STATUT
APOTEKE "PANČEVO" PANČEVO

("Sl. list grada Pančeva", br. 10/2010)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Statutom uređuje se: delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, kao i druga pitanja od značaja za rad ustanove.

Član 2

Apoteka posluje sredstvima u državnoj svojini.

Sredstva Apoteke mogu se pretvoriti u druge oblike svojine, u skladu sa zakonom.

Član 3

Prava i dužnosti osnivača Apoteke, u skladu sa zakonom vrši Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 4

Statusne promene Apoteke kao i promene i proširenje delatnosti vrše se u skladu sa zakonom.

Član 5

Apoteka je ustanova koja ima svojstvo pravnog lica.

II NAZIV, SEDIŠTE, PEČAT I ŠTAMBILJ

Član 6

Apoteka posluje pod nazivom: Apoteka "Pančevo" Pančevo.

Sedište Apoteke je u Pančevu, ulica Karađorđeva br. 2c.

Apoteka Pančevo ima zaštitni znak sa stilizovanom posudom i grbom grada.

Član 7

Apoteka može promeniti naziv i sedište.

O promeni naziva i sedišta odlučuje Upravni odbor Apoteke, uz saglasnost Osnivača.

Član 8

Apoteka ima pečat i štambilj u skladu sa zakonom.

Član 9

Pečat je okruglog oblika, prečnika 32 mm sa tekstom: Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Apoteka "Pančevo" Pančevo, u sredini pečata je mali grb Republike Srbije.

Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko malog grba Republike Srbije.

U spoljnom krugu pečata ispisuje se tekst "Republika Srbija", u prvom sledećem krugu ispisuje se tekst "Autonomna Pokrajina Vojvodina". U sledećem krugu ispisuje se tekst

Apoteka "Pančevo" Pančevo.

Tekst pečata ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom. Ako Apoteka ima više pečata oni se obeležavaju rednim brojevima.

Član 10

Apoteka ima štambilj, pravougaonog oblika, dimenzija 50x30 mm sa tekstom: Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Apoteka "Pančevo" Pančevo, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datumom.

Tekst štambilja ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Član 11

Direktor Apoteke utvrđuje način izdavanja, rukovanja, zaduženja, čuvanja i evidencije broja pečata Apoteke.

Radnik koji rukuje pečatom i štambiljom zadužuje se uz potpis i lično je odgovoran za pravilnu upotrebu i čuvanje.

Pečat i štambilj, posle upotrebe, čuvaju se zaključani.

III PRAVNI PROMET I ZASTUPANJE

Član 12

U pravnom prometu sa trećim licima Apoteka za svoje obaveze odgovara celokupnom imovinom u skladu sa zakonom.

Za obavljanje platnog prometa Apoteka ima račun koji se vodi kod odgovarajuće banke o čemu odlučuje Upravni Odbor.

Član 13

Apoteku zastupa i predstavlja direktor Apoteke.

Član 14

Direktor Apoteke može punomoćjem preneti određena ovlašćenja za zastupanje Apoteke na drugo lice.

Punomoćje se izdaje u pismenom obliku, izdato punomoćje se može uvek opozvati.

IV DELATNOST I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 15

Apoteka je zdravstvena ustanova u kojoj se obavlja farmaceutska delatnost na primarnom nivou, na području Grada Pančeva u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i to:

1. promociju zdravlja, odnosno zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja pravilnom upotrebom lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava;

2. promet na malo lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava, a na osnovu planova za nabavku lekova i medicinskih sredstava za redovne i vanredne potrebe;

3. praćenje savremenih stručnih i naučnih dostignuća u oblasti farmakoterapije i pružanje građanima, zdravstvenim radnicima, drugim zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi, kao i drugim zainteresovanim subjektima, informacija o lekovima i određenim vrstama nemedicinskih sredstava;

4. davanje pacijentima saveta za pravilnu upotrebu lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava, odnosno uputstva za njihovu pravilnu upotrebu;

5. izradu magistralnih lekova;

6. promet na malo dečije hrane, dijetetskih proizvoda, kozmetičkih i drugih sredstava za zaštitu zdravlja;

7. druge poslove, u skladu sa zakonom.

Delatnost Apoteke vodi se pod šiframa:

52310 - izdavanje i spravljanje lekova po recepturi;

52320 - trgovina na malo medicinskim preparatima i ortopedskim pomagalima;

52330 - trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim preparatima.

Član 16

U Apoteci se obavlja farmaceutska zdravstvena delatnost u skladu sa dobrom apotekarskom praksom, odnosno u skladu sa smernicama dobre laboratorijske prakse, dobre prakse u distribuciji, dobre proizvođačke prakse za izradu galenskih lekova.

Član 17

Apoteka svoju osnovnu delatnost obavlja preko organizacionih jedinica i to:

1. Apoteka;

2. Jedinica za izdavanje gotovih lekova;

3. Galenske laboratorije;

4. Jedinica za farmakoinformatiku;

5. Služba za pravne, ekonomsko-finansijske, tehničke i druge slične poslove.

Organizacione jedinice iz stava 1. ovog člana mogu imati uže organizacione jedinice, što se uređuje aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova koji donosi direktor.

V ORGANI APOTEKE

Član 18

Organi Apoteke su:

1. Direktor

2. Upravni odbor

3. Nadzorni odbor.

Organe Apoteke iz stava 1. ovog člana imenuje i razrešava Osnivač u skladu sa zakonom.

1. DIREKTOR

Član 19

Direktor organizuje rad i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Apoteku i odgovoran je za zakonitost rada Apoteke.

Član 20

Za direktora Apoteke može biti imenovano lice koje pored opštih uslova propisanih Zakonom ispunjava i sledeće posebne uslove:

Da je diplomirani farmaceut ili diplomirani farmaceut-specijalista sa položenim stručnim ispitom, ili diplomirani pravnik ili diplomirani ekonomista sa završenom edukacijom iz oblasti zdravstvenog menadžmenta i da ima najmanje pet godina radnog iskustva u oblasti zdravstvene zaštite.

Ako za direktora apoteke nije imenovano lice za visokom školskom spremom zdravstvene struke, već lice sa završenom visokom školskom spremom druge struke, pomoćnik direktora za zdravstvenu delatnost mora biti lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke.

Da ima najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 21

Direktor Apoteke imenuje se na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Upravni odbor.

Javni konkurs se raspisuje 60 dana pre isteka mandata direktora.

Upravni odbor je dužan da u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa izvrši izbor kandidata i predlog dostavi Osnivaču.

Osnivač na predlog Upravnog odbora, imenuje direktora Apoteke u roku od 15 dana od dana dostavljanja predloga.

Član 22

Direktor Apoteke se imenuje na period od četiri godine, najviše dva puta uzastopno.

Mandat direktora se računa od dana stupanja na dužnost.

Član 23

Ako Upravni odbor Apoteke ne izvrši izbor kandidata za direktora, odnosno ako Osnivač ne imenuje direktora Apoteke, u skladu sa odredbama Zakona, Osnivač će imenovati vršioca dužnosti direktora na period od šest meseci.

Uslovi za izbor, prava i odgovornosti direktora Apoteke odnose se i na vršioca dužnosti direktora.

Član 24

Direktor Apoteke:

- organizuje i rukovodi procesom rada Apoteke;

- odgovoran je za blagovremeno i kvalitetno pružanje farmaceutske zdravstvene zaštite i sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;

- stara se o zakonitosti rada Apoteke i odgovara za zakonitost rada;

- odlučuje o pravima i obavezama zaposlenih iz radnog odnosa, u skladu sa zakonom i opštim aktima;

- odgovoran je za izvršenje finansijskog plana i programa rada Apoteke, u skladu sa zakonom;

- donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u Apoteci;

- donosi odluku o specijalizacijama zdravstvenih radnika;

- odgovoran je za izvršenje sudskih odluka, akata i naloga inspekcijskih i drugih zakonom ovlašćenih organa;

- utvrđuje način organizovanja i sprovođenja zdravstvene zaštite za vreme štrajka u skladu sa zakonom;

- odlučuje o poslovnoj saradnji, u kom smislu zaključuje odgovarajuće ugovore i druga akta sa poslovnim partnerima o nabavci i prometu lekova i druge robe, kao i ugovore sa organizacijom za zdravstveno osiguranje;

- odlučuje o stručnom usavršavanju i edukaciji zaposlenih na kongresima, simpozijumima, seminarima i stručnim predavanjima, kao i nabavkama stručne literature;

- odlučuje o ulaganjima u investiciono održavanje objekata i opreme, u skladu sa potrebama Apoteke, uz saglasnost upravnog Odbora;

- odlučuje o nabavci osnovnih sredstava i opreme u skladu sa potrebama Apoteke, uz saglasnost Upravnog odbora;

- vrši i druge poslove predviđene zakonom i drugim propisima, ovim Statutom i drugim aktima Apoteke.

Član 25

Dužnost direktora Apoteke prestaje istekom mandata i razrešenjem.

1. na lični zahtev;

2. ako obavlja funkciju suprotno odredbama zakona;

3. ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Apoteci ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Apoteke;

4. ako mu nadležna komora izrekne jednu od disciplinskih mera propisanih zakonom;

5. ako je nalazom zdravstvene inspekcije ustanovljena povreda propisa i opštih akata Apoteke ili nepravilnost rada direktora;

6. ako nastupe okolnosti iz člana 130. stav 6. Zakona u vezi sprečavanja sukoba javnog i privatnog interesa;

7. ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje te funkcije, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje funkcije direktora;

8. ako nenamenski upotrebljava, odnosno ako dozvoli nenamensko korišćenje sredstava organizacije zdravstvenog osiguranja, odnosno ako koristi sredstva u suprotnosti sa ugovorom zaključenim sa organizacijom zdravstvenog osiguranja;

9. ako Apoteka stiče sredstva suprotno Zakonu, odnosno naplaćivanjem zdravstvenih usluga osiguranim licima suprotio zakonu kojim se uređuje zdravstveno osiguranje;

10. iz drugih razloga utvrđenih zakonom.

2. UPRAVNI ODBOR

Član 26

Upravni odbor je organ upravljanja Apoteke.

Upravni odbor ima pet članova od kojih su dva člana iz reda zaposlenih u Apoteci, a tri člana su predstavnici Osnivača.

Najmanje jedan član Upravnog odbora iz reda zaposlenih mora biti zdravstveni radnik sa visokom školskom spremom.

Članovi Upravnog odbora iz Apoteke imenuju se na predlog Stručnog saveta Apoteke.

Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Član 27

Upravni odbor Apoteke:

1. donosi Statut Apoteke uz saglasnost Osnivača;

2. donosi druge opšte akte Apoteke u skladu sa zakonom;

3. odlučuje o poslovanju Apoteke;

4. donosi program rada i razvoja;

5. donosi finansijski plan i godišnji obračun Apoteke u skladu sa zakonom;

6. usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apoteke;

7. odlučuje o korišćenju sredstava Apoteke, u skladu sa zakonom;

8. raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za obavljanje funkcije direktora;

9. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Upravni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Upravnog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

O svom radu Upravni odbor podnosi Osnivaču godišnji izveštaj.

Član 28

Predsednik Upravnog odbora saziva sednice Upravnog odbora prema potrebi.

Predsednik Upravnog odbora dužan je da sazove sednicu na predlog:

1. direktora Apoteke;

2. Osnivača Apoteke;

3. najmanje dva člana Upravnog odbora;

4. Nadzornog odbora.

3. NADZORNI ODBOR

Član 29

Nadzorni odbor Apoteke obavlja nadzor nad radom i poslovanjem Apoteke.

Nadzorni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova Nadzornog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova nadzornog odbora.

Član 30

Nadzorni odbor Apoteke ima tri člana od kojih je jedan član iz reda zaposlenih u Apoteci, a dva člana su predstavnici osnivača.

Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Apoteci osnivač imenuje na predlog Stručnog saveta Apoteke.

Član 31

Nadzorni odbor:

1. razmatra šestomesečni i godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apoteke i završni račun;

2. vrši uvid u sprovođenje zakona i drugih propisa u vezi sa finansijskim poslovanjem Apoteke;

3. vrši uvid u sprovođenje odluka Upravnog odbora;

4. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Nadzorni odbor podnosi Osnivaču godišnji izveštaj o izvršenom nadzoru.

Član 32

Direktor, članovi Upravnog i Nadzornog odbora u Apoteci, kao i njihovi srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, pobočni srodnici zaključno sa drugim stepenom srodstva (supružnici i srodnici po tazbini zaključno sa prvim stepenom srodstva) ne smeju, direktno ili preko trećeg fizičkog ili pravnog lica, imati učešće kao vlasnici udela, akcionari, u pravnom licu koje obavlja zdravstvenu delatnost, odnosno poslove zdravstvene delatnosti, odnosno ne smeju obavljati ovu delatnost kao preduzetnici, o čemu potpisuju izjavu radi sprečavanja sukoba javnog i privatnog interesa.

VI STRUČNI ORGANI APOTEKE

Član 33

Stručni organi Apoteke su:

1. Stručni savet;

2. Stručni kolegijum;

3. Etički odbor;

4. Komisija za unapređenje rada.

1. STRUČNI SAVET

Član 34

Stručni savet je savetodavno telo direktora i Upravnog odbora.

Članovi stručnog saveta su zdravstveni radnici sa visokom školskom spremom koje na predlog organizacionih jedinica Apoteke imenuje direktor.

Stručni savet ima pet članova.

Direktor Apoteke ne može biti član stručnog saveta.

Stručni savet sastaje se najmanje jednom u 30 dana.

Član 35

Stručni savet:

1. razmatra i odlučuje o pitanjima stručnog rada Apoteke;

2. predlaže program stručnog rada, kao i stručnog razvoja Apoteke;

3. predlaže plan stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika;

4. predlaže plan za unapređenje kvaliteta stručnog rada Apoteke;

5. prati i organizuje sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada Apoteke;

6. obavlja i druge utvrđene poslove utvrđene zakonom i Statutom.

2. STRUČNI KOLEGIJUM

Član 36

Stručni kolegijum je stručno telo koje se radi razmatranja i usvajanja stručnih i doktrinarnih stavova obrazuje u Apoteci.

Članovi stručnog kolegijuma su šefovi organizacionih jedinica Apoteke.

Stručnim kolegijumom predsedava i rukovodi direktor.

Stručni kolegijum se sastaje po potrebi.

3. ETIČKI ODBOR

Član 37

Etički odbor je stručno telo koje prati pružanje i sprovođenje zdravstvene zaštite na načelima profesionalne etike.

Direktor Apoteke imenuje Etički odbor na predlog Stručnog saveta.

Članovi Etičkog odbora imenuju se iz reda zaposlenih zdravstvenih radnika Apoteke i građana sa završenim Pravnim fakultetom, koji žive i rade na teritoriji Osnivača.

Broj članova Etičkog odbora je tri, od kojih su dva iz reda zaposlenih u Apoteci i jedan predstavnik građana.

Član 38

Etički odbor:

1. prati i analizira načela profesionalne etike u obavljanju farmaceutske zdravstvene delatnosti;

2. prati i analizira etičnost odnosa između zaposlenih i pacijenata;

3. doprinosi stvaranju navika za poštovanje i primenu načela profesionalne etike u obavljanju farmaceutske delatnosti;

4. razmatra i druga etička pitanja u obavljanju delatnosti Apoteke.

4. KOMISIJA ZA UNAPREĐENJE KVALITETA RADA

Član 39

Komisija za unapređenje kvaliteta rada jeste stručno telo koje se stara o stalnom unapređenju kvaliteta farmaceutske zdravstvene zaštite koja se sprovodi u Apoteci u skladu sa zakonom i propisima donetim za sprovođenje tog zakona.

Član 40

Komisija za unapređenje kvaliteta rada ima tri člana sa farmaceutskim fakultetom koje imenuje direktor iz reda zaposlenih.

Član 41

Komisija za unapređenje kvaliteta rada:

- predlaže i prati unapređenje kvaliteta farmaceutske zaštite;

- donosi godišnji program za unapređenje kvaliteta rada;

- prati i analizira rezultate unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada;

- radi na unapređenju kvaliteta usluge ka korisnicima analizom rezultata dobijenih anketama za ispitivanje zadovoljstva korisnika;

- prati primenu dokumentacije sistema menadžmenta kvalitetom Apoteke zahtevima standarda ISO 9001;2008.

- komisija o svom radu sačinjava šestomesečni i godišnji izveštaj, koji se razmatra na sednicama Upravnog odbora.

VII INTERNA KONTROLA

Član 42

U Apoteci se uspostavlja sistem interne kontrole za sve transakcije računa, prihoda i rashoda, računa finansijskih sredstava i obaveza i računa finansiranja kao i upravljanja državnom imovinom.

Služba interne kontrole ima za cilj da obezbedi primenu zakona, propisa, pravila i procedure, uspešno poslovanje, ekonomično, efikasno i namensko korišćenje sredstava, čuvanje sredstava i ulaganja od gubitaka, uključujući i od prevare, nepravilnosti ili korupcije, integritet i pouzdanost informacija, računa i podataka.

Interni kontrolori su direktno odgovorni direktoru Apoteke, a izveštaj o obavljenom poslovanju interne kontrole podnose Upravnom odboru dva puta godišnje.

Službu interne kontrole čine tri radnika ekonomske struke.

Član 43

Na postupak i način vršenja interne kontrole u Apoteci primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje budžetski sistem, kao i propisi doneti za sprovođenje tog zakona.

VIII SREDSTVA

Član 44

Apoteka stiče sredstva za rad u skladu sa zakonom.

Upotreba sredstava iz člana 1. ovog člana bliže se uređuje aktom koji donosi Upravni odbor.

IX IMOVINA APOTEKE

Član 45

Imovinu Apoteke čini pravo korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini koja se odnose na pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i druga imovinska prava.

Član 46

Apoteka ima pravo i obavezu da imovinu u državnoj svojini štiti od oštećenja i da je koristi u skladu sa njenom namenom.

Apoteka imovinu u državnoj svojini može osigurati u skladu sa zakonom.

X JAVNOST RADA

Član 47

O svom radu Apoteka obaveštava javnost.

Informisanje javnosti o radu Apoteke vrši direktor ili lice koje on ovlasti.

XI SLUŽBENA I POSLOVNA TAJNA

Član 48

Zdravstveni radnici, kao i druga lica zaposlena u Apoteci dužni su da čuvaju službenu tajnu (podatke o zdravstvenom stanju pacijenata, okolnostima i posledicama tog stanja), u skladu sa zakonom.

Član 49

U cilju uspešnog izvršenja i obezbeđenja određenih poslova u Apoteci, pojedini podaci i akta predstavljaju poslovnu tajnu.

Pod poslovnom tajnom, u smislu stava 1. ovog člana smatraju se:

1. plan fizičko-tehničkog obezbeđenja Apoteke;

2. podaci koji se odnose na procenu imovine Apoteke;

3. podaci i dokumentacija čije bi saopštenje neovlašćenom licu mogla da šteti interesima i poslovnom ugledu Apoteke;

4. podaci koje državni organi kao poverljive saopšte Apoteci;

5. drugi podaci koji su kao poslovna tajna utvrđeni zakonom i drugim propisima.

Član 50

Dokumenta i podaci koji predstavljaju poslovnu tajnu trećim licima može saopštiti direktor Apoteke, ili od njega ovlašćeno lice pod uslovom da saopštenje poslovne tajne ne nanosi štetu interesu Apoteke.

Član 51

Apoteka razmatra stanje i probleme života i zdravlja zaposlenih i zaštite i unapređenje životne sredine, u skladu sa zakonom.

XII STATUT I DRUGA OPŠTA AKTA

Član 52

Statut Apoteke donosi Upravni odbor uz mišljenje nadležnog ministarstva i saglasnost Osnivača, u skladu sa zakonom.

Član 53

U Apoteci pored Statuta, donose se i sledeća opšta akta, kojima se uređuje:

1. organizacija i sistematizacija poslova u Apoteci;

2. stručno usavršavanje i specijalizacije;

3. druga opšta akta u skladu sa zakonom.

Član 54

Inicijativu za donošenje, izmenu, dopunu statuta, odnosno drugih opštih akata, mogu pokrenuti:

1. Direktor;

2. Upravni odbor;

3. Nadzorni odbor;

4. Osnivač.

Inicijativa iz stava 1. ovog člana podnosi se Upravnom odboru.

O svojoj odluci organ nadležan za donošenje akta obaveštava podnosioca inicijative u roku od 15 dana od dana njenog prijema.

Član 55

Izmene i dopuna Statuta, odnosno drugog opšteg akta, vrši se na način i po postupku po kome je akt i donet.

Član 56

Opšta akta utvrđena ovim Statutom doneće se u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog Statuta.

Do donošenja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se postojeća opšta akta, ako nisu u suprotnosti sa odredbama ovog Statuta.

Član 57

Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Apoteke "Pančevo" Pančevo od 21.11.2003. godine i 29.06.2005. godine.

Član 58

Ovaj Statut, po dobijanju saglasnosti od strane Skupštine grada Pančeva stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".