ODLUKAO PRAVIMA U SOCIJALNOJ ZAŠTITI IZ NADLEŽNOSTI GRADA UŽICA("Sl. list grada Užica", br. 14/2010) |
Ovom Odlukom utvrđuju se prava pojedinca i porodice u oblasti socijalne zaštite koju u skladu sa Zakonom obezbeđuje Grad.
Prava iz stava 1. ovog člana ostvaruje pojedinac i porodica u visini, pod uslovima i na način utvrđen ovom Odlukom u skladu sa materijalnim i drugim mogućnostima Grada.
Sredstva za realizaciju prava u oblasti socijalne zaštite obezbeđuju se:
- u budžetu grada Užica u skladu sa raspoloživim sredstvima
- od lokalnih, nacionalnih i međunarodnih partnera, donatora, donatorskih organizacija i fondova
- participacijom korisnika u troškovima usluge.
Građani/ke ne snose troškove postupka za ostvarivanje prava iz ove Odluke pred organima lokalne samouprave.
Služba pravne pomoći Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, dužna je besplatno pružiti pravnu pomoć građanima/kama pri ostvarivanju prava iz ove Odluke.
II PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE KOJA SU U NADLEŽNOSTI GRADA UŽICA
Prava u oblasti socijalne zaštite za koja je Zakonom propisano da ih obezbeđuje Grad su:
- Usluga pomoći i nege u kući za stara lica i osobe sa invaliditetom
- Usluga dnevnog boravka
- Usluga privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu
- Naknada troškova opremanja korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite
- Isplata jednokratnih pomoći u novcu i naturi.
1. Pomoć i nega u kući za stara lica i osobe sa invaliditetom
Pravo na uslugu pomoći u kući obezbeđuje se u skladu sa Nacrtom minimuma standarda za pružanje usluge pomoći u kući propisanim od strane Ministarstva za rad i socijalnu politiku, a na osnovu individualne procene potreba svakog korisnika.
Pomoć u kući obezbeđuje se građanima/kama u gradskom, prigradskom i seoskom području koji su:
- stariji od 65 godina,
- samohrani - ne žive u porodičnom okruženju,
- lica sa hroničnim oboljenjima, teže i teško pokretna.
Pomoć u kući obezbeđuje se i građanima/kama sa invaliditetom, bez obzira na starosnu granicu koji su: teže i teško pokretni, a koji su ostvarili pravo na tuđu negu i pomoć.
Pružanje usluga pomoći i nege u kući, organizuje, koordinira i realizuje Centar za socijalni rad "Užice" (u daljem tekstu: Centar).
Za potrebe realizacije usluge pomoći n nege u kući, Centar će formirati Službu za pomoć i negu u kući, i doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.
Sredstva za realizaciju usluge pomoći i nege u kući obezbeđuju se:
- u budžetu grada Užica na posebnoj budžetskoj poziciji
- iz participacije - učešća korisnika u troškovima usluge pomoći i nege u kući, kao i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje, a na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Centar
- i iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).
Pravo na uslugu dnevnog boravka obezbeđuje se u skladu sa Nacrtom minimuma standarda za pružanje socijalnih usluga, propisanim od strane Ministarstva za rad i socijalnu politiku, a na osnovu individualne procene potreba svakog korisnika.
Usluga dnevnog boravka omogućava deci, odraslima i starima koji se nalaze u stanju socijalnog rizika i socijalne izolovanosti da ostanu u svojoj porodici i da svoje potrebe zadovolje u sredini u kojoj žive u svom prirodnom okruženju i tako izbegnu smeštaj u institucije.
Usluga dnevnog boravka se uspostavlja za sledeće ciljne grupe:
- deca i mladi sa telesnim invaliditetom, sa lakim i umerenim intelektualnim oštećenjima, sa senzornim oštećenjima, sa višestrukim oštećenjima.
Usluga dnevnog boravka će biti proširena, u skladu sa kapacitetima i mogućnostima Grada i za sledeće ciljne grupe:
- deca i mladi sa teškim intelektualnim oštećenjima;
- deca i mladi do 21 godine sa problemima u ponašanju;
- deca i mladi u riziku od smeštanja u ustanovu;
- odrasli sa telesnim invaliditetom, lakim i umerenim intelektualnim oštećenjima, senzornim oštećenjima i višestrukim oštećenjima;
- stare osobe kojima je potrebna dnevna nega i nadzor;
- ostale osetljive grupe koje su prepoznate kao potencijalni korisnici usluge dnevnog boravka.
Pružanje usluga pomoći i nege u kući, organizuje, koordinira i realizuje ustanova Dom za decu i omladinu "Petar Radovanović" Užice.
Sredstva za realizaciju usluge dnevnog boravka obezbeđuju se:
- u budžetu grada Užica na posebnoj budžetskoj poziciji
- iz participacije - učešća korisnika u troškovima usluge dnevnog boravka, kao i njegovih srodnika obavezanih na izdržavanje, a na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Ustanova
- i iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).
Za potrebe realizacija usluge dnevnog boravka, pružalac usluge će doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.
3. Privremeni smeštaj u prihvatilište
Pravo na uslugu smeštaja u prihvatilište obezbeđuje privremeni smeštaj, zadovoljavanje osnovnih potreba, pristup drugim uslugama u zajednici i vremenski ograničene usluge intervencija u kriznim situacijama pojedincima i porodicama kojima je potrebno neodložno osigurati bezbednost.
Usluga smeštaja u prihvatilište obuhvata:
- privremeni smeštaj sa ishranom i zadovoljenjem drugih osnovnih potreba,
- primenu zdravstveno-higijenskih mera,
- utvrđivanje identiteta i prebivališta,
- sačinjavanje nalaza o njihovom stanju, na osnovu čega se preduzimaju mere za odgovarajući oblik trajnog zbrinjavanja.
Usluga smeštaja u prihvatilište uspostavlja se za decu i odrasle:
- žrtve nasilja, zlostavljanja ili zanemarivanja
- žrtve trgovine ljudima
- sa mentalnim zdravstvenim problemima - duševno obolele
- beskućnike.
Uslugu smeštaja u prihvatilište mogu koristi lica koja ispunjavaju uslove iz Zakona za smeštaj u ustanovu ili u drugu porodicu, pod uslovom da je smeštaj u prihvatilište za njih celishodniji, po proceni Centra za socijalni rad.
Pružanje usluge smeštaja u prihvatilište organizuje, koordinira i realizuje Centar za socijalni rad u saradnji sa Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, Policijskom upravom Užice i drugim resornim institucijama i organizacijama građanskog društva.
Za potrebe realizacije usluge smeštaja u prihvatilište Centar za socijalni rad će, u saradnji sa Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.
Sredstva za realizaciju usluge pomoći u kući obezbeđuju se:
- u budžetu grada Užica na posebnoj budžetskoj poziciji;
- iz participacije - učešća korisnika u troškovima usluge smeštaja prihvatilište, kao i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje, a na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Gradska služba;
- iz budžeta opština na čijoj teritoriji korisnici usluge imaju prebivalište;
- iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).
Do stvaranja uslova za obrazovanje prihvatilišta na području grada Užice, korisnici ovog prava upućivaće se u najbliža mesta gde postoje prihvatilišta i/ili prihvatne stanice.
4. Opremanje korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite
Pravo na obezbeđenje opreme za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite, može ostvariti lice koje nije u mogućnosti da od sopstvenih sredstava nabavi opremu, niti su u mogućnosti da je obezbede njegovi srodnici koji su po zakonu dužni da ga izdržavaju.
Oprema za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite obuhvata nabavku odeće i obuće, kao i naknadu troškova prevoza korisnika do ustanove u koju se smešta.
Centar utvrđuje stvarne potrebe korisnika, donosi odluku o visini sredstava potrebnih za opremanje i smeštaj korisnika i vrši nabavku potrebne opreme.
Pravo na jednokratnu pomoć imaju pojedinac i porodica, koji se iznenada ili trenutno nađu u stanju socijalne potrebe, naročito u slučajevima vezanim za zadovoljenje osnovnih životnih potreba, otklanjanje posledica elementarnih nepogoda, tešku bolest, prihvat po prestanku smeštaja u ustanovu, kao i u drugim vanrednim prilikama koje ne mogu samostalno prevazići.
Jednokratna pomoć pruža se u naturi ili u novcu.
Jednokratna pomoć u naturi daje se u životnim namirnicama, sredstvima za higijenu i sl., najviše dva puta u toku godine, u količinama srazmernim broju članova domaćinstva.
Visina jednokratne pomoći u novcu utvrđuje se u zavisnosti od potrebe podnosioca zahteva i može iznositi najviše do nivoa socijalne sigurnosti pojedinca i porodica utvrđenih od strane resornog Ministarstva, u mesecu podnošenja zahteva.
Pravo na jednokratnu novčanu pomoć može se priznati najviše tri puta u toku godine, a izuzetno i više puta u toku godine, ukoliko ukupna sredstva ostvarena po ovom osnovu ne prelaze iznos prosečne mesečne neto zarade po zaposlenom u privredi Republike prema poslednjem objavljenom podatku u momentu podnošenja zahteva.
Jednokratnu pomoć odobrava i isplaćuje Centar za socijalni rad, u partnerstvu sa Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.
III PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE KOJA SE UTVRĐUJU U SKLADU SA MATERIJALNIM MOGUĆNOSTIMA GRADA
Prava u oblasti socijalne zaštite koja se utvrđuju u skladu sa materijalnim mogućnostima Grada, a koja predstavljaju veći obim prava od prava utvrđenih Zakonom, su:
- Pravo na potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga
- Isplata vanredne novčane pomoći
- Usluga besplatnog obroka u Narodnoj kuhinji
- Obezbeđenje ogreva za korisnike materijalnog obezbeđenja
- Klubovi za stare
- Stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju
- Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima
- Pružanje drugih oblika socijalne zaštite.
1. Potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga
Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga imaju domaćinstva zavisno od mesečnih prihoda, pod uslovom da su u poslednje dve godine pre podnošenja zahteva imali prebivalište na teritoriji grada Užica.
Oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga je potpuno ukoliko prosečni mesečni prihod domaćinstva, u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva, ne prelazi nivo utvrđene socijalne sigurnosti prema broju članova domaćinstva.
Pod stambeno-komunalnim uslugama podrazumevaju se usluge: isporuke vode, toplotne energije, iznošenja smeća, održavanja stana i korišćenja građevinskog zemljišta.
Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga priznaje se za period od jedne godine prema odluci Centra.
1.1. Delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga za članove udruženja osoba sa invaliditetom
Osoba sa invaliditetom, koja je učlanjena u jedno od registrovanih udruženja osoba sa invaliditetom koji imaju sedište i deluju na teritoriji grada Užica, kao i ratni vojni invalidi čiji je status utvrđen zakonom (RVI), može ostvariti pravo na delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga.
Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga u visini 50% iznosa obračunatih naknada za usluge javnih preduzeća čiji je osnivač grad Užice, osoba sa invaliditetom i RVI može ostvariti pod sledećim uslovima:
- da ima prebivalište na teritoriji grada Užica
- da prosečni mesečni prihod domaćinstva osobe sa invaliditetom, u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva, ne prelazi trostruki iznos utvrđenog nivoa socijalne sigurnosti prema broju članova porodice.
Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga u visni 25% iznosa obračunatih naknada za usluge javnih preduzeća čiji je osnivač grad Užice, osoba sa invaliditetom može ostvariti pod sledećim uslovima:
- da ima prebivalište na teritoriji grada Užica
- da prosečni mesečni prihod domaćinstva osobe sa invaliditetom, u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva, ne prelazi trostruki iznos utvrđenog nivoa socijalne sigurnosti prema broju članova porodice uvećan 50%.
* Napomena:
U ukupan prihod porodice ne uračunavaju se prihodi po osnovu socijalnih primanja: dečiji dodatak, roditeljski dodatak, dodatak za pomoć i negu drugog lica, naknada za telesno oštećenje, primanja po osnovu nagrada i otpremnina za odlazak u penziju, kao i primanja po osnovu učeničkog i studentskog standarda.
Osobe sa invaliditetom, koje su članovi udruženja osoba sa invaliditetom i RVI, koji ne ispunjavaju uslove navedene u članu 34. i 35. ove Odluke, mogu ostvariti pravo na potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga u skladu sa članom 29. i 30. ove Odluke.
Osoba sa invaliditetom podnosi zahtev za priznavanje prava na delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga, udruženju čiji je član, a udruženje potom zahtev sa kompletnom dokumentacijom prosleđuje Centru za socijalni rad.
Centar odlučuje po zahtevima i spisak osoba sa invaliditetom i RVI, kojima je priznato pravo na delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga dostavlja nadležnim gradskim javnim preduzećima i Gradskoj upravi za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.
Pravo na vanrednu novčanu pomoć mogu ostvariti:
- porodice u kojima nesrećnim slučajem nastupi smrt jednog ili više članova porodičnog domaćinstva;
- pojedinac koji se razboli od teške bolesti, odnosno porodice čiji se član razboli od teške bolesti;
- pojedinci i porodice u drugim izuzetno teškim situacijama po oceni stručnog tima Centra.
Uslov za ostvarivanje prava na vanrednu novčanu pomoć je da prosečni mesečni prihod porodice u prethodna tri meseca, u odnosu na mesec u kome je podnet zahtev, ne prelazi iznos prosečne neto zarade u privredi Republike Srbije prema poslednjim objavljenim podacima organa nadležnog za poslove statistike.
Vanredna pomoć može se isplatiti najviše u iznosu do jedne i po prosečne neto zarade u privredi Republike Srbije, prema poslednjem objavljenom podatku o visini zarade organa nadležnog za poslove statistike, u momentu podnošenja zahteva.
Pravo na vanrednu novčanu pomoć može se ostvariti samo jednom u toku godine, bez obzira na osnov.
O ostvarivanju prava na vanrednu pomoć odlučuje Centar.
3. Besplatan obrok u Narodnoj kuhinji
Pravo na besplatan obrok u Narodnoj kuhinji imaju lica koja su korisnici materijalnog obezbeđenja u skladu sa Zakonom.
Izuzetno, pravo na besplatan obrok mogu ostvariti i druga lica ako je, po oceni stručnog tima Centra za socijalni rad, korišćenje usluge Narodne kuhinje neophodno.
Organizacija rada Narodne kuhinje (priprema i distribucija obroka) je u nadležnosti Crvenog krsta Užice.
Centar za socijalni rad rešenjem utvrđuje pravo korisnika na besplatan obrok u Narodnoj kuhinji i rešenje o pravu dostavlja Crvenom krstu Užice, koji vodi evidenciju korisnika ovog prava.
Ne može se koristiti istovremeno pravo na besplatan obrok u Narodnoj kuhinji i pravo na jednokratnu pomoć u naturi.
4. Obezbeđenje ogreva za korisnike materijalnog obezbeđenja
Pravo na obezbeđenje ogreva za zimu mogu ostvariti korisnici materijalnog obezbeđenja.
Korisnicima koji ostvare pravo na obezbeđenje ogreva obezbeđuje se ogrevno drvo u količini od 3 metra kubna.
O priznavanju prava na obezbeđenje ogreva odlučuje Centar za socijalni rad, s tim da se ovo pravo može ostvariti jednom u toku godine.
Klubovi za stare osobe imaju za svrhu sprečavanje socijalne izolacije i razvijanje kapaciteta starih osoba kako bi se sprečila i odložila zavisnost od institucionalne nege.
Uslugama klubova za stare osobe obezbeđuje se zadovoljavanje kulturno-zabavnih i rekreativnih potreba, potreba za druženjem i pripadnošću, i omogućava se sticanje i održavanje praktičnih veština neophodnih za svakodnevni život.
Klubovi za stare pružaju usluge starim osobama:
- Kojima su očuvane mentalne sposobnosti
- Kojima je tokom procesa starenja, umanjena mentalna ili fizička sposobnost, sve dok im ne postane potrebna specijalna nega.
Realizacija usluga kluba/va za stare poverava se udruženjima građana koja se bave zaštitom prava i unapređenjem položaja starih.
Sredstva za rad kluba/va za stare obezbeđuju se:
- iz sredstava budžeta Grada, po osnovu programa dotacija za rad humanitarnim i društvenim organizacijama
- participacijom korisnika usluga kluba
- iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).
6. Stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju
Pravo na uslugu stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju, prvenstveno obezbeđuje usluge mladim punoletnim osobama koji po prestanku smeštaja u ustanovi socijalne zaštite ili hraniteljskoj porodici ne mogu da se vrate u biološku ili srodničku porodicu, niti su u mogućnosti da u tom momentu započnu samostalan život, ali je izvesno da će uz odgovarajuću pripremu i podršku moći da preuzmu odgovornosti i žive samostalno.
Usluga stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju ima za svrhu da pruži pomoć i podršku korisnicima da steknu potpunu samostalnost i integrišu se u zajednicu.
Ovom uslugom obezbeđuje se za određeni vremenski period odgovarajući smeštaj i stručna podrška u razvijanju veština neophodnih za njihovo potpuno osamostaljivanje i uključivanje u zajednicu.
Korisnici usluge stanovanja uz podršku mogu biti:
- Mlade osobe na uzrastu između 15 i 18 godina, na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite ili hraniteljskoj porodici, za koje se s obzirom na započeto školovanje odnosno radno osposobljavanje i potencijal za samostalni život, može očekivati da će se posle podrške osposobiti za samostalni život pre ili neposredno po stečenom punoletstvu;
- Mlade osobe na uzrastu između 15 i 18 godina, koje nemaju mogućnost da i dalje žive u biološkim ili srodničkim porodicama, kao alternativa smeštaju u ustanovu socijalne zaštite ili hraniteljsku porodicu.
Usluga stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju pruža se u trajanju od 1 godine, u izuzetnim slučajevima 15 meseci, mladima za koje je izvesno da će uz odgovarajuću pripremu i podršku, moći da preuzmu odgovornost i postanu nezavisni.
Pružanje usluge stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju organizuje i realizuje Centar u partnerstvu sa Domom za decu i omladinu "Petar Radovanović" u Užicu i Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.
Za potrebe realizacije usluge stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju Centar će doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.
Sredstva za realizaciju usluge stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju, obezbeđuju se:
- iz sredstava budžeta grada Užica opredeljena na posebnoj budžetskoj poziciji za korisnike koji imaju prebivalište na teritoriji grada Užica;
- iz sredstava budžeta opština na čijoj teritoriji korisnici usluge imaju prebivalište;
- iz drugih izvora (saradnja sa međunarodnim i nacionalnim partnerima, donacije, dobrovoljni prilozi, participacija korisnika i sl.).
7. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima
Usluga stanovanja u zaštićenim uslovima uz angažovanje porodice domaćina socijalnog stanovanja, omogućava smeštaj socijalno ugroženim, izbeglim i interno raseljenim licima sa prebivalištem na teritoriji grada Užica, a koji su smešteni u kolektivnom centru ili neadekvatnom privatnom smeštaju, kao i socijalno ugroženim licima i porodicama iz domicilnog stanovništva i to:
- socijalno ugroženim licima i porodicama koje zbog fizičkih ili mentalnih bolesti, hronične bolesti invaliditeta člana porodice ne mogu da obezbede uslove za život;
- samohranim roditeljima;
- starim licima - samci i parovi, sposobnim da žive samostalno.
Korisnici stanovanja u zaštićenim uslovima su i domaćin/ca socijalnog stanovanja i članovi njegove/njene porodice.
Domaćin/ca socijalnog stanovanja je radno sposobno lice, član socijalno ugrožene porodice izbeglih i interno raseljenih lica ili porodice iz lokalne zajednice iste kategorije.
Uslugom socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima će upravljati Centar za socijalni rad u saradnji sa nadležnom službom Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.
Za potrebe realizacije usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima Centar za socijalni rad, će doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.
8. Pružanje drugih oblika socijalne zaštite
Drugi oblici socijalne zaštite koji se pružaju korisnicima su: savetodavne usluge, psihosocijalne usluge i pravne usluge.
Druge usluge socijalne zaštite mogu pružiti i resorne institucije, organizacije građanskog društva i privatne agencije.
Sredstva za realizaciju drugih oblika socijalne zaštite obezbeđuju se iz sledećih izvora:
- iz sredstava budžeta grada Užica po osnovu finansiranja (sufinansiranja) projekata u okviru Programa reforme socijalne politike
- iz drugih izvora (saradnja sa međunarodnim i nacionalnim partnerima, donacije, dobrovoljni prilozi, participacija korisnika i sl.).
IV POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA
Po zahtevima za priznavanje prava iz ove Odluke u prvom stepenu rešava Centar za socijalni rad Užice.
Po žalbama na odluke odlučuje Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.
Gradonačelnik, na predlog Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, donosi Pravilnik o ostvarivanju prava u oblasti socijalne zaštite, kojim će se preciznije regulisati uslovi i postupak ostvarivanja prava predviđenih ovom Odlukom.
Po zahtevima za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti grada Užica, rešava se u upravnom postupku u skladu sa Zakonom, a na osnovu Pravilnika o ostvarivanju prava u oblasti socijalne zaštite.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da se primenjuje Odluka o ostvarivanju prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti opštine Užice broj 55-7/07 od 9.05 2007. god., Odluka o izmenama i dopunama Odluke o ostvarivanju prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti opštine Užice broj 55-99/08 od 7.08.2008. godine.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".
Redakcija je zadržala numeraciju članova kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Užica", br. 14/2010.