ODLUKA

O PRAVIMA U SOCIJALNOJ ZAŠTITI IZ NADLEŽNOSTI GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 14/2010)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se prava pojedinca i porodice u oblasti socijalne zaštite koju u skladu sa Zakonom obezbeđuje Grad.

Prava iz stava 1. ovog člana ostvaruje pojedinac i porodica u visini, pod uslovima i na način utvrđen ovom Odlukom u skladu sa materijalnim i drugim mogućnostima Grada.

Član 2

Sredstva za realizaciju prava u oblasti socijalne zaštite obezbeđuju se:

- u budžetu grada Užica u skladu sa raspoloživim sredstvima

- od lokalnih, nacionalnih i međunarodnih partnera, donatora, donatorskih organizacija i fondova

- participacijom korisnika u troškovima usluge.

Član 3

Građani/ke ne snose troškove postupka za ostvarivanje prava iz ove Odluke pred organima lokalne samouprave.

Služba pravne pomoći Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, dužna je besplatno pružiti pravnu pomoć građanima/kama pri ostvarivanju prava iz ove Odluke.

II PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE KOJA SU U NADLEŽNOSTI GRADA UŽICA

Član 4

Prava u oblasti socijalne zaštite za koja je Zakonom propisano da ih obezbeđuje Grad su:

- Usluga pomoći i nege u kući za stara lica i osobe sa invaliditetom

- Usluga dnevnog boravka

- Usluga privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu

- Naknada troškova opremanja korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite

- Isplata jednokratnih pomoći u novcu i naturi.

1. Pomoć i nega u kući za stara lica i osobe sa invaliditetom

Član 5

Pravo na uslugu pomoći u kući obezbeđuje se u skladu sa Nacrtom minimuma standarda za pružanje usluge pomoći u kući propisanim od strane Ministarstva za rad i socijalnu politiku, a na osnovu individualne procene potreba svakog korisnika.

Član 6

Pomoć u kući obezbeđuje se građanima/kama u gradskom, prigradskom i seoskom području koji su:

- stariji od 65 godina,

- samohrani - ne žive u porodičnom okruženju,

- lica sa hroničnim oboljenjima, teže i teško pokretna.

Pomoć u kući obezbeđuje se i građanima/kama sa invaliditetom, bez obzira na starosnu granicu koji su: teže i teško pokretni, a koji su ostvarili pravo na tuđu negu i pomoć.

Član 7

Pružanje usluga pomoći i nege u kući, organizuje, koordinira i realizuje Centar za socijalni rad "Užice" (u daljem tekstu: Centar).

Za potrebe realizacije usluge pomoći n nege u kući, Centar će formirati Službu za pomoć i negu u kući, i doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.

Član 8

Sredstva za realizaciju usluge pomoći i nege u kući obezbeđuju se:

- u budžetu grada Užica na posebnoj budžetskoj poziciji

- iz participacije - učešća korisnika u troškovima usluge pomoći i nege u kući, kao i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje, a na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Centar

- i iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).

2. Dnevni boravak

Član 9

Pravo na uslugu dnevnog boravka obezbeđuje se u skladu sa Nacrtom minimuma standarda za pružanje socijalnih usluga, propisanim od strane Ministarstva za rad i socijalnu politiku, a na osnovu individualne procene potreba svakog korisnika.

Usluga dnevnog boravka omogućava deci, odraslima i starima koji se nalaze u stanju socijalnog rizika i socijalne izolovanosti da ostanu u svojoj porodici i da svoje potrebe zadovolje u sredini u kojoj žive u svom prirodnom okruženju i tako izbegnu smeštaj u institucije.

Član 10

Usluga dnevnog boravka se uspostavlja za sledeće ciljne grupe:

- deca i mladi sa telesnim invaliditetom, sa lakim i umerenim intelektualnim oštećenjima, sa senzornim oštećenjima, sa višestrukim oštećenjima.

Usluga dnevnog boravka će biti proširena, u skladu sa kapacitetima i mogućnostima Grada i za sledeće ciljne grupe:

- deca i mladi sa teškim intelektualnim oštećenjima;

- deca i mladi do 21 godine sa problemima u ponašanju;

- deca i mladi u riziku od smeštanja u ustanovu;

- odrasli sa telesnim invaliditetom, lakim i umerenim intelektualnim oštećenjima, senzornim oštećenjima i višestrukim oštećenjima;

- stare osobe kojima je potrebna dnevna nega i nadzor;

- ostale osetljive grupe koje su prepoznate kao potencijalni korisnici usluge dnevnog boravka.

Član 11

Pružanje usluga pomoći i nege u kući, organizuje, koordinira i realizuje ustanova Dom za decu i omladinu "Petar Radovanović" Užice.

Član 12

Sredstva za realizaciju usluge dnevnog boravka obezbeđuju se:

- u budžetu grada Užica na posebnoj budžetskoj poziciji

- iz participacije - učešća korisnika u troškovima usluge dnevnog boravka, kao i njegovih srodnika obavezanih na izdržavanje, a na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Ustanova

- i iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).

Član 13

Za potrebe realizacija usluge dnevnog boravka, pružalac usluge će doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.

3. Privremeni smeštaj u prihvatilište

Član 14

Pravo na uslugu smeštaja u prihvatilište obezbeđuje privremeni smeštaj, zadovoljavanje osnovnih potreba, pristup drugim uslugama u zajednici i vremenski ograničene usluge intervencija u kriznim situacijama pojedincima i porodicama kojima je potrebno neodložno osigurati bezbednost.

Usluga smeštaja u prihvatilište obuhvata:

- privremeni smeštaj sa ishranom i zadovoljenjem drugih osnovnih potreba,

- primenu zdravstveno-higijenskih mera,

- utvrđivanje identiteta i prebivališta,

- sačinjavanje nalaza o njihovom stanju, na osnovu čega se preduzimaju mere za odgovarajući oblik trajnog zbrinjavanja.

Član 15

Usluga smeštaja u prihvatilište uspostavlja se za decu i odrasle:

- žrtve nasilja, zlostavljanja ili zanemarivanja

- žrtve trgovine ljudima

- sa mentalnim zdravstvenim problemima - duševno obolele

- beskućnike.

Uslugu smeštaja u prihvatilište mogu koristi lica koja ispunjavaju uslove iz Zakona za smeštaj u ustanovu ili u drugu porodicu, pod uslovom da je smeštaj u prihvatilište za njih celishodniji, po proceni Centra za socijalni rad.

Član 16

Pružanje usluge smeštaja u prihvatilište organizuje, koordinira i realizuje Centar za socijalni rad u saradnji sa Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, Policijskom upravom Užice i drugim resornim institucijama i organizacijama građanskog društva.

Za potrebe realizacije usluge smeštaja u prihvatilište Centar za socijalni rad će, u saradnji sa Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.

Član 17

Sredstva za realizaciju usluge pomoći u kući obezbeđuju se:

- u budžetu grada Užica na posebnoj budžetskoj poziciji;

- iz participacije - učešća korisnika u troškovima usluge smeštaja prihvatilište, kao i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje, a na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Gradska služba;

- iz budžeta opština na čijoj teritoriji korisnici usluge imaju prebivalište;

- iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).

Član 18

Do stvaranja uslova za obrazovanje prihvatilišta na području grada Užice, korisnici ovog prava upućivaće se u najbliža mesta gde postoje prihvatilišta i/ili prihvatne stanice.

4. Opremanje korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite

Član 19

Pravo na obezbeđenje opreme za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite, može ostvariti lice koje nije u mogućnosti da od sopstvenih sredstava nabavi opremu, niti su u mogućnosti da je obezbede njegovi srodnici koji su po zakonu dužni da ga izdržavaju.

Član 20

Oprema za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite obuhvata nabavku odeće i obuće, kao i naknadu troškova prevoza korisnika do ustanove u koju se smešta.

Član 21

Centar utvrđuje stvarne potrebe korisnika, donosi odluku o visini sredstava potrebnih za opremanje i smeštaj korisnika i vrši nabavku potrebne opreme.

5. Jednokratne pomoći

Član 22

Pravo na jednokratnu pomoć imaju pojedinac i porodica, koji se iznenada ili trenutno nađu u stanju socijalne potrebe, naročito u slučajevima vezanim za zadovoljenje osnovnih životnih potreba, otklanjanje posledica elementarnih nepogoda, tešku bolest, prihvat po prestanku smeštaja u ustanovu, kao i u drugim vanrednim prilikama koje ne mogu samostalno prevazići.

Jednokratna pomoć pruža se u naturi ili u novcu.

Član 23

Jednokratna pomoć u naturi daje se u životnim namirnicama, sredstvima za higijenu i sl., najviše dva puta u toku godine, u količinama srazmernim broju članova domaćinstva.

Član 24

Visina jednokratne pomoći u novcu utvrđuje se u zavisnosti od potrebe podnosioca zahteva i može iznositi najviše do nivoa socijalne sigurnosti pojedinca i porodica utvrđenih od strane resornog Ministarstva, u mesecu podnošenja zahteva.

Pravo na jednokratnu novčanu pomoć može se priznati najviše tri puta u toku godine, a izuzetno i više puta u toku godine, ukoliko ukupna sredstva ostvarena po ovom osnovu ne prelaze iznos prosečne mesečne neto zarade po zaposlenom u privredi Republike prema poslednjem objavljenom podatku u momentu podnošenja zahteva.

Član 25

Jednokratnu pomoć odobrava i isplaćuje Centar za socijalni rad, u partnerstvu sa Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.

III PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE KOJA SE UTVRĐUJU U SKLADU SA MATERIJALNIM MOGUĆNOSTIMA GRADA

Član 26

Prava u oblasti socijalne zaštite koja se utvrđuju u skladu sa materijalnim mogućnostima Grada, a koja predstavljaju veći obim prava od prava utvrđenih Zakonom, su:

- Pravo na potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga

- Isplata vanredne novčane pomoći

- Usluga besplatnog obroka u Narodnoj kuhinji

- Obezbeđenje ogreva za korisnike materijalnog obezbeđenja

- Klubovi za stare

- Stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju

- Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima

- Pružanje drugih oblika socijalne zaštite.

1. Potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga

Član 27

Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga imaju domaćinstva zavisno od mesečnih prihoda, pod uslovom da su u poslednje dve godine pre podnošenja zahteva imali prebivalište na teritoriji grada Užica.

Član 28

Oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga je potpuno ukoliko prosečni mesečni prihod domaćinstva, u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva, ne prelazi nivo utvrđene socijalne sigurnosti prema broju članova domaćinstva.

Član 30

Pod stambeno-komunalnim uslugama podrazumevaju se usluge: isporuke vode, toplotne energije, iznošenja smeća, održavanja stana i korišćenja građevinskog zemljišta.

Član 31

Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga priznaje se za period od jedne godine prema odluci Centra.

1.1. Delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga za članove udruženja osoba sa invaliditetom

Član 32

Osoba sa invaliditetom, koja je učlanjena u jedno od registrovanih udruženja osoba sa invaliditetom koji imaju sedište i deluju na teritoriji grada Užica, kao i ratni vojni invalidi čiji je status utvrđen zakonom (RVI), može ostvariti pravo na delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga.

Član 33

Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga u visini 50% iznosa obračunatih naknada za usluge javnih preduzeća čiji je osnivač grad Užice, osoba sa invaliditetom i RVI može ostvariti pod sledećim uslovima:

- da ima prebivalište na teritoriji grada Užica

- da prosečni mesečni prihod domaćinstva osobe sa invaliditetom, u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva, ne prelazi trostruki iznos utvrđenog nivoa socijalne sigurnosti prema broju članova porodice.

Član 34

Pravo na oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga u visni 25% iznosa obračunatih naknada za usluge javnih preduzeća čiji je osnivač grad Užice, osoba sa invaliditetom može ostvariti pod sledećim uslovima:

- da ima prebivalište na teritoriji grada Užica

- da prosečni mesečni prihod domaćinstva osobe sa invaliditetom, u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva, ne prelazi trostruki iznos utvrđenog nivoa socijalne sigurnosti prema broju članova porodice uvećan 50%.

* Napomena:

U ukupan prihod porodice ne uračunavaju se prihodi po osnovu socijalnih primanja: dečiji dodatak, roditeljski dodatak, dodatak za pomoć i negu drugog lica, naknada za telesno oštećenje, primanja po osnovu nagrada i otpremnina za odlazak u penziju, kao i primanja po osnovu učeničkog i studentskog standarda.

Član 35

Osobe sa invaliditetom, koje su članovi udruženja osoba sa invaliditetom i RVI, koji ne ispunjavaju uslove navedene u članu 34. i 35. ove Odluke, mogu ostvariti pravo na potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga u skladu sa članom 29. i 30. ove Odluke.

Član 36

Osoba sa invaliditetom podnosi zahtev za priznavanje prava na delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga, udruženju čiji je član, a udruženje potom zahtev sa kompletnom dokumentacijom prosleđuje Centru za socijalni rad.

Centar odlučuje po zahtevima i spisak osoba sa invaliditetom i RVI, kojima je priznato pravo na delimično oslobađanje od plaćanja stambeno-komunalnih usluga dostavlja nadležnim gradskim javnim preduzećima i Gradskoj upravi za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.

2. Vanredne novčane pomoći

Član 37

Pravo na vanrednu novčanu pomoć mogu ostvariti:

- porodice u kojima nesrećnim slučajem nastupi smrt jednog ili više članova porodičnog domaćinstva;

- pojedinac koji se razboli od teške bolesti, odnosno porodice čiji se član razboli od teške bolesti;

- pojedinci i porodice u drugim izuzetno teškim situacijama po oceni stručnog tima Centra.

Član 38

Uslov za ostvarivanje prava na vanrednu novčanu pomoć je da prosečni mesečni prihod porodice u prethodna tri meseca, u odnosu na mesec u kome je podnet zahtev, ne prelazi iznos prosečne neto zarade u privredi Republike Srbije prema poslednjim objavljenim podacima organa nadležnog za poslove statistike.

Član 39

Vanredna pomoć može se isplatiti najviše u iznosu do jedne i po prosečne neto zarade u privredi Republike Srbije, prema poslednjem objavljenom podatku o visini zarade organa nadležnog za poslove statistike, u momentu podnošenja zahteva.

Član 40

Pravo na vanrednu novčanu pomoć može se ostvariti samo jednom u toku godine, bez obzira na osnov.

Član 41

O ostvarivanju prava na vanrednu pomoć odlučuje Centar.

3. Besplatan obrok u Narodnoj kuhinji

Član 42

Pravo na besplatan obrok u Narodnoj kuhinji imaju lica koja su korisnici materijalnog obezbeđenja u skladu sa Zakonom.

Izuzetno, pravo na besplatan obrok mogu ostvariti i druga lica ako je, po oceni stručnog tima Centra za socijalni rad, korišćenje usluge Narodne kuhinje neophodno.

Član 43

Organizacija rada Narodne kuhinje (priprema i distribucija obroka) je u nadležnosti Crvenog krsta Užice.

Član 44

Centar za socijalni rad rešenjem utvrđuje pravo korisnika na besplatan obrok u Narodnoj kuhinji i rešenje o pravu dostavlja Crvenom krstu Užice, koji vodi evidenciju korisnika ovog prava.

Član 45

Ne može se koristiti istovremeno pravo na besplatan obrok u Narodnoj kuhinji i pravo na jednokratnu pomoć u naturi.

4. Obezbeđenje ogreva za korisnike materijalnog obezbeđenja

Član 46

Pravo na obezbeđenje ogreva za zimu mogu ostvariti korisnici materijalnog obezbeđenja.

Član 47

Korisnicima koji ostvare pravo na obezbeđenje ogreva obezbeđuje se ogrevno drvo u količini od 3 metra kubna.

O priznavanju prava na obezbeđenje ogreva odlučuje Centar za socijalni rad, s tim da se ovo pravo može ostvariti jednom u toku godine.

5. Klub za stare

Član 48

Klubovi za stare osobe imaju za svrhu sprečavanje socijalne izolacije i razvijanje kapaciteta starih osoba kako bi se sprečila i odložila zavisnost od institucionalne nege.

Uslugama klubova za stare osobe obezbeđuje se zadovoljavanje kulturno-zabavnih i rekreativnih potreba, potreba za druženjem i pripadnošću, i omogućava se sticanje i održavanje praktičnih veština neophodnih za svakodnevni život.

Član 49

Klubovi za stare pružaju usluge starim osobama:

- Kojima su očuvane mentalne sposobnosti

- Kojima je tokom procesa starenja, umanjena mentalna ili fizička sposobnost, sve dok im ne postane potrebna specijalna nega.

Član 50

Realizacija usluga kluba/va za stare poverava se udruženjima građana koja se bave zaštitom prava i unapređenjem položaja starih.

Član 51

Sredstva za rad kluba/va za stare obezbeđuju se:

- iz sredstava budžeta Grada, po osnovu programa dotacija za rad humanitarnim i društvenim organizacijama

- participacijom korisnika usluga kluba

- iz drugih izvora (partnerstva sa nacionalnim i međunarodnim organizacijama, donacija, dobrovoljnih priloga i sl.).

6. Stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju

Član 52

Pravo na uslugu stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju, prvenstveno obezbeđuje usluge mladim punoletnim osobama koji po prestanku smeštaja u ustanovi socijalne zaštite ili hraniteljskoj porodici ne mogu da se vrate u biološku ili srodničku porodicu, niti su u mogućnosti da u tom momentu započnu samostalan život, ali je izvesno da će uz odgovarajuću pripremu i podršku moći da preuzmu odgovornosti i žive samostalno.

Član 53

Usluga stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju ima za svrhu da pruži pomoć i podršku korisnicima da steknu potpunu samostalnost i integrišu se u zajednicu.

Ovom uslugom obezbeđuje se za određeni vremenski period odgovarajući smeštaj i stručna podrška u razvijanju veština neophodnih za njihovo potpuno osamostaljivanje i uključivanje u zajednicu.

Član 54

Korisnici usluge stanovanja uz podršku mogu biti:

- Mlade osobe na uzrastu između 15 i 18 godina, na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite ili hraniteljskoj porodici, za koje se s obzirom na započeto školovanje odnosno radno osposobljavanje i potencijal za samostalni život, može očekivati da će se posle podrške osposobiti za samostalni život pre ili neposredno po stečenom punoletstvu;

- Mlade osobe na uzrastu između 15 i 18 godina, koje nemaju mogućnost da i dalje žive u biološkim ili srodničkim porodicama, kao alternativa smeštaju u ustanovu socijalne zaštite ili hraniteljsku porodicu.

Usluga stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju pruža se u trajanju od 1 godine, u izuzetnim slučajevima 15 meseci, mladima za koje je izvesno da će uz odgovarajuću pripremu i podršku, moći da preuzmu odgovornost i postanu nezavisni.

Član 55

Pružanje usluge stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju organizuje i realizuje Centar u partnerstvu sa Domom za decu i omladinu "Petar Radovanović" u Užicu i Gradskom upravom za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.

Za potrebe realizacije usluge stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju Centar će doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.

Član 56

Sredstva za realizaciju usluge stanovanja uz podršku za mlade koji se osamostaljuju, obezbeđuju se:

- iz sredstava budžeta grada Užica opredeljena na posebnoj budžetskoj poziciji za korisnike koji imaju prebivalište na teritoriji grada Užica;

- iz sredstava budžeta opština na čijoj teritoriji korisnici usluge imaju prebivalište;

- iz drugih izvora (saradnja sa međunarodnim i nacionalnim partnerima, donacije, dobrovoljni prilozi, participacija korisnika i sl.).

7. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima

Član 57

Usluga stanovanja u zaštićenim uslovima uz angažovanje porodice domaćina socijalnog stanovanja, omogućava smeštaj socijalno ugroženim, izbeglim i interno raseljenim licima sa prebivalištem na teritoriji grada Užica, a koji su smešteni u kolektivnom centru ili neadekvatnom privatnom smeštaju, kao i socijalno ugroženim licima i porodicama iz domicilnog stanovništva i to:

- socijalno ugroženim licima i porodicama koje zbog fizičkih ili mentalnih bolesti, hronične bolesti invaliditeta člana porodice ne mogu da obezbede uslove za život;

- samohranim roditeljima;

- starim licima - samci i parovi, sposobnim da žive samostalno.

Član 58

Korisnici stanovanja u zaštićenim uslovima su i domaćin/ca socijalnog stanovanja i članovi njegove/njene porodice.

Domaćin/ca socijalnog stanovanja je radno sposobno lice, član socijalno ugrožene porodice izbeglih i interno raseljenih lica ili porodice iz lokalne zajednice iste kategorije.

Član 59

Uslugom socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima će upravljati Centar za socijalni rad u saradnji sa nadležnom službom Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.

Član 60

Za potrebe realizacije usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima Centar za socijalni rad, će doneti Pravilnik kojim će se precizno definisati sva materijalno pravna i procesno pravna pitanja od značaja za realizaciju usluge.

8. Pružanje drugih oblika socijalne zaštite

Član 61

Drugi oblici socijalne zaštite koji se pružaju korisnicima su: savetodavne usluge, psihosocijalne usluge i pravne usluge.

Druge usluge socijalne zaštite mogu pružiti i resorne institucije, organizacije građanskog društva i privatne agencije.

Član 62

Sredstva za realizaciju drugih oblika socijalne zaštite obezbeđuju se iz sledećih izvora:

- iz sredstava budžeta grada Užica po osnovu finansiranja (sufinansiranja) projekata u okviru Programa reforme socijalne politike

- iz drugih izvora (saradnja sa međunarodnim i nacionalnim partnerima, donacije, dobrovoljni prilozi, participacija korisnika i sl.).

IV POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA

Član 63

Po zahtevima za priznavanje prava iz ove Odluke u prvom stepenu rešava Centar za socijalni rad Užice.

Po žalbama na odluke odlučuje Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.

Član 64

Gradonačelnik, na predlog Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, donosi Pravilnik o ostvarivanju prava u oblasti socijalne zaštite, kojim će se preciznije regulisati uslovi i postupak ostvarivanja prava predviđenih ovom Odlukom.

Član 65

Po zahtevima za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti grada Užica, rešava se u upravnom postupku u skladu sa Zakonom, a na osnovu Pravilnika o ostvarivanju prava u oblasti socijalne zaštite.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 66

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da se primenjuje Odluka o ostvarivanju prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti opštine Užice broj 55-7/07 od 9.05 2007. god., Odluka o izmenama i dopunama Odluke o ostvarivanju prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti opštine Užice broj 55-99/08 od 7.08.2008. godine.

Član 67

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Užica", br. 14/2010.