ustanova.
II POSTUPAK PLANIRANJA FINANSIJSKIH SREDSTAVA
Prilikom planiranja budžeta za narednu budžetsku godinu, ustanove uz predlog svog finansijskog plana dostavljaju Upravi i predloge investicionih aktivnosti za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata, u skladu sa budžetskim kalendarom.
Uz predlog investicionih aktivnosti za projektno planiranje, ustanove dostavljaju Upravi projektni zadatak.
Ustanove ne mogu da podnesu zahtev za izdavanje lokacijske dozvole pre dobijanja saglasnosti Uprave na projektni zadatak.
Uz predlog investicionih aktivnosti za izgradnju, ustanove dostavljaju Upravi kompletnu projektno-tehničku dokumentaciju, sačinjenu u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji.
III KRITERIJUMI ZA UTVRĐIVANJE PRIORITETNIH INVESTICIONIH AKTIVNOSTI
Na osnovu predloga ustanova, Uprava sačinjava predlog svog finansijskog plana u okviru kog se opredeljuju prioritetne investicione aktivnosti.
Prioritetne investicione aktivnosti se utvrđuju na osnovu kriterijuma i prema redosledu u skladu sa ovim pravilnikom.
Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za projektno planiranje vrši se na osnovu sledećih kriterijuma i prema redosledu:
1. bezbednost dece, učenika i zaposlenih,
2. intenzitet i stepen eksploatacije zgrada i objekata, odnosno odnos između broja dece ili učenika, odeljenja i zaposlenih i izgrađenog prostora ustanove,
3. prethodno ulaganje u izgradnju, dogradnju ili nadogradnju zgrada i objekata ustanova,
4. pokrivenost teritorije Grada Novog Sada zgradama i objektima ustanova,
5. intenzitet i stepen stambene izgradnje, i
6. postojanje uslova za nesmetano odvijanje nastave fizičkog vaspitanja.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 7. tačka 1. utvrđuje Uprava na osnovu nalaza inspekcijskih službi i na osnovu uvida u stanje objekta.
Prioritet za dodelu sredstava za ove namene imaju ustanove u kojima je ugrožena bezbednost dece, učenika i zaposlenih, ili su narušeni osnovni prostorni preduslovi za obuhvat dece i učenika, odnosno za izvođenje nastave.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 7. tačka 2. utvrđuje Uprava, na osnovu datih parametara i važećih normativa u oblasti vaspitanja i obrazovanja.
Prioritet imaju ustanove koje imaju veća odstupanja u odnosu između broja dece, odnosno učenika, odeljenja i zaposlenih i izgrađenog prostora ustanove od važećih normativa.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 7. tačka 3. utvrđuje Uprava na osnovu uvida u dokumentaciju o izgradnji, dogradnji ili nadogradnji ustanova.
Prioritet imaju one ustanove u koje u dužem vremenskom periodu nisu ulagana finansijska sredstva u izgradnju.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 7. tačka 4. utvrđuje Uprava na osnovu akta o mreži dečijih vrtića i osnovnih škola na teritoriji Grada Novog Sada.
Prioritet pri izgradnji novih zgrada i objekata imaju delovi Grada Novog Sada koji nemaju ustanovu u radijusu predviđenom važećim normativima.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 7. tačka 5. utvrđuje Uprava na osnovu podataka nadležnih službi o intenzitetu i stepenu stambene izgradnje u pojedinim delovima Grada Novog Sada.
Prioritet imaju ustanove koje se nalaze u delovima Grada Novog Sada koji imaju veći intenzitet i stepen stambene izgradnje, odnosno potencijalno veći broj dece.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 7. tačka 6. utvrđuje Uprava.
Prioritet za izgradnju sala za fizičko vaspitanje imaju ustanove koje nemaju salu za fizičko vaspitanje.
Ukoliko više ustanova nema salu, prioritet imaju one ustanove koja imaju najnepovoljnije uslove za zakupljivanje sale.
Ukoliko sve ustanove imaju salu za fizičko vaspitanje, prioritet imaju ustanove koje nemaju adekvatnu salu za fizičko vaspitanje.
Kriterijumi iz člana 7. tač. 4. i 5. ne primenjuju se na srednje škole.
Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za izgradnju vrši se na osnovu sledećih kriterijuma i prema redosledu:
1. bezbednost dece, učenika i zaposlenih, i
2. izrađena projektno-tehnička dokumentacija.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 15. tačka 1. utvrđuje Uprava na osnovu nalaza inspekcijskih službi i na osnovu uvida u stanje objekta.
Prioritet za dodelu sredstava za ove namene imaju ustanove u kojima je ugrožena bezbednost dece i učenika ili su narušeni osnovni prostorni preduslovi za obuhvat dece i učenika, odnosno za izvođenje nastave.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 15. tačka 2. utvrđuje Uprava.
Prioritet imaju one ustanove koje već imaju izrađenu projektno-tehkičku dokumentaciju.
Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za kapitalno održavanje vrši se na osnovu sledećih kriterijuma i prema redosledu:
1. bezbednost dece, učenika i zaposlenih,
2. izrađena projektno-tehnička dokumentacija,
3. prethodno ulaganje u kapitalno održavanje zgrada i objekata ustanova, i
4. starost objekta.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 15. tačka 1. utvrđuje Uprava na osnovu nalaza inspekcijskih službi i na osnovu uvida u stanje objekta.
Prioritet za dodelu sredstava za ove namene imaju ustanove u kojima je ugrožena bezbednost dece, učenika i zaposlenih ili su narušeni osnovni prostorni preduslovi za obuhvat dece i učenika, u cilju izvođenja nastave.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 18. tačka 2. utvrđuje Uprava.
Prioritet imaju one ustanove koje već imaju izrađenu projektno-tehničku dokumentaciju za kapitalno održavanje.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 18. tačka 3. utvrđuje Uprava uvidom u dokumentaciju o kapitalnom održavanju zgrada i objekata ustanova.
Prioritet imaju one ustanove u koje u dužem vremenskom periodu nisu ulagana finansijska sredstva u kapitalno održavanje.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 18. tačka 4. utvrđuje Uprava uvidom u dokumentaciju o kapitalnom održavanju zgrada i objekata ustanova.
Prioritet imaju ustanove čije su zgrade i objekti ranije izgrađeni.
Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za opremanje vrši se na osnovu sledećih kriterijuma i prema redosledu:
1. postojanje neopremljenog novoizgrađenog objekta,
2. stepen opremljenosti ustanove,
3. prethodno ulaganje u opremanje zgrada i objekata ustanova, i
4. stanje opreme.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 23. tačka 1. utvrđuje Uprava na osnovu uvida u dokumentaciju o izgradnji ustanove.
Prioritet imaju ustanove koje imaju novoizgrađenu zgradu, odnosno objekat koji nije opremljen.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 23. tačka 2. utvrđuje Uprava, na osnovu uvida u stepen opremljenosti ustanova.
Prioritet imaju one ustanove koje imaju veća odstupanja od važećih normativa za opremu i nameštaj.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 23. tačka 3. utvrđuje Uprava na osnovu uvida u dokumentaciju o opremanju ustanova.
Prioritet imaju one ustanove u koje u dužem vremenskom periodu nisu ulagana finansijska sredstva u opremanje.
Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 23. tačka 4. utvrđuje Uprava na osnovu uvida u stanje opreme.
Prioritet imaju one ustanove čiji je stepen amortizacije opreme veći.
IV DONOŠENJE PROGRAMA INVESTICIONIH AKTIVNOSTI
Nacrt rešenja o programu investicionih aktivnosti za ustanove Uprava dostavlja Gradonačelniku u roku od 15 dana od donošenja svog finansijskog plana.
Rešenje o programu investicionih aktivnosti za ustanove donosi Gradsko veće Grada Novog Sada, na predlog Gradonačelnika.
Nakon donošenja rešenja o programima investicionih aktivnosti za ustanove, Uprava dostavlja ustanovama obaveštenje o planiranim i odobrenim sredstvima za realizaciju investicionih aktivnosti, na osnovu koga ustanove usklađuju svoje finansijske planove i planove javnih nabavki u delu koji se odnosi na investicije.
V POSTUPAK ODOBRENJA I PRENOSA FINANSIJSKIH SREDSTAVA
Na osnovu programa investicionih aktivnosti i plana javnih nabavki, ustanove podnose Upravi zahtev za davanje saglasnosti za pokretanje postupka javne nabavke.
Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, ustanove dostavljaju predlog odluke o pokretanju postupka javne nabavke i specifikaciju dobara, usluga ili radova koje su predmet javne nabavke.
Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se i za javnu nabavku dodatnih dobara, usluga ili radova.
Ustanova može pokrenuti postupak javne nabavke dobara, usluga ili radova ako je javna nabavka predviđena godišnjim planom javnih nabavki i ako sredstva za određenu javnu nabavku nisu veća od iznosa koji je predviđen propisom kojim se uređuje izvršenje budžeta.
Procenjena vrednost javne nabavke, uključujući i iznos PDV-a, ne može da pređe iznos predviđen finansijskim planom ustanove i planom javnih nabavki.
Prilikom stručne ocene ponuda, ustanova ne može da prihvati kao najpovoljniju, ponudu koja sa PDV-om prelazi iznos predviđen finansijskim planom ustanove i planom javnih nabavki.
Nakon sprovedenog postupka javne nabavke, ustanove dostavljaju Upravi zahtev za davanje saglasnosti za zaključivanje ugovora sa izabranim ponuđačem i kompletnu dokumentaciju o sprovedenom postupku.
U postupku davanja saglasnosti na zahtev iz stava 1. ovog člana, Uprava vrši kontrolu da li su ustanove postupile u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke i budžetski sistem.
Ukoliko Uprava smatra da je došlo do povrede propisa iz stava 2. ovog člana, Uprava o tome obaveštava Gradsko veće.
Nakon dobijanja saglasnosti za zaključenje ugovora, ustanove zaključuju ugovor sa izabranim ponuđačem i u skladu sa ugovorom podnose zahtev za prenos sredstava.
Direktor ustanove odgovoran je za zakonitost sprovedenog postupka javne nabavke, kao i za namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu sredstava.
Odobravanje i prenos finansijskih sredstava za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata ustanova vrši se na osnovu zaključka koji donosi Gradonačelnik, na predlog Uprave.
Uprava sačinjava predlog zaključka za prenos sredstava na osnovu dokumentacije o ugovorenim obavezama dostavljene od strane ustanova, u skladu sa raspoloživim kvotama u planu izvršenja budžeta.
Uprava prati realizaciju ugovora o investicionoj aktivnosti za koju su sredstva odobrena.
Ustanove su dužne da u roku od 15 dana od realizacije ugovora o investicionoj aktivnosti za koju su odobrena i preneta sredstva, dostave Upravi obaveštenje o realizaciji ugovora o investicionoj aktivnosti i dokaz o namenskom korišćenju sredstava.
Ustanove koje su u toku godine koristile budžetska sredstva za investicione aktivnosti podnose Gradonačelniku godišnji izveštaj o realizaciji investicionih aktivnosti utvrđenih programom, sa iskazanim fizičkim i finansijskim pokazateljima i dokumentacijom o izvršenim aktivnostima i utrošku sredstava, prema stvarno izvedenom obimu radova i nabavljenoj opremi.
VI POSEBNI USLOVI ZA POJEDINE INVESTICIONE AKTIVNOSTI
Ustanove, pre pribavljanja lokacijske i građevinske dozvole za izgradnju planom predviđenih građevinskih objekata čija se izgradnja finansira sredstvima iz budžeta, po pravilu, raspisuju arhitektonsko-urbanistički konkurs radi dobijanja kvalitetnih rešenja arhitektonskog izgleda i funkcionalnosti budućeg objekta.
Prilikom izrade projektno-tehničke dokumentacije, projektant mora poštovati tehničke standarde pristupačnosti za osobe sa invaliditetom i decu sa posebnim potrebama.
Usluga izrade projektno-tehničke dokumentacije može iznositi najviše do deset evra sa obračunatim porezom na dodatu vrednost po kvadratnom metru, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu evra Narodne banke Srbije na dan otvaranja ponuda.
Prilikom izrade projektno-tehničke dokumentacije, projektant sačinjava predmer i predračun radova u skladu sa normativima i standardima u građevinarstvu, u saradnji sa ustanovom.
Uprava vrši pregled predmera i predračuna iz glavnog projekta, u skladu sa posebnim uputstvom načelnika Uprave.
Ukoliko Uprava smatra da predmer i predračun radova iz glavnog projekta nisu sačinjeni u skladu sa normativima i standardima u građevinarstvu, isti dostavlja na pregled Gradskom veću.
Gradsko veće, nakon pregleda, donosi odluku da li će se u budžetu za narednu budžetsku godinu planirati sredstva za radove iz glavnog projekta iz stava 3. ovog člana.
Sredstva za obavljanje poslova stručnog nadzora nad izvođenjem radova mogu da iznose najviše 2% od vrednosti ugovorenih radova.
Odstupanja od iznosa predviđenih u čl. 43, 44. i 45. ovog pravilnika su moguća samo u izuzetnim slučajevima, na šta posebnu saglasnost daje načelnik Uprave.
U slučaju značajnijih odstupanja, saglasnost daje Gradonačelnik.
Prilikom pripreme konkursne dokumentacije za javnu nabavku opreme, ustanova mora tražiti od svakog ponuđača da za svaki proizvod dostavi deklaraciju sa podacima kao što su: podaci o proizvođaču, zemlji porekla, uvozniku, dobavljaču, sastavu, količini, kvalitetu, datumu proizvodnje i roku trajanja, odnosno roku upotrebe, načinu upotrebe, održavanju ili čuvanju proizvoda i druge podatke.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjuje se od 1. juna 2010. godine.